Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Pořád fluše olej [Mejcin](29.7.2022 0:04:50)
Příspěvků: 22, poslední: 30.8.2022 3:32:2470308.všechno ostatní
Pánové už nevím jak utěsnit kolena výfuků na 634. Zkouším různá těsnění, ale vždy po cca 200-300km to začne zase téct. To samé z koncovek výfuků, stačí 5km a je tam louže. Nedaří se mi dotáhnout matice kolen, i když jsem ohnul i klíč na matice, tak to prostě teče. Potřebuju nějakého praktika z Prahy a okolí, aby se ma tom svezl a poslechl si ten motor. Určitě pozná, co to potřebuje. Já to nedokážu naladit, nevím, zda už není karbec moc opotřebovaný. Taky to začalo nějak chrastit a nedaří se mi určit odkud. Už mě nebaví se v tom pořád vrtat, taky bych se někdy jen tak projel. Ale jak něco odstraním, už se ukáže další problém jinde, achjo.
Fotky toho černého sajrajtu zde: https://mejcin.rajce.idnes.cz/Olej ...
Pečlivě vyčistit závit, namazat vazelínou na vysokou teplotu od Molykote např G- Rapid. Tím spotřebuješ utahovací moment do osové síly a nikoliv na překonávání tření v závitu . Nikdy nepoužívej vazelínu s mědí. Po jízdě zastudena přetáhnout.
Vyzkoušeno na J 350 typu 632
[dyndys] (30.8.2022 3:32:24)
Po každé jízdě je dotahuj. Nejlépe se dotahují na teplém motoru. [Jawa_forever] (7.8.2022 19:21:39)
Povolují se, protože jsou málo utažené a klíč je nahovno - jednoduché:-) [Jad] (5.8.2022 13:39:04)
Ta leva matice byla po jizde povolena o pul zavitu, prava mene. Nechapu, proc se mi porad povoluji. To mam ten karbon z tech zavitu ve valci nejak chemicky odstranit, pak odmastit a shanet lepidlo na zavity co vydrzi vysoke teploty? Prece to ve fabrice navrhli tak, aby to fungovalo jen mechanicky na dotazeni klicem a hotovo…. [Mejcin] (5.8.2022 12:06:09)
Nesmíš jezdit v kraťasech! Každopádně je třeba ty kolena nějak dotěsnit. Tu azbestovou šňůru bych nezatracoval, zvlášť když jí potřeš motorovým silikonem a důkladně matice dotáhneš až druhý den, po vytvrzení silikonu. [Ota] (4.8.2022 17:55:20)
Čus, zatím žádná změna k lepšímu. Trysku jsem zkusil 115 i 110 a vyměnil jehlu, která má teď větší šířku hrotu, no nějaké velké zlepšení se nekonalo. Olej teče z výfuků pořád a okolo matic kolen stále fluše (čekám na nový klíč z lepšího materiálu a s delší pákou -jednozub). Pro představu jak vypadám po asi 10km jízdy: https://mejcin.rajce.idnes.cz/Olej.../1550875717 ty kapičky teda fest pálí………. [Mejcin] (2.8.2022 22:08:21)
Používám tento kombinovaný C-klíč, stačí jeden na víc typů matek. Je už hodně starej. Tři zuby stejně nemohou zabírat naráz. [pračlověk] (1.8.2022 21:36:17)
Pračlověk: To je konusový klíč. Ten mi moc nefungoval, používám ten moderní s třemi zuby. Je trochu měkčí než by bylo ideální, takže se mi omačkal, ale funguje. [Jawa_forever] (1.8.2022 19:09:06)
Ja mám nový kľúč na 634 a je z nejakého blata. Urval som na tom kľúči ten jeden zub, motor dostať päsťou a ja som mal pekne zaseknuté do ruky :D [Milos634] (1.8.2022 9:59:56)
Klíč, co mám, má jen jeden zub a jdou s ním utahovat jak matky výfuku na 634, tak i na 250-559. Nikdy s ním nebyl problém. Mám ho od roku 1997, tipuji, že bude podstatně starší. S novými klíči se třemi zuby se nepracuje tak dobře. [pračlověk] (31.7.2022 23:14:18)
Jad: nové matky na původní klíč nefungují. Pokud máš staré, ale funkční a neomlácené matky, je klíč opravdu nejlepší řešení.
Na Partdecku ty staré kadmiované matky nedávno ještě měli.
[Jawa_forewer] (31.7.2022 21:43:17)
V tomhle mám naprosto jasno, ze těch víc než 20 let provozu. Dával jsem i úplně nové výfuky i s koleny, stejně se to bez kladiva neobešlo:-) [Jad] (31.7.2022 0:32:00)
Azbestová šňůra mi nikdy nefungovala. Souhlasím s Pračlověkem ohledně lemů na konci kolene. A používám originální kroužky mezi koleno a hlavu válce, dělají se stáčené jako trubička, nebo dva plíšky s něčím jako azbest mezi tím.
