Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 10, poslední: 22.5.2022 22:12:3270173.Informace
chlapi existuje zadní nosič na jawu californian, popř. nepasuje tam z nějakého jiného modelu jawy?
Ota: uživatelka pipiník měla na ČZ přidělanej nosič resp. vzpěry na kyvku :-) Pamatuju si to z jednoho z mých prvních Krucíků :-)
[Marlboro]
(22.5.2022 22:12:32)
Banjokid: Taky si na to vzpomínám, jezdila s tím kdysi na Krucík jedna holčina ze severních Čech, tuším, že z Kadaně nebo odněkud z okolí. Měla to namontovaný na malý kejvačce. Na tom nosiči byly ty vzpěry uchyceny otočně.
[Ota]
(17.5.2022 9:09:22)
Zkus Miro kontaktovat tohoto pána. Myslím, že dělá i na Californiana petr.motojawa@seznam.cz
[Banjokid]
(17.5.2022 8:29:01)
U jednoho uživatele jsem tu kdysi viděl "pérovací" nosič, bohužel už nevím u kterého :-)
[Banjokid]
(17.5.2022 8:20:51)
Třeba má na mysli šrouby zadních stupaček.
[Cholerix]
(16.5.2022 20:10:17)
Jo, ke spodním šroubům tlumičů... Jednou to tady taky tak někdo měl, důležitý je použít samojistný matice a všechny body, kde se to pohybuje mazat. To musí být fakt nouzová situace, když to tak někdo namontuje.
[pračlověk]
(16.5.2022 17:16:29)
Jak to muzes mit ke spodnim sroubum tlumicu ? Vzdyt spodek tlumicu se ti hybe s celou kyvkou, to by ti ten nosic musel cely litat nahoru a dolu za jizdy
[Krizoň IV.]
(16.5.2022 14:32:28)
no já mám orig. nosič na panelku a ten má ty spodní trubky vedené ke šroubům spodních tlumičů(M8), takže tam by to mělo jít(pokud mi nebudou vadit tlumiče výfuku.
Ale spíš mám větší starost o horní část toho nosiče kvůli zadnímu světlu aby to tam vyšlo.
[Mira76]
(16.5.2022 9:09:15)
https://jawaireland.ie/vintage-posters/page-9/
Tady na tomhle plakatu to je videt. Normalne jsou vzpery nosice rovne a jdou primo k drzakum laufu, na califu jsou ohnute, jdou dolu, a az pak k laufu. Pocitam ze to jsou stejne jako na normalni dlouhou kyvacku, a slo by to prizpusobit proste ohnutim normalne dostupne repliky. Nebo nechat vyrobit primo pro califa.
Mam za to ze ten clovek z okoli hradce kralove co vyrabi replikove nosice primo califa umi.
[Krizoň IV.]
(15.5.2022 13:47:45)
Existuje, nepasuje. Calif ma zvednute zadni nosice vyfuku, nosic pro califa vypada stejne jako pro normalni jawu, ale zadni vzpery ma ohnute tak aby padly na ty drzaky laufu co jsou vys nez u kejvacky/panelky
[Krizoň IV.]
(15.5.2022 12:29:52)
Příspěvků: 8, poslední: 16.5.2022 6:56:4570172.všechno ostatní
Zdravím, mám problém, měním gufero a nemohu sundat ten držák gufera, je tam jako přilepený, nahříval jsem ho, páčil, zkusil jsem i z boku klepnout, aby se jakoby protočila ta krytka, ani se nehne. Dvě hodiny to zkouším nějak sundat, abych to neponičil moc a vůbec to nejde, nahřívám, všechno možné. Jak to sundáváte když to máte stejně po letech zatuhlé ? Toto je fakt totálně přituhnuté, když ani nahřívání nepomohlo + klepání z boku. Díky
https://ctrlv.cz/kaV9
Orezlý. Ach ty opravy.
[longr]
(16.5.2022 6:56:45)
Křehký čep nemusí nutně znamenat, že je motor v háji. Jen to vypovídá o tom, že rotor byl nasazen nasucho a po sundání pak čep orezl. Proto vše vždy raději zlehka máznu olejem. Jak vypadá motor vevnitř se těžko soudí bez rozborky.
[longr]
(16.5.2022 6:56:20)
Záleží jak dlouho to nejelo, ale guferem by to mohlo být mastný a rzi méně.
[rikša]
(15.5.2022 21:47:01)
No jestli chceš ten motor jen oživit, tak ti říkám, vykašli se na to! Ta rezavá klikovka, resp ten čep, signalizuje, že ložisko bude podobně rezavé. Kužel na rotor zapalování je taky pěkně orezlej. Pokud potřebuješ jen ten držák, s tím zalamovacím nožem by to mohlo klapnout.
[Uďa]
(13.5.2022 21:32:03)
Budeš to půlit nebo jen měnit gufera? Pokud to budeš půlit tak až bude klika venku tak to vyklepneš pro půlení to tam nevadí. Pokud ne tak bych narval samořezný šroubky do gufera přes dírky pro vyklenutí a za bych to vytrhl ven.
[auuu neprihlasn]
(13.5.2022 16:52:03)
Jak píše longr. Já mám na podobné věci v dílně po ruce ostré dláto.
[Jad]
(13.5.2022 15:34:58)
To bude možná ještě na papír s hermetikem. Můžeš zkusit vzít ostrý nůž (v nejhorším zalamovací) a zlehka ho zkusit naklepnout do dělící roviny. Ale jen zlehka, ať neponičíš dosedací plochy.
[longr]
(13.5.2022 9:07:02)
Nezapomeň použít nějaký penetrační olej, jinak to můžeš úplně rozmydlit.
[pračlověk]
(13.5.2022 8:38:35)
Příspěvků: 5, poslední: 15.5.2022 12:41:3170171.všechno ostatní
Zdravím, kdysi jsem viděl panelku 350 jednoválec, nemáte někdo nějaký bližší info?
Z čeho panuje píst o průměru 80? Dik
[Kuba z Neve]
(15.5.2022 12:41:31)
model 575 dělala se verze pro silnice i do terénu, jinak jde převrtat i na vrtání 80mm, pak je to už téměř 400ccm, a jede to docela dobře.
[Mira76]
(14.5.2022 16:33:02)
model 573 tuším. Motor s hliníkovým válcem, vrtání 76, zdvih pořád 75 jako serie.
[monty]
(12.5.2022 22:32:30)
Příspěvků: 12, poslední: 23.5.2022 20:54:4570170.Veteráni
Ahoj, dnes jsem zjistil, že se mi na 350/634 točí velmi pomalu počítadlo km.
Vlastně se počítadlo skoro netočí a rafička trochu skáče.
Mám koupit nový tachometr, nebo se to dá opravit? Dík moc.
Ten skelet a střeva budou stejný, ale setkal jsem se s rámečky jak píšeš - průměr vůbec neseděl oproti originálu, a nešel mi ani do toho plastového tubusu..
[Michi]
(23.5.2022 20:54:45)
Tak ten nový tachometr z Partdecku je o cca 4mm vyšší, než předchozí. Což je u jednobudíku třeba vyřešit nějakou gumou, aby kryt držel. A navíc je promáčklý chromovaný okraj. Reklamovat to nebudu, jestli bude fungovat.
Má to být původní tachometr, renovovaný.
[Jawa_forever]
(21.5.2022 7:50:35)
A jen dodám,že strašně rády praskají plastová kolečka na počítadle i na malém náhonku se šnekem a dokonce se umí protočit i kovové kolečko, které hýbe s číselníkem.Takže všechno plechový a máš klid.
[Michi]
(17.5.2022 18:35:58)
Přesně to se mi stalo. Párkrát ručička skočila odaktuální rychlosti k nule a pak nic. Nevěděl jsem co s tím, protože náhonem motor točil, když jsem rukou točil náhonem tak šel i tachometr, ale jako celek nic. Nakonec byl špatný ten náhon
[Otakar]
(14.5.2022 20:08:36)
Jestli ti skáče rafička, tak máš smetený čtyřhran na konci bowdenu.Nevím proč je dnes dělají o rozměrech 2,5 x 2,5 mm, když ten otvor v tachometru má skoro 3 x 3 mm. Rychle se ohladí hrany a pak tachometr dělá tyhle brikule.
[Michi]
(14.5.2022 0:06:48)
Jj úzká stodváca nebo mám dojem že i ty podouhlý taczháče z kila/tisícovky mají stejný kolečka. Ale to už je možná škoda kuchat :-D
[Montgomeryx]
(13.5.2022 6:26:02)
Nakonec jsem objednal na Partdecku nový tacháč vyráběný u nás, vypadá jako ten původní. Má údajně kovová kolečka a obal je komunistická výroba. Dám vědět, jak to funguje.
[Jawa_forever]
(12.5.2022 22:06:39)
Montgomery: Užovka je úzká stodvacítka?
[Jawa_forever]
(12.5.2022 22:03:05)
Sehnat tacháč z užovky, má kovový kolečka, dát do svýho.
[Montgomeryx]
(12.5.2022 15:10:25)
A i když se daly sehnat, bylo to vesměs k ničemu. Po pár letech stejně nějaké to kolečko znova prasklo, protáčelo se na hřídelce apod., zbytečná práce. Taky by mě celkem zajímalo, jak jsou na tom ty nové tachometry, co se dneska prodávají.
[Jad]
(12.5.2022 14:00:14)
Rozebrat, vyčistit a promazat. Uvidíš, jaký součástky budou poškozený a jak moc - mohou být semletý zuby na plastových kolečkách, nové díly se do toho již patrně nedají sehnat.
[Ota]
(12.5.2022 13:49:52)
Příspěvků: 15, poslední: 20.5.2022 6:28:5170169.Veteráni
Ahoj, včera jsem byl projet motorku s novými zadními tlumiči pérování Březnice. Po pár kilometrech na okresní cestě se zdá, že prostě zadní tlumiče přestaly tlumit. Máte někdo stejnou zkušenost? Dík moc.
Ano, tuhle odpověď jsem dostal také, než se zjistilo, že samotný výrobce neumí číst graf z testovací stolice a hlavně motorka se vlní jako had.
Že s tím nic neudělá? No to je docela blbý přístup vyrábět výrobek co neplní funkci pro kterou je určen....
Napiš jak ty čínské - za mě spokojenost - jsou měkčí ale když se přitvrdí, tak fungují dobře.
[JohnyR]
(20.5.2022 6:28:51)
Takže odpověď výrobce je, že tlumiče jsou otestované a v pořádku.
