Fichtlem na Krucemburk



Nápad jet na sraz Jawamanie v Krucemburku jsme dostali s bráchou při jednom večerním brouzdání po Jawamanii. Aspoň u mě ale přetrvávaly pochybnosti, jestli to opravdu zvládneme. Dalším problémem se stala absolutní převaha motorek s vyšším obsahem, nechtěli jsme být jediní na fichtlovi a jet sami někde vzadu vyjížďku. S blížícím se termínem odjezdu jsme si ale dodali odvahy a pevnž se rozhodli jet za každou cenu. Pomohl tomu i článek v ČMNkách, kde se psalo o dvou, co jeli do Chorvatska na fichtlech. Řekli jsme si, když oni zvládli cestu do Chorvatska, tak proč by jsme neměli dojet bez potíží na Krucík! Začala příprava na cestu. Brácha zajel do Tábora, kde v armádním výprodeji koupil supr brašny. Ty nás zbavily části problémů, kam všechno vůbec nabalit. Nevýhodou fichtla je totiž to, že má sedačku šíleně vzadu a tak neni problem s naloženým chvílema jezdit po zadnim. Přípravy na cestu pokračovaly až týden před odjezdem. S pomocí internetu jsem stvořil mapu cesty s vyznačenou trasou. Ve čtvrtek jsme zabalili všechno na cestu. V den odjezdu začal fichtl trochu stávkovat, ale nakonec to jelo. Ve 2hodiny sem se jel podívat na svoji budoucí JAWU 350/634. Když jsem přijel, tak jsme nabalili všechno na náš stroj a vyrazili nejdřív ještě do města pro zbylé zásoby a k benzině. Odjezd ze Soběslavi kolem 16:30. První kilometry byly opravdu trystní a já si znovu řikal, jestli to vůbec dojedeme, nejelo to a bylo pořádný vedro. V Pelhřimově jsme dotankovali, protože fichtlovská nádrž je opravdu akorát tak do města, a jeli dál. Naštěstí se to ale nějak rozjelo a v 18:15 jsme byli už 15km za Pelhřimovem. Přišel pozdní odpolední vánek a jelo se už mnohem lépe. Další zastávku jsme měli na mostě nad D1čkou, kde jsem udělal pár fotek, a jeli zase dál. Další dotankování přišlo v Přibyslavi a zbývala poslední etapa a na dojezd se kromě mojeho zadku těšila v té době už v křeč sevřená pravá ruka. Brácha jako navigátor fungoval bez problémů, a tak jsme kolem 20:30 dojeli do Krucemburku. Tam jsme se stali centrem pozornosti a to hlavně když jsem řekl, že jsme jeli 120km přes Vysočinu. Podle mě ale stačí mít všechno v cajku, pravdou ale je, že cestování s fichtlem je z nouze ctnost a existujou lepší cesťáky :-). Hned po příjezdu jsem si všimnul hloučku okolo jedný mašiny, byla to Hipíkova 634 a ten se tam snažil s Matesem napravit škody, co napáchalo přidření. Tím začal opravářský víkend na Krucemburku:-)) Druhý den jsme jako všichni ostatní odjeli na nákupy a fichtlík nějak moc nejel. Po příjezdu jsme tedy šli zjistit, proč to nejede-vynechává. Nakonec byly na vině totálně opálený kladívka, po jejich výměně(byť za už jetý, díky Hipíku!) bylo všechno OK a rozhodli jsme se jet i vyjížďku. Z nákupě dorazil i Mike_476, ale stěžoval si, že to vůbec netáhne(už od příjezdu), rozhodlo se, že se podívá, co tomu chybí. Po sundání hlavy a válce se ale objevilo "krásný" zadření. Teď se ukázaly kvality lidí z Jawamánie. Několik lidí přiložilo ruku k dílu a za hodinku se už Mike proháněl na znovu pojízdný Čezetě. Ti co tam byli si určitě vzpomenou na historku s máslem, který se použilo místo momentálně nesehnatelný vazelíny :-)



Nic už nebránilo zahájení vyjížďky.  My jsme vyjeli asi o 5 minut dřív, aby jsme měli náskok. Fichtl jel pěkně a tak jsme dojeli, přes krátké bloudění(místo po hlavní jsme jeli přes vesnice), do místa první zastávky po 35km o 10 minut později. Během další etapy nás přes náskok ostatní dohonili a po asi 20km dlouhé společné jízdě postupně předjeli. Do místa zastávky na oběd jsme dojeli s odpadnuvší skupinkou o něco později než ostatní. Naobědvali jsme se a vyrazili na zpáteční cestu, zase tak o 10 minut napřed. Nestavili jsme v Novém Městě, kde se vyjížďka dělila na klasickou a "enduro", a tím získali 15 minut k dobru. Do kempu jsme proto dorazili jako první a ostatní z vyjížďky se začali trousit až po tak 15 minutách. Po vyjížďce přibylo na tachometru 130km. Opravárenský výkend nebral konců, problemy s technikou měl kde kdo a jak řek Sim, Jawily se i nejawy :-)) To ale nemohlo zkazit náladu nám jawařům ani náhodou. Odpoledne se na Krucemburk valily mraky, dokonce trochu sprcholo, ale Jawa-bůh zafugoval a mraky nás efektně obešly :-))) Nic nebránilo dobré večerní zábavě u ohně. Shánění dřeva se ujal Hipík, Kondor a další. Mike dojel do Žďáru pro svojí kytaru a po jejím naladění nám hrál skvěle Mates a Hípík. Všichni sme se dobře bavili a proto se nikomu nechtělo spát. Probudili jsme se do počasí, co nevěstilo nic dobrého. Začali jsme balit a vyjeli jsme něco po deváté. Fichtlík jel dobře, ale za D1čkou se naplnilo moje očakávání a začalo pršet, nebo spíš silně mrholit. Až za Pelhřimovem se počasí umoudřilo( asi sme mu ujeli :-)))) ) a tak jsme dorazili celkem suchý domu. Na tachometru přibylo něco přes 400km.