Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 8, poslední: 7.4.2024 13:50:2171064.Informace
Zdravím, mám blatnik v modrej farbe pod ktorou je pôvodná červená, dá sa nejak odstrániť tá modrá aby bol v pôvodnej farbe?
Což může a nemusí být žádoucí. Zrovna včera jsem si odložil chrániče sluchu na hadr s nitrem a pěkně mi je poleptal toluen jeden.
[Kalasnikov Č175]
(7.4.2024 13:50:21)
Nitro rozpouští lépe/víc protože obsahuje mimo jiného toluen.
[Kalasnikov Č175]
(5.4.2024 10:23:07)
Nitroředidlo C6000 je někdy nazývaný acetonovým ředidlem
https://www.bal.cz/dotaz/acetonove-riedidlo/
Ale oproti čistému acetonu je to směs rozpouštědel, takže dost záleží na bázi té barvy a myslím, že pokud to nepůjde nitrem, nepůjde to asi ani čistým acetonem.
[Verdom]
(5.4.2024 7:48:07)
Je lepší aceton nebo nitroředidlo, taky mě to čeká u Stadiona?
[HonzaBK]
(5.4.2024 7:21:06)
Aceton nebo C6000 dobrý nápad, někdy to chce delší dobu aplikace a díky těkavosti obojího je celkem puch v dílně, tak to občas zabalím do strečky, ale uvidíš co to bude dělat s původním lakem, dobrý zkusit na kousku, aby to nešlo dolu všechno.
[Verdom]
(5.4.2024 6:19:25)
Mě se osvědčil ten aceton,ale je dobré použít třeba hadru napuštěnou acetonem a nechat ji chvílu na tom nepůvodním laku.
[Jenda.592]
(3.4.2024 21:41:08)
Ak je to nejaký obyčajný sprejo-lak tak C6000 to pekne dáva dole
[Milos634]
(2.4.2024 21:40:00)
Příspěvků: 35, poslední: 20.4.2024 9:24:3271063.Automobily a jiné vehikly
Zdravím jaký máte názor a hlavně zkušenosti s chipováním motoru ? Mám Golfa plus 1.9 tdi a pořád mi tam těch pár koníků na předjetí chybí. Nechci z toho závodničku a hlavně mám obavu aby tím motor nedostával na frak na úkor životnosti. Popřípadě s kým máte dobré zkušenosti v okolí Slavkova - Brna. Díky za OVĚŘENÉ zkušenosti -
Pokud se čip dělá s rozumem, dá se to udělat tak, že to po sešlápnutí plynu téměř nezakouří. Jen to pak na rozjezd není taková raketa, protože to nedá hned "plnou dávku", ale taky to chvilku počká, než se aspoň trochu nadýchne turbo.
Při čipu je obzvlášť vhodné turbo po svižné jízdě nechat nějakou tu vteřinu vychládnout před chcípnutím, protože se víc hřeje.
Teď máme v práci transpíky dvoulitry. Výkonu to má celkem dost, ale je to eko ořezané, takže to má šílenou prodlevu v plynu. Kdyby se jen poladilo to ekoomezení v rozjezdu, bylo by to úplně jiné auto. Ta odezva leklé ryby mě neuvěřitelně štve. Není potřeba hrabat na výkon, ale jen na tu odezvu. Kdyby to bylo moje auto, byla by to první věc, kterou bych nechal udělat.
[longr]
(20.4.2024 9:24:32)
Ty jsi asi nedocetl muj prispevek? Motor ma 365 tmm. Prijdou ti jedny vstriky moc? Mam kolem sebe lidi, co uz maji vicenasobnou vymenu i bez chipu. Turbo jsem odpalil spis vlastni blbosti. Auto ma spoustu slabych mist, motor to ale neni.
[Endy]
(19.4.2024 20:04:14)
Endy: sice ti čip zmršil vstřiky a turbo, ale jinak teda fakt super tuning. To prostě chceš. To se vyplatí.
[-]
(19.4.2024 11:12:18)
Zkusím krátce popsat mojí zkušenost s chipem TDI.
Mám Oct1 1,9TDI 74kW, koupeno s 265tkm, nyní 365tkm. Někdo z předešlých majitelů nechal chipovat asi na 100kW. Je to 4x4, takže kratší převodovka 6q.
Jede to "jako prase". Akcelerace fakt pěkná. Maximálku nevyužiju, takže nevím. Negativem je hlučnost (asi standard u PD) a kouř po sešlápnutí plynu. Pokud vím, za celý život auta se dělaly vstřiky a za mě turbo (je to standardní díl, vyměněný podle VIN). Spotřeba 6l, což asi odpovídá 4x4.
