Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 18, poslední: 3.10.2022 15:49:3070409.Automobily a jiné vehikly
Dobrý večer,
pánové, už mě opouštějí veškeré síly. V3s jsem si přestavěl na 24V, schéma dá se říct okopiroval ze staryho trambusa, podle příruček,. Na inzerat koupil údajně ulozenkovy altik z Liazky, plus regulátor. Altik vypadal fakt zanovne. Trochu jsem ho upravil, aby vlezl do držáku a namontoval. Resim ale že nedobijim. Dle multimetru, na volnoběh namerim cca 26.5 V přímo na baterkach, při zbyseni otáček, se zvyšuje i napětí az ke 30 V. Zkoušel jsem i postup, podle dílenské příručky, kdy se odpojuje přímo zalternatoru svorky 54, M a O. A měřím přímo na alternátoru. Napětí je pořád stejně jako výše popsané. Podle napětí se tváří že dobíjí, je to vidět i na světlech. Ale podle ampermetru, to prostě nedobiji, absolutně nejde do plusovych hodnot. Mám kostru klasicky minus, zkoušel jsem i jiný, i obráceně zapojit a stále nic. Mám horší baterky. Dnes jsem už nenastartoval, dal jsem to deset minut oživit na nabíječku. Chytla... Auto jsem měl dobrou hodinu nastartovánou a různé zkoušel. Chcipl jsem a už jsem nenastartoval. Co je ale zajímavé, že na rozsvicenych světlech, prý přidání plynu, vidím, že se ty světla rozsvítí víc. I podle multimetru.. Ale ampery nikde... Už jsem v konci. Pořadí prosím někdo? Díky
JAWA-ceZetak. Jsou opravdu čistě do série, nebo je vyveden drát ven i z propojky baterek? Napadá mě, že ta větší by byla mínusem ukostřená, plusem připojená na mínus té menší a z propojky vývod. Může být, že v autě jsou některé systémy na 12V (původně vyvinuté pro os auta). Některé systémy jsou navíc živené i za klidu auta. Mohou počítat s tím, že vyšší kapacitou baterky, ze které to napájejí, kompenzují tyto "ztráty". Pokud ta menší baterka má dostatečně velký startovací proud, nemusí být v tomto případě rozdílné parametry baterek problém. [-] (3.10.2022 15:49:30)
[-] tak tohle by si měly přečíst konstruktéři v iveco bus.. do mikrobusu iveco daily dávají kvůli síti 24V dvě 12V baterky co série.. ALE každá jiné kapacity a to už z výroby. [JAWA-ceZetak] (1.10.2022 0:38:44)
Ano o lamani vim, diky za tip [Ondra/477] (28.9.2022 23:36:13)
nevím, jaký tam vyjde průměr, ale pozor na "lámání" klíňáku
proto se v OA začaly používat ty "zubaté"
[Michal] (28.9.2022 22:56:40)
Omlouvám se, správne video zde
https://youtu.be/1GY92kBOgW0
[Ondra/477] (28.9.2022 20:20:38)
Tak díky #Elfag# opraveno! Děkuji že mi věnoval čas ve sváteční den. Nakonec stačilo opravdu natáhnout jeden vodič ze svorky B plus alternátoru na jeden kontakt ampermetru. Ještě se mi trochu zbláznil multimetr, při měření, stačilo vyměnit baterku a už měří jak má. Na volnoběh v3s bohužel nedobiji, ale v otackach už ano. Je to dáno, tím že LIAZ má větší řemenici na klíce. Nechám si proto vysoustruzit menší řemenici na alternátor. A to je vše

Jinak jedna baterka vypadá, že je opravdu po smrti a ta mi vybíjí tu druhou.

Zde ještě přikládám video, hlavně pro Elfaga :) díky
https://youtu.be/1CcokyhTeDo
[Ondra/477] (28.9.2022 18:44:38)
S ampérmetrem bacha na jeho rozsah. Origo je tuším +-30A. Origo dynamo dávalo cca 25A. Alternátor z liazky umí tuším 45A. Ampérmetr by ti mohl chodit "za roh". Ale třeba mu to vadit nebude. Přeci jen je to armádní stroj, tak něco snese. Co se baterek týká, tak sériové zapojení baterek vyžaduje, aby obě byly stejné a ve stejné kondici. Jinak ta horší dostává nafrak. Představit si to lze takto. Dobrá velká baterka je prostě dobrá baterka a špatná se chová když to přeženu jako by to byla malá baterka. Takže jako byste spojili do série automobilovou baterku a motocyklovou baterku. Naprázdno to jde. S minimálním odběrem taky ještě chvíli OK. Ovšem dovedete si představit, že startérem už to nezatočí. A nejen že to nezatočí, ale ta špatná baterka se de facto krátkodobě přepóluje. Je to stejné, jako když v baterce odejde jeden článek. Tady ti jich jakoby odejde 6. Pokud budeš měnit baterky, tak vždy obě a úplně stejné nové a nejdřív je nejlépe každou samostatně doplna nabít. [-] (28.9.2022 15:25:06)
Poslal jsem ti ho [El Fag] (28.9.2022 9:33:29)
El fag, psal jsem vám soukromou zprávu. Je na Vás nějaký jiný kontakt, než tady? Děkuji [Ondra/477] (28.9.2022 9:30:33)
Jestli se s nima chceš babrat, tak baterky vybít do cca 10,5 proudem cca 10A(hlavníma žárovkama) a pak nabíjet malým proudem(do 5A i méně)dokud stoupá napětí(klidně až k 16V), několikrát opakovat, ale námaha neodpovídá výsledku.Nejvíc dostanou na frak, pokud se do nich dolívá destilka která byla ve styku s kovem(pozink trychtýř) nebo destilka pochybné kvality.Pokud máš hustoměr tak při plném nabití(všechny články šumí) změřit hustotu, měla by být 1,26(32 Bé),pokud je výrazně menší tak dolít kyselinou(ale menší hustota říká, že nabíjením není schopná se uvolnit kvůli nevratné sulfataci olova).Jsou to nouzovky a nemusí se podařit. [El Fag] (28.9.2022 9:29:57)
Ampérmetr ti neukazuje,protože nabíjecí proud pouštíš mimo něj, aby ti ukazoval musíš připojit vývod B+ alternátoru na svorku 30 spinačky(nebo odpovídající svorku A-metru) aby nabíjecí proud tekl přes něj. [El Fag] (28.9.2022 9:14:12)
Zde dva soubory na uloztu, moje schéma, a pak screen z dílenské příručky. Podle kterého jsem dělal kontrolu. https://uloz.to/tam/e9c86821-396e-4613-bfe1-146c808eae54 [Ondra/477] (28.9.2022 8:52:48)
Hele já jsem jeepa držel přes zimu na dobíječce, ráno máš baterku co to nahodí a odpoledne je teplejc a tak to taky nastartuje. Je to onanie s drátama a tak ale pokud nejezdíš denně tak se to dá.
