Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 7, poslední: 17.2.2024 8:41:5970992.Informace
Ahoj, měl bych na vás dotaz. Cca před 5 lety jsem koupil pionýra Jawu 20 bez TP (ale s původním štítkem), postupně jsem ho dával dopořádku a letos na jaře bych chtěl jít do veteránských dokladů. přečetl jsem spoustu článků, videí a stejně všemu nerozumím. Jak je to když teď vše absolvuji, zajdu na registr a zapíšu se v podstatě jako majitel výrobních čísel co jsou na štítku, nemůže kancelář pojistitelů po mě chtít nedoplatek pojištění za všechny roky co jsem ani pionýra neměl?
Když rozklikneš detail, tak tam máš napsáno, zda to je pionýr nebo traktor + další podrobnosti.
[Pásovec]
(17.2.2024 8:41:59)
výrobní číslo když zadáš na kontrolu tachometru ti nic neřekne, protože to může být výrobní číslo z úplně jiného vozidla. Já když zadám své výrobní číslo, tak tam vidím tři vozidla který mají stejný výrobní číslo. (posuzuju to podle zaznamenaných stavů tacho na průběžných STK).
[HonzaBK]
(15.2.2024 14:22:18)
Mě to řekli, ale pouze formou je to v registru, není to v registru, nic víc.
Měl jsem ale v ruce techničák. Osoba tam napsaná dávno mrtvá, tak jsem si chtěl ověřit, jestli jsou ty papíry stále živý.
Před návštěvou úřadu bych se podíval na kontrolatachometru.cz když dáš výrobní číslo pionýra a někdo by na papíry od tvého stroje aktivně jezdil a chodil na STK, tak ti to vyjede a bude hned jasné, že na to někdo jezdí a nemusíš už nikam chodit. Je to zdarma. Samozřejmě když to nic nenajde, znamená to pouze to, že to nikam nechodí na STK, ale může to být stále napsané na mrtvého a zapomenuté.
[Pásovec]
(3.2.2024 16:19:05)
V pondělí se vydám na evidenci to zjistit, co jsem tak četl tak podle zákona by mi to nesměli sdělit. Jak to funguje v praxi, setkal jste se s tím někdo, co v takovém případě dělat?
[Pepik20]
(2.2.2024 18:46:38)
Proto je rozumné zajít se slušně zeptat, zda ta čísla jsou v evidenci vedená jako živá a podle toho se zařídit.
[longr]
(2.2.2024 11:58:05)
Jj, asi to tak bude. Ale kdyby doklady existovaly a někdo je teď používal tak bych nejspíš ty výrobní čísla teď nově na sebe nemohl přihlásit, na registru by mě vyhodili že už jsou v evidenci..
[Pepik20]
(1.2.2024 23:15:24)
Pokud ten pionýr je bez TP, tedy vozidlo bylo zrušeno a doklady nejsou, tak po tobě nikdo nic chtít nebude. Horší by bylo, kdyby doklady od pincka existovaly a jezdil na ně jiný stroj se stejnými čísly, jako ten tvůj.
[longr]
(31.1.2024 9:26:46)
Příspěvků: 21, poslední: 17.3.2024 19:52:5770991.Informace
Máte prosím někdo aktuální zkušenost se zapsáním sidecaru do TP bez změny kategorie? Potřebuji zapsat něco jako "možnost připojení přívésného vozíků Velorex 560 v.č...." dřív to bylo naprosto běžné. Teď mi na úřadě tvrdí,že jediná možnost je cestou přestavby, změnou kategorie na dvoustopé a bez možnosti sajdu odpojit. Věřím, že někde by to určitě šlo ještě udělat správně. Klidně si to dojedu nechat zapsat kamkoliv úřad, kde to půjde.
Děkuji moc za pomoc
Mám aktuální zkušenost ze Světlé nad Sázavou. Úplně běžnou oficiální cestou bez protekce mi byla zapsána do TP sajda Velorex 560. Bez změny kategorie atd..
Měl jsem s sebou TP, opis technických údajů z Velorexu, potvrzení z Velorexu o přilojitelnisti. Vyjádření z Jawy jsem nepotřeboval. Stálo to 50kč. Snad to někomu pomůže.
[edyedward]
(17.3.2024 19:52:57)
Novis: Děkuji za tip. Určitě to tam zkusím až pojedu někdy kolem. Dám vědět, jestli se mi to někde podaří
[edyedward]
(18.2.2024 0:45:49)
Novis: Děkuji za tip. Určitě to tam zkusím až pojedu někdy kolem. Dám vědět, jestli se mi to někde podaří
[edyedward]
(17.2.2024 18:52:01)
Teoreticky nejlepší bude asi typ 360... Panelky mají rám celkově vyztužený a 350 má větší sílu než 250.
Prakticky vzato ale bude rám každé kulaté Jawy poté zkroucený. Ty rámy nejsou žádný zázrak ani pro sólo jízdu :)
[559ka]
(13.2.2024 23:59:23)
Zdravím, jen bych se zeptal v souvislosti s tímto dotazem.... která kulatá Jawa je nejlepší k sidecaru? Jak motorově, tak rámem, aby nebyl rám po odpojení jak žížala. Děkuji
[Milekk]
(13.2.2024 8:37:42)
V roce 21 v Brandýse, zapsali 562 k 638 jako příslušenství, bez STK, bez změny kategorie, jen na základě povolení z Jawy a Velorexu. Můžeš to tam zkusit a dát vědět, jestli to ještězapíšou.
[Novis]
(7.2.2024 19:38:14)
Ahoj, v loňském roce jsem zapisoval Velorex 562 k Jawě 638 a jediná možnost jak to udělat byla přestavba... a ještě se drbali za uchem a studovali zákony jak se to má udělat protože to evidentně dělali poprvé :-)
[šalik]
(4.2.2024 18:37:01)
Jako já to vidím tak, že máš vozidlo co má stále stejný VIN a stále stejné číslo TP a také stále stejné přípojné vozidlo VELOREX 560 kde je zase jen a pouze jedno VIN číslo. Můj osobní názor je ten, pokud mám na papíru s razítkem potvrzeno např. dva roky nazpět z JAWY i VELOREXu, že mohu k vozidlo přestavět a připojit sidecar, musí to stále platit! Proč a na jakém základě by tam mělo být nějaké časové omezení?
(papíry mám všechny, ale motorka ještě hotová není, takže to budu taky řešit, jsem zvědav na vaše názory)
[jelenl]
(2.2.2024 11:21:08)
Ještě takový dotaz, nevíte jak dlouhou má platnost povolení z Jawy k připojení sajdy? Příklad: O povolení si napíšu dnes, přestavbu budu řešit za rok. Je to OK?
[Me2T]
(1.2.2024 14:01:05)
Jelenl: S 18z a sajdou na 250/353 tam kloudně nedáš ani čtyřku. Na tenhle motor se při použití sajdy dává kolečko 15z, extrémní hubeňouři 16z 🙂
[Me2T]
(1.2.2024 8:13:45)
Ne, mám 634 a k tomu Velorex 700, to je ten nejhranatější. Kolečko 15 je podle mě tak akorát, maximálním otáčkám odpovídá cca 100km/h místo 120 a je to až až. V nějakým návodu bylo doporučení změnit na 15 zubů, kvůli tomu jsem sháněl i pastorek tachometru 15zubů místo původního 12z. Rozjezdy jsou pak pohodlnější i s plně naloženým strojem.
Tehdy jsem svůj TP půjčil kamarádovi, on s tím šel na úřad a chtěl dopsat sajdkáru stejným způsobem... A stalo se. Dnes v době odebírání techničáků bych se bál jej dát z ruky.
[pračlověk]
(31.1.2024 22:34:23)
To pračlověk: T máš 560 připojenou k 250/353 a sekundární kolečko na 15z? Proč jsi s tím šel tak nízko? Jezdíš ve třech nebo máš kolem sebe samý kopce? V dobových návodech udávali z 19z na 18z tak mi to zajímá... Díky
[jelenl]
(31.1.2024 21:43:25)
560ku předpokládám ze máš ke kulaté jawě. Pokud ano, tak po sezoně se sajdou po odpojení nejspíš zjistíš, že provoz je možný jen se sajdou, protože ten rám to prostě nedává. Při jízdě se sajdou je cítit, jak se celá motorka ohyba a kroutí.