Spojka, osy - původní. Turbo jsem podělal já, protože auto kouřilo, tak jsem ho léčil jako jawu 350 - v noci na dálnici podržet plnej a vypálit - no, turbo řeklo ne. Jinak vše původní. Na STK bez problémů. Za mě dobrý, takový "brko" už neseženu.
[Endy]
(18.4.2024 15:39:10)
V práci jsme měli T5 2,5 TDI, bez úprav. Cca ve 100 tis. se na něm měnilo turbo za repas. Ve 150 tis. odešlo zas, tak se dalo nové. To šlapalo až do 460 tis., kdy jsme transpíka měnili za nového. Olej se měnil vždy v autorizáku podle plánu okolo 15 tkm. Záleží, jak se s tím jezdí, někdy hodně záleží na oleji ('meets the specification' a 'OEM Approved'). Některé motory a turba snesou leccos, některé jsou háklivější a fakt chtějí jen to, co tam patří. Některé levnější (ale i drahé) oleje sice mohou plnit normy, ale pak se ukáže, že to není úplně ono.
Ve chvíli, kdy se člověk pouští do čipování, tak je fajn na oleji (i palivu) úplně nešetřit a ještě zkrátit interval třeba na 10 tkm. Zároveň není špatné před výměnou oleje použít nějaké kvalitnější opičí kapky na uvolnění karbonu (BG apod.) Na nějaké ty superkeramiky apod. moc nevěřím, ale ty čistící prostředky celkem fungují.
[longr]
(6.4.2024 9:44:27)
Tomáš S.: proč by měl? Turbo odejde i na nenačipovaném motoru :-)
[No_-_name]
(5.4.2024 14:31:07)
skvarek: Ještě mě napadlo, že bys mohl zjistit, jestli ten tvůj motor už není očipovaný.
[spec]
(5.4.2024 9:09:08)
U atmosféry se toho moc dělat nedá. Obyč 1.4 MPI, ale je to nebe a dudy. Předtím do 2800 ot. mrtvola, teď táhne od 1800 ot. Když jedu s přívěsem po dálnici, drží ve stoupání rychlost a nemusím podřadit. I předjíždění je mnohem pohodlnější. Ten motor není výkonově na výši, ale i to málo se fakt pozná. Takhle to mělo jezdit už z fabriky.
Sám jsem k tomu byl skeptický a překvapilo mě to. Lituju, že jsem do toho nešel hned, když jsem to koupil, a ne až po cca 125 tis. Teď mám najeto 150 tis. Emise na pohodu, spotřeba +- stejná, možná o chlup nižší.
[longr]
(4.4.2024 23:22:50)
longr: co konkretne ti udelali na atmosf. motoru a na jakem? Ze zajimavosti jsem kdysi par firem poptal s dotazem, co tam na tom vlastne delaji a jestli mi daji graf pred a potom. Odpovedi bylu ve stylu ze optimalizuji mapu pro vetsi efektivitu a bla bla nicnerikajici slinty. Tak jsem k tomu celkem skepticky. Vrchol byl, kdyz mi par firem nabizelo chiptuning Yamahy, ktera ma ridici jednotku "zamcenou", takze s ni bez ruznych power commanderu apod. ochcavek ridici jednotky clovek nic neudela.
[Bakoun]
(4.4.2024 22:23:19)
U předchozí generaci Tdi (ASZ,ATD,AJM,AXR..) to při odborným chipnutí nebyl žádný problém, ale tyto novější (BLS,BXE,BJM..) jsou již dost oslabeny na bloku i klikovém hřídeli. To, že ojnice vyběhla blokem ven nebyla vůbec ojedinělá záležitost.
[Toki]
(4.4.2024 18:09:40)
Ono jde o to, jak se s tím jezdí. Pokud je to stylem kšiltovka dozadu, ruku z okýnka, blow off a na světlech plný kotel a dým za prdelí, tak je jeasné, že motor půjde bez úprav srát. Pokud s tím jen chceš jezdit dynamičtěji, tak mírný čip je v pohodě, protože komponenty nedostávají tolik na frak. Já nechal čipnout atmosférický benzín. Tam sice nejde ani tak o čip jako spíš jen optimalizaci, protože to přidá výkonu nulaprd, ale dává ho to víc odspoda. Emise na ME jsou úplně v pohodě, protože bez zatížení ten motor nemá důvod dávat víc paliva. Emise mám stejné, jako před čipem. Nevím, jak je to u dieselu, jestli je dávka paliva prostě zvýšená a dává ji to furt nebo se taky mění se zatížením. Každopádně emise (a kouřivost) se měří bez zatížení.
