Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 16, poslední: 18.3.2022 7:46:5870062.Informace
Zdravím, dá se nějak řešit vymlácené uložení ložisek v bubnu na velké kývačce? Je to volné dost, na lepidlo už je to myslím moc, vaklá se to tam fest. Dá se to nějak vložkovat?
Kolo je pěkné původní, tak preferujeme záchranu...
Díky moc za rady.
Omlouvám se za mystifikaci, měl jsem na mysli podložku pod ložisko.
[valach]
(18.3.2022 7:46:58)
Nebude rozpěrka mezi ložiskama? A když dotáhnu osu kola? Jak se přenese síla? A
[monty]
(17.3.2022 22:09:30)
Já to teď řešil takhle: https://yareczech.rajce.idnes.cz/Vlozka_CZ_250_475
Odzkoušeno to prozatím nemám, ale toho masa tam moc nezbylo, takže objektivní recenzi na tohle řešení dodám dodatečně. Vložka vyhotovena tak, aby nebylo nutné používat rozpěrku mezi ložiska.
[valach]
(17.3.2022 10:23:59)
Už jste někdo vložkovali seriovej buben na KÝVAČKU? Tam na to není materiál! JAWA dělala Kývačkový bubny s vložkama na Libenáky a Švédy.Ale to je specielní odlitek, a střed je zasílený,aby vložka vyšla na průměr.
[MONTY1]
(13.3.2022 12:16:02)
Nesmysl. Kola jsou vymackana v miste ulozeni loziska, ale to se stavalo pri neodborne vymene, nikoli vymackanim behem provozu. Bohuzel jsem se o tom sam kdysi presvedcil na svoji prvni kyvacce, kdy jsem takhle velice rychle zkurvil puvodni nevymackany buben preventivni vymenou lozisek, a musel jsem je pak zalepit.
Ano, proto pak uz do panelkovych kol dali ocelovou vlozku, kdyz zjistili ze lidi proste nemaji k dispozici pripravek na vylisovani loziska presne v ose, a misto toho ho vytloukaji sroubovakem.
Coz je dalsi argument proc je to blbost - pokud si to tazatel necha prevlozkovat, nepotrebuje sirsi ulozeni, protoze i kdyby to co rikas byla pravda, tak pres vlozku to jedno lozisko nevymacka.
A treti vec, misto filc prachovek cpat gufero je opet zbytecny overkill, RS nebo 2RS lozisko bohate staci.
[Krizoň IV.]
(11.3.2022 23:30:05)
Tie diery su vymackane len v mieste loziska. Dalej uz nie. A to pre to, ze tam je mala stycna plocha. S demontazou to nic nema. Pri demontazi to ide preto tazko, ze lozisko musi prejst cez neporuseny origo rozmer. Vacsina povodnych bubnov je vymackana a pritom neboli nikdy rozobrane. Pouzitim dvoch, alebo sirsieho loziska sa zvacsi stycna plocha a znizi tlak na hlinik. Hlavne u pretazovanych strojov s pavom a jazde vo dvoch.
Toto uz vedeli aj v jawe, preto panelky maju v bubne zaliatu ocelovu vlozku. Ocel tlak loziska lepsie znasa a rozlozi ho lelou sirkou do bubna.
A co bude na tom drahsie? Dve loziska navise, skratena rozperka o 2 loziska a vyroba segerky o par mm vedla. Viac ale odporucam dat tam dve dvojrad loziska a namiesto filc prachoviek tam dat gufera. Tak ako kazdy dnesny moderny stroj.
[Velorex]
(11.3.2022 20:56:01)
A k cemu ze to bude, cpat tam 4 loziska, krome toho ze to bude stat vic ?
To ulozeni loziska v kole se nevymacka behem provozu, ale diky tomu ze je uzivatele prasacky vymlati nakrivo. Tim ze tam nacpe vic lozisek se ten problem akorat zhorsi.
[Krizoň IV.]
(11.3.2022 20:29:07)
Pri tom vlozkovani ich poziadaj, aby ti drazky na segerky urobili tak nech ti tam vojdu 4 loziska. 2+2, alebo 1+1 dvojradove. Kyvacka nema v bubne zaliatu ocelovu vlozku pre loziska a to je jej najvacsi problem.
[Velorex]
(10.3.2022 5:54:57)
Tehdy brali 1000Kč za jednu díru... V Brně jsem nechával opravovat uložení tyčky řadících vidlicek, tedy dvě pouzdýrka + úprava děr 1500 bez DPH. Tady to bude podobné.
[pračlověk]
(9.3.2022 20:53:01)
No prave ze nám úplně nejde o cenu aby to bylo co nejlevnější, protože koukáme taky na zachování původního kola s pěkným chromem.. nechával jste si někdo už vlozkovat, kolik Vás případně stalo?
[zelyvel]
(9.3.2022 17:14:23)
Buben za 500? Tak to se těm cenám už nedivím.
[Banak]
(9.3.2022 13:27:21)
Kup jiný buben, stále se dají do 5 stovek sehnat. To vložkování bude dražší, pokud ho neuděláš sám.
[Sukin]
(9.3.2022 13:16:41)
Nemam to ted pred sebou, ale odhadem je ta vůle kolem milimetru. Právě nevím, zda má kyvackovy buben dost masa na vložkování a zda se to realne dělá.
[zelyvel]
(9.3.2022 12:55:06)
Záleží, jak je ta vůle velká. Existují lepidla, co spolehlivě vymezí i vůle 0,5mm (na průměru). Nebude to pouzdro moc tenký, případně příliš zeslabený náboj?
[pračlověk]
(9.3.2022 12:19:17)
Vyvložkování bude nejsprávnější cesta. Já na to vybavení nemám, tak jsem před lety provizorně použil ve stejné situaci dvousložkový tekutý kov. A už to tak zůstalo:-) Ale je pravda, že na téhle motorce najedu jenom kolem 300 km za rok.
[Jad]
(9.3.2022 11:12:17)
Příspěvků: 1, poslední: 2.4.2022 19:41:1970061.Informace
Ahoj, repasuji motor na Jawu 350 a otázkou mi je, zda mohu použít původní velký labyrint. Klika měla značné vůle v ložiskách a kroužky se z části lehce otřely o labyrint. Tímto otěrem vznikla 0.2mm vůle do oválu oproti původnímu rozměru. Je toto použitelné, nebo je nutno opravit/vyměnit?
Ví popřípadě někdo o opravných kroužcích na kliku, pro které by stačilo labyrint přesoustružit a nemuset kupovat tento díl za cca 2000kč?
Henry, ak by bol opotrebovaný (poškodený) otvor stredového čela do elipsy len o 0,2 mm, nemalo by to vadiť. Otázne je, ako je opotrebovaný otvor celkovo. A či nie je poškodená plocha stredového čapu kľukovky. Keďže dodatočná oprava bez polenia motoru nie je možná, výška rizika ponechania stredového čela je dosť veľká. Na druhej strane je kvalita nových replík stredového čela dosť mizerná. Poraď sa s "klikárom", aby Ti premeral kľukovku. Ak nechceš nové stredové čelo za 2.000 Kč, tak na Pardecku máš lacnejšie, napr. http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=60_65_67&product_id=21584 . Je ich tam v ponuke viac.
P.S. nenapísal si typ Jawa 350, tak som uviedol ako príklad...
[MV]
(2.4.2022 19:41:19)
Příspěvků: 2, poslední: 15.3.2022 14:32:4170060.Informace
Ahoj,
namontoval jsem si na Jawu 640 nové přední vidle které nyní montuje Jawa na současné 350/640. Když začnu brzdit, tak se mi strašně kroutí a musím otočit doleva s řídítky aby motorka jela rovně. U starých březnic jsem takový problém neměl. a to jsem tam měl velký kotouč. Pod blatníkem mám podkovu, všechno pořádně dotažené.
Dotazy:
1. Máte také takové problémy?
2. Jak se to dá řešit?
jj. pouzdra tam mám
[Doly_cz]
(15.3.2022 14:32:41)
Máš v té podkově ty pouzdra okolo šroubů? Tuším, že se ta podkova přitahuje přes takové malé pouzdra asi aby se nepřitahovala přes ten umělohmotný blatník.
[spec]
(15.3.2022 11:02:50)
Příspěvků: 9, poslední: 9.3.2022 20:45:3270059.Veteráni
Zdravím, nevíte jak opravit vrypy od šroubováku po půlení? Někdo to totálně doprasil . Napadá mě nějaký tmel. Otázka je jaký ? Nebo jiné řešení. Je to v oblasti klikovky.
Tekutý kov a zabrousit na desce.
[Sukin]
(8.3.2022 14:53:00)
Dík za rady.
[Pierre]
(6.3.2022 14:48:28)
Teploty by som sa nebal. Raz som zlomil rebro na matici vyfuku kyvacky. Prilepil som ho na tekuty kov. Lepil som tiez rebro na hlavu peraka, aj to stale drzi.
[Velorex]
(6.3.2022 13:19:16)
Řešil jsem podobný problém na motoru ČZ 250/455. Opraveno pomocí dvousložkového epoxidového tmelu od Alteca. Poté zabroušeno a na desce srovnáno. Drží dodnes, s teplotou není problém, je odolný vůči oleji.
[Čezet-rider]
(6.3.2022 10:44:15)
Je pravda, že mě to napadlo jako první možnost.Obávám se teploty. Dík za potvrzení. Vařit to je podle mě nesmysl.
[Pierre]
(6.3.2022 2:16:44)
Pokud jsou vrypy hluboké, nebál bych se použít tekutý kov. Pořádně odmastit, nanést tmel, zarovnat. Tenhle epoxid na materiálu karterů vždycky držel, když jsem s tím něco látal.
[Jad]
(5.3.2022 18:45:42)
Příspěvků: 8, poslední: 7.3.2022 22:48:4770058.Veteráni
Zdravim ty bubny jsou pod jinymi cisly ,co je tam jine.ja myslel ze ji maji stejne
Nevím co jsem koupil za dráty, ale pouzil jsem bubny z klasiky a nic jsem vrtat nemusel.
[Sukin]
(7.3.2022 22:48:47)
A hlavy drátů jsou stejně velké?
[grošák]
(5.3.2022 21:07:44)
Je to jak píše Sukin. Model Sport má větší průměr drátů, proto jsou větší otvory v náboji. To je jediný rozdíl.
[Čezet-rider]
(4.3.2022 19:44:58)
Odlitky jsou stejné, jen Sportka má větší průměr vrtání pro silnější dráty. takto mi to vysvětlil místní uživatel Chlup
[Sukin]
(4.3.2022 10:28:55)
Některé bubny z této řady měli brzdový štít jedny přes buben a jedny do vnitřku bubnu, ale nejsem si jistý.
[Uďa]
(4.3.2022 9:56:16)
Tipuju že bude jiné jenom značení. U Jawy má Sportka bubny stejný jako klasika.
