Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 7, poslední: 4.10.2024 6:57:3172292.Nejede nebo nestartuje
Byl jsem včera projet motorku, předtím pár měsíců stála. Jen jsem nabil baterku, dofoukal kola a vyrazil.
To že za studena nechtěla chytit jsem neřešil, ale během jízdy mi párkrát zdechla. Po chvíli jsem jí vždy nastartoval a jela.
Benzín tekl normálně, dneska jsem vyčistil karbec a jel znova. Pod plynem jede hezky, ale na volnoběh často zdechne.
Když jí nedržím v otáčkách taky chcípe. Pod plynem jede fajn, jen na nízký otáčky má problém. Co je špatně?
Benzín je loňský Verva 100. Je to tím?
Holdas Líh v benzínu nikdy nevadil, dokonce se tam přidával na zimu, protože líh váže vodu, tak aby v zimě nezamrzal benzín. Vadí ty za**aný biosložky!!
[HonzaBK]
(4.10.2024 6:57:31)
Mě takhle jawka blbne na konci sezony ,karbec na jaře čištěný ultrazvukem a jela super....holt kvalitní benzín
[nunici]
(3.10.2024 18:55:10)
Měl jsem to stejný, pár let motorka stála a přicpaná volnoběžná tryska takovým tím slizem. Na noc v acetonu a profouknout stlačeným vzduchem.
[rikša]
(2.10.2024 21:15:25)
Pokud v otáčkách jde, ale volnoběh ne, tak je to volnoběžný okruh, jak bylo zmíněno. Pokud je fest zarostlý, tak nějaké běžné čištění si s tím neporadí, chce to pořádně prošťouchat, na tenké kanálky ani ultrazvuk někdy nepomůže. Docela pomáhá i VIF, máčením pěkně rozpouští úsady a ty pak prošťáráš.
[longr]
(2.10.2024 10:12:50)
Vyčistit výfukovou cestu od kanálů po tlumič výfuku.
[rider634]
(2.10.2024 8:24:49)
Zahnojený volnoběžný systém novými benzíny s lihem.
[holdas]
(1.10.2024 20:27:04)
Zahnojenej karbec. Vycistils ho sice hezky, ale malo. Poradne prostouchnout vzduchove kanalky mekkym silonem. Eventuelne zkusit treba tlakovy parni cistic, nebo se placnout pres kapsu, a koupit za par tisic ultrazvuk.
[Krizoň IV.]
(1.10.2024 17:35:37)
Příspěvků: 15, poslední: 4.10.2024 7:00:1472291.Veteráni
jaky zavit ma zatka ve vidlici nebo jaky zavitnik mam koupit
cafe racer - jj na soustruhu bych to taky chtěl vidět těch 5 minut. V tabulce najít jaký ozubený kola podle stoupání, nasadit kola, nějak tam upnout tu vidlu pokud je to svařenec nebo i jen tu jednu když to má packy na blatník. Viděl jsi jak vypadá šavle na pincka aspoň jednou v životě?
[HonzaBK]
(4.10.2024 7:00:14)
chlapi mockrat dekuju,je to tech 28x1.5 a vysla mne ta nastrojarna,zatka drzi super.
[balu]
(3.10.2024 22:37:48)
Já jsem koupil na bazoši ten závitník nový ve výprodeji za 300Kč. Vyšlo to líp než shánění soustružníka a flašky rumu pro něj. Už opravil těch vidlic víc, protože ho půjčuju dál.
[pračlověk]
(3.10.2024 15:40:35)
Tady snad nikdo na soustruhu nedelal. Za 5 minut to bych chtel vidět a najet do vnitrniho závitu přesně,to je taky oříšek. Naštěstí na to mam fintu.ja vidim největší problém v upnuti vidlice. Diky drzaku blatniku se to nevejde do univerzaly a bude to kurevsky hazet.
[Mates]
(3.10.2024 11:38:54)
Kluci dejte to nekomu kdo ma soustruh,on ten zavit projede nozem.Je to za 5minut a kvalitne.
[cafe racer]
(3.10.2024 8:35:47)
Kluci dejte to nekomu kdo ma soustruh,on ten zavit projede nozem.Je to za 5minut a kvalitne.
[cafe racer]
(3.10.2024 6:34:36)
Jak píše HonzaBK, poškození závitu v trubce vidle typu Jawa 638 jsem vyškrabal pilníkem na závity. Je to vnitřní závit, jak to byla drbačka, hrál jsem si s tím dlouho, ale podařilo se. Pilník na závity český z Ajaxu (Jihlava). Záleží samozřejmě, jak moc je ten závit poškozený...
[Peterson]
(2.10.2024 10:51:04)
HonzaBK: pár závitů jsem opravil i závitníkem stejného stoupání. Funguje to jako ten pilník.
[70CB750]
(2.10.2024 10:44:45)
existuje pilník na závity s ekterým se dá taky hodně věcí napravit. A ten stoji několikanásobně méně.
[HonzaBK]
(2.10.2024 7:07:41)
Měl jsem štěstí na výprodeje z nástrojáren, vše bylo za hubičku, do 50 Kč, stavitelné výstružníky, atypické závitníky a očka i ty velké, jó, to byla doba.
[holdas]
(1.10.2024 20:30:03)
Sadový závitník 28x1,5 stojí 4 500Kč, to je lepší zajít do nejbližší nástrojárny a tam se s chlapama domluvit.
[panjawa]
(30.9.2024 15:31:31)
28x1.5
[Maspe]
(30.9.2024 11:31:16)
Příspěvků: 18, poslední: 1.10.2024 17:55:5072290.Informace
Plánuji nějakou výztuhu podlahy loďky sajdy, máte nějaké tipy? Napadl mě cca 2-3mm silný plech pod dnem loďky (cca 80 x 35 cm), mezi přední a zadní opěrkou loďky chycený k operkám šrouby společně s loďkou. Co vy na to?
já v pangejtu byl zatím 3x bez sajdy, se sajdou jsem byl 2x opřený lodí o zem, sedíce divně vysoko
[maspe]
(1.10.2024 17:55:50)
Davy ,ale to už je jinej level
[Mates]
(1.10.2024 8:41:06)
Mates> Jeste jsou taci co jezdej pangejtama pro zabavu ;)
[Davy_]
(1.10.2024 8:15:29)
Banjokid , už sem slyšel tolik veselejch historek... A cekam na další, jenze s blbosti se pak lidi moc nechlubej. Každopádně poučka: lidi co jezdi sajdu pangejtu byli, nebo budou. Není další varianta.
[Mates]
(30.9.2024 22:00:51)
Mates: Až to bude hotové, tak se Ti pochlubím...
[vladab]
(30.9.2024 11:00:11)
Mates: jestli to není jak v Červeným trpaslíkovi: Kde jsou všichni, Holly? Všichni jsou mrtví Dejve! A co kapitán Hollister? Je mrtvý Dejve, všichni jsou mrtví...
[Banjokid]
(30.9.2024 10:29:56)
My se s tím teprv budem učit jezdit. Až to přes zimu dodelam, dám vedet
[Prohorovka]
(30.9.2024 8:58:00)
Me by zajímalo, kolik lidí řešilo sajdu a pak se ani nepochlubi, kdyz s tím konečně začnou jezdit.To uz je pak ticho.
[Mates]
(30.9.2024 7:51:40)
Zbytečnost
[Zbýňa]
(29.9.2024 13:56:12)
Podlaha sajdy neni korba nakladaku, ve finale to drzi jen váhu nohou sedacka sedi na prolisech.
[Mates]
(28.9.2024 22:38:11)
No nám se podařilo sehnat docela pěknou loďku s neprasklým dnem, tak se mě nechce zalaminovat do těch prolisů trubky. Dno mi ale i přes to, že není poškozeno, přijde dost prohýbající se, tak mě právě napadlo udělat (plně demontovatelnou) podložku z plechu. Původně jsem uvažoval o voděodolné překližce. Nesmysly vymýšlet nechci, vždy si rád nechám poradit.