[maspe]
(31.1.2024 21:38:07)
Kamarádovi zapsal úředník sidecar v roce 2015 doslovně "DOPSÁN PŘÍVĚSNÝ VOZÍK VELOREX 560, V.Č. xxx". Bez změny kategorie, rozměrů a hmotností. Napsal to takto sám od sebe, bez tlačenky, speciálního přání apod.
Přijde mi,že to není zas tak dávno. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli to náhodou ještě někde neumí. Třeba ta archivní úřednice:-D
Je mi jasné, že připojování se neřeší na hned podle momentální nálady. Sajdu jsem pořídil hlavně kvůli dětem a několik let ji teď budu používat. Ale rád bych si ponechal možnost jednoduše zažít třeba sezónu na sólo motorce.
Pokud to jinak nepůjde, budu muset přestavbovat. Třeba i víckrát.
A nebo budu mít záminku na pořízení sólo stroje:)
[edyedward]
(31.1.2024 20:25:45)
já si právě myslím, že teď je to stejné jako kdysi - tedy to použití
tenkrát se jezdilo solo do práce a se sajdou v sobotu odpo na chalupu nebo k rodičům
dnes občasná vyjížďka solo a na sraz se sajdou
asi bude třeba tlačit - veteránisti a spol. - na MD, aby odpověděli, že to tak nařizuje evropská legislativa :-(
[Michal]
(31.1.2024 18:37:09)
Ano, probírá se to několikrát dokola. Doba, kdy motorka se sajdkárou byla náhražkou drahého auta, je už pryč a soupravu k tomuto účelu tady nepoužívá už asi nikdo. Odpojování a připojování sajdkáry není práce na čtvrt hodiny, protože pak je kromě dalšího vhodné odmontovat úchyty z rámu, vyměnit sekundární kolečko, aby to nebylo jak šnek (mám 15z místo původního 18z), asi nikdo nebude měnit i pastorek náhonu...
Dá se to namontovat i odmontovat v jednom, ale skutečně to není tak, že jeden týden s jednou a druhý zase bez.
[pračlověk]
(31.1.2024 10:35:24)
Už se to tady probíralo, v minulosti byla skutečně možnost sajdu připojit/odpojit dle potřeby a tak to bylo také ve starých techničácích, ale nově se jedná skutečně o přestavbu, kde zapojíš sajdu, potřebuješ papíry od Velorexu, papíry od Jawy,pak zajdeš na STK a na magistrát pro nové papíry. Od té chvíle jezdíš jen se sajdou. Pokud to chceš odpojit a jezdit, musíš to zase přestavět a dojet na STK, dojít na úřad a jiná cesta není a nebude. (Myslím, že dle aktuálních pravidel, přestavba souvisí s jinou kategorií vozidla, proto to nově nejde připojovat jak chceš ty.)
Chápu to tak, pokud by jsi sehnal mašinu s papírama, kde je to zapsaná sajda z minulosti stylem "možnosti připojení sajdkáry" tak to skutečně můžeš připojovat/odpojovat dle chuti/potřeby :-)
[jelenl]
(31.1.2024 8:23:45)
K čemu byly v TP pro 634 a podobné již z výroby vepsány možnosti připojení sajdkáry i páva, když to nejde použít? V roce 1999 to šlo, nechal jsem si na základě toho dopsat do OTP alternativní použití postranního vozíku a upravit počet míst.
[pračlověk]
(30.1.2024 21:44:13)
Řešíme tady stejnou věc a obepisovali jsme odbory dopravy v širokém okolí. Někde toho chtěli víc, někde míň, ale vždy to bylo na přestavbu a změnu kategorie z L3 na L4. Prý takhle odpojitelný to šlo zapsat naposled někdy v 90. letech. Kdyby jste měl někdo jiný postřeh, dejte prosím vědět, zatím to máme teprv v přípravě.
[Prohorovka]
(30.1.2024 20:29:24)
*Tlacenku
[maspe]
(30.1.2024 19:31:22)
Příspěvků: 11, poslední: 6.2.2024 7:14:0670990.Tuning a přestavby
Ahoj,
co říkáte na počin PéráCZECH?
Celkem se mi líbí, je to "jako veterán", ale furt to nějak není ono. ale muselo to dát práce.
Za mě super, viděl jsem ho v Brně, když tam s ním Kenny byl.
A asi kdybych ho koupil a měl rád péroše, tak bych se po Kennym opičil. ;-)
[Verdom]
(6.2.2024 7:14:06)
Super nápad, jen mi to na fotkách přijde hrozně dlouhý. Chtělo by to vidět naživo. Třeba na Krucíku, co Kenny? :o)
[Daryth]
(5.2.2024 14:09:56)
Ty plechy i s těly kastlíků schovávají techniku, takže musely zůstat. Jinak by se to muselo úplně celé překopat, to by ale bylo na palici.
[longr]
(5.2.2024 10:31:58)
Takhle z fotek mi na tom vadí příliš mohutné plechy pod sedlem. Chápu, že to asi jinak nejde, ale designově to tam nepasuje. A pak ten nápis. Jinak hezký.
[Montgomeryx]
(5.2.2024 8:17:06)
Za mě krásná práce! Rozhodně to nemá být veterán, ale retrostyl a za mě hodně povedený. Prostě Indický Pérák dovedený k dokonalosti.
[Uďa]
(2.2.2024 19:47:08)
Jací kupci, stačí si najít článek na webu, nebo se zeptat Kennyho. Poslední informace jsou, že se to nebude vyrábět, že zůstane jen jeden kus. Proč to zase někdo přepočítává na peníze? Je to Retrostyl nové věci v rámci možnosti, takže podle mě super! Kenny ho vystavoval na podzimní brněnské Veterántechně a měl úspěch - pořád to tam okukovali lidi.
Honza BK - hlavní pořadartel Veterántechny Brno
[HonzaBK]
(2.2.2024 7:01:29)
Mně se to nelíbí. Viděl jsem ho v Lysé na Labem. Je to taková slepenina starého s novým. Chápu, že kdyby byly upravené výfuky, kastlíky a spínací skřínka byla by cena někde úplně jinde. Ale pokud jsou na to kupci a líbí se jim to, tak proč ne, smysl to v tomto případě má.
[edward]
(1.2.2024 17:09:50)
Viděl jsem ho naživo na Kennyho srazu patinovek a bastlů a je to pěkný počin.
[jaw250]
(31.1.2024 13:55:46)
Je to pěkně udělané. Díky tomu velkému motoru mi to tedy spíše připomíná OHC šneka s jednosedlem. Akorát ten nápis na kastlíku mi nějak láme oko, ten tam byl zbytečný. Ale naživo jsem to neviděl...
[Banjokid]
(31.1.2024 12:02:55)
Mně se to líbí. Myslím, že to připodobnění originálu se jim v mezích rozumných možností povedlo a péráka to připomíná mnohem víc, než origo.
[longr]
(31.1.2024 9:29:32)
Příspěvků: 16, poslední: 2.2.2024 12:02:1170987.všechno ostatní
Pánové měl bych na Vás dotaz.
Dovezl jsem si Kyvačku 250ccm s Polska, udělal dovozovou STK a dnes jsem šel na magistrát, abych motocykl na sebe přepsal.
Donesl jsem SPZ, tech. průkaz, zelenou (bílou) kartu a dovozovou STK. Vše bylo v pořádku až najednou technik mi sdělil, že se musí u tohodle motocyklu udělat technická způsobilost za poplatek 3000 Kč, což jsem upřímně vůbec nečekal když se jedná o motocykl české výroby.
Postupoval technik správně? Nebo jsem zaplatil jen tak zbůdarma 3 000Kc?
Asi jak kde. Vím o případu, kdy to normálně prošlo, ale před zavedením focení majitel číslo radši objevil, aby bylo i v budoucnu bez problému. Jinde prostě rám bez čísla u vozidla, kde je číslo normálně raženo, musí být a je vyžadováno.
