Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 5, poslední: 4.10.2023 12:40:4170880.Informace
Zdravím, chcel by som sa opýtať ako nastavujete zapaľovanie na motorkách ktoré majú sviečky z boku ako egypťan?
Bez toho aby sa dala dole hlava na a nastavil predstich.🤔
Ota však právě, pokud se vezmu trojúhelník tak pokud by to bylo přesně pod 45 stupni tak jsem to spočítal níže. Samozřejmě jde změřit a spočítat dle naklonění měrky a kolik měří jinak viz Pytágorova věta. Vezmu zvdálenost měrky od středu válce. Mám jednu stranu trojúhelníka. Spočítám nebo si zjistím vzdálenost horní strany pístu od hlavy a mám druhou vzdálenost a mám dvě odvěsny, takže c2=a2+b2 a pokud chci na jedné z těchto odvěsen předstih 2,5 mm tak spočítám kolik to je na přeponě. Je to matematika základní školy pokud soi to ankreslíš nakousek papíru. A pokud se tím bu chtít zabývat tak podle zdvihu si spočítám pootočení klikovky, což je možná ještě jednodušší. Pokud mám zdvih 90 mm, tak předstih 2 mm je pootočení o 4 stupně atd.
[HonzaBK]
(4.10.2023 12:40:41)
HonzaBK: Tady jde spíš o to, že otvor pro svíčku není kolmo k ose válce, takže když vložíš do hlavy klasickou měrku, tak údaje na ní nebudou odpovídat, pokud se vůbec měrka nevzpříčí.
Palo R. Musíš zkrátka do otvoru pro svíčku vložit nějakou tenkou tyčku, která dovolí, aby byla vložena rovnoběžně s osou válce. např. špejli, na který si vyznačíš stupnici po milimetrech, nebo taky šroub M6 z víka motoru, kterej má stoupání závitů po 1 mm.
[Ota]
(4.10.2023 11:24:09)
A je tak důležitý? Pokud ano, tak rozdíl se dá spočítat jednoduše pomocí Pytagorovy věty. Ale ten rozdíl asi bude menší než všechny vůle. Pokud je díra na svíčku vzdálena 2 cm od středu válce a výška hlavového prostoru je taky 2 cm, tak rozdíl je 8 desetin mm, pokud je díra na svíčku vzdálena 1 cm od středu válce a výška hlavového prostoru je taky 1 cm, tak rozdíl je 4 desetiny mm.
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:30:10)
Je to sice trochu složitější, ale jde to tak, že sundáš nádrž a do otvoru pro svíčku dáš hloubkoměr šuplery. Ten se tam vleze i na kolmo. Snad jsem to napsal srozumitelně.
[Uďa]
(3.10.2023 19:58:45)
Můžeš jen určit HÚ a milimetry před HÚ přepočítat na stupně, které pak nastavíš i na rotoru, třeba pomocí vyrobeného kotoučku.
[longr]
(3.10.2023 17:24:57)
Příspěvků: 4, poslední: 4.10.2023 14:16:1670879.Veteráni
Ahoj pánové, čím lakujete předválky, myslím tím typ barvy. Polyuretan se mi tam opravdu cpát nechce.
Jak hodně je ta natužená syntetika odolná? Barva má být stříbrná matná, původně jsem chtěl metalízu zalakovat matným lakem.
[Sukin]
(4.10.2023 14:16:16)
Lakuju pur, pak strhnu vrchni vrstvu smirglwm 3000 a rucne prelestim. Hlavne se s tim nesrat, dokonaly lak na jawe je jenom k smichu.
[Jawar]
(3.10.2023 20:29:44)
Pokud chceš a bazíruješ na nějaké jakoby originalitě, můžeš si sehnat nebo namíchat syntetiku a použít tužidlo. Pěkně udělaný akrylát nebo polyuretan ale nevypadá špatně. Když to nebude moc tlustě nalité, bude to hezké.
[longr]
(3.10.2023 17:07:37)
Akrylát a nechat to namatovat dle vkusu soudruha...
[Kuba z Neve]
(3.10.2023 8:44:57)
Příspěvků: 25, poslední: 4.10.2023 17:15:1270878.Informace
https://medium.seznam.cz/clanek/pokrokovy-euroobcan-je-prilis-jednoduche-poridit-si-automobil-pojdme-to-zmenit-inspirovano-piraty-3333
Smutná nadsázka,největší motoristickou svobodu jsme si už asi užili nebo právě užíváme.
určitě se to posune, to jsem si jistej, že to nakonec vyšumí a nic se nezmění. Pak se na nás budou jezdit dívat Číňani jako do skanzenu. Česko, které bez zdrojů, s uhlím už skoro vytěženým, ropou, kterou nikdy nemělo vsadilo na to, že navěky bude ropy dost a ostatní mají povinnost jim jí levně a dost prodávat. Protože přece máme nárok na svůj blahobyt :)
\mějte se krásně, už končím, nemá to smysl :)
[Bart.]
(4.10.2023 17:15:12)
jaw250:jen krátce, protože vím, že fijalovou ovečku, která všechno sežere a všechno ochotně zaplatí, není možné přesvědčit..Za prvé, vůbec mě neznáš. Pro mě je rus nebo ukrajinec stejná bolševicko-fašistická pakáž. O minulosti bolševika u nás ani o 68 tady nikdo nic nepsal, asi máš vlčí mlhu..Mě nezajímá jejich konflikt, mě zajímá, co dělá naše vláda pro naše lidi, zajímá mě co na nás v Bruseli chystaj, zajímá mě, jak se tady budou mít moje děti, jaký budou mít sousedy a v jaký svobodě budou žít. Tohle je tobě ale u zadku a kromě argumentů umíš jen urážet, stejně jak ti, co tomu tady dneska velí. Protože kdo není s náma, je proti nám, že...Víš, kdy se to řikalo? Ty zákope..? zdarsam559
[sam559]
(4.10.2023 17:14:45)
sam559: přesně, nostalgie po totalitě a zároveň očekávání platu nebo důchodu jako v "západním" Německu. A frustrace z toho, že to zatím žádný politik nedokázal zařítit, když to přece slíbil :). Takových lidí dneska je.
[Bart.]
(4.10.2023 17:09:56)
sam559: když tě tak moc sere ta modrá totalita, proč se neodstěhuješ do rudě svobodného sajuzu...určitě pak nezapomeň poslat fotku ze zákopu ✌😁
To píšu jako někdo, kdo byl proti vstupu do EU-schválně kdo z vás má svědomí čisté a volil v referendu proti vstupu do EU?
Nicméně už mě začíná vyloženě srát, kolik je tady (jak na manii, tak v Republice) neobolševiků, co vzpomínají na "staré dobré časy", které nám byly na 21 let importovány tanky při poskytování bratrské pomoci. Nejvíc k zblití je, že doteď se najdou jedinci, kteří tvrdí, že okupace v 68 byla legální akt, protože byl sepsán zvací dopis pěti bezvýznamnými zhrzenými komouši.
A k tématu-mám to jako Ota, tak mi elektropohon v principu nevadí. Nicméně si nemyslím, že konec v roce 35 přijde, zjistí se, jak nereálné to zatím je a ještě x krát se to odsune.
[jaw250]
(4.10.2023 15:21:05)
sam559: Hoď se do klidu, nebude tak zle. Očekával sem ten náraz do zdi až v roce 2035, ale vypadá to, že k němu dojde dřív. Je to skvělý plán, nejdřív lidi vystrašit katastrofou a potom od nich vybírat peníze za spasení. Dějinami mnohokrát ověřeno, že to funguje. Taky ale platí, že nelze lidi strašit donekonečna. Člověk si zvykne na všecko, i na ten strach a bát se přestane, stane se skeptikem. Jakmile je skeptiků většina, ideologie končí.
[spec]
(4.10.2023 13:58:36)
Bart: a co delas konkretne ty proti tomu, aby to teda neslo vsechno do haje?
[Bakoun]
(4.10.2023 13:14:00)
Ano, máš pravdu, stávající model už dlouho nevydrží, protože budeme nuceni tento model života nuceně opustit. Nikdo se nás na to neptal, bylo nám to určeno. Nevzniklo to demokraticky po volbách, vzniklo to Totalitním nařízením šílenců, kteří se (často podvodem, stejně jako naše 5ti demolice)dostali k moci a rozhodují o nás bez nás! To oni nás odstřihli od levných surovin, ze kterých jsme (jako Evropani) vytvářeli prosperitu a konkurenceschopnost. Od levné ropy a plynu, od levné elektřiny vyráběné v jaderkách.
