Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 12, poslední: 23.7.2024 9:25:3472220.všechno ostatní
Nazdar kamoši.Kupil som pre dcérku dandynu s motorom Sachs.Motorka zachovalá jazdila len chvíľu v autoškole, potom dlho stála.Štartuje pekné, ale ide tažko do otáčok,sviečka čierna,z výfuku tečie,dymí,proste je to také bohaté,uchlastané.Hladina v plavákovke je tam podľa príručky konštantná, nenastavuje sa.Karburátor je vyčistený,sanie voľné, je to bohaté aj s odmontovaným filtrom.Už popravde neviem čo skúšať ďalej.Ešte má napadá či si to neprisáva olej z prevodovky, ale dym nemá taký charakteristický zápach po prevodovom oleji.Ak by niekto vedel nejakú možnosť čo by mohlo byť vo veci,tak prosím poraďte.Dakujem.
Neposkytol by mi niekto prosím foto a priemery sacieho kolienka?V mojej je zaškrtené na 45km h.
[miník]
(23.7.2024 9:25:34)
Sviečka N17.Motor som vybral z rámu, idem pozrieť na tie guferá.Inak je to nejaká zaškrtená verzia v kolienku sania je nalisovaná vložka a skrutky kolienka sú zabezpečené proti vyšroubovaniu, aby nebolo jednoduché vymeniť ho, alebo vybrať vložku
[miník]
(21.7.2024 15:17:17)
A není tam třeba jenom moc studená svíčka? Nevím, co do Dandy patří. Ale mám moped, kde je předepsaná N17 a jakmile se tam dá N15, je za chvíli černá, mokrá, a přestává to jet.
[Jad]
(21.7.2024 11:46:24)
Výfuk, čistý karburátor vyčistený,cez otvor z emulznej trubice sa svieti, je tam pomerne veľký otvor.Ihla úplne dolu.Stále je to bohaté, ťažko ide do otáčok,dusí sa.Sviecka stále čierna, mokrá.Uz ma fakt nič nenapadá, iba prisavanie z prevodovky.Dá sa gufero vymeniť aj bez polenia, alebo je to riešené ako na jawe 90?
[miník]
(21.7.2024 6:40:09)
Výfuk som rozrezal vypieskoval,a znova zavaril.Trochu má prekvapilo že sú vnútri iba dve prepážky s otvorom.Žiadna vlna... nič.Sytič vyzerá, že dosadá dobre, ešte skontrolujem ten otvor čo vedie vzduch do emulznej trubice.
[miník]
(18.7.2024 17:45:36)
Ahoj, zdravim na slovač.
Pokud mohu trochu poradit, řekl bych že výfukem to nebude, má to celke málo najeto ( ovšem vyčištěním se nic nezkazí, stará věc ). Podle toho co píšeš bych řekl že ti jede stále sytič ( ta tyčka co píšeš, je to jen ovládání na ruku, bez páčky, lanka a bovdenu ), proto ti to tak dobře startuje, ovšem na jízdu je to moc bohaté a tím to dusíš. Zaměřil bych se na karburátor, jak už se tu píše, buď pořádně vyčistit a hlavně seřídit nebo zkusit jiný pokud seženeš. Motorka dlouho stála a jak říká jeden můj kamarád, nejhorší je když to stojí a nejezdí. Tak ať se daří.
[Budera]
(17.7.2024 2:55:15)
Výfuk som rozrezal,bol pomerne čistý, teraz idem ďalej laborovať z karbom.Zatiaľ ďakujem za rady
[miník]
(16.7.2024 21:06:49)
miník: tak to jsi daleko. Každopádně tipy směřují ke karbu, neboť ta bohatost jde evidentně jeho vinou: vymontovat, zkusit jak ten plovák zavírá. Pak okouknout spodní dírku odpředu karbu - vede vzduch do emulzní trubice, je to nejmenší díra celého karbu. Stačí posvítit při vymontované emulzní trubici do té šachty karbu, pokud se ta dírka rozsvítí, je průchozí, pokud ne, tak jedině sehnat propichovátko 0,2 mm pro čištění trysek 3D tiskáren, bo ta dirka není větší. Tím se to dá prošťourat. UV čistička na to obvykle nestačí. A jako poslední věc okouknout, zda zavírá sytič. Jeho ventil (váleček, takové šoupátko, za které tahá lanko) má na konci gumu, kterou dosedá do sedla v karbu. Když netěsní (guma fuč, prasklá, tahá za něj stále táhýlko vinou visící pružiny) tak skrz něj se stále přisává benzín. Na zkoušku v běhu stačí ucpat jeho výstup dále do kolínka sání třebas větším o-kroužkem ve spoji karb-kolínko, tím se sytič spolehlivě vyřadí.
Víčka byla dvojí - sytič na táhlo (tvůj případ) nebo lanko (Simál, Korádo). Rozdíl je jen ve víčku, aj šoupět sytiče je tuším stejné.
Ale nejjednodušší bude pro tebe sehnat jinčí. Na ozkoušení a k tvým možnostem stačí sehnat aj z Maneta Koráda, co se u Vás vyráběl. Je to sic jen ø14 místo ø15, ale na zkoušku to bude bohatě stačit. Sem tam se dá splašit aj s difusorem ø12, ten se montoval na některé vývozní Babetty, ale pro tebe je už ke škodě věci (malý dif).
[Stíví]
(15.7.2024 20:16:29)
Som zo stredného Slovenska okres Zvolen.Už som rozpilil aj výfuk koleno takmer úplne bez karbonu,koncovka sa tiež dá úplne ľahko prefuknuť ústami.Ešte by som ju asi pre pokoj v duši rozrezal a vyčistil.Karburátor na vyskúšanie nemám, musím sa pokúsiť zohnať.Na oko ten môj vyzerá ako nový žiadne opotrebenie ani na šupátku nie je.Akurát na ňom nie je žiadne ovládanie sytiča iba tyčka trčí z karbu.Ale štartuje perfektne aj bez sytiča(je to bohaté ako na sytiči)
[miník]
(14.7.2024 19:29:03)
Hladina se nastavuje přiohýbáním paciček s "molitany" na plováku. Spíše ale koukni, jestli ti dovírá plovák - fouknout pusou přes hadičku a prstem si přivírat plovák. Ve vodorovné poloze plováku už nemá propouštět. Pokud toto bude v normě, tak pak lauf. Kdybys potřeboval karb na zkoušku, pasuje na něj ten stejný hranatý ze Simsona, jen je zrcadlově otočený. Odkudpak jsi?
[Stíví]
(14.7.2024 19:05:09)
Ďakujem za radu.Vyskušam vyčistiť.Uvazoval som aj nad tým len ma miatlo že má najazdených len 2500km
[miník]
(14.7.2024 15:23:20)
To vypadá na totálně zahnojený výfuk, což se u Dandyn často stávalo. Bohužel nejde rozebrat, takže se musí odříznout koncovka a po vyčištění zase svařit.
[Jad]
(14.7.2024 14:53:03)
Příspěvků: 14, poslední: 22.7.2024 21:35:1172219.Veteráni
Zdravím,
mám problém, že se mi po prudčím brždění pootočí plášť na předním kole. Stačí tři ostré brzdy z 50km/h na nulu a je to na utržení ventilku. Před rokem jsem se rozhodl, že vyměním starou Barum pneu (3,25x16") za novou pneu. Důvody byly dva, guma byla již hodně stará a hlavně mám v TP předepsanou 3,00 a na tecnické měli řeči. Ráfek mám osazený 1,6" dle TP.. Koupil jsem tedy Hidenau K33 3,00x16". Duši jsem nechal nejdřív původní, následně vyměnil pro komplikace za Kabat určenou pro 2,75-3x 16". Původně jsem foukal na 1,5atm, následně jsem pro problém s protáčením pláště testoval na 2atm bez výsledku. S původním pláštěm se mi to nedělo, netuším co hledat, neřešili jste někdo tento problém?
PS: řadím se k té skupině, která záměrně neutahuje matičku na ventilku...
Díky!
Dnes jsem obul kolo, otestoval a vše je v pořádku. Děkuji všem za rady, kombinací všech vašich konstruktivních nápadů jsem dosáhl potřebného výsledku.