[a]
(4.3.2022 9:25:06)
Příspěvků: 16, poslední: 8.3.2022 8:50:5770057.Tuning a přestavby
Zdravím všechny, chci se zeptat jestli by šel teoreticky zvýšit výkon když na karburátor Jikov 2924 M-12 dám vzduchový filtr s větším průtokem vzduchu, místo základní 100ky trysky dám 110 a seřídím to na to? Popřípadě není to moc velká tryska? Nebo by tolik paliva "uživil" i základní sání? Nemůže víc směsi nějak poničit motor, přece jen k tomu mám úctu. Díky
Filas, proBoha, neřeš zvyšování výkonu a maximálky u tohohle stroje! Dej to do slušnýho stavu, gumy, řetěz, brzdy, tlumiče, kladívka, jak píšou níže. Ať je to spolehlivý a nemusíš se bát, že Tě to někde nechá. Nech to v originále, trysky, filtr vzduchu, sekundár - vše je fabrikou navrženo jako univerzální optimum. Udělej si veteránský, pak na to sedni, dej čtyřku a KOCHEJ SE NAŠÍ KRÁSNOU KRAJINOU! A hlavně, pokud na stroji jezdil Tvůj děd či otec, nikdy ho neprodávej. Zdar sam559
[sam559]
(8.3.2022 8:50:57)
Ano, jak píše Jad. Výkon motoru se samozřejmě nezmění, o něco se zvýší točivý moment na zadním kole. Maximální rychlost o moc neklesne, ba naopak, může se i nepatrně zvýšit kvůli tomu, že lehčí převod umožní motoru dostat se do vyšších otáček. Vzhledem k tomu, že hodláš stroj provozovat na polních cestách, tě maximální rychlost vůbec nemusí zajímat - té tam stejně nikdy nedosáhneš. Naopak zvýšení krouťáku na zadním kole je přínosné.
[Ota]
(8.3.2022 8:30:07)
Vykon se samozrejme nezmeni, jak uz bylo receno. Ale to pocitani maximalni rychlosti je spis v teoreticke rovine. V realnych podminkach napr. pri protivetru, vetsim nakladu, mirnem stoupani apod., se muze rychlost diky lehcimu prevodu klidne i zvysit. Chce to vyzkouset, co bude vyhovovat, tech par kolecek na otestovani zas tolik nestoji a ani tolik prace s vymenou neni.
[Jad]
(7.3.2022 23:24:55)
Oprava: díky
[Filas]
(7.3.2022 23:16:15)
Tím hne s výkonem jsem právě myslel jak to s ním hne dolů, jako o kolik ho posune. Ale jídly ta trojčlenka mě nenapadla.
[Filas]
(7.3.2022 23:15:34)
S vykonem to nehne. Spocti si to, je to normalni trojclenka - starej prevod, novej prevod, stara maximalka, a spocti si novou maximalku.
[Krizoň IV.]
(7.3.2022 17:54:47)
Díky za radu. Ještě se zeptám na jednu věc, hne s výkonem hodně jeden zub na vývodu z převodovky? Popř. o zhruba kolik km/h to sníží max. rychlost?
[Filas]
(7.3.2022 17:08:11)
Tak pokud to hodlas dostat na silnici, tak na to je 450 motor k nicemu.
Jinak, uz to tu probehlo nespocetnekrat, ale protoze jsi novacak, tak te na to upozornim (: Vecka nejsou jedina cesta jak dostat motorku na silnici, resenim je taky prihlasit ji pres nemecko na nemecky znacky, a pak "dovezt" do CR. Vyjde to draz na poplatcich a je s tim vic prace, ale vyhoda jsou normalni papiry s kteryma muzes eventuelne motorku prodat.
[Krizoň IV.]
(6.3.2022 15:01:14)
mám moto bez papírů ale příští rok plánuji veterána
[Filas]
(6.3.2022 14:44:54)
Mensi kolecko ti posune vykon vic dolu, a zlepsi odpich, jo.
Mas tu motorku na papirech, nebo bez ? Pokud to je bezpapirac na polnacky, tak se muzes zamyslet nad tim sehnat jednovyfukovy motor 450, ten ma 10 koni, a do ramu by ti sednul.
[Krizoň IV.]
(6.3.2022 13:51:16)
Spíše jsem po první zprávě od Krizoňe přemýšlel o o zub kratším řetězovém kolečku u vývodu z převodovky, někde na poli maximální rychlost nevyužiji a motorka by podle mě měla lepší odpich. A kdykoli bych to mohl vrátit zpět. Zdá se vám to jako dobrý nápad?
[Filas]
(6.3.2022 13:15:10)
Když to řeknu takhle tak jelikož jsem dost mladej a chtěl bych se s tou motorkou projet s úctou i někde po poli/polních cestách (s úctou myšleno že tu motorku máme v rodině přes 60 let a nechci ji někde položit) chtěl jsem si vratně zvýšit výkon, hrabat do kanálů se mi nechce i když mám teď motor rozhozenej, protože nemám zkušenosti. Vše se učím za chodu. Radši se spokojím se sériovým výkonem než něco pokazit a něco zničit. Radší sáhnu jak tu psal Vomi po novém řetězu, nových ložiskách, atd.. což jsou "nedestruktivní" úpravy které by mohly také pomoct. Všem děkuji za rady.
[Filas]
(6.3.2022 13:09:24)
Krizoň IV.: Všechny motory od ČZ byly zpracováním o něco lepší, než Jawa. Třeba u skútrového motoru 501 i 502 jsem také slícovával kanály, ale proti jawě to bylo jen lehce hrábnout pilníkem.
Jinak souhlasím s Vomim, že základní tuning je uvedení všech věcí jako ložisek kol, brzd, řetězu do dobrého stavu. Ještě bych zmínil vyvážení a centrování. Rychlost to nepřidá, ale komfort značně. Zvlášť, pokud se jezdí čínské gumy nebo mitasky. U babetty, která nemá výkon na rozdávání a kde se pozná každý watt, výměna řetězu byla znát okamžitě.
[longr]
(6.3.2022 7:08:09)
Vomi: Jenze 356ka ma uz z vyroby lestene a slicovane kanaly i sani. Celkem jsem na to se zalibenim koukal kdyz jsem ji daval dokupy, 250kovej motor je hulvatskej, tak jak to vypadlo z formy tak to poslali do sveta, v CZ si s tim dali praci a ten motor je fakt hezky upracovany a vymazleny uz z fabriky. Tam se uz moc vykonu navic nahnat neda.
[Krizoň IV.]
(5.3.2022 23:26:49)
Samotný filtr asi nic neudělá. Praktický přínos by mohl nastat výměnou karburátoru s větším difuzorem tj. 2928. Musel bys ale zvětšit i sací přívod do válce tak, aby lícovalo s karburátorem. Při správném natryskování a seřízení by to mohlo cosi přinést. Otázkou je pak slícování zbylých kanálů ve válci, aby se restrikce neprojevil zase jinde. Obecně se dá říci, že jen "pouhým" (dal jsem to schválně do uvozovek protože ve skutečnosti znamená mraky práce) doladěním výrobních nepřesností se dá dosáhnout zvýšení výkonu v řádech desítek procent. To by měl být základní kámen před jakýmkoli jiným tuningem. Bohužel je potřeba ten motor rozhodit protože to na jezdící motorce neuděláš. Mám osobní zkušenost na mé Jawě 250, kdy po slícování a zarovnání všech kanálů (aniž bych cokoli zvětšovat nebo měnil časování se podařilo znatelně zlepšit průběh výkonu i reakci na plyn. Výsledkem je lépe pracující motor, určitě z vyšším výkonem, ale zase né tak moc, že bych najednou začal totálně ujíždět sériovým neupraveným panelkám. Prostě je ten motor živější, tam kde série už třeba musí řadit 3 tak moje jede ještě v pohodě na 4 atd. Řekl bych, že pak člověk dokáže pohodověji držet nějakou cestovní rychlost a nemusí tu motorku tak rvát. Asi i trošku klesne spotřeba. Pokud si dělám motor a mám ho rozhozenej, tak si vždy dám tu práci navíc a udělám výše popsané. Pokud bys tohle udělal a ještě dál ten větší karbec, tak bude určitě hodně znát. Další level je pochopitelně doladit hlavu a kompresi, lícování válce a výfuku, těsnost výfuku, předstih atd. Jako naprosto základní věc beru mít v pořádku ložiska v kolech, nepřibrždující brzdy, správně napnutej a namazanej řetěz, dobrý stav řetězových kol atd. Tohle všechno se zdá jako banality, ale v celkovém měřítku to dělá hrozně moc - mám to vyzkoušené, ale i tak jsem si vědom, že i některých mých motorek to všechno v top stavu nemám, protože jsem s tím z časových a finčních důvodů tak nějak spokojil. Pokud bych ale honil výkon, tak by žádná ze zmiňovaných věcí nesměla být obětována
[Vomi]
(5.3.2022 23:17:54)
Ne. Akorat zvednes spotrebu, ale bez toho aniz bys snizil hlavu a sahnul do kanalu z toho vic vykonu nedostanes.
[Krizoň IV.]
(4.3.2022 8:41:52)
Příspěvků: 34, poslední: 9.3.2022 11:01:4270056.Informace
Ahoj, mám dotaz na spínač zadního brzdového světla na 634-8. Jak to zde bylo původně řešeno? Bylo to řešeno lankem na spínač (někde pod nádrž či ke kastlíku) nebo byly i varianty s uchyceným spínačem přímo na rámu u páky. U mě byl spínač přidělaný přímo na rám šroubkem (do rámu udělaná díra se závitem). Spínač pak propojen pružinou na páku (na levé straně) - jedná se o domácí kutění?
Jirka77: Myslis ze uz v te dobe marketingu v Jawe sefoval Kraft ? (:
[Krizoň IV.]
(9.3.2022 11:01:42)
[Krizoň IV.] Na té reklamní fotce jsou i prapodivné spodní kluzáky, takhle 634 chycený blatník neměla.
Vypadá to na Jawa klasiku - "reklamní fotka snese vše".
Jiřík
[Jirka77]
(9.3.2022 10:56:33)
Rovny packy jsou s odpovidajicima riditkama OK.
Pro me je to taky zahada. Beru jako fakt to co poslal Praclovek, ze v katalogach a na fotkach to existovalo, ale fakt by me zajimalo jak to fungovalo, pokud vubec.
[Krizoň IV.]
(9.3.2022 10:35:33)
Jirka77 - jak se bude s rovnýma páčkama fungovat jsem zvědav. V mládí jsem měl na 634 lomený páčky a to bylo OK. Dle toho co vím tak 634-8-16 by měla mít rovné páčky.
[drbik]
(9.3.2022 8:45:26)
Musíš okno s dotazem hned po odeslání příspěvku zavřít, aby se nemohlo aktualizovat.