Nyní je Evropa v ekonomickém a morálním úpadku a olej do ohně přilévá neřízená migrace, která v budoucnu vyvolá sociální bouře. Jsme a budeme celému světu pro smích, stáváme se skanzenem a staneme se jím velice brzo. A u nás v ČR musíme být samozřejmě ve všem nejlepší, takže pěkně z gruntu: největší ožebračování lidí, obrovská inflace, nejvíce protinárodních politiků, největší zadlužování, obrovská korupce. A kdo za to může, jasně Babiš a Putin a brzo už i Fico, jak nám melou do hlavy naše (=cizí) média s jednou jedinou pravdou..
Né, to oni můžou za současný stav: EU parlament, Lejnová, Scholz, němečtí Zelení, němečtí komunisté. Desítky a stovky nikým nevolených pseudopolitiků, kteří plodí stovky nesmyslných směrnic a nařízení, které způsobují bídu a snížení ekonomické síly EU. Oni sami mluví o politice nerůstu..Přitom rotačky na peníze jedou na plný výkon, investují se miliardy do zelené ekonomiky, ale na celosvětové množství CO2 to nemá žádný vliv. To oni nás táhnou na dno a pomocí dotací se peníze splachují do záchodu.
Takže ano, máš pravdu, když se sami nezabijeme, zabije nás určitě klimozměna..takže: Mladí komunisté vpřed, zpátky ni krok.. a ty starej a blbej, ty buď rád, že dejcháš a drž hubu a krok! Buď rád, že dostáváš vůbec nějaký prachy od státu, protože jestli nebudeš správně volit při volbách a budeš remcat na internetu, tak uvidíš! Nebo to nejsou vaše názory, názory multikulti Progresivistů? To vy jste ti nejsobečtěší tvorové světa! sam55
[sam559]
(4.10.2023 12:15:00)
Dnešní doba je "krásná" v tom, že když chci být radikální, tak už ani nemusím přemýšlet jak. Stačí si najít své názory na internetu. Pak z toho vznikne taková kombinace sobeckosti a nesourodých argumentů, jako jsi právě napsal.
Nejlepší na tom je, že děti jsou připravené na to se o sebe postarat, až já jím svým blahobytem zničím platetu, protože díky své práci na to mám nárok. A jestli se jim to nelíbí, tak je to proto, že narozdíl ode mě nerozumí fyzikálním zákonům, jinak by to přece chápali, že to jinak nejde.
Já bejt mladej a poslouchat doma tyhle názory, tak možná ten militantní ekolog opravdu budu. :)
Dobrá zpráva pro ně je a blbá pro nás je, že stávající model už prostě dlouho nevydrží. Ty tvoje elity to neřeší proto, že by je to bavilo, ale protože je to evidentní. Pokud Evropa, která je prakticky bez surovin, se neposune, tak ta životní úroveň půjde do kopru ještě za naší generace a to, že jsi poctivě pracoval celý život opravdu nebude argumentem, na který by bral někdo ohled.
[Bart.]
(4.10.2023 8:10:11)
Ano, na mnohdy nešetrném využívání surovin je postaven náš dnešní blahobyt a díky němu můžeme dnes přemýšlet o změně hodnot a udržitelném způsobu života.Co to má být a kdo to bude definovat?Že by politici a tzv elity?Ty to budou definovat pro plebs ale ne pro sebe, kdo z nich jde příkladem?Možná nejmenší uhlíkovou stopu za sebou nechal Zeman.Narodil jsem se na vesnici v přízemním domě kde byly 2obytné místnosti,kuchyně a předsín(v něm bydleli prababička,dědeček,babička,otec,máma já a mladší sestra).Kamna v kuchyni zároven vytápěla další místnost, v další mistnosti byla další kamna,zatápělo se až odpoledne, poté co jsme přišli ze školy nebo rodiče z práce.Suchý záchod na hnojišti u chléva,pokud padal sníh tak 20m procházka sněhem.Ve studni jen užitková voda, pro pitnou se jezdilo s dvoukolákem cca 1km k obecní studni,mytí v plechovém umyvadle na stoličce, koupání v sobotu v plechové vaně která se postavila v kuchyni a do které se ohřála voda na kamnech, v té se postupně vykoupali napřed děti, pak dospělí, do této vody pak maminka namočila prádlo, voda se potom kýblem nanosila do příkopu, tekoucí voda v domě nebyla.To jsem jako dítě zažil - kdo si to chce zopakovat?Svoz odpadu nebyl, třídilo se co sežere prase, co shnije na hnoji, co shoří,co nepadlo do žádné kategorie vyvezlo se občas do rokle na kraji lesa.Nápoje byly ve vratných lahvích(sklo),mléko nalévala prodavačka do bandasky odměrkou z hlinikové konve.Kanalizace a vodovod se u nás objevily až v po roce 1970.S tekoucí vodou a možností se kdykoliv osprchovat jsem se setkal až na intru v učnáku.
V 60 a 70 letech brala spousta mladých z vesnic jako výhru přestěhovat se do města do paneláku,aby jim v 90 letech nové elity vysvětlily, že to jsou nedůstojné králíkárny a každý jen trochu ctižádostivý a schopný člověk má usilovat o bydlení ve svém domě, ve kterém má postupně topit preferovaně elektrinou, plynem,biomasou,tepelným čerpadlem, k čemuž tě nutí různým sofistikovaným ekonomickým nátlakem.
Ano,plýtvání surovinami je bezohlednost a hloupost a jak se projevuje politicky řízený boj proti plýtvání v dopravě?Díky regulacím se přestala v Evropě vyrábět malá úsporná auta vhodná na dopravu do práce nebo na velký nákup(na vesnici toho opravdu moc nekoupíš,pokud chodíš do práce) a dnes vyráběné elektromobily nejsou ani malé ani úsporné.
Neexistuje konsensus na energetickou koncepci,se změnou vlády se řeší nová koncepce.Co si mám myslet o prosazování topení tepelnými čerpadly(tepelnéčerpadlo = úsporný elektrokotel) a zvyšování podílu výroby el z OZE a odstavování uhelných elektráren když není uspokojivě vyřešena akumulace ani náhrada a způsob jak topit v zimě když FV dává minimum a spotřeba je naopak maximální).
Ovšem to jsou globálně jen prkotiny, lidnaté státy(čína,pakistán,indie,afrika)dnes vidí jak se žije v Evropě a USA a chtějí dosáhnout na stejnou životní úroven a to se jim nejsnáze podaří uhlíkovou energetikou(v tom je ostatně Západ podporuje tím,že od nich nakupuje energeticky náročné polotovary a výrobky)a nějaké Evropě(která se k svému blahobytu dostala stejným způsobem) se určitě podrobovat nebudou.
Ano, naše děti si stím budou muset nějak poradit, bohužel hodně z nich má hodně daleko k chápání fyzikálních zákonitostí a papouškují to, co slyší v rádiích,TV nebo čtou na netu.Mimochodem největší vymývač mozků je veřejnoprávní rádio ČR PLUS,dnes jsem poslouchal diskusi o záměru vlády aby do roku 2030 bylo 30% vyráběné elektřiny z OZE,diskutovali min. živ prostředí Hladík a nějaká funkcionářka z Greenpeace(ta tvrdila, že je to málo ambiciozní),to, že se lidé kteří mluví o státní energetice nevyznají v tom co je výkon a co energie mě při jejich vzdělání ani nepřekvapuje a ani mě nepřekvapilo jak chce Hladík řešit energii v zimě a v noci -přečerpávací elektrárny(stavebně náročné,ekologové do toho budou házet vidle -můj názor),zelený vodík(zoufalá konverzní účinnost, tak do 20% zatím průmyslově málo používané, vodík se průmyslově ekonomicky vyrábí ze zemního plynu),bateriová úložiště(množství uložené energie v současnosti je směšné),tedy věci které za těch 10let výrazně nepokročí, přitom rozšíření výroby elektřiny z jádra je v nedohlednu(pro zajímavost - v areélu jaderných elektráren se u nás v kontejnerech skladuje jaderné palivo na 5 let provozu),skutečného oborníka,který by to uvedl technicky do lajny,co je k tomu potřeba a mluvil v číslech tam neslyšíš, to by bylo pro posluchače náročné, s ideologickými žvásty se ztotožníš snadno.
Já se svého blahobytu dobrovolně nevzdám, vydělal jsem si na něj poctivou prací a ani moje děti mě nenutí abych se ho vzdal(dům,teplo,elektřina,tekoucí voda,auta,motorky,internet,domácí zvířata,manželka) a jsou připraveny se o sebe postarat a nebrečet, že jsem jim zničil planetu a vyčerpal suroviny.
