Příspěvků: 24, poslední: 30.8.2022 13:38:3070352.Elektro
Zdravím všechny.
Mám dotaz ohledně vape a elektroinstalace na Bizona. Motorka má elektroinstalaci v horším stavu a chtěl bych pres zimu natáhnout novou a k tomu dat vape. Na 634 se nechá koupit elektroinstalace pro originální zapalování i pro vape ale na Bizona najdu jen elektronizace ale žádné info k tomu. A jakožto člověk kterej elektrice úplně nerozumí v tom mám hokej 😃 Jestli mi někdo poradí jaký je rozdíl v elektroinstalaci pro vape a originální zapalko tak budu vděčný 😁 Předem díky.
to Pavel, Lojza, Banak: tak určitě!
[Bakoun]
(30.8.2022 13:38:30)
to Bakoun. Pokud se chováš jak idiot (už podle toho tvého komentáře), tak se nediv, že máš problém se s někým domluvit... Já nakupuji roky a problém jsem nikdy neměl :)
[Pavel]
(30.8.2022 13:17:20)
Se Šimoníkem z www.kabelazenaveterany.cz nemám dobrou zkušenost. Možná jsem ho zastihnul „v periodě“, ale měl problém dát do kupy smysluplnou větu a chování řeznickýho psa. Jeho práci jsem osobně neviděl, na netu lepší fotky než igeliťák se schémátkem nemá. Nějakou lepší fotku kabeláže poslat nechtěl, asi se bál o svoje know how, kdo ví?
[Bakoun]
(30.8.2022 12:30:47)
No já právě na Simsony beru kabeláže od toho pána co má ten eshop www.kabelazenaveterany.cz , má to moc pěkně udělané - nalepené štítky co a kde zapojit, je k tomu i písemný návod kam přesně jaký vodič zapojit... za pětikilo S51 6V moc dobrý... snad do budoucna nezdraží :)
[Pavel]
(29.8.2022 11:33:43)
[ladis]:Tenkrát mě taky jeden poprosil na elektriku na Sifóna.Mě stačilo vidět schéma a tu spínačku..Návod se schématem jsem hned zavřel, a dal ruce od toho pryč, to jsem u známého vzdal úplně :-D
[Michi]
(26.8.2022 23:30:51)
Ladis: Skutra jsem nevidel, tohle byla "jednodussi" verze S51, bez elby a usmernovace, akorat s diodou na dobijeni.
Cely to bylo nejaky dobastleny, s hlavnim svetlem prepojenym na baterku, a "reseni" tenkrat bylo dovezt z Moto Usti hotovy svazek. Jenze ten svazek byl absolutne nepopsany, zmet kabelu s ruzne nakrimpovanymi fastony. Az kdyz se mi nekde u nemcu povedlo najit stranku se schematy pro ruzne verze simsona tak jsem to zapojil.
Ono simalu existovala fura, bez blinkru, s timhle "jednoduchym" napajenim, s ELBA krabickou a usmernovacem, 12V, a nejspis jeste dalsi.
Ve finale to davalo smysl, proste to ma tri samostatne okruhy a tri civky na altiku ktere je krmi. Jeden zapalovaci, druhy co primo krmi hlavni svetlo, a treti s baterou ktery krmi blinkry brzdu a obrysovky.
Plus spinacka ktera umoznuje asi 4 ruzne rezimy jizdy.
Jedine co mi na tom prislo fakt nedoresene byla ta spinacka, ze dvou co byly k dispozici nefugovala poradne ani jedna, a rozebrat ji a zkouset co je spatne bylo naprosto sileny, vevnitr je to fakt chaos.
Jako s moderni spolehlivou elektronikou se to asi da cele zjednodusit, proste vsechno zapojit na poradnou baterku a krmit to z ni, ale chapu proc to soudruzi tenkrat udelali jak to udelali. Ta baterka v simalu je malicka, logicky, velka se nevejde, a hlavni svetlo ji zvladne vymlatit za chvili. Dobijeni a cela slavna ELBA neni nic moc, proste protoze elektronika vychodniho bloku, a tak to vymysleli tak aby kdyz chcipne dobijeni, dalo se alespon svitit a doject.
[Krizoň IV.]
(26.8.2022 17:29:06)
Krizoň: nevím, jakýho Sima jsi drátoval, mne stačil skútr SR50 elektronik. Možná jsou jednodušší verze, nevím, nechci vědět :D Pod deklem rozvodna jak v elektrárně, do který šly veškerý kabely včetně miliónu neustále někde vyklepaných drátěných koster, několik záhadně navzájem propojených okruhů o různé voltáži, při pohledu na šéma mi skoro přišlo, že se soudruzi pokoušeli vyrobit něco jako plošný spoj, jenže protože neměli pertinax, tak to vzali pomocí kabelů... Permanentně něco nefachalo a sralo se to jak na běžícím pásu. Děs. Jsem rád, že jsem se toho kurvítka zbavil.
[ladis]
(26.8.2022 13:27:05)
Praclovek: uklepava se to, a nejen u dynama, vsude. Vychodni blok proste neumel vyrobit draty a konektory ktere vydrzi 30 let provozu na dvoutaktu. Nebyly materialy ani stroje, tam kde to bylo skutecne potreba (cti: pro vojenske ucely) se to vyrabelo na strojich koupenych na zapade za devizy, ale na simala/emzetu/jawu to proste bylo nedostupne.
A kdyz uz se to uklepalo, tak lidi proste nemeli doma krimpovaci kleste a kvalitni konektory aby to opravili. Takze se bastlilo cokoladou a zjednodusovalo.
[Krizoň IV.]
