Příspěvků: 45, poslední: 30.12.2022 13:26:3670516.všechno ostatní
https://www.novinky.cz/clanek/auto-jawa-letos-proda-kolem-2000-motocyklu-planuje-obrat-ctvrt-miliardy-40416970?utm_campaign=abtest179_tlacitka_u_boxiku_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Já myslím, že to je rozumnej přístup. Znám chlapy co maj najeto přes 100 000 mil. Obecně se na SOHC Hondách nic moc nesere. Pokud ten primár nic nebrousí tak není co řešit.
Napínací mechanismus jsem taky už měnil, ocel v hliníku někdy zamrzá.
[70CB750]
(30.12.2022 13:26:36)
Ahoj, mám to rozebraný. Hlava dole, ventily venku a válec dole. Vše je v pořádku. Bylo to dost zakarboněný a byl volný rozvodový řetěz. Seknutý napínací mechanismus. Vše vyčistím a dám nová gufera ventilů. Půlit se mi to nechce... Primár má cca 1cm průvěs. Tak nevím... Mám poslední model z roku 1978. Vahadlovka je v pořádku.
[ED250]
(30.12.2022 11:32:55)
ED250:
Předávám info:
- napřed seřídit ventily a napínání rozvodového řetězu
- synchronizovat karburátory
- asi i udělat to čemu Honda říká údržba 3000 mil
- kdybys to půlil tak vyměnit primár a taky gumový silentbloky. Primární řetěz z Kawasaki je udajně za polovic a jde o stejnej řetěz. To by se asi dalo najít na CMSNL.
- hlava z roku 74 (mám dojem že máš rok 1974??) má 8 čepů vahadel ventilů a ty mají tendenci vymílat uložení a pak se skoro nedají udělat vůle ventilů. Dá se použít hlava z roku 78 která už je řešená líp.
Debata k rozvodovému řetězu je tady:
http://forums.sohc4.net/index.php?topic=8589.0
Kompresi bych zatím neřešil, moje CB750 z roku 70 taky neměla kompresi nic moc a po nějaký době ježdění se to zlepšilo. Zřejmě se uvolnily kroužky.
Jo a o diagnostice primáru jsem se nic nedozvěděl.
[70CB750]
(27.12.2022 13:15:09)
Longr Myslel jsem to spíš tak, že ježdění se součastnými Škodovkami je za trest. Proti nim je stále Favorit top. Jo jezdil jsem a jezdím na jiných motorkách než je JAWA a přiznávám, že na delší cesty jezdím na jiných než na Jawě. Ano jsou lehčí a výkonější, jen to není JAWA a ježdění mě na tom nebaví a. A na dojíždění jsem střídal Jawu a Hondu 500. Jízdní vlastnosti a výkon Hondy jsou mnohem lepší a je to lehká motorka na popojíždky po městě (být to JAWA chrochtám blahem). Jen to není 2T JAWA. Asi jsem nostalgický svéráz. A to beru jako lichotku
[Milan 74]
(23.12.2022 22:50:00)
Jj, manuál stažený mám. Zatím jsem narazil na primární řetězy bez spojky a to je pak půlení, klika a osa volnoběžky ven.. Spíš by mne zajímalo, jestli je nějaký systém diagnostiky primáru. Ta se dá udělat i po sundání vany. Prověšení, apod. CB550 nemá u primáru napínací kladku a sám vím, kolik kraválu dokáže udělat volný řetěz u Jawy.. Rozvody dělat budu, tam mám podezření na napínací mechanismus. Zdá se, že nereaguje. Taky mám na jednom válci kompresi jen 7.. Diky za optání.
[ED250]
(22.12.2022 7:46:53)
ED250: Na 750 je rozvodový řetěz na volnoběh zvukově dost strašnej, ale evidentně je to normální. Na K3F jsem ho měnil při přestavbě a pak ještě jednou, protože byla jistá šance, že mám zmetkový napínací kolečko. Teoreticky to jde vyměnit vrchem a dát na řetěz spojku, ale já na to měl vždycky válce dole.
Na 550 se ti zeptám.
[70CB750]
(21.12.2022 11:07:42)
70CB750 jaké máš zkušenosti s primárními řetězy? Ve fouru mi na volnoběh dost rachtá - možná to budou jen rozvody, ale mám podezření i na primár. Ale to je na kompletní rozborku motoru.
[ED250]
(21.12.2022 7:14:55)
Deadman: to jsi hodně šikovnej. Na Camry jsem se s rozvodem mordoval celou sobotu.
Ale na mejch starejch Hondách dělám jen údržbu. V celoročním provozu nic víc nepotřebujou - leda že bych to teď zakřik.