Na vojně jsme taky měli tanky a ot na udržovačkách a baterky dávno v prdeli.
[70CN750] (28.9.2022 3:02:14)
Teď dostali na prdel tou zimou, nicméně, v létě ještě fungovali v pohodě. Nejdřív musím opravit dobijeni a baterky koupím až na jaře. Přeci ten altik by je měl během chvíle oživit. Tak jak se to dobijeni chová teď, už se chovali i v létě. Akorát na to nebyl čas to řešit. [Ondra/477] (27.9.2022 23:02:39)
Pokud jsou baterky kaput, tak je těžké po nich něco chtít. Pokud nabité nevydrží ani den, nemá smysl něco ladit. Koupit nové nebo půjčit lepší a pak zkoušet. [longr] (27.9.2022 22:43:56)
Děkuju za vyčerpávající odpověď. Ráno moudřejší večera tak už jsem to pro dnešek zabalil. Odpovím teď, na co můžu. Ano 30 V je měřeno přímo na kontaktech baterky.. Resp plus měřím na krajní a kostru, proti kostricimu bodu, který jsem ještě extra zkoušel prikostrit startovací kabelem přímo na držák alternátoru. Beze změny. Napětí na baterkach zítra rozpisu víc, před připojením a s připojenou nabíječkou. Ano ampermetr ukazuje do mínusu pokud zapnu světla, a motor je vypnutý. Když ho zkusím zapojit obráceně, ukazuje do plusu. Baterky mám spojené do série nabijim je přímo v autě 24 V starou poctivou nabíječkou. Baterky jsou horší, dnes bez oživení nabíječkou startérem ani nezatocili... Po deseti minutách auto chytlo. Po ty hodině cca co jsem různé vymejslel to nechytlo opět. Ještě mě napadlo, jestli by altik nepotřeboval zrychlit, přeci jen liazka má o dost větší řemenici na klice. A poslední věc, co mi teď došla, že na jedné baterce byl uhorely kontakt a ten je opravený tou opravnou elektrodou, nevím jak kvalitně to je opravené, ale jakoby z pod kontaktu jde silná oxidace, i přes to že používám konzervační sprej na kontakty. [Ondra/477] (27.9.2022 22:31:25)
Zkus sem hodit jak máš tendobíjecí okruh(alt,regulator,ampérmetr,spínačku,baterky)propojený,ostatní spotřebiče nejsou potřeba [El Fag] (27.9.2022 22:24:51)
Pokud měříš 30V přímo na kontaktech baterek, tak dobré baterky by se měly nabíjet.Jaké napětí naměříš na baterkách když k nim připojíš nabíječku?
Vyzkoušej připojit -nabíječky na kostru alternátoru a +nabíječky na plusový vývod alternátoru a změřit napětí přímo na alternátoru a pak přímo na kontaktech baterek a přitom zkontrolovat zda ampérmetr ukazuje nějaký proud.Ukazuje ti ampérmetr proud když máš zapnutá světla a nenastartovaný motor?
Napětí na baterce je jednoznačně funkcí nabíjení, na každé baterce bys měl naměřit stejné napětí(pokud jsou stejně opotřebené) a při nabíjení by na nich mělo být napětí asi 14 až 14,5V,pokud tomu tak je alternátor a dobíjení je v pořádku.Pokud tato napětí na baterkách máš a nedobíjí se(neteče do nich proud) tak máš bud blbě zapojený A-metr,nebo baterky jsou nabité a žádný proud proto neodebírají nebo aspon jedna z baterek má větší vnitřní odpor a nabíjení probíhá až při vyšším dobíjecím napětí. Jak ty baterky nabíjíš?Máš je v sérii a nabíjíš je 24V nabíječkou nebo je máš paralelně a nabíjíš je 12V?
[El Fag] (27.9.2022 22:18:04)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14