[Prohorovka]
(28.9.2024 8:42:35)
Vymejslis nesmysly. Klidne si to okovej aneb "veteráni jsou jako onanie, ať si to každej dělá,jak se mu to líbí"
[Mates]
(27.9.2024 20:44:58)
A co tu plechovou výztuhu z 2mm plechu zúžit jen na prostor mezi prolisy loďky a přední a zadní opěrku loďky, tj tvar písmene H? To nemůže mít 20kg
[Prohorovka]
(27.9.2024 20:40:38)
No-name ty mas ale o 60 koni vic, tam se ztratí i metrák váhy
[Mates]
(27.9.2024 19:52:02)
to co píše mates jsme s matýskem udělali v mé lodi, která měla zlomenou podlahu - drží to parádně, i když to jsou tenkostěnné trubky.
[maspe]
(27.9.2024 18:26:31)
Já bych se bál, že to mezi plechem a loďkou bude hnít.
Nĕkde jsem viděl do rámu přidanej disk z činky.
[70CB750]
(27.9.2024 11:52:24)
Mates: já bych tam těch 20 kilo ocenil :-D
(spíš ale radši v podobě nějakých šikovných výztuh na rámu tý 562...)
[No_-_name]
(27.9.2024 11:46:46)
To bude paráda vozit 20kg váhy navíc. Podlaha původni je dostatečná,jestli chces něčím podlahu zpevnit, tak do prolisů zalaminatuj dvě duralový trubky.
[Mates]
(27.9.2024 7:56:23)
Příspěvků: 1, poslední: 24.9.2024 11:45:0072289.Informace
Zdarec.
Nevíte někdo jak změřit šířku ráfků? Snažím se legalizovat stavbu motorky a potřebuju zjistit rozměry ráfků. Průměr znám ale šířku ne...a na ráfkách to nikde není vyznačený. Měří se šířka přes venek, nebo vnitřek?
Díky
Měří se zevnitř. Mezi povrchy co sedí guma.
[70CB750]
(24.9.2024 11:45:00)
Příspěvků: 11, poslední: 1.10.2024 20:10:4672288.Informace
Zdravím vás,
pri montáži piestnych čapov sa mi podarilo poškodiť ihlovú klietku. Mám ojnice CKR. Kúpil som teda ojničnú klietku s označením CKR z Motomaxu ale domnievam sa, že je to nejaká iná druhovýroba. Ihličky sú kratšie, klietka má hlboké stopy po sústružení. Viete kde by sa dala zohnať klietka, ktorá je naozaj od CKR? Prípadne vhodná náhrada? ČZ250/471 Smolík
Ďakujem
Řešíš zbytečnosti. Dej tam to, co máš. Pokud se ti nelíbí, dej tam něco dražšího. Když už chceš shánět jen ložisko a budeš platit poštovné za jeden kousek, tak jestli díl bude stát 80 Kč nebo 300 Kč, už ti je asi jedno.
[longr]
(30.9.2024 13:39:33)
Vďaka za tipy. Drahšie alternatívy zohnať viem. INA, KOYO atď. Snažím sa zohnať to, čo tam bolo.
Podstata príspevku bola, či niekto nevie kde zohnať práve CKR!. Ojnice sa dajú kúpiť snáď aj v potravinách ale samotnú klietku nikto neponúka...
[hek]
(29.9.2024 22:13:46)
Tak tak, kdo by se drbal s jehlama... Pokud se dá k tomu určené ložisko, jak píše Marlboro, rozhodně to není věc která odejde na tom motoru jako první před další generálkou.
[Jad]
(27.9.2024 17:34:29)
Marlboro: přesně... Peterson: už se to defakto nedělá.. my tam máme jen nějaký uloženky, ale každej bere klece... včetně nás samotných.
[Maxwell]
(27.9.2024 15:19:54)
Nebo nešly by použít sypané jehly + kroužky...?
[Peterson]
(27.9.2024 9:32:37)
hek - ložisko je normovaný díl. Důležitý je, aby bylo určeno přímo pro použití v ojničních okách (řada KBK nebo KZK) a seděl rozměr. Pokud bys dal obyč, tak se rozsype. To co prodává Korda je stejný jako prodávají všichni a funguje normálně. Pokud se ti nelíbí to co máš, můžeš použít třeba tohle https://www.vkloziska.cz/kbk-16x20x20 ale cena je trošku jiná
[Marlboro]
(27.9.2024 7:08:01)
Přímo od CKR jsem nikde neviděl. Vždy je to dodáváno přímo s ojnicí. Zlatá bronzová pouzdra, to říkám pořád! :)
[Čezet-rider]
(26.9.2024 21:17:54)
Příspěvků: 5, poslední: 22.9.2024 22:43:3372285.Elektro
Zdravim , je tu niekto kto ma skusenost s prepolovanim skutra so starterom s plus na kostre - na minus na kostre?
Je tam dynamostarter tak si myslim ze netreba nabudit dynamo na opacnu polaritu...
Je potrebne este urobit nejake upravy?
dakujem za info
Na statoru je silné startovací vinutí a při startování dynamostartérem se stator nabudí vždy se správnou polaritou, takže polaritu baterky nemusíš řešit.Pokud máš klasický releový regulátor dál nemusíš nic řešit, pokud máš regulátor polovodičový, musíš dodržet polaritu podle regulátoru.
[El Fag]
(22.9.2024 22:43:33)
zdalo sa mi ze netreba , lebo pri prvom starte dynamostarterom sa dynamo nabudi... na tom linku to je spominane , vdaka za inf
[jan]
(22.9.2024 13:35:11)
Dynamo je dle mého názoru potřeba nabudit VŽDY.
[Čezet-rider]
(22.9.2024 12:38:36)
Příspěvků: 6, poslední: 23.9.2024 12:22:4272283.Veteráni
Ahoj, poradil by mi někdo prosím, jak namontovat bočnice dovnitř sidecaru? Ta s kapsičkou patří napravo nebo nalevo? Jsou bočnice nějak lepené? Nebo jak tam drží?
Díky za info.
Včera jsem bočnice namontoval do loďky tak, že ta s kapsičkou je nalevo. Bočnice jsem zastrčil až k trubce, nahoře je nacpal pod gumu a dole je nechal opřené o dno. Překvapivě to už takto pořádně drželo a když jsem ještě namontoval sedák, tak se bočnice ani nehnou...
[vladab]
(23.9.2024 12:22:42)
Jako viděl jsem to takhle udělané, ale moc se mi to nelíbilo a hlavně mi to nepřijde, že by to takto bylo z továrny - že by z čalounění trčel kus šroubu s matkou. Z katalogu ND to budí dojem, jako by to bylo jen volně vložené. Pokud fixovat, tak bych to asi v předu a vzadu chytnul na suchý zip nalepený kvalitní oboustrannou lepící páskou na vnitřní strany bočnic a do loďky....?
[Prohorovka]
(23.9.2024 11:56:26)
Original jsou bocnice chycene temam malyma sroubkama co drzi docni listu.
[cafe racer]
(23.9.2024 10:08:11)
Máte někdo představu, jak byli bočnice v originále uchycené?
[Prohorovka]
(20.9.2024 20:36:31)
Varianty jsou obě,jde o to co chces ty , ja mam kapsu vpravo, protoze do ni neprsi, když nemám nasazenou plachtu.jen bacha na vlhkost pak bočnice padaj do sajdy, myslim ze na to není rozumný řešení.
[Mates]
(19.9.2024 19:04:03)
Příspěvků: 4, poslední: 18.9.2024 8:41:5872281.Informace
Ahoj, měl bych na vás zase prosbu o radu, tentokrát na téma repase pružící jednotky (stojna, kyvná vidlice, tlumič). Celá jednotka byla dost zarezlá a trvalo, než jsem po prolívání uvolňovačem šroubů dokázal povolit všechny matky.
1) Jak se má vyndat čep kyvky? U mě se nechce hnout ani při poklepání.
2) Je nutné vždy měnit původní ložiska? V mém případě vidlice chodila a neměla ani vůli, ale znatelně (po demontáži tlumiče) jde v horní poloze více ztuha, než v její klasické pracovní poloze.
3)pokud měnit ložiska kyvky, jak co nejšetrněji na to? Uložená jsou v ocelové trubce, nevím zda má smysl to nahřívat...?