Dobrá firma ví, kolik si může dovolit přidat, aby ten motor nešel do háje, protože ty mapy mají všechny odbržděné a ověřené. Nějaký náhodný garážový tuner ale může ladit stylem běhu kočky po klávesnici a to se můžou dít divy.
Viz třeba tady: https://www.auto.cz/test-skoda-octavia-1-9-tdi-77-kw-chiptuning-od-cimbu-114-kw-1196
[longr]
(4.4.2024 16:22:56)
Borderer: tak to je jiná. Ale úplně jiná, protože snížili výkon u motoru, který byl vyvinutý na vyšší výkon a jen pro výjimky to stáhli softwarem. Tedy opak tuningu. Není problém u 1,9 77 snížit výkon na 60kW.
[-]
(4.4.2024 12:36:28)
Pomlčka: V tomto případě to klidně tvrdit můžu. Protože to SW stahovali z důvodu vysokého povinka v některých zemích. Čísla dílů jsou stejná. :-)
[Borderer]
(4.4.2024 11:48:54)
Borderer: to, že motor vypadá zvenku stejně, neznamená, že je stejný uvnitř. Například bývají jiné písty, jiné pístní kroužky, jiná klika třeba kovaná místo litá, jiné ventily, jiná hlava, jiné těsnění pod hlavou, jiné vstřiky, jiná vačka, jiné šířky klikových a ojničních pánví, jiné ojnice, jiné vodní čerpadlo, jiný tlumič torzních kmitů klikovky, jiné olejové čerpadlo, jiný regulační ventil tlaku oleje, jiný mezichladič vzduchu jiný kat. Jiné žhavící svíčky, jiný vstřikovací tlak. Jiné průměry mazacích kanálků, přídavný chladič/ohřívač oleje. Jiný termostat. Jiné chldící kanálky v hlavě, jiné chlazení pístů. Nic z toho nemusíš zvenku poznat. Dokud neprojdeš katalog katalogy dílů obou výkonových variant, nelze tvrdit, že motor je v obou případech stejný. A taky pozor na datum výroby a číslo motoru. Může se stát, že starší verze měla pro ten menší výkon jiné díky a v rámci sjednocení náhradních dílů se už pro oba motory používají stejné novější náhradní díly, takže ani katalog není zárukou, že motory jsou konstrukčně stejné.
[-]
(4.4.2024 11:37:58)
Taky pozor na jednu věc která se u votuzenejch motorů občas stane. Ženeš to sto kilemetrů po dálnici a potom s rudě žhnoucím turbem zastavíš u benzinky. No a odtud už pokračuješ na odtahovce.
[Josef]
(4.4.2024 10:19:00)
sam559: Zase nepřeháněj. Kolikrát existuje stejný železo a X softwarových verzí s odlišným výkonem. Nevím, jak třeba u FauVé, ale Volvo mělo ten samý motor naladěný v případě 2,4i na 103 nebo 125kW nebo v případě D5 na 96 nebo 120kW.
[Borderer]
(4.4.2024 10:12:05)
Tak dobrý servis a auto v dobrém stavu je úplný základ, aby to jelo dobře a bezpečně, ale chtěl jsem říct ještě jednu věc, a to jsou emise, resp. měření emisí před STK. Ono není problém najít firmu, která ti motor dobře nebo špatně odladí, ale na emise budeš jezdit ty a u dieselu ti prakticky vždy stoupne kouřivost (přidáním nafty s původním turbem), kterou ti změří a vyhodí tě! Takže otázka by spíš měla bejt: Chci ladit diesel, KDE projdu hladce emisema???
Ono to ladění přinese spoustu dalších nesnází, třeba ty poloosy, ale když nebudeš jezdit vyloženě sprinty, tak by +20koní měly vydržet, ale to ti stejně nikdo nezaručí. Pokud tam máš už DPF, taky bude hrozně trpět sazema - častější regenerace nebo nouzáky. Pokud máš původní těsnění pod hlavou, může časem povolit, může odejít turbo, protože ho začneš víc trápit atd atd. Zkrátka se to nevyplatí, zvlášť, pokud není motor F TOPU:-) :-)Lepší je najít si káru, co má víc kW z fabriky a je na ně celá postavená. A nebo si nech Golfa a ušetřený Kč za tuzing věnuj údržbě- nový brzdy, gumy, tlumiče, pera, oleje, filtry, brzdovku, zrepasuj turbo, vyčisti vstřiky...a je z toho nová kára, CO JEDE i s 77kW!A na emisích se nemusíš klepat strachy...zdar sam559
[sam559]
(4.4.2024 8:38:45)
Podle toho co tady čtu se asi na to vybodnu - je to spíš odstrašující. Teď mám pár dnů po výmněně rozvodů a spojky a to auto znatelně ožilo - ještě tomu dám nový filtry,určitě to neuškodí. Pro (spec) - jezdím spíš svižněji a na spotřebu zas tak nekoukám - žere to okolo 6 litrů. Díky všem za názory -
[skvarek]
(4.4.2024 7:43:30)
Příspěvků: 3, poslední: 16.4.2024 23:42:3971062.Elektro
Zdravím, potřebuju koupit kontrolky na první model čz 471, našel jsem je na více obchodech, všechny vypadají lehce mléčný - bílý. Bylo to takhle originální nebo tam byly nějaký barevný sklíčka, návleky na žárovky? Děkuji.