A věřím mu, že nekecá a hlavně s tím nic neudělá.
Mám objednané ještě ty druhé, takže s oběma zkusím experimentovat.
Taky mám objednanou novou sedačku, zkusím, jestli to skákání není částečně tím.
[Jawa_forever]
(18.5.2022 7:41:54)
V obou tlumičích trochu bublá.
Každopádně jsem objednal i ty čínské co na nich jezdil Pavel Suchý, porovnám to.
[Jawa_forever]
(13.5.2022 13:42:20)
A taky pokud je tam o něco méně oleje, než by mělo být, tak to pak právě víc pění. Pokud ti je vrátí s tím, že jsou v pořádku, tak bych je rozdělal a změřil, kolik oleje z nich vyteče a případně bych dal nový, o nějaký tem mililitr víc.
[longr]
(13.5.2022 9:20:32)
Hlavní je, aby tlumily +- stejně, což je někdy problém doladit i u nových tlumičů. Míchání různých olejů pro každý tlumič apod. On je možná i problém v tom, čím to plní. Pokud je to nějaký nekvalitní laciný tlumičák, který hodně pění, tak to pak může po pár desítkách km na horší cestě zdánlivě přestat tlumit, ale když to pak další den vyndáváš z motorky v garáži, tak už zas tlumí, bo se olej odpění.
[longr]
(13.5.2022 9:14:07)
Držím Ti palce. Ke mě přistupovali stejně - velká ochota, tlumiče otestovali, poslali mě graf a řekli že jsou OK. Když jsem to chtěl řešit dál a graf jsem konzultoval s jiným výrobcem, tak už ani slovo. Podstatné byly pocity při jízdě a chování motorky, s čínou všechno dobrý.
[JohnyR]
(13.5.2022 6:28:45)
Tak jsem volal výrobci a byl mile překvapený jeho reakcí. Zítra mu budu tlumiče posílat, oba otestuje. Dám vědět.
Při demontáži jsem ovšem zjistil, že tlumiče "nějak" tlumí, takže nefunkční nejsou. Také je možné, že je problém jinde. O to více si cením přístupu výrobce.
[Jawa_forever]
(12.5.2022 22:01:41)
Napríklad ja mám zadné tlmiče z Breznice, kupované roku 2015 a všetko bez problémov. Že by sa zmenila kvalita po zavretí Breznice a presuje výroby?
[Milos634]
(11.5.2022 21:53:48)
Ten příspěvek Johnyho je 68721. Velmi poučné. A teď tedy fakt netuším, co s tím.
[Jawa_forever]
(11.5.2022 21:17:46)
NAjezdil jsem s tím dneska cca 150km a je to takový nahouby. Stačí drobné výmoly a je to o sedací část těla. Jaký tam měl tlumiče Sucháč?
[Jawa_forever]
(11.5.2022 20:57:34)
Ahoj, před časem jsem koupil nové Březnice, s tím že to bude zase super. Při první jízdě jsem se málem zabil, doslova. Zkoušel jsem měřit co a jak, užil jsem si s nimi hodně, konzultoval jsem to s jiným výrobcem tlumičů...
S reklamací jsem neuspěl, soudit jsem se nechtěl, Sesa mě vyšel vstříc, koupil jsem ty so měl Sucháč (myslím že čínské) a motorka funguje dobře. Takže já nové Březnice už rozhodně ne. Řešil jsem to v dotazu 3468721.
[JohnyR]
(11.5.2022 19:33:12)
Tu povolenou matku jsem měl na minulých tlumičích, úplně to ten jeden tlumič ohlo.
[Jawa_forever]
(11.5.2022 11:37:30)
Ještě to dneska projedu a pak budu muset sundat tlumiče, z nich pružiny a vyzkoušet to.
Ale taky mi přijdou nějaký moc volný ty silentbloky, jestli už nehledám kraviny.
[Jawa_forever]
(11.5.2022 11:36:44)
Nepovolila se ti uvnitř tlumiče matka pístku, takže jeden tlumič přestal tlumit? Zdá se, že toto je častá závada, která se kdysi vyskytla i u mě.
[-]
(11.5.2022 9:16:38)
Příspěvků: 9, poslední: 12.5.2022 21:56:4170168.Veteráni
Ahoj, když dám řídítka doprava, tak se u mojí 350/634 přidá plyn. Má to souvislost s plastovým ovladačem a lankem. Lanko má na konci "zvoneček", který neudrží bowden pevně v ovladači.
Zvoneček je originál novovýroba, lanko je Venhill.
Máte nějaký tip, co s tím?
Dík.
Tak jsem na to možná přišel.
To lanko bylo vyráběný Venhill.
Ta koncovka, tedy "zvonek" byla z jiného lanka, než je plynové. Byla příliš malá.
Takže jsem použil jiné dělané lanko, které jsem měl v zásobě se správnou koncovkou. Vypadá to lépe, uvidím při jízdě.
[Jawa_forever]
(12.5.2022 21:56:41)
Tak to se ti asi sešel krátký bowden se slabou pružinou šoupátka
[a]
(12.5.2022 16:37:22)
Jde o to, že jak je ta miska, neboli "zvonek" mělká, tak se v tom ten bowden může naklápět na stranu a tím to napíná lanko. Nevím, jak to vysvětlit.
[Jawa_forever]
(12.5.2022 11:41:46)
a nedrhne ti to lanko vo vnútri? Skús to prekápnuť olejom.
[Bibi]
(12.5.2022 7:59:12)
Normalne to drzi, ale musi byt dostatecne napnuta pruzina karburatoru, aby tam nebyla vula. Pokud mas mekkou, mozna to pretlaci.
[Krizoň IV.]
(11.5.2022 22:58:12)
Původní rychlopal problém nedělal. Ta kostka má držení lanka právě ten "zvoneček" který je moc mělký a nedrží pořádně v kostce, ani lanko nedrží ve zvonečku. Vyzkouším si pohrát s vůlí na lanku. Dík.
[Jawa_forever]
(11.5.2022 21:01:43)
To co psali ostatní plus u mně na číze což je myslím to samé řešení je to dost citlivé na úhel natočení toho domečku chcípáku/rychlopalu na řidítku. Povolit kousek pootočit na horu nebo dolů dotáhnout vyzkoušet atd.
[Kalasnikov Č175]
(11.5.2022 20:53:19)
bowden i lanko musí být správně protažené a dostatečně dlouhé, aby bowden při zatáčení furt seděl v obou hříbečcích, jak na karbu, tak u řidítek, a lanko aby stále mělo stejnou vůli a šoupě sedělo na dorazu.
[longr]
(11.5.2022 13:01:08)
Já bych spíš hledal problém v nevhodně vedeném lanku, popř. příliš krátkému lanku, kdy šoupátko visí na lanku a není tam ponechána žádná vůle. Toto jsi zkontroloval?
[Ota]
(11.5.2022 12:54:17)
Příspěvků: 1, poslední: 10.5.2022 18:32:1970167.všechno ostatní
Ahoj, mám problém, u jawy 21 mi zacal kapat benzin z karburatoru (tam mezi karburatorem a kolinkem, jak je ten odkapavaci otvor) pri zapnutem benzinu. Cim to muze byt? Spatny jehlovy ventil, ze nezavira nebo netesni? Diky moc za rady
Odpověděl sis sám, a správně.Je příliš vysoká hladina v karburátoru.Bud je špatně natvarovaný plíšek přes který plovák tlačí na jehlový ventil, nebo děravý a proto těžký plovák nebo netěsní jehlový ventil ve víčku plovákovky, nebo drhne plovak na vodící jehle v plovákové komoře.
[El Fag]
(10.5.2022 18:32:19)
Příspěvků: 18, poslední: 16.5.2022 12:56:3770166.Informace
Ahoj, na Jawě 350/640 nemůžu vyřešit to, proč je rozdíl v otáčkách na studené a teplé v motoru skoro 1000 otáček. Po nastartování na studeném motoru jsou otáčky cca 1200 ale po zahřátí přes 2000. Celé sání a kolem karburátoru přetěsněno a bez úspěchu. Jehla je na prvním zářezu, šroub bohatosti směsi povolen o 1 a čtvrt otáčky.
Zvláštní je, že když šroub bohatosti směsi povoluji, tak se otáčky nemění a zůstávají stejné. Možná to s tím souvisí ?
Předem díky za rady.
Pro grafomana alias [-]: Dost pochybuju, že poznáš rozdíl ve volnoběhu, když do oleje dáš m2t oproti nějaký zahradní vodičce. Proto ta onanie.
[Bakoun]
(16.5.2022 12:56:37)
Jasně, že v mrazu to vše celkově zatuhne. Hlavně olej v převodovce než se zahřeje, točí se hřídele hodně ztěžka. Celá věda je, když to nedrží volnoběh, zatočit šroubkem a když jo, nešahat na to:-)
[Jad]
(16.5.2022 10:56:48)
Bakoun: Psát na mánii zbytečný příspěvek taky. Přečti si staré příručky k motocyklům a najdeš. Kdo má rád nízký volnoběh na způsob traktor svoboda, tak se ho to v zimě možná týká. Jezdil jsem za holkou i v -15°C a něco do sebe to mělo.
[-]
(16.5.2022 7:56:33)
Řešit viskozitu oleje v souvislosti s volnoběžnýma otáčkama je už slušná onanie.
[Bakoun]
(15.5.2022 21:29:50)
Otakar: Zkus jít více do hloubky, a zjistíš, že například u olejů existuje něco jako viskozitní index. Tedy závislost viskozity na teplotě. Oleje "obyčejné" mají viskozitní index cca 100 a s niží teplotou roste výrazně jejich viskozita. Rostou tedy výrazněji ztráty třením. Proto je v zimě někdy potřeba na volnoběh malinko přizvednout šoupátko, aby se pokryly tyto větší mechanické ztráty. Obvykle stačí tak o 1/12 až 1/6 otáčky dorazového šroubku. V zimě je válec bez regulovaného chlazení obecně chladnější. Oleje "moderní" mají viskozitní index běžně 150 a více. S nižší teplotou viskozita roste méně. Ztráty třením nerostou tak výrazně.
[-]
(15.5.2022 0:03:29)
Otakar -děláš z toho zbytečné drama, ve studeném motoru se benzín ze směsi zvýšeně usazuje na chladných stěnách,pokud by to bylo jak říkáš ty, tak by ohřátí motoru nepomohlo, protože pořád nasáváš studený vzduch. Olej souvisí s bohatostí směsi, čím víc oleje tím je směs chudší - teoreticky správně ale prakticky k ničemu, ten motor na to zdaleka tak citlivý není.
