Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 19, poslední: 12.2.2023 8:51:5670592.Informace
Ahoj,
měl bych dotaz na ty, co používají na Jawe 250/350 krycí plechy motoru s revma plechy a plexisklem. Máte je namontovane i přes léto? Uchladí se s nimi motor? Mám problémy se zadíráním motoru. Když je teplo a tahám jí za plyn, motor se kousne. Jakmile je chladněji, mašina letí jako vítr i když ji nakládám co stoletý p pneumatiky snesou. Karburaci, směs, zapalování jsem už vyladil.
Pánové, směs jsem tu řešil rok zpátky. Nevidím jediný důvod se v tom pitvat znovu. Nicméně, nejsem si ted 100% jistý ... původní tryska 80, nyní 115. Jehla nahoře. Svíčka spíš černá, olejem přemazané, benzín Verva 100. Krom toho že to konečně začalo pořádně jet, nenastala změna. Zadře se v úplně stejný okamžik. Takže jak píši, jestli se s plechy v létě opravdu uchladí, válce musí dolů. [Vašátor] (12.2.2023 8:51:56)
Čo tak vyhodiť sviečku a spraviť fotku? To by dosť napovedalo
Ako píšu ostatní, správna zmes je na 2T kľúčová!
[Boco] (11.2.2023 22:25:57)
Tak napiš, jakou trysku tam máš a nepiš, že to máš vyřešené. Ono to na chudší směs jezdí hezky, dokud po tom nic moc nechceš. Ale motor i bez přidření dostává na prdel. [longr] (11.2.2023 20:01:14)
jak máš "SMĚS VYŘEŠENÉ" ?- to jsi přečetl někde v knížce, co tam patří a takovou trysku tam strčil? Když se JAWA zadírá,tak to většinou je chudou směsí.Věděli to už naši dědové před 70 rokama...... Ale budiž. [monty] (11.2.2023 9:30:31)
Řeší se tu vyřešené. Směs a předstih naladěný. Netřeba se v tom rýpat. A stoletý pneumatiky? Vzhledem k tomu, kolik a na čem mám najeto, se nebojím že bych skončil ve škarpě. "Zimní výbavu" jsem na motorce jeste neměl, ale vím, že s ní hodně lidí jezdí i v létě. Takže mě zajímalo, jak to mají s chlazením. Pro me tedy výsledek mého dotazu jasný. Sundat válce, prohlédnout, změřit, minimálně přehonovat, dát nové kroužky, sundat píst, pohrát si s ním ... udělat to 100%. Nejsem z tech, co dělají věci polovičatě. Honitba se smirkem po válci není nic pro mě. Na vysvětlení, o minulosti motorky vím jen to, že dlouho nejezdila a stála kvůli snad nespolehlivosti. Ovšem oba předchozí majitelé jsou již mrtví. A ano, onu zimní výbavu mam kompletní, včetně blinkrů a všeho co k tomu patří. Proto bych to nerad sundával. Díky za postřehy a Jawe zdar! [Vašátor] (10.2.2023 21:50:07)
Vše podstatné tu asi řečeno.
Seznam karbů a velikosti doporučených trysek najdeš třeba u maniaka: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
Jen pro orientaci,
obecně je lepší začít větší tryskou a pokud bude svíčka černá
a motor tarokovat ve vyšších otáčkách, zkusit menší.
Až to v otáčkách poletí nebude vadnout v kopci a svíčka bude cihlově hnědá, je to tak nějak ono. Poměr oleje s benzínem hraje taky roli, ale toho se tu napsalo mrak. A o typu oleje to samé.
Jinak revmaplechy jsem na léto někdy nechal a pokud je motor zaběhnutý,
nikdy se to nehryzlo a to ani s PAvem ve dvou, ale díky tomu, že to je dole za pár minut, sundával jsem je na léto. Ty stoletý pneu co píšeš ještě zvaž, probrat se v zatáčce v příkopu nic moc. A co gufera? Netahá si to falešný luft? Ten ochudí směs taky.
[Verdom] (10.2.2023 7:35:38)
Tak mi to nedalo a po komentech Krizoně a Pavla jsem si přečetl, co píšeš o trysce. Pokud máš airbox s drátěnkou, tak je tryska větší, než pro papírovou vložku. Menší odpor sání = potřeba větší trysky. Nejsem si jistý, ale bude to možná dokonce 102. 105 byla pro otevřené sání, sítko. [longr] (9.2.2023 19:20:18)
Vašátor: kroužky necinkají, to slyšíš detonační spalování a od něj je k záděru, případně k díře v pístu už jen kousek. A detonační spalování znamená jediné - že tvé sdělení "karburaci, směs, zapalování jsem už vyladil" je spíše přáním nežli sktečností.
Takže za prvé - VAPE nebo kladívka? Velký předstih umí motor přehřát tak, že se hryzne. A VAPE nasazené podle návodu bez seřízení předstihu je většinou dost mimo toleranci.