4)Jak demontovat a namontovat (vyměnit) ten gumový hříbek- spodní doraz kyvky?
5) Jak demontovat a jak repasovat samotný tlumič? Jaký olej a jaké množství dáváte?
6) Největší problém vidím v tom, že oko na vidlici, do kterého patří silentblok a do kterého se přidělává spodní úchyt tlumiče, je místo kulatého oválné, ze silentbloku tam zbyla pouze ocelová trubička. Jak se to mohlo stát ? Co s tím?
Předem moc díky za rady a tipy.
5) Tlumič samotný je březnické konstrukce. Mění se v něm jen 2 spotřební díly - slavík a 4-hranný těsnící kroužek. Slavík (třebas zde: https://www.fichtlkramek.cz/nahled/tes_krouzek_zd_tlumice_slavik.html) poznáš podle jeho tvaru a nápisu na sobě (a ten respektovat při montáži), 4-hranný těsnící kroužek je pak hranatou obdobou o-kroužku (s rozměry třebas taky zde: https://www.fichtlkramek.cz/nahled/tesnici_krouzek_zd_tlumice.html) . Obojí bývá vymačkané a pak netěsní, což rozmazává olej po pístnici vně tlumiče (slavík) nebo teče skrz matici (kroužek). Druhý jmenovaný po koupit naložit do oleje a zkusit, jestli v kontaktu s ním se nedrolí, jeden čas jsem na takové narazil. Naštěstí je to korunová položka. Plní se tlumičovým ISO VG 15, za mne třebas Mogul Silence 15, je to ale buřt. Objemově tolik, aby po nasátí všeho oleje do pístnice byla ještě malá rezerva oleje na dně tlumiče, odhadem to může být 60-80 ml celkově. Návody pak na TýTrubce, Březnice mají ten systém stále stejný. Jen si nepomíchej planžetky při vyndávání od pístku, aby to pak tlumilo stejně, jinak je ta repase jednoduchá, až tě to bude bavit.
[Stíví]
(18.9.2024 8:41:58)
Když jsem měnil ložiska na Velorexu 700 (jo, je jinej, ale základ je stejnej), bojoval jsem s uložením vidlice mnoho dní. Už nevím, jak šel vytáhnout ten čep vidlice, ale ložiska mi nešly ven. Jsou v trubce, mezi nimi rozpěrka a 1 seegrovka, zabraňující posunu do strany. Mydlit se mi do toho nechtělo, protože jsem nevěděl jak to tam je, to jsem zjistil po rozdělání. Koupil jsem si i sadu vytahováků ložisek že slepých děr, stříkal penetrační a mrazící spreje, ale ani se to nehlo. Nakonec jsem jednomu ložisku rozebral klec, vytáhl vnitřní kroužek a kuličky a malou fortunkou opatrně pomalu nařízl vnější kroužek,tím se mu zmenšilo pnutí a šel vytáhnout, pak už šlo druhý ložisko v pohodě ven. Zpátky jsem dal ložiska s plastovou krytkou. Tlumič není tam stejný jako na motorce, ale kratší) jsem rozebral a vyměnil mu to pryžové těsnění v horní části, vyčistil a dolil olej pro hydraulické systémy (tuším VG15), tlumicovy olej, co lijecdo přední vidlice se nedá použít, je moc viskózní (líně teče).
[pračlověk]
(17.9.2024 22:00:13)
1) Nahřát, pořádně, hřídel tam bude pěkně zarezlá.
2) Když už jde vidlice v nějaké poloze blbě, budou ložiska špatný. Vyměnit, nestojí to svět
3) Nahřát, vyklenout
5) je to kyvackovy tlumič, hledej v Dockalovi
6) Sehnat novou vidlici. Někdo se vybodnul na údržbu a silentblok se vyklepat a díra se zkurvila
[vladab]
(17.9.2024 21:43:05)
ad 4) vydloubnout sroubovakem, drzi v pouzderku a je zajisten tremi prihnutymi zoubky
[Uhlíř]
(17.9.2024 12:04:56)
Příspěvků: 14, poslední: 19.9.2024 9:05:5472280.Informace
Zdravím, mám taký problém, na 250/559 po GO motora( výbrus, nový piest, vyvážená kľuka, ložiska…) keď sa motorka zohreje tak začne niečo ťukať vo valci, a potom vie az zdochnut (ako keby ju pridieralo). Motorka je v zábehu, čiže sa nevytáča a dávam aj viac oleja do benzínu. Motor som nerozhadzoval ešte znova. Neviete čím to môže byť, popride nestretli ste sa z niečím podobným?
Výhodou přípravku (i šroubu) je, že se dá čep nalisovat i zastudena. Není to vždy ideální, ale třeba zvlášť v případě použití sypaných jehel mnohem pohodlnější. Manipulovat s horkým pístem okolo jehliček ve vazelíně...
Přípravek se dá vyrobit i doma, a pokud člověk chce co nejvíc pošetřit píst od případného poškrábání při manipulaci, dá se plech na stahováku polepit páskem tenké kůže.
[longr]
(19.9.2024 9:05:54)
Na čep s čelem je treba stahovák s plechem.
[Mates]
(19.9.2024 8:04:11)
Mates taky jsem přemýšlel nad šroubem, ale nevymyslel jsem to jak by mě šroub pomohl. Dřív při dutých pístních čepech jsem to dělal celej život pomocí šroubu, ale jak teď?
Tak jsem si koupil stahovák na starý kolena.
[HonzaBK]
(19.9.2024 7:37:20)
Vďaka za rady, robil som to prvý krát a nemal som na to prípravok a nevedel som ho zohnať, cizeee v zime idem na to ešte raz, dúfam že už to bude tak jak ma.
[Adamess]
(17.9.2024 12:00:48)
Pokud kliku a výbrus dělal stejný člověk, tak počítám, že zkusil nový čep do nového futra. Problém ve futru bych nečekal. Montáž čepu se provádí tak, že dáš jednu segrovku do díry, píst nahřeješ, chytneš v rukavici a chladný čep do něj zboku prostrčíš. Musíš pracovat rychle a čep musí jít v ose. Pokud se ti to nepodaří úplně, tak se dá dolisovat pomocí přípravku, ale opět se to musí dělat s citem, jinak poškodíš futro nebo i píst.
[longr]
(17.9.2024 10:35:45)
Jestli jsi tam mlátil pístní čep kladivem, je pravděpodobné, žes ohnul ojnici - píst jde ve válci šejdrem a přidírá se...
Přečíst si knihu od pana Dočkala je určitě dobrá rada, tím začni. Dá se stáhnout na netu...
Jinak jak zaznělo - čep bývá v pístu s přesahem, to je normální (na demontáž/montáž použít teplo a přípravek). Čep má být v pouzdru ojnice suvně.
Motor by to chtělo zkontrolovat. Místa po přidření opravit. Zkontrolovat vyúhlování ojnice - případně ji vyúhlovat. I to popisuje pan Dočkal ve své knize. Kontrola vyúhlování - když sundáš pístní kroužky, nasadíš válec, tak by příslušná spárová měrka měla jít na všech stranách kolem pístu jít stejně zasunout- když se píst tiskne na některou stěnu, je to špatně...
Při troše štěstí jsi ojniční ložisko zničit nemusel - mám motor, kde originální ojnice zažila od předchozího majitele středověk - ohnutá dokonce ve 2 osách jako prase. Klikař kliku rozebral, ojniční ložisko zkontroloval a naznal že je v pořádku, ojnici srovnal v přípravku pod lisem a ta originální klika jezdí dál...
[Peterson]
(17.9.2024 9:56:31)
Kladivem jít na montáž pístního čepu? To můžeš rovnou rozebrat a udělat znovu kliku, protože ojniční ložiska dostaly sodu, možná bude i ohnutá ojnice...
Nešel ten píst ztuha pouze do pístu? Do ojnice jsi jej zkoušel zvlášť?
Do pístu jde ztuha vždy, montuje se za tepla a pomocí stahováku (vytlačováku).
