Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Zamrzlé šoupě [PB](6.12.2022 18:55:26)
Příspěvků: 11, poslední: 10.12.2022 21:15:2270510.Nejede nebo nestartuje
Dneska ráno mi u 639 zůstalo vyset šoupě karburátoru a vyvlíkl se bovden plynu. Zjistil jsem že ze shora na šoupátku a po stěnách jsou kapičky vody( V plovákové komoře voda nebyla). Je možný že by zamrzlo šoupě po asi 3-4 km jízdy, nebo nato má vliv samotná voda? Motorka parkuje v dřevěný nezateplený boudě.   ps.: Jedná se o karburátor s nápisem JAWA
pro ty ne tak starý, W353 měl od roku 1983 vyhřívané sání :-) [Michal] (10.12.2022 21:15:22)
To El Fag: V krásné bývalé době bylo mrznutí karbecu na denním pořádku u špičkových strojů typu Wartburg. Při teplotě lehce nad nulou, kdy je dost vody v ovzduší, to krásně mrzlo. Joj, to byla doba! A pro mladý, Wartburg byl 2 takt. [OREL] (9.12.2022 21:29:08)
Vždyť tohle byla jediná závada, kvůli které nedojel Šíma na 593 vodníku. Zamrznul mu v Alpách karburátor. [ED250] (9.12.2022 19:40:58)
Proč se při větších mrazech neobalí karbec do bílé koule je dáno tím, že čím nižší je teplota pod bodem mrazu, tím méně vlhkosti ve vzduchu je (dáno rosným bodem). Tedy ho nemá pak ani co obalit. V -10°C mi na třiapůli karb nezamrzal ani při 100 km dálce, okolo nuly pak na stejné štrece bylo nutno vyhodit pertinax pod karbem, jinak to mělo snahu chytat šoupě v nejméně vhodnejch chvílích. Nebo zastavovat na ohřívačku o válce. A nebo na to radši v takovém nečasí ani nelézt :o) [Stíví] (9.12.2022 11:04:09)
Když jsem onehdá každý den jezdil Na Stadionu na vlak do školy, tak se při větších mrazech jinovatkou karburátor ojínil běžně. A to je za válcem a jde na něj za jízdy teplo. Stačilo 6 Km a poslední 2 km kolem řeky. Karburátor byl bílý jako papír. [ED250] (9.12.2022 7:17:40)
[-] -ta poslední věta, taky jsem to tak měl.Taky mi zamrzlo soupě(nebo lanko v bovdenu ?)na panelce 559, při nájezdu do zatáčky nešlo ubrat.Po zastavení vypnutím zapalování to za chvíli přešlo, jel jsem při nějakých -5 a nikdy později se mi to nestalo, asi musí být vhodná konstelace teploty a vlhkosti vzduchu [El Fag] (8.12.2022 18:39:11)
O zamrzlém karburátoru slyším poprvé. Na třindě se se divil, že v karbecu ten benzín ještě nevaří, protože se na něm po zastavení nedá udržet ruka. Chápu to po nastartování, když je všechno studené, ale za jízdy?
Předpokládám, že gumové díly oddělující kolínko sání a karburátor, jsou tam právě kvůli teplotě karburátoru.
Jak na jawě, tak na hondím prskoletu, mám karburátory za gumovou přechodkou.
[spec] (8.12.2022 12:03:45)
Šoupátko mi nikdy nezamrzlo ale běžně se mi stává i v létě v horkém počasí že karburátor je doslova obalený ledem. Jak na 638 tak na pionýru. Ta zmíněná voda problém nebude. Nicméně poslední dobou se mi stává že když nechám třindu déle stát třeba měsíc - dva. Tak prostě po tom můžu skákat a nechytne. Sundám vaničku za karburátoru a na dně je vždy tak milimetr vody :D Vyleju to, dám vaničku zpět a na první kop jede, na vodu to prostě nechytne :D Kde se tam bere nevim ale když dám Vervu 100 tak se tohle neděje [BooCheer] (7.12.2022 23:20:43)
Jo, taky už se mně to u 639 několikrát stalo. [Citrón] (7.12.2022 11:09:34)
V letadlech úplně běžná věc, tak bych se nedivil ani na motorce :-) https://www.aeroweb.cz/clanky/5819-groundschool-zamrzani-karburatoru [No_-_name] (7.12.2022 7:49:24)
Ano, je to možné. Jestli navíc máš pod nádrží nějaký bazmek, který brání teplému vzduchu od hlav motoru dostat se k sání airboxu, tak tím spíš. Při teplotách těsně kolem nuly a vysoké vlhkosti vzduchu rád zamrzá karburátor. Na pincku 555 jsem jezdil klasicky bez prsíček a karburátor mi zamrzal docela často. Když je pak chladněji, tak relativní vlhkost vzduchu je nízká a karburátor už nezamrzá. To byly časy. Za holkou jsem holt jel v každém počasí. :-) [-] (6.12.2022 19:13:02)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 14:36:30