[longr]
(2.2.2024 12:02:11)
Může projít TK kývačka bez vyraženého čísla rámu?
[nunici]
(1.2.2024 22:30:02)
já používám "komunistickou" verzi, kdy je číslo černě v červeném rámečku
to měli na Míčankách rádi ...
stříknu červeným sprejem - okolí olepeno páskou
hned po nástřiku otřu vlastní číslo hadrem nebo uchošťourou
tak po týdnu stříknu černým a zase hadr
číslo je jak od malíře
[Michal]
(29.1.2024 19:47:40)
To se stává. Já jsem jednomu poradil, ať to fotí pod úhlem, aby se mu blesk neodrážel do čočky. Jinak z toho furt vycházel přepálený flek.
[longr]
(29.1.2024 19:15:15)
Oni už ani ti technici na STK nejsou to co bývali. Mě 3x fotil číslo rámu na stroji, který už takhle 3x normálně prošel technickou, a něco se mu na tom nelíbilo.Sranda byla že číslo je okem krásně viditelné,ale na fotce prostě ne. A to jsem tam byl s jeho bývalým šéfem jakožto protekčně
[nunici]
(29.1.2024 18:46:06)
HonzaBK: Ještě loni šlo bez problémů vyřazené vozidlo přihlásit v zahraničí a pak po převodu zase znovu u nás. Pokud se něco nezměnilo, mělo by to jít i letos.
Tady je to jiný problém. Technik místo aby se podíval do databází, které má dostupné a ve kterých má potřebné údaje (minimálně pro stroje české a československé výroby je mít musí), chtěl loudit peníze navíc.
[longr]
(29.1.2024 12:14:15)
Monti nějak se mě to nezdá přece pokud mám registrováno auto, to odhlásím a prodám do zahraničí a za několik let to zase v zahraničí odhlásí a prodá mě zpět tak to přesce musí jít přihlásit? To co píšeš vím že je na 100 % u vozidel, které mají potvrzenou EKOlikvidaci? Schválně se na to zeptám u nás na dopravce.
[HonzaBK]
(29.1.2024 7:19:22)
Jedna technická - není to nějaká "přestavba" ? Poláci umí s papírama dost čarovat
[nunici]
(27.1.2024 19:46:23)
Technickák mám od jiné motorky ale právě z roku 1956.
Prihlasovana motorka je 1.1.1955
[Mirda]
(24.1.2024 19:11:53)
Jestli máš od motorky starý český TP na stejný VIN, tak tě stejně vyhodí. Protože motorka už jednou v Československu registrovaná byla, a podruhý to nejde.....
[monty]
(24.1.2024 18:54:03)
Tak jsem dohledal ještě starý TP ve kterém je u uvedeno následující:
Potvrzujeme, že výše popsané vozidlo se shoduje s typem jehož technická způsobilost k provozu byla schválena průkazem č.j. 41810/55, vydaným ministrem dopravy dne 29.7.1955.
Což je krásně, ale motocykl který chci přihlásit je přihlášen v Polsku 1.1.1955. takže mám spolíka. Jelikož je motocykl vyroben dřív než ten způsobili.
PS. starý TP je z motorky roku 1956. Nemáte někdo motorku z roku 1954 abych se vlezl do intervalu?
[Mirda]
(24.1.2024 18:36:28)
A když tak uvažuju, tak se do databáze těchto průkazů musí dostat i z STK.
[longr]
(24.1.2024 18:25:05)
Jo a v českých (československých) techničácích bývalo něco jako "technická způsobilost byla schválena průkazem č. xxxxxxxx - vydaným ministerstvem dopravy dne yyyyyyy.
[longr]
(24.1.2024 18:13:59)
Nevím jistě, jestli se dá někde stáhnout, ale není problém jej získat přímo z Jawy. To by nemuselo být ani za poplatek, když panu Kraftovi napíšeš, jakého vola jsi potkal.
[longr]
(24.1.2024 18:09:26)
A není možné poskytnou to schválení?
Abych mu to omlátil o hlavu?
Jeho odpovědět byla, že žádná Jawa není schavelna, jelikož je to motocykl za krále klacka.
[Mirda]
(24.1.2024 17:58:32)
Technik je trouba-
JAWA Kývačka má český číslo schválení, a žádný schválení technické způsobilosti se nedělá.
Jedna cesta je jít na jiný úřad, druhá je vyžádat si stanovisko písemně, a na technika si stěžovat u nadřízených orgánů(ministerstvo dopravy)
[monty]
(24.1.2024 17:56:00)
Příspěvků: 6, poslední: 28.1.2024 12:44:1370986.všechno ostatní
Ahoj. Jak je prosím správné pořadí uchycení prvků u zadní stupačky u panelky 350?
Rám-držák výfuku-stupačka?Kde se dává ten malý plechový držák,co drží podsedlový plech?Chtěl bych vědět ,jak to bylo původně. Nějak jsem nemohl najít detailní obrázek. Děkuji.
Souhlasím jak píše pračlověk.
Mám to na svý panelce takhle, je to sice 250 ale asi je to stejné i na 350.
Foto v datech.
[Cholerix]
(28.1.2024 12:44:13)
na mojí panelce od vojáků to bylo původně držák plechů, držák výfuku, nosič, stupačka. Ale věřte vojákům... Z fotek to vypadá že mezi plechem a držákem stupačky je šílená díra.
Osobně bych to viděl tak, zkusit to jedním způsobem a podívat se, zda ti plech běží stejně s hranou kastlíku, nebo je moc dovnitř nebo ven. Dle toho to nechat nebo změnit. Největší smysl mi dává jak to píše pračlověk, pokud ohyb plechu dovolí dosáhnout na díru - šroub stupačky.
[maspe]
(27.1.2024 22:01:32)
Nevím jak to bylo origo, ale já to dal takhle: rám, malý držáček podsedláků, držák výfuku, stupačka, podložka, šroub. Přišlo mi to jako jediné možné řešení. Když by byl nejdřív držák výfuku a pak až držáček podsedláků, tak by to nevyšlo protože držák výfuku je hranatej a přes něj by nešel dát držáček podsedláků, kterej směřuje pod cca 45° nahoru, minimálně by se musela obrousit hrana na držáku výfuků. Prostě mi ten malý držáček podsedláků vyšel pěkně do oblouku na rámu, tak jsem ho dal první.
[kuba]
(26.1.2024 20:01:39)
V tom katalogu je ale tzv. rozstřel, není to z něj úplně zřejmé. Zkus se schválně mrknout do katalogu pro panelku 350/360.
[pračlověk]
(25.1.2024 17:24:16)
Když nevím, jak je co složené, podívám se do katalogu náhradních dílů. Tam je vše detailně rozkreslené a je z obrázků patrné, jak má být co složeno.
[Ota]
(25.1.2024 15:13:39)
Podle mě tam je jen jeden způsob, jak to složit: na držák stupačky výfuk, na něj stupačka, na stupačku ten ohnutej plech, pak podložka a pak šroub. Ten plech nikam jinam nedáš, protože by na druhé straně, kde plech nebude, vznikla mezera.
[pračlověk]
(21.1.2024 19:34:44)
Příspěvků: 6, poslední: 27.1.2024 22:03:0870985.Veteráni
Pozdravujem Vás priatelia.
Prosím Vás, je potrebné vymeniť pastorok náhonu tachometra na JAWE 350/360 pri použití 13 zubovej predlohy? Dával som tam prevodovku zo 634 a 13 zubovú predlohu. Doteraz som mal 12 z pastorok. Má to niekto už odskúšané? V starých dotazoch sa to riešilo, ale s neistým záverom. Doporučovalo sa vymeniť za 11 z, ale aj ponechať 12 z.
P.S. Nikde som nenašiel dodávateľa 11 z pastorka. Viete poradiť? Vďaka.
jak píše monty...
[maspe]
(27.1.2024 22:03:08)
ale jsou LEVNÝÝÝÝÝ- Z číny samozřejmě.....