Máš knihu od pana Dočkala? Stáhni a přečti 🙂
[pračlověk]
(16.9.2024 22:39:02)
No a sme doma 😅suvne nešiel, čiže som použil jemne donucovacie prostriedky(kladivo), vedel som že hovadina🤦🏼 no nič na chybách sa človek učí, ďakujem pekne za rady
[Adamess]
(16.9.2024 21:11:27)
Jakože nešel suvně do futra? Tak to je problém. V tuhle chvíli už se možná protáčí futro v oku, protože čep se v něm hryznul natvrdo, a vyrábí teplo. A to teplo umí bezpečně roztáhnout píst tak, že uvízne ve válci.
[pavelEC300]
(16.9.2024 21:01:37)
Nooo to druhé môže byť, keďže ten čap som tam nevedel dostať…
[Adamess]
(16.9.2024 20:54:49)
Tipnul bych si na A) příliš velký předstih; B) příliš malá vůle pístního čepu v ojničním oku/futru. Případně kombinace obojího.
[pavelEC300]
(16.9.2024 20:25:00)
Nie to mi nenapadlo, ale môže to spôsobovať to že motor ako keby “pridrie” alebo inak povedané pritiahne a zdochne ???
[Adamess]
(16.9.2024 19:54:53)
Srazil si hrany na kanalech a krouzkach? Tam to cvaka velice rádo.
[Mates]
(16.9.2024 19:39:48)
Příspěvků: 11, poslední: 23.9.2024 20:19:4272279.Informace
Pokračování viz pár odstavců dole....
Takže jsem odebral z čel obou paken na soustruhu (hran z vnitřních stran) cca. 0,3mm sice to pomohlo ale stále se po dotažení přestává točit, jde ztuha, asi to lehce pomohlo protože předtím se to přestalo točit úplně.
Rozeta je po odstranění silenbloků volná (kývá se v rámci uložení silenbloků o cca.30stupňů tam a zpátky).
Takže se bude dělat na soustruhu podložka mezi brzdový štít a buben (resp. vnitřní kroužek ložiska) 22x15x0,75? (nebo šířku 1mm?).
U mě to byl starej buben. Motorku jsem získal polorozebranou a nekompletní, takže kdoví, co s tím kdo vyváděl. Nicméně ani pečlivá kompletace dle katalogu ND mi nepomohla, takže jsem to vyřešil tou podložkou.
[Ota]
(23.9.2024 20:19:42)
Přesně tak buben z partdecku.....nový prosím.....
[Mira]
(23.9.2024 20:00:28)
Tenhle problém jsem taky řešil u svý 634 a nakonec jsem ho vyřešil vložením podložky na osu kola mezi brdový štít a ložisko.
[Ota]
(23.9.2024 15:18:35)
Buď širší rozpěrku(pokud máš soustruh) jak píše Marlboro, nebo slabou podložku. řešil jsem úplně to samé s fungl novým celým zadním kolem z Partdecku. Po dotažení se kolo netočilo, a buď přibržďovalo,nebrzdilo vůbecn, nebo brzdilo jen povolené.Přijde mi, že jsou teď v bubnech buď užší rozpěrky, nebo hlubší futra pro ložiska, protože mi rozpěrka přije uvnitř volná, a po dotažení kola se ložiska odsunou od ségrovek.
[Michi]
(17.9.2024 23:58:07)
U sesy panelka délka 50 mm, díra 16 mm.
Kývačka délka 56 mm, díra 16 mm vnější průměr neuvádí.
Ale bude lepší mít vnější průměr větší alespoň rozpěrky při dotažení jen tak nezmačkneš.
[Cholerix]
(17.9.2024 21:38:41)
Ještě vnější a vnitřní rozměry té rozpěrky?
Vnější 20mm???, Vnitřní 15,5mm??
[Mira]
(17.9.2024 20:58:28)
Tedy pro panelkové kolo, kývačka měla myslím víc.
[longr]
(17.9.2024 10:39:58)
Pokud se eshopy nepletou, tak délka originálu je 50 mm.
[longr]
(17.9.2024 10:39:32)
když tak jaké jsou rozměry té rozpěrky?
Zdá se mi že jsem ty rozpěrky v kolech měnil nedávno mají najeto do 300km.
Abych na to nebyl po dotažení na krev stejně.....
[Mira]
(16.9.2024 21:33:55)
Takže první problém: pružina páku(klíče) rozevření čelistí vracela klíč zpet a tím rozevírala čelisti takže při zkoušení přibrzdovali, vyřešil jsem.
Ještě jsem sebral čelisti ze strany o 3 desetiny mm(celkově tedy o 0,6mm) a nadvařil laserem mezikus vlisovaný ve štítě brzdy a srovnal (celk. 0,4mm) již normálně nepřibrzduje ale při tvrdém dotaženízačne přibrzdovat, je tedy otázkou jak moc dotáhnout???
[Mira]
(16.9.2024 21:13:02)
na podložku mezi brzdový štít a buben se vykašli, udělej širší rozpěrku mezi ložiska bubnu.
[Marlboro]
(16.9.2024 9:02:31)
Příspěvků: 4, poslední: 13.9.2024 5:52:2172278.Informace
Zdarec.
Jakej máte názor na bohatost s těmahle svícema? Je to z DR800Big. Díky
https://www.rajce.idnes.cz/xr650r/album/svice-bohatost
Díky za názory. Ještě pořádně nevim jaká je spotřeba, protože to je stavba kterou jsou dokončil před měsícem a najel sem na tom zatim tak 200km, přičemž jsem právě ladil směs a průběh motoru. Spodek je dobrej, ale ještě se mi trochu nezdá přechod mezi středem a vrškem.
[xoffroad]
(13.9.2024 5:52:21)
Za mě v pohodě. Nikdy jsem neměl v Bigu ukázkově cihlový svíčky, spíš světlejší. Kolik ti to bere na sto? Spíš to vypadá, že má motor trochu spotřebu oleje?
[pavelEC300]
(12.9.2024 18:50:19)
Jak píše longr. Levá má trošku krupičky - chudší a pravá je ukázková cihlová.
[Čezet-rider]
(12.9.2024 8:04:03)
Na poslední foto bych řekl, že levá je trošičku chudší, ale v pohodě.
[longr]
(11.9.2024 21:17:00)
Příspěvků: 7, poslední: 17.9.2024 0:05:4272277.Informace
Našel se už nějaký pitomec, který dojel do Omala v Gruzii s PAvem, nebo jsem první?
Udělal jsem chybu, že jsem nepošteloval karburátor na řidší vzduch. Cestou zpět jsem vyměnil hlavní trysku a bylo to daleko lepší. Dobrodruzi na Jawach si myslím, že do Omala jeli bez PAva. Víte, jestli někdo dojel s PAvem přímo do Omala? Blatníček přežil.
[Honza (Js)]
(17.9.2024 0:05:42)
Na to mam reseni, pouzit vzpery z blatniku z kejvacky.
[Mates]
(13.9.2024 19:37:10)
Obávám se, že z Pavky blatnicek cestou upadl.To byla u delších cest standardní závada. Kor pokud jedeš po horších cestách.
[Citron]
(13.9.2024 16:38:40)
Honzo dokonce i s blatníčkem? Zázrak!
[Jiřík]
(13.9.2024 10:15:07)
Citrus dojel s Bizonem a Pavem sám do Gruzie a Arménie již před 11 lety.
[pračlověk]
(12.9.2024 21:42:17)
Parta jmenem Dobrodruzi na Jawach tam letos byla i s Pavem. Najdeš je na webu nebo na fb.
[ladis]
(11.9.2024 21:54:59)
Asi by mě taková blbost nenapadla,ale pokud ho máš v TP, neměl by být problem. Pokud máš problém,kontaktuj ambasádu.Nebo ho hod do pangejtu a pokracuj dal.
[Mates]
(11.9.2024 21:21:42)
Příspěvků: 2, poslední: 12.9.2024 12:10:4272276.Informace
1) Zdravím, můj otec rozchází babettu 207 po pár letech odstávky. Babetta chytne , volnoběh drží ale když se vezme za plyn na místě tak se nám zdají hodně nízké maximální otáčky. Jde jakoby ztěžka a nepravidelně. Za jízdy netahá nijak extra. A když dal plnou nádrž nového benzínu tak když přidá z volnoběhu plyn tak začne valit benzín přes víčko ven... Když ho sundá a koukne na hladinu tak ten benzín normálně při přidání probublává... Nenapadá vás kde by se v nádrži bral vzduch?