[Lapis]
(22.7.2024 21:35:11)
Včera jsem shodil plášť. Na první pohled se zdál ráfek o.k. Dokonce měl vroubky v místě patky. Při porovnání s jiným ráfkem jsem ale zjistil, že ty vroubky mají jakoby ,,neostré hrany". V některých místech nejsou téměř vůbec a hlavně nekončí na hraně patky, kde jsou nejhrubší vroubky na plášti. Vzal jsem precizní vrtačku a pomocí mini řezného kotoučku jsem prohloubil vroubky a protáhl až k vrchní hraně ráfku. Ráfek jsem vzal mosazným kartáčkem abych ho zbavil rzi, která tam vznikla, odmastil a napatlal odrezovačem. Stříknu to tekutým zinkem, aby to nekorodovalo. V pneuservisu jsem sehnal troch pasty na nazouvání pneu. Až se k tomu dostanu a obuju plášť dám vědět jestli to pomohlo.
[Lapis]
(16.7.2024 20:31:29)
Matičku neutahovat, ale co kolo proskákat před montáží.aby si to sedlo?
[70CB]
(15.7.2024 13:40:12)
Pri prvnim nafouknuti je dobry prefouknout treba na 3,5-4 atm, aby si plášť pěkně sednul, pak to upust na pozadovanej tlak
[Mates]
(15.7.2024 8:19:29)
Hlavně neutahovat tu matičku na ventilku. Dnes už málokdo ví, že se ta matička nesmí utahovat a musí být několik mm mezi ráfkem a matičkou!!
[HonzaBK]
(15.7.2024 7:10:02)
[Prohorovka] rafek je stary cca 15let, je to replika, ale zemi puvodu nevim. Nejaka rez uvnitr byla, ale nic zasadniho. Pres nyply jsem pouzil novy gumovy pasek.
[Lapis]
(14.7.2024 10:04:24)
Mě se protáčel Heidenau na Indickým ráfku. V práci co přezouváme kamiony mě to přilepily Butylovým roztokem. Drželo to. A sundat to šlo drátěným kartáčem.
[lahvac]
(14.7.2024 9:34:12)
To je divné, kdysi se mi stalo to samé a pomohlo mi právě bohatě namazat patku pneumatiky namočeným mýdlem (nejdřív pomůže při navlékání a po uschnutí spíše lepí) a vysypat vnitřek pláště antiseptickým klouzkem. Pak už se duše netočila.
Ještě dotaz, ráfek máš nový nebo starý? Po vyrezle neocištěné patce ráfku se nový plášť rád vozí, chce to vyčistit a ošetřit. Taky se mi příliš neosvědčilo jako chraniče duše před nyply používat izolepu, po ní duše klouže, lepší gumový pásek.
[Prohorovka]
(14.7.2024 9:32:16)
Co tam dát pudr nebo nějaký prášek?
[Kubas]
(14.7.2024 9:04:26)
Před nahuštěním, kdy jde pátku gumy ještě odchlípnout.
[longr]
(14.7.2024 7:20:26)
Po obutí můžeš použít trošku chemoprénu na patku. Stačí sem tam kapka.
[longr]
(14.7.2024 7:19:30)
Patku ráfku zdrsnit posekáním majzlíkem, nebo pár lehkých bodíků svářečkou. Fakt lehce, aby se nepoškodil chrom.
[monty]
(13.7.2024 15:50:18)
Jj je to tak, pouzil jsem mydlo a nic z postupu co pises jsem neudelal. Zkusim, dekuju.
[Lapis]
(13.7.2024 10:38:51)
Jestli jsi použil při obouvání jar, nebo mýdlo, tak umýt patky ráfku a gumy nejdříve vodou, pak obojí dokonale odmastit a nakonec patky pláště zdrsnit smirkem a případně znovu odmastit. Pak na sucho obout.
[-]
(13.7.2024 6:37:58)
Příspěvků: 11, poslední: 14.7.2024 13:04:4272218.všechno ostatní
Ahoj, jde přestavět ČZ 250/471 na 350 ? :) Počítám samozřejmě s klikou,válci a úpravou původních hlav, ale musí se upravovat i bloky ? Díky
Sportkař: nektery z poslednich typu mely 13 zubu, ale mysleno to bylo tak nejak obecne.
[Bakoun]
(14.7.2024 13:04:42)
Bakoun: 472 má jiný počet zubů na předloze ? Proto jiný pastorek?
[Sportkař]
(14.7.2024 11:46:56)
Tak jsou i 11zube nahony. Princip je jasny, cim vetsi retez. kolecko, tim mensi kolecko na nahonu. A rozdil mezi 12z. predlohovou hrideli a 13z. vychazel taky zhruba na rozdil kolecka u nahonu.
[Bakoun]
(14.7.2024 8:43:35)
250 ma 15z kolecko, 350 snad 18, ja jezdim 17. A s nahonovym koleckem si uz presne nepamatuju. Jen tusim, ze se daji sehnat od 12z. po 15zube. Pastorek je jiny prave kvuli tomu retezovemu kolecku, nicemu to nevadi, jen pak keca tachometr.
[Bakoun]
(14.7.2024 8:36:13)
Svítí: to by si musel mít hlavy na califa (ty nízké), to bych vyměnil, ty novější tuctové ne...
[Sportkař]
(13.7.2024 20:01:36)
Bakoun: tam je jiný pastorek náhonu v motoru ? Sekundární kolečko má být jaké ? Přesně tak, hlavy jsou za nesmysl a ještě by to bylo poznat, že jsou jiné... Tyhle upravím.
[Sportkař]
(13.7.2024 20:00:42)
Jak uz tady padlo: Klikovka, valce, pisty, hlavy. Spojka je lepsi z 350. Urcite pouzij 26mm karburator a vetsi retez. kolecko + nahon tachometru, at ti tachometr nekeca. Hlavy nejsou problem upravit na spalovak z 350. Sam mam upraveny 250 hlavy. Nizky califacky nebo hlavy z prvnich 634 jsou za nesmysl. Jinak o zadnym podelu nevim, upravovat se v bloku nic nemusi.
[Bakoun]
(13.7.2024 13:40:25)
Sportkař: kdybys chtěl hlavy na 350, vyměním je za tvoje na 250. Mám tu dvoje z 634 (vysoká žebra, tlumící guma skrz).
K dotazu: blok stejný, jinčí pak válce & písty, klikovka, koš spojky, trysky a sekundární kolečko.
[Stíví]
(13.7.2024 13:28:19)
Hlavy chci nechat určitě z 471, aby to zvenku vypadalo originálně, jen upravit spalovací prostor na CNC, přesně podle spalovacího prostoru hlav z Californie (jedou nejlépe). Válce a kliku mám z 634, koš vyměním, jen se ptám, jestli mě čeká ještě nějaké úskalí ? :)
[Sportkař]
(13.7.2024 13:26:29)
350 má delší zdvih, tj. klikovka je jiná, musí se vyměnit. Hlavy 471 mají menší objem (spalovací prostor), tj. hlavy by se taky musely upravit. Spíše bych koupil origo hlavy 632, 634, 472... než zničit hlavy 471. Blok by měl být stejný. Spojka měla o lamelu míň a nižší koš, tj. sehnat koš z 632,634,472...
[Peterson]
(13.7.2024 12:14:34)
Kliku menit nemusis, staci pisty valce, a hlavama si nejsem 100% jisty. Plus 250 mela slabsi spojku, o jednu lamelu min, a nizsi spojkovy kos.
Obecne, 250 byl model ktery se vyvazel a prodaval ciste a jenom do anglie, plus neco malicko doma v CSSR. zadne extra zmeny se na nem nedelaly.
[Krizoň IV.]
(13.7.2024 11:42:40)
Příspěvků: 2, poslední: 12.7.2024 19:33:4372217.Nejede nebo nestartuje
Zdravím, počas jazdy motorka nejde do otáčok, akonáhle zatlačím preplavovací kolík na karburátore tak motorka hneď ožije. Po pustení kolíka po pár metroch znova stratí ťah. Nereaguje na plyn. Dlhšie stála odstavená. Karburátor som pred jazdou komplet vyčistil. Na čo sa zamerať? Nízka hladina v karburátore? Ďakujem.
Karburátor - vyčistit ultrazvukem. A ano zkontrolovat, zda palivo stíhá dotékat.
[Čezet-rider]
(12.7.2024 19:33:43)
Ještě důkladně vyčistit palivový kohout a sítko, zkontrolovat jestli není nabobtnalá těsnící gumička a nebrání průtoku. Pokud je na hadičce nějaký filtr, nejlépe vyhodit. Zkontrolovat průchodnost odvzdušňovací dirky ve víčku nádrže.