[monty]
(26.1.2024 7:55:07)
Jedná sa o športku 350/361, kolesá 19, sekundar 15 z. Pastorok 12 z. Všetko podľa predpisu. Ukazuje viac preto, že nie je dobrý tachometer. Skúšal som tam 3 nové kusy (repliky). Jeden ukazoval o 10 km menej, jeden o 15 km viac a jeden o 10 km viac. SUPER kvalita dnešných replík...
[MV]
(25.1.2024 12:08:29)
Proč ukazuje víc? Máš tam menší sekundární kolečko?
[pračlověk]
(24.1.2024 22:01:33)
Pračlověk, veľká vďaka za informáciu. Predpokladal som viacero príspevkov, ale čo už...
Keďže teraz mi tacho ukazuje o 10 viac, tak predlohu 12 z ponechám, aspoň to bude ukazovať presnejšie (reálnejšie). Nech sa Ti darí.
[MV]
(24.1.2024 21:43:43)
Tak si to spočítáme:
s předlohou 13 zubů se bude předloha točit pomaleji 12/13 = 0,923, rozdíl bude cca 7,6%.
Je potřeba, aby se pastorek náhonu točil rychleji, takže 12/11 = 1,091.
Dohromady to dá 12/13 x 12/11 = 1,007.
S novým pastorkem a 13 předlohou to bude ukazovat o 0,7% víc než se standardním převodem.
Nedal by se pastorek 11 zubů použít (upravit) z panelky 250?
[pračlověk]
(23.1.2024 19:58:50)
Příspěvků: 15, poslední: 29.1.2024 19:19:1070984.všechno ostatní
Zdravím, je lepší do motoru používat pod zapalovani a výstupní kolečko gufera jednobrita a nebo jednobrita s prachovkou? A vadí něčemu když se použije jednobrite s prachovkou?
To nebude guferem. Pokud je skutečně nedomazané, tak buď málo oleje ve směsi, přicpaný mazací kanálek v přefuku, otřep na sběrné drážce v klikovce apod. Při čištění rozebraného motoru doporučuju dbát na sražené hrany vrtaných mazacích kanálků a očištěné otřepy mazacích drážek.
[longr]
(29.1.2024 19:19:10)
Připojím se k dotazu:když ložisko u altiku jeví známky nedostatečného mazání(rezavá barva), je chyba v guferu, či někde jinde. Motor jinak běhal normálně.
[Josef]
(29.1.2024 18:25:01)
Teorie praví dávat bez prachovky tam, kde to z obou stran omývá nějaké mazné médium - třebas pod primární kolečko. A s prachovkou tam, kde je z druhé strany jen vzduch - třebas právě k sekundáru. Praxe ale praví, že je to buřt, bo to gufero obvykle lehne na jinčí problém, než vydření břitu prachem ze vzduchu.
Každopádně před montáží simering vymáchat v oleji, hřídel máznout, na nezušlechtěnou hřídel pak vyndávat pružinku, jak pravil longr. A za mne osobně pak na kliku vitonkový.
[Stíví]
(24.1.2024 19:38:43)
Já to spíš myslel tak, že bez maziva by bylo tření mnohem vyšší. To je také jeden z důvodů, proč je dobré gufero nechat nasáknout nebo aspoň před montáží namazat.
[longr]
(24.1.2024 10:33:29)
Grafy platí vždy pro jedno gufero a běh v mazaném stavu. Měří se však na stolici více gufer najednou pro potlačení statistické a systematické chyby.
[-]
(23.1.2024 18:43:58)
Určitě se tření sníží, pokud je mezi břitem a hřídelí olejový film, ale rozhodně se úplně neeliminuje. Kdyby jo, tak by se gufero nikdy neopotřebovalo. Diplomant v té práci graf přebral z SKF, viděl jsem ho i někde u Rubeny a i u prodejců ložisek a těsnění.
[longr]
(23.1.2024 18:25:56)
Tak to ani není možný, tam v tom grafu musí být někde chyba, buď to není na gufera nebo je tam chyba v kusech. Takovou spotřebu energie mít gufero nemůže to by se velice brzo roztavilo.
[rikša]
(23.1.2024 14:54:39)
Tedy ne osy, ale distance :)
[longr]
(22.1.2024 19:00:32)
Proto pokud někdo dává gufera i do kol místo původních prachovek, je rozumné z nich vyndat pružinku, a to kromě tření taky z důvodu omezení vybrušování drážek do povrchově nezušlechtěné osy kola.
[longr]
(22.1.2024 18:59:30)
Uďa: to je odvazne tvrzeni. Zkousel jsi nekdy zatocit klikovkou s gufery a bez ni?
[Bakoun]
(22.1.2024 15:15:52)
Většinou používám gufera s prachovkou, vydrží déle a když je správně usazená klika, tak gufero neubere ani watt
[Uďa]
(21.1.2024 10:22:11)
Bez prachovky stačí. Pod zapalko určitě bez prachovky, pod kolečko to neškodí, ale u kozích dechů dávat vše bez prachovky, každý třením ztracený watt se tam počítá :)
[longr]
(19.1.2024 19:34:00)
Podle mě stačí klasika bez prachovky.
[Čezet-rider]
(19.1.2024 12:16:16)
Příspěvků: 9, poslední: 24.1.2024 8:19:3270983.Informace
Zdravim .Potřebuji evidenční kontrolu kvuly přepsání JAWA mustang.Na krku ramu není štítek s číslem-JAK TO RESIT?
Výrobní štítek na Pionýra byl vždy veden jako legální náhradní díl. Dokonce má i své katalogové číslo v katalogu ND a i za totality jsem ho kupoval v Mototechně v Brně na Veselé ulici.
[HonzaBK]
(24.1.2024 8:19:32)
Nebudu posílat odkaz, ale stačí zadat do Googlu: Vyjádření k problematice identifikátorů vozidla (VIN, typ motoru, číslo motoru), opět se jedná o dokument MD ČR, odstavec 22 chybějící štítek, cituji: Ministerstvo dopravy neuděluje žádné výjimky, vozidlo musí být opatřeno výrobním štítkem náhradního provedení nebo pokud je to možné, tak výrobním štítkem, který výrobce dodá jako náhradní díl. V případě, že výrobce vozidla vydá prohlášení, že výrobní štítek jako náhradní díl není schopen dodat, musí vozidlo vybavit výrobním štítkem náhradního provedení provozovatel vozidla na svoje náklady...
[Tomas]
(24.1.2024 1:03:04)
Mrkni na Nařízení Komise (EU) č. 19/2011 ze dne 11. ledna 2011 pro auta nebo si pročti strojařskou modlu https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006L0042&from=it Já si myslím, že to je na základě selského rozumu...žádný výrobce nechce po X letech řešit jiný než origo štítek, většinou to bývá na základě nějakého průseru se zraněním apod....uvádět stroje a auta na trh je vždycky o hubu a na výrobce jsou kladeny obrovské nároky, který si ani nedokážeš představit. Žádná norma, vyhláška ani směrnice neřeší věci-stroje starý 40 a víc let, vše je poplatné době vzniku. zdar sam559
[sam559]
(23.1.2024 22:11:45)
sam559: Podle mě srovnáváš dvě jiné situace. Víš o nějaké vyhlášce či prováděcím předpisu, který by uváděl, že výrobní štítek vozidla musí dodat vyplněný pouze výrobce vozidla? Jsem v tomhle laik, tak se ptám (nehádám se)...
[Tomas]
(23.1.2024 15:32:06)
Protože v tomhle oboru tak trochu dělám. Odkaz mi nejde otevřít. V případě ztráty nebo poškození výr. štítku máš právo se obrátit na výrobce a ten by (jako jediný) ti měl poskytnout nový štítek, shodný se starým. To platí zejména u strojních a elektro zařízení, kde je povinnost mít zařízení označené štítkem po celou dobu jeho životnosti. Je to z důvodu potřeb bezpečáků, revizáků i uživatele, když např. potřebuje vyměnit přívodní kabel k soustruhu...mrkne na štítek a hned ví příkon atd.
[sam559]
(23.1.2024 13:54:17)
Pardon, výrobní štítek rozhodně NENÍ běžný náhradní díl!!!