[El Fag]
(14.5.2022 22:44:06)
S tím tedy absolutně nesouhlasím. Studený vzduch je hustší, tudíž pro dodržení správného stechiometrického poměru musíme volnoběžnou směs obohatit. Jako příklad uvedu sytič. Proč asi směs obohatí (buď pošle více benzinu, nebo méně vzduchu) a nehýbe s šoupětem?
Dále nechápu jak by měl souviset typ oleje (respektive jeho kvalita) s množstím otáček motoru v zimě. To spolu nijak nesouvisí. Olej jako takový souvisí s bohatostí směsi, respektive jeho poměr a jeho hustota. Čím hustší olej, či čím větší jeho množství, tím je celková směs chudší. Rovnou můžeš tvrdit že směs nastavujeme podle barvy svíčky......
Jediné s čím souhlasím je to, že se motor z vyšších volnoběžných otáček lépe "sebere".
[Otakar]
(14.5.2022 20:29:29)
Když je karburátor v pořádku, nalezena vhodná volnoběžná tryska a správně seřízen, není více potřeba do nastavení zasahovat. Leda tak na velkou zimu malinko přizvednout šoupátko. Do bohatosti se nezasahuje. Pokud se do benzínu používá "normální" olej a ne mazut, tak není potřeba ani přizvedávat šoupátko. Poznámka: U motoru 638 jsem nezkoušel jinou volnoběžnou trysku, protože nebylo potřeba. Na své 639 jezdím volnoběžné otáčky cca 1500-1800 protože jezdím bez baterky, tak aby blikaly blinkry i při stání a za jízdy z kopce nepohasínalo úplně světlo. Krom toho se motor líp sbírá z volnoběhu. Studený motor řeší sytič. Po chvilce jej lze vypnout a motor se už v pohodě udrží. Nicméně stejně je sytič potřeba tak cca 500 metrů, jinak to při rozjezdech odmítá jet. Moto se chová trochu jinak než standard, protože jsem udělal několik změn.
[-]
(14.5.2022 9:34:55)
Bakoun: přesně tak. Když je chladno tak je potřeba volnoběžná směs bohatší, než když je venku teplo.
Já třeba volnoběžnou směs nastavuju na 250 tak, že když jedu, tak na rovince v určitou chvíli nechám plyn otevřený na naprosté minimum, ale tak aby to furt jelo a sleduju co to dělá. Když motor bouchá nepravidelně, vynechává, nebo prostě jede tak všelijak, tak to za jízdy upravím a zkouším znova. Neříkám že to je úplně správně, ale mě se to osvědčilo. Upřímně ale nevím jestli to je využitelné i u 350...
[Otakar]
(12.5.2022 16:43:10)
Chtěl jsem napsat něco podobného, co Michi. Když se nastavuje volnob. směs za horka a u uhřátýho motoru, pak to zastudena chcípe a obráceně. Je potřeba nějaký kompromis. Třeba duben byl zajímavý v tom, že ráno jsem obohacoval a odpoledne lehce ochuzoval. Volnob. otáčky samořejmě lítaly. Teď mám směs nastavenou na teď běžnou teplotu a lehce obohaceno právě proto, aby ten rozdíl otáček nebyl tak velký. Jinak to umělo udělat třeba 1500 ot/min. Ale já mám lehkou kliku a ten motor je obecně háklivější. Volnoběh mezi 1500-2000 ot/min. Jak lítá ručička.
[Bakoun]
(12.5.2022 12:29:26)
Úplně normální, viz Uďa. Ale jestli chceš méně rozlítané rozdíly v otáčkách, tak decentně na zahřátém motoru přidej bohatost směsi - fakt decentně - max 1/5 otáčky,pak cukni s plynem a uvidíš že klesnou - dolaď volnoběžným šroubem na šoupátku a máš to. Obecně ale třeba je známo, že na vyšší volnoběh se motor do otáček sbírá o něco rychleji, už se to tu řešilo. Já mám volnoběh zhruba 1800 a mě to stačí.
[Michi]
(11.5.2022 21:39:40)
Jak zaznělo. Zkontroluj, jestli šoupátko zavírá nadoraz. Zkontroluj, jestli nesaje někudy falešný vzduch (kontrola pomocí spreje čistič brzd je osvědčená metoda, otáčky se při stříknutí na netěsné místo krátce změní). Vyčisti volnoběžnou trysku (měděnou licnou=zkroucených pár jemných měděných drátků z elektrikářského lanka). Byšroubuj držák volnoběžné trysky a zkontroluj, jestli není zdeformovaná malá emulzní trubička na něm. Poznáš to tak, že dírky v ní nebudou kulaté, ale oválné. Musí se to dotahovat jen s citem. Zkontroluj, jestli není vylítané šoupátko. S hodně opotřebeným šoupátkem je dobré seřízení obtížné, až nemožné. Zkontroluj hladinu paliva v karburátoru (posaď karburátor bez plovákovky na vhodnou sklenici a přívodem nechej natéct benzín, až plovák zavře jehhlový ventilek. Změř vzdálenost mezi hladinou a dosedací plochou karburátoru (hrdlem sklenice). Má to být tuším 11mm. Raději zapátrej a ověř si, že to má být těch 11mm. Pak to slož a s teplým motorem zahřátým jízdou seřiď volnoběh dle instrukcí. Někde to tu na mánii je. V podstatě začni tak, že povolíš šroubek bohatosti o cca 1/4až1/2 od dosednutí a došteluješ si volnoběh dorazem šoupátka, aby motor nechcíp. Motor běží jakoby těžkopádně. Pak povoluješ šroubek bohatosti otáčky nejdříve rostou a zároveň motor běží více zlehka, ale ještě pravidelně. Průběžně otáčky snižuj povolením dorazu šoupátka, abys je měl pořád cca 1500 otáček. Při dalším povolování šroubku bohatosti se běh stává více nepravidelným a otáčky někdy ještě rostou. Do dorazu šoupátka už nezasahovat. Pak je třeba šroubek zpátky utahovat až motor projde přes oblast, kdy běží pravidelně a lehce až do momentu, kdy začnou otáčky prudčeji klesat a motor změní charakter běhu na těžkopádný. Pak povolit jen o kousek, aby motor opět vstoupil na začátek oblasti, kdy otáčky lehce vzrostou a motor běží lehčeji a pravidelně. Nepovolovat více, ikdyž by motor dále stále běžel pravidelně a lehce. Pak doladit otáčky dorazem šoupátka.
[-]
(11.5.2022 14:37:50)
Vzal bych sprej na čištění brzd nebo benzín a jak píše Ota, zkusit všechno ošplíchat, jestli to nesaje faleš. Pokud jo, tak se otáčky krátce sníží. Jinak pokud byly dole válce, tak se sání na 640 těsní stylem prvně příruba karbu na válce a pak teprve utažení válců. Jinak je riziko, že si to nesedne. A ty válce mohl mít sundané někdo před tebou a třeba to složil blbě.
[longr]
(11.5.2022 13:07:37)
Tazatel píše, že celé sání a vše kolem karburátoru je přetěsněno, takže falešnej vzduch jsem nepředpokládal. Nicméně i to lze zkontrolovat potíráním spojů za chodu motoru štětečkem namočeným v benzínu. Pokud se změní otáčky, tak to tamtudy přisává. Každopádně je divné, že motor nereaguje na povolování šroubu bohatosti volnoběhu. To značí, že je něco špatně. Pokud vyloučíme přisávání falešnýho vzduchu, mohl by být přicpaný i volnoběžný okruh karburátoru. Anebo, jak jsem psal, může to být způsobeno špatně seřízeným lankem, kdy šoupátko visí na lanku a nedosedne až na dno šachty. Tím pádem nejde karburátor kloudně seřídit.
[Ota]
(11.5.2022 12:49:16)
Spíš než že by se zahřál olej se zahřeje celý motor, čímž dojde k lepšímu nasátí směsi. Ta se totiž lépe vypařuje a tudíž jí tam stačí méně. To je důvod proč se za studena používá sytič.
[559ka]
(11.5.2022 11:27:45)
No ono je celkem normální, že motor za studena jde ztuha a po zahřátí, kdy olej v převodovce se zahřeje, jde motor lehčeji. Nastav si volnoběžné otáčky při zahřátém motoru a pak by to mohlo být v pořádku. pokud ne, tak bych hledal to přisávání vzduchu.
[Uďa]
(10.5.2022 21:19:14)
jestli ti nejde ubrat, tak ti to saje falešnej luft, třeba pod zapalováním.
[Hugo22]
(10.5.2022 16:39:02)
Nevisí ti šoupátko na lanku? Pokud je tam malá vůle, tak se to projevuje často tak, že se za tepla samovolně zvyšují otáčky. Zkus pro zkoušku úplně vyšroubovat dorazový šroubek šoupátka (ten šikmý). Při prudkém zavření plynu musí být slyšet, jak šoupátko dosedne až na dno.
[Ota]
(10.5.2022 12:22:47)
Příspěvků: 4, poslední: 25.5.2022 15:06:0570165.všechno ostatní
Půjčte si od 2 000 do 500 000 eur na cokoli a po každých šesti měsících nepřetržitého splácení libovolně splácejte nebo to o měsíc odložte. Stačí poslat alespoň minimální splátku. Vyplacené peníze navíc můžete znovu použít.
Vše vyřídíte kompletně ONLINE do 24 hodin přes email a peníze máte na účtu nejpozději 2. den od podpisu dokumentu. Zpracování, správa a splácení flexibilní půjčky je bezpečné a zaručené. Stačí nám napsat na email: marcela.krejsova01@gmail.com
Tvárí v tvár vašim financním problémum vždy existují rešení. Nabízím pujcku ve výši 20 000 Kc až 9 000 000 Kc komukoli, kdo je schopen ji splatit s úrokovou sazbou 2? na jakoukoli požadovanou cástku. Delám to v oboru - Financní pujcka - Pujcka na nemovitost - Investicní pujcka - Pujcka na auto - Konsolidacní dluh - Splacení kreditu - Osobní pujcka Neváhejte me kontaktovat, jsem k dispozici 24 hodin denne E-mail: muchova2@email.cz
[Eva Muchiva]
(25.5.2022 15:06:05)
Kontaktujte mě pro nouzovou půjčku.