[pračlověk]
(9.3.2022 7:48:06)
už několikrát jsem si všiml "chyby stránek" - nemám to osahaný, ale několikrát se mi stalo, že se mi opakovaně vložil příspěvek aniž bych cokoliv odeslal. (jako třeba nyní níže).
[drbik]
(9.3.2022 6:37:55)
Na řidítka jsem koukal a posuďte sami.. https://kubad.rajce.idnes.cz/Jawotina/
Pokud jsou vůbec původní, tak držáky na páčky jsou opravované a už znovu zničené. Zřejmě tam bylo o díru více (alespoň na straně spojky je díra - i když nevím proč) u brzdy zřejmě taky, ale těžko říci (to je to zničené uchycení na fotkách). Vzhledem k viditelným zásahům to mohlo být už dodělávané. každopádně v páčkách prostor pro další uchycení lanka není (ale opět původnost je více nežli pochybná). Jsem smířen s tím, že to bude pro mě záhadou. Ale těší a baví mě zájem to rozlousknout.
[drbik]
(9.3.2022 6:32:31)
Rovné páčky na fotce možná, ale v reálu jsem rovné páčky na řidítkách s velkejma držákama páček měl(držáky s dírou na lanko spínače brzdy) Na brzdu jsem pořádně nedošáhnul. Je to trochu vidět i na tom katalogu se slečnou, páčka je daleko.
Jiřík
[Jirka77]
(8.3.2022 16:00:26)
http://trmal.safo.cz/jawa_350_634/jawa_prospekty.htm
Zde se dočteme, že 634-8-60 s oilmasterem je pro vývoz a že 634-8-16 je pro domácí trh, je stejná jako ta 60 s rozdílem v motoru a vybavení. Pravděpodobně odpadl oilmaster a možná i spínač (lanko ke spínači) přední brzdy, zde jsou již na fotce jasně vidět rovné páčky i lanko. Měchy na přední vidlici jsou také.
[pračlověk]
(8.3.2022 9:27:37)
drbik: Tvoje páčky a patrně i řidítka nejsou na dvě lanka. Na dvě lanka je páčka, která se prodává pod označením na Jawu 638, stejná byla i na Jawě 634-7.
Krizoň: Měl jsem tím na mysli, že Jawa 634-8 neměla páčku uzpůsobenou na dvě lanka, protože spínač přední brzdy byl integrován přímo do brzdového lanka. Třeba má Drbík jednu z posledních 634-8, kde už se používal nový typ brzdového spínače - stejný, jako na J 639-640, jednolankový. K němu pak později přidali i lanko na přední brzdu a byl zde model 634-7.
[Ota]
(8.3.2022 8:41:24)
Na řidítka jsem koukal a posuďte sami.. https://kubad.rajce.idnes.cz/Jawotina/
Pokud jsou vůbec původní, tak držáky na páčky jsou opravované a už znovu zničené. Zřejmě tam bylo o díru více (alespoň na straně spojky je díra - i když nevím proč) u brzdy zřejmě taky, ale těžko říci (to je to zničené uchycení na fotkách). Vzhledem k viditelným zásahům to mohlo být už dodělávané. každopádně v páčkách prostor pro další uchycení lanka není (ale opět původnost je více nežli pochybná). Jsem smířen s tím, že to bude pro mě záhadou. Ale těší a baví mě zájem to rozlousknout.
[drbik]
(8.3.2022 8:18:53)
Doktore, tohle tu ale vubec neresime. Ten spinac integrovany do lanka se pouzival jako pridavny k tomu zadnimu na ramu, a to zjevne neni to co Drbik ma, protoze na obou jeho ramech ten zadni spinac proste nebyl, uchyt na ramu uplne chybi.
Je to fakt zvlastni, jako samozrejme se neda vyloucit ze proste jawa v ramci "zlepsovaku" tenhle system nejak nabastlila i na posledni jednobudiku z roku 1980 a par mesicu to vyrabela. Mrkni na ty puvodni riditka, pokud tam tohle bylo, tak v tom drzaku packy navarenem na riditkach musi byt dve diry na dve lanka.
[Krizoň IV.]
(7.3.2022 9:29:51)
Ona snad 634-8 měla mít spínač přední brzdy integrovaný přímo do brzdového lanka. Viděl jsem to jenom na fotkách, patrně to nebylo moc spolehlivé, když od tohoto řešení později ustoupili. Tím pádem se do dnešních dnů takových lanek se spínačem asi moc nedochovalo...
[Ota]
(7.3.2022 9:21:19)
konkrétně mám 634-8-16. Kouknu na původní řídítka s páčkami, zda tam bude náznak, že tam vedlo lanko.
[drbik]
(6.3.2022 21:20:02)
V příručce k typu 634-8-16 je fotka č.27 a u ní napsáno "Seřízení brzdového spínače". Brzdový spínač je nového typu s lankem. Dále jsem našel fotky 634-8 z katalogů, kde jsou řidítka s rovnými páčkami a překvapivě tam do páčky vede i lanko od brzdového spínače. Nevím, jaký podtyp z těch mnoha podtypů drbik má, abych mohl tvrdit, že tam 100% patří spínač s lankem, to má snad v technickým průkazu. Jestliže má dva rámy z roku 1980 a oba nemají držák na ten spínač, pak to btedy nejspíš bude tam na novější typ spínače (a nebude z konopnice)...
[pračlověk]
(6.3.2022 19:50:54)
Jenze na obalu te prirucky pisou 1980, a i tomu odpovidaji predni "konopnicove" tlumice, ktere se v roce 1979 vazne jeste nedelaly.
Jawa se s fotkama az tak moc nemazlila, pokud tam neni vyslovene sekce kde resi udrzbu a serizeni brzdoveho spinace, na fotku bych se nespolehal.
[Krizoň IV.]
(6.3.2022 8:58:32)
Hadat se o to nebudu, ale vsechny jednobudiky z roku 1980 co jsem videl mely jeste ten stary snimac na ramu. On obecne fungoval velice dobre a spolehlive, nebyl duvod prechazet na ten system konopnice, kdyz to bez zmeny riditek a pacek stejne tu predni brzdu neumelo.
[Krizoň IV.]
(5.3.2022 21:38:44)
Zkoušel jsi hledat nějaký fotky, katalogy a uživatelské příručky? Co jsem našel, tak většina 634-8 měla spínač zadní brzdy novějšího typu, tedy jako 634-7-02 (Konopníkova motorka). Jsou tam mraky podtypů jako 634-8-02, 6334-8-12, 634-8-15, 634-8-60... Čert ví, co všechny ty podtypy mají za rozdíly. Úplně v klidu bych tam dal ten novější spínač, pokud nechceš spínač na přední brzdě, tak se dá Blanko jednoduše (ale nevratně) upravit ucvaknutím a zakončením lanka vhodnou svorkou.
[pračlověk]
(5.3.2022 9:05:04)
Příspěvků: 4, poslední: 5.3.2022 13:53:3170055.Informace
prosim poradí někdo kde by se dalo koupit téčko z vrchu jak je snimac tlaku zavit m10*1 a dole prumer pro olejovy sroub 10 mm
diky
https://freebiker.rajce.idnes.cz/Tlakovy_spinac_commando/
v kovazu sem byl a nemaj ani v ty druhy prodejne hydrauliky v rosicich
[Free]
(5.3.2022 13:53:31)
Hansaflex je i v Milhajmovce v Pardubicích,ale nevím,jestli tam mají obchod (spíš jen areál). Hydraulika je jinak v Rosicích Kovaz.
[GeorgeB]
(5.3.2022 12:28:11)
v Praze Hansaflex
asi budou i jinde než v Praze, ale vedle Prosecké byli vždy velmi ochotní
[Michal]
(1.3.2022 22:04:52)
Příspěvků: 7, poslední: 3.3.2022 13:03:2770054.Barvy a lakování
Ahoj všem, poradil by někdo vhodný přípravek na odmaštění laminátu (přilba Kovona Karvinná) pod tmel a lak (aby to laminatu neublížilo)? Bude fungovat čistič brzd ve spreji? Díky
Neleptá. Je určený na všetky takéto podklady (tmely, lamináty, plniče, farby...)
[Milos634]
(2.3.2022 13:22:18)
Neleptá Antisil laminát?
[Uhlíř]
(2.3.2022 11:28:35)
Tiež používam Antisil. Pri povrchoch, ktoré boli lakované a je predpoklad, že boli ošetrované leštenkami je to nevyhnutné...
[josi]
(1.3.2022 20:19:10)
MEK, methylethylketon.
[holdas]
(28.2.2022 22:08:38)
Najlepšie je na to určený odmasťovač, pýtaj v predajni s farbami (napríklad Antisil). Iba takéto odmasťovače dokážu odstrániť stopy po silikónovom oleji, ktorý vie inak zničiť celé lakovanie
[Milos634]
(28.2.2022 22:02:09)
Já při opravách laku k odmaštění používám čistič brzd bez acetonu od Starline z Autokelly a funguje
[Uhlíř]
(28.2.2022 18:13:27)
Příspěvků: 6, poslední: 3.3.2022 23:35:4470053.Informace
Zdravím nevěděl by někdo, neporadil by?
Máme na cesty 2ks interphone tour a pohoda. Obri vydrz, kterou jsem nečekal, bt audio nejde na pozadí což mě mrzí ale aspoň fm rádio ano. Dosah ocekavatelnej - na rovině to kolem 1km bude, v horách zlomek. Chtěli jsme to na příležitostnou komunikaci mezi prvním a posledním z kolony a poslech muziky pro delší přesuny, a na to slouží perfektně. Za Mě je nejmenší minus tragická kvalita muziky, ale v helme toho asi moc vymyslet nejde.
[zelyvel]
(3.3.2022 23:35:44)
A v případě Toura bráchy jsme po dlouhé době zjistili, že zřejmě není plně naprogramován. Po dlouhé době - co vydali konečně aplikaci na Iphone - nebylo možno se s ní spojit. Zjistili jsme, že ani s androidí ovládací apkou to nejde. Problém je v tom, že se bráchův Tour hlásí přes BT nějakým identifikátorem/textem "" (prázdný řetězec) a aplikace má vyjmenovaný seznam těchto položek, se kterými umožní komunikovat (něco jako "Interphone I6F Tour" atd...). Reklamovat se to už nedalo a aktualizace FW (přesto že byly 2) to nikdy nespravili. Chvíli jsem se snažil získat nějakou binárku ze svéhou Toura a porovnat s tím, co má brácha, ale nebyl jsem schopen. Uvnitř je nějaký čínský "BT/handsFree" procesor, který má celý svůj "easy BT/HF audio Toolchain", ale žádná dokumentace není volně k dispozici.
[agent]
(3.3.2022 18:05:00)
My máme doma dvakrát Interphone Tour (to je verze 6). Ve dvojici - převážně na jedné motorce - fajn, výdrž perfektní. Má to nějaké mouchy při přepínání mezi BT/audio a interkomem.
