Příspěvků: 20, poslední: 18.3.2023 16:58:2870631.Automobily a jiné vehikly
Ahoj, koupil jsem nové topení do Favorita - čínu.
Na vstupu je vidět dovnitř a v trubkách je utopené něco, co připomíná plastovou spirálu - viz. obr. https://postimg.cc/sQhxBb6C
Je to tam pro usměrnění/omezení toku kapaliny, nebo je to nějaká utopená ucpávka a patří to ven?
A ještě mi vrtá hlavou, proč se prodávají 2 různé ventily topení ale radiátor je univerzální? Tam nevidím jinej důvod, než že by byl jiný ovládací panel (třeba opačný chod lanka na otevření).
Dík.
sam559: mám, teda na kartery s papírem mezi. A dobrý. To stejné i na gumu pod víko ventilů na Feldě, kde to i s tmelem pořád teklo. Od té doby pak klid, víko ventilů na papír taky v pohodě, sucho. Ozkoušeno i do výstupního ojetého gufera na převodovce k poloosám jako nouzovka - přestalo to tudma téct a vydrželo to týdenní ježdění, než se gufero vyměnilo za nové. Sháněl jsme právě něco jako vazelínu na těsnění a tohlecto má k tomu nejblíž - je to konzistencí jako právě ta vazelína a těsní to. Zvládá i neodmaštěné plochy. Na spoj kov-kov bez papíru ozkoušeno nemám, předpokládám ale, že by to mohlo těsnit taky, když to nebude muset udržet nějaký tlak. Přec je to pořád tekuté narozdíl od tmelu, který zgumovatí do pevného skupenství. Tip na Curil jsem dostal od Broukařů, ty s ním mají už pár let zkušeností a hojně ho používají: https://www.flat4.org/forum/
[Stíví]
(18.3.2023 16:58:28)
Mrknul jsem na ten Curil T2 (od Elringu) a má zajímavou specifikaci. Je to snad na všechno, i na vejfuky..Co tak sleduju, tak tyhle nevytvrditelný tmely jsou dneska hit. Máte to někdo vyzkoušený na kartery - s nebo bez papíru?? Nebo nějaký jiný stáleměkký tmel? zdar sam559
[sam559]
(17.3.2023 9:56:07)
Mates: Však ona felda už to tak přesně má - regulace teplého vzduchu klapkou, přívod vody do výměníku topení nastálo. U fazola to škodovkáři už tak chtěli, ale né už tak dodavatel. A tak bylo dle dodavatele topení. Výhoda té regulace na straně vody je jen jedna: v létě si zbytečně nepřihříváš housing topení od výměníku. Jinak je to samej průšvih, kor u fazola, kde to prostě dle nadimenzování těsnění & domečku okolo teče.
Na jaře vyzkouším ta těsnění potřít Curilem T2, mohl by snad i pomoct. V poslední době ho mám v oblibě k těsnění ledasčeho, zatím nezklamal. Podělím se pak o zkušenosti, jestli to tady nebyl krok stranou.
[Stíví]
(15.3.2023 19:21:19)
Borderer: Ono totiž za tím Made in EU se skrývá Made in Poland, tudíž se není čemu divit.
[Jad]
(15.3.2023 10:17:03)
Mates> BMW mělo regulaci topení "kohoutem" (elektrickým solenoidem) na přívodní hadici až do roku 2016 (některé modely to opustily dřív). Fungovat to může dobře, záleží na provedení.
[Deadman]
(15.3.2023 9:29:04)
sam559: Zklamu tě, ta "EU" výroba radiátorů na feldu je ještě větší shit, než čínská VIKA. Osobně vyzkoušeno. I Nissens "made in Slovakia" za trojnásobek ceny byl co do hustoty voštin a kvality zpracování úplně stejnej. Jedinej rozdíl byl v tom, že v balení byl kus pěnovýho těsnění kolem dokola.
[Borderer]
(15.3.2023 9:06:38)
Mates: Protože to takhle s regulací vody bylo dřív u aut běžný, a když vývojáři Favoritu chtěli v socialistickém hospodářství moderní topení, jak ho mají dnešní auta (jak popisuješ ty), dodavatel (Autobrzdy Jablonec, závod Rakovník) Boleslav jednoduše vyjebal - máme jen tohle, ber nebo nech ležet... Tehdy to prostě takhle bývalo, konstruktéři stavěli stroje z toho, co plánovité hospodářství mělo, ne z toho, co by si přáli.
[pavelEC300]
(15.3.2023 7:36:11)
Jo fagot a exploze topeni na zimnim Kruciku.... jinak mi řekněte proc nikoho ve skodovce nenapadlo udelat topeni stále a jen zaklopkou provádět vzduch bud pres topení, nebo mimo.
[Mates]
(14.3.2023 22:00:02)
Mám 88°. Ještě W.Germany. Tam zatím myslím problém není.
[agent]
(10.3.2023 19:00:26)
tak to je asi 80° a 88°
[Akamu]
(10.3.2023 6:25:26)
A jakej máš termostat. Daj se sehnat dva, jeden asi na 91° a druhej snad na 88?