[El Fag]
(3.10.2023 22:13:44)
to je bídná argumentace :).
Na to můžu jen říct, že jsem proti oboustrané zabedněnosti a radikálnosti. Je stejně nesmyslné lepit se k silnici stejně jako dát hlavu do písku, že ropa nikdy nedojde a že ekologické projekty se prosadí sami, ideálně až já tady už nebudu, protože já chci ještě plývat a ničit planetu bez omezení. Z mého pohledu je to obojí radikální uvažování se kterým nesouhlasím a se kterým se bohužel už daleko nedostaneme.
[Bart.]
(3.10.2023 19:05:39)
Bart.: uz ses byl dneska prilepit k silnici?
[.]
(3.10.2023 17:14:04)
2spec: Takže podle tebe ropa nikdy nedojde? Nebo je to jen tak, že věříš, že až dojde, tak tu už nebudeš a ať si s tím tvý děti pak nějak poradí. A nebo ať klidně vymřou, jejich boj? Nebo jak to tedy je?
[Bart.]
(3.10.2023 16:16:29)
aha, takže to necháme na ropné lobby a na trhu, aby sám s elektromobilitou přišel a prosadil.
To je jako nechat na chemičce, aby sama od sebe přestala vypouštět bordel do řeky nebo síru do luftu.
Koneckonců asi si pamatujete olovnatý benzín. 20 let se vědělo, že je to svistvo, ale jezdilo se dál. Protože to bylo přece tak jednoduché, levné a prolobované. Kdyby to politici nezakázali, tak na to jezdíme dodnes. Dokonce lidi plakali, že jim pak nepojede už tak dobře Favouš.
Jako chápu, že někomu vadí změny, ale tohle jsou argumenty, že se musí člověk smát. Prostě ekologický věci se sami neprosadí, lidi mají tendenci škodlivost bagatelizovat a výrobci a těžaři to budou hájit, dokud to jen trochu půjde.
[Bart.]
(3.10.2023 16:13:52)
Což o to, proti elektromobilům, jako takovým, nic nemám. Jsou tiché, nevypouští smradlavé výfukové plyny - zvláště ve velkých městech s velkou hustotou dopravy by byly přínosem. Ovšem velkou chybou je, že do jejich výroby nutí výrobce tlakem shora politici. Správné by bylo, kdyby se časem dostaly do popředí sami, protože by svými vlastnostmi a náklady na provoz předčily dosavadní vozy se spalovacím motorem. Stejně tak, jako kdysi parní stroje vytlačily u stabilních strojů elektromotory či spalovací motory a na dráze, byť mnohem později totéž. Bohužel tyto tlaky shora akorát dělají z lidí blbce, když každému je jasné, že celý životní cyklus elektromobilů je v dnešní době méně ekologický, než u spalovacích vozů se srovnatelnými parametry. Navíc do budoucna je nebude čím krmit. I kdyby byl dostatek zdrojů elektřiny, nebude stačit kapacita přenosové soustavy, což si vyžádá masivní investice. Pokud dejme tomu za nějakých 30 let budou vynalezeny akumulátory nové koncepce s malými rozměry a hmotností, ale s velkou kapacitou, s vysokým počtem nabíjecích cyklů, které budou i levně a ekologicky vyrobitelné, tak se pak třeba situace obrátí.
[Ota]
(3.10.2023 13:17:11)
No jasně, už zase dochází ta ropa, já sem zapoměl. Otázka pro matematiky: kolik kusů dinosaurů čítá stádo, ze kterého byla všechna dosud spotřebovaná ropa? Průměrnou hmotnost dinosaura berme 10000kg
[spec]
(3.10.2023 11:39:42)
To není o konci světa, ale o udržitelnosti. Je jasné, že je prostě nezodpovědnost za 200 let vytěžit suroviny, co se na naší planetě ukládali miliony let jen proto, že chceme mít maximální pohodlí. A to je ještě v uvozovkách, protože pohodlí jet do práce 50km autem je dost ironie. Každý chce dneska barák, aby celý den za těžký peníze topil a pak byl stejně většinu života v práci nebo na cestě.
Shondeme se, že na to jsou dnešní politici blbě a protnout reálný kapitalizmus, který je prostě o spotřebně a maximnálním využíváním zdrojů s udržitelností prostě dost dobře nejde.
Celé je to o změně přístupu k životu a hodnotám. Buď to nějak dáme, i když o tom pochybuju a nebo to prostě přijde samo, až nám ty suroviny, na kterých stojí dnešní blabyt světa začnou docházet. Osobně si tak nějam myslím, že se rok 35 posune na 45, možná na 50 a pak už to prostě reálně přijde, že levná ropa nebude a půjde to stejně z tlustých do tenkých ať s tím souhlasíme nebo ne. A to té doby si klidně můžeme dál lhát, že žádná uhlíková stopa není a že suroviny za našeho života ani za života našich dětí prostě nemůžou v žádném případě dojít :)
[Bart.]
(3.10.2023 10:01:13)
Fascinuje mě, kolik lidí je dnes možné přesvědčit o konci světa.
Většina dnešní zaměstnanosti a je možná právě díky možnostem individuální dopravy. Prakticky nikdo už se dnes nemusí rozmýšlet jak daleko je jeho zaměstnání. 5, 10, 20 km, protože tam kdykoli může zajet. Funkční auto s platnou TK lze sehnat za nižší cenu než je průměrný plat. Zrušení/ omezení individuální dopravy znamená zaměstnat lidi v místě bydliště, v místních JZD apod. I kdyby se po nějakým zázrakem povedlo (nucené práce , pracovní tábory, umístěnky), znamená to návrat výkonu ekonomiky zpět do roku 1989.
Při současných státních výdajích = STÁTNÍ BANKROT.
Budoucí vlády budou mít dvě možnosti
1) zrušit green deal
2) státní bankrot, zrušit green deal
Obdobně to platí pro všechny státy EU.
p.s. Politici, kteří dnes prosazují green deal budou v roce 2035 v polit. důchodě nebo v hrobě, proti zrušení green dealu už nebude mít kdo protestovat.
[spec]
(3.10.2023 9:40:47)
Ahoj Longr, jen krátce a stručně. Evidentně bydlíš ve městě, tam je situace jiná, ale chápu, aut ve městech je moc... já jsem na vsi, která pomalu vymírá a první město s MHD se jmenuje České Budějovice, které je 35km ode mě. Tam ale nepracuju ani nikdy nebudu žít. Spojení moje bydliště a moje práce je 25km jedna cesta..autobusem a vlakem časový nesmysl, po práci vyzvedávám děti ze školy a z kroužků..autobus, vlak, pěšo, na kole celoročně opět nesmysl. Cestou z práce vyřídím děti, nákup, pojištovnu , co je třeba. El. auta jsou zatím u nás bez problému, je jich minimum a elektrárny na uhlí, Temelín a Dukovany ještě jedou. Problém nastatne, až nás donutí vypnout uhlí a my za to nebudemem mít náhradu, přičemž počet el. aut a celkově spotřeba el. poroste. El. budeme velice draze dovážet, ale od koho..?Kolegu pozdravuj, nikdo nebude hanit svůj drahej koníček..Rusko aj: průměrné platy nehodnotím, neznám přesně, vím, že na venkově je bída, ale tady píšou, že benzín a nafta u nich stojí 12-13Kč. https://www.autoforum.cz/zajimavosti/rus-ukazal-kolik-ted-stoji-benzin-a-nafta-v-jeho-zemi-po-zavedeni-sankci-suche-polknuti-bude-na-miste/ Zkrátka, určitě nejsou vyšší než u nás, kdy nám paliva dodává spřátelené Polsko a Maďarsko za německé ceny s válečnou přirážkou. Zelené eurobídě zdar!sam559
[sam559]
(2.10.2023 21:35:57)
Už teď ve městech není k hnutí, kolony, zácpy, všichni si vezou prdel po jednom. Jezdí stejné trasy, jako MHD, ale je to pohodlnější. Ať mi nikdo neříká, že se máme blbě, když si můžeme vozit prdel v autech po jednom člověku, trčet v kolonách u obchodů a odvážet plné koše jídla. Ani dražší benzín lidi z aut nevyhnal. Když jedu náhodou jednou do týdne autem, plánuju to tak, abych se vyhnul provozu a špičkám. K supermarketu autem nejezdím vůbec, nemám na to náladu. Většinu věcí z obchodů odtahám busem v batohu, jen když beru jednou za čas karton mlíka, tak ho vezu autem, a to parkuju v práci a k autu to těch 400 m nesu ručně.