Mléčná vypouklá se dá udělat z nefunkční LED žárovky (230V). Je to plast , nožem lze oddělit a opracovat do kontrolky. Pokud je to žárovka typu R50/R63 "reflektorová", tak je zakřivení malé a zhruba to odpovídá původní mléčné.
[dadajan]
(16.4.2024 23:42:39)
My měli 477 a tam byly ty mléčný už od výroby. Pamatuji si jak mi to vadilo a když jsem na ní začal jezdit nahradil jsem je pak nějakými z traktoru co byly standartně bar
[Milan74]
(4.4.2024 21:39:34)
Origo je modrá a červená folie uvnitř toho mléčnýho plastu.
V replikách není.
Řešil jsem to kolečkem z červené a modré PET lahve.
[monty]
(1.4.2024 22:41:45)
Příspěvků: 6, poslední: 31.3.2024 23:32:4071061.Informace
Ahoj všem, prosím vás, máte někdo zkušenosti s replikama panelkovýho spojkového automatu? Koukal jsem a dost se liší i cenou od 400 do 800 kč. Je víc výrobců? A co kvalita? Vyplatí se koupit? Děkuji moc za info.
Záměnné jsou, jen na 487 je kratší páka na uchycení lanka než do 477. 487 má delší spojkovou páčku na řídítkách, a proto poloautomat s kratší pákou umáčkneš. Na ČZ 250/475 jsem dal poloautomat ze 487 a nemohl jsem páčku na řídítkách umáčknout, protože je krátká na páku, ale zase by více vypínala spojku.
[kriz]
(31.3.2024 23:32:40)
477 má v katalogu číslo začínající na 355. Na 487 začíná číslo 485. Nakolik jsou záměnné netuším.
[Kalasnikov Č175]
(31.3.2024 13:37:39)
Těžký= Zetky, myšleno ČZ 477, 476, 487....
[Prohorovka]
(31.3.2024 7:11:43)
Díky moc, pokusím se sehnat originál. V tom případě mám dva dotazy:
1) Předešlý kyvackovy automat existuje pokud vím ve 3 verzích (pro 350, pro 250 a 125/175 ccm). Nevíte, v kolika verzích existuje tento panelkový automat? Řekl bych že minimálně pro 250 ccm a 350 ccm bude jeden společný, ale co těžký, nemají odlišný?
2) a co ovládací palec (vačka), co se nasazuje na řadící hřídel a tento automat ovládá? Ta se dá v klidu koupit z e-shopů? Většinou u nich píšou, že je česká. Na bazoši originál moc vidět není.
[Prohorovka]
(31.3.2024 7:10:40)
Už jsem o tom něco psal. 68835. Koukněte u mě do historie. Je tam i video. Lepší sehnat funkční originál. Já sehnal na burze v Hodonicích.
[lahvac]
(31.3.2024 0:55:38)
Nějakej jsem loni utrpěl, a letěl do bedny se šrotem.
Čínan vůbec nepochopil funkci, vůle všude jako prase,a plech tak poloviční než origo.
Prodejce ani výrobce už netuším.
[monty]
(30.3.2024 23:04:55)
Příspěvků: 16, poslední: 16.4.2024 11:40:2871060.Informace
Chci se prosím zeptat, má souprava kývačky se sidecarem nějakou výhodu při použití motorizace 250 oproti 350, nebo 250 oproti 350 vůbec žádnou výhodu při jízdě se sidecarem nemá? Děkuju
Moje kombinace - Honda SOHC 750 + domácí kopie Velorexu - má pohodlnou cestovní rychlost cca 60-65 mph. Povolená rychlost je většinou 55, kromě některých dálnic, kde je 65 nebo i 70. Ty používám jen na přesuny kdy nejde jinak, nebo když honím čas.
