Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 8, poslední: 9.11.2024 9:34:4872309.Automobily a jiné vehikly
Zdravím všechny. Jeden dotaz mimo moto. Potřebuji vyměnit starý unavený silentblok na zadní nápravě Hondy Jazz po 16 letech provozu. Nevím, jestli dát klasický gumový silentblok, nebo polyuretanové pouzdro. Díky za rady či postřehy.

Foto uvedeného: https://www.rajce.idnes.cz/tr71/album/silentblok
Koupit Gumový pokud bude v nabídce koupit třeba Meyle HD od nich i tyčky stabilizátoru vydrží hodně. Hlavně nekupovat: Kamoka, Denkckermann, Topran, Impergom, Fast, Magneti marelli. [Fakýr 353,4] (9.11.2024 9:34:48)
Díky za postřehy a informace. Koupil jsem gumový silentblok. Jezdím normálně, chci mít v autě klid a auto si chci nechat, zatím slouží bezproblémově a dobře. [Pettr335] (24.10.2024 19:21:17)
Jde o to jak dlouho si chceš auto nechat. Pokud dlouho kup originál díl i když bude mít tronásobnou cenu. Jinak kup cokoli, zvlášt pokud si to uděláš sám a pokud je to jednoduchá výměna. [HonzaBK] (24.10.2024 7:56:34)
Longr: no dyk. Tam kde to jde kupuju NOS Honda gumový díly, ale taky už nejde sehnat všechno. [70CB] (23.10.2024 1:42:26)
70CB750: Kvalita gumy je špatná zejména u levných čínských dílů. Třeba různé koncovky a převlečky karburátor-bowden apod. Na čínských keplech se to rozpadne do půl roku, původní gumky třeba na Bingu apod. drží i po třiceti letech. Stejně tak je to s autodíly. Nejlevnější gumový šunt odejde za tři roky, kosti stabilizátoru z Číny klepou po roce. Tlumič z Číny je po třech letech na úrovni 13 let starého původního. Originál, seriózní nebo původní výrobce jsou na tom výrazně lépe. Ale i oni si nechávají vyrábět v Číně.
Pak existují přeprodejci. Třeba Borsehung, ten je celkem fajn. Nakupuje či vyrábí u různých výrobců, klidně z Číny, ale snaží se držet a hlídat nějakou kvalitu. No a pak je tu třeba Vika nebo Diamond kde to s kvalitou lítá. Třeba zadní stěrač na fabii. Diamond za 49 Kč, vydrží nějak stírat půl roku a začíná se trhat po roce. Origo za 230 Kč vydrží stírat 4 roky a rozpadne se za šest...
[longr] (22.10.2024 13:31:26)
PU si dávaj zavodníčci, aby měli pevnější stopu...na běžný ježdění je to tvrdý, přenáší se rázy a vibrace do karoserie - hluk. Normální provoz - guma.zdar sam559 [sam559] (22.10.2024 9:48:33)
Záleží na tom, jak jezdíš a jaký komfort očekáváš. PU je tuhé uložení, do karoserie se víc přenáší rázy, takže komfort klesne, ale pro sportovní jízdu je to lepší.
U Škodovky je většinou varianta zesílená nebo dokonce z plné gumy, což je určitý kompromis.
Pokud ti to tam vydrželo 16 let a auto chceš na normální ježdění, dej obyčejný.
[longr] (21.10.2024 21:01:13)
V mym jeepu jsem gumu na podvozku vsude vymenil za polyuretan. Zkusenejsi mi poradili to vzit smirglem aby mazani melo kde drzet, ale po dvaceti letech je to vsechno solidne zarezly dohromady.

Nevim jak v tomhle pripade, ale PU je taky tvrdsi/tuzsi a nekde - jako treba doraz osy - je to poznat.

Pokud PU nestoji ledvinu, tak bych asi dal ten. Mozna je to jenom smula, ale produkty z gumy se v poslednich par letech zdaji dost mizerny.
[70CB750] (21.10.2024 12:53:11)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.11.2024 9:25:12