Elektroauta taky moc nemusím, ale třeba ve Švédsku a Norsku je jich kupa. Všude, u baráků, byťáků, obchodů docela hojně nabíječky, zásuvky... Dnes jsem se bavil s kolegou, má elektro Hyundai. Počítal, kolik získá rekuperací. Vyšlo mu přes 40 %. Ověřil si to na dlouhém kopci u baráku a skutečně, z toho, co to sežralo nahoru, to 40 % vrátilo cestou dolů. To u benzínu nikdo nezařídí.
A k tomu EU, no, rozhodně bych neměnil. Podívej se třeba do Ruska nebo Běloruska. Průměrné platy Rusko cca 17900 Kč, Bělorusko cca 12500 Kč, přičemž náklady na život jsou tam podobné, jako u nás, v něčem nižší, v něčem i o dost vyšší. Surovin v Rusku mají, že by se v nich mohli koupat, ale vidět to tam není. Za městem serou do díry stejně, jako před sto lety. Ropy mají hafo, ale ceny paliv u nich vyšší, než u nás. Jak je to možné? Nehledě na to, že byrokracie tam je strašná, jen ji tam každý ojebává.
V Maďarsku, které má vztahy k východu asi nejblíž z EU (zatím), je průměrný plat cca 36400, ceny podobné, jako u nás a třeba palivo dražší. U nás je platový průměr cca 42200 Kč.
[longr]
(2.10.2023 18:18:58)
Příspěvků: 3, poslední: 2.10.2023 10:36:4970877.Veteráni
Dokážete prosím někdo identifikovat původ tohoto sedla? Z čeho to je?
https://1iq.cz/i/album/XrS2jxd
Držák sedla bude ze Stadiona.
[longr]
(2.10.2023 10:36:49)
Souhlasím s Kubou - použitelný je jen ten plech sedáku
[skvarek]
(1.10.2023 19:24:32)
Sedák je z péráka a držák je zbastlenec pérák+eště něco
[Kuba z Neve]
(1.10.2023 8:01:02)
Příspěvků: 8, poslední: 4.10.2023 14:31:5870876.Informace
Zdarec pánové, jednoduchý dotaz, když porovnám nastavení karburátoru vzhledem na teplotu, je směs bohatší při 0°C nebo při 30°C?
Jinými slovy: kdo chce předělat Jawu na Messerschmitta, ať míchá olej do bandasky a do oilmasteru leje vodu s metanolem fifty-fifty... :D
[ladis]
(4.10.2023 14:31:58)
k nadmořské výšce jen tolik, že když jsem jezdil po Alpách s turbodieselem, tak nad 1600-1800 metrů turbo krásně "pískalo"
inu bylo řízené jen na tlak, tak se snažilo, ho vytvořit
no a holt se muselo snažit víc :-)
mluvím o něčem mezi EU1 a EU2 ; žádné řízení, jen plnící tlak
[Michal]
(3.10.2023 20:57:37)
Je to tak, jak píší předřečníci. S tím i koresponduje fakt, který všichni známe ze zkušeností, a sice, že v extrémních vedrech bývá obvykle nutné směs trochu ochudit, a naopak při nízkých teplotách bývá nutné směs obohatit. Obdobně to platí ve vysokých nadmořských výškách, kde ubývá kyslíku, a proto se směs stává bohatší.
[Ota]
(3.10.2023 13:53:10)
říká se, že:
• vlhký vzduch má nižší hustotu než suchý vzduch. To znamená, že do motoru vstupuje více kyslíku a tím se zvyšuje oktanové číslo směsi. Tím se zvyšuje se výkon motoru.
• vlhký vzduch a tím pádem studenejší vzduch snižuje teplotu spalovacího prostoru. Tím se zlepšuje plnění válců a zvyšuje se výkon motoru.
Pak je známo, že při dešti to proste jede lépe. Jednak platí bod výše, tedy že vlhko a chlad jsou v ruku v ruce. Dále pak dešťové kapky zlepšují vyplachování spalovacího prostoru čistou směsí. Tím se zvyšuje účinnost spalování a výkon motoru. Tohle bývá krásně znát na motorové pile, když s ní člověk dělá v dešti.
Z toho bych také vyvozoval to co vy, že bohatší směs bude při vyšší teplotě a menší vlhkosti.
[Bart.]
(3.10.2023 10:18:07)
Ja by som nepovedal že teplotu sa bude meniť bohatosť... Studený vzduch je "hustejší" vplyvom tepelnej roztiažnosti, ale zasa keď ho prejde viac karburátorom, tak si strhne viac paliva. A teplý "riedky" vzduch si zasa strhne menej paliva = takže bohatosť bude furt rovnaká.
"Hustejší" studený vzduch iba lepšie naplní valce, preto to ide lepšie za hmly alebo tesne po daždi kedy je ešte aj vlhký vzduch
[Milos634]
(2.10.2023 18:55:33)
Studeného vzduchu se do válce dostane objemově víc a proto je u studeného motoru potřeba dát více paliva. Teplý vzduch má větší objem a směs tak teoreticky bude bohatší.
[longr]
(1.10.2023 18:23:11)
Studený vzduch obsahuje více kyslíku, teplý méně. Z toho usuzuji, že nám to v dešti a po ránu když je chladno jezdí lépe. A v odpoledních horkách to má snahu na vyšší volnoběh a nepravidelný chod motoru. Takže, kdyby ty naše stroje měly řídící jednotku a lambdu tak to v horku směs obohatí. Ale to je moje teorie.
[lahvac]
(1.10.2023 11:14:41)
Podle mě je bohatší při teplejším vzduchu. Vlivem větší teploty je kyslíku ve vzduchu menší množstvi objemu v vlivem tepelné roztažnosti, než za teplot okolo 0°C. Znalejší to vysvětlí, případně opravy.
[PB]
(1.10.2023 10:56:56)
Příspěvků: 8, poslední: 3.10.2023 13:24:1570875.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Potřeboval bych poradit, zda se na mechanismu spojky Honda NT650V nachází nějaké speciální ložisko, nebo je to ložisko běžné bez zásadních požadavků. Je to ložisko 6001 a nachází se na pozici č. 22 viz obrázek: https://www.rajce.idnes.cz/tr71/album/lozisko-6001-deauville/1611120112 Originální díl stojí 351 Kč bez dopravy. Jedná se mi o to, jestli můžu požít obyčejné ložisko v ceně od 50 - 100 Kč. Díky za odpovědi.
Ano, záleží, co je za tím číslem. Když tam není nic, je obyčejné. Proto třeba u Jawy je značení ložisek na kliku C3 - větší radiální vůle.
Jen když pro zajímavost kouknu na cmsnl.com, vidím, že tam mají ložisko Nachi 6001, obyčejné, ale s napálenou cenou. Obyčejné ložisko třeba od SKF (a podle mě i od ZKL) udělá stejnou službu. Jak jsem psal, kdyby to člověk chtěl řešit, může tam dát ložisko s kosoúhlým stykem, ale to už vyjde na násobně jiné prachy, než origo Honda obyčejné ložisko.
[longr]
(3.10.2023 13:24:15)
Ložisek 6001 je mnoho druhů, zaleží co je za tím číslem!! Stačí otevřít normu. Vezmu jedno ložisko 6001, namontji a za měsíc ho vyhodím rozsypaný, vezmu druhý 6001, namontuji a vydrží třeba 10 let. Obě stejně kvalitní od stejného výrobce, ale každé jiné dle technické specifikace. Není ložisko 6001 jako ložisko 6001, už jsme se o tom uřili na střední a pak na výšce.
[HonzaBK]
(3.10.2023 7:00:22)
Ale kdyby to chtěl hodně řešit, může dát ložisko s kosoúhlým stykem, třeba 7001.
[longr]
(2.10.2023 10:50:07)
Jednořadé kuličkové ložisko 6001-Z - kuličkové ložisko ZKL je velmi univerzální ložisko. Má jednoduchou konstrukci, je nerozebíratelné, může pracovat s vysokými a velmi vysokými otáčkami, je neobyčejně odolné a vyžaduje zanedbatelnou údržbu. Ložisko se vyznačuje hlubokými oběžnými drahami a vysokým stupněm přimknutí mezi oběžnými drahami a kuličkami, což umožňuje přenášet kromě radiálního zatížení i axiální zatížení v obou směrech, a to i při vysokých otáčkách.Jednořadé kuličkové ložisko představuje nejpoužívanější typ ložisek.
