Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 9, poslední: 14.9.2024 16:05:3572269.Informace
Prosím o radu kam vložit podložku, (snad mezi čep rozety a vložku vnitřního kroužku ložiska kola ze strany od rozety kola).
Prosím o radu, zadní kolo kalifa se po dotažení osy přestane točit.
Pokračování nahoře....
[Mira]
(14.9.2024 16:05:35)
Pakny jsem ze strany srovnal, jedna dřela do bubnu (z boku)(odebral jsem ne více než 0,3mm takže žádné terno) a z rozetou udělám jak radíš - vyzkouším bez gumových silenbloků.
Jinak všechny věci jsou nové, štít je bohužel dovoz vč. paken...
[Mira]
(12.9.2024 10:11:59)
Na pakny nešahat. Zkus sundat gumový silentblok z rozety a slož to. Pokud s rozetou nepůjde vůči kolu pootáčet a bude tělem dotlačená až na buben, tak je problém tam. Pokud vložíš zkušebně podložku mezi štít a kolo a pomůže to, tak to bylo tím. Pokud ani to ani to, tak asi bude problém v rozpěrce mezi ložisky. Nic jiného nevymýšlej.
[longr]
(11.9.2024 10:49:15)
Ještě mě napadlo co kdybych srovnal brzdové obložení cca. o 0,5mm na soustruhu, mělo by to stejný efekt jako podložka?
A pod čep rozety vložil podložku cca.0,5 sice by mi o ten půl milimetr se zkrátil závit pro matici ale mělo by to stejný efekt jako podložka.
[MIra]
(9.9.2024 19:55:21)
Takže buď štít-buben nebo buben-rozeta, stočím něco na soustruhu a uvidím....
super, díky.
[Mira76]
(4.9.2024 11:04:24)
K rozetě by měla být rozperka 11mm, pokud je kratší bude to dělat co píše longr a buben s rozetou se budou vzájemně ožírat
[Maspe]
(4.9.2024 7:33:40)
Problém mezi rozetou a kolem bys měl, pokud by rozeta dosedla tělem až na kolo. Značilo by to krátkou pravou rozpěrku. Tohle nebude ten případ. Spíš bych tipoval ten štít. Buď tam dáš podložky nebo o chlup širší rozpěrku.
[longr]
(4.9.2024 6:47:52)
Nemáš střed kola na jinej brzdovej stit?, Jsou dva typy, občas vnější drhne z cela, Jde to vyresit podlozkou mezi lozisko a stit,nebo širší rozpěrku mezi loziska.vpravo se rozeta nesmi dotykat stredu kola hlinik na hlinik.
[Mates]
(4.9.2024 0:23:10)
Podložku nikoliv. S největší pravděpodobností je třeba vyměnit rozpěrku mezi ložisky za novou. Původní bývá zdeformovaná, a tudíž kratší. Případně může být problém u štítu a tam je třeba dovymezit to planžetovými podložkami. Chce to rozebrat a důkladně prozkoumat co se tam děje.
[Čezet-rider]
(3.9.2024 22:33:26)
Příspěvků: 14, poslední: 10.9.2024 15:33:0872268.všechno ostatní
Zdarec lidi. Neřešil už někdo z Vás nějaké vylepšení příruby karburátoru na Jawě 638? Jde mi o ten promiňte mi ten výraz debilní gumový spoj mezi karburátorem a přírubou na válce. Už nějakou dobu bojuji s tím že tento spoj není stoprocentní, nedá se tomu věřit a vždy to tama začne tahat faleš v nejmín vhodný okamžik. Jednou už mi to na dálnici způsobilo propálení pístu. Vždy když tu gumovou vložku vyměním na novou tak to nějakou krátkou dobu těsní dobře ale po pár set kilometrech to začne přisávat. Nejčastěji když s motorkou dojedu všechno je OK, pak třeba měsíc stojí a po měsíci ji rozjedu tak guma už netěsní a dělá to bordel. To abych tu gumu měnil 10x do roka už mě začíná trošku srat, asi už ten materiál neni jak by měl být a nebo možná tu gumu ničí ten náš Bio benzin. Jezdím na té motorce roky rokoucí a nikdy jsem s tím problém neměl, když se dala nová vložka tak to další roky fungovalo a nebylo potřeba na to sahat. Až posledních pár let to stojí za prd. Mám sice nějaké nápady ve stylu vyrobení nerezové příruby která by se na karburátor nalisovala nebo nějakým jiným způsobem spojila s karbecem na pevno. Ale jestli už to někdo řešil a podělil by se o svá vylepšení, rád získám různé inspirace. Díky :)
Ono je potřeba, aby byl dobře usazený airbox, dobře stažená guma mezi boxem a karbecem a pak to bude těsnit. Jakmile se karbec může nějak kvedlat nebo je třeba s přímákem bez airboxu, tak si to asi najde cestu. Další variantou by bylo udělat tu gumu z vitonu.
[longr]
(10.9.2024 15:33:08)
I tak bych ale zkusil pana Bartáka (https://www.tbmoto.cz/products/guma-sani-pro-prirubu-638/) a možná dával jen Vervu.
[deyva]
(10.9.2024 11:57:51)
sypu si popel na hlavu... Blbě jsem to četl.
[deyva]
(10.9.2024 11:55:44)
deyva: Ale to je omyl, Boocher neshání propojku karb-airbox, ale tu gumu do příruby k válcům
[Banjokid]
(9.9.2024 15:02:15)
No ta hadice je asi o půl centimetru větší průměr. Mám to tam kvůli Dellortu, ale mám teda 640ku (https://www.rajce.idnes.cz/deyva/album/nastenka/1651634601). A jinak ty nohavice jsou cajk. Promazal jsem řetěz vazelínou (MoS2, co se dává na homokineťáky). Možná to trošku odpor má, ale minimální. Když dám Džawu na hlavní stojan, přizvednu zadek a roztočím kolo, tak se ještě chvíli točí :)
[deyva]
(9.9.2024 9:36:52)
deyva-> a správnej rozměr? já teda kupoval už před lety a drží, jenže bohužel drží tak, že brzdí řetěz :D Prostě sou o fous těsnější než by se mi líbilo a řetěz nejde zcela volně. Může mi to bejt egál, ale ono se na řetězu takhle nějakej koník ztratí....
[akamu]
(7.9.2024 18:27:29)
Jinak teda pan Barták (tbmoto) má kvalitní gumový díly. Třeba takový nohavice na řetěz brat jedině od něho. Předtím každej rok nový, teďka už tam asi pět let jsou ty od něj.
[deyva]
(4.9.2024 16:37:26)
Já tam mám na 640 kvůli dellortu silikonovou hadici s textilií a kovovou šroubovací stahovačkou prostě nafest staženou na filtrbox a karbec.
[deyva]
(4.9.2024 16:35:12)
Jsem to špatně napsal. Neřeším to deset let ale každou zimu dávam tu gumu novou. A trindu odstavuji do jara se suchým karburatorem. Takže používám ty gumy z novovyroby.
[lahvac]
(4.9.2024 7:53:35)
No a to je právě ono. Vy co to 10 let neřešíte tak je to hlavně kvůli tomu že to je ještě ze starého poctivého materiálu. Když to koupíte dnes nové tak je to na nic. No a shánět zrovna tady tento díl jako uloženku z 90. Roků je asi možná nereálné 😀
[Boocheer]
(3.9.2024 21:14:40)
Tuhle gumu tam mám ...ani nevím kolik let a nikdy jsem s ní problém neměl. Ani v historii na nějaké motorce jsem tohle nikdy neřešil.
Buď je ta guma lisovaná tma, nebo máš špatně něco jiného.
[JohnyR]
(3.9.2024 20:23:47)
Já tak deset let tohle neřeším.Gumu pořádně máznu vazelínou a celej rok se o to nestarám. Není nějak poškozená ta příruba kterou to utahuješ. Benzin jezdím E10.
[lahvac]
(3.9.2024 18:19:41)
Jestli myslíš toto:
https://www.fichtlkramek.cz/nahled/tes_vlozka_karburatoru.html
tak mě ta guma taky netěsnila. Vyřešil sem to tak, že sem ju zvenčí omotal asi 2 závity elektrikářskou izolační páskou. Pouze tu vnější stěnu! Po natlačení do té příruby se zmenší vnitřní průměr. Opravdu stačí dva závity, ta páska je celkem tlustá. Když sem tu gumu nejdřív nasadil na karburátor a potom přitiskl tu plechovou přírubu, tak se ta guma do ní nevešla a trochu trčela. Přitažením té plechové příruby k přírubě na válcích se ta guma pěkně zmáčkla a těsní to už asi 15 let.
[spec]
(3.9.2024 16:16:24)
Příspěvků: 15, poslední: 6.9.2024 11:16:1872266.Informace
Zdar všem. Sále řeším stejného pionýra, už vrčí, plechy jsou na cestě. Děje se však divná věc se spojkou. Při nakopávání prokluzuje start páka, občas s motorem zatočí, ale většinou proklouzne. Řekl bych spojka v háji. Je normální, že to jde normálně roztlačit (chytne na 1m) a že za chodu motoru se spojka funguje normálně?
