Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Opět oilmaster [JohnyR](3.4.2022 18:50:30)
Příspěvků: 14, poslední: 6.10.2023 20:41:2870107.Oleje, mazání ...
Ahoj všem. Potřeboval bych poradit s oilmasterem na 638 motoru. Ten jsem si hezky zgenerálkoval, zajel a teď jedu... no a lehce jsem ho přidřel. Respektive písty ne, ale když jsem dojížděl, z motoru slyším vrzání, to co se mě stalo v historii, když jsem měl blbě nastavený oilmaster.
Nová klika, ložiska... no mám radost, jestli to nějak chytlo ložiska.
Čerpadlo mám Pricol, nastavení mám na více - měl jsem cca 3.5 mm od dorazu teď mám asi 6 mm.
Motorka jezdila, před poslední jízdou jsem provedl změny - demontáž nádoby, výměna hadičky a nový olej zde často používaný Lavio. Čerpadlo jsem odvzdušnil, bublinky jsem už žádné neměl, hadička do sání se zaplnila novým olejem, podle barvy.
Motorka při jízdě nedýmila, ani naplno. Koncovky výfuku byly předtím od oleje, ale teď nějak ne, ale to jsem přičítal novému oleji - má nižší teplotu hoření, co jsem vyčetl.
Když jsem dojel s vrzavým motorem a bolavým srdcem, zkusil jsem jak čerpadlo dávkuje - dlouho nic... pak kapka...dlouho nic... kapka. Když dám oilmaster naplno, je to častější respektive větší kapky, aspoň se mě zdálo. Je to tak v pořádku, že se čerpadlo dlouho točí, než dá dávku oleje?
Pokud ano, tak dávkuje. Ventil na přírubě snad nemůže být špatný? A že by olej způsobil zadření, to jsem nezažil ať jsem tam lil co jsem lil...
Tak teď dumám co s tím.. Uvítám každý nápad. Díky.
Půjčka dostupná 24 hodin denně
Pomůžeme vám překonat těžké období. Půjčujeme částky od 50 000 do 30 milionů, které nemusí být nutně zajištěny nemovitostí. Díky solidním finančním zkušenostem si můžeme dovolit financovat jak jednotlivé podnikatele, tak malé a střední firmy. Zaměřujeme se na klienty ze všech oblastí ekonomiky a podporujeme jakýkoli projekt, který se nám zdá relevantní. Získejte první půjčku až 500 000 Kč bez nákladů na pojištění. E-mail: jeskoj55@gmail.com
[Jan Jesko] (6.10.2023 20:41:28)
Kolik kilometrů bohužel nevím. Byl jsem dost oblečený, tzn. integrála kolem krku utěsněná, plexi zavřené, slyšel jsem jen vítr, výfuky, až při vjetí skoro do města, kdy jsem otevřel plexi u přilby, jsem to slyšel. Zbývalo mě asi 500m a to jsem po přidání oilmasteru na max. už pomalu dojel - jestli jsem tak jel nějakou dobu, tak to se opravdu nezachrání.
Těsnění pod hlavou...to si neumím představil, ale neprofukuje.
O víkendu vyčistím čerpadlo, zkusím ho porovnat s Mikuni pro ČZ 175 kolik dává.
[JohnyR] (5.4.2022 21:11:39)
Kolik kilometrů jsi jel s tím bolavým srdcem? Nešlo to dotlačit a mít tak maximálně bolavý nohy? [pračlověk] (5.4.2022 20:56:27)
A nebude to nakonec třeba těsnění pod hlavou? [spec] (5.4.2022 13:19:48)
Ahoj a díky za postřehy.
Dneska jsem měl chvíli času, tak jsem se zaměřil na čerpadlo, hadičky, atd..
Nejdřív jsem ale do válců nalil něco oleje, protočil to a nechal být.
Pak jsem začal kontrolou hadičky, jestli není skřípnutá - není.
Dále jsem zkusil odvzdušnit čerpadlo - dobrý, bez vzduchu. Vytáhl jsem ventil z příruby, zkusil to - podtlakem otevíral.