[70CB750]
(21.12.2022 1:43:47)
to BMW musím bohužel potvrdit
filtrem klimy počínaje a VTG konče
snad jen oleják a palivák je na tom líp než u koncernu
ale já mám ještě E Reihe :-)
[Michal]
(20.12.2022 20:17:39)
... k té servisní jednoduchosti Jaw... Rozvodový řetěz v autě zvládnu vyměnit za hodinu. A to se tam musí nastavovat rozvodová kola přípravkem. V motorce to zvládnu za půlku času, protože na rozvodových kolech se nic nenastavuje (nemají proměnlivé časování) a rozvoďák se prodává v metráži i s lisovací spojkou. Nerozebírám tedy nic vespod, napojím nový rozvoďák na rozpojený starý, protáhnu, odpojím starý a spojím nový. U Jawy jsem musel kvůli polovině oprav vytáhnout a rozpůlit motor.
Jawa působí jednodušeji jen proto, že jsme to všichni už několikrát dělali. U 4T se člověk musí naučit něco nového, ale pak to jde snadno. Vše je tam jinak, ale obvykle je to navržené tak, aby se to opravovalo snadno. Tedy ne u aut BMW, tam je vše navrženo tak, aby člověk u všeho kvůli přístupu k poslednímu šroubku musel rozebrat půl auta. :-)
[Deadman]
(20.12.2022 19:37:57)
BooCheer> V případě Jawy lépe odpovídá přirovnání "jako by kupovala auta od Daewoo a Tata a lepila na ně znak škoda." Škoda má moderní továrnu, kde auta vyrábí, vývoj a lidi. Jawa nemá dávno vůbec nic, jen práva na značku.
Milan74> Jel jsi někdy na moderním lehkém 4T? Japonské 250ccm jsou o půl metráku lehčí, mají o pár koní víc, lepší průběh krouťáku, nevibrují, mnohem snadněji se řídí a mají poloviční spotřebu. O jedno takové se přetahuji s ženou na ježdění do práce, protože Jawa je proti tomu za trest. Rozvoďák v tom má životnost delší než v Jawě klikovka. Karburátor má sice o něco citlivější reakce na jemné přidání v nízkých otáčkách (ve 4T, ne v třindě), ale vstřikování je lepší ve všem ostatním. Zejména nemá problém s vyčichnutím benzínu a srážení biosložky při delším odstavení. Jako člověk, co najel přes 100tis.km na J639, půlku toho dojížděním do práce, si nedovedu představit jediný důvod, proč jí dát přednost před téměř čímkoliv jiným. Třinda je třičvrtě století za dnešní technikou. A protože už nemůže konkurovat ani nízkou cenou, nemůže už uspět na žádném trhu, kam má přístup moderní čínská konkurence. To už kupují jen nostalgičtí svérázové.
[Deadman]
(20.12.2022 19:25:39)
Jen nechápu tady pořád to porovnávání Jawy s nějakou škodovkou a VW. To je uplně něco jiného, je to koncern. Je to jakoby jedna velká obrovská firma která vyrábí jak Škodovku, tak Seat, tak VW. To co dělá Jawa to je uplně něco jiného. V tomto oblíbeném porovnání je to něco jak kdyby ta Škodovka 30 let neuměla vyrobit auto. Pak naráz tam nějakého blba napadne kupovat od Němců BMW a lepit na ně znak škoda. A všichni šťastní a nadšení že zas konečně můžou jezdit škodovkou protože škodovka ožila :D
[BooCheer]
(20.12.2022 15:21:06)
Osobně by mě ani nenapadlo koupit si novou Jawu.
Byl jsem se podívat na předváděčce a nanapadl mě důvod, proč si to koupit.
S Jawou to společného nic nemá a na ježdění je to pro mě nesmysl.
Ale to jsou moje preference, zákazníky ty motorky jistě mají.
Jediné, co mi tady schází směrem od Jawy jsou kvalitní náhradní díly na staré motorky.
[Jawa_forever]
(20.12.2022 12:06:51)
Milan74: Jenže kde je dnes Škoda a kde je Jawa? Škodovka měla štěstí, hlavně proto, že měla aspoň něco, co mohla ukázat, a nebýt Hrdličky, tak tu asi dnes není. Jawa je dnes jen pomníček, protože tam neměli s čím a za co začít. ČZ zas měla na kupce smůlu. Holt je to už asi jen historie. A když přijde někdo s nápadem jako je třeba Čezeta motors, zabije to cenovým luxusem a elektrikou.
[longr]
(20.12.2022 11:07:15)
Třeba já mám o 2T JAWU zájem pořád. Je to lehká motorka pro každodenní ježdění a bez komplikací 4T motorek (rozvody apod.)A když vemu cenu 2T oproti GO, tak vycházelo líp koupit soubor ND než dělat GO. Smutný je spíš to, že neobolševici vše omezují a ty jejich eura brání normálním motorkám jezdit legálně po silnici. Nevidím důvod mít na moto vstřikování a další blbosti, tak jako v autě. Jo Škoda je ještě větší tragedie než JAWA.