Tak jasně, že se lamely zase v provozu namočí do oleje. Pokud se ale máčely v nějakém špinavém, černém oleji, nebo je na nich nalepený nějaký bordel - kusy korku, písek, špony,... tak je jenom dobře, či spíše je nutností je před opětovnou montáží omýt benzínem. O nějaké hloubkové odmaštění asi nejde...
[Ota]
(6.9.2024 11:16:18)
Teoreticky by lamely trochu odmastit šly, ale techničák je slabé kafe. Musel by to být perchlor, nechat to v tom ležet nějaký čas a pak nechat vyschnout. To už bych radši koupil za tři stovky nové lamely.
[longr]
(6.9.2024 10:19:53)
Oto - ale to je přece největší blbost co jsem slyšel!! Proč by ye měli namáčet a čistit v benzínu, když je korek úplně nasáklý olejem a hned t zase ponoříš do oleje. Pořád to nějak nechápu. Nevím jak s edají odmastiti lamely které jsou ponořené v oleji při práci.
[HonzaBK]
(6.9.2024 7:25:05)
HonzaBK: Reagoval jsem nato, že tazatel psal, že neví, v jakém oleji se lamely dřív koupaly. Namočit je do technickýho benzínu a očistit štětcem je dost jednoduchý, ale jak jsem psal, nejspíš to nepomůže a bude třeba je vyměnit.
[Ota]
(5.9.2024 8:59:35)
Jak psali kolegové, o tomto se mluví i v příručce - tj. je to do značné míry normální. Ale když je spojka v opravdu dobrém stavu, tak se to neděje. Jestli nechceš investovat do nových lamel a pružinek zkus co ti píše Monty - nahoře mezi misky pružinek a ségrovky dej podložky...
[Peterson]
(3.9.2024 16:31:50)
Oto jak se prosím tě odmastí lamely, který jsou ponořený v oleji? To je zajímavá rada. Rád bych zkusil odmastit něco co je v oleji, ale zatím jsme to nedokázal.
[HonzaBK]
(3.9.2024 14:48:32)
No, můžeš zkusit lamely odmastit, ale spíše už budou opotřebované a bude je třeba vyměnit.
[Ota]
(3.9.2024 11:05:54)
Libor_P: dělá to i za tepla. Ještě mě napadlo, že by to mohlo být změnou oleje. Kdoví jak dlouho a v čem se ty lamely koupaly. Stálo to roky v garáži než jsem to dovezl domů a u mě to leželo asi deset let v regále než jsem to teď rozhýbal. Motor jsem půlil, ložiska, gufera měnil, jinak mi tam přišlo vše OK. No, spojku jsem nechal jak byla, že to bude dobrý...To jsem si myslel i o válci s pístem....
[bobanito]
(2.9.2024 20:38:08)
Jednolamelová spojka je past. I s irig lamelou má snahu při nakolává í klouzat. Dvoulamelová je v pohodě. Do 555 jsem dal dvoulamelovou a tuším měkčí pružinky a i tak neklouže a přitom páčka jde lehce a vypínací mechanizus netrpí. Už je to tak 30 let, tak si těma pružinkama nejsem jistý. Jo, dal jsem do vypínacího mechanismu pružinku, která ho vrací, aby se nevracel jen silou tlaku spojky přes tyčku. To dělám na všech moto. Lanko a páčka je pak pěkně napnuté, i když je vypínání nastaveno s vůlí.
[-]
(2.9.2024 19:51:22)
Je to tak, jak píše Ota. Před startováním nevypínat spojku, jinak spojka prokluzuje. Pokud si dobře pamatuju, tak to dělalo jen u studeného motoru. U teplého už vypnutí spojky před startem nevadilo. Takže to co píšeš, je normální, dělaly mi to všechny 3 pionýry, které mi v minulosti prošly rukama...
[Libor_P]
(2.9.2024 17:59:51)
Ota: nene, nemačkám. Roztlačit jde suprově, chytne hned a hlavně...jezdí :-). Jak píšu, jen mě překvapilo, že to neklouže furt.
[bobanito]
(2.9.2024 15:42:47)
V návodu na pionýra je psáno, že se před startováním nemá mačkat páčka spojky, jinak pak při startování prokluzuje a v takovém případě se má stroj roztlačit. Tak jestli to není tvůj případ.
[Ota]
(2.9.2024 14:27:14)
monty: jasné, oleje je akorát, není koňoidní. Zkusim poštelovat, ale vidím to na výměnu lamel. Jen mě překvapilo, že nejde nakopnout a roztlačit jo, myslel jsem, že bude při roztláčení taky prokluzovat.
[bobanito]
(2.9.2024 10:11:27)
v první řadě SEŘÍDIT spojku. Zkontrolovat olej- nesmí být nad kontrolní šroubek, a nesmí být HYPOIDNÍ.
Pokud to nepomůže, tak sundat levý víko a podložit pružinky spojkový.
[monty]
(1.9.2024 22:20:29)
Zkontrolovat lamely, případně vyměnit.
[Čezet-rider]
(1.9.2024 14:53:55)
Příspěvků: 19, poslední: 5.9.2024 7:09:3172265.Informace
Ahoj vespolek, mám dotaz ohledně převodovky, mám 1,2,3 krásně za sebou, ale když zařadím za 4 je tam šíleně dlouhá mezera, jako když dáte u auta ze trojky šestku. Je to takle normální? Děkuji
Miro, ta díra u kejvy je mezi 1-2 (jen pozn.). Mám to tak složené.
[Banjokid]
(5.9.2024 7:09:31)
buď pomůže dát celou novou převodovku z jawy 350/634 s 13ti zubovou předlovou hřídelí nebo upravit předlohovou hřídel z 350/634 a dat ji do staré převodovky nebo to poskládej stejně jako je kývačka...
tzn.: díru nebudeš mít jako u panelky mezi 3-4 ale mezi 2-3 a to už motor vezme lepší....
[Mira76]
(4.9.2024 11:08:45)
Mám tam kolečka s počtem zubů a pořadí podle návodu na obsluhu 353. Původ koleček je původní výroba a sehnal jsem je z více zdrojů.
[kriz]
(4.9.2024 9:34:29)
Tak ještě jednou, máš tam kazdy kolo jiny,nebo mas kola slozeny ze dvou prevodovek?
[Mates]
(3.9.2024 23:30:13)
Právě, že na kývačku vezme, je malá mezera mezi 3 a 4. Na panelku je tam skok, jak sviňa.
[kriz]
(3.9.2024 22:23:08)
Kriz- motorka si nevezme čtyřku - po přeřazení ze 3 na 4 je mimo provozní otáčky, aby dokázala rozumně jet a akcelerátor.
[Maspe]
(3.9.2024 22:05:46)
Kříž ....si ani pomalu nevzala... Jednohup ji chroupne i z nuly.
[Mates]
(3.9.2024 18:00:58)
Mates: To myslíš jako, že převodovku složenou na kývačku ti 559 na 4 nevzala?
[kriz]
(3.9.2024 17:24:17)
Složená na kejvacku.
[Mates]
(3.9.2024 12:37:08)
Trošku se přicpu do dotazu- jaká převodovka je výhodnější pro jízdu se sajdou, kývačková nebo panelková?
[Prohorovka]
(3.9.2024 12:34:55)
Tak me napadla jedna věc, neni ta prevodovka složená ze dvou a nea nahodou stejný páry kol? Ono u 634 to tak je, ale u kejvacky je to takhle šílený.Tam musi byt kazdy kolo jiny.Jednou sem to ze srandy zkoušel u 559 a tu 4ku si ani pomalu nevzala.
[Mates]
(2.9.2024 21:30:13)
Přesně, jak uvedl Maspe.
[kriz]
(1.9.2024 22:48:31)
buď přeskládat na kývačku, nebo dát 634 s 13z předlohou.
[maspe]
(1.9.2024 17:28:17)
V případě tohoto motoru ANO, ale doporučuje se přeskládat převodovku na kývačku, kdy jsou rychlosti více u sebe. Taktéž bych to doporučil.
[Čezet-rider]
(1.9.2024 14:39:39)
Proto je dobré vždycky skládat převodovku "na kývačku". Dvojka se chytá dobře i celkem odspoda. Pokud ale má člověk motor točivý, tak se asi dá žít i s dírou mezi 3 a 4, kdy se trojka pořádně roztáhne.
[longr]
(1.9.2024 14:00:41)
Převodovka 634 není v tomto ohledu žádná výhra, tam ta mezera mezi 3 a 4 je taky.
[Jad]
(1.9.2024 13:22:46)
Díky, mám vic jaw, ale žádná nemá takovou šílenou mezeru mezi 3 a 4.
[Milekk]
(1.9.2024 13:07:49)
Ano, bohužel je. Starší provedení převodovky mělo stejnou díru, ale mezi 1 a 2, což je za mě lepší. Jsou tam pouze jinak poskládané stejné kolečka jako v tom novějším provedení.
Teoreticky je možné do kulatého motoru zakomponovat převodovku z novějších Jaw (634), ale nebude to originál a rozhodně to není ve stylu "plug and play".