Po jísdě to chce dotahovat, než si to sedne.
Na jedné 634 to funguje perfektně a na druhé to ještě ladím.
Jestli máš originál nezničené matky, tak do toho nemlať kladivem, to je nesmysl. Akorát bys matky zničil.
Originální klíč je na originál matku nejlepší řešení.
[Jawa_forever] (30.7.2022 15:19:27)
Ono to pojede s jakoukoliv jehlou. To, že to cuká, by značilo bohatou směs. To blití z výfuku to potvrzuje. Zkus sehnat novou trysku, ale i nové repliky nemusí být stopro, stejně to chce ladit víc trysek. Zkusit 115, pokud seženeš, tak 118, novou 120. Uvidíš. Vezmi kamnářskou šňůru, pomaž trochu motorovým silikonem, udělej pár otoček zepředu, tam, kam se dává těsnění. Nasaď do válce, zlehka přitáhni a až to zatuhne, tak dotahni. [longr] (30.7.2022 7:11:21)
Otázka taky je, jestli mám správnou jehlu, mám v garáži tři a každá má jiný tvar, všechny údajně na 634ku.... [Mejcin] (29.7.2022 21:18:56)
Pánové díky za tipy. zkusil jsem i to měděné tesnění, nepomohlo. Azbestovou šňůru dáváte pod lem kolena a nebo do závitu? A nebo obojí? Teče to z obou laufů prakticky stejně, ale olej v převodovce neubývá, za jízdy to nekouří bíle jako s převoďákem. Směs pořád honím, mám podezření, že někdo možná převrtal hlavní trysku, velikost má 120 (mám hlučnou verzi bez clonky, druhý výbrus, mažu cca 1:33, jehla na druhém zářezu shora-tím se to trošku zlepšilo, mám zkusit první horní zářez? Nebude to už moc chudé? Svíčky už nejsou mokré, ale zatím nemám cihlovou barvu.). Při určité poloze plyn. rukojeti (šudlání po městě na 2 a 3 kvalt a půl plynu) motor jakoby cuká, jak přidám, tak jde plynule. Jinak utáhnout ty matice kolen jsem taky zkoušel metodou kladivo+tyčka, ale mám trochu respekt k tomu závitu, abych to nestrhnul (ve válci, matice vem čert). [Mejcin] (29.7.2022 21:13:45)
Takovýhle množství oleje vyflusaný z vejfuku už mi normální nepřijde. Jak píšou kolegové, jediný funkční řešení je azbestová šňůra, ale ještě předtím bych se zamslel nad tím, čím a kolik je to mazaný, případně nad bohatostí směsi. A pokud slintá jen levej, pak i nad kondicí gufera na klikovce... [PavelEC] (29.7.2022 17:28:39)
Ja som to na 634 vyriešil medeným tesnením (medená trubička ktorá je niečím plnená) a tesní to dokonale. Bral som to z číny, rozmer sedí z yamahy YFZ 450. Po prvej jazde som to 1x dotiahol a už 10.000 km pokoj...

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16pYHXfvsK1Rjy0Fiq6zwtXXaM.jpg
[Milos634] (29.7.2022 17:25:36)
Šňůru spolu se silikonem do 400 stupňů. Po utažení pečlivě otřít. Není nic vidět a těsní dokonale. [ED250] (29.7.2022 17:16:11)
No, myslím, že základem je mít dobrý lem na konci kolene, aby nebyl zprohýbaný a mohl dosedat celou plochou dovnitř výfukového kanálu. Já to utahuju rukouvstarým hákovým klíčem obaleným v hadru a nic neteče. Jako těsnění mám ty kroužky z tenkýho plechu s jakousi nehořlavou výplní. [pračlověk] (29.7.2022 13:31:17)
Klíče na ty matice kolen jsou úplně k ničemu, to si tak vystavit nad ponk jako dekoraci, nebo hodit do kopřiv. Je potřeba vzít železnou tyčku a kladivo, založit do drážky a klepáním utáhnout. Až to začne téct, tak znova, bude to chtít zopakovat tak 2x-3x. Pak nejsou potřeba žádné šňůry a tmely, když je to pořádně utažené, stačí ten hliníkový těsnící kroužek. [Jad] (29.7.2022 12:36:52)
Kamnářskou šňůru mezi koleno-válec jsi zkoušel? To že teče olej na konci výfuku, je v pořádku. Prostě dvoutakt [Banjokid] (29.7.2022 11:30:06)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14