2) Jaký je podle vás lepší karburátor na Stadiona S11? Originál "vajíčko" a nebo novější z S22? Je tam nějaký rozdíl v chování motoru?
díky za info
Na babettě dokonale vyčistit karbec. Jak vypadá tyristor a impulzní cívka?
Karbík vajíčko je jednoduchý a pokud je čistý, tak funguje dobře. S22 už má karbec podobný jawě 20 a je háklivější. Pokud nejdeš po výkonu, tak dej vajíčko. Hlavně pak dej mezi válec a karb hliníkovou vložku a tepelně izolační tlusté těsnění.
[longr]
(11.9.2024 21:30:36)
Příspěvků: 4, poslední: 10.9.2024 21:24:1472275.všechno ostatní
Zdravím a prosím o informaci, zda vzájemně pasují příruby kolen výfuků do válce na 250 kývačkové (353, případně pérácké) a panelkové (559, 590, sportky). Podle fotek na internetu to nedokážu přesně poznat, jsou dost podobné. Díky!
PS: tvar potrubí neřešte, vyrábím výfuk na Velorex.
Kolena jsou tvarově trochu jinná, řešil jsem to nadvařením
[nunici]
(10.9.2024 21:24:14)
Budes je muset maximálně obrousit na obvodu,ale pujde to tam.
[Mates]
(10.9.2024 19:54:48)
Ještě vysvětlení pro srozumitelnost: potřebuji dát do 250 panelkového válce (se zapuštěnými maticemi výfuků) kývačková kolena (ta delší na rybiny).
[pavel.paja]
(10.9.2024 19:35:32)
Příspěvků: 8, poslední: 11.9.2024 21:21:5472274.Veteráni
Ahoj všem, potřebuju do plexi na sajdu udělat upevňovací otvory a napadlo mě než to vrtat, co zkusit ty díry udělat jemnou přímou bruskou dremelkou s kulatou diamantovou stopkou? Co si o tom myslíte? Díky za postřehy 🙂
Bez problému - Předvrtat malým vrtákem "do železa". Přelepil bych papírovou páskou, aby vrták finálního průměru třískou nepoškodil povrch.
[Tom]
(11.9.2024 21:21:54)
vrtal sem plexi teda v posledni dobe jen jednou ale slo to v pohode takhle maly diry
normalne novej ostrej vrtak a nemit vysoke otacky aby se to netavilo
[Free]
(9.9.2024 12:21:17)
A ještě vycházím z domněnky, že je lepší díru udělat větší (držáky mají tušim M5, díru bych udělal tak 8) , protože kdo to dělá napresno, tomu často pak při dotahování plexi prasklo
[Prohorovka]
(9.9.2024 8:08:18)
Podle mě stupňovitým vrtákem si zvysujes riziko prasknutí, protože každý další vrtání ti na konci může to plexi vyhryznout/prasknout. Spíš jak radil Mates, správně si vrták upravit, aby jen škrábal a vrtat rovnou požadovanou velikost.
Uvažoval jsem takto: Ta dremelka s diamantovou jemnou kulovou frézkou by se nastavila na nejmenší otáčky a kdyby díra nebyla zcela kolmá a pravidelná, nevadí, u Velorexu 560 to skryjou držáky plexi. Nebo se mýlím ?
[Prohorovka]
(9.9.2024 8:04:50)
Problém je v tom, že polymetylmetakrylát i další plasty mají velmi nízký bod měknutí a tavení. Frézka či jiný nástroj, roztočená do ďábelských otáček začne hmotu okamžitě tavit, než by ji obráběla. Platí obecně pro vrtání, řezání, broušení... Lze i tou dremelkou vyzkoušet třeba rozbrušovacím kotoučkem na vzorku materiálu.
[.]
(9.9.2024 5:18:44)
Já vrtám plexisklo stupňovitým vrtákem. Malým vrtákem předvrtám a stupňovitým vytvořím díru podle potřeby. Při použití klasickýho vrtáku hrozí na konci vyštípnutí nebo prasknutí, to se nám u novýho plexi na Tatrana kdysi i stalo. Jinak podle dílenských postupů se umělá hmota vrtá sevřená mezi další dva materiály...
Dokážeš tou dremelkou tu díru propálit kolmo a kulatou?
[pračlověk]
(8.9.2024 22:44:27)
Příspěvků: 22, poslední: 22.9.2024 16:58:3572273.všechno ostatní
Zdarec. Mám jawu 638 se spojkou 634 a rozhodl jsem se konečně řešit problém který mě neskutečně se*e už řadu let. jen zatím nevím jak. A to bobtnání ferodo lamel když se občas motorka trochu potahá přes spojku a lamely se víc zahřejí. . Stačí když je motorka naložená a je potřeba se rozjet do většího kopce. Logicky je nutné dát tomu víc otáček a chvíli to podržet na spojce. Po každém takovém výjezdu se stane to že lamely se přehřejí, nabobtnají a spojka přestane fungovat, přestane vypínat. Spojka pak nefunguje třeba 3km než vychladne. Mám CZ ferodo lamely. Předtím jsem měl taky CZ feroda a dělaly to také. Vyzkoušeno i více různých olejů ale to na to nemá vliv. Už někdo tohle řešil a vyřešil? Máte nějaké dobré konkrétní zkušenosti s konkrétníma lamelama z konkrétního obchodu? Ono asi když koupím lamely u kterých je udáno vyrobeno v CZ tak se nemůžu spolehnout na to že jsou opravdu české. Pak se ještě na trhu nabízí lamely značky Duells, myslim že výroba Taiwan. Ty někdo nezkoušel? Neni nějaká šance že ty české třeba jsou k ničemu ale taiwany fungují dobře? Už párkrát se mi stalo že nějaký český díl za který bych dal ruku do ohně stál za prd a taiwan nebo čína to zvládla daleko lépe... Mám i nějaké japonské stroje v provedení cestovní enduro které mají spojku skoro stejnou jako 634, i obložení je ferodo a v terénu při výjezdu nějaké hory po serpentýnách s naloženou motorkou je občas potřeba přes tu spojku tahat dost brutálně, ale k ničemu takému jako bobtnání lamel tam nikdy nepřišlo. To jen klasicky pouze Jawa ze sebe musí dělat blbečka :D
Lahvac: není zač.. naše zkušenosti jsou stejný... je to spíš o pocitu co tam chceš dát.
[Maxwell]
(22.9.2024 16:58:35)
(Maxwell) Děkuji za upřesnění. Moje zkušenost je taková, že jsem najel stejné kilometry s lamely na rádlovaném plechu jako na obyčejném.
[lahvac]
(18.9.2024 13:38:21)
Jeden z poznávacích znaků je, že Taiwanské nemají rádlovaný plech.
[Maxwell]
(18.9.2024 0:23:43)
JohnyR: tipuju, že tady jméno už několikrát zaznělo. Akorát ono je problém, když obchod něco posere, tak je dobré třeba - reklamovat službu. Což se často neděje. Vidím to na různých sítích, že si lidi stěžují na kvalitu dílů/služeb, ale nereklamují je. V ten okamžik prodejce nemá zpětnou vazbu od zákazníka a nemá co napravovat.
Za mne - reklamovat.
[maspe]
(15.9.2024 9:20:04)
Ahoj, fotku s rozdílem CZ vs Taiwain nemáš?
Nejmenovaný obchod má nějaké jméno a nebo se nesmí věci nazývat tak jak jsou?
Ať to bylo omylem a nebo záměrně, bylo by fajn z toho vyvodit nápravu.
[JohnyR]
(14.9.2024 14:34:10)
tak české vesměs mají zářezy na výstupkách, naproti tomu taiwan nikoliv.