Za druhé - bude to chudý na HT, v zimě doporučuji zvednout i jehlu.
Jestli už se to hryzlo vícekrát, pak viz hoši přede mnou.
[pavelEC300] (9.2.2023 15:39:57)
Kde jsi vzal tu mensi trysku ? Original ? Nebo z druhovyroby ? Druhovyroba je obecne nepresny shit, uplne klidne muzes mit moc malou hlavni trysku a proto to pridirat. [Krizoň IV.] (9.2.2023 14:39:34)
Když si vezmu, že se uchladil skútr čezeta bez větráku, při mazání M6A nebo starým M2T (sice blbě, ale uchaldil), tak bych se nebál, protože u skútra je ten motor hodně blbě ofukovaný. Podobně i nanuk. Kdyby člověk měl obavy o chlazení, stačí vyndat mřížku z revmáků. [longr] (9.2.2023 12:10:00)
Revmaplechy tvoří spolu s plexisklem a bočními plechy i ochranu proti dešti, samotného mě překvapilo, jak je účinná. Problém může nastat, pokud vás bude předjíždět kamion nebo autobus, to dokáže se strojem zamávat. V létě jsem problémy s přehříváním nepozoroval. [pračlověk] (9.2.2023 10:35:08)
Plexi, revmáče a kdo je sehnal, měl i zadní kryty kolem kola a kolem motoru..toto vše patří do tzv. zimní výbavy motocyklisty. Úkolem zakrytování bylo zvýšit komfort pilota i spolujezdce a snížit rychlost chladnutí motoru+zvýšit prac. teplotu(ta mřížka způsobuje ztráty proudění vzduchu). Hodně to bylo na kejvačkách, protože v těch letech bylo aut ještě málo a na motorce se jezdilo celý rok.
Proč tedy jezdit s revmaplechy i v létě? Aby Ti na nohy nelítaly mouchy a s rizikem jejich zničení při pádu? Když navíc můžou způsobovat přidírání? Nevidím v používání revmáčů (v létě) zkrátka žádný pozitivum, vždyť na demontáž potřebuješ cca 10 min...zdar sam559
[sam559] (9.2.2023 9:12:40)
sundej válce, bude to chycený.. pilník a jedem :-) [No_-_name] (9.2.2023 7:48:16)
Jak tam je ve válci namazané prasátko, tak je jasné, že se to bude kousat. Až to vyřešíš, tak by to mělo být v pohodě. [longr] (8.2.2023 21:36:05)
Kluci děkuji za postřehy. Je to tedy tak, že i s plechy se motor musí uchladit. To jsem potřeboval vědět. Ta motorka asi 15 let nejela. Ja ji zprovoznil, přetryskoval karb (typ pro velký filtr, ovšem s drátěnkou, čili malá hlavní tryska). Jediný kam jsem ještě nekoukal, je právě stav válce a pístu. A než to rozhodím, zajímalo mě právě to chlazení. Jinak, když jedu do 80km/h, tak v pohodě. Pak ji dám plný plyn a po kilometru zacinkaji kroužky, zmacknu spojku a motor stojí. Dám jí 3 minuty a jedu dál. Jak jedu svižněji, je cítit že se hřeje a ztrácí sílu. Když je chladno, letí jak o život :). Motor tam byl změněný za panelkový, boční kryty origo kejva, číslo nemá originální, takže asi jako náhradní díl původně bez čísla. Holt budou muset válce dolů.. [Vašátor] (8.2.2023 21:26:52)
Válec jsi měl dole? Prasátka zaleštěná, píst zdrsněný? Kdo dělal výbrus? Na pionýru jsme měli těsný výbrus a nějaký divný píst. Furt se to zadíralo. Sehnal jsem jiný válec, nechal udělat nový výbrus a od té doby bez problémů. Ten válec s pístem ještě mám schovaný. [longr] (8.2.2023 20:55:52)
To v létě musí dost topit do rozkroku, ne? Když v zimě tam jde teplej vzduch, tak v létě to samý musí být na opekání, nebo ne? :) [grošák] (8.2.2023 20:47:51)
Dost záleží na tom, jek máš vyuhlovanou ojnici a také jak moc tomu nakládáš. Pokud nebudeš chuděrku starou hnát celou dobu 90-100 a nebudeš ji podtáčet do kopců, neměla by se ti kousnout ani v těch největších vedrech. Já s babičkou kývačkou jezdím 70-80 cestovní rychlost a byl jsem v létě 2010 ve Francii, vedra okolo 35°C a motorka o ničem nevěděla. Ale měl jsem jen plexi. Jinak ty plechy okolo motoru spíše pomáhají lepšímu proudění vzduchu okolo válce . [Uďa] (8.2.2023 20:37:50)
Moje 350 s plechy se uchladí i v létě v pohodě, ale je pravda že jezdím spíše na pohodu, horší je to ale s chlazením u mě :-) [rikša] (8.2.2023 20:24:55)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14