Stále máte zájem o rychlou půjčku?
na 2 %
Přihlaste se nyní a rychle získejte své peníze!
Název:
Stav:
STÁŘÍ:
Země:
Výpůjční lhůta:
Jeho telefonní číslo:
Požadovaná výše půjčky:
Vaše domácí adresa:
Účel půjčk:
Mon adresse mail: alena.gebertova@seznam.cz
[Alena Gebertova]
(24.5.2022 17:39:10)
Půjčky, které jsou rychlé a pohodlné. moje nabídka půjčky začíná od 30 000 Kč až do 30 000 000 Kč s úrokovou sazbou 2 %. Můžete ji splácet (12 - 300 měsíců). Představuji vám své oblasti pomoci. - Finanční pomoc, - Půjčka ihned, - Nebankovní půjčka, - Konsolidační půjčka, - Půjčka na vaše projekty, - Půjčka na podporu rodiny, - Půjčka na školení vašich dětí. - Půjčka pro vaše potřeby. Půjčku obdržíte se vší upřímností a rychle do 24 hodin, půjčka Vám bude poskytnuta bankovním převodem úspěšně a bez jakéhokoli protokolu Vám, kdo ji potřebujete, akutně. Kontaktujte nás, zde jsou naše kontakty: E - mail: pujckauver01@gmail.com nobe whatsapp +420602891449
[Lukas]
(20.5.2022 22:41:48)
teeeeeda hned na to du
[Akamu]
(19.5.2022 20:53:51)
Příspěvků: 15, poslední: 15.5.2022 6:29:4170164.Tento web
Kapitál, který se použije na poskytování specifických krátkodobých a dlouhodobých půjček řádově od 5 000,00 € do 1 000 000,00 € každému vážnému zájemci o tento úvěr. Úroková sazba je 2%, v závislosti na půjčené částce můžete splácet maximálně 3 až 25 let. měsíční platby jsou vaší zodpovědností. jen se ptám
° ověřeno ručně psané IOU
° přinést platný občanský průkaz nebo pas
° mít bankovní účet
° být zletilý.
* Nabízíme všechny typy půjček
- spotřebitelé
půjčky - podnikatelské půjčky
- Osobní půjčky
- půjčka na financování
- půjčky na bydlení a další
Pokud tedy potřebujete půjčku, neváhejte nás kontaktovat a zjistěte více o našich podmínkách. Kontaktujte nás prosím přímo e-mailem: colombelliliane31@gmail.com
Ponúkame rýchlu nebankovú pôžičku.
Potrebujete finančnú podporu a hľadáte pôžičku, ktorá vyrieši vaše problémy a pomôže vám?
Potrebujete kvalitnú a poctivú pôžičku?
Ponúkame Vám jedinečnú pôžičku až do 500 000 EUR.
emailom: marcela.krejsova01@gmail.com
[KREJSOVÁ]
(15.5.2022 6:29:41)
Se stai cercando un prestito per realizzare i tuoi progetti o per soddisfare un bisogno urgente, offriamo i nostri servizi a livello internazionale. Con un capitale per prestiti a breve e lungo termine da € 1.000 a € 500.000 per tutte le persone serie che soddisfano le nostre condizioni e con un obiettivo onesto, il tasso di interesse è del 2%. offriamo tutti i tipi di prestito; finanziaria, immobiliare, di investimento, automotive, personale e molto altro, soddisfazione garantita in breve tempo entro 3 giorni.. in allegato a questo post vedrai un indirizzo email dove puoi contattarci.
scrivici direttamente alla mail: _ veronicahakeova@gmail.com _
Iscrizione nel registro delle imprese: tribunale distrettuale Bratislava I, sezione Sro, fascicolo n. 28991/B
Distinti saluti, signora Veronika Hakeova
[veronica hake]
(11.5.2022 16:24:00)
Kapitál, který se použije na poskytování specifických krátkodobých a dlouhodobých půjček řádově od 5 000,00 € do 1 000 000,00 € každému vážnému zájemci o tento úvěr. Úroková sazba je 2%, v závislosti na půjčené částce můžete splácet maximálně 3 až 25 let. měsíční platby jsou vaší zodpovědností. jen se ptám
° ověřeno ručně psané IOU
° přinést platný občanský průkaz nebo pas
° mít bankovní účet
° být zletilý.
* Nabízíme všechny typy půjček
- spotřebitelé
půjčky - podnikatelské půjčky
- Osobní půjčky
- půjčka na financování
- půjčky na bydlení a další
Pokud tedy potřebujete půjčku, neváhejte nás kontaktovat a zjistěte více o našich podmínkách. Kontaktujte nás prosím přímo e-mailem: colombelliliane31@gmail.com
[veronica hake]
(11.5.2022 16:22:41)
Tak jako zajimavá nabídka. A to nabízíš nebo se ti to zdá podivný a chceš se na něco optat? Chbý mi tam kontaktní telefon. Od urcité doby už se s automaty po mailu nebavím.
[kocourluk]
(10.5.2022 7:39:23)
Chlapi, měli by jsme si uvědomit, že Hejtma to táhne skoro sám, já se taky kaju, přispěl jsem naposled v.r.2014. Muswím to rychle napravit a minimálně 100 Kč za rok poslat. Mohl by trochu práv přidat druhému adminovi.
[holdas]
(9.5.2022 20:25:01)
Zase nemozeme byt nevdacni a teraz tu kopat do admina za to ze (mi nedal pravo mazat :-)) sem menej chodi, on to tu vlastni a plati, keby na to sral tak nezaplati hosting a mozme byt bez jawamanie. Ved si pozri vlavo hore navstevnost, ked na to kliknes, na spodu stranky uvidis kto sa nam tu na jawamaniu sklada... Z reklamy zjavne tento web nezije..
[mihal]
(7.5.2022 22:14:03)
Když jsem kdysi překročil limit dat ve fotkách, tak jsem byl zablokován a tahle piča si tu klidně dělá reklamu a ještě k tomu na zavirované stránky. Administrátor na tyto stránky pěkně sere a lidi co udělají "šup nahoru" jsou bez mozku! Hlavně, že tu smrdí už řadu let.
[Uďa]
(7.5.2022 21:28:49)
A kdo má přístup tyhle kraviny mazat? Jenom HejtmaMa?
[grošák]
(7.5.2022 19:44:08)
Panove nevi nekdo akym napetim je napajen 6pinovej ac cdi? Dik za rychlou odpoved
[Jan]
(7.5.2022 18:39:56)
No tak aspo%n má Veronika dobrý vztah k Jawám :-D
[Montgomeryx]
(7.5.2022 10:28:41)
Minimálně podle tohoto pravidla by už tady tenhle "dotaz" dávno neměl být: Dotazy netýkající se motorek musí být označeny příslušnou volbou "Netýká se motorek", jinak budou smazány. Bohužel, bez alespoň minimální péče to tady může brzy skončit zaplevelené, jako je sekce burza.
[Jad]
(7.5.2022 9:08:19)
Šup nahoru se tady nepoužívá. Když už to teda píšu. Nešlo by to trochu navýšit limit půjčky? Aspoň o řád? Do 1 000 000 000 €? Co si dneska koupíš za mega že jo..
[grošák]
(6.5.2022 22:00:04)
Už toho babochlapa vyhoďte!
[holdas]
(6.5.2022 21:24:04)
Potreboval by som ten 1 000 000 €, ale iba tak na pol hodinu. Je to možné? Ďakujem
[Milos634]
(6.5.2022 19:59:23)
Kapitál, který se použije na poskytování specifických krátkodobých a dlouhodobých půjček řádově od 5 000,00 € do 1 000 000,00 € každému vážnému zájemci o tento úvěr. Úroková sazba je 2%, v závislosti na půjčené částce můžete splácet maximálně 3 až 25 let. měsíční platby jsou vaší zodpovědností. jen se ptám
° ověřeno ručně psané IOU
° přinést platný občanský průkaz nebo pas
° mít bankovní účet
° být zletilý.
* Nabízíme všechny typy půjček
- spotřebitelé
půjčky - podnikatelské půjčky
- Osobní půjčky
- půjčka na financování
- půjčky na bydlení a další
Pokud tedy potřebujete půjčku, neváhejte nás kontaktovat a zjistěte více o našich podmínkách. Kontaktujte nás prosím přímo e-mailem: colombelliliane31@gmail.com
[veronica hake]
(6.5.2022 19:42:27)
Příspěvků: 17, poslední: 17.5.2022 23:11:0170163.Nejede nebo nestartuje
Zdravím zdejší odborníky,
řeším nyní zapeklitou věc s Jawou 150/352. Nádrž nová, čistá. Magneto vyčištěné, zrevidovane, odtrh, předstih nastavený na hodinky, kladívko v pořádku. Karburator 2918hc vyčištěny v ultrazvuku, rozebraný, volnobezny kanálek vyčištěny stejně jako zbytek karburatoru. Startuje na první šlápnutí. Ovšem na volnobeh běží jednou hezky, většinou ale začne po chvíli běžet nepravidelne a chcípne. Bez cupovani pak ale chytne na první šlápnutí. Problem nastává když se pořádně ohřeje. Jede parádně, jak ale vyřadím, ihned chcípne a nejde nastartovat. Chytne tak na 20ty šlápnutí, volnobeh nedrží, musím ji držet pod plynem, jinak ihned chcípne. Nyní koukám na gufero kliky u magneta, je měněné a vypadá v pořádku. Vymenim ho i tak. Nějaký další nápad, na co se zaměřit?
Díky Za rady
Pánové, problém vyřešen. V první řadě bych chtěl moc poděkovat Montymu, za díly i cenné rady. V čem byl ale problém? NEstartování horkého motoru způsobovala vadná VN cívka magneta. Po osazení nové bylo po problému. Kondenzátor ve spínací skříňce jsem odpojil a ponechal pouze ten u zapalování. Osadil neodrušenou koncovku zapalovací svíčky NGK a snížil odtrh jak svíčky, tak na kladívkách. Motorka startuje jak studená, tak teplá. Pohoda. Ovšem i přes několikeré rozdělání karburátoru a čistění volnoběžného kanálu nedržela volnoběh. Zde mne Monty vnuknul správnou myšlenku. Přirubu sání někdo krásně srovnal, ovšem úbitek materiáu ve spojení s lehce prohnutým karterem motoru nad touto přírubou způsobil, že se karburátor při nasazování opřel svěrkou o karter a o cca 1,5mm nedosedl nadoraz. Sálo to tam nejspíš lehounce vzduch. Po opravě a doražení karburátoru už pěkně drží i volnoběh.