[Milan74]
(19.12.2022 23:05:40)
Deadman: Je to něco jako poskládat si veterána z replik a poladit ho omlazujícím tuningem. U nás to dostaneš na staré doklady jako soubor ND. A dost pochybuju, že ještě někdo i v rozvojových zemích má takový zájem o Jawu, když za podobnou cenu může mít modernější čtyřtakt z Číny nebo Indie, se startérem, nesmradlavý. Vžyť se Jawa vzdala i výroby ND, na čemž mohla vydělávat možná víc, než na motorkách samotných. Jediné pozitivum je, že ještě stále mohou vydat stanovisko k přestavbě, podobně jako ČZ.
[longr]
(19.12.2022 12:15:34)
Jawa mi připomíná takové ty malé pochybné firmy všude po Evropě, co dovážejí náhodné modely motorek různých čínských výrobců a zde je prodávají pod jménem dávno zaniklé značky. U Jawy je jen zvláštností, že nekoupila práva od nějakých dědiců, ale sama se v takovou pochybnou firmu přeměnila. Jawu lze nazvat zaniklým výrobcem motocyklů. Těch pár 5x faceliftovaných péráků co za rok složí z půlky domácích a půlky čínských dílů, je jako poslední živá tkáň na mrtvole v márnici. Lze to vůbec nazvat motorkou, když to ve většině světa ani nesmí na silnici?
[Deadman]
(19.12.2022 10:41:15)
Zajímavá je taky inzerce, jak se těch motorek lidi zbavují po pár kilometrech. Asi opadá nadšení z nového stroje velice rychle.
[lahvac]
(18.12.2022 12:12:59)
Pro mě je novodobá Jawa mrtvá. Absolutně už to jde mimo mě... :-)
[ED250]
(18.12.2022 8:46:41)
Dobrý je taky to, jak se tady Jawa 42 "omezená edice" nabízí jako něco výjimečného. Přitom mi přišlo, že v Indii se těch motorek Jawa ve stejný konfiguraci prohání fůra...
[vladab]
(17.12.2022 19:14:48)
nj takže jsme došli k tomu že JAWA už není výrobce motocyklů, - konečně jsme došli k podstatě věci. Když není výrobce, můžeme být rádi že je alespoň dovozce!!
[HonzaBK]
(16.12.2022 7:44:59)
A tomu se říká tradice..
[ED250]
(16.12.2022 7:35:08)
a vnuk Karla Hrdličky, ředitele ASAP
[Michal]
(15.12.2022 20:17:09)
Je to jeho syn...
[jc3]
(15.12.2022 17:51:20)
ED250: Nevíš, ten Martin Hrdlička má něco společného s panem Petrem Hrdličkou - šéfkonstruktérem Favorita?
[Peterson]
(15.12.2022 17:41:30)
HonzaBK: Ten rozdíl je v tom je v tom, že seat řekne škodovce vyrob mi toto auto s těchto součástek, a oni mu ho vyrobí, jak chce seat, on si je otipuje a prodávaná. Jawa přijde do fabriky řekne koupím od vás tuto motorku s tím, že ji dál budu prodávat pod svou značkou. Nemá vůbec kontrolu nad tím s čeho je ta motorka udělaná, je pouze dovozce. Je to to stejné jako JUKI, nebo ROMET.
[auuu]
(15.12.2022 12:38:48)
Pardon, vyrábělo.
[longr]
(15.12.2022 10:59:20)
Jawa podniká kroky jako dovozce a podejce motocyklů, ne jako výrobce.V podstatě se Jawa chová, jako by byla koupena Indií nebo Čínou a jen prodávala cizí stroje. Mě to neuráží, dělá to dnes kdekdo, jen mi trošku vadí, že se tak nějak snaží tvářit, jako by ty motorky sami vyrobili, i když to není pravda. U jawy 350 OHC aspoň oplácali hotový základ plechama. U Mahindry už berou motorky komplet, aniž by hnuli prstem (snad kromě možného podílu na homologaci v ČR?).
V podstatě se Jawa chová, jako by byla koupena Indií nebo Čínou a jen prodávala cizí stroje.
HonzaBK: U Škodovky už byla Felicia ovlivněna VW. Měla dva jejich motory, mohlo tam být i ABS, posilovač řízení, airbagy, klima... VW měl ve Škodovce značný podíl, takže to prostě prodal pod svou značkou, aby se to u nich lépe prodávalo, než si lidi na nový post Škodovky v západní Evropě zvyknou. Dnes už VW Škodovku vlastní, takže není nic divného, že se třeba VW Up vyrábí jen s malými rozdíly jako Citigo nebo Mii.