[Jad]
(12.7.2024 19:02:27)
Příspěvků: 14, poslední: 21.7.2024 9:14:5372216.všechno ostatní
Zdravím Vás. Napadlo mě zeptat se zde, jsou tu lidé kteří vždy poradí a mají miliony zkušeností. Letos jsem podnikali na motorkách dvoutýdenní cestu po balkánu a navštívili jsme i Řecko. Přechod z Albánie do Řecka byl vpohodě, otázka pár minut. Když jsme se ale vraceli zpět, všichni vpohodě projeli ale já s mojí Jawou 638 jsem uvízl v Řecku, nechtěli mě pustit ze státu. Po dlouhém zápasu s jazykovou bariérou a překladači na mobilu jsem pochopil sdělení, že při kontrole motorky v Evropském registru zjistili že Jsou tam záznamy pouze do roku 2010 kdy motorku měl ještě p��vodní majitel. Od roku 2010 kdy jsem motorku už koupil já tak tam neni jediný záznam, ani záznam o tom že motorka byla přepsána na mě. Takže oni mě nemohou pustit protože neví, jestli jsem motorku v Evropě neukradl a nevyvážím ji mimo EU. Pak mi řekli že existuje jedna jediná možnost jak hranici i s motorkou projít - musím nějakým způsobem prokázat že jsem motorku koupil. Tak jsem volal domů o fotky velkého TP. To už byli trochu vstřícnější ale stále nestačilo. Až nakonec matka přeházela barák hore nohama tak našla zázrakem kupní smlouvu od motorky. Čemuž se divím že tato smlouva po 15 letech ještě byla doma k nalezení. Až viděli fotku této smlouvy tak už začli všichni někam volat a po celém dni stráveném na hranici mě nakonec pustili. Motorka byla v roce 2010 řádně přepsána, od té doby jsem s ní překročil desítky hranic z EU do zemí mimo EU a naopak, nikdy nebyl jediný problém až na tento. Byl jsem řešit tento problém u nás na Registru vozidel a tam vše prověřili a řekli že je vše vpořádku, že jsem si tento příběh musel snad vymyslet jinak to neni možné. Nestalo se už někdy někomu z Vás tohle, nebo něco podobného? případně jak byste to řešili? Tohle ještě dobře dopadlo ale mám ted strach s tím kamkoliv jet aby se to neopakovalo a nedejbože by mi tam tu jawu zabavili. Předem díky
Dan Urban teď jel z Ukrajiny přes Maďarsko a Maďarští celníci ho svlíkli i z motogatí až do trenek. Přímo na celnici přede všemi.
[longr]
(21.7.2024 9:14:53)
Daryth: Maďaři totiž dělají EU naschvály, kde se dá. Ne že by tam dělali svou práci, pouze zdržují a hledají malichernosti. Věci, co by mohly být skutečným problémem, který by museli řešit, přehlížejí. To by totiž smrdělo prací a nebyl by to jen opruz.
Jel tam pár s úplně prázdným vivarem. Naběhli na něj asi čtyři celníci se zrcátky a baterkami a moc nechybělo, že mu nerozebrali auto do šroubku. Pak tam byla spousta aut, kde by zjevně nebyl problém najít fakt nějaké průsery, ale to je nezajímalo. My třeba na ty kytky měli nějaká povolení a prohlášení, ale to kolikrát neznamená nic. Taky jsme mohl chtít potvrzení o zabavení, ale hádej se s celníkem po pěti a půl hodinách v koloně kvůli kytkám asi za osm stovek, když máš v autě sběry (nechráněné kytky) za deset dní práce...
Kolegové ještě před válkou vezli z Ukrajiny vzorky půd na analýzy. Dokonce měli i dobrozdání z univerzity v UA i od nás. Ukrajinci úplně v pohodě, Poláci chtěli nějaké spešl potvrzení. Když pak sehnali to potvrzení, tak je stejně nepustili, protože si vymysleli něco dalšího. Nám taky na UA/PL hranici dělali problém jen Poláci. Taky tehdy jen okatě zdržovali.
Před pár lety jsem převážel herbáře a na UA/RO hranici mě Rumuni zastavili a musel jsem jim kytky ukázat. Stačilo namátkově, ale přišla se podívat tamní celní odbornice a nakonec jsme celkem fajn pokecali.
Myslím v 2015 jsme jeli s kamarády do Řecka a při návratu jsme na srbské celnici zastavili asi o metr jinde, než chtěl celník. Už to vypadalo na pořádnou šťáru, když kluk zahlídl kytaru. Usmál se a bylo to rázem v suchu.
[longr]
(15.7.2024 10:10:24)
longr: S tímhle hraničním přechodem do Maďarska mám stejnou zkušenost. Když jsem na něj dojel radoval jsem se, že je před náma deset aut. Než jsem přišel na řadu popojížděl jsem tam v tý pidi frontě skoro hodinu a půl.
[Daryth]
(15.7.2024 7:04:40)
Samozřejmě malý TP psaný na moje jméno jsem měl. Tak nevim o co šlo. Kdybych ho neměl tak chápu že je problém. Fotka velkého TP jim taky nestačila. Až dostali fotku kupní smlouvy od motorky tak teprve se cosi začlo dít. Přitom je paradox že zrovna ta kupní smlouva je podle mě uplně nic neznamenající kus papíru - kdybych chtěl tak zajedu do nejbližší vesnice a tu kupní smlouvu si tam sám někde nějak do hodiny zplácám a vytisknu
[BooCheer]
(14.7.2024 11:09:25)
[BooCheer]: ty si u sebe neměl malý tp (orv) se svým jménem?
[blade]
(14.7.2024 10:13:29)
Jeli jsme přelom května a června služebním autem Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Řecko, Makedonii a přes Srbsko a Maďarsko zpět. Jediný problém dělali Maďaři v Röszke. Ostentativně zdržovali, v koloně jsme byli 5,5 hodiny. Pak se nelíbily koupené rostliny z Bulharska (je v EU). nasbírané vzorky travin, co trčely úplně všude,je vůbec nezajímaly. Problémy ale dělali snad každému.
[longr]
(14.7.2024 7:33:56)
Dvakrát jsem měl ve státech bývalé Jugoslávie problém s Pavem, vždy chtěli dokumenty, v Bělehradě mě zastavila hlídka na starém motocyklu BMW a začla lustrace, pak jeden z nich povídá: "když na tom (Jawa 350-634) dojel až sem, tak ho nech jet". A pustili mě. V těchto zemích je dobrý vypadat jak chudák, pak vás nechtějí tolik pumpnout. Když si vzpomenu, jak jsme si se dohadovali s policajtama na Ukrajině a pak se tomu smáli... Dnes bych se fakt bál.
[pračlověk]
(12.7.2024 13:48:29)
pračlověk: Přesně tak, v těchhle banánových republikách hrozí největší riziko loupeže ze strany bezpečnostních orgánů, obyčejní lidi jsou naopak velmi vstřícní a nápomocní.
[Jad]
(12.7.2024 11:43:07)
nikdy jsem se v EU (ani v Řecku, kde jsme byli na Jawách předloni) nesetkal, že by někdo něco řešil, a to v tom máme různej mišmaš. starý registrace, nový, starý i nový spz, jeden z nás jezdí na moto která na něj není psaná... a nikdo nikdy neřešil. tedy kromě ukrajinského přechodu do Rumunska, tak si celník vyloženě řekl o eura, ale spokojil se s teplým českým lahvovým z bedny. Takže já tenhle řecký problém tipuju že buď to byl přemíru aktivní úředník, nebo chtěl na svačinu ...
Pračlověk: ale v Kosovu je poplatek za povinné ručení normální ne? platili jsme ho také a počítali jsme s tím, platil ho tam každý ofiko. Jinak o průjezdu do Srbska přes Kosova jsem také slyšel, my jsme to pak proto brali na Černou horu..
[zelyvel]
(12.7.2024 8:10:22)
Mám podobnou zkušenost z hraničního přechodu Makedonie - Kosovo. Na kosovské celníci chtěli 20 Euro za motorku, prý tam neplatí zelená karta a proto je potřeba zaplatit zvlášť. Odmítli jsme to, vrátili se a jeli do Srbska přes Skopje a Kumanovo. Později jsem se dozvěděl, že kdyby jsme to zaplatili a projeli, tak by nás na přechodu Kosovo - Srbsko Srbové mohli zatknout za nelegální přechod hranice, z jejich pohledu jsme prošli na nelegálním přechodu... V Kumanovu měl pak kámoš nehodu, protože ho srazil syn místního bosse, letěl dom letadlem a motorka byla v Kumanovu skoro rok, kdy jsme potom pro ni jeli. Zůstala tam, kde měla být, po drobné opravě mohla odjet. Dnes bych si už hodně rozmýšlel, jestli tam pojedu, i s ohledem na bezpečnostní situaci.
V Německu mám z policie respekt, v těchto zemích obavu.
