Příspěvků: 40, poslední: 2.10.2022 19:07:2170398.Elektro
Ahoj, začínám renovovat 250/559 a chtěl bych jí dát VAPE. Bohužel VAPE u žádné z motorek nemám a proto bych se chtěl zeptat jestli je lepší osadit slabší 6V nebo 12V verzi.
Baterku nebo kondík proto, že ty hrany co spu vidět pouze na osciloskopu bezpečně odpálí nabíječku (pro ty co jezdí a potřebujou občas nabít mobil) a taky to nevydržej některý přerušovače blinkrů. Taky je dobrý si přisvítit když v noci stavíš bivak. (Na to tam mam led denní svícení)
Ale jinak ano, funguje to i bez vyhlazování baterkou nebo kondíkem
[Akamu]
(2.10.2022 19:07:21)
Mam na panelce bezkontakt z polska a chyta na brnk a sviti a jezdim uplne bez baterky jako pionyr :-)
[Milan]
(1.10.2022 12:37:33)
Já mám lifepo Skyrich v GPZ750. Dával jsem jinej zadní tlumič s nadobkou a nevešla se tam olovena s dostatečným proudem... baterka je super, točí jak zbesila a v zimě na to nesaham. Elektronika balancuje články, prebijeni nehlida, to je zodpovědnost uživatele.
[No_-_name]
(27.9.2022 14:55:40)
Hans: Proto je tam ta elektronika ktera napeti reguluje. A ne, nedava se to jenom na supersporty kvuli vaze, delaji se i uplne mrnavy baterky s kapacitou nejakych 1.6ah ktere se davaji na ruzne male mopedy a prskolety, a davaji se tam protoze to ma naprosto mizive samovybijeni, a vydrzi to nabite a pripravene k akci klidne dva - tri roky kdy tenhle chcipak stoji v garazi a ceka.
[Krizoň IV.]
(26.9.2022 21:22:52)
U lithiovek vyrobci pisi, ze nabijeci napeti nesmi prekrocit 15 V. Ale nebal bych se toho, ze mi shori plamenem, ale ze se znici :-) Preci jen porizovaci cena je vyssi nez olovena a kupuje se to hlavne pro to, ze dava vetsi startovaci proudy a je nekolikanasobne lehci. Relevantni pro supersporty, na Jawu nesmysl :)
[Hans]
(26.9.2022 20:56:29)
Milos634: Bavime se o li-fe-po baterce s extra pridanou vrstvou elektroniky, tak ze se navenek vuci regulatoru chova jako agm olovena baterka. Realne bych mel vetsi obavy z toho ze mi zacne horet mobil v kapse nez lithiova baterka v kastliku.
[Krizoň IV.]
(22.9.2022 12:47:13)
Lithium-ion baterky by som sa viac bál (že mi zhorí motorka) ako prasknutia alebo vyliatia kyseliny. Ale je to ako píšeš, každý nech sa rozhodne čo mu vyhovuje...
[Milos634]
(22.9.2022 12:25:31)
Ona se krome otevreny kyselinovy baterky taky da koupit za 1200 kacek mala li-ionka, a tam nejaky politi kyselinou nehrozi uz vubec. Moznosti jsou, je na kazdem co si zvoli za reseni.
[Krizoň IV.]
(22.9.2022 9:24:43)
Kamarádovi na vyjížďce chytala kejva až na třetí čtvrtý šlápnutí a pak doma zjistil, že zapomněl zapnout "tajný" odpojovač baterie. Tím pádem se relé rozpínalo jen šlápnutím. Takže to asi bez baterky funguje :-D
[Banjokid]
(22.9.2022 9:20:36)
Nijak, musis pořádně šlápnout, aby se rozepnulo
[Mates]
(22.9.2022 8:52:54)
Mates: jak je u kondiku vyřešeno rozpinaci relé?
[ladis]
(22.9.2022 8:51:19)
Mám u všech strojů AGM baterku a ještě mi nevytekla .) Kondík jsem jezdil jednu dobu na humpolácký ČZ 180 s Ducati zapalováním a regulátorem a tam musel být volnoběh na 2000 ot/min, jinak blinkry mžouraly a to jsem tam měl AEV přerušovač blinkrů. S VAPE jsem kondík nezkoušel.
[Bakoun]
(22.9.2022 8:31:03)
videl sem vic politejch vejfuku kyselinou, nez meteoritů.
