Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 7, poslední: 9.12.2022 10:40:1870506.všechno ostatní
Zdarec. Předem se omlouvám za nejawa dotaz ale vím že se tady najdou odborníci na všechno tak třeba někdo hodí do placu své zkušenosti. Na felicii 1.3 MPI mi fouklo těsnění pod hlavou. Sundal jsem hlavu a ocelovým pravítkem jsem jen od oka bez měření zjistil že válce nemají vůči bloku přesah. Vytahal jsem písty, vložky, vše jsem vyčistil včetně dosedacích ploch a když jsem se pustil do vymezování přesahů tak jsem zjistil nemilou věc. Asi je nějak zkroucený blok, nemůžu se s přesahama domluvit. Dělal jsem to už mockrát ale s tímto jsem se ještě nesetkal. Přesahy jsem vždy dělával na 0.12 nebo 0.15 podle toho jak vyjdou podložky. Ted mám ale trochu problém. Když jsem na všech válcích udělal přesahy na 0.15 na přední straně u vačky a zároveň sladil všechny válce aby byly v jedné rovině beze schodku tak při měření na druhé straně u čelního skla jsou přesahy na krajních válcích 0,35 a na prostředních 0,25. (vložky při měření samozřejmě šroubama přitáhlé ) Je neřešitelné ty přesahy udělat tak jak to má být. Řekl jsem si že to prostě složím tak jak to je protože tam nejde nic vymyslet, těsnění pod hlavou bych na hulváta napatlal motorovým tmelem aby to nemělo tendenci pouštět vodu do oleje při těchto přesahách. Otázka je, jestli se s tímto už někdo někdy setkal, smontoval to a funguje to. Abych zbytečně neztrácel čas skládáním motoru kdyby někdo měl zkušenost s tím že to takto prostě fungovat nebude, abych věděl jestli to mám takto naivně skládat a nebo ten motor zrovna vytahnout, zahodit a sehnat druhý. Dávání bloku na přebrus na to můžu u takového auta kašlat. Chtěl bych aby to fungovalo alespoň do jara, abych měl přes zimu čím jezdit než si najdu nějakou novější káru :D
Ony si ty měděné podložky při dotažení skutečně trošku sednou. Hlava na ně tlačí přes kovem olemované díry. Ideálně si sednou tak, že přesah zůstane v normě i po případném rozdělání, ale nemusí to být jistota. A těsnění se taky smáčkne, sedne si. Proto se obvykle vůle musí po projetí doladit. U fábky už to pořeší hydroštely, poberou rozdíly. [longr] (9.12.2022 10:40:18)
Dotahoval jsem ji na 90Nm. Další dotažení po 350km při nastavených 90nm hned cvakalo bez pohnutí šroubem. Něco tam ale sedlo protože motor začal zvláštně škytat a všechny ventilové vahadla které jsem nastavoval na vůli 0.20 tak některé byly uplně bez vůle a některé s těží 0.05. Jakoby celá ta hlava snad o necelé 2 desetiny sedla :D [BooCheer] (7.12.2022 23:30:10)
Možná by to sneslo hlavu znovu dotáhnout? [monty] (6.12.2022 22:04:20)
Riskl jsem to a motor jsem s těmato přesahama složil. Tu červenou vrstvičku továrního silikonu na těsnění jsem ještě pojistil housenkou motorového tmelu a zatím to 200km funguje. Nic neteče kam nemá a do vody netlakuje. Tak snad to alespon do jara přežije [BooCheer] (6.12.2022 13:46:28)
To je právě ten problém. Ten blok je nějak zkroucený a ty válce všechny jsou jakoby vyhlé směrem k vače. Takže když bych udělal u skla přesah třeba těch 0.08 tak na straně vačky to zas bude o něco přes 2 desetiny utopené pod uroveň bloku. To prostě nemá řešení. Písty bych ani nevytahoval jenže nějaké hovado 15 let předemnou do chlazení používalo asi nějakou vodu ze studně a 2cm na spodu vložek byl nános bláta a vodního kamene. Po vyndání vložek se to všechno dostalo do vany a zateklo do klikovky. Tak jsem to musel takto celé rozdělat abych to perfektně vystříkal čističem a vyfoukal. Použil jsem teď Temac protože už se mi nechtělo utrácet. Nedávno jsem na feldě dělal těsnění pod hlavou sousedovi, použil jsem těsnění victor reinz a po 30 tis. km jsem to dělal znova protože těsnění bylo u zdvihátek totálně rozpadlé a vyžrané. A to má tu feldu od nova a od výroby tam nelije nic jiného než kapalinu G12 [BooCheer] (6.12.2022 13:44:11)
Jinak doporučuju těsnění Temac (origo VW díl). Je kvalitní, ty číny, co se dělají, se po pár tkm v přesazích u zdvihátek drolí. [longr] (6.12.2022 12:25:08)
Já u fábky měnil rozpadlé těsnění (nějaká čína za origo). Hlava byla rovná a vložky měly od cca 0,1 do skoro 0,03 nebo tak nějak. Podle předpisu u fábky má být 0,07 až 0,12. Riskl jsem to, dal jsem těsnění (bez silikonu) a už přes 100 tkm jezdím v pohodě. Mimochodem, kvůli vymezení přesahu vložek nemusíš vyndávat písty, jde to vše udělat shora.
Blok se sice při extrémním vyvření může pokroutit, ale nevím, jak frekventovaná závada to je. Být tebou, udělal bych menší přesahy, klidně jen nějakých 0,08 nebo podobně, ať se dostaneš na přesahy u skla nejvýš kolem těch 0,15. Pak dát těsnění, případně ho i slabě pošpinit nějakým dobrým motorovým tmelem a zkusit složit.
[longr] (6.12.2022 12:23:08)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14