[longr]
(2.10.2023 10:46:22)
Marlboro a Longr, ale to jste mu odpověděli přesně špatně. Ložisko 6001 a všechny jiná nejen kuličková ložiska je několik druhů, ale správně píšeš normovaných. Takže by bylo potřeba zjsitit jaké to ložisko 6001 tam patří a pak koupit. nebudu zde psát druhy a rozdíly, dá s eot najít v normách a je to na velmi dlouhý příspěvek.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:36:23)
Díky za názory a informace.
[Pettr335]
(1.10.2023 9:33:53)
Kuličková ložiska se v přítlačáku u motorek používají celkem běžně, zvládnou přenášet axiální sílu. Jak píše Marlboro, vyber si oblíbenou značku a dej ho tam.
[longr]
(30.9.2023 23:40:13)
ložisko je normovaný díl, má daný rozměr, toleranci, zatížení a to by mělo splňovat ať koupíš jakýhokoli výrobce. Určitě neexistuje ložisko 6001 "Honda only" Pokud je to opravdu 6001, tak kup nejkvalitnější jaký seženeš a dej ho tam. Cena je prostě jen napálená, aby dotyčný vydělal a zákazník měl dobrej pocit, že má Hondí ložisko
[Marlboro]
(30.9.2023 20:44:42)
Příspěvků: 8, poslední: 3.10.2023 20:11:5770874.Elektro
Mám tu jednu chuťovku, počas ladenia karbedu Dellorto na 350 motore s VAPE som zistil ze medzi motorom a karbecom iskrí v rytme zapalovania. Kovový šrobovák opretý o karter a pri priblížení ku skrutke zmesi to iskrí - taká malá zapaľovacia sviečka :)
Video tu https://youtube.com/shorts/vkLkd-AN-6k
Eśte som sa s tým nestretol, tak ma to zaujalo ako je to možné. Mi to príde akoby sa na plynové lanko indukovalo napätie zo sviečkových káblov (sú blízko plynového lanka). Karbec je odizolovaný od kartrov (je v gumenej prírube), takže je spojený s kostrou prostredníctvom plynového lanka, ale samozrejme nie dokonale (telo karbecu-supatko-lanko-riaditko atd), pri vypnutom motore som medzi motorom a karbecom nameral odpor cca 1 Ohm.
Sviečkové káble sú klasické medené červené, fajky neodrušené.
Mal by pre tento jav niekto lepšie vysvetlenie?
Ja mám DellOrto od motora odizolované - hrdlo karbecu je len v gumenej prírube, viz foto v mojich dátach, jediné prepojenie je cez lanko.
Keď to počas chodu motora "skratujem" (medzi kartrom a telom karbecu) nič sa nedeje (motor otáčky nemení), takže predpokladám že ide naozaj len o naindukovanú energiu na plynovom lanku. Prechodový odpor je malý ale merateľný, ale treba si uvedomiť že ku karbecu je to prechod motor-rám, prechod v krku cez ložiská držiak riadítok, následne pravé riadítko (mám Peraka), krutiruk, element v krutiruku a lanko... A tam už sa tie odpory nasčítajú (cca 1 Ohm). Motor je spojený s kostrou dobre, odpor blizky nule (nemerateľné na štandardnom multimetri).
Podobne je to s karbecom 638-639, aj ten je odizolovaný, viz foto od Akamu. Ja mám na vstupe otvorené sanie, čiže zase bez spojenia s kostrou.
[Boco]
(3.10.2023 20:11:57)
Taky bych nejdříve vyzkoušel, zda je motor dobře ukostřený. Můžeš ho na zkoušku ukostřit přímo drátem na baterku. pokud to jiskření přestane, tak víš, v čem je problém.
[Ota]
(3.10.2023 14:01:36)
Na 639 je lanko plynu ukončeno v plastové krabičce přepínače a rukojeť plynu je taky plastová, takže karburátor může být uložen izolovaně od motoru.
[pračlověk]
(3.10.2023 11:10:19)
Akamu a jak mám 639 odizolovanej karburátor, tam nejsou ocelový štefty a matice? A která motorka má plastový řidítka, já vím o těch dětských motorkách na baterky, který jsou celý z plastu, ale motorku s plastový řidítkama jsem ještě neviděl, ani o tom nečetl.
A teď vážně, zkus vzít stratovací kabel a propojit motor s kostrou na zkoušku jak kvalitní máš uzemnění motoru, pokud to přestane, asi by stačilo po šroubama očisti barvu? Zkontrolovat dráty, fastony atd. Předpokládám že VN to nebude to by asi nejelo.
[HonzaBK]
(3.10.2023 7:05:53)
El Fag-> A je teda potom lepší mít karbec spojenej s motorem jako maj mý čízy (šrouby do motoru), nebo komplet oddělenej jako má 639? (guma a klingerit, lanko taky v plastovejch řídítkách)
Aby to nedokázalo hodit jiskru...
[Akamu]
(2.10.2023 21:19:50)
Ty hele, nemáš příliš přihnuté konektory z indukček příliš blízko kostry/nádrže? Já na tuhle blbost tenkrát zapoměl, a vždy když jsem usedl za řídítka,nastartoval, a vzal je do rukou, tak jsem dostal ránu. Tenkrát jsem o tom tady psal..
[Michi]
(2.10.2023 12:19:48)
Tvoje vysvětlení je nejspíš správné, ohmický odpor enmusí být úplně směrodatný, připojení na kostru muže být přes indukčnost(tu má každý drát) a tak na lanku můžou být úzké VN impulsy.Zkusil jsi sílu prstem?
[El Fag]
(1.10.2023 22:03:50)
Příspěvků: 13, poslední: 4.10.2023 16:46:4570873.Tuning a přestavby
Ahoj všem , prosím Vás, chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s dnešní legislativou. Dříve bylo možné udělat přestavbu (rám, kola, motor) z Kývačky na Péráka. To vím, že už dnes nelze, že jde udělat jen přestavba jedna, buď rám, nebo motor nebo velikost kol. Ale jak je to v případě, že máte doma 559, chcete v ní vyměnit motor za 353 a ještě připojit sajdkáru. To lze, nebo už to jsou 2 přestavby a není to možné? Díky moc za postřehy.
A je to zase trochu jinak, od letoška platí nová vyhláška (153/2023 Sb.), která říká:
§ 8
Přestavba vozidla
...
(4) V případě přestavby vozidla, včetně následné, musí zůstat zachována alespoň jedna původní podstatná část mechanismu nebo konstrukce vozidla.
...
[JZ]
(4.10.2023 16:46:45)
Typ motoru u obsahu 350 (344) ccm je třeba 12, 18, 354, 360, 361, 362, 632, 633, 634, 638, 639, 640.
[longr]
(4.10.2023 13:42:42)
HonzaBK: Však já zase jasně píšu, že je to chyba úřadu. Typ motoru Jawa 350 neexistuje.
[longr]
(4.10.2023 13:36:40)
Jasně píšu v TP mám "TYP MOTORU" napsán Jawa 350!!
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:33:46)
[HonzaBK]: teď to tu kluci psali. Nemůěš, musí se shodovat s prvním trojčíslím(vlevo před pomlčkou), a to je ta typová řada motoru
[Michi]
(3.10.2023 11:58:02)
mužu dát do kývačky jakýkoli motor 350 - od 11 po 639, když mám v TP napsán typ motoru Jawa 350? Asi ano?
[HonzaBK]
(3.10.2023 7:07:39)
Chtěl jsem udělat výmaz čísla motoru u pionýra a bylo mi řečeno na odboru dopravy magistrátu, že číslo motoru se již neeviduje. Jen typ, který musí sedět s TP. Je to 3 neděle zpátky.
[Prohorovka]
(2.10.2023 21:38:27)
Když se mění motor za jiný stejného typu, musí se jít na evidenčku, tam napíšou, že typ motoru je v pořádku, ale číslo nevyhovuje a na úřadě to za poplatek (bylo to 50 Kč) změní. Někde to provedou bez vyjádření výrobce (Jawa), někde i na tohle chtěli vyjádření. Dělával se i výmaz čísla motoru, pak se evidoval jen typ. Dnes už se, pokud se nepletu, číslo zase zapisuje i u vyměněného.
[longr]
(2.10.2023 14:41:02)
PB: Je fakt, že motor náhradní díl je, ale na STK mi vždy koukali na typovou řadu motoru. Druhé číslo je už nezajímalo.
[Michi]
(2.10.2023 12:23:14)
PB, ale stejného typu.
[holdas]
(1.10.2023 22:15:56)
Změna motoru z 559 na 353 už je přestavba. Je to použití jiného typu motoru. Dnes se povoluje pouze jedna přestavba. Netuším, jestli by se to podařilo protlačit s motorem i sajdou.