A jen věcná, kolik km/h tak Jawa 352 na rovince peláší?
[Vašátor]
(17.5.2022 23:11:01)
Ale jsou i spinačky bez kondenzátoru , ty jsou potom z čehu?
[nunici]
(12.5.2022 21:43:14)
Tam to zas má výhodu, že kondenzátor netrpí horkem.
[Jad]
(11.5.2022 9:35:50)
ED250: velorex míval kondíky u cívek, tzn. metr od kladívek :D
[Kuba z Neve]
(10.5.2022 22:43:08)
Jinak zhasínání za tepla mi vždy dělala cívka po magnmetem.
[ED250]
(10.5.2022 12:45:16)
Přesně tak a tomu jsem se vždy divil, protože teorie praví, že kondenzátor má být vždy co nejblíže k přerušovači. Místa je tam na něj dost.
[ED250]
(10.5.2022 12:44:50)
kdepak. Kondík u 352 by jen u spínačky. Ten druhej tam nepatří!
[monty]
(8.5.2022 21:32:00)
A všiml jsem si ještě jedné věci, jeden kondenzátor je přímo u zapalování, druhý je u spínací skříňky. Oba na zapalování. To je taky solidní blbost, že.
[Vašátor]
(7.5.2022 20:32:32)
Jawa 150/352 měla kondík u spínačky, kvůli jeho poruchovosti a snadné výměně. Takže zapojit jen jeden, buď ten u spínačky nebo v magnetu.
[Tomáš S.]
(7.5.2022 19:26:52)
A všiml jsem si ještě jedné věci, jeden kondenzátor je přímo u zapalování, druhý je u spínací skříňky. Oba na zapalování. To je taky solidní blbost, že.
[Vašátor]
(7.5.2022 17:58:14)
Tak problém asi vyřešen. Gufero jsem vyměnil, zkouším startovat a nic. Slabá jiskra. Zkusil jsem opět proměrit VN civku, podle polohy magnetu měla odpor vinutí 5ohm - 3kohm. Při zahybani s drátem civky odpor opět kolísal. Takže v pondělí snad seženu civku a v úterý uvidíme. Apropo, cívka původní originál.
[Vašátor]
(7.5.2022 17:55:53)
[Uďa], to je dvojkolka, rám Jawa a motor ČZ, je tam alternátor. A teď tu o Karkulce. Setkal jsem se s magnetem, který při zahřátí strácel, mrcha, sílu. Když vychladl, byl OK. Bezva špek. Takže, jak píše [monty], sklepni to. Můžeš to i změřit ohmetrem, skraty se projeví zmenšením odporu cívky, platí pro primár a sekundár, nebo naopak jeho výrazným zvětšením, sekundár. Jestli chceš relativně jednoduše rozseknout problém benzín/eletrika, předělej to na test na bateriové zapalování Jawa. Napiš, jak jsi pořídil. Konda je OK nebo KO?
[Orel]
(6.5.2022 23:39:58)
Ale 352 nemá baterii....... Todle na 99% vypadá na špatnou cívku v zapalku. Zkuste menší odtrh na kladívku, a menší vzdálenost kontaktů na svíčce.Oboje klidně jen 0.3 mm.
[monty]
(6.5.2022 20:41:01)
Co dobíjení? To je v pořádku? Přeměř, je možné, že to špatně dobíjí
[Uďa]
(6.5.2022 20:10:30)
VN cívka je převinutá nebo origo?
[Kuba z Neve]
(6.5.2022 19:24:29)
Příspěvků: 23, poslední: 7.5.2022 11:47:1770162.Informace
Ahoj, prosím o radu amatérovi...
Mám panelku s blinkry a namontované VAPE 12V.
Není někde sepsané, co je všechno potřeba pořešit, když to teď bude na 12V místo původních 6V? Co je třeba vyměnit, abych to nezničil.
Baterie, světla, pojistka,...
Děkuju moc!
Dobry vedet, ja vedel akorat o tom ze tam padne asymetr z tatry 613
[Krizoň IV.]
(7.5.2022 11:47:17)
Já mám parabolu od bvm.cz průměr 158 mm H4,je to parabola na traktor Zetor.
Do originál rámečku pasuje bez úprav, stála 555 Kč.
Jak píše No_-_name, jen je nutné přidělat držák náklonu světla.
Foto v datech.
[Cholerix]
(6.5.2022 21:02:55)
Krizon: ale existuje, mám je doma, můžu večer vyfotit. Byla tam jen lehká úprava pro nějakej ten plech na stelovaci sroubek. Myslím, že jsou to 7602.54 ale radši ještě pošlu tu fotku.
[No_-_name]
(6.5.2022 15:55:48)
Ano, žárovka S2 halogen je dobrá volba, vyrábí se i v provedení 6V a je to homologovaný a bez bastlení.
[pračlověk]
(6.5.2022 9:58:37)
Jenze H4 parabola ve velikosti panelky co ja vim proste neexistuje.
Ale co rozhodne doporucim je vymena zarovky za homologovanou halogenovou Osram S2 35W 12V, i s puvodni parabolou je to nebe a dudy, a da se s tim vpohode jezdit.
[Krizoň IV.]
(6.5.2022 9:34:12)
s H4 problém mít nebude
problém by mohl být s asymetrickým světlem ( parabola z auta )
[Michal]
(5.5.2022 21:46:30)
Zajímavé je že jede prerusovac máš 10w a druhý 21w. Já bych dal ten, jaké žárovky tam máš.
[maspe]
(5.5.2022 21:30:40)
Je to tak, vyhozených 120 korun za mechanický přerušovač.
[Jad]
(5.5.2022 20:30:02)
Mechanický přerušovač (hliníkový buřtík) je, podle mě, šlápnutí do howna. Felďácký mi bliká i na volnoběh bez baterky jen s kondenzátorem. Na volnoběh je sice nízké napětí a žárovky v blinkrech spíš mžouraj, ale blikaj stále ve stejném rytmu. Mechanický přerušovač při provozu s kondenzátorem fungoval až ve vyšších otáčkách. Jinak prostě neblikal.
[-]
(5.5.2022 18:02:05)
Přerušovač mám původní.
[Pierre]
(5.5.2022 18:00:57)
Prerusovac blinkru do felicie koupis za 150 kacek v autokelly nebo v jakemkoli obchode s autodily
[Krizon]
(5.5.2022 10:35:24)
HonzaBK: vždyť je přímo homlogovaná H4 parabola, tak jaký problém?
[Bakoun]
(5.5.2022 9:00:26)
Pokud uděláš úpravu na H4 a zjsití to na STK, tak tě vyhodí. Pokud je halogenak musí to být napsáno i naskle na STK.
[HonzaBK]
(5.5.2022 7:28:37)
Jojo klakson muze zustat 6V,pouziva se jen kratkou dobu
[Jenda.592]
(5.5.2022 6:16:37)
Upravu spínačky na wape máš u me v datech jestli si nejsi jistý dojed do rakovnika a pošefujeme to spolu
[kocourluk]
(5.5.2022 2:10:24)
Příspěvků: 6, poslední: 6.5.2022 9:33:5270161.Nejede nebo nestartuje
Ahoj, potřeboval bych pár zkušenostních rad. Mám několik let 350/354, dřív jezdila v pohodě, ale k posledku se rozjede, jede, a jakmile se zahřeje, přestane táhnout, dusí se a střílí do karburátoru. Typoval jsem to na bohatou směs nebo rozcházející se předstihy, ale zápalko jsem vyměnil celý, na karburátoru se zdá vše, jak má a chová se furt stejně. Hlavně to dřív nedělala... Napadlo nás, jestli by to nemohla dělat jedna z cívek, něco podobného se nám už stalo, že cívka za tepla nešla. Nemáte i jiný tipy, než koupím nový civky? Díky.
Jestli ti to střílí do karburátorů, je naopak směs chudá, evidentně ti tam nedotýká benzín.
[Sukin]
(6.5.2022 9:33:52)
přehoď svíčky, vyzkoušej, přehoď Vn cívky, vyzkoušej, přehoď fajfky vyzkoušej, přehoď kondíky vyzkoušej, natáhni jen dva dráty mezi cívky a kladívka a druý konec cívky jen uzemni (samozřjemě přes baterku) a vyzkoušej. A něco z toho to bude a poznáš to že po přehození to bude dělat druhej válec. Toot je si nejrychlejší diagnostika závady.
[HonzaBK]
(6.5.2022 7:32:15)
kocourluk: Ne pravej jde hůř a vynechává. Ale u obou zapalování, takže je to nekde mimo. Nebo ještě kondenzátor...
[Skoba]
(5.5.2022 15:07:57)
Hadr v sání.
[Ota]
(5.5.2022 9:43:33)
strílí oba vyfuky?
bude to něco na elekrice
už sem zažil zavadu vzdycky když jedu tamhle prez ten kanál vynechá
byl to kontakt ve spinacce. natahej nové provizorni kabely a zkus hledat zavadu
[kocourluk]
(5.5.2022 4:35:49)
Pokud to jede na jeden válec, pozná se to tím, že vyndáš svíčky a jedna bude černá a mokrá. Prohazováním fajfky, kabelu, cívek atd. z jedné strany na druhou se zjistí, kde je problém (přestane pálit druhý válec).
[Jad]
(4.5.2022 19:26:45)
Příspěvků: 5, poslední: 24.5.2022 19:56:5370160.Veteráni
Ahoj, neprošel někdo osobně oživením dokladů přes zahraničí? Mám péráka po dědovi s ustrizenym techničákem, opelichanej ale funkční stav, rád bych ho dostal zpět na bílý (na Véčka to už nejni)
Jo umím to udělat. 734 526 920
A děkuju karlovi za reklamu :)
[Maty Mach]
(24.5.2022 19:56:53)
Na fb Maty Mach co má na profilovce foto jak je v hokejovém dresu umí udělat papíry jako dovoz z Polska. V jedný skupině se nabízel, že udělá na cokoliv. Tak jestli to někdo prubne dejte vědět.
[Karel]
(17.5.2022 19:50:52)
A co ti brání napsat nějakýmu Polákovi z Bazoše nebo Aukra, kterej přeprodává motorky z východu, jestli by ti neprotáhl taky tu tvoji? Jistě, zadax to nebude, ale hotový papíry ti taky jen tak nikdo nepřinese.
[pračlověk]
(9.5.2022 15:25:11)
jj chtělo by to podrobnosti a nějaký kontakt.