[559ka]
(1.9.2024 13:03:05)
Příspěvků: 3, poslední: 6.9.2024 6:08:0772264.Elektro
Zdravím
Poradte mi někdo se záměnou relě dobíjení jawa = starý typ na statoru za kostku pod sedlo. Já už to za těch 35 let zapoměl. Dík. Petr
Příspěvků: 4, poslední: 1.9.2024 13:03:1472263.Informace
Hoši, poraďte mi, prosím, nebo mi už hrábne....Při jízdě se sajdou mi táhne moto doleva. Po puštění řidítek vlajou jako vlajka. Překročím 40 a kope mi do řidítek, jako by bylo šišatý kolo- asi souvisí s tím vlnobitím řidítek? Ve přední vidli vyměněný olej, nastavená sbíhavost na 3.5 cm, výměna ložisek v kolech, přední kolo vyvážený a není šišatý, nastavený odklon motorky. Pořád se děje.
Ještě jsem teda neprojížděl moto bez sajdy. Nechce se mi to zase všechno rozhodit a pak znovu seřizovat.
Je to sbíhavostí? Napadá někoho něco? Díky
2,5 nafouknuti gum je ideal, pak to i míň žere, jak benzin,tak gumy.
[Mates]
(1.9.2024 13:03:14)
Proti kmitání řidítek se dá namontovat tlumič, to (trochu) pomůže. Když máš tedy geometrii v pořádku, máš dobře seřízenou brzdu? Nepřibržďuje kolo na motorce? Mně kdysi borec, od kterýho jsem před 25 lety kupoval Velorex 700 doporučil přitvrdit zadní tlumiče na motorce a nahustit víc zadní kolo. Dávám 2,5 baru
[pračlověk]
(1.9.2024 11:29:09)
Doleva, je moc velkej odklon. A moc velka sbihavost. Ma bejt 2,5cm a odklon kolem jedno stupně. Sbihavost merim dvouma jeklama prilozenejma ke kolum. Ale je mozny, ze mas problemy i jinde.Napred udelej poradne geometrii, jestli se kvrdlaj riditka je ro dany tim,ze sila tlaci zboku na predni kolo a tím se to rozvibruje.pri dobry geometrii se tohle stava jen pri brzdeni, nebo rychlym rozjezdu.
[Mates]
(31.8.2024 22:07:59)
Znovu seřídit je to poslední.
Moc zkušeností nemám- ale jedena rada od starých pardálů byla nafoukat kola aspon 2,5 amt.
Kdysi jsem stejně bojoval se sajdou u 638, vše seřízeno,ale nakonec jsem zjistil vůli v uložení kyvné vidlice u sajdy. Dokud tam byl tlumič, tak na první pohled nebylo nic znát. Ale za jízdy kolo lítalo jako lump v palírně, a seřizovat to nemělo smysl bez opravy uložení.Takže rozebrat, nový pouzdra vyrobit, a teprve potom se dalo jezdit........
[monty]
(31.8.2024 21:31:54)
Příspěvků: 4, poslední: 30.8.2024 4:32:1272261.Informace
Ahoj,
pokračuji ve zprovozňování pionýra (viz dotaz 72252) a narazil jsem na další "vychytávku". Mám horní díl prsíček (ten s háčkem na tašku) z tohoto stroje a k němu spodní díl z jiného stroje. Původní stroj byl 20, revmáče nechci...
Proti sobě oba díly pasují pěkně ale nejdou nasadit na rám. Je to celé nahoře moc hluboké (předozadní rozměr) a doraz řídítek je utopený, nejde otočit řídítkama....Je to jen tím, že je to skládačka, nebo tím, že to byla původně 20?
Hádám ale, že rámy i horní díl prsíček je mezitypově stejný....
Díky za postřehy a rady.
Auuu: Au, to bolelo, super dik, vse jasne.
[bobanito]
(30.8.2024 4:32:12)
Honza(Js): no nazdar. Tak to jsem pekne v loji. Da se nejak poznat 20 od 21?
[bobanito]
(29.8.2024 21:43:14)
Rámy na 20 a 21 jsou stejný, ale horní díl prsíček je jiný.
[Honza (Js)]
(29.8.2024 21:23:30)
Příspěvků: 12, poslední: 5.9.2024 14:50:0872259.Veteráni
Zdarec ...,jsem tu opět s dotazem.
Jaký jsou svíčky dneska nejlepší na starý mašiny? Jaký odtrh svýčky,když je jinej ten benzín...
Pry 95 e10 katastrofa,tak raději tankuji 98 a někdo asi i 100 beenzin myslím tankuje.
A myslím,že jsem četl,že zapalování odtrh a předstih musí být jinak u 100 oktanového benzínu
A jak to je u 98 benzínu,díky Chlapáci,Mašináři))))
Jo, sítko v jedné té nádrži taky vypadalo zalepené, ale ok, než jsem se ho dotkl kartáčkem a zmizelo :) V druhé jsem sítko neměl, nádrž byla do té doby čistá a krásná. V jednom z kohoutů jsem taky našel vysráženou vodu.
[longr]
(5.9.2024 14:50:08)
Longr - přesně tohle jsem měl (krom teda té rzi) na svojí 64, kde jsem natankoval 95ku a pak neplánovaně na rok a půl odložil. Kohout komplet zacpanej, ten kroužek s dírkama v něm úplně k.o. a jako bonus trubička, co odděluje rezervu od běžné hladiny podélně prasklá - vypadá to, že tam byla vysrážená voda a jak to stojí v plechové garáži, tak to v zimě zmrzlo a praskla. Jo a sítko už neexistuje... Shnilo. Od té doby sem se zařekl, že už jen Vervu a nic jinýho za jakýchkoliv okolností :D
[deyva]
(5.9.2024 12:40:20)
Půlrok, to nic není. Teď jsem projížděl motorky po dvou letech, v nádržích byla vždy tak třetina až půlka, smrad jak petrolej a spodek durch vyrezlý, kohouty zalepené a ucpané rzí. Holt jsem naposledy netankoval vervu, ale obyč benzín.
Na další moto mám vylitou nádrž epoxidovou barvou a tam povrch i kohout bez problémů i po těch dvou letech. Mimochodem, půllitr v pohodě nastartoval i na ten "petrolej".
[longr]
(3.9.2024 9:58:17)
Já používám běžný benzin, ale přidávám do něj VIF super benzin aditiv. A i po půl roce v pohodě nastartuju.
[Libor_P]
(2.9.2024 18:05:05)
Jak už tady psali níž. NR15S nebo N15C a Vervu. Vzdálenost elektrod na svíčce sem myslim nijak neměnil na NR15S. Odtrh a předstih nevim. Mám malý vape (který sem se snažil nějak líp naladit pomocí stroboskopu, ale moc sem si nepomohl :D )
[deyva]
(2.9.2024 10:19:20)
Co se benzínu týče, tak do motorky a do zahradní techniky leju jedině vervu. Do auta ONO 98 a přidávám VIF. Jede to jako s vervou a vyjde levněji. Dost najezdím a ONO mám u nosu. Obyčejný benzín se snažím nikdy netankovat. I podle zkušeností chlápka z emisí to je slabá kvalita. Říká, že často auta nevyhoví, tak je pošle pryč, ať vyjedou nádrž a natankujou pořádný benzín a pak přijedou. Pak už hodně z nich emise zvládnou. Podobné je to bohužel i s naftou. Platí to i pro celkem nová auta s relativně malým nájezdem. U mně emise vyšly i po 340000km. Jen prý už byla pomalejší lambda, ale furt ještě fachčila. Na benzínu se nehodí zbytečně šetřit.
[-]
(30.8.2024 8:13:30)
Na bráchovo 350 panelkové hlavy, válce, malinko upravené kanály, vape, otevřené sání a výfuky rybiny má předstih tuším 3mm, svíčky asi N15C. Vzdálenost elektrod nejspíš těch 0,7. Na 639 s prořízlou clonou, uřezaným kolenem filtrboxu, vape a trochu upravené vložky klasických jednokomoráčů jezdím tuším předstih 2,2mm, vzdálenost elektrod 0,9mm, svíčky NR15S.
[-]
(29.8.2024 11:25:24)
Co se týče vzdálenosti kontaktů na jiskřišti svíčky, nikdy jsem nastavení z výroby (tuším 0,7 mm) neměnil. Jen u fichtla se doporučovalo zmenšit tuto vzdálenost na 0,5 mm vzhledem ke slabší energii jiskry, generované magnetem.
Jinak s novým benzínem E10 (N95) jsem u jawy (639) naštěstí žádný problém nezaznamenal, jede úplně stejně, jak na E5. A to se snažím brát co možná nejlevnější benzín, takže Tank ono, apod... Akorát před zimní odstávkou vypustím nádrž a stříknu do ní olej.
[Ota]
(29.8.2024 11:07:49)
Benzín jedině Vervu 100 od Benziny (dneska polskej Orlen, ale pro mě je to furt česká Benzína). Vyhneš se tím spoustě problémů s nádrží, karbem, s ucpáváním, s korozí, s oxidací...Svíčka Brisk N15C funguje bezvadně a je za pár korun. Předstih a odtrh podle příručky - Návodu, kterou doporučuji ihned přečíst.
[sam559]
(29.8.2024 11:04:03)
U jawy to při změně paliva nepoznáš. Smysl to má v případě motorů s regulací předstihu dle otáček a to ještě ne u všech. Řešil bys to, kdybys cestoval někam na východ a chtěl jezdit na benzín s výrazně nižším OČ než 91.
Verva je E10, ale s ETBE, ne s lihem, takže není potenciálně tolik korozivní, navíc je aditivovaná.
