Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 14, poslední: 10.9.2024 15:33:0872268.všechno ostatní
Zdarec lidi. Neřešil už někdo z Vás nějaké vylepšení příruby karburátoru na Jawě 638? Jde mi o ten promiňte mi ten výraz debilní gumový spoj mezi karburátorem a přírubou na válce. Už nějakou dobu bojuji s tím že tento spoj není stoprocentní, nedá se tomu věřit a vždy to tama začne tahat faleš v nejmín vhodný okamžik. Jednou už mi to na dálnici způsobilo propálení pístu. Vždy když tu gumovou vložku vyměním na novou tak to nějakou krátkou dobu těsní dobře ale po pár set kilometrech to začne přisávat. Nejčastěji když s motorkou dojedu všechno je OK, pak třeba měsíc stojí a po měsíci ji rozjedu tak guma už netěsní a dělá to bordel. To abych tu gumu měnil 10x do roka už mě začíná trošku srat, asi už ten materiál neni jak by měl být a nebo možná tu gumu ničí ten náš Bio benzin. Jezdím na té motorce roky rokoucí a nikdy jsem s tím problém neměl, když se dala nová vložka tak to další roky fungovalo a nebylo potřeba na to sahat. Až posledních pár let to stojí za prd. Mám sice nějaké nápady ve stylu vyrobení nerezové příruby která by se na karburátor nalisovala nebo nějakým jiným způsobem spojila s karbecem na pevno. Ale jestli už to někdo řešil a podělil by se o svá vylepšení, rád získám různé inspirace. Díky :)
Ono je potřeba, aby byl dobře usazený airbox, dobře stažená guma mezi boxem a karbecem a pak to bude těsnit. Jakmile se karbec může nějak kvedlat nebo je třeba s přímákem bez airboxu, tak si to asi najde cestu. Další variantou by bylo udělat tu gumu z vitonu. [longr] (10.9.2024 15:33:08)
I tak bych ale zkusil pana Bartáka (https://www.tbmoto.cz/products/guma-sani-pro-prirubu-638/) a možná dával jen Vervu. [deyva] (10.9.2024 11:57:51)
sypu si popel na hlavu... Blbě jsem to četl. [deyva] (10.9.2024 11:55:44)
deyva: Ale to je omyl, Boocher neshání propojku karb-airbox, ale tu gumu do příruby k válcům [Banjokid] (9.9.2024 15:02:15)
No ta hadice je asi o půl centimetru větší průměr. Mám to tam kvůli Dellortu, ale mám teda 640ku (https://www.rajce.idnes.cz/deyva/album/nastenka/1651634601). A jinak ty nohavice jsou cajk. Promazal jsem řetěz vazelínou (MoS2, co se dává na homokineťáky). Možná to trošku odpor má, ale minimální. Když dám Džawu na hlavní stojan, přizvednu zadek a roztočím kolo, tak se ještě chvíli točí :) [deyva] (9.9.2024 9:36:52)
deyva-> a správnej rozměr? já teda kupoval už před lety a drží, jenže bohužel drží tak, že brzdí řetěz :D Prostě sou o fous těsnější než by se mi líbilo a řetěz nejde zcela volně. Může mi to bejt egál, ale ono se na řetězu takhle nějakej koník ztratí.... [akamu] (7.9.2024 18:27:29)
Jinak teda pan Barták (tbmoto) má kvalitní gumový díly. Třeba takový nohavice na řetěz brat jedině od něho. Předtím každej rok nový, teďka už tam asi pět let jsou ty od něj. [deyva] (4.9.2024 16:37:26)
Já tam mám na 640 kvůli dellortu silikonovou hadici s textilií a kovovou šroubovací stahovačkou prostě nafest staženou na filtrbox a karbec. [deyva] (4.9.2024 16:35:12)
Jsem to špatně napsal. Neřeším to deset let ale každou zimu dávam tu gumu novou. A trindu odstavuji do jara se suchým karburatorem. Takže používám ty gumy z novovyroby. [lahvac] (4.9.2024 7:53:35)
No a to je právě ono. Vy co to 10 let neřešíte tak je to hlavně kvůli tomu že to je ještě ze starého poctivého materiálu. Když to koupíte dnes nové tak je to na nic. No a shánět zrovna tady tento díl jako uloženku z 90. Roků je asi možná nereálné 😀 [Boocheer] (3.9.2024 21:14:40)
Tuhle gumu tam mám ...ani nevím kolik let a nikdy jsem s ní problém neměl. Ani v historii na nějaké motorce jsem tohle nikdy neřešil.
Buď je ta guma lisovaná tma, nebo máš špatně něco jiného.
[JohnyR] (3.9.2024 20:23:47)
Já tak deset let tohle neřeším.Gumu pořádně máznu vazelínou a celej rok se o to nestarám. Není nějak poškozená ta příruba kterou to utahuješ. Benzin jezdím E10. [lahvac] (3.9.2024 18:19:41)
Jestli myslíš toto: https://www.fichtlkramek.cz/nahled/tes_vlozka_karburatoru.html
tak mě ta guma taky netěsnila. Vyřešil sem to tak, že sem ju zvenčí omotal asi 2 závity elektrikářskou izolační páskou. Pouze tu vnější stěnu! Po natlačení do té příruby se zmenší vnitřní průměr. Opravdu stačí dva závity, ta páska je celkem tlustá. Když sem tu gumu nejdřív nasadil na karburátor a potom přitiskl tu plechovou přírubu, tak se ta guma do ní nevešla a trochu trčela. Přitažením té plechové příruby k přírubě na válcích se ta guma pěkně zmáčkla a těsní to už asi 15 let.
[spec] (3.9.2024 16:16:24)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12