Na jednom vícedenním výletě byla kombinace 3x Tour a 1x nižší verze Sport - každý na své motorce. A tam už bylo peklo to ráno zapnout, aby to bylo všechno spárované jako včeta a všichni byli slyšet a přijatelně stejně hlasitě. Někdy vopruz i na hodinu a několik zastávek, než si to sedlo, každý den.
Nevýhoda je, že je žádoucí držet si pořadí za sebou tak, jak je to napárované v řetězci. A poznatek z tohoto výletu - ti co jsou v řetězci uprostřed (nejsou krajní) nemohou k interkomu spustit na pozadí ani FM radio. Předpokládám, že "audio kapacita" - třeba jen softwaru - je využita na mixování spojení dopředu a dozadu a víc se do toho nepřimíchá. Trochu jsem byl zklamán, protože interkom + FM jsem často poslouchal.
Celkově mi Interphone přijde jako dost "garážový produkt", HW/SW je podle mě z větší části nakoupený z Asie a "zabalený" pár vývojářema do produktu pro motorkáře. Stačí se podívat třeba jen do kódu androidí aplikace, nebo trochu analyzovat způsob aktualizace firmware. Podněty na support k vylepšení či nahlášení nepříjemného chování byly absolutně bez odezvy.
Otázkou ale je, zda jiní výrobci na tom nejsou podobně - zda existuje něco neporovnatelně lepšího, nebo jestli třeba čína za pár korun už neprodává něco hodně podobného...
Z mé zkušenosti s Tour: baterie/nabíjení/výdrž super, interkom a telefon v běžné rychlosti přijatelný (nemám ale s čím srovnat), dosah asi v normě - v kopcích/zatáčkách o dost méně než deklarované ideální hodnoty, FM rádio slabý příjem a RDS přelaďování nepoužitelné (musí být vypnuto). Občasné problémy s BT-Audiem, hlasitostí, občas se začne samo autoladit rádio. Vyzváněcí tón telefonu má 2 zvuky, které se mění podle dost nesouvisejícího nastavení jiné funkce.
Použití s hlasovým asistentem na androidu tragické - malá hlasitost, telefon s vypnutým displejem neumí provést banální akci (třeba zavolat), ale umí odpovědět kolik je hodin, jaké je počasí a říct vtip - to je ale problém androidu možná i v kombinaci s konkrétním HW a modifikacemi výrobce. A taky to závisí na jazyku telefonu - v angličtině nemá problém vytočit číslo, ale zase se blbě česká jména vyslovují tak, jak to chce telefon anglicky slyšet... S Iphone si hlasovou spolupráci brácha chválí.
[agent]
(3.3.2022 17:44:34)
Mám Interphone F5MC 6 let. Spokojenost. Záleží také na tom, co mají lidi kolem tebe. Pokud má někdo Sena, tak budeš s Interphonem v pytli. Nepodporujou se navzájem i když jdou spárovat mezi sebou. Ale ten proces párování je prostě mega voser a dělá se pokaždým zapnutí.
[Jin]
(3.3.2022 10:10:46)
Mám Interphone Tour. Ve 4 fakt záleží jak je kdo napárovanej, ladili jsem to mockrát a nedoladili, prostě musíš dodržovat pořadí jezdců. Ve vyšších nadmořskejch výškách tomu dost klesá dosah. Co je super, je baterka vydrží celej den i víc a nabije se rychle. Muziku zároveň s interkomem mi dát nejde. Náhradní kryty (když Ti spadne helma) se nedodávaj. Velmi záleží na pozici mikrofonu v helmě, takže v odklápěčce Schubert E1 musím mít ten premiovej mikrofon a stejně je to tam dost natěsno.
[grošák]
(1.3.2022 23:11:49)
interphone funguje dobře, 4 spárovat jdou. Dosah najdeš ve specifikaci.
[maspe]
(1.3.2022 19:55:39)
Příspěvků: 8, poslední: 3.3.2022 10:16:5470052.Informace
Nevíte někdo co jsem "koupil" ??
https://www.sbazar.cz/tfranc/detail/165361116-jawa-350-634
Vypadá to jako zalité olověnou pájkou. Každopádně je to zajímavý způsob konečného řešení okroužkové otázky.
[longr]
(3.3.2022 10:16:54)
Přijde mi že ty sváry u výfuků jsou spíš výsledkem pájení
[Lewis]
(2.3.2022 21:02:39)
Zajímavé že nejsou orezlé ty sváry mezi kolenem a tlumičem.
[Kalasnikov Č175]
(1.3.2022 18:28:31)
Je to standartní 634, jen drobně upravená pro dovozce, viz víčko na krytu el a jiná kladívka na dynamu. Brzdová páka je standart, jen přetočená na tícíčihranu. Bude na ní hromada práce a podle mě je celkem předražená. Zajímalo by mě, kolik bude stát převoz do ČR z Řecka
[Uďa]
(1.3.2022 9:26:35)
Prý stav neznámý😂😂
A jako bonus se po rozlousknutí zjistí, že jsou kartery v místě uložení kliky totálně vymačkaný... Zajímalo by mě, kolik dílů z toho půjde použít.
[pračlověk]
(28.2.2022 22:38:18)
Lepsi uz to nebude. Me spis fascinuje ze lidi jsou ochotny dat za takovejhle vrak bez papiru 25 tisic, aniz by si uvedomili ze do toho dalsich 60 nasypou, ale hotovou motorku s papiry za 80 nevezmou, protoze je draha.
[Krizoň IV.]
(28.2.2022 22:25:43)
No potěš...hromada šrotu za 25 tisíc.
[Jad]
(28.2.2022 20:45:27)
Je to normální Jawa 634-5, brutálně orezlá. To by mě zajímalo, jestli byla někde pod vodou anebo jestli korozi způsobilo jen působení slaného mořského vzduchu. Docela bych se bál aby uvnitř motoru nebyla jen koule rzi.
Každopádně to víčko na zapalování jsem nikdy neviděl. Vzhledem k tomu, že je na motorce klasický dynamo, tak to patrně bylo jen víčko pro snadnější seřizování předstihu - jestli je to samodomo nebo byla nějaká série udělána přímo v Jawě, to je otázka. Brzdová páka je určitě samodomo a ještě je namontována vzhůru nohama.
[Ota]
(28.2.2022 13:21:52)
Příspěvků: 12, poslední: 2.3.2022 13:25:1670051.Informace
Ahoj, máte někdo zkušenost s oživením vybledlých a sluncem vyšosovaných sklíček světel. Potřebuji takto oživit sklíčko zadního světla Jawa 634. Kdysi někde na youtube jsem viděl leštit sklíčka zadních světel na Škodě 120 ale vůbec nevím jak na to. nejlepší by bylo nové ale nechci na motorce žádné repliky.
Tempo na staré laky je na toto vhodný, lebo obsahuje jemne brusivo ktoré stiahne zvetranú vrstvu.
Tempo na nové laky je iba čistý vosk na konzerváciu a leštenie.
[Milos634]
(2.3.2022 13:25:16)
Na základní škole jsme při dílenských pracech vyráběli cosi z plexiskla a dodnes si pamatuju, že jsme hotový výrobek leštili zubní pastou.
[Jad]
(2.3.2022 11:38:32)
Pred kazdym lestenim odpoeucam najprv povrch prebrusit. Tempo pasty a podobne vyrobky vdaka voskom klamu. Clovek trosku polesti, a hned je to pekbe, no len preto, ze vosky vyplnia skrabance a zvetranu vrstvu. Po kratkom case ked sa vysk vymyje, je to tam kde predtym. Takze bud predtym brusit, alebo poriadne a hodne dlho lestit.
Efekt rychleho lestenia spravi aj olej, no po jeho odstraneni je to tam kde predtym. Presne ako tie vosky a silikony.
[Velorex]
(2.3.2022 2:38:04)
Pred kazdym lestenim odpoeucam najprv povrch prebrusit. Tempo pasty a
[Velorex]
(2.3.2022 2:33:29)
Sic Tempo nějaký vosk obsahuje (a silikon k tomu), ale po pár týdnech zajde. Takže pokud máš po ruce něco na konzervaci laků, tak to tím pak přejet, ať to vydrží déle. Jinak se přikláním také k rozleštění sklíček a plastů Tempem, na ně to funguje obstojně za pár korun.
[Stíví]
(1.3.2022 7:18:32)
Uhlíř - Tempo obsahuje karnaubský vosk
[Milos634]
(28.2.2022 22:04:21)
To tempo ale brzo zajde, lepší je přelestít karnaubským voskem
[Uhlíř]
(28.2.2022 18:10:53)
Vždy na plasty Tempo na staré laky. Funguje perfektně, oživí krásně barvu a zároveň zakonzervuje.
[Uďa]
(28.2.2022 11:05:29)
Ja som vyleštil plastové svetlo Tempo pastou na staré laky. Je tak akurát abrazívna. Nezničí to popisy
[Milos634]
(27.2.2022 23:12:00)
Vybrusit smirglom 2000 a viac pod vodou. Potom staci prelakovat kvalitnym lakom. Alebo vylestit nejakou pastou. Napr tempom na stare laky. Pri bruseni su problem popisy na povrchu. Brusenim ich znicis
[Velorex]
(27.2.2022 21:33:32)
Lestim modrou nebo bílou pastou a hadrákem.
[maspe]
(27.2.2022 21:17:45)
Zbrousit jemným smirkem a pak lestit a neprepalit
[maspe]
(27.2.2022 21:17:07)
Příspěvků: 12, poslední: 9.3.2022 18:11:1070050.Veteráni
Zdravím Vás kolegovia. Aký máte názor na použitie valčekového ložiska NUP 205 E na vývodové (sekundárne) reťazové kolečko? Toto ložisko má podstatne vyššiu statickú aj dynamickú únosnosť. Origo je tam guličkové ložisko 6205. Odskúšal to niekto z Vás? Vopred ďakujem za Vaše odpovede.
Hřídel která je v ložisku u spojky je jeden kus a náboj se čtyřkovým kolem je na hřídeli volně na pouzdru takže ho axiálně musí držet ložisko u řetězového kola.Při řazení 4 na to čtyřkové kolo asi nějaké axiální síly působit budou a panelková převodovka je na axiální vůle dost citlivá ,při větší axiélní vůli 4 vyskakuje a kameny na 3kovém kole se omítají ,stejně tak konce drážek v trojkovém kole a na hřídeli.Speciálně tady bych šel na jistotu-správné vymezení vůle a spolehlivé axiální uchycení obou dílů.
[El Fag]
(9.3.2022 18:11:10)
El Fag: Do soutěže v rychlosti psaní bych se raději nepřihlásil :) V čem je problém?
[grošák]
(8.3.2022 23:01:03)
Grošáku, píšeš rychleji než přemýšlíš...