Taky bych potřeboval jedny dokaldy oživit přes PL na Jawu.
[HonzaBK]
(9.5.2022 11:11:39)
Není to moje osobní zkušenost ale kamaráda co má Jawu kterou koupil s PL papírama a třeba dva nebo tři roky mu to stálo ladem než to dal na značky. Jediný co chvíli trvalo bylo na úřadě než doplnil nějaký údaje co nejsou v PL dokladech. Jestli chceš podrobnosti tak se zeptám.
[kura2]
(8.5.2022 9:19:16)
Příspěvků: 6, poslední: 14.5.2022 7:23:0870159.Informace
Ahoj všem. Před lety se mi dostaly do ruky dva typy ložisek 6305 C3 na kliku.Našel jsem již jen fotku,a focenou mimo vyražení značení, takže z druhé strany (u mě v datech http://jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=195637&nodeid=276503 ) to vpravo je klasika SKF, ale to vlevo, i když jsem ho měl v karteru, sedělo taky a mělo i menší vůli než SKF, a na to, že tenkrát dokázalo vydržet i rozpad a sežrání vlastního ojničního ložiska, pořád bylo, jako bych ho koupil, tj. bez větší vůle.Po opravě motoru jsem dával už jen SKF, protože tohle jsem už nikde neobjevil.Pamatuji si, jenom, že na něm bylo Vyraženo JAPAN, ale značku a značení už po těch letech nevím. Procházel jsem spoustu katalogů, ale marně.Nikde není vidět v těch katalozích počet kuliček-tohle jich má 8, SKF - 7 a větších, popřípadě vnější průměr vnitřního kroužku ložiska.Tuším,jestli to není značka NSK.Je tu spousta chytrých lidí, tak se vás chci zeptat,jestli někdo neví přesné označení tohoto ložiska na fotce vlevo.Moc děkuju a sorry za román.
Kapitál, ktorý sa použije na poskytovanie špecifických krátkodobých a dlhodobých pôžičiek rádovo od 1 000,00 € do 2 000 000,00 € každému vážnemu záujemcovi o tento úver. Úroková sadzba je 3%, v závislosti od požičanej sumy môžete splácať maximálne 1 až 30 rokov. mesačné platby sú vašou zodpovednosťou. len sa pýtam
° overené ručne písané IOU
° priniesť platný občiansky preukaz alebo pas
° mať bankový účet
° byť plnoletý.
* Ponúkame všetky typy pôžičiek
- spotrebitelia
pôžičky - podnikateľské pôžičky
- Osobné pôžičky
- pôžička na financovanie
- pôžičky na bývanie a ďalšie
Ak teda potrebujete pôžičku, neváhajte nás kontaktovať a zistite viac o našich podmienkach. Kontaktujte nás prosím priamo e-mailom: marcela.krejsova01@gmail.com
[KREJSOVÁ]
(14.5.2022 7:23:08)
[Kalasnikov Č175] ty jsi zlatej, to NSK bude ono, protože takhle gravírované značení, jako má Koyo, to nemělo, Děkuju moc!!
[Michi]
(2.5.2022 22:50:00)
Ak hľadáte pôžičku na realizáciu svojich projektov alebo na splnenie naliehavej potreby, ponúkame naše služby na medzinárodnej úrovni. S kapitálom na krátkodobé a dlhodobé pôžičky od 1 000 do 500 000 € pre všetkých serióznych ľudí, ktorí spĺňajú naše podmienky a s čestným cieľom, je úroková sadzba 2%. ponúkame všetky typy pôžičiek; finančná, realitná, investičná, automobilová, osobná a mnohé ďalšie, spokojnosť v krátkom čase do 3 dní zaručená.. v prílohe tohto príspevku uvidíte emailovú adresu, na ktorú nás môžete kontaktovať.
napíšte nám priamo na email: _ veronicahakeova@gmail.com _
Zápis do obchodného registra : Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 28991/B
S pozdravom pani Veronika Hakeova
[veronica hake]
(2.5.2022 20:01:09)
NTN vyrobené v Japonsku nebo pod japonskou kontrolou kvality taky mívá nápis Japan, ale některé se dělají i na Taiwanu, viz třeba NTN z odkazu Kalašnikova. Padalík na kliku u 350 dává NTN Japan - nevím, jestli standardně nebo na přání, ale na klice od něj jsem ho viděl.
[longr]
(2.5.2022 14:59:24)
Taky to může být Koyo, NTN, .... Označení je 6305 C3, víc nepotřebuješ. Navíc se značí prachovka (to levé ložisko ji dost možná mělo podle drážky ve vnějším kroužku) nebo specielní provedení (plastová klec, mazivo do vyšší teploty, tiché provedení, atd).
[jc3]
(2.5.2022 13:21:43)
Příspěvků: 24, poslední: 12.5.2022 23:17:4870158.všechno ostatní
Zdravím, mám v regálu motor na čz175/450, takový nepěkný, naskytla se možnost ho napasovat do motokáry, co jsem zjistil že není na tom tak bídně vevnitř, že by mohl ještě jezdit bez generálky, přetěsním válec a hlavu, dám nové písní kroužky a chtěl jsem dát nový simering u zapalování, ale problém, v klikové hřídeli je zalomeny šroub, asi byl tak složený, protože šroub ve vačce vůbec nebyl.
Má otázka je, jestli stator který přišroubuji, jestli udrží rotor, kdyby tam ten šroub nebyl držící vačku
díky za odpovědi, jenom doplňuji, že levotočivé vrtáky, ani kombinace s vytahováky nepomohla, ani se nehnul, dám to někomu kdo má cit pro sváření, a když to nepomůže, tak potom ten nový závit + rotor použít jako vedení.
[čz]
(12.5.2022 23:17:48)
Teoreticky tam rotor být nemusí vůbec. Vačku s nějakou distancí by udržel i jen samotný šroub, ale kvůli tomu stejně musíš ten starý stržený vyndat. Pokud je čep kliky rovný, tak by vačka neměla šmajdat.
[longr]
(9.5.2022 10:48:17)
díky za odpovědi.
Nějak tak mám v plánu že dobíjení není vůbec třeba.
Bude stačit baterka, hodina občasného ježdění a stačí.
Nevím jestli není škoda toho rotoru, vypadá zachovale. Nejlepší vyméct nějaký nefunkční, co je normálně k ničemu. Uvidím. Ještě čekám na ty věci potřebné k vytáhnutí toho šroubu.
[čz175]
(7.5.2022 11:37:26)
70CB750: To je ideální, pokud máš soustruh :) Ale rada je to dobrá. Stačí to ale vzít záhlubníkem nebo stupňovitým vrtákem.
[longr]
(4.5.2022 15:38:42)
Jen tak bokem,jak dlouho chceš jezdit na tý motokáře v kuse? Celej den? Vymetl bych rotor, vačku zalepil (to jsi chtěl udělat), koupit nejobyčejnější baterku. Stejně ji tam budeš mít. Na 10 Ah budeš jezdit celej den a pěkně si naklepeš konečník. No a nabíječku má dneska snad každej. Nebudeš mít starosti s relátkem a podobnejma nesmyslama, neb co tam není, nerozbije se.
[Orel]
(4.5.2022 13:21:29)
Longr: od jednoho staryho praktika jsem se naucil tu matici napred vrazit do soustruhu a trochu ji vydlabat.
[70CB750]
(3.5.2022 22:55:27)
Po důkladném namazání obvykle funguje vytahovák zalomených šroubů
[nunici]
(3.5.2022 19:39:11)
Na navaření matky to chce jen trošku grifu. Jde to 1,6 elektrodou i COčkem. pokud si chceš být jistý, že neprovaříš na kliku, tak pod matičku podlož měděnou podložku M5. Elektrodu to chce nejlíp novou a chytit to na první dobrou.
Počítám ale, že buď zabere ten vrták nebo vytahovák. Nezapomeň na bohaté podlívání uvolňovačem nebo aspoň WDčkem.
[longr]
(3.5.2022 8:53:16)
díky za odpovědi, zkusím to tím levotočivým vrtákem nejdříve, třeba se povolí, koupím je a uvidím. Matku bych tam navařit nedokázal, na to si nevěřím, je tam málo místa.
Pak bych když tak zkusil ten nápad s tím kuželem a vyřezáním závitu když by to s tím levotočivým vrtákem nevyšlo.
[čz175]
(2.5.2022 22:38:38)
Je to taky otázka vybavení dílny. Vytahovák šroubů si každý lehko koupí odpoledne v železářství za rohem, když je potřeba. Svářečku nebo soustruh těžko.
[Jad]
(2.5.2022 14:19:06)
řešil jsem nedávno, nasadil jsem rotor na kužel a naklepl, použil jsem stahovací šroub na rotor M8 a do něho jsem udělal na soustruhu M5 dírku ( vyrobil jsem trubičku se závitem), tuto dírku jsem použil jako vedení pro vrták 5mm a zalomený šroub v čepu kliky jsem odvrtal a prořízl nová závit M6 do čepu. práce na 20 minut...
[Hugo22]
(2.5.2022 13:06:23)
Viz. Michal: levotočivý vrták nebo závitník. Druhý pokus svářečka.
[Sukin]
(2.5.2022 10:48:17)
lepší železářství a koupit levotočivý vrták
je to lepší než vytahovač a většinou se šroub během odvrtávání povolí
[Michal]
(1.5.2022 20:55:40)
Jak píše El Fag... Plus se ještě střihne kolíček a poorá čep tak, že už na něm nebude rotor držet.
[Jad]
(1.5.2022 20:35:26)
Ten šroub sice rotor nedrží, ale dělá předpětí pro tření na kuželu. Zkusil bych doprostřed udělat dírku, promazat to povolovačem, nahřát a pomocí vytahováku vytočit.
[longr]
(1.5.2022 20:32:40)
Provozovat to jen s rotorem nasazeným na klice bez přitažení středovým šroubem je poněkud lehkomyslné, uvolnění rotoru a jeho sesunutí z kuželu znamená drhnutí uhlíků o okraj komutátoru a jejich vylomení nebo poškození vinutí.Já bych tam vyvrtal dírku prumer 4 a zkusil vytahovák nebo torx -jak radí Jad
[El Fag]
(1.5.2022 19:16:46)
Jestli máš svářečku, tak navařit matici, jak píše PB, většinou se zatuhlý šroub zároveň ohřeje a najednou jdou povolit i šrouby, které byly nafest. Vytahovák šroubů často materiál roztáhne tak, že se tam střihne dřív, než to povolí. Torx bych tam nemlátil, neb se to rovná "mlácení" kladivem do kliky...