[longr]
(1.10.2023 18:31:17)
Motor je snad pořád nahradní díl? To by mělo řešit povolení z Jawy. Sajdkara už je přestavba(jednostopé vozidlo a dvoustope) Ideální se zeptat na úřadě.
[PB]
(1.10.2023 11:04:07)
Příspěvků: 4, poslední: 30.9.2023 7:57:0670872.Nejede nebo nestartuje
Stalo se mi to opakovaně, jak u typu 207, tak i u 210. Babetta dlouho stála, karburátor se vyčistil všemi možnými způsoby, moped jde nastartovat, běží na volnoběh, po přidání plynu se dusí nebo ůplně chcípne. Vše je průchozí jak má. Kde je chyba?
Nedostatek paliva. Tryska, jehlák, kohout, sítko...
[longr]
(30.9.2023 7:57:06)
Já bych se zaměřil na jehlový ventilek - mohlo by to být nedotékající palivo. Já ho na své 210ce mněnil už 2x a pak se naštval a dal tam dellorto - ať se daří
[skvarek]
(29.9.2023 19:17:07)
Nový benzín samozřejmě, případně i tyristor - proč to funguje na sytič a na volnoběh?
[JardaZ.]
(29.9.2023 19:02:45)
Nový benzín. Třeba Vervu. Vyčistit vložku výfuku. Pak to může být taky tyristor. Víc už toho na bábě snad ani není.
[-]
(29.9.2023 15:41:48)
Příspěvků: 1, poslední: 2.10.2023 7:41:5970870.Automobily a jiné vehikly
Ahoj. Měl bych dotaz ohledně dokladů na Trabanta. Našel jsem doma jedny zrušené v roce 2003. Existuje pořád ta výjimka, že by to šlo vrátit zpátky do registru? Poslední majitel jsem tam psaný já, tak by mě zajímalo, pokud to půjde zpátky přihlásit, jestli budu platit Eko daň. Auto už samozřejmě neexistuje, jaký by byl teda postup v případě že bych je chtěl obnovit? Nebo za co by se to případně dalo prodat? Díky za rady. Aleš
Je potřeba si najít zda je to vyřazeno v období, kdy to jde znovu přihlásit /nechce se mě to hledat ale na internetu a možná i tady někde ve starší diskuzi to je/. Pak musíš mít Trabanta s výrobním číslem a štítkama dle dokladů. Jak to získáš tady ale psát nebudu. Pak STK a přihlásit. Asi bude nejjednodušší se jít zeptat na registrační místo nebo tam zavolat aby ti řekli přesné podmínky, nebo najít na webu. Prodej opět záleží na tom zda je to z období kdy tojde dát zpět na značky, nebo ne.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:41:59)
Příspěvků: 1, poslední: 27.9.2023 9:15:2070869.Informace
Poraďte kdo na Táborsku opravuje motory.
Pan Slunečko, Mladá Vožice. Tel:605751184
[berda]
(27.9.2023 9:15:20)
Příspěvků: 16, poslední: 1.10.2023 21:44:0970868.Informace
Dobrý den mohl by někdo poslat foto upevnění nádstavce krytu řetězu u Jawa 250 353/04.Ja to tam nemám a nevím jak to tam má být a jak je to řešeno. Děkuji za odpověď.
https://www.motokramek.cz/nadstavec-krytu-retezu-j250-s-uchytem
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 21:44:09)
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 19:29:57)
Jinak to, že tam žádná guma není, je zase dobře vidět i z katalogu ND.
[longr]
(1.10.2023 18:36:02)
Ok omlouvám se za špatně specifikovaný dotaz.
[flakatos]
(1.10.2023 15:39:16)
flakatos: tak se zeptám: "nepatří pod nadstavec krytu nějaká guma?" Z tvého dotazu všichni pochopili, že nevíš jak tam nádstavec patří. Nic víc nic míň
[Marlboro]
(1.10.2023 14:54:21)
Mě šlo o to zda tam je ještě nějaká guma, těsnění nebo co já vím. O polohu jak to tam má být mě nešlo. Kdo chtěl tak odpověděl, Od od toho ta poradna je nebo se mýlím. Jinak díky za fotky a už se na nic ptát nebudu. Děkuji.
[flakatos]
(1.10.2023 13:02:49)
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 12:57:14)
Ještě jsi měl vyfotit, jaký nástroj se použije na ty šrouby a jak se drží v ruce, pro sichr...
[pračlověk]
(1.10.2023 12:50:07)
já ti to během dneška vyfotím :-)
[Marlboro]
(1.10.2023 9:45:36)
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 7:48:18)
To fakt tejden čekáš na fotku?
Než se ohnout a zkusit ten kus plechu položit na motor?
[monty]
(30.9.2023 22:29:22)
Opravdu to někdo nemá na foceno? Kdysi dávno zde někdo dával celou fotogalerii jak renovoval Normandií a nemohu to vyhledat. Díky za odpovědi.
[flakatos]
(30.9.2023 21:42:19)
Podívej se do katalogu náhradních dílů. Pokud kryt vložíš do motoru (řetěz musí být pryč), tak sedne na dvě díry. Do nich patří šrouby M6 se zapuštěnou hlavou - jeden má délku 15mm a druhý 70mm, ten zároveň stahuje i obě poloviny motoru k sobě. Je možné, že ten šroub v motoru už máš a díra tak není vidět.
[pračlověk]
(27.9.2023 10:47:52)
Příspěvků: 7, poslední: 3.10.2023 14:09:0170867.Elektro
Ahoj kluci, po delsi dobe resim problem s jawou. Mam tam uz leta VAPE SZ17 najeto asi 20tkm. Nejdriv mi odesel prerusovac blinkru pak baterka, po zkoumani jsem zjistil ze moto dobiji na volnobeh 31-39V po pridani plynu pres 55V. Koupil jsem novy regulator R67 a novou baterii. Stav je ale porad stejny, nevite nekdo kde hledat problem? Mohlo by to delat vynuti? Nic jineho me nenapada… Dik za napady
Nemůže být chyba v ukostření regulátoru?
[Ota]
(3.10.2023 14:09:01)
Když budeš mít na baterce 17V, bude tě honit po dvoře. To je moc, viz [El Fag]. Nebude se to líbit žárovkám, většinou odejdou. Spojuješ si pravděpodobně 2 závady, které spolu nesouvisejí. Dvě součástky se stejnou závadou, no, stává se, ale pravděpodobnost je zatraceně malá. Spíš tam bude něco shnilého v kabeláži, nějaká zem. Velmi slušný metr koupíš dneska za litr, nebo si to nech opravit, třeba to bude levnější. Ať se ti daří.
[OREL]
(28.9.2023 15:20:39)
Jak píše Monty, jediné co mě napadá by mohlo být proražené vinutí na kostru, jeden i druhý černý drát ze statoru by měly mít proti kostře nekonečný odpor.Zkontrolovat konektory u regulátoru a ukostření regulátoru.Z principu na baterce nemůže být větší napětí než nějakých 17V a to už by byla pořádně horká a vařila, nevhodný měřák.
[El Fag]
(28.9.2023 10:23:56)
viz monty, Lidl měřák mi ukazoval 157V, když jsem ho položil ma karter, a bylo po měřáku.Na tohle měření byly analogy nejlepší
[Michi]
(27.9.2023 19:41:42)
a potom někde v zapojení. Nemůžete mít smůlu na dva špatný regulátory- VAPE není čínská věc.
[monty]
(27.9.2023 15:02:48)
chyba bude jednak v měřáku(levnej digitál z Lídla ukazuje prostě blbosti, ruší to zapalování) a
[monty]
(27.9.2023 15:01:57)
55 voltů, to snad ani není možné, když je připojená baterka. Tohle je asi kabeláž. Těch 55 voltů si naměřil na svorkách baterky? Jakým měřákem si to měřil?
[spec]
(27.9.2023 10:57:55)
Příspěvků: 2, poslední: 2.10.2023 23:00:2870866.Informace
Ahoj... sháním po eshopech pístky do předního brzdiče na 639.. buď nemají skladem vubec a nebo kde mají uvedeno že ho mají tak také nemají... nemáte někdo doma nejaké dva slušné použitelné? díky
ahoj akamu.. no dohledal jsem že stejný průměr (40mm) mají pístky pro MZ 150.. jsou jen o 1mm vyšší.. což by nemuselo vadit.. zitra snad přijdou tak uvidím.
[JAWA-ceZetak]
(2.10.2023 23:00:28)
Ahoj
možná bych vyhrabal starý, ale už byly chycený. Jinak bych je neměnil, že?