[El Fag]
(8.3.2022 20:16:23)
Axiální síly bych řešil u šikmého ozubení, ty z řazení bych zanedbal, ty asi pobere to jedno kuličkové na druhé straně.
[grošák]
(5.3.2022 21:12:02)
Joška: tohle válečkový ložisko NUP umí přenášet i axiální síly v obou směrech, je na to konstruovaný, odpovídá tomu i cena. Otázka je jestli je v tomto směru srovnatelný s kuličkovým...
[pračlověk]
(2.3.2022 20:08:14)
Měl bych obavy ohledně přenosu axiálních sil. Přece jenom při zařazení rychlosti dochází k axiálnímu tlaku mezi kolečky 3. a 4. rychlosti a ten se přenáší samozřejmě na ložisko. Klasické ,kuličkové,ložisko snese i vysoké axiální zatížení, v literatuře jsem se nedočetl, že by tohle válečkové tohle řešilo. Tam se uvádí pouze vysoká radiální únosnost.
[Joška]
(2.3.2022 11:10:06)
Poté, co jsem zjistil brutální vůli v tomto ložisku jsem už nechtěl riskovat a dal jsem tam dvouřadé. Tuším 3205
[Banjokid]
(27.2.2022 20:09:51)
Namiesto loziska treba skontrolovat valcovitost hlavneho hriadela vo vystupnom hriadeli. Od tlaku od zaberu retaze dochadza k naklananiu vystupneho kolieska smerom dozadu. Hriadel sa obotrebuva do sudkovita a aj puzdro trpi. Ak je hriadel moc opotrebovany, vystupny hriadel sa naklana a lozisko 6205 trpi. Pri velkom naklone to lozisko nevydrzi.
Preto treba pouzit novy vystupny hriadel, alebo ho jemne prebrusit nagulato. Do vystupneho koliska spravit presne tesne puzdro. Ak lozisko bude drzat iba radialny tlak, je nesmrtelne.
[Velorex]
(27.2.2022 18:25:21)
Kuličkové ložisko 6205 poslouží nadmíru dobře. To se mezitím pokazí spíš něco jiného než ložisko. Válečkové ložisko má význam použít na uložení klikového hřídele ať už skrz snazší půlení a skrz vyšší dynamickou únosnost.
[Čezet-rider]
(27.2.2022 13:23:45)
Ptas se na nazor. Podle me naprosto zbytecne. Nulovy prinos. Zivotnost toho loziska je nasobne vyssi nez zivotnost kliky, udrzbu a puleni motoru to taky neusnadni.
[Krizoň IV.]
(27.2.2022 12:06:29)
To ložisko stojí kolem 700Kč. Obyčejný 6205 stojí 60Kč, kdyby bylo SKF tak stojí 100. Nemyslím si, že se to vyplatí. Za dobu životnosti tohoto ložiska ten motor budeš stejně několikrát půlit, případně měnit výstupní kolečko s nábojem. Několikrát se zde zmínila možnost použít tohle odolný ložisko NUP306 C3 na střed klikovky u 350, ale zatím se k tomu nikdo neodhodlal.
[pračlověk]
(27.2.2022 12:00:37)
Příspěvků: 18, poslední: 7.3.2022 8:18:5770049.Informace
Zdravim,
neni to uplne na jawu, ale nekdo by mohl vedet ... Mam tady skutecne brutalne zakarbonovanou hlavou na 4takt, potrebuju to vycistit ultrazvukem. Mam pristup k velkemu ultrazvuku, ale netusim jakou chemii pouzit aby to neposkodilo hlavu. Mate nekdo nejake zkusenosti a tipy ?
Eventuelne kontakt na nejakou skutecne osvedcenou firmu kde tohle delaji, cisteni ctyrtaktnich hlav na veterany.
Tryskání suchým ledem jsem zkoušel, částečně to funguje, je však vhodné co nejvíce nečistot odstranit nejdříve v tom ultrazvuku, mechanicky a ten led použít na dočištění záhybů.
[pračlověk]
(7.3.2022 8:18:57)
Co tryskani suchym ledem?
[dePorsche]
(6.3.2022 22:58:11)
Pak teda ještě existují masiny na principu vysokotlake wapky, ale třeba 1500-2000bar. Tam se jede jen vodou a teoreticky to i oxidaci sunda. Prakticky zkušenosti ale nemám, hodina provozu stroje stála pred peti lety kolem 2k.
[No_-_name]
(27.2.2022 14:31:53)
A proto jsme si takovej tryskaci box udělali sami :-) vyšlo to dohromady asi na 20k... Bez abraziva to ale nejde, byť by mělo jít jen o zrna sody (pak se tryska nasyceným roztokem aby se krystaly dal nerozpoustely). Oxid hliníku je totiž tvrdej jako kráva (prakticky jde o korund) a jen vodou to z toho nedostaneš... však taky na stránkách aquablastingu na fotce mají v boxu bílý smouhy od zaschlyho abraziva.. nejčastěji se používá jemna balotina. Bádal jsem nad tím vsim asi půl roku :-)
[No_-_name]
(27.2.2022 14:17:22)
BooCheer: Na fotkách to vypadá pěkně. Hlavní je, že ty jsi spokojen jak s výsledkem tak s cenou. Každý to máme nastavené jinak. Taky dám občas někomu vydělat.
[lahvac]
(27.2.2022 7:18:11)
Bylo to celkem dávno když ještě nebyla taková konkurence a když to ještě tolik lidí nenabízelo a nebylo na výběr jestli to někdo udělá za 2000 nebo za 5000. Chtěl jsem to pěkné tak jsem si zaplatil. Nemám problém dobře zaplatit za kvalitní práci. Jen nechápu tady tu narážku o změně ze socek na vataře. Když někdo těch 5 tisíc utopí za dva měsíce v cigaretách tak je to vpořádku. Já za to mám pěkný motor :D
[BooCheer]
(26.2.2022 12:41:38)
Pyčo, 5 litrů za čištění bych nedal ani náhodou. Kroutil jsem se při placení 2200 za sváření karterů na 350-18
[Kubas]
(26.2.2022 12:00:56)
koukam ze z puvodnich "socek" se to tu zmenilo na vatare 5tis za ocisteni karteru na panelku.....
[Free]
(26.2.2022 11:26:13)
dělali mě všecko co se týká hliníkových částí motoru. 2x karter, 2x víko, hlava, kryt karburátoru s i maticama. Vyšlo to nějakých 4800 Kč
[BooCheer]
(26.2.2022 10:48:21)
A koľko to celé stálo, prosím? A čo všetko sa robilo
[Boco]
(26.2.2022 9:32:16)
od Jdworx mám dělaný motor z panelky a jsem nadmíru spokojen. Odstranili veškerý karbon, špínu, oxidaci. Uvedli materiál do stavu nově odlitého hliníku a bez sebemenšího náznaku ubytků materiálu. Takže žádné leštění a podobné nesmysly. Motor vypadá tak jak když ho nově vyrobili. Navíc i hliník zakonzervovali a dali mi školení jak se o to starat aby to dlouho vydrželo v tomto vzhledu. Na požádání dokážou zavařit a opravit veškeré odřeniny, vrypy a podobně. Za mě TOP
[BooCheer]
(26.2.2022 0:39:24)
Ten aquablasting ma zaujima, to je to iste ako "vapour blasting"?
Cize je to len voda bez akychkovek pridanych abraziv?
[Boco]
(24.2.2022 23:12:11)
Krizoň IV.: Dělají aquablasting, to odstraní karbon perfektně. A není to destruktivní.
[longr]
(24.2.2022 14:37:07)
[Milan(OHC)] Diky za tip, zkusil jsem jim napsat, podle webu to vypada ze delaji spis povrchovou upravu, ale uvidim co mi reknou.
[Krizoň IV.]
(24.2.2022 13:40:54)
Zkus to třeba tady https://www.jdworx.cz/.Já jsem u nich nic nedělal, ale měl jsem možnost vidět jejich práci a výsledek byl moc pěkný. Navíc si je dotyční chválili za způsob jednání a vstřícnost.
[Milan(OHC)]
(24.2.2022 11:48:34)
Příspěvků: 12, poslední: 25.2.2022 21:03:3570048.Veteráni
Zdravím.Dnes jsem rozebral motor JAWA značený 360-15-XXXX.Lamely spojky nejsou korkové ani ferodo,ale jsou jako z bronzu.Neví někdo co je to za
typ a případně proč jsou z tohoto materiálu?Díky za radu.
tak co fotku nahrát třeba na uloz.to, nebo rajče, kamkoliv a poslat nám odkaz? Taky by nás to zajímalo
[cPetan]
(25.2.2022 21:03:35)
Monty,nemám s výměnou problém,jen mě zajímalo zda má někdo zkušenost.Složím,vyzkouším a budeme chytřejší.Myslím,že to není od ukrajince co dům dal,protože jsou to lamely originálních neupravených rozměrů jawa.
[Tuktuk]
(25.2.2022 20:24:07)
Tak zdá se, že tudle věc nikdo nikdy neviděl.
A dál?
Pokud chcete jezdit, tak za 500,- nový ferodový lamely,jako každej Jawař, a hotovo.11x
[monty]
(25.2.2022 19:12:40)
To je takové na úrovni "kouknu do křišťálové koule a co vidím, kulový". Ukrajinec tam mohl z místních zdrojů dát cokoliv. Pokud je to něco spékaného, tak zkus se zeptat v Diafriktu Potštej https://www.diafrikt.cz/index.php/cs/ . Tam musíš ale počítat s tím, že jedna lamela bude tak za "litr". Z vlastní zkušenosti bych ti spíš doporučil Renovak https://www.renovak.cz/kontakty , kteří dělají kevlarové spojky a s panem V.Krejsou se určitě na tom, co by splnilo tvé představy, domluvíš.
[Milan(OHC)]
(25.2.2022 8:50:52)
Kov na lamelách neni problém, Já mám v plochodrážce duralový lamely potažený nikasilem.
[Kuba z Neve]
(24.2.2022 20:42:41)
Bohužel neumím odeslat foto.Lamela je klasicky kovová,ale místo ferodo jsou segmenty zlatavé až bronzové barvy.Motor byl původně dovezen z Ukrajiny, tak nevím jestli to není nějaké vylepšení třeba pro sajdy.
[tuktuk]
(24.2.2022 16:49:46)
Pošli foto, podle mě ten neželezný kov je jen základ a na tom je třecí sintr.
[Sukin]
(24.2.2022 8:47:47)
Teoreticky vzato má mosaz větší tření než bronz. Každopádně jsem se zase něco přiučil. Sice to je naprosto neseriózní stránka, ale našel jsem si i jiné zdroje. Akorát jde o to, jeslti je takovýto materiál použitelný i do mokrých spojek.
Co se dotazu týče, tak jsem takové lamely na Jawě nikdy neviděl.