Pokud bys chtěl benzín bez biosračky, tak Eurooil mívá na některých pumpách benzín bez biosložky. V Brně tankuju jejich N98 bez lihu.
[longr]
(29.8.2024 10:14:57)
Neexistuje ani nejlepší olej, ani nejlepší svíčka.
Benzín doporučuji Vervu 100, předstih nemá smysl ladit v rámci paliva - nastavit dle příručky/doladit viz Mates.
[Čezet-rider]
(29.8.2024 9:48:32)
N15C a BA98 nebo 100, nastav zapalovani podle pocitu kry to jede nejlip. Nezalezi na desetinách. 2,5mm predstih je akorat.odtrh "Kladívek" maximalne 0,5 mm
[Mates]
(29.8.2024 8:06:13)
Příspěvků: 7, poslední: 2.9.2024 18:08:4872258.Elektro
Ahojte,
nedavno som šiel na peraku 250 s baterkou kde je ukostrený plus pol a mal som to na minus asi 8 km. Keď som to vymenil tak že teraz je ukostreny plus ako má byť tak po pridaní idem ampermeter do plusu a pri zapnutých svetlách na neutrále zase do minusu. Otazka je teda, ako viem či to funguje dobre? Keď je ukostrený plus tak dobíja keď ampermeter ide do plusu alebo do minusu?
Ďakujem
Oprava - přebudit dynamo, omlouvám se.
[Libor_P]
(2.9.2024 18:08:48)
Je rozdíl, zda máš ampérmetr z kývačky nebo z péráka. Pérák měl ukostřený mínus, kývačka plus. Pokud jsi změnil polaritu baterie, tak musíš přebudit relé (pokud je mechanické).
[Libor_P]
(2.9.2024 18:08:17)
OTO to jsou ty pluskaři, ani netusi z čeho maj regulátor a o přítomnosti wolframu na kontaktech nemaj ani tušení. Prosim davejte vzdycky - na kostru a nevymejslejte porad kraviny. + Na kostru se dávalo,protoze PAL potřeboval obejit patent BOSCH.
[Mates]
(30.8.2024 11:41:03)
Ovšem pérák měl standardně ukostřený - pól, tak že záleží na tom, zda je tam správnej ampérmetr. Nejlepší je proměřit, zda ti při přidání plynu stoupá na baterce napětí. Nebo i při přidání plynu v garáži musí být vidět, že stoupá jas světla. Pak je všechno OK.
[Ota]
(28.8.2024 8:53:52)
Stačí zapnout světla na nenastartovany motorce,ampermetr ukáže "spotřebu" , takže pak na druhou stranu pres nulu dobíjí.za jizdy má být na nule,nebo lehce na stranu kde dobíjí.Pri zastaveni na křižovatce s brzdovým světlem jede z baterie a ukazuje pod nulu klidne 5A. Když je někde zkrat ručička litá na doraz.
[Mates]
(28.8.2024 7:39:04)
Ahojte,
nedavno som šiel na peraku 250 s baterkou kde je ukostrený plus pol a mal som to na minus asi 8 km. Keď som to vymenil tak že teraz je ukostreny plus ako má byť tak po pridaní idem ampermeter do plusu a pri zapnutých svetlách na neutrále zase do minusu. Otazka je teda, ako viem či to funguje dobre? Keď je ukostrený plus tak dobíja keď ampermeter ide do plusu alebo do minusu? Rád by som si to nadobro ujasnil
Ďakujem
[Brano]
(27.8.2024 19:25:24)
Příspěvků: 53, poslední: 4.9.2024 8:19:5772257.Oleje, mazání ...
Zdarec...,jsem tu nový,nevíte jaký olej do benzínu? Prý M2T je katastrofa,karbonizace během pár tisíc,viděl jsem video na youtube.
Mám strach tam dávat zase nějaký jiný oleje do dvoutaktů ,že to je na vysokootáčkové motory
Dolin: v zahraničí musíš vlézt do nějakého bau-bau, tam mají oleje na 2T většinou bez problému skladem a za rozumnější peníz než na benzínce.
[ladis]
(4.9.2024 8:19:57)
Přídávám se k maspemu... Taky mám Lavio a dávám do všeho 2T v baráku Jawa, křoviňák, Fortschritt fréza se simsoním motorem, motorovka). Bez problémů...
[deyva]
(2.9.2024 10:21:59)
Jezdím co mají na benzínce. V zahraničí nemají na 2T mnohdy nic, takže leju do Péráka motorový. jezdil tak Suchý na 634 kolem světa a úbytek výkonu defakto žádný. Takže hlavně něco,..při zájezdu 1:20 potom 1:33 a hotovo. Teď mě kolega dodal něco jako M2T od Orlenu tuším,... je to levné a funguje to OK.
[Dolin]
(2.9.2024 10:17:30)
je potřeba si uvědomit socialistické souvislosti :-)
to není jako dnes, že poptáte 5 firem, které vyrobí "štítky do točítka"
že jako za kolik a kdy je dodají
museli jste na to mít zajištěný materiál, síto na potisk, raznice a to všechno v plánu investic
a když pak zjistíte, že olej v zimě neteče, tak se holt naředí benzínem
točítko, netočítko...
[Michal]
(28.8.2024 18:47:13)
Ve Svycarsku jsou stojany na mix porad pomerne bezne. Jezdi tu spousta mopedu, ruzny puchy a podobne. Papiry na to se tu delaji ve 14 letech.
Hlavni sranda s temi stojany je ze to pocita s tankovanim do mopeda co ma litr a pul nadrz, takze to meri po deckach. Kdyz jsem se zajimal zda to zvladne prodat 15 litru co se mi vejde do nadrze 350ky, koukali na me jak na uchylaka (:
[Krizoň IV.]
(28.8.2024 9:23:03)
Už v té době, kdy ADAST Adamov začal ty stojany Special - Mix dodávat a Benzina instalovat na pumpy, jsem jako ještě dítě nechápal, proč na tom točítku, které v okénku ukazovalo, jaký poměr mísení je zvolený, nebyly vymalovány hodnoty poměru oleje a benzinu, který skutečně teče do nádrže. Potvrzuji, že olej v zásobníku stojanu byl předředěný benzínem, takže 1:33 na otočném ciferníku stojanu = do nádrže teče 1:40 atd. Největší sranda byla, když ten olej ve stojanu došel, nikdo si toho nevšimnul a wartburgáři, trabanťáci a jawisti vesele tankovali v dobré víře čistej ;-). Blokované to (prý!) nijak nebylo. Aspoň automechanici v servisech měli co žrát.
[.]
(28.8.2024 5:32:25)
na stojanu SPECIAL - MIX bylo M2T
akorát že už "továrně" předředěné benzínem, aby s ním neměl stojan problém
takže 1:50 což mazal Wartburg, bylo na stojanu 1:40
do ČZ jsem vždy bral 1:33, což bylo 1:40
[Michal]
(27.8.2024 20:10:04)
Mates: se smyčkou!
[ladis]
(27.8.2024 18:04:43)
Ladis: zapomněl si na existenci benzínový hadičky,kterou se musi benzin s olejem probublavat,aby vzniklá TOP molekulární vazba.
[Mates]
(27.8.2024 17:59:50)
Ad oleje. Dnes se u nás recyklace olejů neprovádí. Není na to u nás technologie. Vyjeté oleje se pálí v cementárnách.
Ad spojka. S druhým olejem ti mohly nepatrně nabobtnat lamely spojky. Je třeba doseřídit šroubkem na automatu.
[-]
(27.8.2024 12:46:45)
Daryth: Správně,jenom doplním,míchat zásadně proti směru hodinových ručiček-tím vznikne mezi molekuly benzínu a oleje takový chaos,že se dokonale spojí!! [jelito.] (20.8.2006). Jo, dotaz 7700... :D :D :D
[ladis]
(27.8.2024 11:03:54)
A v případě že zapomeneš zaříkávací formuli musíš prosit Jawýho boha o odpuštění:
3x píste náš,jenž si na ojnici nasezený, posvět se kroužky tvé,nech přijít směs spravnou,ani chudou ,ani bohatou, jak karbem, tak i klikovkou,dopřej nam na svíčce jiskru jasnou a zbav nás problémů s dobíjením ..... AMEN [Mates] (29.4.2008 23:57:06)
[Daryth]
(27.8.2024 10:01:50)
A až začnete řešit jak míchat olej z benzínem:
Nejdřív musis kouknout do nadrze a odměrným válcem zmerit kolik ti tam zbyva paliva. Potom musis vhodnou zkušební metodou po důkladném promíchaní proměřit mazací schopnosti a homogenitu zbyle směsi, která musí byt v normě. Podle toho rozhodneš o použitelnosti zbyle směsi. Nasládne propocitas potřebné množství benzinu a oleje (ze známého, předem zmereneho objemu nadrze) a nalejes benzin a olej najednou za stalého michani do vhodného předem sterilizovaného plechového džberu. Při teto proceduře musí byt dodržena vhodná teplota pro smísení a to je 25,238 stp.C. Poté naleješ směs do nádrže za pronášení magické formule ve Staré reci, dávných Jawařů, která zni: xyfafubrmbrm, což přeloženo do dnešní češtiny znamená: kurva zas jsem si polil tu zkurvenou nádrž. Jakmile to uděláš jen trochu jinak, tak stoprocentně zadřeš a umře ti křeček. Pokud žádnýho nemáš, tak ti upadne pero. [Davy] (23.4.2004)
[Daryth]
(27.8.2024 10:00:21)
Jo jště jedna věc...,nedělalo to a když jsem vyměnil olej pp 90 ,tak to začalo dělat...,ale to je asi kravina olejem
[JawaPanelka350Masina]
(27.8.2024 9:53:07)
Olej to je velké téma,
to řešil i Gottwald Kléma.
jaký poměr, bohužel,
ani Jozíf nevěděl.
