Příspěvků: 18, poslední: 23.10.2022 20:12:3170444.Informace
Zdravím pánové,
dělá se ještě tzv. "malé VAPE" co nahrazovalo kontakty na altíku 632-640? Popř. na bazoši jsem našel spousty kopií VAPE, výroba Ukrajina. Lákavá cena okolo 2500 Kč. Provozuje to někdo? Funguje spolehlivě?
Díky
Spíš bych se zaměřil na to, zda se dají sehnat náhradní díly. I věc co provozuje hodně lidí bez problému se může rozbít pak díl za pár korun ti pošle do kelu celou sestavu za 2 500 Kč a reklamaci na Ukrajině moc nevěřím. Asi tak jako v Číně. Měl jsem VAPE na altíku a maximální spokojenost. A jelokož mám jen dvě motorky, tak je ujezdím a baterka mi netrápí. Když mi altík odešel koupil jsem velký VAPE, který jsem provozoval stále s baterkou. No dnešní cena VAPE je dost ukrutná a asi odpovídá nákladům.
[Milan]
(23.10.2022 20:12:31)
Já nemám ani garáž, leda tak můžu zaparkovat pod stodolu ale odtamtud je zas pakárna vyjet když je sníh nebo dlouhodobější mokro.
Když je potřeba, tak tahám kvůli udržovačce prodlužovačku z baráku.
[70CB750]
(20.10.2022 10:58:42)
Jad: To si musíš koupit novou baterku :D Po dvou letech jsem přišel do zateplené garáže, u kejvy otočil klíčem a baterka utáhla i hlavní světlo. Celkem jsem čuměl. Regulérně v říjnu 2020 odstavená a letos koncem srpna zkoušená. Pravda je, že než jsem jí tam odstavil, tak byla baterka úplně nová a nabitá. Samozřejmě nechytla, protože v karburátoru byl svinec. Ale většinou po zimě jsou baterky KO. Ale měsíc nebo dva musí vydržet.
[Jer250]
(19.10.2022 13:38:54)
Až dojde na nějakou rozsáhlejší údržbu nebo opravu, až jí budu rozdělávat, taky tam při té příležitosti půjde vape.
[Jad]
(19.10.2022 13:15:42)
70cb750: to je tak trochu problem kdyz ma treba clovek garaz bez elektriky.
[Krizon]
(19.10.2022 12:37:06)
Jad: tak si čízu připoj na udžovačku.
[70CB750]
(19.10.2022 11:24:01)
Přeci jenom nezávislost na baterce je velká výhoda. Mám jednu motorku s dynamem, ostatní vape. Ta s dynamem došla cestou přirozeného výběru do pozice nepoužívaného stroje. Dojdu do garáže s tím, že pojedu na ní, jenže vybitá baterka...tak vytáhnu jinou motorku. Až se vrátím, nabiju baterku, v pohodě. Když pak za měsíc-dva zase dojde na to, že bych mohl vytáhnout starou čízu, situace se opakuje:-) Aspoň se moc neojezdí:-)
[Jad]
(19.10.2022 8:30:15)
Přesně tak, kdysi jsem otunil 634 pomocí Vape (stálo tehdy asi 3,5 tis.) a tím jsem zdvojnásobil cenu motocyklu :-D Dnes je ten poměr cen úplně jiný. To jen tak pro pobavení. Ale chápu, jsou to skoro 3 nádrže nafty do auta a když ten PAL funguje... To je přeci jen něco jiného, než slabé dynamo, které prodělalo již mnoho ofenziv
[Banjokid]
(19.10.2022 7:35:08)
Cena Vape je podle mě v pohodě. Když vidím ceny co dávám za díly na Bmw 1150 kde například za Potenciometr bez problému 7tis kč. Tak u vape, kde je komplet sestava, mě za 9tis nepřijde moc. Samozřejmě věc názoru.
[lahvac]
(18.10.2022 23:19:52)
Já mám PAL s malým VAPE a funguje to dobře, myslím si, že je to rozumná varianta. Jen je třeba počítat s neduhy stáří viz seznam od Deadmana. Dnes se dá kolem 1000kč pořídit replika rotoru, takže i to porušené vinutí, které je celkem časté u starých alternátorů se dá vyřešit.
[Vomi]
(18.10.2022 22:05:00)
Jer250> Stojí 2x tolik co před 20 lety. Jenže platy jsou také 2x takové co tehdy. Tak je to se vším co se dělá u nás. Nevozej to z číny jako tu "Ukrajinskou" alternativu.
[Deadman]
(18.10.2022 21:14:54)
Úplně původně jsem tam chtěl dát rovnou VAPE, ale pak jsem se kouknul kolik stojí a myslím, že altík s náhradou kontaktů a dobíjecím relátkem nebude tak špatný... 😀
[Jer250]
(18.10.2022 21:07:14)
Alternátor PAL má o trochu vyšší výkon v celém rozsahu. Projeví se to jen s přídavnými spotřebiči, jako jsou vyhřívané rukojeti a silnější (nehomologovaná) žárovka. Pak to chce s VAPE víc točit, aby to to utáhlo. Na druhou stranu, s Vape se nic nestane, když vybiješ baterku, zapalování je nezávislé. S PALem v té situaci musíš strartovat přes kabely. Vape je obecně bezproblémové, jediná závada co se někdy někomu stane, je uklepaný drát ze snímače zapalování. Oproti tomu PAL má typických problémů několik. Vyhřáté konektory usměrňovače, druhovýrobní uhlíky (pokud sjedeš originál), méně obvykle upadlý drát vinutí rotoru, v případě origo kladívkového zapalování se vyskytují problémy s každým dílem - kladívka, kondenzátory, cívky, všechno to odchází. Vape je rozhodně přínosem k bezproblémovému provozu, ale s alternátorem PAL se dá žít, narozdíl od dynama, se kterým to fakt nejde.
[Deadman]
(18.10.2022 21:00:55)
Hlade: Uhliku ? Ty jsou snad vpohode, problem je drzak uhliku, n'est ce pas ?
[Krizoň IV.]
(18.10.2022 20:56:15)
Jer250: Původní altík je lepší. Jediný co je na něm nahouby jsou mizerný repliky uhlíků.
[Hlade]
(18.10.2022 19:14:17)
Takhle mi to asi stačí. Děkuji :)
Jen tak mimo - vím že to tu bylo hodněkrát, ale když porovnáme výkonově altík a vape, co si jak stojí?
[Jer250]
(18.10.2022 15:54:21)
Originál malý vape tu mám navíc - držák s dvěma snímačema, vrtulka, cívka Z04. je to nový nejetý, koupený kdysi v jawě.
[Kuba z Neve]
(18.10.2022 13:44:32)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14