Tak mě napadla jedna věc - pokud by to přisávalo, že by netěsnil, tak by vlastně ani oilmaster nemazal, protože čerpadlo není schopno tlačit olej přes tento ventil - ten si to přisává sám podtlakem. Zkusmo jsem to natočil bez ventilu, díru jsem ucpal prstem a zkusil jsem, jaký je podtlak. Ten se mě zdál velký na to, aby nějakou miniaturní netěsností byla znemožněna funkce ventilu. Ten jsem pro jistotu ale vlepil.
Dále jsem se pustil do čerpadla - to jsem celé rozebral. Moc věcí v něm není, ale co mě překvapilo, že regulace na polohu rukojeti se projevuje snad jen v jeho třetině chodu, pak je to konstantní, jen podle otáček - pokud jsem správně pochopil funkci.
Tady jsem našel drobné místo co může dělat problémy - vačka regulace je jištěna plechem, co je na víku čerpadla. Tento zajišťovací jazýček byl ochozen, tzn. vačka na které je namontována kladka může pak chodit axiálně, nejen se jen otáčet. Pokud trochu vyjede směrem ven, mohlo by to ovlivnit její funkci? Ještě se na to podívám, ale moc se mě to nezdálo... každopádně jsem jazýček lehce přihnul, aby vačka necestovala. Jinak je vše OK. Co mě překvapilo, že když jsem povolil odvzdušňovák a nechal téct olej, tak tam plavalo něco jako..nevím..jinak barevná vločka, nějaký kus. Nevím kde by se to vzalo, nové hadičky, spojka původní, nádržka vyčištěná... jestli nový olej něco neuvolnil ze sítka, spojky? Každopádně mě napadlo dám tam další filtr - minimálně pro jistotu. Ale aby olej prošel, tak teď jaký? Plastovou kostku z drátěným sítkem? To by mohlo fungovat, si myslím. Jinak i pro projití toho čehosi čerpadlo po připojení na vrtačku normálně dávkovalo.
Čerpadlo budu ještě pořádně čistit, jen si říkám, jak jsou dostupné díly - o kroužek je asi v pohodě, na hřídeli vačky je nějaká manžeta, pod vrchní krytkou je takový čtyřlístek a na vstupu od pohonu gufero. To asi nebude jen tak dostupné. Nebo víte kde sehnat těsnění?
Motor po nalití oleje nevrzal, ale zatím jsem to více nezkoumal, zajímá mě teď důvod, pokud to bylo nedostatečným mazáním.
[JohnyR] (4.4.2022 21:31:33)
Motor se může lehko přehřát při chudé směsi, když např. někde přisává vzduch. A i lehce lízlý píst a máznutý hliník na válci dovede pískat. Stalo se mi to kdysi, po ošmirglování pískání přestalo. Čerpadlo tak může klidně dávat dost oleje, ale i tak se dovede píst přidřít při chudé směsi. [Jad] (4.4.2022 19:02:34)
Kubas: Když motor přehřeješ, zadřeš píst. Když motor "sušíš" s málem oleje, odejdou ložiska. Píst jako takový má velkou plochu pláště a prd boční síly. Ložiska mají jen kuličky a válečky, takže pouze bodový/čárový styk. Síly, které musí udržet, jsou značné. [-] (4.4.2022 15:39:32)
Dobrý nápad, na moto mám ale bezkontakt. Díky. [JohnyR] (4.4.2022 13:16:39)
Podle mě se mnohem mnohem dřív zadřou písty než ložiska. [Kubas] (4.4.2022 12:45:56)
Možná jen hloupá otázka. Nedělá to nenamazaná vačka u kladívek? Kamarád měl podobný problém a po dvou dnech co se v tom hrabal zjistil že je suchá vačka. Trochu oleje a bylo po vrzání... [Aleš353] (4.4.2022 11:51:58)
Ahoj a díky za reakce.
Čerpadlo funguje dle popisu správně - dává olej za nějaký počat otáček.
S čerpadlem jsem jezdil neustále, tzn. i po GO.
S nastavením jsem už válčil, po zakoupení a montáži čerpadla, teď jsem měl nastaveno 6mm od dorazu.