[longr]
(15.12.2022 10:58:33)
HonzaBK: Rozdíl je v tom, že se ta Škodovka celá ve Škodovce nadesignuje a nakonstrujuje, finální montáže je potom už ve Španělsku nebo Bratislavě. Jawa nedesignuje ani nenavrhuje na těch motorkách téměř nic.
[Sukin]
(15.12.2022 9:07:36)
Tak třeba šéf vývoje motorů a podvozků pro celý koncern je Čech. Martin Hrdlička.
[ED250]
(15.12.2022 7:57:43)
Nevím asi to pořád nějak nechápu, když se vyrobí Škodovka v Seatu, nebo naopak, nebo VW a nalepí se tam jiné loga a dájí jiná světla a pár jiných doplňků tak je to seat nebo škodárna?? Když se vyrobí Škoda Felicia Pickup a první VW caddy. Já pořád nevidím žádný rozdíl, jen v tom že toto je motorka a "chceme být hrdi" na značku, a to druhé je auto a tam to nikoho nepřekvapuje?? Přirovnání ke spotřebnímu zboží přesně sedí, vždyť dnes už je to bohužel jen spotřební zboží a ne jako dříve investice na celý život. Tak už vlastně ani teď z této diskuze nevím co mám za auto. Mám Citroen C-croser, nebo Peugeot 4007, nebo to co bylo první a to je Outlendr? Samozřejmě že ve znaku vpředu a na volantu mám šipky, ne lva ani tři diamanty.
[HonzaBK]
(15.12.2022 7:16:40)
HonzaBK je rozdíl spolupracovat a brát od někoho díly, nebo využívat něčí výrobní kapacity a vzít komplet cizí produkt, na který nalepim svou značku.
U jawy lidi nadávali už, že brali cizí motory. Dnes berou komplet motorky a máme tomu tleskat? U RVM 500 a 300 je z jawy nálepka. Funguje jako dovozce. Na čemž není vlastně nic špatného, jen pro výrobce motorek to je řekněme nestardatní.
[Auuu]
(14.12.2022 21:01:15)
Jawa je jako ETA, tady už je jen zančka, jinak přeprode Asie.
[Sukin]
(14.12.2022 11:41:29)
monty: líp to napsat ani nešlo..
[Michi]
(14.12.2022 8:05:22)
Když ted půjdu, vezmu 10 mega, nakoupím v Číně motorky https://chinamotorworld.com/listings/shineray-xy400gy-3493/ , nalepím na nádrž nálepky "MONTY 400 TRAIL" .
Bude ze mně výrobce motocyklů? Protože v Týnci už skoro nic jinýho nedělají.
Z Číny mně to přijde s globální homologací EURO 5, COC listem, v techničáku bude sice napsaný SHINERAY (jako tam nová "JAWA 300CL" má napsáno MAHINDRA)
Ale na nádrž si hrdě nalepím MONTY........
[monty]
(14.12.2022 8:02:07)
Tohle je ale spíš podobné výrobě nového moskviče. Koupí čínský JAC X4 a v Rusku se na to nalepí název Moskvich a přimontují kola. Hotovo, vyrobeno.
[Banjokid]
(14.12.2022 7:40:07)
Kubas - to se trošku pleteš, tak dobře motor z fabie je úplně v jiném autu, motor z BMW je v Citroenu a pažoutu a tak se dá pokračovat, já uvedl pro jednoduchost sesterské modely, ale globalizace je i mezi konkurenčními značkama. Bruska Bosch profesionál když ju orzebereš tak taky není Bosch ale made in CHINA.
[HonzaBK]
(12.12.2022 15:57:01)
To jsou články někde na pomezí mýtů a populismu :)
[longr]
(12.12.2022 8:46:18)
[HonzaBK] - to pleteš dohromady výrobu sesterských modelů v rámci jednoho koncernu a úplně nesouvisející závody v Indii a ČR
[Kubas]
(12.12.2022 8:13:21)
a to je problém že to vyrábí někdo jiný? Seaty se vyrábí ve Škodovce, Škodovky v seatu atd.... dnes je to opřece zcala normální, tak proč by měl abýt JAWA vyjímkou??
[HonzaBK]
(12.12.2022 7:28:06)
Já radši mlčím
[maspe]
(11.12.2022 20:59:55)
Boha, to je blábol.
Z prodaných motorek se v druhým řádku udělají VYROBENÝ. Co mám drby,tak letos v Týnci smontovali asi 100 dvoutaktů 350,zbytek je tedy dovoz Čína a Indie. Motorky z Číny aspon mají v TP výrobce JAWA, ale indický 300CL a Péráky mají ofiko výrobce MAHINDRA. Tak nějak nevím.10x
[monty]
(11.12.2022 17:08:04)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14