[pračlověk]
(11.7.2024 21:14:06)
Já byl teď služebním autem v Řecku. Dovnitř jsem jel přes Rumunsko a pak Bulharsko (takže pořád v EU), ven jsem jel Severní Makedonií a pak Srbskem. Techničák od auta chtěli jen při vjezdu do Bulharska a Srbska. Z cestopisů vím, že někdy mají s přepravními prostředky vlastněné firmou občas problém (ale spíš na východě). Ale nikdo mi nic neřekl, ani nikde nechtěli papír, že mi zaměstnavatel dovoluje s autem vyjet do zahraničí. Asi jsi fakt narazil na blbečka, co při vyhledávání motorky něco zadal blbě.
[Daryth]
(11.7.2024 18:05:08)
To je divné, Řecko mi přijde ještě docela civilizované, na to aby dělali takové problémy. Podobné věci se typicky dějí v různých východních "-stánech" apod., většinou aby vytáhli z lidí peníze, nebo ukázali "zápaďákům", kdo je tu pánem. Takhle nás kdysi nepustili na jednom přechodu do Moldavska, že auto je napsané na matku řidiče a on od ní nemá plnou moc s razítkem, že tam může jet. Do Kosova nás pustili jednou v pohodě a podruhé ne, že musíme zaplatit jakési zvláštní pojištění, a bezkonkurenčně největší dobytek byli rusáci v Podněstří. Ti řekli: tebe jsme viděli kouřit u hraničního přechodu a ty jsi americkej agent - protože měl psanou motorku na firmu s anglickým názvem - tak každej navalte 50 Euro, nebo vás posadíme do basy a tam si to rozmyslíte. V mládí to holt člověk bere jako dobrodružství, ale dneska už by mě do takových zemí nikdo nedostal ani náhodou:-)
[Jad]
(11.7.2024 18:00:58)
Na blbce a japonský turisty člověk narazí všude.
Asi chtěl celník 50,- eček do kapsy,nebo to byl debil prostě.
Dělám ted chytráka od PC - ale todle chtělo bud chtít mluvit s nadřízeným toho celníka, nebo se otočit a jet na jiný přechod.
[monty]
(11.7.2024 17:41:31)
Příspěvků: 13, poslední: 4.9.2024 10:49:5372215.všechno ostatní
Ahoj mám problém asi se směsí, motor od 2500-3000 otáček při konstantní rychlosti pocukavá, někdy to nejde ani poznat jindy se tím tak nedá ani jet, ale jakmile přidám, tak se motor vytáčí normálně bez nějakého propadu. Karburátor čištěn ultrazvukem a důsledně vyfoukan, příruba byla utažená dřív než matky svorníků válců, clonka prořízlá, trysky 40,72,92, jehla je spuštěna nejniž na prvním zařezu zhora, filtr na vzduch nový, hladina seřízená, předstih na kladivkovem zapalování, 3mm a odtrh 0,4mm
Tak teď 2 týdny jezdim s novym karbem, ale studená hůř startuje,někdy až na 5 nakopnutí, dřív stačilo 2-3 prošlapnout a zapnout zapalování a hned na další kop chytla, potom se ještě pomalu sbírá z nízkých otáček, před tím začala oživat od 2500 otáček a nad 3000 už táhla, teď začíná oživat nad 3000 a táhne až tak 3500,pod 3000 to vůbec nejede a jen bučí, ale to cukání se zjemnilo, ale pořád to jde hodně cítit
[Frds]
(4.9.2024 10:49:53)
Frds: Novej karb. Trysky 92,40,72. Clona prořízlá. Jehla druhý zářez od zhora. Šroubek bohatosti dotáhni a povol o jeden a půl. Později doladíš aby motor reagoval na plyn. Predstih mám 2.5 na náhradě zapalování im soft. A jestly máš vytahanej primární řetěz, tak to taky umí cukat. Mě necukne ani trochu. Nebo je to tak minimální, že to ani nezaznamenám. At se daří.
[lahvac]
(21.7.2024 18:46:34)
Stíví: Ahoj, nevim kam bych tu díru vyvrtal není tam dostatek prostoru a kdybych ji tam už nějak udělal, tak nebude v jedné ose s volnobežnou tryskou, ale moc děkuji za rady, teď jsem byl týden pryč. Zkusím vyzkoušet vše a nakonec kdyžtak koupím karburátor JAWA
[Frds]
(21.7.2024 14:04:57)
Kde sa dá kúpiť tento nový karburator s nápisom Jawa?
[Boco]
(14.7.2024 1:42:56)
Škubec při padesátce je způsoben dvěmi věcmi - 1) bohatý přechod, který mimo jiné dělá i přechodová tryska 72. 2) nesymetrické vyústění volnoběžného kanálku do difu.
Ad 1) Jak pravili předřečníci, pomůže vyměnit přechodovou trysku za menší (70 bez problému, 68 s výhradami) a zároveň zvětšit volnoběžnou trysku (pro PT 68 pak 42-45). Zjemní se tím přechod, přestává to (tolik) škubat, ale do obrátek se to tolik ochotně v tomto pásmu nesbírá a pokud se to blbě trefí, tak je tu pak riziko přidření.
Ad 2) vyústění volnoběhu do difusoru je k jedné straně místo symetricky. Vlivem toho si pak pravý válec nasává více bohatší směsi, levý naopak chudne, a pak se hádají. Zahradník tu před léty psal, že to zkoušel spravit s kladným výsledkem. Jde o to tu vložku z těla karbu vyndat, vyvrtat kanál ústící pak symtricky a vložku zpět v nové pozici zalisovat.
Moc se toho jinak dělat nedá, neb to děláš na karbu, který byl původně se clonkou - jiné výšky vyústění kanálků, clonková destička na šoupěti atd. Pokud tě tento problém tíží, vrať si zpátky neprožízlou clonku - sic to nepojede v obrázkách tak živě, ale dokáže ti tu volnoběžnou směs částečně nasměrovat symetricky do obou válců (dá-li se to tak říct), ta škubatůru s ní není tolik patrná.
Ad nový Jawa karb - tahlec verze karbu je sic pěkně zpracovaná (a navíc se jedná o bezclonkovou verzi, úplně první verzi karbu), ale ten nesymetrický kanálek je zde taky. I s ní to škube. Dobře ale poslouchá na změnu VT za menší, jen se to ale s ní nesmí přímo v tomto případě přehnat, neboť oproti origo vylítaným Jikovům to míchá malinko chudší (což v jistých režimech není na škodu).
Pokud si chceš teda hrát, tak vyzkoušet - 1. provoz se clonkou, 2. menší PT a větší VT, 3. vrtání volnoběžného kanálku a přepozicováním.
[Stíví]
(12.7.2024 6:08:29)
Oto, já bych to videl naopak - zastudena cuká, po zahřátí zjemní - to bych videl spíš na chudší směs v přechodu. Tady by pomohlo zvednout jehlu.
[El Fag]
(11.7.2024 7:51:17)
Na DellOrtu mě pomohlo pustit jehlu dolů, zásadně se to zlepšilo. To jsi už udělal, tak tahle rada Ti nepomůže. Netestoval jsem, ale slyšel jsem chválu na zmiňovaný nový karb (s Jawa nápisem). Mohl bys také laborovat s jinou jehlou, ale to by musela existovat alternativa.
[JohnyR]
(10.7.2024 11:43:09)
Možná zkusit snížit trochu hladinu. Jinak to dělá příliš bohatá přechodová směs jak už zaznělo. Jediné řešení je jiný karburátor - např. Mikuni.
[Jin]
(10.7.2024 11:32:17)
Pocukávání při jízdě po městě konstantní rychlostí 50 - 60 km/h je bohužel vlastností motoru 638, resp. karburátoru 2928 CE. Způsobuje ho příliš bohatá směs v přechodové oblasti. Havlis s tím kdysi laboroval a prý mu pomohla menší pomocná tryska. Pokud ovšem pocukávání není moc velké, tak bych to neřešil. Řešení je pracovat s plynem, chvíli jet na volnoběh, pak krátce přidat,...
[Ota]
(10.7.2024 11:30:18)
Tohle otravné cukání vě většině případů odstraní nový karburátor. Ten s nápisem Jawa. A je tady pravidlem neodpalovat dotaz hned nahoru.