[Tomas]
(1.5.2022 18:05:57)
Rotor drží na kľukovke pomocou kužeľa. Skrutka na rotore (na vačke) je prvotne na to, aby sa rotor dostatočne "silno" nasadil na ten kužeľ čapu kľukovky. Ak je rotor na kľuke (na kuželi) dostatočne hlboko, nemal by vypadnúť z kľukovky. Ak bude vačka podlepená na rotore, malo by to fungovať. V krajnom prípade (ak by sa predsa len rotor trochu uvoľnil), prestane správne fungovať zapaľovanie. Skúsiť to môžeš.
[MV]
(1.5.2022 17:37:12)
Než bědovat, že to nepůjde, je lepší vzít vrtačku a jít to zkusit:-) Další alternativa k už řečeným je obětovat jeden hvězdičkový bit. Vyvrtat doprostřed šroubu dirku, naklepnout do ní ten torx a zkusit vytočit. Poslední alternativou může být na prasáka ten štoub vyvrtat a říznout do čepu závit M7, pokud je tam na to místo.
[Jad]
(1.5.2022 17:36:51)
A jak by ten rotor držel o stator? Vždyt se to TOČÍ proti sobě!
[monty]
(1.5.2022 17:34:39)
Příspěvků: 20, poslední: 9.5.2022 11:11:0670156.Informace
Zdravím,
dávám dohromady motorku, Mám motor po GO, a při montáži karburátoru na motor se mi nezdá velikost clony (díl č. 63811074 dle katalogu ND) mezi přírubou karburátoru (karburátorem a motorem).
Předpokládám, že sání by mělo být hladké se stejným průřezem, ale clona zmenšuje průřez sání, protože má průměr otvoru o cca 2 mm menší než je průměr výstupu z karburátoru i sacího potrubí motoru.
Díky za rady.
M.
Tak ještě čerstvý dnešní poznatek z STK s třiapůlí. Probíhá stále stylem zatlačit dovnitř, nafotit, zablikat, zatroubit, nalepit známku a vytlačit ven. Se slovy technika "Ne že nám to tady budeš startovat, ať nezasmrdíš celý barák." Tož tak.
[Jad]
(9.5.2022 11:11:06)
Taky mám sání bez clonky. Předepsaná tryska velikosti 92 mi vždy dělala problémy. Vždy se to po chvilce drcení na plný plyn mělo tendence přidírat. S tryskou 95 to pak fungovalo perfektně a se stovkou už se to při plném plynu uchlastávalo.
[BooCheer]
(1.5.2022 19:44:26)
Nová 640 z fabriky bez clony ht 92 musel sem dát jehlu na prostředni zářez, protože motor cvrlikal i na Vervu 100
[Jenor]
(1.5.2022 16:13:44)
Aleš: Pavel ZRX: Jede to od spodu stejně jako s clonkou. Ten novější karburátor to zvládá obstojně. Dávám předstih 2,5 svíčky Ngk. Zapalování Im soft. A jede pěkně.
[lahvac]
(1.5.2022 8:36:58)
Jad: rozjede a zabrzdí. Ptal se jestli to startuje :-) teoreticky by šla motorka roztlačit, s traktorem by to šlo hůř.
[Kalasnikov Č175]
(30.4.2022 20:44:19)
Aleš : ano je to tak. kdysi jsem zkoušel s clonkou i bez. na běžný ježdění lepší s clonkou. líp to šlo od spodu a míň to vibrovalo.
[PavelZRX]
(30.4.2022 14:04:32)
Když už tady radíte clonku proříznout tak musíte říct i to že po tomto pojede v nízkých otáčkách ještě hůř než s plnou clonkou! Výkon se proříznutím sice zvýší ale ve vrchním spektru otáček.
[Aleš]
(30.4.2022 8:14:15)
V CR sa brzdy nemeraju? U nas odkedy mam motorku, asi 2008, vzdy sla na valce. Problem zacina byt s ovalitou bubnov, ze to nebrzdi plynule. Dokonca aj na test naprav a technik kontroloval vole vo vidliciach.
[Velorex]
(30.4.2022 6:42:11)
Hluk neměří na žádné STK. Je na to potřeba měřící zařízení a vhodný prostor, protože akustika ten hluk výrazně ovlivňuje. A protože to není snadné ani levné, nebudou to mít nikde dokud to nebude povinné.
[Deadman]
(30.4.2022 0:17:56)
Píšeš motor po go. Za mě clona proříznout, ht 92, jehla druhý zářez od spoda. Nedávat žádný filtr paliva a zkontrolovat průchodnost pal. kohoutu. Benzín olej 1:40. Takhle zajíždím už třetí 640. Karburátor jezdím už jen ten s nápisem Jawa. Co se ted prodává. Původní Jikov 2855 00 zy mě bez clonky potrápil, viz příspěvek Ota.
[lahvac]
(29.4.2022 19:25:20)
Nevím, jak jinde, ale tam, kam jezdím hluk neřešili. I 350/354 s vykuchanými rybinami v pohodě. Ta clonka to ztišuje v otáčkách. Neřešte hlouposti :) Clonku proříznout, dát trysku 92, seřídit a jezdit.
[longr]
(29.4.2022 17:37:54)
Kalasnikov Č175: To je zase nějaká novinka? Já byl s motorkama na STK naposledy před skoro 4 lety a to teda žádné brzdy ani hluk nikdo nezkoušel. A ta jízdní zkouška brzd je vůbec co?
[Jad]
(29.4.2022 15:55:18)
Jad: no měla by se startovat, hlučnost je jeden z kontrolních bodů, nehledě na jízdní zkoušku brzd, válce myslím většinou nejsou pro zkoušení motorek schváleny.
Vyhláška č. 211/2018 Sb. příloha č.1
8.1 Hlučnost
8.1.1 Systém tlumení hluku Subjektivní hodnocení. Pokud kontrolní technik usoudí, že hlučnost vozidla překračuje průměrné hodnoty, změří hluk stojícího vozidla pomocí hlukoměru v souladu s metodikou.
[Kalasnikov Č175]
(29.4.2022 15:50:53)
Jasně že projde, však na STK se motorka ani nestartuje. Nafotí si všechna veledůležitá čísla, jako jsou rozměry gum a stav tachometru, zasvítí se, zabliká, maximálně se ukáže lékárnička a hotovo.
[Jad]
(29.4.2022 15:26:11)
Ahoj,
a projde mi to bez clony na STK, když tam byla kvůli hluku? Karburátor je původní JIKOV z r.1990, tipuji, že ten mezi novější nepatří.
M.
[MiŠ]
(29.4.2022 15:17:04)
Nesmylsl, vyhodit a doseřídit.
[Hlade]
(29.4.2022 14:04:09)
Díky za odpovědi, Zatím ji tedy nechám a uvidím.
Michal
[MiŠ]
(29.4.2022 13:04:38)
Ano, je to tzv. protihluková clonka, kterou v Jawě v 90. letech montovaly, aby motorka splnila hlukové limity. Současně však snižuje výkon motoru o 2 kW. S clonkou má být hlavní tryska v karburátoru 100, bez clonky 92. Za mě je samozřejmě lepší clonku proříznout na plný průměr otvoru rozdvojky za karburátorem, ale ze starších diskusí na toto téma vyplývá, že některé novější typy karburátorů byly optimalizovány na provoz s clonkou (mají vyšší vyústění výstupu z volnoběžného či pomocného systému do difusoru) a provoz bez clonky jim nesvědčí. Takže za mě vyzkoušej clonku odstranit a pokud by byly problémy s chováním motoru, můžeš jí tam vždycky vrátit.
[Ota]
(29.4.2022 12:51:48)
když zvětšíš díru tak, aby clona nezasahovala do sání, tak dej potom hlavní trysku 95 nebo 92 a jehlu tuším na prostřední zářez. získáš teoreticky nějakého koně navíc. clona tam byla kvůli snížení hlučnosti.
[-]
(29.4.2022 12:44:03)
Vypadla mi věta - dotaz, zda je nutné vložku nějak upravovat, rozšířit, nebo má zúžení profilu nějaký smysl, který mi unikl.
[MiŠ]
(29.4.2022 11:39:19)
Příspěvků: 2, poslední: 13.5.2022 13:32:3170155.všechno ostatní
Buy high quality Real / False driver's license, ID cards, passports, diplomas, visas, Whatsapp+1720.248.8130 fake Dollar Database registered passports, driver's license, ID card, visa, birth certificate, IELTS,TOEFL,ESOL,CHSK Transcript High Quality Real / False driver's license, identity cards, passports, diplomas, visas, fake dollar / euro etc Whatsapp+1720.248.8130 email< ( lifiben@gmail.com )
grošák: Podle mě to není recese, ale stený pokusy o podvod, jako jsou ty pochybný nabídky půjček. Akorát zde už to zavání trestným činem na první pohled.
[Ota]
(13.5.2022 13:32:31)
Za tohle je u nás 1-10 knedlíků ve druhý cenový, takže doufám že to je recese.
[grošák]
(6.5.2022 22:03:22)
Příspěvků: 2, poslední: 30.4.2022 10:39:5770154.Veteráni
Vážení
snažím se "rozklíčit" 5ti místné výrobní číslo na rámu
věřím že je v něm nějak zakomponován rok výroby....
Nemůžete mi prosím někdo poradit?
Dikas Martin
Opravdu nikdo neví jak zjistit rok výroby ???
[Martin DeCarli]
(29.4.2022 16:19:35)
Příspěvků: 11, poslední: 29.4.2022 17:18:0570153.všechno ostatní
Mám motor ČZ 502 prase v trojkolové rikši. Když jedu do prudšího kopce motor začne vynechávat až zhasne,ale stačí zatlačit sytič a motor se rozjede. Mám na plovákové komoře víčko ze sytičem. nevím jak tento problém odstranit. Dodávám že motor jr po GO a karburátor by na vyčistění na ultrazvuku.
Libor
tel:604955239
Pánové, tak váš názor je, že sklon vozidla při jízdě do kopce na to nemá vliv, vliv je pouze v tom, že musí dát plný plyn a nestačí přitékat benzín. Pokud by vydržel a dal plný plyn při zařazené 4 po rovině nebo do mírného kopce tak by se to projevilo stejně = Libor to nemá vysledované pořádně nebo to popisuje špatně.Dokud se nevyjádří tak to můžeme posuzovat těžko.