Tušim že nebyly úplně oprejskaný, jako nouzovka by asi ještě postačily. Ovšem sou to brzdy, takže radší prostě shánět a shánět :/
[Akamu]
(2.10.2023 21:43:44)
Příspěvků: 1, poslední: 3.10.2023 17:28:5570865.Informace
Zdravím vás, kolik lidí se na jihočesku zabývá centrováním motokol? Dával sem centrovat kolo na pincka do štěpánovic a řekli si 400,- nevím jestli je to už běžné, nebo se nechá i levněji popřípadě u koho? Ať se daří a mašiny jezdí
Třeba v cykloservisu mají různé ceny, od cca 150,- až klidně i pětikilo za kolo. Dost záleží na pracnosti.
[longr]
(3.10.2023 17:28:55)
Příspěvků: 3, poslední: 4.10.2023 12:37:4970864.Tuning a přestavby
Zdravím
dělám GO motoru a chtěl bych tomu trošku přilepšit. Proto než dám válce na výbrus, rád bych se prosím zeptal, jestli někdo nemá zkušenosti s upravenými válci. Např. zde https://www.ms50.cz/_v_o.html pan Stejskal dělá "cestovní úpravu". Jenom by mne zajímalo, jak to jezdí a jestli má cenu do toho investovat.
Díky moc
Mne Stesjky kdysi par valcu delal. Prace krasna, cista, v te dobe jste pomerne levna, ale docela dlouha cekacka. Nicmene bych se jeho prace nebal a jen malo lidi dneska upravuje 638 valce.
[Bakoun]
(4.10.2023 12:37:49)
sice trochu mimo mísu, ale dva měsíce zpátky sem taky dělal 639 motor. Zkontroluj si jestli ti sedí středovej labyrint na klice. Sice sem měl českou výrobu, ale kanálky na mazání středovejch ložisek byly o 5 mm vedle, takže by tam nemohla proudit absolutně žádná směs....
[Akamu]
(2.10.2023 21:38:23)
Prvně dobře slícuj a začisti kanály a dej si pozor, ať těsnění nezasahuje do průřezu přefuků. Někdy to překvapivě znatelně pomůže.
[longr]
(28.9.2023 11:12:34)
Příspěvků: 11, poslední: 1.10.2023 19:24:4270863.Informace
Zdravím vespolek,
řeším zvuk z motoru jakoby cinkání (něco podobnýho jako když zvoněj ventily na podtočeným motoru) když je motor v režimu bez zátěže tzn mezi tahem a bržděním motorem, obvykle při jízdě na "malej plyn". Myslel jsem že je to klec na pístním čepu, tak jsem dal volný jehly a je to stejný. Motor je 3500km po GO, nová ojnice, ložiska KOYO. Jinak jede dobře...
Je to vlastnost těchto motorů. Píst bude předpokládám Maďar. Ten má ve směsi více křemíku a je tvrdší a zvnonivější. Řešil jsem to samé na ČZ 250/471. Pomohla až výměna pístu za CZ písty Almet.
[Jin]
(1.10.2023 19:24:42)
To že hranaté čízy zní jako příborník padající ze schodů je dáno designem žeber hlavy, je to jak ladička. Stačí na žebra položit ruku a je ticho. Když se nastrkají kusy gumové hadičky mezi žebra tak je taky klid.
Na kolik to platí u kulatých nevím.
[Kalasnikov Č175]
(26.9.2023 10:26:52)
Tak zkus natočit video, tohle je věštění z křišťálový koule. :)
[Borderer]
(26.9.2023 8:42:25)
Tak su bez bot…
[valach]
(25.9.2023 20:38:00)
Tohle řinčení je standard, dĕlá to i 175/487.Myslým že jsou to pístní kroužky ale tohle jsem nemyslel.
[Zbynek]
(25.9.2023 19:46:47)
Docela bych vsadil boty, že se jedná o zcela typický projev čezetího motoru když klesají vysoké otáčky. Poměrně dobře je to slyšet tady na tom videu v čase 0:45-0:47 https://youtu.be/pRCFrH_Oyao?si=0PkV0FBwgtdHdTJn kdy tomu naloží a zavře plyn. Jestli se skutečně jedná o tenhle zvuk, tak je to vlastnost, ne chyba. Docela by mě ale zajímalo, čím je to způsobeno.
[valach]
(25.9.2023 16:45:05)
Jelikož je ojnice nová a klika po GO, předpokládám že je v pořádku...(repase u Padalíka Hovorany). Pod hlavou je těsnění hliník 0,5mm.Pokud by píst narážel tak by to cinkalo pořád ne?
[Zbynek]
(25.9.2023 14:13:14)
Jaké těsnění je pod hlavou, píst do hlavy nenaráží? U nových pístů u motorů 455/485 byl vždy problém, že píst chytal ve spodní části o setrvačníky, tak bych se zaměřil i na to.
[Čezet-rider]
(25.9.2023 14:02:06)
To je u ČZ běžné. Jak je na tom ojnice ve spodním uložení?
[Čezet-rider]
(25.9.2023 14:00:53)
Hrany byly sraženy, kroužky to nebudou. Těžko specifikovat ten zvuk, něco jako ťukání kladívkem na kovadlinu...
[Zbynek]
(25.9.2023 13:51:55)
Jsou sražené hrany u pístních kroužků a sražené hrany kanálů ve válci?
[Čezet-rider]
(25.9.2023 12:32:10)
Příspěvků: 24, poslední: 4.10.2023 13:51:4070862.Informace
Zdravím, nejsem schopný sehnat pertinaxovou podložku pod jawí karbec. Nové údajně nestojí za nic. Má někdo zkušenosti s fíbrovou podložkou,případně proč by nemohla fungovat?Díky
A co by byl bakelit jiného, než termoset? :) Zatepla se vyformuje a teplem už nelze znovu formovat. Při vyhledání spojení "bakelit termoset" vyběhne několik potvrzení tohoto faktu, od wikipedie třeba po výrobce zásobníků do kalachu.
[longr]
(4.10.2023 13:51:40)
HonzaBK: Bakelit je právě jeden z hlavních představitelů termosetů, jak nás učili ve škole. Termoplasty se vlivem teploty deformují a taví, kdežto termosety nikoliv, ty si udržují tvarovou stálost i při tepelném zatížení (dokud neshoří).
[Ota]
(4.10.2023 12:57:12)
No nevím jestli je bakelit Termoset asi ne?? viz:
Bakelit je fenolformaldehydový polykondenzát (pryskyřice), který v roce 1907 jako první připravil belgický chemik Leo Hendrik Baekeland (1863–1944).
Termosety jsou plasty, pryskyřice není plast viz: Reaktoplasty (dříve termosety, duromery, duroplasty) jsou zesíťované polymery, které vytvářejí prostorovou trojrozměrnou síť. Ale nejsu chemik ale strojař.
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:37:44)
Bakelit je taky termoset :)
[longr]
(3.10.2023 17:19:37)
Jawa samozřejmě umělohmotná - asi nějaký Termoset originál, myslím že bakelit to nebyl.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:38:06)
Ještě k té replice - hlavně mívá nerovnou dosedací plochu. Asi dáno smrštěním plastu při vychladnutí? Pokud se ale z obou stran lehce lízne na smirku nebo širokém pilníku, tak se to srovná a klasicky se dvěma těsněními použít jde.
[longr]
(28.9.2023 8:11:32)
Kývačka ANO,akorát jsem ji zapoměl zmínit.kdybych se ptal na PIO, nepíšu JAWÍ ale PIO karbec .Tímto se omlouvám za trochu zmatek
[nunici]
(27.9.2023 19:51:30)
HonzaBK: Řeč byla původně o kývačce a tam bakelitový mezikus byl :) Proto píšu, že nahrazovat jej něčím tlustým a relativně měkkým nebude to pravé.
Klingerit u pincka nerozporuju.
[longr]
(27.9.2023 7:35:06)
Longr originál tam nikdy nic bakelitového nebylo (žádný metikus nikdy nebyl), podívej se do katalogu, takže mohla být uštípnutá akorát příruba, což jsem taky párkrát viděl.
[HonzaBK]
(27.9.2023 7:00:30)
Klingerit je měkký. V případě tlustého klingeritu (víc než 2 mm) je potřeba dost utáhnout matice, aby karburátor seděl a těsnil, jinak si to sedne a uvolní se. Pak se ráda ohne příruba. Když se použije tvrdá vložka a dvě slabé papírové těsnění, stačí přitáhnout na citovku a nic se moc nesmačkává. Právě dorvávání na hulváta se starým těsněním mělo nejčastěji na svědomí prasklé nebo u šteftů oštípané bakelitové mezikusy a ohnuté příruby karburátoru.