Už si to nepamatuju moc dobře, přece jenom sem fáčko měl pěknejch pár let zpátky. Každopádně na ten s nižší teplotou otvírání to netopí... (Nebo aspoň já to musel vyměnit na první generaci favorita) Teplota by měla bejt vyražená vevnitř na víčku který uzavírá proud vody
[Akamu]
(10.3.2023 6:22:02)
Já měnil tekoucí vodní pumpu a teď dělám topení. Kape kohout - mám nový cz výrobu. Auto i moc netopí (teplota vody je OK), tak chci zkusit jiný radiátor. Původní navenek nevypadá zle, zatím ho uschovám, ale dovnitř nevidím.
[agent]
(10.3.2023 2:35:59)
Mne se oba ty radiátory - ať už Fav, nebo Fel - proděravěly mezi přepážkami, na chlup stejně, jak má vyfocíno na těch JMJM stránkách. Takže v chladnu to topilo jen při stání na křižovatce. A u Fav teda aj tekl ve spoji domečku toho kohoutu. Což dělal od nepaměti, ba aj s novým domečkem a novými o-kroužky. To spíš beru jako vlastnost než vadu, konstrukčně je ten kohout bazmekt, proto už ho Fel nemá. Ale bastli si do Fáva komplet topení z Feldy jen kvůli tomu kohoutu.
Jinak k tomu výměníku výhrad nemám, užilo si to svoje.
[Stíví]
(9.3.2023 22:30:48)
Jojo, první Fáva vyjeli koncem roku 87 a to už je nějakej pátek. Co jsi měl s tím původním? Origo výrobce byl Autopal Nový Jičín, stejně jako u Feldy a to byly dobrý radiátory. Moje Felda je 99 a má skoro 170 a loni jsem měnil kapalinu, tak jsem se na topení jen mrknul a samotnej radiátor byl naprosto v cajku, jen jsem ho ze všech stran vypral vodou a vrátil zpět. Čekal jsem nějaký zanesení voštin prachem, ale prd, nebylo tam skoro nic. Pár pampelišek.Po 20 letech.
[sam559]
(9.3.2023 21:45:50)
Bohužel některé díly už jsou problém, přeci jen už se favorit skoro 30 let nedělá.
Já teprve začínám s údržbou do uspokojivého stavu "pro radost".
[agent]
(9.3.2023 21:25:18)
Řekl bych Ti, proč chceš sadomasochysticky řešit problémy s čínským šmejdem, ale mrknul jsem na škodadíly.cz, kde nakupuji já a opravdu , na Fávo už nemaj jinou, než čínskou variantu radiátoru. Na Feldu ještě nabízí zhruba 3x dražší jakousi EU výrobu. Jinak ty spirály tam určitě nejsou kvůli vodnímu kameni, to není jako u Zetoru 25, kde se na zimu vypouštěla voda...Favorit měl stopro předepsanou nemrzku, Fridex a ředit destilkou, takže vodní kámen nula. Tady je to spíš kvůli tomu, zpomalit průtok chladící kapaliny a poslat jí odstředivě na vnitřek trubky, aby se zvýšil tepelný výkon radiátoru-teplota topení.zdar sam559
[sam559]
(9.3.2023 21:07:07)
Stíví: dík za odkaz. Přes noc jsem si vzpomněl, že tu spirálu jsem asi viděl v čína-topení, které jsem před pár lety dával do feldy. Tady v původním radiátoru rok 90 není nic takového vidět.
U kohoutů nevidím žádný podstatný rozdíl, radiátor se vesměs píše, že je všude stejný - proto mi to vrtá hlavou. Já vidím jen rozdíl takový, že stará verze má přívod hadic asymetricky a časem se přes něj dodávala kovová výztuha. Novější vidím, že má přívod hadic symetricky a možná se tak míň kroutí a výztuha už není potřeba.
Jsem zvědav na funkčnost o-kroužků, které mají těsnit přechod mezi kohoutem a radiátorem. U orig. radiátoru jsou v drážce, nemohou se nikam pohnout. U číny radiátoru není o-kroužek jištěn na vnitřním průměru a teoreticky by se mohl zdeformovat, vypadnout do vody a začít kolovat okruhem.
[agent]
(9.3.2023 15:14:09)
Jo, tak to sorry. Už to chápu. Spirála je natažená celou armaturou. Při zahřívání a chládnutí se kroutí a nedovoluje bordelu usadit se.
[longr]
(9.3.2023 13:48:41)
Naopak, origo tam tu spirálu mělo. Je to proti usazování vodního šutru - tak zní oficiální vyjádření. Jinak pravda, byly dva druhy dle kohoutu, na to pozor. Liší se to před- a po-face verze (-92/93-). Jinak to VIKA topení je v pohodě, jezdil jsem ho na feldě (krom kohoutu topení stejný výměník), kde vydrželo nějaké 4 roky a 150 tis. km. A pak šlo auto do šrotu.
Spirály zde dole ve fotkách:
https://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-termostat-chlazeni.php
[Stíví]
(9.3.2023 13:37:55)
Pokud vím, originál tam nic takového neměl. A ještě si dej bacha, byly asi minimálně dva druhy topení, tak aby ti pasovalo na kohout.
[longr]
(9.3.2023 12:21:49)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14