[559ka]
(24.2.2022 8:19:56)
Nebude to tohle?
. Sintrovaná mosaz pro suché spojky (Ducati).
Sintrovaná mosaz - efektivní účinnost asi 0.13.
Sintrované bronzové destičky jsou zlatavě zbarvené, slinutá mosaz je duarable a velmi silná. Má účinnost asi 0.13. Použitý slinutý materiál je navržen pro suché spojky s vyšší poptávkou. Sintrované spojkové lamely, které jsou ideální pro všechny motocykly Ducati se suchou spojkou, byly s velkým úspěchem použity v závodech tažení / silničních závodech a jízdě na ulici.
Spojky Ducati jsou vysoce výkonné a agresivní se spojkovými lamelami a spojkovým košem, špatně nosí třecí lamely. Řešení je jasné, vyměňte OEM spojkovou sadu Ducati za trvanlivou sintrovanou spojkovou sadu s dlouhou životností.
Zdroj: https://www.jawa.as/jake-jsou-materialy-pouzite-pro-vyrobu-spojkove-lamely-motocyklu/
[HonzaZ]
(24.2.2022 6:13:26)
A je třecí plocha také z broznu? Dle fotek mi moc nepřijde
[559ka]
(23.2.2022 23:37:24)
Neber si to špatně, ale koukal jsi správně? Bronz totiž není ideální materiál na lamely. Materiál musí mít velký koeficient tření, což bronz, ještě navíc v oleji, úplně nemá. Není to spíš nějaká variace na Ferodo?
[559ka]
(23.2.2022 21:13:20)
Příspěvků: 23, poslední: 26.4.2022 11:08:5670046.Informace
Jsem Maria Kamakova certifikovaná, seriózní, legitimní a akreditovaná půjčka peněz. Půjčuji peníze lidem, kteří potřebují finanční pomoc. Máte špatný úvěr nebo potřebujete peníze na placení účtů? Chtěl bych použít toto médium, abychom vás informovali, že poskytujeme spolehlivou pomoc příjemcům, protože vám rádi nabídneme půjčku.
Kontakt:mariakamakova@seznam.cz
Whatsapp: +420 736 409 209
Rychlé a spolehlivé finanční úvěry s nízkou úrokovou sazbou od 40 000 Kč do 4 900 000 Kč. Jasná a srozumitelná smlouva, jasné dodací podmínky. Během několika minut po podání žádosti víte, zda vám mohu poskytnout tento úvěr a za jakýchkoli podmínek. Tato skvělá nabídka platí pro celou Českou republiku. Ke každé aplikaci přistupuji individuálně. Pro více informací kontaktujte: (petrahelcova@gmail.com) whatapp +420723691859
[Petra]
(26.4.2022 11:08:56)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(19.4.2022 21:02:27)
řidičský průkaz
Máte problémy (teorie, praxe, řízení a zkouška). Ale řídit se dá dobře.
Jsme digitální správa, která vám pomůže získat řidičský průkaz do 5 dnů.
Kontaktujte nás: kylarovan015@gmail.com
[řidičský průkaz]
(18.4.2022 11:47:18)
Půjčky pro každého.
Dobrý den, Půjčka nabízí za přijatelnou úrokovou sazbu 2 %. Mnoho bank vás odmítlo. Potřebujete financovat konsolidaci dluhu? Potřebujete financování, které pomůže vašemu podnikání vrátit se zpět? Zájemcům poskytuji půjčky za velmi rozumnou úrokovou sazbu 2%. V případě zájmu mě kontaktujte na email: Josefkupka870@gmail.com
[Josef Kupka]
(16.4.2022 16:52:23)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: leni.bolkova01@gmail.com WhatsApp: +420608987486
[LenkaBolkova]
(16.4.2022 4:40:29)
řidičský průkaz
Máte problémy (teorie, praxe, řízení a zkouška). Ale řídit se dá dobře.
Jsme digitální správa, která vám pomůže získat řidičský průkaz do 5 dnů.
Kontaktujte nás: kylarovan015@gmail.com
[řidičský průkaz]
(15.4.2022 16:30:21)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(15.4.2022 9:40:40)
Nabízíme seriózní a rychlé půjčky. Nabízíme úvěry z kreditních karet s velmi flexibilními podmínkami, naše úrokové sazby se liší podle požadované částky a doby splatnosti. Naše sazby jsou relativně nízké a pohybují se od 3 %. Sami si zvolíte dobu trvání, která nejlépe vyhovuje vaší situaci. S osobní půjčkou si můžete půjčit od 50 000 Kč do 100 000 000 Kč na dobu 12 až 500 měsíců.
Telefon: +43 68120437597
E-mailová adresa: bankapopulaire00@gmail.com
Děkujeme za pochopení...
[Rychlé finanční]
(13.4.2022 4:03:44)
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail:vonka710@gmail.com
[Vonka Jarolabv]
(13.4.2022 2:28:33)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(13.4.2022 2:17:48)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(11.4.2022 22:41:09)
NABÍDKA FINANČNÍHO ÚVĚRU
Dobrý den, jsem paní Maria Kamakova a podnikatelka českého původu. V rámci boje proti chudobě a bankovnímu vyloučení vám nabízím online: - Komerční půjčky - Osobní půjčky - Půjčky na financování - Půjčky na nemovitosti A vše v rozmezí od 50 000 Kč do 30 000 000 Kč. Úroková sazba úvěru je 2 % z celého úvěru a podmínky nabídky úvěru jsou velmi jednoduché. Požadované výpůjčky jsou získány do 24 hodin po podání souborů.
Email: mariakamakova@seznam.cz
[Maria Kamakova]
(11.4.2022 11:12:22)
řidičský průkaz
Máte problémy (teorie, praxe, řízení a zkouška). Ale řídit se dá dobře.
Jsme digitální správa, která vám pomůže získat řidičský průkaz do 5 dnů.
Kontaktujte nás: kylarovan015@gmail.com
[řidičský průkaz]
(10.4.2022 20:50:10)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(9.4.2022 9:08:41)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(8.4.2022 6:55:10)
řidičský průkaz
Máte problémy (teorie, praxe, řízení a zkouška). Ale řídit se dá dobře.
Jsme digitální správa, která vám pomůže získat řidičský průkaz do 5 dnů.
Kontaktujte nás: kylarovan015@gmail.com
[řidičský průkaz]
(6.4.2022 11:40:06)
seriózní nabídka půjčky
Mám kapitál, který bude použit k poskytnutí konkrétních krátkodobých a dlouhodobých půjček v rozmezí od 5000 Kč do 1000 000 Kč každému vážnému zájemci o tuto půjčku. 2 až 3% úrok ročně v závislosti na půjčené částce, protože jako soukromý nechci porušovat zákon o lichvě. Splácet můžete maximálně 3 až 30 let v závislosti na půjčené částce. je na vás, jaké měsíční platby budete mít. Žádám pouze o ověřené ručně psané uznání dluhu a také nějaké dokumenty k doložení. pro více informací nás kontaktujte na mail: jindrichnovo.cz92@gmail.com
[nabídka půjčky]
(6.4.2022 8:56:48)
grošák: To určitě, vyvolá na ni Bakulgu a bude tóčo :D
[Hlade]
(3.3.2022 21:43:47)
Příspěvků: 4, poslední: 26.2.2022 1:45:0270045.Veteráni
Zdravím pánové odborníci a znalci strojů Jawa..chci se pozeptat na zvláštní věc.Dávám do kupy kolegovi babettu 210 a ta jede pouze na dvojku.Spojka demontována a odmaštěna,vše vypadá v pořádku až na jedno,na těžkých čelistech řadících pravého bubnu je absence jednoho uhlíku či obložení.Tento asi upadl..jest toto možnou příčinou problému či se zaměřit ještě na něco jiného..díky vám za info..
Kdyby to byla 215, nebyl by tam pravý buben. Jinak pokud by byl problém s čelistmi a musely by se měnit, musí se vyměnit i unašeč za patřičný. A bacha, některé nové díly mnohdy stojí za vyliž... Jsou měkké a brzy se vymačkají.
[longr]
(26.2.2022 1:45:02)
ne je to 210..jakože myslíš lehké čelisti jsou spolehlivější tady v tomto ohledu?uvidím,zatím jsem nalepil,ještě neotestoval,kdyby problém trval,tak zkusím zaměnit za lehké.
[ujec]
(25.2.2022 8:36:50)
A není to 215 ? Případně se podobě chovají těžké čelisti.
[Pierre]
(25.2.2022 1:35:00)
Určitě to obložení chce nalepit. Samozřejmě ideálně nalepit všechny stejně. Taky zkontroluj, jestli není vymačkaný unašeč, pak čelisti občas zůstanou viset.
[longr]
(22.2.2022 13:17:51)
Příspěvků: 18, poslední: 24.2.2022 2:03:0170044.Elektro
cuz chystam se dobastlit na mojeho nortona tlakovy spinac na kontrolku tlaku oleje ale nejsem moudrej jake provedeni koupit jde mne o to aby se obvod propojil-rozsvitila se kontrolka kdyz poklesne tlak oleje pod danou mez a nevim zda vyrobci tech cidel udavaji stav toho spinace - sepnuto rozepnuto pri tlaku nebo bez
diky za pomoc
Free
Jak jsem psal už dole. Mechanickej měřák se fakt hodí a nemusiš řešit žádnou elektriku.
[70CB750]
(24.2.2022 2:03:01)
čidlo může být i dvouvývodové, tedy vnitřně spínací
a pak si může hrát s tou žárovkou
myslím, že takové byly spínače brzdových světel, ještě u Š100
akorát nevím, na jaký bylo tlak
[Michal]
(23.2.2022 21:58:08)
Dávat relé kvůli kontrolce je jako škrábat se na hlavě ramenem bagru. Buď tam nabastlit tlakový spínač/rozpínač nebo se na to vyprdnout a nechat, jak to je.
[longr]
(23.2.2022 21:13:23)
Ty čidla budou vždy spínat proti kostře, takže na výběr nebude... Kombinovat čidlo+relé - nebude to spíš na škodu, dávat do obvodu tak důležité kontrolky (tak důležité, že ji tam výrobce stroje ani nedal) další prvek - relé, který se může porouchat?
[pračlověk]
(23.2.2022 20:07:26)
nebo použít "jawa" verzi, tedy zapojit proti kostře nebo proti plusu
tím si zvolit kdy svítí :-)
[Michal]
(22.2.2022 21:32:54)
Když to budeš bastlit celé od začátku, tak je asi jedno, jestli použiješ spínací, nebo rozpínací čidlo. Pokud rozpínací, přeruší se obvod kontrolky po natlakování. Spínací pak může třeba pustit proud do relátka, které přeruší obvod kontrolky.