[lahvac]
(10.7.2024 5:13:21)
Šroubek bohatosti na 1,5 otáčky, jakmile se motor pořádně prohřeje tak se cukání zjemní, zkoušel jsem i volnobežné trysky od 38 po 50, ale cukání pořád přetrvávalo, s tryskou 40 a 42 je to asi nepřijatelnější
[Frds]
(9.7.2024 18:45:56)
Příspěvků: 1, poslední: 9.7.2024 18:15:1872214.Barvy a lakování
Jen takový hloupý dotaz- nově jsem nalakoval rám na sidecar Velorex 560 a hned po první montáži vzala za své barva na přední fajfce při průchodu objímkou rámu vozíku a také barva na konci trubky, na kterou jsem nasadil blatník. Je to normální, nebo jsem někde udělal nějakou chybu?🙂
Vzhledem k tomu že se to tře kov na kov je to podle mě normální. Ta barva se tam neudrží. Dobré je tyto místa před montáží namazat vazelínou.
[Uhlíř]
(9.7.2024 18:15:18)
Příspěvků: 15, poslední: 12.7.2024 8:24:3172212.Veteráni
Zdravím, nevíte jak vyřešit vibrace stupaček spolujezdce? Slečna si stěžuje, že jí to zouvá boty. Neřešil jste to někdo, nebo je to vlastnost?
Přesně tak, jestli jí vadí Jawí vibrace, posaď jí na 455. Pak už bude vědět...
[sam559]
(12.7.2024 8:24:31)
[pračlověk] Takto ne, jinou motorku nechci. Mám jí 30 let. Holt si slečnu udělá řidičák a já jí opravím ČZ 250. Když si tedy stěžuje na ty stupačky. Že je to levný dopravní prostředek pro chudáky, tak jsme tu žily.
[Pierre]
(11.7.2024 19:20:49)
No, jezdit pro zábavu na stroji, který byl před 60 lety určený jako levný dopravní prostředek pro chudáky, případně k práci, není legrace.
Chtělo by to teda pořídit ještě Jawu 350, která má vibrace menší (pokud trváš na Jawě), případně se poohlédnout po zahraniční produkci (a začít pak řešit problémy s tím spojené: shánění dílů, studium dílenské příručky v nečeském jazyce atd...)
[pračlověk]
(11.7.2024 8:44:07)
Pierre - jen to napiš, rádi se poučíme a poradíme.S těma kalhotkama pozor, sundávat ano ale prát ne, to by z tebe byl podkalhotkáč.
[El Fag]
(11.7.2024 7:56:43)
Nacpat do stupačky salámek z kulatiny vhodného průměru. Pokud se ti podaří přenést vibrace občas do sedla, bude slečna možná spokojená.
[longr]
(10.7.2024 20:10:32)
Sam 559. Vylít stupačky olovem ?
[Pierre]
(10.7.2024 18:01:12)
El Fag Říkala něco o kalhotkách . Já to sem původně nechtěl psát.
[Pierre]
(10.7.2024 17:57:35)
Slečna si musí obout pořádné vysoké boty, které se jen tak samy od sebe nezujou:-)
[Ota]
(10.7.2024 11:31:58)
Slečna Tě jen chce upozornit, že boty bys ji měl zouvat Ty.....
[El Fag]
(9.7.2024 14:23:21)
Učinit stupacky tezsi
[Maspe]
(9.7.2024 7:24:10)
Od generálky kliky je najeto 4500 km.
[Pierre]
(8.7.2024 23:35:08)
Vymenit slecnu? :-D
A nebo nejaka guma na ty stupacky? Pridelat je pres nejaky "silentblok"?
[rejnok]
(8.7.2024 18:37:45)
Kolik má najeto kilkový mechanismus od poslední generálky?
[Čezet-rider]
(8.7.2024 18:22:18)
Vlastnost. Maximálně dotáhnout šrouby a matice pro uchycení motoru.
[Čezet-rider]
(8.7.2024 18:21:48)
Příspěvků: 13, poslední: 11.7.2024 19:14:4672211.Informace
Ahoj, pomalu si skládám náhradní motor na Pionýra 20, dneska dělám spojku, lamely Ferodo od Sesy, klasika jsem je musel vybrousit aby se volně točily... no a primární řetěz, když ho nasadím je jak struna. Kolečko na klice je původní, zkoušel jsem i původní lamely a stejné - prostě to je řetězem. Co jsem četl tak to mám nechal, že si to sedne, ale myslím na chudák ložiska... Brousit více lamely se mě nechce, že by se posunuly více ke klice, když koupím nový řetěz, budu podle mě na tom stejně. Takže je to problém a nebo to tak mám nechat?
Díky moc.
Zkurvené atrapy náhradních dílů, nic jiného.
[Venca_n]
(11.7.2024 19:14:46)
Rozteč řetězu se kontroluje přes několik článků. Setina nepřesnosti článku by se násobila. Při kontrole např přes deset článků by to byl už milimetr. Myslíte, že by si toho ve fabrice nevšimli? To by zjistili, i kdyby to měřili vožralí skládacím metrem. U nás používáme podobný řetězy na ozubených kolech průměru 50cm. Kdyby řetěz měl takové nepřesnosti, tak by vůbec nešel nasadit na kolo a šel by přes zuby. Apropos řetězový převod bez napínáku se má konstruovat tak, že nový nemá žádný průvěs. Kdo někdy měnil rozvody na ohv motoru, tak ví. Nový řetěz je po nasazení jako kámen.
[-]
(10.7.2024 18:44:27)
Kruh a ozubené kolo pro válečkový řetěz dvě věci jest.
Každý řetěz má určitou vzdálenost mezi čepy - rozteč a tomu musí odpovídat rozteče na ozubeném kole. Pokud jsou rozteče na ozub. kole menší nebo větší, řetěz nesedí dobře na všech místech záběru a dochází k poškozování převodu. To je první podmínka, druhá je počet zubů ozub. kol vs počet článků řetězu vs osová vzdálenost hřídelí. U primárů Jaw nelze (na rozdíl od sekundárního převodu na zadní kolo) měnit osovou vzdálenost, je pevně daná uložením kliky a spojkové hřídele převodovky. Pokud je použito jeté kolečko primáru, hřídele nehází a nový řetěz je příliš našponovaný, je chyba v novém řetězu nebo v kombinaci s novými lamelami. Bohužel ani ČZ Favorit už není co býval a o tisícinách přesnosti si může nechat zdát...0,1mm na rozteči krát počet čepů= X mm..Pak zbývá hledat jiné lamely, jiný řetěz, podmínka je NIKDY NEJEZDIT S PŘEŠPONOVANÝM PRIMÁRNÍM (ani sekundárním) ŘETĚZEM, jinak dochází k ohybu hřídele převodovky, k ohýbání kliky a poškození spojk. koše. Spojka pak nevypíná skrz drážky v koši, převodovka řadí ztuha. Ložiska to nějak dají, jestli nejsou z bláta, vše okolo trpí..půlí se nejčastěji právě kvůli převodovce. zdar sam559
[sam559]
(9.7.2024 12:55:47)
Nevím jaké jsou, či byly výrobní tolerance, ale i když se to nezdá, tak stav řetězových kol má na obvod sakra velký vliv. I malá změna v tomto případě podstatně zvětší obvod. Tudíž se to prostě občas špatně sejde.
Pro představu kruh o poloměru 10 má obvod 62,8. O poloměru 10,5 má obvod 66,0. Ty 3mm už jsou, co se týká napnutí řetězu, v tomto případě docela rozdíl.
[559ka]
(8.7.2024 15:04:49)
Ahoj a díky za rady. Nechám to být, i když počítám, že z počátku bude chodit spojka hůře a i motor bude muset překonávat větší odpor, než se to rozvolní.
Nevím kde se sejdou takové tolerance, že jednou to je jak struna a druhý to má volný. Asi stačí málo, ale stejně...
[JohnyR]
(8.7.2024 14:01:47)
Já mívám většinou opačný problém. Primár bývá relativně volný i nový. To, že je "těsný", je spíš pozitivní. On si brzy sedne.
[longr]
(8.7.2024 13:46:13)
Nechat tak sedne si to, na skutru čezetě jsem to měl napnutý jak strunu a po 500 km kontrola a už byl volnej, u škodovky rozvoďák to stejný napnutej a to na jetejch kolech že nešel skoro nasadit, ale otáčet motorem šlo lehce.
[rikša]
(7.7.2024 22:17:49)
Půlil to ne že odešla ložiska, ale vyskakovala trojka.
[lahvac]
(7.7.2024 10:53:29)
U 555 jsem to taky měl napnuté a hodně. Po týdnu to mladej půlil znova a řetízek už byl volnější. ČZ tuším 44 článků.
[lahvac]
(7.7.2024 10:47:16)
Jak moc je to napnuté? Primární řetěz je ČZ favorit?
[Čezet-rider]
(7.7.2024 10:08:55)
Názornější by bylo foto nebo ideálně video.
[Čezet-rider]
(7.7.2024 10:08:13)
Nechat. Sedne si.