[Daryth]
(27.8.2024 9:52:16)
Jak píše (ladis) ten poměr na stojanu byl volitelný ale s jakým olejem nevím. To plastové balení oleje bylo ještě před tím a dávalo se do konve s benzínem. Ta konev měla takové táhlo (mísidlo) s kterým se benzín s olejem rozmíchal a šup s tím do mašiny. Nevýhodou bylo že se řeklo že chceš třeba 10 litrů - to se namíchalo a pak to ani do nádrže už nešlo. To byly doby - tu vůni benzínu si pamatuji už jako kluk kdy jme tak tankovyli s tátou a já pak v tom pokračoval s pinckem.
[skvarek]
(27.8.2024 6:51:45)
Jad: pokud mne paměť neklame, tak byla možnost si ten poměr nejak na stojanu nnavolit. 1:33, 1:40, 1:50.
[ladis]
(27.8.2024 6:12:18)
Jad: Tenhle konkrétní jsem také neviděl, ale mám doma balík čtvercových polštářků s olejem pro 2T také ČSSR produkce a ty jsou pro změnu červené, každý myslím pro 5l benzínu 1:40, ale tím si jistý nejsem, můžu se pak podívat...
[Tomas]
(27.8.2024 1:10:55)
Tomas: Zajímavé, toto "paštikové" balení M2T jsem ještě neviděl. Jinak když ještě jezdilo po našich silnicích množství Trabantů a Watrburgů, čepoval se na benzinkách ze stojanů Speciál Mix. Pamatujete si někdo, co v tom bylo (M2T/M6A?) a v jakém poměru?
[Jad]
(26.8.2024 23:51:53)
Příspěvků: 15, poslední: 27.8.2024 13:01:4272255.Elektro
Ahoj draci,
Na 634 s VAPE mi začala pálit zadní 5W obrysovku. Zkusil jsem teď dát 10W, zda vydrží... bohužel mám jen digitální multimetr, takže za běhu motoru nic kloudného nenaměřím. Baterka má něco málo přes 12V, při jízdě se nehřeje, stejně tak regulátor ne. Na co se mám zaměřit? Nějaký nápad?
Již zmíněné fajfky NGK LB05F používám dlouhá léta jak na strojích s Vape, tak s kladívky, a to bez jakýchkoli problémů. Klasické bakelitové fajfky "Tesla") vždy dříve nebo později odešly, protože ty z novovýroby neměly odpružený kontaktní kolíček na svíčku, takže se časem vždy odbrousil o svíčku a fajfka správně nefungovala.
[Ota]
(27.8.2024 13:01:42)
Už léta mám odrušené fajfky NGK na 350 s VAPE a bez problémů, nikdy mě nic neodešlo.
[JohnyR]
(26.8.2024 11:07:02)
Já kdykoliv dal do Jaw odrušenou svíčku nebo fajfku, tak odešla. Těžko říct, jestli to bylo nekvalitou výrobků, každopádně od doby co jsem to vyházel a dal normální, problémy s tím už nikdy nebyly.
[Jad]
(25.8.2024 14:43:19)
559ka: u vape rozdíl nepoznáš. U kladívek je to otázka stavu celého zapalovacího okruhu. Osobně bych čekal, že pokud by někdy mohl nastat problém s odrušením u kladívek, tak při startování.
[maspe]
(24.8.2024 21:35:18)
Já se připojím do diskuse. Jaký mají odrušené fajfky vliv na chod motoru? Projeví se to ještě jinak než menším rušením, například slabší jiskrou, nebo jinými nevýhodami? Myslím tím jak na Vape, tak na kladívkách. Díky?
[559ka]
(24.8.2024 18:02:18)
Jinak, co se týče rušení multimetru motorem, obvykle stačí namontovat odrušené fajfky. Osvědčené a velice kvalitní jsou vodotěsné NGK LB05F.
[Ota]
(23.8.2024 21:08:49)
Panove moc diky za rady! Vypada to, ze jsem mel opravdu mizernou sadu zarovek (nakoupeno uz davno jen z jednoho zdroje-chce to zkouset ruzne znacky/dodavatele). Nenameril jsem nic nestandardniho, dnes jsem to poradne projel a zarovka drzi👍
[Mejcin]
(23.8.2024 20:23:53)
Hádám, že je to kvalitou žárovek. Tyhle malé žárovky hoří jak v zadním světle, tak v budících a i v budících na hondě.
[spec]
(23.8.2024 11:07:26)
Žárovku lze zapojit přes diodu. Sníží se tak napětí o cca 0,5 až 1V. Prodlouží se životnost a zmírní černání.
[-]
(23.8.2024 10:21:06)
A s tím multimetrem, stačí ho nemít přímo na motoru. Taky jsem jeden altíkem zblbnul, když jsem ho položil na motor, Sežeň si ty delší kabely.
[Michi]
(23.8.2024 7:19:16)
Ahoj, měl jsem stejný prolém na 640ce, ale s klasickým altíkem, viz. foto http://jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=195643&nodeid=277592 . Vždy po roce mi zčernaly, až mě chytli fíci, a vyplázli na mě pokutu. Podle mě to nevydrží vibrace, a jak říkají kluci pode mnou, ta kvalita žárovek je taky na prd. Zatím jsem tam flákul na prase desku s LED pásky na zkoušku, a zatím klid, tak uvidím.
[Michi]
(23.8.2024 7:16:35)
To Mates: prepali se vlakno. Cele roky to fungovalo, snad mi neodesel regulator....pustim se do mereni, bez toho nic nezjistim. Zatim jsem tam dal "lepsi znackovou" 10W, ty no name 5W mi dosly.
To Kalsnikov: pokud pouziju dlouhe kabely na mereni tak, abych mel samotny multimetr dal od motorky, bude to hodne ovlivnovat merene hodnoty? Uvazujme neco max do 1,5m
[Mejcin]
(22.8.2024 17:45:41)
Koupit multimetr s lepším stíněním. Konkrétní tip nemám, ten Proskit co mám já se už nevyrábí ale i s kladívky měří bez problému. Objednat přes net a když nebude fungovat tak do 14 dnů vrátit.
[Kalasnikov Č175]
(22.8.2024 10:06:43)
Pálí, že praskne vlakno, nebo se uklepe baňka? záleží hodně na kvalitě žárovek. můžeš vzit multimetr a zmerit kolik to dava. Žárovka vydrží v pohode 16V . Vape dává 14,5max podle toho co mi ukazuje palubni budik na USB nabíječce.Je mozny ze ti odešel regulator.
[Mates]
(21.8.2024 22:45:10)
Příspěvků: 17, poslední: 30.8.2024 21:48:2072252.Nejede nebo nestartuje
Ahoj vsem,
Ze zbytku v garazi jsme slozil pionyra. Netartuje. Sundal jsem valec a pist a zkistil, ze:
1.Je ulomeny kousek vlozky valce (dole jedna ze ctyr "nozek" ( nevim to lopsat lepe, foto v datech)
2. Vule zamku pistniho krouzku je obrovska
3. Suplerou pist meri kousek pod 38mm a valec ma prumer
asi 38.5mm
4. Valec a pist jsou znaceny "A"
5. Valec nama "schodek"
Dotaz: ma odlomeni kousku vlozky zasadni vliv na funkci?
Proc se ptam:
Resit zavadu s timto valcem (nema schodek =neni asi az tak vybehany) = novy pist, krouzky?
Odlomeni vlozky = nefunkcni = novy valec a pist
Diky za odpovedi, komentare, moc rad se poucim
P.s. motor je z odstaveneho.pionyra, jestli pred odtavenim jezdil netusim.
Jo a komprese je 6atm (na funkcnim pio jsem nameril 9atm)
Zdar. Tak už to vrčí. Vyřešil to nový válec a pístní sada. Na nic jiného jsem nešahal, pustil benzin a vrrr. :-)
[bobanito]
(30.8.2024 21:48:20)
sam559: viděl jsem nějaký video z výroby BMW a tam měřili vývrty válců po honování taky vzduchem - je to rychlejší :-) Zasuneš přesnou kulatinu s dírkama, pustíš tam vzduch a měříš tlakovou ztrátu. Dělali to na lince ve výrobě, předpokládám kvůli třídění pístů atd...
[No_-_name]
(22.8.2024 11:14:04)
Takže vlastně měřit písty ani válce už není nikdy potřeba! Heuréka!...zdar sam559
[sam559]
(22.8.2024 8:27:14)
Jad: stejnou metodu používám taky. Když píst po přejetí kanálků padne jako do vzduchového polštáře, tak je to volný akorát a dobře si to pak sedá. Kdosipak mi to tu poradil na Mánii.
[Stíví]
(21.8.2024 20:48:06)
-:to by mohlo fungovat, zkusim. Dik za radu.