[El Fag]
(29.4.2022 17:18:05)
Ten filtr je dobrá připomínka - ten s papírem umí bejt dost zákeřnej, chvíli pouští, chvíli ne... kdysi jsem ho hodil do kopřiv a místo něj dal filtr se sítkem, ten problémy nedělá...
[Peterson]
(29.4.2022 11:52:19)
Honzo, to maš pravdu, ale tím že je plovák nahoře tak přívod uzavírá, tím, že ho stlačíš tak přívod otevreš a pokud ho držíš stlačený tak palivo přitéká pořád - to má samozřejmě za nasledek zvednutí hladiny.
[El Fag]
(29.4.2022 7:10:21)
Elfagu co vím tak to že stisknu přeplavovací kolík nemá žádný vliv na množství přítoku benzínu do karburátoru - zvedne pouze hladinu v plovákovce. Tím že stiskneš přeplavovací kolík přece neotevřeš nějaký další ventil aby jsi měl větší průtok! Takže spíš brzo zavírá seřídit hladinu. Totéž průtokový filtr na to nemá vliv když zmáčkne přeplavovák, filtr pouší stále stejné množství pokud je plovák dole.
[HonzaBK]
(29.4.2022 7:01:33)
Nemáte v hadičce náhodou zařazený průtočný filtr paliva? Jestli ano, dělá to on.
[.]
(29.4.2022 5:24:40)
Možná je ten karburator ještě trošku někde ucpanej. Ten ultrazvuk není všemocnej a někdy se tomu musí pomoct mechanický, použít vzduchovou pistoli na vyfoukání a znovu vložit do ultrazvuku.
To ti někdo čistil nebo ty sám?
[pračlověk]
(28.4.2022 22:49:17)
Karburátor se sytičem má pístek ve zvláštní komoře a ovládání je táhlem před levou nohou, tento karburátor se nepřeplavuje.Víčko se sytičem na plovákové komoře - co tím myslíš? Nejspíš máš tedy karburátor s klasickým přeplavováním a stisknutím "cupováku" zvedneš hladinu benzínu.Pokud ti po rovině jede pod plynem normálně a do prudšího kopce zdechne tak tipuju : přitéká ti do karburátoru málo benzínu - protože po stisknutí kolíku motor jede, cesta k plovákové jehle je zřejmě OK, možná se při naklonění jehla plováku vzpříčí ve vedení v polouzavřené poloze, plovák by měl mít vedení i zespoda na dně plovákovky a neměl by z něho v horní poloze vyjíždět(nikdy jsem se s tím nesetkal, jen teorie).
[El Fag]
(28.4.2022 20:18:34)
Jakou má barvu svíčka?
[Jenda.592]
(28.4.2022 18:58:46)
Zkus vetší HT
[Banak]
(28.4.2022 17:02:40)
Pokud do kopce, teče tam benzín?
[Kubas]
(28.4.2022 14:33:11)
Vypadá to na chudší směs v karburátoru. Je nastavený karburátor na záběh? V záběhu je běžné, že motor nemá takový tah - postupně si sedají všechny díly, včetně pístních kroužků, které zpočátku dokonale netěsní.
[Cezet-rider]
(28.4.2022 12:13:17)
Žádné příspěvky70193.Veteráni
Zdravím pánové, potřebuju udělat sedlo na první kývačku, od koho berete výplně sedel, které fungují?
Žádné příspěvky70157.Barvy a lakování
Ahoj, doporučte mi konkrétní stříkací pistoli k hobby kompresoru s 24 litr. vzdušnikem. Lakovat budu málo, odhadem nanejvýš tak jednu motorku do roka a to plničem a akrylátovým lakem. Proto ani nezvažuju pořízení jiného kompresoru.
Na akryl potřebuju trysku 1,4mm
Preferuju horní nádobku
Cena řekněme do +/- 3000 kč
Děkuju
Žádné příspěvky70131.Veteráni
Ahoj,
obracím se na vás s prosbou nebo nabídkou - záleží na vás, jak to budete chápat . Zejména veteránisti mezi vámi možná budou znát Pepu Pacala z Hrbova u Velkého Meziříčí. Skvělej a obětavej chlap, dobrovolnej hasič, táta tří dětí a v neposlední řadě sběratel veteránů a jejich opravář.
1. dubna mu bohužel kompletně vyhořela jeho dílna, která ho živí - opravuje tam převodovky náklaďáků. Psal jsem o tom tady http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/04/02/pozar-prumyslove-haly-v-hrbove/ , sami můžete to peklo posoudit. Kromě jiných neštěstí mu už před časem pár motorek ukradli a při tomto požáru dalších několik strojů skončilo v plamenech a jsou nenávratně zničené. Shořelo mu z velké části i vybavení dílny, takže v tuhle chvíli musí už nasmlouvané zakázky jak jen to jde dělat v podmínkách, které už nevyhovují jejich množství. Místní se proto dohodli a spolu s městem Velké Meziříčí zorganizovali veřejnou sbírku. Chtěl bych vás proto požádat - ať už Pepu znáte nebo ne - pokud chcete a můžete, přispějte mu prosím na nový začátek.
Nemám strach, že by se znovu nezmátořil, protože je schopnej, šikovnej a ochotnej. Ale sami to možná znáte - velmi těžko se začíná prakticky z ničeho.
Nebudu psát číslo účtu přímo sem, odkazuji vás přímo na web města, které sbírku pořádá: https://www.velkemezirici.cz/mestsky-urad/aktuality/13102-mesto-vyhlasuje-verejnou-sbirku?fbclid=IwAR1sAtXkFG5LgrYlEqczZQ_cUUiTVEbyK5KgmHz0S-cyzdIx_N4oJWaJkDk
Tady ještě přidávám pár informací z mého webu http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/04/13/pomoc-po-pozaru-haly/ , základní informace jsou tam stejné jako na webu města.
Mimochodem - paradoxní je, že pár týdnů před požárem Pepa spolu s kolegy hasiči vyrazil pomáhat k menšímu lesnímu požáru - http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/03/19/pozar-pod-hrbovem/ a minulou sobotu - aby toho nebylo málo - do třetice zasahovali ještě u menšího požáru jiného rodinného domu - http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/04/09/dalsi-pozar-v-hrbove/
Žádné příspěvky70129.všechno ostatní
Tady se ví fšecko, žejo? Věděl by někdo rozměry Tůmy?
Žádné příspěvky70099.Veteráni
Ahoj, byl by někdo tak hodný a poradil nebo ideálně nafotil, jak jsou chycené plechy na Libeňáku? Na švédech je látka na tomto typu a tak se mi nedaří najít žádný rozumný oobrázek. Taková ta vymezovací Lka mi dole k držákům výfuků moc nepasují. A taky nevím, zda má být u nádrže šroub s podložkama mebo to jde přímo na rám.
Nepasuje mi to ideálně tak ani tak, přestože plechy jsou správné, tak jen abych věděl, jak to má být, než začnu plechy přizpůsobovat.
díky moc.
Žádné příspěvky70095.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdarvím, nemá prosím někdo čitelné schéma elektriky na skůtr Kinway 50, rok cca 2010. Na netu jsem sice nějaký našel, ale bohužel je to vždy x tá kopie z kopie a nedá se z toho přečíst co je co. Děkuji.
Žádné příspěvky70094.Informace
Ahojte vespolek. Nedokázali byste mně prosím někdo poradit, jak bez zbytečných ztrát rozdělat přední tlumič na Bizona? Když postupuju odspodu: nejdřív odšroubuju krytku, nechám vytect olej a je tam na hřídeli 10 matka, která se ale s celou hřídelí a vnitřním okolí protáčí. Pokud postupuju se shora: odšroubuju zátku, 10 matku z hřídelky a vytáhnu segrovku. Pak ale nevím, jak dál postupovat. Potřebuju nějakej speciální klíč? Díky předem za rady.
Žádné příspěvky70093.všechno ostatní
Jelikož jsem tu dlouho nebyl a nejak ten interfernet nesleduju jak kvuli covidu tak ted se prej něco deje. Chtěl bych někoho požadat zda by nepřijel mi pomoci vyklidit a nacenit muj sklad" bordelu"
Žádné příspěvky70086.Informace
Dnes ve 20.00 Prima ZOOM , vzhledem k výkonu a spolehlivosti těchto strojů to může být zajímavý pokoukání.
Žádné příspěvky70084.všechno ostatní
Ahojte, prosim Vas, viem ze sa to netyka motoriek ale neviem si pomoct, nema nahodou niekto z vas doma tento pohon? Kupil som ho od ruky a neviem najst od neho navod. Taurus TAR802 alebo TAR1002 by malo byt to iste, predava to technopark. Dakujem.
Žádné příspěvky70080.Informace
Zdravím, neměl by někdo spojkové ložisko (axiální ložisko) na Jawu Dandy 50 (motor sachs)? Popřípadě rozměry ložiska? Za případné odpovědi děkuji..
Žádné příspěvky70047.Informace
Ahoj, dohledal jsem, že se to zde už v minulosti řešilo, ale vlastně pořádně nedořešilo. Jaké gumy držáku světla (praporku) koupit na horní stranu, kde je vnitřní průměr cca 38mm a vnější cca 51 mm, a jaké dolů, kde je to jen "uříznutá trubka"? Mám na mysli už novější typ předních vidlic s gumovými manžetami, byť jsou nejspíš shodné i se starším provedením. Ideálně kdybyste mohli rovnou sdílet i odkaz na konkrétní gumy na nějakém eshopu.
Žádné příspěvky70021.Informace
Ahoj, nemáte někdo, prosím, při ruce rozměry zadního nosiče co býval třeba na Péráku? Jde mi hlavně o tu horní plotnu.
Žádné příspěvky69969.všechno ostatní
Máte někdo zkušenost, jak funguje v současnosti dodávané uložení kyvky na Pionýra? Tedy ta sada čep, 2 trubky a silonová futra?
Originál bylo ve vidlici gumové pouzdro, přičemž při pohybu kyvky se pohyb odehrával nakrucováním toho gumového elementu vůči čepu / trubce.
Ale jak je to silonu? Co se ve výsledku vůči čemu pohybuje? Pouzdro je napevno nalisované do vidlice a na trubku a pohybuje se trubka vůči čepu kyvky?
Žádné příspěvky69968.Informace
Ahojte, vedel by mi niekto prosím vás zmerať rozmery rozperky medzi ložiskami na kľuke, ide o ČZ 175/477. Poprípade ak by niekto mal tak kúpim. Dik