[maspe]
(13.9.2024 10:20:05)
Tak jsem našel příčinu. Díly na svou Jawu 638 beru pouze z jednoho určitého nejmenovaného E-shopu, který je oficiálním zastoupením jawy. A protože je to oficiální zastoupení Jawy tak jsem bral díly pouze zde protože jsem to bral jako takovou jistotu kvalitních dílů. Před lety jsem z tama bral Lamely české výroby. S těma to jaksi fungovalo ale nikdy ne na 100% a pořád jsem s tím nějak bojoval. Minulý rok jsem koupil z toho samého obchodu ty stejné lamely Výroba CZ. Přišly mi ty stejné jaké jsem měl doposud a chování spojky pořád stejné, takové nějaké divné. Tento týden jsem si řekl že zkusím něco jiného, objednal jsem lamely výroba CZ z motokrámku a došly mi lamely které byly v mnoha detailech uplně jiné než ty které jsem měl doposud v motoru. Zírám na to jako blázen že takové lamely jsem ještě neviděl že jsou uplně jiné než ty co jsem měl. Tak zjištuji a bádám a tak jsem přišel na to že mi obchod dvakrát v rozmezí několika let poslal Taiwanské lamely které stojí kolem 60Kč/kus idkyž jsem si vždy objednával a zaplatil CZ za něco kolem 140Kč/kus. Bud jsou v tom Eshopu s prominutím idioti kteří mají bordel v dílech a nebo profitují prodejem Taiwanského šmejdu za cenu Českých lamel. Samozřejmě ty které mi ted došly už jako opravdu české tak ihned po namontování a první projíždce spojka funguje naprosto prvotřídně. Tak luxusně mi za ty roky nikdy nefungovala. Takže veškerý problém spočíval v tom že jsem jezdil Taiwanské šmejdy s domnění že mám české feroda.
[BooCheer]
(11.9.2024 19:04:33)
[BooCheer] Ahoj. Já bych začal kon kontrolou celého koše a hlavně tý vymezovaci trubičky, jak je na tom celková hazivost. Stačí sundat dekl smáčknout spojku a zatočit zadním kolem. A sledovat lamely jestli se otáčí souběžně nebo lítají nahoru a dolů. Někdy ta vymezovací trubička dost háže. Neříkám že tvůj problém je v tomhle ale já to kontroluji. A do motoru si takovéhle zmetky nemontuji. Samozřejmě pouzdro koše může být taky vylítané. Ať se daří.
[lahvac]
(10.9.2024 19:41:49)
Chtělo by to zjistit, z jakého matroše dělají lamely Japonci a z čeho Jawa, potažmo replikáři. Ono to taky nejde dělat z každého bláta. Lamely se při pálení vždycky trochu zkroutí, správně by se měly dělat tlustší, pak srovnat a přebrousit dorovna.
Jenže to nikdo nezaplatí a jawa přece není raketoplán :)
[longr]
(10.9.2024 15:27:36)
Tak to je divný... Já mám lamely asi šest let starý od Sesy z Fichtlkrámku (píše tam Ferodo ČR - https://www.fichtlkramek.cz/nahled/spojkova_lamela_ferodo.html) , olej Lavio (https://www.lavio.cz/e-shop/oleje/prevodove-oleje/236/lavio-gear-h-90-gl-5.html) a ať to trápím jak chci, tak ani neklouže a vypíná normálně. A to točím kvalty do omezovače (rozuměj ta červená čárka na otáčkoměru) a nahoru řadím bez spojky, rozjezdy do prudkýho kopce na polňačce ve dvou taky byly, sem tam stojím na křižovatce s kvaltem a přes spojku si jen tak pohupkávám dopředu a nohama dozadu a tak. Ty meziplechy tam mám původní origoš.
[deyva]
(9.9.2024 9:24:12)
To nemůžou být české lamely. :D
[Čezet-rider]
(8.9.2024 10:59:27)
Tak jsem to projel včera a dneska kolem komína cca 200km. Třikrat jsem šteloval poloautomat. Neklouže ani když vytočím trojku na 90 a přeřadím na čtyřku. Plechy mezi lamelama mám původní výrobu bez drážek.
[lahvac]
(8.9.2024 9:56:02)
Tak to potom fakt vyzerá na vadné lamely. Ja som ich kúpil na nejakom eshope, neviem ich pôvod
[Milos634]
(7.9.2024 23:01:09)
Měl jsem mogul trans 80w-90. Pak mogul trans tušim 75w. Pak různé značky PP80 a PP90. Pak jsem dal motul 5100 10w 40 protoze jsem si řekl že ho davam do všech mych japonců ktere maji mokre spojky stejne jako jawa, a je to i olej urceny pro mokre spojky. A ted mám Motul 3000 20w 50 taky určen pro mokré spojky. Výsledek je plus minus stejný. Jediný rozdíl pouze to že s nekterym olejem bylo lehčí a tišší řazení, s některým horší a hlučnější no ale problém s bobtnáním spojky pri lehkem přehřátí u vsech oleju stejny
[Boocheer]
(7.9.2024 19:52:25)
Aký tam máš olej? Tento problém som mal na 634 s obyčajným najlacnejším PP prevodový olejom. Problém sa vyriešil 80w90 ale najlepšie čo som mal, bol Motul TransOil 10w40 pre mokré spojky... vtedy tá prevodovka bolo ako vymenená. Po ďalšej výmene ho dám znova
[Milos634]
(7.9.2024 19:30:39)
Jo to je přesně to co popisuješ. Jeden ostrý rozjezd do kopce a spojka se utaví a nefunguje, mačkám pak spojkovou páčku na prázdno. Po vychladnutí pak zase začne fungovat. To mě ale nenapadlo, že by mohla byt možná varianta že to nedělá obložení ale ty mezilamely. Ty tam mám druhovýrobu je to výpalek vypada to na nerezový plech. Co jsem koupil origo jawa z týnce, ty rádlované. Ty sice vypadají lépe ale s tema ta spojka zase klouže a nejde se s tím domluvit
[Boocheer]
(7.9.2024 19:07:22)
Oleju jsem taky vyzkousel nepocitane.
[Bakoun]
(7.9.2024 17:45:50)
Lamely jsem zkousel ceske stare i nove asi taiwanske. Taiwanske byly sirsi. Upalil jsem obe. Respektive problem nebyl v oblozeni, ale v plechach. Po jedne ostre jizde, kde jsem spojku utavil tak, ze i po zmacknuti nefungovala, jsem shodil levy dekl a juknul na lamely, tam problem nebyl, ale plechy byly zkrouceny jak svine. Mam v planu vzit vsechny plechy, hodit je do rozpalenyho oleje a vybrat ty, co se nejmin zkrouti. Nebo po tom, co spojku utavim, rozeberu ji a vyberu ty nejmin zkrouceny. Ale v planu to uz mam par let...
[Bakoun]
(7.9.2024 17:45:33)
Olej jezdím Motul 80w90 GL4 - GL5 minerál. Dávám ho i Bmw. Jak do převodovky tak koncového převodu. Mám ho za dobrou cenu větší balení. A jawa sním nemá problém. Ale korková lamela by asi stímhle olejem nefungovala.
[lahvac]
(7.9.2024 17:34:19)
Příspěvků: 10, poslední: 20.9.2024 15:56:3072270.Oleje, mazání ...
Ahoj, jelikož ty zk... poláci ukončili výrobu olejů v Paramu, skončil Mogul, vazelíny i Konkor. To co se dnes prodává třeba ve sprejích, pod názvem Konkor 101 vypadá jinak. Klasický konkor měl zlatavou barvu, ze spreje hustou pěnu a naprosto charakteristickou vůni - vůni mládí... :-) Co se prodává teď je bezbarvé, pěna taková řidší a "vůně" nasládlá úplně jiná... Nevíte, jak ta náhražka funguje? - konzervace, ochrana proti korozi, čím se dnes ošetřují zbraně...? Nezačal třeba někdo dělat "Konkor originál" (jak se třeba po čase stalo s taninovým odrezovačem)? Čím případně nahradit? Děkuji.
Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale co jsem před časem zkoušel - jak jsem psal níže - Coyote i Sheron to samé.