[Jad]
(22.2.2022 20:06:50)
Free: Právě když použiješ rozpínací, tak ti bude svítit při zapnutí zapalování a po nastartování (natlačení oleje) kontrolku zhasne. To rozpínací má cca 5x2 cm, to zas není tak moc.
[longr]
(22.2.2022 19:50:30)
TO Ed250 DIkes za tip ale nemam tam misto na takovej velkej snimac a chci ho mit pokud mozno skryty. radeji bych to mnel tak jak je to dneska standartem aby se rozsvitila pri problemu.
[Free]
(22.2.2022 19:11:55)
Kire640: Nojo, spartaka jsem viděl jen zvenčí. But I stand corrected :)
[70CB750]
(22.2.2022 12:18:55)
Teď dělám na jednom šnekovém OHC a tam jsem dobastlil tlakový spínač nové produkce (starý byl KO). Ten snímač má šroubek na seřizování tlaku sepnutí. Kalibraci a nastavení požadovaného sepnutí podle zvoleného motoru plánuji udělat tak, že čidlo napojím na kompresor, kde se dá redukčním ventilem nastavit požadovaný tlak v hadici. Pak už jen doladím sepnutí kontaktu v čidle šroubem. Mohu ty dát typ čidla, ale musel by jsi se s mířit se starým spínaným měřením talku oleje, tj, že kontrolka při správném taku svítí trvale zelenou barvou.
[ED250]
(22.2.2022 9:19:08)
Zelenou kontrolku mazání měla i Jawa 500 OHC. Tam byla ta kontrolka dokonce zdvojená, aby při prasknutí žárovky řidič nepropadal panice. U starých vehiklů zelená kontrolka mazání svým trvalým svícením signalizovala, že mazací okruh správně funguje. Teprve později (netuším, kdy nastal zlom), se přešlo na červenou kontrolku, která naopak svým rozsvícením signalizuje poruchu mazání.
[Ota]
(22.2.2022 9:08:40)
Myslím, že tam budu mít nějaký spínač z CB-čka, můžu ti ho půjčit na zkoušku. Funguje tak, že po dosažení určitého tlaku se rozsvítí.
[Sukin]
(22.2.2022 8:51:20)
to 70CB750: U Spartaků (Š 440, 445 a 450) svítila zelená kontrolka mazání při chodu motoru. Její zhasnutí bylo způsobenou buď poruchou mazání a nebo prasknutím žárovky.
[Kire640]
(22.2.2022 8:39:19)
Jen pro jistotu - má ten motor vůbec tlakové mazání?
Spousta jednoválců má ojnici na jehlách a kliku na valivých ložiskách. Ikdyž je do nich přiveden olej kanálkama, stejně jako na spoustu dalších míst, čerpaný olej nevytváří tlak, který by bylo možné za tepla spolehlivě měřit. Proto takové motory nemají čidlo tlaku oleje.
Tlakové mazání má naopak regulaci maximálního tlaku (obvykle zhruba 3 až 5 atmosfér) a pokud to má na volnoběh méně než atmosféru, něco je opravdu špatně. Čidla - tlakové spínače mají u různých výrobců rozdílný vypínací tlak, ale neviděl jsem ho nikde uváděný. Nejnižší tlak mají obvykle čidla ze starých socialistických motorů.
[Deadman]
(21.2.2022 22:15:22)
Třeba u škodovky 120 spínač tlaku oleje při nízkém tlaku oleje propojí na kostru a novějších motorů to je přesně naopak, aby se vyloučila chyba ulomeného kabelu. Tedy spínač při nárůstu tlaku spojí kontakt na kostru.
[dave-lister]
(21.2.2022 22:12:09)
Já myslím, že snímač tlaku oleje je standardně: nízký tlak - svítí, provozní tlak - nesvítí. Aspoň jsem nikdy nenarazil na vozidlo, kde by olejová kontrolka svítila za normálního provozu.
Ale na svoje Hondy jsem si dobastlil přímo tlakoměr, mám ho vedle pravý boty a když stojím na světlech tak na něj vždycky mrknu. Vím, že na volnoběh ukazuje 20 psi při plně zahřátým motoru.
[70CB750]
(21.2.2022 21:40:17)
Příspěvků: 10, poslední: 26.2.2022 18:16:3270043.Informace
Ahoj,
dvě věci na Kejvu 350 kupuju furt dokola a dokola a to jsou sítka do nádrže a silentbloky tlumičů.
Co se týče sítek, narazil jsem na https://www.motoveterandily.cz/sitko-palivoveho-kohoutu-kovove-pro-naletovani-celkova-delka-74-mm/ ... je možné, že by to mohlo vyřešit můj opakující se problém s plastovými sítky?
Co se týče silentbloků zadních tlumičů, narazil jsem na nápad s vyrobením silentbloků z hadice ( https://www.youtube.com/watch?v=5jmiVYv5TiY&ab_channel=VojtechSereda )... Děláte to někdo podobně? případně nemáte tip na výrobce/prodejce, kde se silentbloky po 2tis km neprokopou?
díky díky !
V.
Koupit samotné gumy bez válečků a to ve více kusech a pak často měnit. Jinou zkušenost s novými silentbloky nemám.
[559ka]
(26.2.2022 18:16:32)
Diky za opovedi, zkusim. A co ty silentbloky? Mate nekdo nejaky tip?
[Vladimír]
(25.2.2022 8:48:38)
Mám pájku s hrotem z mědi. Má 75w. Starý trubičkový cín a pájecí pastu. Jde TOS tím dobře. Šroubení možno předehřát na elektrickém vařiči.
[ED250]
(24.2.2022 14:05:13)
Však třeba taková pájecí kapalina je už na průkaz. Museli mi jí koupit chlapi s živnosťákem, co stáli za mnou u kasy ve frontě. Úplně nerozumím tomu, co je to za zvrácenou vizi evropských úředníků, co nejvíc ztížit možnosti udělat si něco doma...
[Jad]
(24.2.2022 11:01:07)
Ano, stará pájka 60Sn40Pb, se kterou se krásně pracuje je zakázaná. Nebude dlouho trvat a bude pouze na zbrojní průkaz...
Nové, povolené pájky 99Sn1Cu, mají tu vlastnost, že po prvním roztavení a ztuhnutí se znovu roztaví velice neochotně, takže případné korekce vyžadují mnohem více tepla.
[pračlověk]
(24.2.2022 1:32:17)
Pokud se to ocelové hrdýlko nahřeje třeba na sporáku nebo na max horkovzduškou, tak to i k tomu jde trafopájkou. Fakt záleží na "cínu". Některé jdou letovat i při nižších teplotách a s těmi se letuje krásně.
[longr]
(23.2.2022 18:55:53)
Trafopájkou možná spojit to sítko podél, ale přiletovat ho k tělesu kohoutou, to už asi ne. Tam by to ale stačilo zatěsnit tekutým kovem. Lepil jsem s ním něco v karburátoru, kde je furt v kontaktu s benzínem, a drží to už spoustu let.
[Jad]
(23.2.2022 12:05:29)
Sítko jde letovat i trafopájkou, pokud má kolem 100 W. Doporučuju pájecí kapalinu, ale jde to i kalafunou nebo eumetolem.
[longr]
(23.2.2022 9:54:40)
ED250: Čím to pájíš? Obyč trafopáječkou anebo nějakou stáložárnou?
[Ota]
(23.2.2022 8:13:28)
Příspěvků: 11, poslední: 27.2.2022 22:27:4170042.Elektro
Zdravím,
mám dotaz mimo moto.
Vrátil jsem do Zetora 25 dynamo a trochu mě zlobí dobíjení. Při vypnutých světlech začne kontrolka dobíjení pravidelně problikávat dle otáček motoru a změřené napětí na výstupu z dynama skáče od 6-14V. Když ale zapnu světla, tak kontrolka dobíjení zhasne a napětí na dynamu se ustálí na necelých 15V. Čím by to mohlo být? Může za to dynamo nebo regulátor?
Jinak dynamo jsem měl komplet rozebrané, je vyčištěné, je stažený a vyčištěný komutátor, jsou nová ložiska i uhlíky a regulátor jsem použil elektronický od aev, který mám zastavěný do starého hliníkového obalu.
Tady je ještě odkaz na video, kde je vidět, jak se to chová:
https://www.rajce.net/a17721880
Předem díky za rady.
On bude problém trochu taky v tom, co píše Orel - ta 25 nemá po nastartování žadnou spotřebu proudu, což u motorky nemůže nastat, odběr má zapalování.
Pokud připojíš žárovku k D a kostre tak se bude dynamo o něco hůře nabuzovat a mimo to, že za chodu motoru bude žárovka svítit to na nic dalšího nebude mít vliv,po zastavení motoru se přes regulátor k dynamu a žárovce nemůže dostat z baterky žádný proud.
Mimo otravného blkání by nemělo žádné poškození hrozit, napětové špičky zatlumí baterka a regulátor nedovolí aby dynamo dávalo víc než 10A(150W).Raději bych to ale provozoval vždy s připojenou baterkou.Být tebou, zkusil bych to konzultovat přímo s AEV Kroměříž.
Radu ti dávám jen teoretickou, nemám to na čem odzkoušet ale myslím že by to mohlo pomoci.Bud tak hodný a napiš, jestli se ti to podařilo vyřešit, osobně mě to zajímá.
[El Fag]
(27.2.2022 22:27:41)
El Fag: díky za vysvětlení. A hrozí něco, pokud by se ta soustava takto dlouhodobě používala? Kromě toho otravného blikání?
Případně pokud bych využil tvou radu s připojenou žárovkou a problém s blikající kontrolkou by zmizel, tak lze to s tou žárovkou normálně provozovat?
[LK]
(25.2.2022 20:22:26)
Děkuji za odpovědi. Vyzkouším různé varianty.
Jinak baterka je tam 180Ah a je celkem svěží.
Když jsem zkoušel měřit napětí na přívodu u startéru, naměřil jsem cca těch 14,5V.
Mě jde hlavně o to, že u motorek se mi to s použitým aev regulátorem nikdy nestalo a nerad bych, aby to odneslo dynamo či samotný regulátor.
Ještě mám půjčený nepoužitý původní dvoucívkový regulátor, tak až budu mít čas, zkusím ho tam dát.
Montgomeryx: Jojo, 25 má ikonický zvuk, kvůli kterému je dost v oblibě :D
Ještě jsem nahrál jedno video, zase trochu jiného motoru: https://www.rajce.net/v1526147567
[LK]
(25.2.2022 20:14:39)
Montgomeryx: Tak to jo..:-)Taky mám svý sny, který se mi nikdy nesplní. Naštěstí, oproti dobám minulým, můžeme snít u videí jiných, třeba tady: https://www.youtube.com/watch?v=GwrOdyS9LuQ
Perfektní mechanika, perfektní seřízení! zdar sam559
[sam559]
(24.2.2022 8:15:32)
sam559: No naštěstí pro ten traktor, já si ho nikdy nepořídím, protože budou peníze vždycky potřeba někde jinde. To bych musel leda vyhrát ve sportce a v tom případě si na ten traktor pořídím i stodolu, aby na něj nepršelo, a bude tam v dobré společnosti dalších minimálně dvaceti aut a nesčetně motorek, které bych si přál mít :-D
[Montgomeryx]
(23.2.2022 22:31:55)
Nějak tam nic nečtu o baterce. Máš-li plně nabitou baterku, tak zhruba na 150 procent, nebude třeba tu mrchu dobíjet a bude to mrkat. Obdobně se bude chovat baterka asi tak 20 let po smrti nebo nepřipojená. Skus měřit na baterce, to tě šoupne o kus dál a napiš. Zdar.