Výrobní štítek je spolu s doklady základním identifikátorem stroje a je vystavován jen a pouze výrobcem.
To, že u našich starých keplů evidentně nové štítky koupené kdesi na eshopu a vyražené doma na ponku nikdo neřeší, je věc jiná...zdar sam559
[sam559]
(23.1.2024 11:20:38)
Štítok je náhradný diel, normálne kúpiť a vyraziť
[Milos634]
(19.1.2024 10:56:12)
Koupit repliku a vyrazit.
[monty]
(18.1.2024 20:50:47)
Příspěvků: 6, poslední: 16.2.2024 17:37:3370982.Informace
Zdarec,je nad guferem nějaký pojistný kroužek, jestli jo tak jsem ho někde zasel.kde ho sehnat.mam klasické kluzáky Březnice.diky
Sice jdu s křížkem po funuse, ale na podzim jsem přetěsňoval a trošku dával do pořádku moje vidle na 640 a řešil jsem úplně to samý. Nakonec jsem tam gufera narazil, co to šlo a zajištěný to nijak nemám, i když je tam na "něco" zápich. Přes to jsem dal harmoniky, tak by se tam ani bordel držet neměl.
[deyva]
(16.2.2024 17:37:33)
Díky akorát ty segrovky by tam asi nemohly byt ty s očkem.to by asi zasahovalo až do britu gufera.jedine pérový pojistky.no asi se spokojím s tím že tam nic nedám.
[víťus]
(25.1.2024 20:43:44)
Je to tak, je je psáno níže. U 640 jsem z výroby gufera jištěný neměl, byly naražený tak, aby byly do roviny s okrajem kluzáku. Při výměně mi doporučili narazit je hlouběji a zajistit ségrovkou. Udělal jsem to, ale patrně tím narážením do větší hloubky se jedno gufero trochu zdeformovalo a sáklo. Takže při výměně jsem tam žádná ségrovky nedával, narazil je pouze zároveň s vrškem kluzáku, a vše bylo OK.
[Ota]
(25.1.2024 15:24:08)
I přispěju svojí troškou do mlýna: měl jsem tam ty gufera dvě nad sebou. Není ten pojistný kroužek jen obyč ségrovka? Tak či tak, gufero tam léta drží aj bez něho.
[Stíví]
(24.1.2024 19:27:49)
Díky.no ono totiž v jednom katalogu tam nejsou a v jiném jsem tam něco viděl.tak snad to nevyjede.na partdeck mám za to že tam pojistky měli,ale už tam nic není.jenom na ty nový savle.a jinde není nic k sehnání.
[víťus]
(19.1.2024 22:15:41)
Podle katalogu tam nic být nemá, po vnějším obvodu gufera je "břit", který zapadne do zápichu v kluzáku. Nicméně já u svojí 638 jsem měl gufera zaražená hlouběji a v zápichách segrovky. Upřímně pochybuju, že to bylo z vůle některého z předchozích majitelů. Při druhé výměně gufer jsem od nich taky opustil
[Marlboro]
(19.1.2024 20:04:29)
Příspěvků: 6, poslední: 27.1.2024 17:56:5670981.Informace
Ahojte kolegovci.
Robím si GO motora Jawa 350/360. Dávam prevodovku 634 s 13 zubovou predlohou, výstupné kolečko z Jawy 638. Vývodové kolečko osadiť v ložisku 3205. Toto sa tu už riešilo viackrát. Boli tu spomenuté viaceré varianty, ako to riešiť. Otázka pre tých, ktorý to majú naozaj dlhšiu dobu odskúšané. Ložisko chcem zalepiť Loctite 638.
1) Udrží len lepidlo to ložisko? Nebude tam segerka.
2) Nevadí, že sa karter bude nahrievať? Lebo pri použití lepidla sa vraj karter nenahrieva. Vďaka.
Ota, srdečná vďaka za dôležitú informáciu. Nech sa darí.
[MV]
(27.1.2024 17:56:56)
Karter se nenahřívá tehdy, pokud je díra pro ložisko volnější a jde do něj dát ložisko i bez nahřátí. Ty chceš to ložisko ovšem lepit z důvodu, že tam chceš dát ložisko dvojřadý. Takže pokud tam nejde bez nahřátí, tak nahřívej.
[Ota]
(25.1.2024 15:27:17)
Ďakujem Vám kolegovia za odpovede. Nech sa Vám darí.
[MV]
(19.1.2024 20:16:25)
Vlepené ložisko 3205 tam mám zatím 5000 km. To mi připomíná, že bych to mohl zkontrolovat. Karter jsem samozřejmě nahříval, jinak bych to tam špatně dostával. Lisovat jsem to nechtěl. Zvenku jsem musel dát tenčí gufero.
[Banjokid]
(18.1.2024 8:30:06)
Příspěvků: 4, poslední: 6.2.2024 7:18:4870980.Barvy a lakování
Ahoj,
na japonce jsem objednal nové brzdové kotouče, k dispozici jsou pouze se stříbrným středem, já potřebuji předesignovat na černou, který barevně pasuje k pozdějšímu ročníku barevného provedení. Co byste doporučili za barvu nebo přijetelně proveditelné řešení?
Když jsem nedávno repasoval a stříkal "sprejem na brzdy" třmeny na auto, tak barva slezla při kontaktu s čističem brzd...
Alkyton viz No_-_name funguje. Ověřeno v praxi taky.
[Verdom]
(6.2.2024 7:18:48)
Nebo cerakote
[víťus]
(18.1.2024 18:21:42)
Ahoj Agente, třmeny na autě a středy kotoučů na sajdě jsem řešil alkytonem. S ohledem na to, že na autě to drží minimálně 3 roky tak to na motorce musí bejt na furt :-)
[No_-_name]
(18.1.2024 18:08:57)
Příspěvků: 27, poslední: 31.1.2024 9:33:1570979.všechno ostatní
Zdravím,jaký je rozdíl v palivech Natural 95 a Natural 98 ? Je Natural 98 bez té biosložky E10 ? Mám to do svého veterána ČZ 125/453
Stačí vypustit před zimou nádrž,aby nezrezla ?
Díky za odpovědi
Zavařit do igelitového pyle spolu se silikagelem. Silikagel lze koupit běžně jako stelivo pro kočky za pár šupů, nebo přímo z netu třeba ve formě pytlíků přímo určených pro balení. Pro větší pocit sucha a bezpečí bys mohl přidat kousek spešl papíru proti korozi, ale to už je fakt pásek a kšandy.
[-]
(31.1.2024 9:33:15)
S voskem bych to nehrotil, konkor podle mě stačí. Navíc co člověku brání tam jednou za pár let trochu přifouknout? Vosk v Rezistinu se sice benzinem rozpustí, vypláchne a vyleje, ale proč si to zbytečně komplikovat. Konkor stačí vypláchnout, navíc pokud ho tam nebude litr, ale jen film, tak se ve směsi bez potíží spálí.
[longr]
(30.1.2024 12:26:18)
Jenže ten vosk se potom z nádrže bude jak dostávat? Olej se rozpustí v benzinu a spálí, toto udělá buhví co...
[Jad]
(30.1.2024 8:35:58)
Konkor je fajn. Motorové stejně jako dvoutaktní oleje mají taky konzervační a protikorozní schopnost, ale konkor je vzlínavější. Na zakonzervování dlouhodobě neježděné motorky bych použil ten.
[longr]
(29.1.2024 12:23:17)
Jad: Protože WD 40 váže vodu. :-)
[Borderer]
(29.1.2024 7:34:07)
u WD bych věřil, že zrezla
já před 10lety nastříkal Konkor - nešetřil jsem - a loni byla nádrž v pohodě, jen taková lepivá
benzin si s tím asi časem poradí a těmhle motorům trocha maziva navíc neuškodí
[Michal]
(27.1.2024 20:15:52)
Deadman: Vypláchnutí prázdné nádrže olejem korozi zabrání na řadu let, to mám vyzkoušené. M2T, nebo nějakým motorákem pro auta. Ale u další motorky jsem nádrž před odstavením vystříkal sprejem (konkor nebo WD40, už si nepamatuju) a ta za stejných podmínek skladování zrezla.