[-]
(7.7.2024 7:26:30)
Příspěvků: 6, poslední: 6.7.2024 7:28:1872210.Informace
Ahoj, ma nekdo kontakt na nekoho kdo ma ucet na ebay.de s “sidlem” v nemecku? Mam vyhlidly predmet ale prodejce nema zaslani oznaceno jako “international” a na email nereaguje.
...ja ,ak treba ,napíš mi..
[radusko00]
(6.7.2024 7:28:18)
bobanito: jo, funguje spolehlivě.
[ladis]
(5.7.2024 15:06:42)
zajimalo me jak to funguje..tak se googlil 1minutu a vypadlo na mě toto
https://www.mailboxde.cz/
Jestli to funguje nevim, ale vypada to jednoduše.
[bobanito]
(5.7.2024 14:03:05)
Existuje nekolik sluzeb ktere zaridi nemeckou adresu, a preposlou balik do cech. zkus pogooglit.
[Krizoň IV.]
(5.7.2024 10:06:57)
Co potřebuješ a odkud jsi? Kdyžtak přes vzkazy.
[ladis]
(5.7.2024 1:02:30)
Příspěvků: 14, poslední: 21.7.2024 18:53:5072209.Oleje, mazání ...
Ahoj,
mám už dlouho starého Burgmana 400, pověstného spotřebou oleje.
Spotřebuji téměř litr na tisíc km. Otrava je, že nalévací otvor je špatně přístupný, jinak to neřeším.
Včera jsem si cestou z práce propočítal, že vůči spotřebě benzínu je to jako kdybych mazal Jawu poměrem 1:50. Je možné, že ten olej shoří a nelítá ven z výfuku? Skútr ani nijak nekouří a nevypadá, že by olej někde tekl ven...
Obědnal jsem závodní olej 40w50. Za studena je skoro jako med. Je určený pro vzduchem chlazené motory. Do boxera přes léto je to znát. Mám v těchto vedrech už něco najeto a je ten motor klidnější a hlavně tišší. Tak kdyby někdo chtěl do boxera je za stejné peníze jako běžný olej. Moto Chrudim.
[lahvac]
(21.7.2024 18:53:50)
Ano, sežere, budeš mít černý výfuk, ale jinak nic nepoznáš, při extrémní spotřebě viz Deadman, ale moderní oleje to myslím značně omezí.
A není to věc jen starých motorů. Třeba VW/škodovka má teď v návodu, že běžná spotřeba oleje je 1l na 800 km (ano opravdu 8set kilometrů). pokud je míň tak nemáte šanci cokoliv opravit, vyřešit. Všechny aktuální 1,5TSI a 2,0TDI co nám tady jezdí žerou olej, od rysky po rysku to někomu vydrží 4000, někomu 6000 km.
[Labakov]
(11.7.2024 12:42:38)
20w50 jsem teď zkusil nalít, ale moc tomu nevěřím, že to nějak extra pomůže.
Žere to samozřejmě víc v letních vedrech a když se to žene po dálnici - nad 100kmh.
Na webu je taky dost případů, kdy do Burgmana zahučelo hromada peněz za kroužky, gufera, píst a zlepšení spotřeby žádné, nebo že žraly zánovní 1-2 roky staré stroje, které neměly skoro nic najeto. Jak už jsem ale psal, investice času a peněz není pro mě v tomhle perspektivní. Jen jsem si tak spočítal, že to sežere oleje stejně, jako mažu 640 a vůbec to není nikde vidět.
[agent]
(7.7.2024 23:57:35)
jsou vyhlášený problémový modely (pětiventilová FZR 1000 např), ale normální to není.
Každopádně když nám žraly jednoválcový Suzuki endura a nechtělo se to řešit (nebo aby měl člověk jistotu, že to během hodiny nesežere půl litru, protože to žraní je silně proměnlivý), tak se dal nějakej hustší olej pro vzducháče, já jezdil Esso 20W50, někdo i nějaký 20W60 pro harleye, a většinou to bylo znát, některý přestaly žrát výrazně. Nevím, co má být v Burgmanu a jak moc je to podobnej motor, ale jestli takhle žere, tak už víc škody asi stejně neuděláš a je to asi jediný, co má smysl zkusit před opravou viz Deadman. Zejména je to znát, pokud se ten olej hodně hřeje
[xTas]
(7.7.2024 20:44:37)
Boxer 1150 mě při přejezdu Španělska bral 0,5-0,6l na tisíc. V kolonách ve městech byl ten motor rozpálenej jak gril. Co z motoru vycházelo za zvuky lze přirovnat k ranám kladivem. Po téhle zkušenosti je u mě každá Jawa šepot květin😁. Běžná spotřeba je kolem 0,1 na tisic. Takže, je to vše o podmínkách provozu.
[lahvac]
(7.7.2024 2:27:35)
Nie je to nezmysel. Záleží čo je to za motor a aké otáčky točí. Vysokootáčková mašina si cucne dosť oleja... vidím to aj na aute, pri kľudnej jazde si zoberie 1 deci na 1000km, ale keby to držím stále pod omedzovačom, tak si zobre pol litra
[Milos634]
(7.7.2024 0:01:27)
Absolutni nesmysl. Muj triumph vzduchac ma objem oleje 3.8l a servisni interval 10tkm. To si jako vazne predstavujes ze nez dojedu na servisni interval, tak to ten olej dvaapulkrat sezere ?
litr na 1000km je spotreba dvoutaktu, pokud tolik oleje sezere ctyrtak tak je ten motor naprosto v prdeli. litr na 1000km platilo tak nekdy pred 2 svetovou valkou, a to se pak delala kompletni GO vcetne ventilu kazdych 10 tisic km.
[Krizoň IV.]
(6.7.2024 21:55:36)
Deadman U vodníka možná, ale u vzducháče fakt 1 000 kA taky čím míň válců, tím větší spotřeba oleje. Bylo to myšleno ekonomicky cca před 25 lety. Pokud to má spotřebu 1 l/1000 km nemá smysl dělat opatření na snížení, Nad litr je to problém a motor je KO a potřebuje opravu.
[Milan74]
(5.7.2024 23:18:24)
Milan: Nesmysl. Standard je litr na 10 tis. km. Clanky muze psat bohuzel kazdy.
[Deadman]
(5.7.2024 20:36:13)
Jad: moznq mne paměť klame, ale olepená.trubka konce výfuku byla u Š120 celkem standard.
[ladis]
(5.7.2024 0:59:44)
Před lety jsem četl článek, že spotřeba do 1 litru oleje na tisíc Km u japonce nemá smysl řešit a že u Kawasaki je to standart. Tenkrát mě to překvapilo, protože to byla spotřeba mé 639 Na vzducháčích je spotřeba 1l/1000 km suprová, ale na vodníku je to docela dost.Myslím si, že jsou to vylítaný kroužky a tak nějak se ten olej spálí. Pokud by tekl ven, byly by oblemcaný výfuky
[Milan74]
(4.7.2024 23:20:39)
Třeba u takové Škodovky stodvácy byla v manuálu z továrny uvedená spotřeba oleje 0,4 - 0,7 litru na 1000 km. Vylítanější kusy braly i víc a taky to shořelo a z výfuku neteklo:-)
[Jad]
(4.7.2024 14:10:08)
Dík za zkušenost, nicméně jakékoliv větší akce jsou nesmyslné. Ten skútr je již téměř spotřebován ze všech stran :)
[agent]
(4.7.2024 11:17:08)
Moje zkušenost je, že když se u 4T vysoká spotřeba oleje neřeší, zakarbonuje to výfukové ventily, které se pak podpálí.
Pokud se to řeší včas výměnou pístních kroužků a ventilových gufer, stačí ventily a sedla zalapovat pastou. Když se to odkládá, sedla se pak musí vzít frézkama a ventily na brusku. A protože ani jedno doma téměř nikdo nemá, musíš to dát udělat specialistům.
Teď jsem jeden ventil z Urala vyhodil do šrotu, protože byl tak moc podpálenej, že by to i na brusku bylo moc.
Pokud to nebudeš řešit vůbec, jednou se ventil podpálí tak, že uhoří kus talířku.
[Deadman]
(3.7.2024 22:08:42)
Příspěvků: 10, poslední: 8.7.2024 13:58:4872208.Veteráni
Ahoj. Po jodine vzdavam pokusy o nasazeni odrazky s gumou do blatniku na kyvacce. Zkousel jsem prvni odrazku v gume natocit do blatniku, pote ponechat gumu v blatniku a davat odrazku.. vse nejspesne. Nekdo nejaky fing prosim?
Guma replika.