(26.8.2022 13:09:35)
Mě by třeba zajímalo, jak se stane, že má motorka elektroinstalaci v tzv. horším stavu? Co se tam tam kazí, že do toho lidi vrtají?
Chápu, že u dynama ztvrdne izolace na drátech působením tepla a oleje... Co nutí někoho přepojit jinak např. dráty na spínačce?
[pračlověk]
(26.8.2022 12:27:00)
Co není na Simsonu bezdůvodně komplikované že ano :D 24 karburátorových variant mluví za vše.
[Kalasnikov Č175]
(26.8.2022 9:49:54)
Simsoní elektrika je bezdůvodně komplikovaná, k tomu je fyzicky zapojena tak, že od každé jednotlivé věci vede samostatný drát do spínačky, která slouží jako rozvodná skříň a vypadá jak ježek. Přitom v principu je jako ČZ150 nebo fichtl.
Celý ten nesmysl jsem vytrhal a zapojil tu elektriku "na 3 dráty".
[Deadman]
(25.8.2022 19:03:40)
ladis: Sim byla prvni elektrika kterou jsem tahal, a naucit se to na tom bylo vpohode (:
Nijak sileny mi neprijde, proste ma vic jizdnich rezimu nez Jawa, protoze ma uz v zakladu bezkontakt a altik, a pocita s moznosti jizdy bez baterky.
Jediny co mi na tom prijde zbesily je spinacka, ktera je proste nespolehliva a odchazi.
Ze by se to dalo nejak zasadne zjednodusit se zachovaim plne funkcnosti mi neprijde. Jo, da se to cele pretahat tak aby to jelo z baterky, ale pak si bez baterky ani neskrtnes, stejne jako u Jawy.
[Krizoň IV.]
(25.8.2022 12:22:59)
Ladis, když pretahas smála jednoduseji, tak ušetříš a motorka ma poloviční váhu.
[Mates]
(25.8.2022 9:51:37)
Díky všem za rady a názory 😉
[Bizon]
(25.8.2022 8:49:23)
Michi: a to buď rád, že jsi káblil jen 640 a ne Simála. Tam by sis to teprv užil! Co tam soudruzi v NDR dokázali vymyslet, je neuvěřitelný...
[ladis]
(25.8.2022 1:16:33)
Uďa: právě, že jsem je nikdy neviděl osobně a nikdy se v nich nehrabal
Mates: joo, to schovávání je bomba, a nejen na mutantu,co jsi teď zmínil :-)
Pračlověk: Tak se mrkni na tu origo prasárnu na 350/640, a koukni co vede z přepínače vlevo, na řídítkách, a co do něj.. žlutej na bílej, zelenej na modrej, a pak se v tom vyznej.. A když to taháš sám, a víš co jak má fungovat, dá se dost věcí zjednodušit. Hlavně tři prdele drátovejch koster, ty miluju. Kejvy byly v tomhle úžasný, polovinu drátů jim dělala kostra ''hmota'', takže o polovinu práce méně.
[Michi]
(24.8.2022 21:20:44)
Jo, jenže spousta lidí vůbec nechápe základní principy té elektroinstalace, neví, proč vede drát právě odtud sem a ztrácí se i v barevném schematu.
[pračlověk]
(24.8.2022 17:27:21)
To Michi: Tatrana a Maneta jsem dělal cca 5 x a není to zase taková vydrbávka, aby ti z toho shořely mozkové závity. Jak píšeš, je to prostě jen klasická kývačka, nebo panelka a má to navíc blinkry, startér a pojiskovou škříňku. Nic jiného v tom není
[Uďa]
(24.8.2022 16:48:50)
Michi a to jsi jeste netahal elektriku na malou kejvacku s motorem z prasete a předním světlem ze 150C, to je vymejsleni kam to všechno poschovavat.
[Mates]
(24.8.2022 9:00:05)
viz Mates. Taky jsem tenkrát koupil na 640tku nový svazek elektroinstalace, ještě od TK Moto, mám pocit,a byl naprosto k hovnu.Vzdálenosti neseděly, drátů tři prdele navíc kde neměly být, a kde být měly, tam chyběly a tenkrát asi 600 v prdeli. Také si dělám elektriku sám, a mám klid. Je to poměrně jednoduché a pokud dodržíš i barvy drátů, a koupíš si dost rozměrů smršťovaček, neztratíš se v tom. Všechny třindy od altíku to mají stejné a kejvy až po 4ky s dynamem také. Jen máš navíc blinkry a světelnou houkačku, kterou bizon, asi nemá.Kde bych pálil hlavu, by byl asi Tatran,Manet, a prase. Dynamospouštěč jsem nikdy neměl v ruce.
[Michi]
(23.8.2022 23:16:45)
s tim bych úplně nesouhlasil. Ja taham elektriky drát po drátu. Pak neni problem s ničím.
[Mates]
(23.8.2022 23:01:10)
Pokud koupíš kompletní elektroinstalaci na 634, nebudou sedět délky drátu, řekl bych, že to bude nepoužitelný - jiný tvar rámu, řídítek, jiná poloha zapalovacích cívek...
Co bude ze 634 použitelný, bude tak samotné schéma.
Pokud se podíváš na schéma, každý drát vede odněkud někam a má svoji funkci a důvod, proč tam je. Projdeš si to schéma někým, kdo ti je vysvětlí, drátek npo drátků a budeš schopen si to zapojit sám.
[pračlověk]
(23.8.2022 21:09:57)
maximalne ti bude prebejvat nejakej drat, bizon ma min kontrolek, zbytek je stejnej.
[Mates]
(23.8.2022 20:32:33)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14