[Mates]
(22.9.2022 7:30:37)
To je ako jazdiť s práznou nádržou aby ju náhodou netrafil meteorit a motorka nevybuchla... :)
Tiež som toho názoru že baterka má byť v motorke, lebo často potrebujem svietiť bez motora, alebo napájať alarm v kastlíku
[Milos634]
(21.9.2022 23:19:35)
ona může vibracema i prasknout, hadicka může vypadnout diky vibracim,můžeš nekde s motorkou spadnout, může motorka spadnout sama na trávě atd atd
[Mates]
(21.9.2022 23:05:40)
To sa už aj niekomu stalo že mu vytiekla baterka? Odvzdušňovaciu hadičku mám vyvedenú pod motorku takže tam si to môže tiecť...
[Milos634]
(21.9.2022 22:29:48)
Radusko00 a pockej az ti ta baterka za 30€ vyteče do kastliku a na nový vyfuk. Pak budeš rikat ze ja tam nedal radsi ten kondenzator za 15-20€ [
[Mates]
(21.9.2022 21:46:55)
...ja som na 350/360 dal Vape 12 V.A je to paráda...(akurát, musim nájst ten správny manuál na štartovanie,za tepla keď začina chladnút,tak sa jej ani za bo....ha nechce naskočiť!!!)
Sviéti perfektne,blinkry žiaria,fakt nekecám.Baterka v kasliku je klasická olovená 12Vová.
...imrovizácie,typu,,budem jazdit bez Baterky"...to nech si každý ,,Skrblík" nechá!300€vycalovat za Vape,je OK.,ale ďalšich 30€za baterku ...to sa im zdá už svinsky veľa!!
[radusko00]
(21.9.2022 21:24:10)
Snejk: Raději jsi měl založit nový dotaz. Pokud ti povyjela hřídel s ložiskem, znamená to, že je v háji uložení ložiska pod spojkou. Bude to chtít ložisko zalepit. Nevím, jak by to tam šlo vložkovat. Ale ani tak by neměla zajet, protože by ji neměl pustit náboj sekundáru.
[longr]
(21.9.2022 13:31:14)
Krizoni, proc by ti melo pulsovat svetlo? Ja mluvim o EMC.
[Davy_]
(21.9.2022 13:17:27)
Ahoj všem mam dotaz.Stalo se mi na jawa 250/559 že mi praskla vidlička řazení 3-4 samozřejmě ne doma ale 1500km od baráku v Rumunsku.Dal jsem novou a v pohodě dojel domu po ujetí dalších Cca5000km se to stalo zase ale tentokrát jsem di všiml příčiny.Hlavní hřídel povijela i s ložiskem z uložení v L.katteru o 3mm směrem do převodovky.V tomto směru není nijak zajištěna.Neví někdo co brání tomuto po-vyjetí.Děkuji za info Snejk
[Snejk]
(21.9.2022 12:12:00)
Davy_: Mozna to vypada hnusne na osciloskopu, ale realne se to nijak neprojevi. Jezdil jsem takhle chvili kejvu 250 s VAPE bez kondiku i bez baterky, a normalne to sviti jak ma, zadny pulzovani svetla za jizdy neni ani naznakem videt. Jsou to normalni zarovky, kdyz to poberou na pionyru, poberou to i na VAPE.
[Krizoň IV.]
(21.9.2022 12:09:55)
Eště jsem zapomněl zmínit jednu věc - Při provozu bez baterky i toho kondenzátoru z toho reglu poleze pěkně ošklivej hranatej průběh napětí se spoustou vyšších harmonickejch, takže by to svítilo jak vánoční stromeček. Kardiostimulátor to nikomu asi nezresetuje, ale je to čuňárna.
[Davy_]
(21.9.2022 12:07:09)
V perakovi mam kondenzator a neřeším nic, krom pohasnuti světel kdyz stojim na křižovatce. V sajdě mam baterku, protoze potrebuju nabijet mobil a dalsi kraviny, když nekam jedem.
[Mates]
(21.9.2022 10:25:44)
longr: to je ono, rozdilny nazor na to co se povazuje za "funguje to" (:
Ano, nejak rozmzourat ty blinkry jde, ale osobne to nepovazuju ani vzdalene za funkcni, naopak, za me je to nebezpecnejsi nez ty blinkry nemit vubec.
Blinkry ktery ze sebe sbidou vypoti 10W skoro nejsou videt, a ridic v plechovce je zatracene snadno prehlidne, zatimco jezdec na jawe ma pocit ze "prece blika"
[Krizoň IV.]
(21.9.2022 9:27:10)
Určitě 12V. Kromě dostupnějších žárovek to taky znamená poloviční proudy, takže mj. nemusíš s sebou vozit tolik mědi.