[Peterson]
(20.9.2024 15:56:30)
Coyote a další spreje se ve Velvětech i jinde pouze plní koupenou náplní. Bohužel Poláci zastavili výrobu v Paramo i Koramo a tak se v ČR vůbec nevyrábí vazelína a jiné oleje. Ponechali si obchodní značky (Mogul apod), protože na českém trhu jsou velmi dobře zavedeny. Na rozdíl od značek Orlenu. Malotonážní "petrochemie" v podstatě skončila. Do ČR se už vůbec nedováží pro další výrobu aditiva do olejů a maziv (hlavně Chevron -cca do r. 2021 ročně kolem 1-1,5 tis tun), protože se tu nic takového už nedělá. Ale o to víc se vozí do Pl. Paramo myslím skončilo výrobu 2022. Řešil jsem to také nákupem 10l balení od nějakého malého ,zapomenutého prodejce ze starých zásob. Trvanlivost zde nehraje roli.
[dadajan]
(9.9.2024 12:20:39)
Jo, to asi bude stará pixla. Jen jsem si říkal, když tomu říkají konkor, tak by to mělo být totéž.
[longr]
(7.9.2024 19:18:08)
Peterson: zakázáný bude všechno 😐.
Na zbraně olej Brunox.
[pračlověk]
(7.9.2024 12:13:07)
pračlověk: mechanizmy z ocelových součástek ohrožené korozí, zbraně,... budou vždy. Konkor byl dobrej, pokud vím, tak ho používala i armáda. Nevíte někdo, co používá armáda dnes?
[Peterson]
(6.9.2024 20:34:03)
longr: a není to ještě stará zásoba? Mrkni prosím na pixlu, na dně je datum plnění (a expirace). Coyote i Sheron dříve svoje spreje plnili Konkorem z Parama. Co jsem zkoušel jejich dnešní výrobky - už jen ta náhražka (u obou)...
[Peterson]
(6.9.2024 20:30:27)
Třeba Konkor 101 ve spreji od firmy Coyote smrdí stejně jako ten z Parama.
[longr]
(6.9.2024 19:40:40)
No, zk... Poláci. Kdo jim to prodal? Nejspíš někdo vocaď. A pokud ten někdo nebyl vocaď, tak to zase koupil od někoho vocaď. Konkor jsem si koupil v kanystrů 10l, takže zatím dost. No a pak ty starý motorky zakáží, tak už Konkor nebude potřeba...
[pračlověk]
(6.9.2024 11:54:52)
Příspěvků: 9, poslední: 14.9.2024 16:05:3572269.Informace
Prosím o radu kam vložit podložku, (snad mezi čep rozety a vložku vnitřního kroužku ložiska kola ze strany od rozety kola).
Prosím o radu, zadní kolo kalifa se po dotažení osy přestane točit.
Pokračování nahoře....
[Mira]
(14.9.2024 16:05:35)
Pakny jsem ze strany srovnal, jedna dřela do bubnu (z boku)(odebral jsem ne více než 0,3mm takže žádné terno) a z rozetou udělám jak radíš - vyzkouším bez gumových silenbloků.
Jinak všechny věci jsou nové, štít je bohužel dovoz vč. paken...
[Mira]
(12.9.2024 10:11:59)
Na pakny nešahat. Zkus sundat gumový silentblok z rozety a slož to. Pokud s rozetou nepůjde vůči kolu pootáčet a bude tělem dotlačená až na buben, tak je problém tam. Pokud vložíš zkušebně podložku mezi štít a kolo a pomůže to, tak to bylo tím. Pokud ani to ani to, tak asi bude problém v rozpěrce mezi ložisky. Nic jiného nevymýšlej.
[longr]
(11.9.2024 10:49:15)
Ještě mě napadlo co kdybych srovnal brzdové obložení cca. o 0,5mm na soustruhu, mělo by to stejný efekt jako podložka?
A pod čep rozety vložil podložku cca.0,5 sice by mi o ten půl milimetr se zkrátil závit pro matici ale mělo by to stejný efekt jako podložka.
[MIra]
(9.9.2024 19:55:21)
Takže buď štít-buben nebo buben-rozeta, stočím něco na soustruhu a uvidím....
super, díky.
[Mira76]
(4.9.2024 11:04:24)
K rozetě by měla být rozperka 11mm, pokud je kratší bude to dělat co píše longr a buben s rozetou se budou vzájemně ožírat
[Maspe]
(4.9.2024 7:33:40)
Problém mezi rozetou a kolem bys měl, pokud by rozeta dosedla tělem až na kolo. Značilo by to krátkou pravou rozpěrku. Tohle nebude ten případ. Spíš bych tipoval ten štít. Buď tam dáš podložky nebo o chlup širší rozpěrku.
[longr]
(4.9.2024 6:47:52)
Nemáš střed kola na jinej brzdovej stit?, Jsou dva typy, občas vnější drhne z cela, Jde to vyresit podlozkou mezi lozisko a stit,nebo širší rozpěrku mezi loziska.vpravo se rozeta nesmi dotykat stredu kola hlinik na hlinik.
[Mates]
(4.9.2024 0:23:10)
Podložku nikoliv. S největší pravděpodobností je třeba vyměnit rozpěrku mezi ložisky za novou. Původní bývá zdeformovaná, a tudíž kratší. Případně může být problém u štítu a tam je třeba dovymezit to planžetovými podložkami. Chce to rozebrat a důkladně prozkoumat co se tam děje.
[Čezet-rider]
(3.9.2024 22:33:26)
Příspěvků: 14, poslední: 10.9.2024 15:33:0872268.všechno ostatní
Zdarec lidi. Neřešil už někdo z Vás nějaké vylepšení příruby karburátoru na Jawě 638? Jde mi o ten promiňte mi ten výraz debilní gumový spoj mezi karburátorem a přírubou na válce. Už nějakou dobu bojuji s tím že tento spoj není stoprocentní, nedá se tomu věřit a vždy to tama začne tahat faleš v nejmín vhodný okamžik. Jednou už mi to na dálnici způsobilo propálení pístu. Vždy když tu gumovou vložku vyměním na novou tak to nějakou krátkou dobu těsní dobře ale po pár set kilometrech to začne přisávat. Nejčastěji když s motorkou dojedu všechno je OK, pak třeba měsíc stojí a po měsíci ji rozjedu tak guma už netěsní a dělá to bordel. To abych tu gumu měnil 10x do roka už mě začíná trošku srat, asi už ten materiál neni jak by měl být a nebo možná tu gumu ničí ten náš Bio benzin. Jezdím na té motorce roky rokoucí a nikdy jsem s tím problém neměl, když se dala nová vložka tak to další roky fungovalo a nebylo potřeba na to sahat. Až posledních pár let to stojí za prd. Mám sice nějaké nápady ve stylu vyrobení nerezové příruby která by se na karburátor nalisovala nebo nějakým jiným způsobem spojila s karbecem na pevno. Ale jestli už to někdo řešil a podělil by se o svá vylepšení, rád získám různé inspirace. Díky :)
Ono je potřeba, aby byl dobře usazený airbox, dobře stažená guma mezi boxem a karbecem a pak to bude těsnit. Jakmile se karbec může nějak kvedlat nebo je třeba s přímákem bez airboxu, tak si to asi najde cestu. Další variantou by bylo udělat tu gumu z vitonu.
[longr]
(10.9.2024 15:33:08)
I tak bych ale zkusil pana Bartáka (https://www.tbmoto.cz/products/guma-sani-pro-prirubu-638/) a možná dával jen Vervu.
[deyva]
(10.9.2024 11:57:51)
sypu si popel na hlavu... Blbě jsem to četl.
[deyva]
(10.9.2024 11:55:44)
deyva: Ale to je omyl, Boocher neshání propojku karb-airbox, ale tu gumu do příruby k válcům
[Banjokid]
(9.9.2024 15:02:15)
No ta hadice je asi o půl centimetru větší průměr. Mám to tam kvůli Dellortu, ale mám teda 640ku (https://www.rajce.idnes.cz/deyva/album/nastenka/1651634601). A jinak ty nohavice jsou cajk. Promazal jsem řetěz vazelínou (MoS2, co se dává na homokineťáky). Možná to trošku odpor má, ale minimální. Když dám Džawu na hlavní stojan, přizvednu zadek a roztočím kolo, tak se ještě chvíli točí :)
[deyva]
(9.9.2024 9:36:52)
deyva-> a správnej rozměr? já teda kupoval už před lety a drží, jenže bohužel drží tak, že brzdí řetěz :D Prostě sou o fous těsnější než by se mi líbilo a řetěz nejde zcela volně. Může mi to bejt egál, ale ono se na řetězu takhle nějakej koník ztratí....
