Příspěvků: 12, poslední: 22.7.2022 8:19:1170288.Nejede nebo nestartuje
Caute,
mam problem se svou Jawou.
Motorka krasne radila i spojka fungovala v poradku. Ale jednou pri projizdce se stalo,z e jsem nemohl zaradit ani nahoru nebo dolu.
Proste jakoby prestala fungovat spojka. Spojku(pravou stranu) jsem rozdelal a kdyz jsem zkousel radit pakou v tomto rozdelanem stavu, tak to radilo v pohode. Po seskladani to po chvili opet blbne a pri razeni se tam proste nehodi rychlost.
Kde by mohl byt problem? Jak spojku seridim? - Zda se mi prave serizena v pohode, packa spojky zabira docela ztuha, ale v pohode. Nebo projit neco na prave strane motoru? Spojka se zda z teto strany serizena - ten 6hrany sroub je docela utazeny.
Procetl jsem diskuze a koupim pritlacnou lamelu.
Spojka original typ 638.
Diky za radu.
Posílit má smysl základovou desku. Nemám fotku a kreslit a někam ukládat se mi nechce, tak aspoň popíšu. Pro orientaci si představme, že díry pro upevnění tvoří vrcholy cca pravoúhlého trojúhelníku ABC. Vrchol A je u lanka, B je vrchol s pravým úhlem a C je ten poslední. Ze spodní strany podél oblého lemu jsem navařil proužek materiálu (mezi A a C). Myslím jsem měl po ruce tloušťku 4mm, ale může být klidně víc. Výška pásku nemůže být moc velká, protože pak by zasahovala do plastového krytu výstupního kolečka. Od vrcholu C jsem navařil pásek až k zaoblenému lemu. Je potřeba dát bacha, aby ses i pak dostal vyndávat a nasazovat ségrovku na osičku. Vyztužení připomíná tvar písmene T s ohnutým příčným trámkem.
Z horní strany jsem navařil kulatinku průměr 8mm naohýbanou tak, že jde od vrcholu B směrem k vrcholu B ale stáčí se podél domečku mechanismu směrem k ose otáčení páky, za kterou tahá lanko. Kulatinka připomíná tvar hokejky. Použil jsem, co se mi doma válelo. Netřeba vařit svary po celé délce přidaných výztuh, ale stačí poctivý přerušovaný svar tak, aby se základová deska zbytečně nezdeformovala. Automat jsem předem celý rozebral a důkladně vyčistil. Po navaření výztuh na základovou desku jsem to složil a dobře namazal vazelínou s molykou. Chodí to jako víno.
[-]
(22.7.2022 8:19:11)
ma smysl vyztuzit ten dil ve tvaru U z ohnuteho plechu. ani kyvacka ani cz tohle nemaji, tam je odlitek co se proste vymacka misto toho aby prasknul
[krizon]
(21.7.2022 20:08:31)
Kdybys vyndával poloautomat, doporučuju vyztužit navařením vhodných kousků železa. Vyztužením jsem získal další milimetr zdvihu spojky. Origo poloautomat se dost prohýbá, tak proč to nevylepšit.
[-]
(21.7.2022 9:54:39)
Nejdřív zjisti, jestli je problém ve spojce nebo v řazení. Lze snadno řadit při vypnutém motoru? Motorku musíš mít přitom na hlavním stojánku a rukou pootáčet zadním kolem, aby do sebe mohly zapadnout kolečka. Pokud takto lze řadit snadno, pravděpodobně je problém ve spojce. Pokud opět na hlavním stojanu nastartuješ motorku, zařadíš jedničku a zmáčkneš páčku spojky, zadní kolo se musí zastavit nebo téměř zastavit. Pokud se trochu otáčí, musí jít bez problému zastavit rukou, aniž by kladlo velký odpor. Pokud kolo zastavit nejde, spojka unáší. Seřizuje se tím šroubem na poloautomatu pod pravým víkem. Nejdřív povol lanko spojky, aby neovlivňovalo seřízení. Šroub ak utahuj tak dlouho, dokud nebude mezi vypínací kladkou (na poloautomatu) a vačkou na hřídeli řazení jen malá mezera. Při této poloze je též pouze nepatrná vůle mezi kuličkou pod šroubem a vypínací tyčkou. Když odehneš zajišťovací pružinu šroubu, tak při šroubování šroubem prostě cítíš, kdy se šroub opře o tyčku. Pokud máš toto seřízené, tak pak napni lanko páčky spojky tak, aby na páčce opět byla malá vůle a lanko nebylo trvale našponované.
Jak již psal G., často se stává, že v poloautomatu spojky praskne taková vidlička, která tlačí na váleček, ve který je zašroubovaný seřizovací šroub spojky. Poté se spojka dá jen obtížně seřídit a a obvykle unáší. Pak je nutno poloautomat vyměnit, popř. tu vidličku svařit. Každopádně doporučuju poloautomat demontovat, vyčistit a namazat řádně vazelínou, aby dobře a hladce chodil.
[Ota]
(21.7.2022 8:13:29)
Nejčastěji u spojky typu 638 bývá závada na pravé straně v poloautomatu vypínání spojky. Velmi často praskne taková vidlička a spojka potom špatně vypíná. Rozdělat, zkontrolovat, popřípadě zavařit. G.
[G.]
(20.7.2022 22:04:04)
Rozdělat spojku z pravé strany nejde, je to technicky nemožný. Na pravé straně (ve směru jízdy) je pod deklem alternátor a tzv. vypínač spojky. Ten je možné ovládatladat buď ruční páčkou (tedy lankem) nebo řadicí pákou (vačkou na hřídeli řadící páky). V obou případech dochází k vypínání spojky, tedy stlačení pružin ve spojce a snížení přítlaku lamel.
Kvůli kontrole spojky je potřeba rozdělat levou stranu motoru, pak případně vyměnit ty čertíky a zkontrolovat jestli tam není něco povolený. Jelikož jdou čertíci z tvrdšího materiálu než kulisa, ve které jezdí, můžou vydřít do kulisy drážky a pak se můžou zasekávat.
Jak se to rozdělává, je v knize "Seřizování a údržba motocyklů Jawa", která je zde ke stažení. Nejlepší je si to prostě přečíst a mrknout na obrázky.
[pračlověk]
(20.7.2022 18:49:05)
A daji se "certici" vymenit be puleni? Pocitam ze jo...
Nenapsal by tady nekdo pls postup, jeste jsem to nedelal:)
Diky
[Naked]
(20.7.2022 18:10:05)
Může se stát, že se po nasazení víka vyosí čertíci mimo osu drážek v motýlku.
[longr]
(20.7.2022 16:59:15)
...je to poloautomat,nie?
...tam by sa malo dať zaradiť aj bez spojky(...ale asi s min.pohybom motocykla)!
...nebude to skôr v ,,čertikoch"?
[radusko00]
(20.7.2022 15:15:10)
Nebo se zkroutily plechy mezi lamelama.
Ale to by se nestalo při jedný projížďce...
[Endy]
(20.7.2022 11:41:50)
Jediny co mě napadá, je povolenej spojkovej koš.
[Mates]
(20.7.2022 11:17:40)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14