Ten kondenzátor při provozu bez baterky je pokud vim neoficiální doporučení výrobce. Je to proto, že výkonový transily jsou relativně drahý (pár korun, ale v sérii se to projeví). Levnější je napsat do manuálu, že se regulátor nesmí provozovat bez baterky a že má bejt k němu baterka připojená napřímo. Olověná baterka požere bordel, kterej by moch tomu regulátoru ublížit. Ten kondík to jakž takž dokáže zachránit.
Osobně bych tam baterku dal. Velká motorka, který nesvítěj světla bez nastartovanýho motoru je takovej přerostlej moped. Vypadá to blbě a občas ta baterka i chybí, když si člověk chce třeba posvítit na klíče atp.. Já mam malou gelovku. Mam ji tam už pět let a s nějakym odnášenim do tepla na zimu, jak píše Krizoň, se teda vůbec neobtěžuju.
[Davy_]
(21.9.2022 9:03:01)
Zajímavé, že to lidem, kterým nikdo neřekl, že to nefunguje, funguje. Světlo pohasne, intenzita svitu blinkrů je nižší, ale jde to. Na noční ježdění je určitě lepší baterka, ale na normální vyjížďky to v pohodě stačí.
[longr]
(21.9.2022 6:41:14)
Neutahne. VAPE bublajici na krizovatce na volnobeh proste nema dost vykonu na to aby utahlo dva 21W blinkry, k tomu minimalne 35W hlavni zarovku a par kontrolek. To zadny kondik proste nezacharni.
[Krizoň IV.]
(20.9.2022 21:48:29)
Kondík utáhne v pohodě i blinkry, pokud je použito relé třeba z Felicie. Utáhne to i s bimetalem, ale není to ono.
[longr]
(20.9.2022 20:57:23)
Když chci jezdit bez baterky, nevymýšlím píčoviny s kondenzátorem, ale pořídím přímo regulátor, kterej umožňuje jízdu bez baterie...
[Kuba z Neve]
(20.9.2022 19:24:39)
Mrtva bat moze tobit zlu zataz, moze byt v skrate atd... namiesto mrtvej radsej ziadnu
[Janko]
(20.9.2022 16:23:10)
Fajn, a k cemu ze by to melo byt ? Bez baterky jsou tam akorat zarovky, tem je uplne sumak jestli dava kondik napeti se spickama, zvladaji fungovat i se stridavym proudem a zatez regulatoru zvladnou delat taky. Ten kondik sice nicemu neuskodi, ale je uplne zbytecny.
[Krizoň IV.]
(20.9.2022 15:50:02)
vyhlazuje špičky regulátoru,dela zátěž regulátoru,vasem pak prijdes na to, ze i mrtva baterka dela stejnou práci.
[Mates]
(20.9.2022 15:44:45)
A k cemu ze by ten kondik vlastne mel byt ? Realne rozpinaci rele neutahne, blinkry taky ne, a VAPE ho jinak k funkci nepotrebuje. Baterku staci dat malou AGM nebo rovnou lithiovou, problemy s kyselinou tim vyresis taky. Akorat se nezbavis nutnosti toho na zimu baterku vyndat z motorky a odnest domu do tepla.
[Krizoň IV.]
(20.9.2022 14:11:43)
A rovnou kup sadu na dvouválec, kdybys měnil motor, nebo prodával motorku, můžeš to bez úprav použít. U prvního VAPE jsem kouil nějdřív 6V, pak kvůli žárovkám, vyhřívkám a dobíjení telefonu měnil na 12V a pak jsem ho potřeboval použít na 350...
[grošák]
(20.9.2022 14:05:14)
urcite 12V a doporucuju misto baterky kondenzator, mas pak kastlik na nářadí navic a nebude ti vyhnivat kastlik
[Mates]
(20.9.2022 13:04:28)
Určitě 12V variantu
[Kubas]
(20.9.2022 11:08:13)
Šel bych do 12V, je výkonnější a líp se shánějí žárovky.
[Bakoun]
(20.9.2022 10:21:00)
Když už to "ničit" novodobým zapalováním tak je rozhodně lepší 12V.
To že to nesvítí s dynamem je prostě dáno dobou vzniku, ale aby to nesvítilo i s novodobým zapalováním, tak to je přímo masochismus.
Rozdíl tam je ve finále pouze v tom, jaká tam je baterka a žárovky. Na další věci napětí sítě vliv nemá. Pouze 6V je tuším 100W a 12V je 150W.
V případě 6V to je více než dává orginál, takže nebude s dobíjením problém. V případě 12V taktéž problém nebude.
[559ka]
(20.9.2022 10:06:18)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14