[bobanito]
(21.8.2024 12:33:46)
-:to by mohlo fungovat, zkusim. Dik za radu.
[bobanito]
(21.8.2024 11:51:45)
Zajímavý odhad tolerance pístu jsem viděl před mnoha lety v Budějcích v Ravu. Donesl jsem tam tenkrát nějaký vybroušený válec, že do něho potřebuju koupit píst. Prodavačka vylovila několik pístů pro daný výbrus, válec postavila na pult a písty jeden po druhém spouštěla do válce. Který propadnul rychle a klepnul o pult byl moc úzký, který samospádem neprojel moc široký a co projel pomalu že slyšitelně neklepnul byl akorát. V motorce to fungovalo, takže asi metoda použitelná.
[Jad]
(21.8.2024 11:46:51)
Kup normálně píst a kroužky na druhý výbrus. Pokud válec sice nemá schodek, ale už moc nezbylo z honovacích drážek, tak je téměř jisté, že píst nebude příliš velký. Pro větší pocit sucha a brzpečí se můžeš zkusit domluvit s prodejcem, ať ti pošle nejmenší píst pro dihý výbrus, co má. Na pístu bývá vyražen rozměr 38,4**. Tak ten, co bude mít místo těch hvězdiček nejmenší číslo.
[-]
(21.8.2024 8:55:47)
Ucel je obcasna zabava na zahrade. Aby to trochu jelo. Hledam nejlevnejsi cestu ja ten geret rozchodit ;-)
[bobanito]
(20.8.2024 16:48:27)
Půl milimetru vůle pístu ve válci je jistota, že ten píst nezadře. :-)
[Deadman]
(20.8.2024 11:04:27)
Jezdit s nulovým pístem ve dvojkovém válci není ideální, bude to hlučné, ale pojede to. Důležité je, aby kroužky hladce přešly přes kanály a nezakously se. Osobně bych taky šel spíš cestou nového pístu i s kroužky, ale tady jde o to, jaký účel má ze zbytků složený fichtl plnit. Jestli jen chvilkovou zábavu (pravděpodobně ano), nebo nějaké serióznější ježdění (pravděpodobně ne). Na první budou stačit nové kroužky.
[longr]
(20.8.2024 10:23:15)
Fichtl není Formule 1. Normálně změř válec šuplerou, objednej píst a kroužky na správný výbrus a dej ho tam a cca 500 km zajet. Pokud bys chtěl být kor akurátní, tak změřit mikrometrem a podle toho vybrat píst A,B,C ve správným výbrusu a je to. Teď jsem něco podobného dělal na Velorexu, jeden píst je Ačko a druhej Béčko. A jezdí to. Motor i klikovka 38 tis. km po výbrusu, akorát že jsem si nechal měřit válce u p. Padalíka v Hovoranech, protože nemám doma mikrometr na díry.
[HonzaBK]
(19.8.2024 7:06:50)
Já tedy nevím, ale (radit) provozovat motor s pístem o dva výbrusy menším, který má nasazené "správné" kroužky, to mi už přijde trochu strojařské zvěrstvo. Když už ne rovnou výbrus, tak určitě šup s válcem ke zdroji pístů, ozkoušet, který výbrus je to skutečně, ten píst koupit i s příslušným rozměrem kroužků. Lehce to zajet a považuji tuto variantu za nejjednodušší a nejlevnější řešení, které bude aspoň trochu OK a nebude připomínat "prasečinu". Nelze-li písty zkoušet, potom změřit na několikrát ne píst, ale válec. Do kříže, dole, nahoře (očistit rantl z karbonu!), několikrát. Stačí posuvka, supita, mikrometry a další fajnovosti u vyjetýho válce jsou v tomto případě cca k ničemu. Nultý výbrus (originál) - naměříte 38,OO milimetrů; první výbrus - 38,25 milimetrů; druhý výbrus - 38,50 milimetrů atd. po 0,25. Tohle zvládne každá přesnější neplastová a nedřevěná posuvka v nedřevěných rukách. Vybírat nové kroužky zkoušením do válce není úplně nutné, když vím (viz výše), co za výbrus v něm je. Dělají se velmi přesně na daný výbrus v neměřitelných tolerancích (jeden jako druhej ;-)) Max., pokud je výbrus válce už opravdu hodně vyjetý, mírným spilováním zámku upravit kroužky "o číslo větší". Ale rozhodně ne o dvě čísla a na o půl milimetru menším pístu...
[.]
(19.8.2024 6:48:41)
longr: přesně tak, vybrus je až poslední možnost, ještě to promyslím a možná se změní na první možnost :-).
[bobanito]
(18.8.2024 15:44:17)
Píst průměr pod 38 je nultý výbrus, válec 38,5 je cca druhý výbrus. To pak není divné, že je velká vůle na kroužcích, pokud jsou kroužky taky na nultý výbrus. Nabízí se několik možností.
Nové kroužky na druhý výbrus a upravit zámky tak, aby pasovaly do válce s vůlí kolem 0,2 mm.
"Levný výbrus" - nový píst a kroužky na druhý výbrus (ideálně kupovat podle válce, ale bez mikrometru a subita stejně nic moc nenaměříš).
třetí možnost, tedy řádný výbrus, počítám asi zatím řešit nechceš.
[longr]
(18.8.2024 10:03:31)
Vůli ve valci změř pomoci krouzku,nad 1mm to uz je na výbrus, ale pořád by mel startovat, můžou bejt krouzky už vyhraty,nebo nekvalitni a blbě těsní. Fichtl popira všechny Fyzikální zákony.
[Mates]
(18.8.2024 9:26:10)
Fotku nevidim, ale jezdili sme s upadlejma kridylkama běžně.Asi bych se zaměřil na jinou část,karburator ,elektrika, svicka. I s 6atm,musi jít roztlacit.
Jestli máš moznost zkanibalizovat jinyho funkcniho fichtla, tak začni prohazovat soucastky.Karburator vyzkousis jednoduše, stačí pár kapek benzinu pod svicku, nebo do sání.Kdyz dělam motor tak ho nastartuju bez karburatoru ve svěráku na ponku.
[Mates]
(18.8.2024 9:19:56)
Příspěvků: 9, poslední: 31.8.2024 21:44:5472251.Informace
zdravim zeptám se asi blbě ale daj se jestě dnes koupit brisky bez te cepicky ted ji tam davaj na pevno a nechci kupovat jine fajfky kdyz sem si konecne nasel nake co jsou bez problemu a nejśou moc moderni na veterana. diky za info
Ta čepička na svíčce je na dvou místech přikleplá důlčíkem, stačí na brusce hliníkoou čepičku odbrousit a pod ní je klasický závit.
[Street Punk]
(31.8.2024 21:44:54)
mám to do nortona pouzivam brisk mr14lc do druheho brisk l14yc
jedny sem nasel s sroubovacim a posledni co sem koupil uz to tam maj na pevno.
[Free]
(19.8.2024 21:13:38)
Používám Brisk jak klasiku do Jaw tak i řadu Premium. Závodní tří elektrody a vše má sundavací koncovku. Pouze co dávám do aut Iridiový jsou s koncovkou na pevno. Tak to snad tak zůstane.
[lahvac]
(19.8.2024 12:07:55)
Čepičky napevno?? To sa mi veriť nechce. Máte prosim niekto foto? Ak je to tak ešte treba nakúpiť do zásoby..
[Boco]
(19.8.2024 8:51:06)
Já se taky dozvídám o takových svíčkách až tady, u brisků co používám v Jawách jsem to nikdy neviděl.
[Jad]
(19.8.2024 7:53:35)
Čepičky tam dávaj napevno, to snad ne? Jestli je to tak tak rychle nakoupit do zásoby. Já to teda ještě neviděl napevno.
[HonzaBK]
(19.8.2024 7:08:25)
Brisky se šroubovací čepičkou se normálně prodávají, alespoň teda všechny běžné typy jako N15, N17 apod. Do čeho to máš?
Jinak teď jsem měnil odrušenou klasickou fajfku na Vari. Vydržela tam přes 20 let, pindík na svíčce závitem během let vyfrézoval mosazný bazmek ve fajce došišata a pružinka už neměla přítlak. Fajfka držela jen svojí vahou, stačilo se dotknout a spadla. Dal jsem zas klasiku bez odrušení, byla první (a jediná), kterou jsem našel. To se ti u té čepičky nestane.
[longr]
(17.8.2024 7:59:10)
Klasiky n15c s pevnym nástavcem nenabizi ani brisk.... Jaky svicky si koupil?
[Mates]
(16.8.2024 23:40:08)
Dávám černý bakelitový fajfky NGK .
Stojí 100,- ,existují v různých úhlech, a z metru vypadají jako starý PAL.
A jsou teda na čepičky právě.
[monty]
(16.8.2024 19:29:09)
Příspěvků: 14, poslední: 17.8.2024 19:06:2572250.Veteráni
Dobrý den.
Prosím o radu.
Mám motocykl veterána Jawu 350/634 1.typ složený z nepoužitých vesměs originálních dílů včetně rámu s číslem, který je taktéž nepoužitý, tzn. že nikdy nebyl registrován s motocyklem.
Nyní mám možnost koupit dle prodávajícího platné doklady na tento typ motorky pocházející ze Švédska.
Rád bych se informoval od odborníků tady zda je vůbec teoreticky reálné provést registraci na takovéto doklady, co to úředně i prakticky obnáší.