[Jad]
(27.1.2024 17:46:58)
Na tom, na cem jezdim pravidelne mam benzin az po vicko, na cem jezdim obcas, z toho benzin vypustim uplne....ale mam to v temperovane garazi, kde je v zime stale 12 stupňů. Kdyby nebyla garáž, tak demontuju nadrz, necham vyvetrat a dam do baraku.
[jaw250]
(27.1.2024 9:50:36)
Nalít tam technický benzín? Vypláchnout nějakým olejem?
[Deadman]
(26.1.2024 22:25:03)
Lámu si teď hlavu, co nejlépe udělat s nádrží Jawy, na které jsem dva roky nejel a další 3 nebo více let na ní asi nepojedu.
Poslední roky jsem na ní vyjel, jen když jsem zrovna neměl k dispozici jinou motorku. Což se mi už jen tak nestane. Jawa jsou vzpomínky, ale vždy raději sednu na motorku na které je jízda požitkem.
[Deadman]
(26.1.2024 22:23:30)
V suchém prostředí bez prudšího střídání teplot reznout nebude. Pokud je ale někde, kde třeba normálně mrzne a pak z ničeho nic přijdou s frontou plusové teploty, jako tomu bylo teď o víkendu, tak se studené součástky začnou ohřívat a vysráží se voda. Pak ke korozi může dojít. Tenký plech prázdné nádrže se sice ohřeje celkem rychle, ale vlhkost se taky sráží rychle. Dále záleží, jak dlouho se udrží velmi vlhký vzduch, jestli je u motorky průvan, který vlhkost může částečně odvětrat apod. Roli v tom hraje víc faktorů.
[longr]
(26.1.2024 10:10:47)
Proč by prázdná a odvetrana nádrž kde předtím byla Verva 100 s olejem měla reznout?
[Prohorovka]
(25.1.2024 20:32:25)
Už roky dávám Vervu 100 do všeho co celou zimu stojí. Nějaké vypouštění nádrže atd. je zbytečné, možná je to jen na škodu protože pak ta prázdná nádrž zrezne. Dokonce mám jednu takovou "výstavní" panelku se kterou se projedu pár kilometrů jednou do roka. V té nádrži mám Vervu 100 natankovanou asi před třema rokama a tomu benzínu absolutně nic není. Má krásně modrou barvu a voní jako čerstvě natankovaný, žádné reznutí nádrže se nekonná, zalepení karbecu taky ne, kdykoliv k tomu přijdu tak šlápnu a běží. To o klasické 95 říct nemůžu. Když to mám v něčem třeba jen dva měsíce tak už z toho jde cítit takový podivný zápach a z modrého zbarvení od modrého oleje TSF je naráz ten benzín žlutý až oranžový a nádrž má tendence rezivět i když je po okraj plná. Někdo může asi namítat že tankuje na zimu 95 a nemá problém, samozřejmě že natural 95 je široký pojem, některý může být třeba i lepší. Ale proč to pokoušet když Verva je osvědčená a je to jistota. Takový velký cenový rozdíl to na tu jednu moto nádrž neni tak neni co řešit
[BooCheer]
(23.1.2024 11:43:47)
Jo, máš recht. Nějak jsem si to přehodil. Předstih se zvětší, ale jakmile se objeví detonace, které příliš zvyšují tlak, předstih se zmenší.
[longr]
(20.1.2024 20:10:02)
Se stoupajícími otáčkami se regulací předstih zvětšuje, aby palivo stále stíhalo kvalitně prohořet. Palivo s nižším OČ se vzněcuje potenciálně dříve a hrozí detonace, čidlko klepání to pozná a předstih zvětší, aby k zápalu došlo dříve, než k detonaci, jenže pak píst při cestě nahoru déle přetlačuje již probíhající expanzi, což je ztrátové. U paliva s vyšším OČ se nemusí předstih tolik zvětšovat, zažehne se ve správnou chvíli a píst vykoná největší práci.
[longr]
(20.1.2024 16:39:07)
longr: Mas to obracene, predstih se muze zvetsit. Auta nastavuji predstih na nejvetsi hranici pred „klepanim“, u paliva s vetsim oktan. cislem muze byt ten predstih vetsi. Dost se tomu venoval i Vaculik v clancich o preplnovanych motorech, kde se vyssi oktanove cislo „vyplatilo“. Motor nemusel umele snizovat predstih nebo tam srat nadmerne bohatou smes.
[Bakoun]
(20.1.2024 10:10:50)
V tom článku na kurzy.cz je pár nesmyslů. Třeba víceoktanový benzín není výhřevnější, ale díky vyššímu OČ se dá zmenšit předstih a tak z paliva v určitých režimech vyždímat víc, než s velkým předstihem. U elektroniky se to poladí samo, u pevného či mechanicky řízeného předstihu se bez poštelování samozřejmě nepozná nic. Zrovna motorky typu Jawa a běžná zahradní technika nepoznají vůbec nic, jen majitel může díky absenci lihu být klidnější :)
[longr]
(19.1.2024 19:43:42)
Příspěvků: 4, poslední: 29.1.2024 11:36:1570978.všechno ostatní
Ahoj, opravuju ČZ 350/472, má uvolněné/vytlučené uložení spodní misky ložiska řízení v krku rámu. Miska tam má vůli cca 0,2-0,3 mm. Prosím, udrží to lepidlo (třeba Loctite 638)? Hledal jsem ve starších dotazech a podle odpovědí v dotazech by snad mělo. Dotaz je z roku 2017, tak jestli se někomu od té doby nerozšířily zkušenosti v této oblasti? Nebo byste doporučili radši nějaké „pořádné“ strojařské řešení? Nevíte, kdo by případně uměl to uložení opravit, případně třeba i srovnat rám? Nejsem si jistý, jestli není rám hnutý, ještě jsem se nedostal k tomu ho zevrubněji posoudit. Ten starší dotaz: http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=64250
Děkuji předem
Moc děkuji za zkušenosti a informace!
[Peterson]
(29.1.2024 11:36:15)
0,2-0,3 mm vůle je dost. To bych tam dal radši dvousložkový tmel na kov. Na krk jsem ho, už dával. Odmastit, lehce potřít misku a rám. Misku strčit do rámu a hned brýle a nahoře utáhnout, aby se spodní miska vystředila z horní do osy a nechat do druhého dne.
[kriz]
(21.1.2024 21:36:58)
Taky jsem lepil, myslím že když se občas sáhne na vidlici jestli nemá vůli tak to vydrží na furt.
[Kalasnikov Č175]
(18.1.2024 18:59:48)
Měnil jsem misky asi tak v roce 2009 a tu spodní jsem lepil jakýmsi zeleným lepidlem a drží to doteď. Pravda, poslední roky už nejezdím tolik...
[pračlověk]
(18.1.2024 16:49:39)
Příspěvků: 2, poslední: 21.1.2024 10:39:5370976.Informace
Věděl by někdo jaká je šířka červeného pruhu na předním blatníku na jawě californian???
díky.Mira
[Mira]
(21.1.2024 10:39:53)
Příspěvků: 3, poslední: 13.1.2024 21:11:0170975.Informace
Zdravím chlapi:) chtel bych se zeptat zdali existuje nejaká dokumentace k zimní sadě revmaplechy na Jawu 250/350 kryty motoru a zadní kryt kol a plexi ? nejaký Leták nebo tak neco kde je zapsaný navod na montáž třeba i seznam nahradních dílu a takpodobně děkuju za jakekoliv odpovědi
Vzhledem k tomu, že existoval čtyřstránkový návod na zrcátko na plexi, věřím tomu, že nějaký návod nebo prospekt existoval i na tyhle věci
[Prohorovka]
(13.1.2024 21:11:01)
no jen mě to zajimalo jestli vubec neco takoveho existovalo jinak problem nemam s ničim dělám, totiž jednu 559 panelku i s tou zimní výbavou a tak se myslel že se k tomu kdysi dávalo nejaký leták aspon přece jenom byla to doplnkova výbava že ?