[Orel]
(23.2.2022 21:45:47)
Montgomeryx: Pětadvacítka má parádní zvuk, ale hrozně záleží na stavu motoru, hlavně na vůlích na ojnicích. Pokud jsou, tluče to na volnoběh a někdy poměrně dost. S tátou jsme pár Z25 udělali a slyšet úplně syrovej motor, zahřátej, s novým M6A, seřízenej, tichounkej...to je neskutečný balzám na duši a odměna za ty hodiny matlání se v karbonu, mytí a škrabání bordelu:-) A pokud jí nemáš kam dát, je zločin na ní nechat pršet!! zdar sam559
[sam559]
(23.2.2022 15:24:52)
Montgomeryx: podstatnou část toho hezkého zvuku dělá samotné vstřikovací čerpadlo. Třeba 12V vstřikovací čerpadlo na kalibrační stolici, to je teprve Vivaldi :-) dej si do youtube CALIBRATING INJECTION PUMP a můžeš poslouchat.
https://www.youtube.com/watch?v=B79A80kbE1M
Na dvanáctiválcové to ovšem zdaleka nemá :-)
[-]
(22.2.2022 16:42:38)
Sorry za OT, ale to cvakání toho dvouválce, to je úplně dokonalý. Chtěl bych ten traktor, jenom kvůli tomu zvuku, na nic ho nepotřebuju a nemám ho kam dát, ale chci ho..to je prostě koncert!
[Montgomeryx]
(22.2.2022 13:24:09)
Bliká ti to pěkně...Dynamo i regulátor můžou být v pořádku, jen si vzájemně nerozumí, v klasickém relátku je buzení třístavové(plné buzení, buzení přes odpor,žádné buzení) s tím že kotvička kmitá mezi dvěma sousedními stavy a odpor zatlumuje budící vinutí takže v něm poklesává budící proud rychleji.Elektronické relátko je dvoustavové(s proporcionální šířkovou modulací) a při přechodu z plného buzení na nulové buzení proud v budícím vinutí klesá pomalu protože je k budícímu vinutí paralelně připojena dioda, která nedovolí budícímu proudu rychle poklesnout.Nejspíš se nevhodně sešly časové konstanty dynama a regulátoru.Vzhledem k tomu, že při zatížení světly to funguje normálně bude asi dynamo i reg v pořádku.
Přesto by stálo za to zkusit jiný regulátor, pokud nemáš možnost vypůjčení, je možnost laborování - bud mezi D a kostru připojit nejakou žárovku(začít třeba od 12V/5W) nebo mezi M dynama a M regulátoru vložit nějaký výkonový odpor( začít třeba od 1ohm/10W), oba zpusoby nemají žádný odběr při vypnuté spínačce, žárovka je jednodušeji realizovatelná.
[El Fag]
(21.2.2022 21:03:29)
Žádné příspěvky70193.Veteráni
Zdravím pánové, potřebuju udělat sedlo na první kývačku, od koho berete výplně sedel, které fungují?
Žádné příspěvky70157.Barvy a lakování
Ahoj, doporučte mi konkrétní stříkací pistoli k hobby kompresoru s 24 litr. vzdušnikem. Lakovat budu málo, odhadem nanejvýš tak jednu motorku do roka a to plničem a akrylátovým lakem. Proto ani nezvažuju pořízení jiného kompresoru.
Na akryl potřebuju trysku 1,4mm
Preferuju horní nádobku
Cena řekněme do +/- 3000 kč
Děkuju
Žádné příspěvky70131.Veteráni
Ahoj,
obracím se na vás s prosbou nebo nabídkou - záleží na vás, jak to budete chápat . Zejména veteránisti mezi vámi možná budou znát Pepu Pacala z Hrbova u Velkého Meziříčí. Skvělej a obětavej chlap, dobrovolnej hasič, táta tří dětí a v neposlední řadě sběratel veteránů a jejich opravář.
1. dubna mu bohužel kompletně vyhořela jeho dílna, která ho živí - opravuje tam převodovky náklaďáků. Psal jsem o tom tady http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/04/02/pozar-prumyslove-haly-v-hrbove/ , sami můžete to peklo posoudit. Kromě jiných neštěstí mu už před časem pár motorek ukradli a při tomto požáru dalších několik strojů skončilo v plamenech a jsou nenávratně zničené. Shořelo mu z velké části i vybavení dílny, takže v tuhle chvíli musí už nasmlouvané zakázky jak jen to jde dělat v podmínkách, které už nevyhovují jejich množství. Místní se proto dohodli a spolu s městem Velké Meziříčí zorganizovali veřejnou sbírku. Chtěl bych vás proto požádat - ať už Pepu znáte nebo ne - pokud chcete a můžete, přispějte mu prosím na nový začátek.
Nemám strach, že by se znovu nezmátořil, protože je schopnej, šikovnej a ochotnej. Ale sami to možná znáte - velmi těžko se začíná prakticky z ničeho.
Nebudu psát číslo účtu přímo sem, odkazuji vás přímo na web města, které sbírku pořádá: https://www.velkemezirici.cz/mestsky-urad/aktuality/13102-mesto-vyhlasuje-verejnou-sbirku?fbclid=IwAR1sAtXkFG5LgrYlEqczZQ_cUUiTVEbyK5KgmHz0S-cyzdIx_N4oJWaJkDk
Tady ještě přidávám pár informací z mého webu http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/04/13/pomoc-po-pozaru-haly/ , základní informace jsou tam stejné jako na webu města.
Mimochodem - paradoxní je, že pár týdnů před požárem Pepa spolu s kolegy hasiči vyrazil pomáhat k menšímu lesnímu požáru - http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/03/19/pozar-pod-hrbovem/ a minulou sobotu - aby toho nebylo málo - do třetice zasahovali ještě u menšího požáru jiného rodinného domu - http://www.hrbov-svarenov.cz/2022/04/09/dalsi-pozar-v-hrbove/
Žádné příspěvky70129.všechno ostatní
Tady se ví fšecko, žejo? Věděl by někdo rozměry Tůmy?
Žádné příspěvky70099.Veteráni
Ahoj, byl by někdo tak hodný a poradil nebo ideálně nafotil, jak jsou chycené plechy na Libeňáku? Na švédech je látka na tomto typu a tak se mi nedaří najít žádný rozumný oobrázek. Taková ta vymezovací Lka mi dole k držákům výfuků moc nepasují. A taky nevím, zda má být u nádrže šroub s podložkama mebo to jde přímo na rám.
Nepasuje mi to ideálně tak ani tak, přestože plechy jsou správné, tak jen abych věděl, jak to má být, než začnu plechy přizpůsobovat.
díky moc.
Žádné příspěvky70095.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Zdarvím, nemá prosím někdo čitelné schéma elektriky na skůtr Kinway 50, rok cca 2010. Na netu jsem sice nějaký našel, ale bohužel je to vždy x tá kopie z kopie a nedá se z toho přečíst co je co. Děkuji.
Žádné příspěvky70094.Informace
Ahojte vespolek. Nedokázali byste mně prosím někdo poradit, jak bez zbytečných ztrát rozdělat přední tlumič na Bizona? Když postupuju odspodu: nejdřív odšroubuju krytku, nechám vytect olej a je tam na hřídeli 10 matka, která se ale s celou hřídelí a vnitřním okolí protáčí. Pokud postupuju se shora: odšroubuju zátku, 10 matku z hřídelky a vytáhnu segrovku. Pak ale nevím, jak dál postupovat. Potřebuju nějakej speciální klíč? Díky předem za rady.
Žádné příspěvky70093.všechno ostatní
Jelikož jsem tu dlouho nebyl a nejak ten interfernet nesleduju jak kvuli covidu tak ted se prej něco deje. Chtěl bych někoho požadat zda by nepřijel mi pomoci vyklidit a nacenit muj sklad" bordelu"
Žádné příspěvky70086.Informace
Dnes ve 20.00 Prima ZOOM , vzhledem k výkonu a spolehlivosti těchto strojů to může být zajímavý pokoukání.
Žádné příspěvky70084.všechno ostatní
Ahojte, prosim Vas, viem ze sa to netyka motoriek ale neviem si pomoct, nema nahodou niekto z vas doma tento pohon? Kupil som ho od ruky a neviem najst od neho navod. Taurus TAR802 alebo TAR1002 by malo byt to iste, predava to technopark. Dakujem.
Žádné příspěvky70080.Informace
Zdravím, neměl by někdo spojkové ložisko (axiální ložisko) na Jawu Dandy 50 (motor sachs)? Popřípadě rozměry ložiska? Za případné odpovědi děkuji..
Žádné příspěvky70047.Informace
Ahoj, dohledal jsem, že se to zde už v minulosti řešilo, ale vlastně pořádně nedořešilo. Jaké gumy držáku světla (praporku) koupit na horní stranu, kde je vnitřní průměr cca 38mm a vnější cca 51 mm, a jaké dolů, kde je to jen "uříznutá trubka"? Mám na mysli už novější typ předních vidlic s gumovými manžetami, byť jsou nejspíš shodné i se starším provedením. Ideálně kdybyste mohli rovnou sdílet i odkaz na konkrétní gumy na nějakém eshopu.
Žádné příspěvky70021.Informace
Ahoj, nemáte někdo, prosím, při ruce rozměry zadního nosiče co býval třeba na Péráku? Jde mi hlavně o tu horní plotnu.
Žádné příspěvky69969.všechno ostatní
Máte někdo zkušenost, jak funguje v současnosti dodávané uložení kyvky na Pionýra? Tedy ta sada čep, 2 trubky a silonová futra?
Originál bylo ve vidlici gumové pouzdro, přičemž při pohybu kyvky se pohyb odehrával nakrucováním toho gumového elementu vůči čepu / trubce.
Ale jak je to silonu? Co se ve výsledku vůči čemu pohybuje? Pouzdro je napevno nalisované do vidlice a na trubku a pohybuje se trubka vůči čepu kyvky?
Žádné příspěvky69968.Informace
Ahojte, vedel by mi niekto prosím vás zmerať rozmery rozperky medzi ložiskami na kľuke, ide o ČZ 175/477. Poprípade ak by niekto mal tak kúpim. Dik