Děkuji velice.
Marek Šebesta
Musím přiznat, že postup od Kuby z Neve mi fungoval dvakrát k plné spokojenosti, a to jsem ateista...díky Bohu 🙏
[jaw250]
(17.8.2024 19:06:25)
Jo, beru zpět, já nějak vyvodil, že motorka je ze Švédska a papíry české. Tak to sorry.
[longr]
(17.8.2024 12:46:56)
Jen je škoda,ze sme v jiny EU , než Německo.Tam je řešení snadnější a nemusis kupovat pochybný noty.
[Mates]
(17.8.2024 10:11:53)
LONGR- když máš cizácký doklady s jinýma číslama než je skutečnost, tak žádný kolečko po Úřadech nelze.
Výměnu rámu můžeš udělat v ČESKÝCH dokladech. Ale ty nezískáš, dokud neprojdeš STK dovozovou. A tam musí vše sedět .
Takže začarovaný kruh (možná je dobrý nepodvádět?)
[monty]
(17.8.2024 9:33:06)
Zásahy do zábradlí bývají vždy nejisté, vždyť to není na bílou lilii. Majitel se musí sám rozhodnout, co udělá. Jestli ofiko kolotoč po úřadech, potvrzení z Jawy a nejistý výsledek, nebo ne zcela košer risk.
[longr]
(17.8.2024 8:02:39)
No, já po zkušenosti, kdy jsem koupil doklady, upravil čísla na zábradlí, aby seděla a pak se objevila u jiného člověka, který si koupil motorku, prý se ztracenymi doklady ta samá, už asi nešel. Je to docela opruz pak řešit, že jsou dvě motorky a jedny doklady. Ty byli psané na mě v tu dobu, ale majitel, který koupil pak původní motorku se chtěl kvůli tomu i soudit. Kdyz jsem kupoval papiry, motorka neměla prý existovat. Nakonec jsem koupil i tu puvodni motorku za dost velké peníze
[Dave99]
(16.8.2024 10:34:59)
Když máš papír s číslem, ale na zábradlí číslo nesedí, musíš zajistit, aby to sedělo. Tedy buď cestou přestavby s potvrzením od výrobce, nebo cestou sjednocení čísel. Materiál zábradlí je do jisté míry tvárný a pokud se použijí patřičné nástroje, dosáhne se kýženého výsledku.
[longr]
(16.8.2024 9:03:04)
Asi by to šlo cestou přestavby a výměny rámu. Ale jednodušší, levnější a rychlejší bude postavit tu motorku do dílny, kde je bruska a raznice a začít se usilovně modlit a třeba se stane zázrak :D
[Kuba z Neve]
(16.8.2024 8:32:04)
Výrobní číslo v TP i na vpzidle (není to VIN, VIN je 17ti místné) musí být stejné. Dál už jen smajlíky kdyby tady šly. Představuješ si, že ti tu někdo napíše jak by to šlo? Chytrému napověz, hloupého trkni.19x Já bych to ale asi dal na veteránský.
[HonzaBK]
(16.8.2024 6:52:11)
Při dovozu musí projít buď technickou nebo evidenční kontrolou. Při té se kontrolují čísla, ta nebudou sedět. Tedy je velká šance, že motorka nepůjde zaregistrovat
[Maspe]
(15.8.2024 21:46:59)
Jde všechno, záleží na tom jak moc to bude legální.Je to v rámci EU a jit by to mělo pomocí papíru na nákup rámu.
[Mates]
(15.8.2024 20:02:42)
Tak ono záleží co si máme představit pod takovým pojmom : ,, platné doklady na tento typ motorky pocházející ze Švédska ,, V mojí představě jsou platné doklady ty , které jsou zaneseny v evidenci vozidel ČR , prodávající je v nich zapsán jako majitel a při koupi dostanu TP , registrační kartičku , SPZ .
[richard]
(15.8.2024 20:00:41)
M8te jiný doklady a jinou motorku. Nesouhlasí VIN. Co teda chcete registrovat?
[monty]
(15.8.2024 17:02:36)
Příspěvků: 1, poslední: 11.9.2024 22:37:4472249.Veteráni
Rád bych varoval před prodejcem veteránů jménem Andrej Šlepecký, z Liptovského Mikuláše, telefon +421903022227. V jeho nabídce na internetu se objevují Libeňáky po profi renovaci ale jedná se pouze o naleštěný šrot. Bohužel jsem od něj motorku pořídil a nestačil se divit, co všechno může rádoby renovátor doprasit. Uvedení stroje do uspokojivého stavu mě potom vyšlo v řádech desetitisíců. Doporučuji vyhnout se mu velkým obloukem.
Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=233050
Copyright © Motorkari.cz
Příspěvků: 1, poslední: 1.9.2024 14:57:0672248.Informace
Ahoj všem, prosím Vás, máte nějaké zkušenosti s replikovými tachometry na kývačku, co se po e-shopech prodávají od 1500 do 2000 kč? Potřebuji funkční tachometr, co chvilku vydrží... Díky moc za info
Pokud to jen trochu jde, tak lepší je nechat zrepasovat originál.
[Čezet-rider]
(1.9.2024 14:57:06)
Příspěvků: 34, poslední: 18.11.2024 7:55:0872246.Elektro
Uz par let bojuju s žárovkama.Kdyz najdu nějakou ze starejch zasob, tak vydrží treba 15000km, kdyz dam novou.Tak měním do 2000km. Nemáte někdo typ na neco co vydrží.Jde mi hlavně o dvou vlákno 12V 25/25 nebo 35/35
12495 , pořád svítí, neuvěřitelný
[Mates]
(18.11.2024 7:55:08)
9695km stále svítí
[Mates]
(26.9.2024 16:17:54)
Zdravim (-), nechodim sem casto, tak reagujem len teraz, ... ja si myslim, ze dynamo na 12V mam navinute spravne, ani pod plnym zatazenim neiskrí, neprehrieva sa a som s nim spokojny, a zrejme aj bateria je spokojna..-).Ako som uz pisal pri 1800-2000ot.min, mam cca 7A. Zrejme som mal este uviest, ze pocas pouzivania so 75w reglerom som jazdil jak so12V 35/35w halogenkou, tak aj so 12V45/40w klasikou a vtedy ak to zratam tak celkova spotteba bola cca 60-62w,mimo mesta bez brzd a smeroviek a na dobitie baterie ostavalo cca 1A... bavim sa o 634, teda hlavne v meste + 21w brzdove svetlo+ smerovky 2x21w pri stani na semaforoch na volnobeh mi prud tahalo aj s baterie 12V5Ah , preto som presiel na 120w regler, aby som mal vacsiu rezervu a skor mi doplnilo bateriu nasledne pocas vyssich otackach motora...
[Brano]
(23.8.2024 9:24:19)
Zkuste bvm.cz
Mají různé typy a velikosti.
Já ho tam koupil do panelky sedí v rámečku i masce bez úprav.
Jen nemá ty držáky , musel jsem bastlit ale zatím drží.
[Cholerix]
(16.8.2024 13:27:16)
Milos 634: Na 634 jeden typ wesem sedí přesně, u kejvaček myslim úplná shoda nebyla, já to tehdy neřešil, ale snad sedělo něco z Tatry a s paticí H4 a od wesemu, ale už nepamatuju co to bylo za typ.
[Verdom]
(16.8.2024 12:52:50)
spec: Přesně, byla po ruce a stála prd, kdysi jsem jich někde na burze po dvou třech stovkách pár koupil. Pokovení už je dnes celkem za kotel. Vím, že wesem dělá na H4, ale u asymetriky v p45t patici zase máš výhodu rozsvítit to pořádně. https://www.svetzarovek.eu/12v-h4-100-80w-asymetricka-p45t--elta/ Ale to je asi jen pro ty, co se po tmě bojí. ;-)
[Verdom]
(16.8.2024 12:47:38)
Banjokid letos uz 6000km a treti žárovka.
[Mates]
(16.8.2024 12:15:35)
"se mi válela v regále" už sem to pochopil
[spec]
(16.8.2024 11:23:09)
Verdom: Jaký průměr paraboly si použil? Proč, když si kupoval novou parabolu od wesemu, tak proč si nekoupil variantu na H4?
[spec]
(16.8.2024 11:21:43)
Mates: super, alespoň budu mít představu, ty určitě najíždíš víc kilometrů než já. Také si tu poznačím stav při instalaci, abych to zpětně dohledal (8207 Km)
[Banjokid]
(16.8.2024 7:32:54)
Protože mám vape, jezdíme noční jízdy a nechtělo se mi utrácet za pokovení slepý paraboly, tak jsem do kejchačky narouboval asymetriku z traktoru za pár kaček co se mi válela v regále. Bylo to chvíli před dovolenou a nebyl moc čas lámat si hlavu. Nejde štelovat nahoru a dolu, ale to moc nejde ani origo, tak to chce nějak nastavit rozumně když se to dělá. Lítám s tím 6 let (20 tis.) a zatím to neprasklo. https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/h4-do-kejvacky
[Verdom]
(16.8.2024 6:27:20)
Ahoj Brano. Buď ses někde upsal, nebo je tvé dynymo navinuto extrémně špatně. Nebo obojí. Když jsem jezdil s J250 se 45W dynamem a se žárovkou 25W ve světle, NIKDY jsem neměl s dobíjením problém ani při celodenním svícení. Jestliže u tebe to s 20W LED pořádně nedobíjelo, tak nevím.