V gumě pod odrazkou bývá origo takové kolečko z tenkého hliníkového plechu. Bez něj odrazka nemá správnou odrazivost.
[longr]
(8.7.2024 13:58:48)
a jak vypadá podložka pod odrazku nikdy tam žádnou nedávám?
[HonzaBK]
(8.7.2024 7:07:31)
Ano. Sklo je original, pod nim origo al.podlozka. Guma je od mvdily.
[Jara]
(4.7.2024 10:49:11)
A nasazuje se to tam s odrazkou v gumě.
[longr]
(4.7.2024 9:46:31)
Jak píše Mates, za sklíčko dát kus něčeho odrazivého, jako to měl originál. Gumu buď nahřát a namazat nebo aspoň namazat a musí to jít. A jestli bude stále vzdorovat, zezadu si pomož malým šroubováčkem a límeček gumy jím postupně vytahuj dovnitř.
[longr]
(4.7.2024 9:45:57)
Pod sklo dej alobal nebo kus hlinikovyho plechu, pak odrazka i funguje.
[Mates]
(3.7.2024 22:57:52)
Gumu vařit nemusis staci zalejt horkou vodou v hrnku jak čaj.
[Mates]
(3.7.2024 22:56:48)
1) Je potřeba použít originál gumu a origo slíčko
2) Pokud to fakt nejde, tak gumu dát do horké vody a musí to jít
[Čezet-rider]
(3.7.2024 19:28:10)
Replika TUREK? Replika z TK Moto? Replika od Vintage -replica? Replika od Montyjawa? Nebo nějaká úplně jiná replika dalšího výrobce?
A sklo?
Origo? Tureckej plast? Česká skleněná replika?
[monty]
(3.7.2024 16:36:07)
Příspěvků: 23, poslední: 10.7.2024 22:41:4572207.Elektro
ja mam uz asi 20 let v garazi vojenskou jawu 634 s papirama, v podstate uplne kompletni, jen ji chybi zapalovani. Konecne prisel cas, kdy bych ji chtel zkusit zprovoznit.
No a ted resim, jak na to. Koukal jsem na moznosti a bud VAPE a nebo sehnat nekde dynamo a nejak to poskladat do puvodniho stavu.
Na kyvacce mam puvodni dynamo a k tomu takove to uplne prvni VAPE, kde je jen nahrada za kladivka a civky (to funguje genialne uz pres 20 let) ale uz se to nedela :-(
Jakou cestou byste sli? Nejsem nejaky naci-veteranista, takze nepuvodni reseni me uplne netrapi. Je jeste nejaka jina moznost nez VAPE?
Jdi do VAPE. Je to sice velká počáteční investice, ale rozhodně se vyplatí. Jednou nastavíš a jen jezdíš.
[Pino]
(10.7.2024 22:41:45)
Longr: Mám dvě 350/634, na obou VAPE 12V a skutečně to na volnoběh při rozsvícených světlech nebliká a nesvítí brzdové světlo. Kondenzátor to neřeší. Řešil jsem to tady a výsledkem bylo nasazení baterie.
[Jawa_forever]
(9.7.2024 23:38:04)
jestli to nemá celé dynamo, pak je vape jasná volba
jestli chybí jen kladívka, pak libovolnou bezkontaktní náhradu
předpokládám, že to není na každodenní ježdění...
[Michal]
(8.7.2024 19:31:35)
ano, tech 75W je na bezny provoz malo.... a kdyz uz jsme i u tohoto tematu, zkousel nekdo nahradit predni zarovku nejakou LED alternativou?
https://www.retroraj.cz/shopnt/?zbozi=1301
Na STK bych s tim nejel, tam by me za to asi s radosti vyhodili ale fungovalo by to v provozu?
Ted jen ciste teoretizuji, protoze mam jeste kyvacku, kde je puvodni 6V elektroinstalace a menit to nehodlam.
[rejnok]
(8.7.2024 16:04:28)
Imsoftem pouze vyřešíš náhradu kladívek bezkontaktem, ale problémem je hlavně malý výkon dynama při povinnosti celodenního svícení. Stačí jízda městem se stáním na křižovatkách a blikáním blinkry a baterka je věčně vyšťavená, nedobije se spolehlivě ani při jízdě mimo město. Ještě snad kdyby člověk bydlel na venkově a do měst jezdil jen výjimečně... 75W dynamo navíc bohužel dává plný výkon až ve vyšších otáčkách, v jakých po městě běžně nejezdíš, a tím se problém jen stupňuje.
[Ota]
(8.7.2024 14:54:16)
Když se použije vhodný kondenzátor, blinkry nemají problém. Vhodné je i vyměnit přerušovač za elektronický. Zadní brzdu to taky musí utáhnout v pohodě. Pokud se ale jezdí víc v noci, baterka je vhodná, protože pak nekolísá intenzita svícení.
[longr]
(8.7.2024 14:01:40)
Mám to v 634 taky, akorát jsem tam vrátil baterku, blbě to na volnoběh blikalo a brzdové světlo na volnoběh taky nesvítilo. Jinak je to super, jízda je bez problémů se zapalováním a nabíjím si za jízdy mobil i powerbanku.
[Jawa_forever]
(7.7.2024 16:54:31)
s tou houkackou jste mi udelali radost, pujdu teda do toho 12V Vape...
[rejnok]
(5.7.2024 22:14:35)
Na 12V ta houkačka konečně začne pořádně nahlas houkat. Vydrží to bez problémů i několik minut nepřetržitě, pamětníci jednoho Krucu cca 8 let zpátky jisté potvrdí...
[ladis]
(5.7.2024 10:33:37)
Vyzkoušeno-6volt houkačka to dává bez problémů. A kdyby - tak existují úplně stejný na 12V. Měla to každá Jawa 638.639,640.
[monty]
(4.7.2024 21:51:14)
6V houkačka to zvládne, ta se tam klidně může nechat jaká je. Já teda zatroubím vždycky jednou za pár let na STK, ale i častější používání jistě dá.
[Jad]
(4.7.2024 21:11:33)
"A to je moc dát necelých 10% ceny za nepodstatnější věc pro spolehlivou jízdu?"
ale tak jako neni, jen vubec nevim, jak na tom ten motor je a kolik ta cela legrace bude stat....
"Ak by bol zaujem mozem ponuknut moj vyrobok."
to vypada zajimave ale obnasi to shaneni a montaz dynama a jak jsem koukal na ceny, tak ze funkcni hezke kusy chteji lidi docela dost penez... na aukru ted nekdo za 5500,-
Takze dobra dobra, zkusim tam hodit to VAPE. Jenze, jak resite treba houkacku? Vzdyt ta je na 6V a nevim, jak sezenu na to 634 houkacku na 12V....
[rejnok]
(4.7.2024 20:55:18)
Když se taková 634 objeví v inzerci, většinou stojí kolem 80 000,-
A to je moc dát necelých 10% ceny za nepodstatnější věc pro spolehlivou jízdu?
[monty]
(3.7.2024 16:38:01)
Kdybys chtěl originál, tak mám doma ve skládku nejetý uloženky 75 w - rotor, stator, relé.
[Kuba z Neve]
(3.7.2024 9:47:22)
Pred patnacti lety jsem dal na Jawu Vape 12 Voltu a byla to skvela investice. Sice tenkrat stalo asi 5 tisic, ale nelituji. Od te doby se cena Vape zvedla o dost mene nez platy a inflace, za 7600 bych nehledal alternativu. Jezdim spolehlive a konecne poradne svitim.
[pepa559]
(3.7.2024 9:42:09)
Je to jak píše monty, nejlepší volba (a nejdražší) je Vape SZ13-2. To ukrajinské jsem viděl i s altíkem, jsou to čínské díly do skútrů, adaptované tak aby šly namontovat do Jawy. Asi ta Čína nějak fungovat bude, kamarádka měla léta Yuki a se zapalováním nikdy problém nebyl. Nad dynamem bych asi ani neuvažoval, pokud se má s tou motorkou normálně jezdit...
[Jad]
(2.7.2024 22:02:12)
U té ukrajinské varianty bacha, aby to bylo i s altíkem, pokud se to vůbec dělá. Jenom zapalování je akorát náhrada kladívek, zbytek (dynamo) zůstává původní včetně veškerých nevýhod. No a taky to chce znát aspoň základy azbuky, montážní návod v nějakém jiném jazyce než výrobce jaksi nebývá součástí dodávky.
[ladis]
(2.7.2024 19:51:01)
Dát 12volt VAPE a neřešit. Vše ostatní je jen horší. Koupit dynamo (a opravit) přijde na stejný peníze. Spolehlivost je někde jinde.
