Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 12, poslední: 28.11.2022 22:09:4870487.Veteráni
Nazdar pánové,dotaz:na kyvačce r.v.1961 byly šroubky a matice M6 na klíč 11 nebo 10mm.Díky za odpověď.
M7 se dělají na 11 klíč dodnes, a to nejen u nás. Mám jich plný auta (štefty sání, výfuků).
M8 na 12 klíč mám zase v rejžích, tam pro změnu neexistuje 13mm hlava.

Do kejvačky 1961 bych dal všude E-Torx, už jen pro pobouření "veteránistů". :-)
[Deadman] (28.11.2022 22:09:48)
Krizoň: to myslíš opravdu vážně? 🤣🤣
Existují i klíče 13x14, vyrábí je Narex i Tona. Je to tzv. "spacesaving solution"
[pračlověk] (28.11.2022 17:56:14)
Hlavy na 14 srouby maji smysl v okamziku kdy se snazis minimalizovat naradi ktere sebou vozis. Spodni sroub na sbd karburatoru je 14mm, a s tim nic neudelas. Takze v pripade matek s 13 hlavou sebou vozis dva klice, u 14 matek ti staci jeden klic. [Krizoň IV.] (27.11.2022 17:18:51)
Kdybych se chtěl tvářit "origo", tak z běžného spojováku odbrousím značky a nechám přezinkovat. Hlavy na 14 klíč bych řešil snad jen na muzeální exponát, kde by měla být co největší věrnost. [longr] (27.11.2022 11:24:28)
U nějaké předválky bych spojovák určitě řešil, ale u tuctovek kulatic? Módní výmluva na to, že to dělám pro sebe, aby se mi to líbilo, dobová úprava atd. přece funguje fšude 🤣 [Banak] (25.11.2022 20:54:32)
Na jeden projekt jsem si pracně pozháněl všude možně matky M8 na 14ku klíč, potom odnesl pozinkovat, a když sem to doma přepočítal tak jich několik chybělo, od té doby mě to ortodoxní veteránství přešlo. [rikša] (25.11.2022 19:02:00)
Díky za odpovědi,které mi potvrdily moji zkušenost,kyvačku dělám pro sebe,nebude to patinovka,ale chtěl bych,aby vypadala co nejblíže orginálu.Ptal jsem se proto,že na Bazoši je nabídka sady spoj.materiálu na kyvačku kde jsou šestky šrouby na 11-ku klíč což mne zarazilo(jako že i ta cena,ale je to kusová výroba tak asi jo) [Ivy] (25.11.2022 17:08:56)
Původní dávám jen na patinovky. Dodělal jsem teď jednu renovaci a zásoby spojováku jsou vyčerpány. Šrouby na tlumiče na 14 a bez značení jsem někde viděl a ostatní koupím ve spojmontu obyč pozink a ortodoxně to už řešit nebudu. Kdysi jsem přišel se seznamem do Fabory a řekli ať dojdu za hodinu. Při placení se mi protočily panenky a to jsem neřešil jestli jsou šroby na 13 nebo 14, ale některé byly bez pevnostního značení. [Banak] (25.11.2022 16:06:59)
A řešíte ty velikosti při renovacích? Já tedy když narazím na origo 8- čku s 14 kou hlavou, tak ji opravím a použiju, ale když nemám tak dávám co mají v krámě. Je to jen dotaz jak to děláte, neberte to jako rejpání. [Sukin] (25.11.2022 13:16:25)
M6 s 11 hlavama byly před válkou a to snad jen někde. já je mám na autu zbrojovce z roku 1936. [HonzaBK] (25.11.2022 10:33:02)
Potvrzuji, co píše maspe. Mám to na kejvě 1957 taky tak. Navíc i strojní tabulky z té doby uvádějí pro M6 rozměr "s" tedy klíč 10 a pro M7 klíč 11. Velikost u M6 je sice i 11,5 mm, ale to je rozměr "e", nikoliv rozměr klíče. [pmr] (25.11.2022 9:28:46)
Za mne M6 10mm. 11mm se dělaly snad jen M7 na řadičku. 12mm M8 pevnostní na zadní tlumiče. Soudím dle toho, že na kejvačce 57 a panelce 70 jsem to měl na obou stejně. Všechny M6 byly 10mm co mi paměť sahá. [maspe] (24.11.2022 21:43:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14