[akamu]
(7.9.2024 18:27:29)
Jinak teda pan Barták (tbmoto) má kvalitní gumový díly. Třeba takový nohavice na řetěz brat jedině od něho. Předtím každej rok nový, teďka už tam asi pět let jsou ty od něj.
[deyva]
(4.9.2024 16:37:26)
Já tam mám na 640 kvůli dellortu silikonovou hadici s textilií a kovovou šroubovací stahovačkou prostě nafest staženou na filtrbox a karbec.
[deyva]
(4.9.2024 16:35:12)
Jsem to špatně napsal. Neřeším to deset let ale každou zimu dávam tu gumu novou. A trindu odstavuji do jara se suchým karburatorem. Takže používám ty gumy z novovyroby.
[lahvac]
(4.9.2024 7:53:35)
No a to je právě ono. Vy co to 10 let neřešíte tak je to hlavně kvůli tomu že to je ještě ze starého poctivého materiálu. Když to koupíte dnes nové tak je to na nic. No a shánět zrovna tady tento díl jako uloženku z 90. Roků je asi možná nereálné 😀
[Boocheer]
(3.9.2024 21:14:40)
Tuhle gumu tam mám ...ani nevím kolik let a nikdy jsem s ní problém neměl. Ani v historii na nějaké motorce jsem tohle nikdy neřešil.
Buď je ta guma lisovaná tma, nebo máš špatně něco jiného.
[JohnyR]
(3.9.2024 20:23:47)
Já tak deset let tohle neřeším.Gumu pořádně máznu vazelínou a celej rok se o to nestarám. Není nějak poškozená ta příruba kterou to utahuješ. Benzin jezdím E10.
[lahvac]
(3.9.2024 18:19:41)
Jestli myslíš toto:
https://www.fichtlkramek.cz/nahled/tes_vlozka_karburatoru.html
tak mě ta guma taky netěsnila. Vyřešil sem to tak, že sem ju zvenčí omotal asi 2 závity elektrikářskou izolační páskou. Pouze tu vnější stěnu! Po natlačení do té příruby se zmenší vnitřní průměr. Opravdu stačí dva závity, ta páska je celkem tlustá. Když sem tu gumu nejdřív nasadil na karburátor a potom přitiskl tu plechovou přírubu, tak se ta guma do ní nevešla a trochu trčela. Přitažením té plechové příruby k přírubě na válcích se ta guma pěkně zmáčkla a těsní to už asi 15 let.
[spec]
(3.9.2024 16:16:24)
Příspěvků: 15, poslední: 6.9.2024 11:16:1872266.Informace
Zdar všem. Sále řeším stejného pionýra, už vrčí, plechy jsou na cestě. Děje se však divná věc se spojkou. Při nakopávání prokluzuje start páka, občas s motorem zatočí, ale většinou proklouzne. Řekl bych spojka v háji. Je normální, že to jde normálně roztlačit (chytne na 1m) a že za chodu motoru se spojka funguje normálně?
Tak jasně, že se lamely zase v provozu namočí do oleje. Pokud se ale máčely v nějakém špinavém, černém oleji, nebo je na nich nalepený nějaký bordel - kusy korku, písek, špony,... tak je jenom dobře, či spíše je nutností je před opětovnou montáží omýt benzínem. O nějaké hloubkové odmaštění asi nejde...
[Ota]
(6.9.2024 11:16:18)
Teoreticky by lamely trochu odmastit šly, ale techničák je slabé kafe. Musel by to být perchlor, nechat to v tom ležet nějaký čas a pak nechat vyschnout. To už bych radši koupil za tři stovky nové lamely.
[longr]
(6.9.2024 10:19:53)
Oto - ale to je přece největší blbost co jsem slyšel!! Proč by ye měli namáčet a čistit v benzínu, když je korek úplně nasáklý olejem a hned t zase ponoříš do oleje. Pořád to nějak nechápu. Nevím jak s edají odmastiti lamely které jsou ponořené v oleji při práci.
[HonzaBK]
(6.9.2024 7:25:05)
HonzaBK: Reagoval jsem nato, že tazatel psal, že neví, v jakém oleji se lamely dřív koupaly. Namočit je do technickýho benzínu a očistit štětcem je dost jednoduchý, ale jak jsem psal, nejspíš to nepomůže a bude třeba je vyměnit.
[Ota]
(5.9.2024 8:59:35)
Jak psali kolegové, o tomto se mluví i v příručce - tj. je to do značné míry normální. Ale když je spojka v opravdu dobrém stavu, tak se to neděje. Jestli nechceš investovat do nových lamel a pružinek zkus co ti píše Monty - nahoře mezi misky pružinek a ségrovky dej podložky...
[Peterson]
(3.9.2024 16:31:50)
Oto jak se prosím tě odmastí lamely, který jsou ponořený v oleji? To je zajímavá rada. Rád bych zkusil odmastit něco co je v oleji, ale zatím jsme to nedokázal.
[HonzaBK]
(3.9.2024 14:48:32)
No, můžeš zkusit lamely odmastit, ale spíše už budou opotřebované a bude je třeba vyměnit.
[Ota]
(3.9.2024 11:05:54)
Libor_P: dělá to i za tepla. Ještě mě napadlo, že by to mohlo být změnou oleje. Kdoví jak dlouho a v čem se ty lamely koupaly. Stálo to roky v garáži než jsem to dovezl domů a u mě to leželo asi deset let v regále než jsem to teď rozhýbal. Motor jsem půlil, ložiska, gufera měnil, jinak mi tam přišlo vše OK. No, spojku jsem nechal jak byla, že to bude dobrý...To jsem si myslel i o válci s pístem....
[bobanito]
(2.9.2024 20:38:08)
Jednolamelová spojka je past. I s irig lamelou má snahu při nakolává í klouzat. Dvoulamelová je v pohodě. Do 555 jsem dal dvoulamelovou a tuším měkčí pružinky a i tak neklouže a přitom páčka jde lehce a vypínací mechanizus netrpí. Už je to tak 30 let, tak si těma pružinkama nejsem jistý. Jo, dal jsem do vypínacího mechanismu pružinku, která ho vrací, aby se nevracel jen silou tlaku spojky přes tyčku. To dělám na všech moto. Lanko a páčka je pak pěkně napnuté, i když je vypínání nastaveno s vůlí.
[-]
(2.9.2024 19:51:22)
Je to tak, jak píše Ota. Před startováním nevypínat spojku, jinak spojka prokluzuje. Pokud si dobře pamatuju, tak to dělalo jen u studeného motoru. U teplého už vypnutí spojky před startem nevadilo. Takže to co píšeš, je normální, dělaly mi to všechny 3 pionýry, které mi v minulosti prošly rukama...
[Libor_P]
(2.9.2024 17:59:51)
Ota: nene, nemačkám. Roztlačit jde suprově, chytne hned a hlavně...jezdí :-). Jak píšu, jen mě překvapilo, že to neklouže furt.
[bobanito]
(2.9.2024 15:42:47)
V návodu na pionýra je psáno, že se před startováním nemá mačkat páčka spojky, jinak pak při startování prokluzuje a v takovém případě se má stroj roztlačit. Tak jestli to není tvůj případ.
[Ota]
(2.9.2024 14:27:14)
monty: jasné, oleje je akorát, není koňoidní. Zkusim poštelovat, ale vidím to na výměnu lamel. Jen mě překvapilo, že nejde nakopnout a roztlačit jo, myslel jsem, že bude při roztláčení taky prokluzovat.
[bobanito]
(2.9.2024 10:11:27)
v první řadě SEŘÍDIT spojku. Zkontrolovat olej- nesmí být nad kontrolní šroubek, a nesmí být HYPOIDNÍ.
Pokud to nepomůže, tak sundat levý víko a podložit pružinky spojkový.
[monty]
(1.9.2024 22:20:29)
Zkontrolovat lamely, případně vyměnit.
[Čezet-rider]
(1.9.2024 14:53:55)