[Jerry1993]
(12.1.2024 12:11:41)
Návod na montáž revmaplechu jsem nikdy neviděl. Návody k zadnímu nosiči nebo pneumatikám taky nejsou a přesto všichni ví, jak patří...
Co se ti tam nezdá?
[pračlověk]
(12.1.2024 11:44:17)
Příspěvků: 1, poslední: 14.1.2024 18:17:1170974.Informace
Zdravím, pustil jsem se do motoru na Stadáka S11. Vyskočilo na mě pár překvapení, jako zatrhlé dva šrouby karterů, vlaskové praskliny karteru kolem výstupu šlapek atd. A k dotazům:
1) Pod a nad spojkovým košem patří kluzné podložky? čili na hřídel patří podložka, kluzné pouzdro, koš a další podložka?
2) Výstupy karteru na hřídel šlapek jsou zatěsněny asi o kroužky (zá tam nic neměl), nevíte rozměry?
3) Mám vydřený pravý karter od velkého ozubeného kola na hřídeli šlapek (kolo jde do záběru když se šlape dopředu) nevím proč to dře, žádná vymezovací podložka tam podle katalogu nepatří.
4) Kartery se těsní origo na tmel nebo papír? V knize oprav mopedu píšou tmel a těsnící papír pouze pod víko spojky...
5) Které všechny hřídele se vymezují podložkami?
díky za odpovědi a případné rady na co si dát pozor při skládání
1. ano, stejný podložky jsou na hlavní hřídeli kolem jedničkovýho kola
2. z hlavy nevím, ale dá se koupit sada https://www.stadion-tuning.cz/Sada-o-krouzku-slapaci-hridele-3ks-d156.htm
3. je to bohužel vlastnost - vyměň půlměmsíce ve spouštěcím kole a dej cca 1 mm silnou podložku na hřídel pod páku levý šlapky.
4. origo nevím, vždycky ale byly kartery zasraný od hermetiku. Když to situace dovolí, dávám na kartery jen tmel - po zavření karterů se ti musí otáček volně předloha - pokud ne, tak mezi katery dej papír, pokud bude vůle na předloze moc velká, tak jen silikon, případně pak vymezit viz bod 5. Osobně dávám na kartery jen silikon, pod válec a na karbec papír.
5. Pokud máš hlavní hřídel správně složenou (nic ti na ní nechybí)je stažená k ložisku přes sekundární kolo - vymezovat netřeba. Předlohu tak, aby měla vůli cca 0,3 mm, větší vůle je zbytečná, i když to nějak zásadní vliv nemá jako třeba u kývačky. Hřídel šlapek vymezit podložkou viz bod 3, posuneš ji víc vlevo a spouštěcí kolo ti nebude dřít karter
[Marlboro]
(14.1.2024 18:17:11)
Příspěvků: 5, poslední: 16.1.2024 15:03:0970973.všechno ostatní
Jaký je konkrétní rozdíl mezi karburátory 2801 a 2802? Předpokládám, že rozdíl bude v tryskách, případně v základním nastavení. Jaké jsou tedy hodnoty?
a černé na bílém to stojí v návodu k obsluze pro 634-7.
[agent]
(16.1.2024 15:03:09)
Oprava:
2801: HT 115
2802: VT 92
Takto je to správně
[pračlověk]
(8.1.2024 22:18:31)
Odpověď jsem našel přímo zde na Jawamanii, řešilo se to v průběhu let již několikrát.
Karburátory jsou stejné, typ 2926SBDb, liší se velikostí hlavní trysky a povolením šroubku bohatosti, to je ale vedlejší.
2801 HT 92, VT55
2802 HT 115, VT55
V průběhu let mohou být samozřejmě trysky vyměněny za jiné.
[pračlověk]
(8.1.2024 22:02:14)
pračlověk: Proč ten rozdíl nenapíšeš? Třeba to někdo použije až to bude potřebovat.
[PB]
(8.1.2024 19:43:13)
Příspěvků: 24, poslední: 29.1.2024 14:45:1770972.Informace
Zdravím a všem vše nejlepší v Novém roce.
Teť k motoru.
Pomalu studuji motor, nevím kolik má najeto ale vypadá docela slušně. Ve válci má schůdek a nultý výbrus. Takže půjde na výbrus a mám 3 otázky.
1. Na klice jsou ložiska ZKL 6305 nejsou značená C3 ale RPN. Je to nějaká podivnost nebo staré značení.
2. Středící pouzdro karterů na zadním úchytu je ze strany zapalování cca 4mm utopený, ze strany od spojky naopak přesahuje a je roztemovaný.
Co s tím, riskovat poškození a půlit s takhle dojebaným pouzdrem nebo ho raději vyrazit a vyměnit dokud je motor vcelku.
3. Nebo udělat jen výbrus s novou pístní sadou a podle toho jak pobřeží se rozhodnout jestli půlit a GO.
Díky za názory
longr díky, to je ono.
Jak je motor zrasovanej tak sem chytil lehkou paniku jestli je to tak správně a jak moc má koukat je to měřeno digitální šuplíku.
[Cholerix]
(29.1.2024 14:45:17)
Mrkni ke měn do dat. Myslíš to pouzdro pro řadící tyčku, co čouhá mírně doleva? To je správně, aretuje pozici řadící kulisy. Pokud by čouhala směrem mezi kartery, tak to dobře není, mezi kartery nemá čučet nic.
[longr]
(29.1.2024 12:31:12)
Díky za podnětné příspěvky, budu se jimi řídit.
Moc času teť na něj zatím nemám tak zjišťuji skutečný stav a co budu potřebovat , motor je docela zrasovaný.
Nějaký jelito při půlení muselo použít šroubováky takže dosedací plochy karterů se musí srovnat na skle.
Gufero pod zápalkem nezajistil segrovkou ale zatemoval na 4 místech kladivem.
Pozitivum je převodovka, téměř netknutá.
Ukázal se ale jinej špek.
Pouzdro pro startovací segment v levém karteru je vysunuté o 2,6 mm z karteru k převodovce je to tak správně.
Nebo je to špatně a má být zároveň s karerem .
[Cholerix]
(28.1.2024 13:12:00)
zakryté plastem těsní - tedy olej nepropustí
zakryté plechem netěsní, olej propustí
jinak ne-jawa zkušenost, plastem zakryté ložisko v převodovce, i po 300tkm tam tuk byl
ložisko už mělo vůli, převodovka se rozebírala kvůli něčemu jinému než ložiska
[Michal]
(19.1.2024 19:08:38)
Ja by som sa bál, lebo som eliminoval presakovanie okolo spojkovej tyčky. Vadil mi furt mastný motor a vytekanie oleja zo zadného krytu reťaze :-)
[Milos634]
(19.1.2024 10:58:19)
Milos634: Toto má Jawa vyřešené, stejně jako mazání řetězu, průsakem oleje kolem spojkové tyčky. Na výstupu z převodovky bych se o suché gufero nebál.
[Jad]
(18.1.2024 22:37:32)
Ak cez plastom zakryté ložisko neprejde olej, tak by som čakal zodratie gufera za ložiskom. Lebo nie je mazané olejom. Namazanie gufera olejom pri montáži nevydrží nafurt.
Ak to sa to gufero nezoderie, tak musí ložiskom pretekať olej. Rozobral už niekto takéto ložisko? Ako vyzerá? Zostala tam pôvodna náplň alebo je plné oleja?
[Milos634]
(18.1.2024 19:26:09)
Plast, protože je to kontaktní těsnění, narozdíl od plechu. Myslím, že dokud má ložisko přiměřené vůle, zůstane v něm tuk a olej se do něj kdovíjak nedostává.
[pavelEC300]
(18.1.2024 18:49:40)
A to zakrytí ložisek je lepší plastové, plechové, nebo je to jedno? Předpokládám, že olej proteče dovnitř tak či tak...