Teď se podívejme na řešení tvého případu pomocí step-up měniče. Vezmeme OBYČEJNÉ dynamo 6V 45W. To dává plný výkon při 1250ot.
spořebiče:
Step-up měnič pro napájení tvé LED H4 si vezme ca 22W (90% účinnost)
zadní obrysovka 5W
osvětlení tacho 2W
zapalování 5W
sakum prásk 34W
To znamená, že s obyčejným dynamem mi zbyde už při 1250ot 11W na dobíjení. Pokud si tak jako tak už nehraju na originalitu a homologace, tak bych mohl dát zadní obrysovku a osvětlení tacho taky LED a ušetřit dalších cca 5W. Zbyde mi pak dohromady 16W na dobíjení. To už je slušný přebytek. To by znamenalo, že motorka by byla schopna s Led žárovkami svítit plným jasem už cca na volnoběh a z baterky si při tom volnoběhu nevzít ani Watt.
[-]
(15.8.2024 19:46:24)
V mojom pripade nejde o nahananie vykonu dynama, su to historicke stroje s ktorymi ale obcas cestujem na nejaky zraz tradicne vecer po zamestnani, takze casto na miesto urcenia pridem v hlbokej noci...a preto som potreboval vyriesit osvetlenie, a v sucastnosti jazdit so 6v systemom, ked nie su normalne ziarovky a v kombinacii s tym , ze v sucastnosti sa jazdi rychlo aj potme, tak jazdu s povodnym osvetlenim som povazoval ako vyslovene nebezpecnu...rste k tomu dynamu...len poznamku...skor ako waty, treba uvazovat , kolko amperov je mozne s toho vinutia vytiahnut...bez toho, aby doslo k prehriatiu vinutia a naslednemu spaleniu...preto som pisal, ze je potrebne previnut aj rotor...o malinko mensi priemer drotu nez je oriemer drotu 45w rotora.. sucasne izolacie dovolia o nieco vacsie prudove zatazenie.+ 12V vinutie statora ma vacsi odpor, cize potrebuje trochu menej amperov a vo vysledku mam zariadenie, ktore dokaze pri cca 1800-2000ot min vyprodukovat cca 7A co je podla ohmovho zakona vykon okolo 90-100w, co mi bohate postacuje na hlavne H4LED (cca20w) + koncove+ parkovacka+osvetlenie tacho+ zapalovanie co v sumare dava dokopy do 50W co je pri 12V cca 4-5A , takze mi to uz aj dokaze trochu dobijat bateriu , pripadne potiahnut brzdove...zo zaciatku som jazdil so reglerom 12V75w, ale ostavalo mi malo A na dobijanie baterie , tak som pouzil regler 12V120W (idealny z hladiska zivitnosti by bol 100w, ake aev taky nerobi), ale meranie oteplenia pri celkovom odbere cca9-10A dokazalo, ze je to OK a teplota vinutua neprekrocilo teplotu priestoru pod deklom zapalovania..drzala sa do 70-80st. Merane pri sviznej jazde pri teplote ovzdusia cca 30stC...bavim sa o dyname 634...
[Brano]
(15.8.2024 18:50:35)
Pánové, z hovna se bič uplést nepodaří. Tanečky s převíjením rotoru mají vliv akorát na napětí při daných otáčkách. Maximální dosažitelný výkon dynama při daných otáčkách je dán konstrukcí magnetického obvodu dynama a s tím nic neuděláte. Při 1250 otáčkách z toho nevyždímáte víc 45w. Způsobem navinutí akorát ovlivníte, při jakém napětí to těch 45w dá. Při 2500 otáčkách lze dosáhnout max cca 75w ovšem, když je navinuto takto, dává při nižších otáčkách celkem prd a na volnoběh vůbec houby. Při 5000 otáčkách lze z dynama dostat tipuju max 110w. Pokud ho navinu tak, aby dávalo v tu chvíli požadované napětí. Nicméně takové dynamo dá kulový třeba až někde do 3500 otáček.
[-]
(15.8.2024 17:33:26)
Monty, žiaľ v prípade dynama 634, aby to malo vhodnú charakteristiku, teda začiatok dobíjania , je nutné premotať aj rotor, potrebujeme viacej závitov, rotor 6V75w sa nechytá vôbec, lepší je rotor6V/45w, ale stale nedostačujúci pre prípadnú mestskú prevádzku + použitá izolácia a vek nám dáva, ze je potrebné previnúť aj rotor. Pri dyname j500 stačí previnúť len stator...
[Brano]
(15.8.2024 15:49:07)
Banjokid, nova žárovka nainstalovana. Je tedy směšně mrňavá, ale sviti jak má, ted uz jen uvidime jak dlouho, na tachometru 7562 km.Dam vědět az rupne.
[Mates]
(15.8.2024 14:13:15)
JAD - ano, dá se upravit jen přemotáním statoru. Rotor zůstane.
Jestli je výkon celých 120 W přesně, nebo jen 112,5W, to netuším, ale spolehlivě to funguje. Dělali jsme to kdysi dávno za bolševika, s regulátorem elektronickým vlastní výroby.
[monty]
(15.8.2024 12:36:04)
Příspěvků: 12, poslední: 2.9.2024 11:26:0272245.Tento web
Ahoj lidi. Zas jednou po dlouhe dobe jsem aktualizoval rozpocet webu o vsechny prispevky co probehly (cca rok a pul zpatky). Mohl jsem neco prehlednout tak kdo jste prispivali a nenasli byste se tam, tak dejte vedet. Staci datum kdy jste prispivali a orientacne castka, doplnim kdyztak.
http://jawamania.info/stats.aspx
Penez je dost, takze to neberte jako zadost o prispevek, jen info. Diky ze prispivate!
HejtmaMa
P.S.: Zaroven muzete vyuzit tenhle "dotaz" jako misto pro hlaseni pripadnych chyb. Web si zvlada zit vlastnim zivotem, nemam moc kapacitu ho resit, tak reaguju jen na konrketni ohlasy. Rovnou rikam ze na pridavani novych funkci aktualne mit kapacitu nebudu, tak to neberte jako vyzvu pro namety na "vylepseni" :-)
Doplneno 10.5.2022 mihal. Uz mi to nezobrazil bezny prehled transakci (musel jsem do archivu vypisu) + tam ze zahracnicni platby nebyla zprava pro prijemce tak jsem to neidentifikoval spravne kdyz jsem to driv prochazel. Diky za ping
[Admin]
(2.9.2024 11:26:02)
Staci kliknout pod tlacitkem "HLEDAT" na napis "zobrazit forum"
[Mates]
(22.8.2024 16:45:58)
Abyste se nedivili. Mánie umožňuje i zobrazeni jako Fórum....
[Mates]
(22.8.2024 16:42:43)
Přehlednější rozklikávací vlákna by asi měla smysl, ale na druhou stranu tohle vydrželo roky a funguje, takže se nic nestane, když to zůstane při starém.
Mates docela pohotově promazává spamy, už docela dlouho tu nikdo nějak nenadával a neosočoval se, takže to má i nějakou tu kultůru :)
[longr]
(20.8.2024 13:14:57)
Když tak vzpomínám, už hodně dlouho se tu neobjevil žádný "spasitel", co by nabízel, že poradnu předělá do formátu rozklikávacích diskusních vláken, protože toto je hrozně nepřehledné:-)
[Jad]
(19.8.2024 20:14:37)
Zdarec. Šoupnul sem něco do prasátka :-) Díky za všechny rady a pomoc který jsem tady od Vás dostal a určitě ještě dostanu.
[xoffroad]
(15.8.2024 9:37:53)
Já si dovolím jen zdvořile poděkovat....
[charlie.vlcak]
(14.8.2024 16:57:29)
díky hejtmo!
[maspe]
(12.8.2024 14:59:57)
9.5.2022 10€ :-)
[mihal]
(11.8.2024 21:35:21)
Nechť zůstane takovou, jaká je. Dokonalé věci se nemění :o)
Díky Tobě HM a Matesi, že JWM držíte v chodu. A díky všem, co ji držíte při životě svou návštěvou, pokecem, či nezávazným krákoráním, jak by řekl Charlie. Oujé, to už fakt má tolik roků na hrbu? Snímám klobouk za vše dobré, co nás tu posetkalo.
[Stíví]
(10.8.2024 20:19:52)
Myslim tim aby se zobrazilo "VŠE" a ne jen motorky s doklady.Chapu ze tam moc lidi nechodi, ale ja kazdej den uz ken kvůli čištění spamu.
[Mates]
(9.8.2024 23:54:31)
JWM je už plnoletá! Už tu můžem psát prostý slova? Jediný co bych rad, kdyby se po kliknuti na burzu vylistovaly všechny inzeraty aby na to clovek nemusel preklikavat.
[Mates]
(9.8.2024 23:51:27)
Příspěvků: 2, poslední: 8.8.2024 16:24:5272244.Veteráni
Ahoj,
nejedná se o Jawičky, ale vím že je tady spousta veteránistů. Koho by jste dle vlastní zkušenosti doporučili na přebroušení kliky? Ideálně Praha a okolí.
Děkuji
Serv