[monty]
(2.7.2024 19:20:28)
Jenom tedy koukam, ze sehnat pekne funkcni dynamo 75w pro 634 bude taky docela orisek.... :-)
[rejnok]
(2.7.2024 17:37:05)
Příspěvků: 3, poslední: 4.7.2024 18:13:0072206.všechno ostatní
Ahoj, nevíte prosím kde se ještě nechají koupit plasty na Jawa new pionýr. Děkuji
Jenze on je rok 2024 a 10 let od vyroby new pionyra uz davno ubehlo.
[Krizoň IV.]
(4.7.2024 18:13:00)
Podle zákona dovozce musí zajistit 10 let dodávky dílů - pokud tedy nezkrachoval. Takže bych se podíval do TP kdo je dovozce, obrátil bych se na něj a pokud nemá a chceš mu udělat pakárnu tak nahlásit asi na ČOI a dostane třeba aspoň pokutu i když tobě to asi nepomůže.
[HonzaBK]
(3.7.2024 6:58:06)
Vzhledem k tomu, že šlo o limitovanou edici strojů, tak nedají.
[Čezet-rider]
(2.7.2024 19:03:36)
Příspěvků: 5, poslední: 4.7.2024 9:58:1972205.Nejede nebo nestartuje
Na staďáku při zařazení jedničky se "zatáhne" zadní brzda a nerozjede se a nerozjede se a zdechne. Rojede se jen s úplně povolenou zadní brzdou a i tak se mu moc nechce.
Ještě me napadá, jestli nemáš otočenou takovou tu z obou stran šikmo ozubenou trubku s nasazenou aretací z pružinového plechu. Měla by trčet delší stranou k ozubenému kolu a kratší k tisícihranu pro nasazení ramínka brzdy. Na motokrámku tomu říkají převodník spojky.
[longr]
(4.7.2024 9:58:19)
Půlměsíce jsou nové, podložka max co se vejde aby ještě byl možné namontovat šlapku mám ale zároveň tak, aby pravá šlapka nedhrla o pravé víko.
Když tohle nastane, tak jdou šlapky volně jak dopředu (na start) tak dozadu (na brždění) ale to brzdu neuvolní to nastane až vyřazením rychlosti.
[Servajs]
(2.7.2024 9:05:34)
V jakém stavu máš půlměsíce? Pod levou šlapkou je potřeba mít podložku, jinak velké kolo při brždění dolehne až na karter a ten může rupnout.
[longr]
(1.7.2024 14:39:50)
Ahoj, co myslíš válečkem pod šlapkou?
Podložku pod klikama šlapek mám.
Musí to být od převodovky. Když zařadím jako bych tam najednou dostal dva kvalty. Už jsem to rozebíral a skládal tolikrát, že už nevím kde hledat problém. Je tam převodovka od Dvořáka s o jeden zub delší jedničkou, protože před tím se rozjel, a na jedničku jel 35 km/hod, ale dvojka to nebrala tak jsem to takto upravil a zase tohle fakt už nevím.
[Servajs]
(1.7.2024 13:43:35)
Nechybi ti váleček pod šlapkou? Ten zabranuje posunu slapek, je to tedy dost zamotany. Jako by ti táhlo vracelo klic do opačný polohy.
[Mates]
(1.7.2024 11:53:30)
Příspěvků: 5, poslední: 2.7.2024 12:51:0072204.Nejede nebo nestartuje
Zdravím pánové,obracím se zde s dotazem..možná poradíte.Jde o Jawu 250/559,při startování za studeny chytne skoro ihned,jakmile se motor ohřeje či po jízdě,již nastartovat nelze a při pokusech střílí do výfuku,ale vskutku hlasitě..díky za možné poznatky a rady
Někdy taky indukční cívka, kondenzátor, slabá baterka.
[-]
(2.7.2024 12:51:00)
Kontrola bohatosti směsi, kontrola předstihu + odtrhu, kontrola poměru olej + benzín. Svíčka bude zakarbonovaná, vyčistit, vyměnit. Kontrola průchodnosti sání a výfuku.
[sam559]
(2.7.2024 8:51:45)
Máš tam karburátor se sytičem? Pokud ano,mrkni, jestli se správně vrací to sytičový šoupátko.
[pračlověk]
(1.7.2024 23:02:49)
A kromě seřízení karbecu (případně vyčištění sedla jehlového ventilu ve víčku plovákovky a kontroly jeho těsnosti) mrkni i na předstih.
[longr]
(1.7.2024 14:43:16)
Vypadá to na bohatou směs. Může být způsobeno např. ucpaným filtrem vzduchu, nebo seřízením karburátoru.
[Jad]
(1.7.2024 13:21:15)
Příspěvků: 2, poslední: 30.6.2024 11:40:0872203.všechno ostatní
Sýkořice ,u Berounky ,sobota 29.6.
za mou motorkou byl zaparkovaný skútr.Přijeli na něm dva kluci a na sedle mého motocyklu zapomněli dálkové ovládání zámků. Kontaktujte Pražský Jawaklub.
Kontakt na tebe?
[Mates]
(30.6.2024 11:40:08)
Dálkové ovládání zámku
Sýkořice ,u Berounky ,sobota 29.6.
za mou motorkou byl zaparkovaný skútr.Přijeli na něm dva kluci a na sedle mého motocyklu zapomněli dálkové ovládání zámků. Kontaktujte Pražský Jawaklub.
[rider634]
(30.6.2024 11:14:17)
Příspěvků: 2, poslední: 8.7.2024 14:58:2372201.Informace
Při cca 80km za hodinu jawa 350 640 více vybruje a klepe se než bylo dříve zvykem. Při větší rychlosti se zdá ok. A po zastavení cinka něco v levým válci. Co to způsobuje? Děkuji za rady a názory.
Kola jsou vyvážená nebo ne? To taky udělá hodně. I když dle mých zkušeností jsou vibrace od kol nejvíce znát kolem 60 km/h.
[Ota]
(8.7.2024 14:58:23)
Jde o to jestli vibrace,jsou zavisly na otáčkách,nebo rychlosti. Muze bejt uz mrtvej vybrus, povolenej spojkovej koš, pridrenej valec, chuda smes, problem se zapalovanim atd .... Nebo jen špatná svicka ucpanej filtr,spatnej benzin. Tenhle popis je tak na vesteckou kouli.
[Mates]
(30.6.2024 11:36:41)
Příspěvků: 1, poslední: 10.7.2024 12:09:1172200.všechno ostatní
Zdar Slovensti Bratri. Nekdo v okoli kdo by nechal na zahrade prespat 3 motorkare a jednoho plechovkare 8.7.? Planujem tam trip na jawach a nevim jak tam s ubytkem tak to zkusim jeste tady kdyby byl zajem zakalit vzajemne pratelstvi slivovici:) Diky za kazdy dobry tip nebo azyl!
Příspěvků: 7, poslední: 27.6.2024 15:01:5172198.Veteráni
Zdravím, nemáte někdo foto ,případně radu, jak přimontovat SPZ na panelku ?
Dík za postřehy.
[Pierre]
(27.6.2024 15:01:51)
Nebo zástěrku nalepit zespodu.
Já zástěrku chytím jedním šroubem do výztužnýho plechu pod odrazkou,a přilepím Chemoprenem, aby držela rovně. Nemusím vrtat díry ve viditelným místě. A když ji někdo později zahodí, není nic vidět.
Díry na posunutý světlo si vyvrtám před lakem,a zavařím starý. A i kdyby ne, tak ty starý jsou schovaný pod světlem a SPZ, s tím se dá žít.
Velkou tabulku SPZ podlepuju tenkým plechem po celé ploše zezadu, nic není vidět, a nepraská.
[monty]
(27.6.2024 10:26:23)
Zástěrka netřeba. Raději zajít na jinou stanici STK.
[Čezet-rider]
(26.6.2024 21:19:18)
Dej ramecek co prekreje puvodni odrazku, a na spodni lem toho ramecku homologovanou novou odrazku. Nemusis vrtat do blaniku.
[Krizoň IV.]
(26.6.2024 21:09:58)
Doporučuju značku podložit hliníkovým plechem. Bez plastového rámečku to vypadá líp, ale nepodložená ráda praskne nebo se ohne.
[longr]
(26.6.2024 20:45:50)
To znamená vrtat do blatníku. Na STK, ještě chtějí zástěrku. Co na plat...
[Pierre]
(26.6.2024 20:23:35)
Posunout celý zadní světlo po blatníku trošku výš. Potom se vejde i velká plachta, a na první pohled není nic vidět.
[monty]
(26.6.2024 17:30:09)