[Jad]
(18.1.2024 18:46:17)
Asi se mi vyloženě nepoštěstilo takový motor, co umřel na ložiska v převodovce potkat, ale viděl jsem dost takových, co měly v těch ložiskách převodovky na můj vkus přílišnou vůli. A pak se různě řeší vakl na spojce, životnost primárního řetězu (s nímž jsem tedy nikdy problém neměl), vyskakující kvalty a olískaný vidličky. Nemám k dospozici žádná exaktní data, abych to mohl tvrdit s určitostí, ale když můžu zabránit otěru z převodovky, aby se nechával mlejt v ložiskách, udělám to. Že to v jawách nikdy nebylo, není argument. Že to výrobci automobilových převodovek používají, naopak ano. A ty převodovky (iz moje auta) najíždějí vyšší stovky tisíc km. Tolik důvod, proč to používám.
[pavelEC300]
(18.1.2024 16:37:24)
Jen pro zajimavost, kolik znate jawich motoru, ktery zakukaly na loziska v prevodovce? Ja zatim s zadnym.
[Bakoun]
(18.1.2024 11:58:58)
pavelEC300: Zrovna tebe jsem chtěl zmínit, protože se mi matně vybavovalo, že jsi snad zakrytá ložiska dával do obou motorů tvých cestovních Jaw. Jenže jsem byl líný hledat podklady, tak jsem si říkal, že se třeba ozveš sám :)
[longr]
(18.1.2024 9:29:07)
Naopak - 2RS ložiska do převodovek CS dvoutaktů dávám vždycky, protože se do nich žádný bordel z převodovky nemůže dostat a teplotně jsou pořád v normě. Nájezdy, který ty převodovky vždycky bez potíží daly, mě utvrzují, že to je správné řešení. (viz longr a automotive převodovky) Takže nebát se toho.
[pavelEC300]
(17.1.2024 20:09:36)
Já měl v motoru půllitra ložisko pod spojkovým košem jednostranně zleva kryté plechem a dle katalogu tam má takto i být. Už si nepamatuju, jestli jsem to zachoval nebo jsem dal obyčejné.
[longr]
(17.1.2024 16:05:14)
Zakrytý bych dal do kol a do rozety, do motoru bych je nedával právě z důvodu mazání a aby se dostal olej až ke guferu a mazal i břit gufera.
[HonzaBK]
(17.1.2024 9:37:08)
Zakryté ložiská + olejová náplň prevodovky, to vidím skôr na problém že sa nebude dostatočne mazať. Alebo bordel čo sa dostane do ložiska tam už zostane.
[Milos634]
(16.1.2024 23:28:44)
Zakryté ložiska se občas dávaly, používají se v převodovkách i dnes. Krytky omezují kontakt s otěrem a šponkami. Není to potřeba, zvlášť pokud člověk normálně a včas mění olej. Třeba u automobilových převodovek s "doživotní" náplní to ale smysl má.
Pokud převodovka vypadá skutečně dobře, tak bude stačit dát nová futra, vidličky a dobře ji vymezit.
[longr]
(16.1.2024 10:51:59)
Tak jsem to rozpůlil, ještě že tak.
Měli jste pravdu , docela prasárna.
Gufero na klice bez segrovky,v převodovce zakrytý polský ložiska, slepý pouzdro převodovky vyjelo na hřídeli když jsem to rozpůlil. A vrchol všeho uvnitř vše zaprasený tmelem.
Ale velký pozitivum převodovka vypadá dobře jen řadící vidličky jsou trošku ošoupaný.
[Cholerix]
(16.1.2024 1:49:25)
souhlas s tím, co napsali níže, rozhodně lousknout a udělat komplet
[Marlboro]
(10.1.2024 13:33:09)
Ja by som ho určite rozobral a spravil komplet. Už len fakt že je tam tesnenie čo by tam normálne nemalo byť a hermetik. Pre istotu asi puzdro najprv vyrazit a ak treba opraviť dieru a až potom rozpolit. A ako píše Kuba, ak motor dlhšiu dobu stál je stav spodného ojnicneho ložiska klukovky otázny (korozia)..
[Boco]
(9.1.2024 8:50:04)
Žádné příspěvky71080.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Kolega z práce prodává Simsona.
Tuším že snad by to měl být S 51.
Papírovej, na značkách má vape.
Cena nevím jestli je reálná ale snad kolem 50 tis.
Jen vážní zájemci kontakt do SZ.
Kontakt předám majiteli ale záleží na něm jestli bude reagovat vaši nabídku přijme.
Žádné příspěvky71075.Oleje, mazání ...
Zdravim, chtěl bych jen apelovat na ostatní, na kontrolu oleje v převodovce.
Leta jsem jezdil, občas kontroloval, neubývalo tak jsem na to zapomněl. šlo mi trochu huř dát trojka z podřazení ze 4
Nedávno jsem musel jet asi 60km, to se to podřazování shoršilo, pochvíli zas dalo dokupy. Min tejden jsem chtěl jet posekat, jízda super ale najednou mi vypadla 4, tu už jsem tam nedal. Dojel jsem dom na 2 a po rozborce, jsem zistil, že se mi zadřela a vytavila vydlička k přesouvání koleček.Kolečko se 4mi čepy bylo taky hyn. Z motoru jsem vypustil cca 4dcl oleje. Už to mám daný dokupy a skládám stroj zpět ale jsem nasebe dost nasranej. Ta utavená vydlička a kolečko jež ji mrouská jsou ko a je to jen neduusledností a hloupostí. Tak jen do mě a prověřte si to. Vl
Žádné příspěvky71065.všechno ostatní
Ahoj, sháním "machra na rámy" z Prahy nebo okolí. Koupil jsem rám na kejvu (asi 1956) a půjde na písek a lak. Potřeboval bych ho před tím zkontrolovat od někoho, kdo ten rám zná a umí zjistit, co tam přebývá/chybí a dokáže to dovařit.
Určitě chybí zadní držáky vejfuků/stupaček, držák bat. kasílku není na pohled nic moc, ale snad bude držet a u krku má drobnou prasklinu.
Všechen matroš a rozumnou hodinovku samozřejmě dodám/zaplatím. Nehledám charitu :-)
http://www.jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=9952
Dík, Vojta
Žádné příspěvky71006.Elektro
Rychlý dotaz ohledně Vape SZ120. Může mi prosím někdo, kdo má na stadíku vape s velkým rotorem zjistit v jaké poloze statoru vůči rotoru hází jiskru? Vychází ryska na rotoru v okamžiku zážehu na střed snímače nebo kam? Stačí mi to opravdu přibližně. Ptám se proto, že dáváme upravený vape ze stadíka na jiný levotočivý motor a potřebujeme nastavit předstih nasazením rotoru na kliku v určitý poloze vůči statoru (snad se chápeme). Díky :-)
Žádné příspěvky70637.Tento web
Přátelé, chodí nás sem pravidelně určitě pár desítek a nepravidelně hromada dalších. Když se podíváte na 20 posledních přispívatelů na provoz, tak je to za 4 roky zpět dost bídné. Velmi si vážím toho, že zde neotravují vyskakující okna reklam na kdeco. I spamových nabídek půjček apod. je zanedbatelně. Rád se podívám co řeší figury s podobnou zálibou jako já, vrátím se k něčemu zaparkovanému ve svých "oblíbených" nebo si najdu něco starého co potřebuji. A nebo se zeptám. Za těch 9 let jsem zde získal i trvalé osobní kontakty. Diskuze sice už asi před rokem vyprchala, ale i tak sem chodíme. Když pošlu někomu dotaz-"vzkaz" , tak se prakticky vždy dočkám odpovědi. Jsme si v tom postižení podobni! Poslat mobilem pár korun nezabere tolik času a ve srovnání s cenou třeba jednoho piva nebo čehokoliv jiného je to celkem prospěšná investice. Přehled nejdete kliknutím na "Návštěvnost". Pro jistotu sem kopíruji platební údaje. Moc děkuji SPRÁVCI webu a všem rádcům a dotazujícím i prostým návštěvníkům.
Věřím, že jsem vás neurazil, jen bych byl nerad kdybychom se neměli kam podívat jak na Jawu nebo Zetku.
Citace z tohoto webu:
"Přispět můžete na účet:
Číslo účtu: 180336758/0600
IBAN: CZ61 0600 0000 0001 8033 6758
Konstantní symbol: 0308
Variabilní symbol: měsíc a rok dohromady (např.: 092007)."