Čerpadlo bylo určitě odvzdušněné, do příruby bylo vidět jak jde nový červený olej, nádržka byla čistá a hadičky jsou proti rozpojení zajištěny. Dodatečně jsem zjistil že pérová pojistka na hadičce k mazacímu ventilku po zahřátí nedrží spolehlivě, ale hadička byla na svém místě, olej v okolí nebyl(že by tekl mimo) a když jsem točil čerpadlem, tak normálně dávkovalo - z výstupní hadičky.
Zkusím prověřit ten mazací ventilek - ale mám pocit že profouknout nejde, je v něm pružina/kulička, otevírá snad jen podtlakem?
Také mě napadlo jestli nehledám něco co není - dvouřadé ložisko u alternátoru se mě po montáži zdálo lehce sevřené, jako by se sešly špatné vůle, ale to bylo to jen slabě a mám najeto něco kolem 600 km od generálky, doposud to šlapalo bezvadně. Tak jestli nebude problém v něm...ale to se mě nezdálo, bylo to opravdu jen lehce...
Projdu celou cestu mazání, ventilek... Zkusím dát olej přímo do válců, jestli to přestane, jinak nezbyde než se chystat asi na demontáž.
Jen pokud neodhalím příčinu, pokud je to přidřené, tak nebudu mít jistotu na co si dávat pozor, abych tomu předešel.
[JohnyR] (4.4.2022 11:05:39)
Jezdil jsi s tím oilmasterem hned od GO nebo jsi motor zajel bez čerpadla a namontoval jsi ho až teď? U původních čerpadel Mikuni bylo nastavení na záběh tečka na segmentu oproti dorazu, na bežný provoz se to nastavovalo mezi tečku a čárku, což bylo si těch 3,5 mm od dorazu. takže v nastavení bych problém neviděl. Taky funkce by měla být OK, že čerpadlo netlačí soustavně, ale po kapkách (dříve se tu o tom psalo). Pokud máš podezření na správnou funkci čerpadla, tak partně ti nezbývá, než provést zkoušku, jak radí Miloš 634. Mě vycházel přibližný průměrný mazací poměr, když jsem to kdysi dávno počítal, cca. 1:63 - 1:65, u tebe by to muselo mazat víc, vzhledem k nastavení čerpadla na vyšší dávkování oleje. Osobně si myslím, že pokud čerpadlo bylo odvzdušněné, nerozpojila se ti hadička nebo se třeba ten vstřikovací ventilek nezanesl nějakou nečistotou (zkus ho profouknout kompresorem nebo hustilkou), tak bude chyba někde jinde. Např. zmiňovaná prasklá klec ložiska může být způsobena buď výrobní vadou a nebo třeba teoreticky chybnou montáží ložiska. [Ota] (4.4.2022 10:34:43)
Neviem ako čerpadlo Pricol, ale staré pôvodné čerpadlá dávkovali olej za nejaký počet otáčok. Netlačili olej furt.
Ak ti ložiska škrípu, tak to už bude na výmenu. Ak ich poškodilo, už to pridaním oleja nezachrániš. Škrípajúce, vŕzgajúce ložiská som videl s prasknutou klietkou.

Na tvojom mieste by som Oilmaster testoval tak, že do nádrže by som dal klasicky 1:50 a hadičku Oilmastera zapichol do nejakej malej fľaše. Vyjazdil by som 10-15L benzínu, a potom pozrel koľko oleja Oilmaster dodal.
[Milos634] (4.4.2022 9:58:41)
Napadá mě, jezdit na benzín s olejem 1:50 a k tomu ještě mít oilmaster. Jezdit takhle, dokud to nebude spolehlivě hulit jak sádrovej ježek a nebude v nádržce na olej spolehlivě ubývat odpovídající množství oleje spotřebovanému benzínu. Pak do nádrže míchat 1:80. A sledovat. Až bych tomu věřil, tak už jen čistý benzín. Takhle nějak bych to dělal vždy, kdybych hrabal do čehokoli, co se týká oilmastru. Po bitvě každý generál. Teď je pozdě bycha honit. Doufej, že píská akorát gufero. [-] (4.4.2022 7:56:25)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14