Fíbr je zajímavý matroš. Zasucha tvrdý a málo smáčknutelný, ale když nasaje, bobtná a měkne, umí se bobtnáním sám dotěsnit. Proto je dobrý jako těsnění do šroubení, pod palivové kohoutky apod. ale pod přírubu karburátoru bych ho nedával.
[longr]
(26.9.2023 10:11:09)
HonzaBK : Píšu o podložce, předpoklad papírové těsnění z obou stran.Takže v případě klingerutu další těsnění netřeba
[nunici]
(26.9.2023 8:34:48)
Jednoznačně tlustý klingerit bez ocelové vložky, růžový, žlutý, modrý, šedý. Mám jich ještě pár doma originálních. Nemůže být z textitu nebo pertinaxu apod., to není těsnění, to by byla distanční vložka, pak by tam musely být další 2 kusy těsnění (alespoň papírové), aby ti utěsnily plochy mezi válcem a tou vložkou a mezi vložkou a kolínkem. Muselo by to být stejné jako u stadionů, kde je vložka hliníková. Nikdy jsem neviděl žádný fíbrový těsnění, Fíbr je tvrdej nestlačitelnej, těsnění musí být měký stlačitelný - i tenký papír je stalčitelný. Sttejné řešení jako píšete vy je např u starých Octavií, Felicii, kde je sání, papírové těsnění, tvrdá vložka, další papírové těsnění a teprve karburátor.
[HonzaBK]
(26.9.2023 7:22:46)
Fíbr je tvrdý, to těsnění pod kolínkem je měký,myslím že je to normální tlusté papírové těsnění,souhlas s honzou BK.
[El Fag]
(25.9.2023 19:54:03)
pračlověk: Tak já viděl vždycky ke kolínku fíbrový a klingeritový k výfuku. Netvrdím, že jsem viděl všechno.
[Honza (Js)]
(25.9.2023 11:58:55)
A pod parohy na půllitra jsem dělal taky podložky, pro změnu z pertinaxu, aby se karburátor hřál míň. Taky v pohodě. Tloušťku vyber tak, ať s dvěma těsněními pasuje kryt karburátoru. Ideálně podle původní.
[longr]
(25.9.2023 8:54:57)
Není problém vyrobit to z textitu (texgumoid) nebo kartitu (pertinax). Obojí je odolné benzínu a oleji. Na babettě jsem vyráběl nástavec pod koupené kolínko z 15mm textitu, abych dostal dellorto výš nad hlavu a do malinko jiného sklonu. Funguje skvěle.
[longr]
(25.9.2023 8:51:44)
No, těsnění ke kolinku na pincka ze starých zásob, co mám doma, jsou z tlustého klingeritu
[pračlověk]
(25.9.2023 8:02:06)
HonzaBk: Z čeho myslíš, že to tlustý těsnění je?
[Honza (Js)]
(25.9.2023 7:14:55)
a kterej fichtl? 05,20,21 a 23 tam žádnej fibr ani pertinax nemají a nikdy neměli. Měli tam jen tlustý těsnění
[HonzaBK]
(25.9.2023 7:04:47)
Příspěvků: 6, poslední: 25.9.2023 12:44:0170861.Nejede nebo nestartuje
Zdar kluciii.
Mám dotaz ohledně výše uvedeného stroje. Je to cvajtaktní stará kroska, která jede jako šlak, ale bohužel jen chvíli . Nastartuju, zahřeju, ujedu cca.3km a plyn si dělá co chce až to nakonec chcípne :-( Když pak startuju tak střílí do vejfucku a když chytne tak vůbec nejde za plynem (za studena, nebo po ohřátí přidám trochu plyn a krásně drží otáčky). Jakmile to ale po těch pár km chcípne tak když se mi ji podaří nastartovat tak když přidám plyn tak otáčky lítaj nahoru dolu.
Nějaké nápady kde by mohl být problém??? Mohlo by to dělat gufero pod zapalkem, který po zahřátí přestane těsnit???
Díky za rady
Gratuluji! Mít v současné době takto velký 2T a jezdit na něm...palec nahoru! Já měl mj. KX500 1991, ale musela jít bohužel pryč, protože prachy.
K problému:
kontrola těsnosti klikové skříně (nový orig gufera samozřejmostí, jestli je jejich stav neznámý)
kontrola těsnosti tria skříň-válec-hlava,
kontrola stavu gumové přechodky válec-karb, (povrchové praskliny nevadí, ale hlubší můžou vadit)
kontrola karbu-dokonalá čistota je samozřejmost, stav šoupěte, jeho vůle, kontrola těsnosti horního víka karbu, kontrola správného otryskování (můžeš mít problém sehnat tovární info..)
vzduchový filtr, 100% průchodnost a čistota je samozřejmostí, nikdy motor neladit bez filtru vzduchu!
Tedy, hledal bych jakoukoliv netěsnost, za tepla se ti to ochuzuje..Je to 40 let starej dinosaurus a na tratích dostala svoje. Oprav si jí, poznáš jí!
Brutálním 2T ZDAR!!
[sam559]
(25.9.2023 12:44:01)
Vzhledem k tomu, že lítají otáčky i na volnoběh, bude to spíš falešný vzduch než elektrika. Viz maspe.
[longr]
(23.9.2023 15:15:21)
Tohle mi dělala vysokonapěťová cívka. Ujelo to 3km a pak jsem čekal do druhého dne..
[grošák]
(23.9.2023 12:29:59)
Případně kombinace obojího. Užil jsem si na Simsonu SR a bylo to k uzoufání. Gufero je prkotina, ale jestli to má podobně geniální elektriku jako dederón, tak potéš koště.
[ladis]
(23.9.2023 9:13:08)
Jak u ní vypadá zapalování? Nemůže to být načatá zapalovací cívka či jiný komponent, kterému se "přestaly líbit" vyšší teploty?
[Tomas]
(22.9.2023 23:48:37)
V zakladu bych vzal startsprej, cistic na brzdy nebo neco takovyho a zkusil tesnost celeho sani a pripadne toho gufera. Zacal bych na prechodu karb-klapka-skrin.
[maspe]
(22.9.2023 21:54:41)
Příspěvků: 7, poslední: 24.9.2023 21:16:0070860.Tuning a přestavby
Zdravim,
robi niekto na SK alebo CZ komplet repas kolies pre Jawa 250 559?
Mam povodne kolesa, chcelo by to nove loziska, novy chrom a vycentrovat
Dakujem!
Klidně.Ale bude to dražší.
[monty]
(24.9.2023 21:16:00)
Monty, děláte i půlbubny výměnnýn způsobem?
[nunici]
(24.9.2023 15:18:56)
Po opakovaném zklamání z repasovaných kol od renovátorů si kola už děláme kromě centrování sami. Pozor na "repasované" bubny, ložiska v nich kvedlají jak lulan v gumáku.
[Banak]
(23.9.2023 12:44:32)
Mam na panelce kola od Montyho a spokojenost maximalni.
[Jenda.592]
(23.9.2023 11:47:33)
Když si dojedete, mám hotový kola výměnou. Indický ráfky, chrom dráty, nový ložiska, vyleštěný hliník. Cena 3500,- za jedno.
Je to kousek od Brna, posílat nebudu.
[monty]
(23.9.2023 9:57:36)
Ráfky na 559 jsem kupoval https://www.ceskerafky.cz/e-shop/ a dráty šroub Marek.Rafky jsou celkem drahé ale kvalita.Stare ráfky vyhodit.Nikdo to nechce dělat.Priprava na chrom je dost broušení a ráfek se tím zesláblý a to nechceš.Cenrovaní motoservis.Loziska vymeniš sám.
[Viky559]
(23.9.2023 9:05:36)
Co se ráfků týče, tak jestli to je na ježdění, tak doporučuju fungl nové...
Mám velmi dobrou zkušenost s ráfky Mandapp (Indie), osobně mi přijdou lepší než české.
Co se drátů týče, tak ty jsou taky lepší nový, ale opět, záleží jak se na tom bude jezdit.
Výměnu ložisek není náročné, dá se jednoduše zvládnout doma, pokud člověk není úplné kopyto (zvlášť když to je panelka, ne kejvačka která nemá ocelovou vložku).
Vycentrovat by potom mohli zvládnout v každém motoservisu, bubny na celobubnu se cetrují primitivně, oproti kotouči, či půlbubnu.
[559ka]
(22.9.2023 22:45:37)