Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 1.2.2023 13:09:3470574.Elektro
Píšu s dotazem na vaše zkušenosti. Koupil jsem elektroinstalaci na 634 a je tam několik zvláštností.
1) Kostra (světla, baterka "minus" pól) je vše svedeno k zapalování, kde by mělo být ukostřeno. Napadá vás proč výrobce tahá tolik kabelu a zrovna k zapalování. Když vše jde ukostřit někde poblíž na rám?
2) Dle schématu vede kabel z "plus" pólu od baterky dál do pojistky a pak do relé pod svorku "B", ze stejné svorky je veden kabel i na spínač brzdového světla. Ve svazku výrobce opět táhne z podsedla oba tyto kabely až ke spínačce na svorku 30. Jediné co sedí dle schématu je propojení spínačky "30" a relé "B". https://www.metalmoto.cz/fotoalbum/jawa-350-634/technicka-dokumentace-350-634/elektricke-schema-634-8.-.html
Výsledek spínačka je přeplněná - sotva se to tam vejde - naopak relé je spousty místa.
Není problém to předělat - jen by mě zajímalo, zda to mohlo mít nějaký důvod (samosebou fungovat by to mělo tak i tak, ale smysl mi to nedává).
Sypaná očka a fastony jsou možná akceptovatelná u elektriky typu pařez. Kdo to vyrábí poctivě lisuje konektory strojně. [Banak] (1.2.2023 13:09:34)
mě tedy to řešení - v odkazu níže - přijde ideální
upravit si dráty dle potřeby, ale holt to není plug&play
[Michal] (25.1.2023 19:53:27)
Zdravicko,z me zkusenosti jsem kupoval na ctyrku jednobudik elektroinstalaci od motoveterandily a sedla paradne, pisou ze vyrabeji dle originalu, zda se ze nekecali :) [Havis] (24.1.2023 21:11:08)
Samozřejmě, UNI a se sáčkem konektorů, prodejci si vypíšou XX typů a takový výrobce to má bez kriplování hodně jednoduché [Banak] (24.1.2023 17:30:20)
Je to už více jak rok, co jsem elektroinstalci kupoval - myslím že to je tato https://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&product_id=4783&search=elektroinstalace
Tehdy jsem jinou elektroinstalci na 6V jednobudík nenašel - tak jsem vlastně za to rád. A krom propojení baterka - relé - spínačka s tím nemám problém. Kostra jsem pochopil, že vedená kabelem je vlastně výhoda. Délka kabelů celkem i sedí, občas jsem musel něco zkrátit.
Takže vlastně jen nesmyslně táhnutý dva kabelky z podsedla do spínačky a tím i neodpovídající schéma.
[drbik] (24.1.2023 17:19:22)
drbik: pro zajimavost, kdo je vyrobce nebo prodejce te kabelaze? [Bakoun] (24.1.2023 0:23:30)
Jak píše maspe, dopředu by měla vést kostra, která půjde někam na rám, kostření přes ložiska je nahouby, kostra přes lakované plechy je taky naprd. Kostřící drát má pouze výhody. [longr] (23.1.2023 12:38:15)
Ty kupované elektrosvazky jsou dneska katastrofa.A to nejen na 634, ale všechny typy. Podle mě to na motorce nikdo ani neměl nandané. Je to předražené, délka na hovno, dráty chybí, kde nemají chybět, a kde být nemají, tak tam jsou. Jinak přední kostříci bod by měl být na horních brýlích. Mám tam otvor a závit na 4ku šroubek.Vyrobil jsem si plech s několika dvojfastonkama, a na něj vedou kostry ze všeho. od kontrolek, až po světlo.Odečtou se tak ty mraky drátů pod budíky, kostra kostrovaná kostrou do kostry na kostru.. :-) [Michi] (23.1.2023 10:01:52)
dle schématu jsou blinkry kostřené tyčkami, to není šťastné, taky přední kostřící bod jde přes ložisko řízení do rámu. Ideální je mít země spojené - tedy od brýlí mít kabel k reglu, na zadní úchyt schránky aku nebo k baterce. Na 6V soustavě je každý úbytek sakra znát. Taky vždy když je kostřeno přes barvu a ne samostaným drátem, taky by bylo dobrý tam ten kontakt udělat - poškodit barvu (třeba zadní světlo a blinkry). Jsem zastáncem přidat tam drát a kostru natáhnout pořádně. Kostru má dobře řešenou 638 (tam jsou blbě jiné věci) http://jawamania.info/Files/tech/223823/sch%c3%a9ma.JPG akorát ty kostřící body navzájem spojit.
Zapojení plusu ve schématu mi dává smysl - baterka-regl-spínačka-přepínač, protože nejvíc proudu teče po trase dynamo-regl-spínačka a dynamo-regl-baterka.
[maspe] (23.1.2023 7:51:55)
Když jsme u toho, kde měla 634 vepředu ukostřené světla a blinkry - myslím si to správně že pod šroubem na brejlích, kde se stahují vidlice? [drbik] (23.1.2023 5:43:52)
Asi ten svazek vyrábí někdo, kdo si myslí, že to vymyslí líp než konstruktér, kterej to měl vymyslet tak, aby to bylo co nejlevnější a nejmíň komplikovaný. Takže to ten někdo vylepšil podle svýho návrhu, přidal někam nějaký body, kde se podle něj hodí ukostřit všechny potřebný místa. Některý dráty vychází zdvojené, takže to vypadá, že si to člověk, co to optimalizoval ani neskusil zapojit, aby viděl, jak to bude vůbec vycházet. [pračlověk] (22.1.2023 22:41:58)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14