Minulé září jsem dal zatím nejdelší cestu 140 mil napříč Západní Virginií po dálnici, která je víceméně prázdná, ale kopce bylo utrpení, dálnice stoupá do cca 1000 metrů nad mořem. Kde to šlo, tam jsem se držel v levém pruhu, protože sklon silnice doleva pomáhal s tlakem na řidítka.
[70CB750]
(16.4.2024 11:40:28)
Včera jsem jel z Brna na Znojmo. Kamiony tam valí fakt tachometrové kilo. Osobáky, když můžou, i víc. Ta cesta je celkem rovná, ale na veteránu by se tam jelo blbě i bez sajdy, natož se sajdou. Na jawách obvykle jezdím tachometrových max 90-100, ale jawích, tzn. 75-90 podle stroje. Když chci, aby mě aspoň kamiony nechaly na pokoji, musím jet takových 110 a přiznejme si, že to na kývačce dlouhodobě není moc příjemné. Kdybych k tomu pověsil sajdu, nepojede to vůbec. Jak píše Deadman a Mates, sajda je na blbnutí a pro radost. Na silnici už ale té radosti dnes moc není.
[longr]
(6.4.2024 9:55:01)
Sajda je pro radost,zabit te chtej hlavne u nás,za hranicema už je klid.. největší prusvih jsou kolony, kde nemuzes predjet.
[Mates]
(4.4.2024 22:19:16)
Nedovedu si představit jízdu s Jawí sajdou v běžném provozu. I s 3x silnějším Uralem 750 to není žádné potěšení. Sice dnešnímu provozu stíháš, ale zatímco auta jedou normálně, ty závodíš. Nejde jen o motor, ale i o šílené jízdní vlastnosti. Asymetrický tah, překlápění v zatáčkách, asymetrické brždění. Posilovna na kolech, která tě při svižné jízdě utahá. Na dálnici se to sice rozjede až na 130, ale to už držíš řidítka plnou silou, protože sbíhavostí nejde vykompenzovat kvadratický aerodynamický odpor sajdy. Jízdní pruh je ti velmi úzký. Pokud nejsi sadomasochista, nic z toho nechceš.
Sajdu si nejlépe užiješ mimo asfalt. Polní a lesní cesty, tam je sajda doma. Jakýkoliv povrch včetně bahna, písku nebo sněhu. Příjemné svezení klidnou rychlostí, čím méně přilnavý povrch, tím lépe to zatáčí.
[Deadman]
(4.4.2024 11:36:49)
350/638 + Velorex 700
Zase taková brzda provozu to není, ale na dálnici by mě s tím nikdo nedostal, to už považuji za hazard. Ideální opravdu na okresky, silnice s menším provozem. Problém jsou kopce, kdy (aspoň u mého kousku) rychle klesá rychlost a v naloženém stavu za dvě a někdy i za jedna. Tam je to opravdu brzda provozu. Na rovině to jede slušně. Ale i tak se těším na zabudování Rotaxe. Kdyby nic jiného, tak aspoň v kopcích uvidím v zrcátkách i něco jiného než jen modrý dým :-D
Kdysi jsem měl možnost povozit se s Jawou 650 + Velorex. To už byl úplně jiný sport ;-)
[Šimon]
(4.4.2024 7:53:31)
Trestací Buchtičova 634 tenkrát ještě šla ale muselo se to fakt držet pod krkem a žralo to asi deset na sto :-) Onehdy jsme dostali skvělej nápad jet cestou z Kennyho svatby s 250 se sajdou a s pavem po D1. Na tento zážitek nikdy nezapomenu, z kopce to jelo aj 70 :-D
[No_-_name]
(4.4.2024 7:40:37)
Pokud side, tak k něčemu s maximálním výkonem, co se dá splašit, takž z tvého výběru tu třipade. Je dobrý před pořízením zkusit od někoho půjčit a prubnout jak "blbě" se s tím jezdí. Pokud je slušně seřízen odklon a obecně připojení, tak se dá, ale jinak se s tím člověk za jízdy pere, občas lupou dráty v kolech, už nikdy nic nepředjedeš, kromě toho co stojí, spotřeba naložený dodávky, za deště do čekárny nezajedeš, ale v zimě výhoda, má to tři body, tak to nepoložíš. ;-) Osobně bych už side nikdy nechtěl, ale svý kouzlo to má, nicméně v dnešním provozu je to o hubu, jawa je šnek v sóle, natož se side, viz předřečníci.
[Verdom]
(4.4.2024 6:00:32)
Přesně tak, po I. třídě nikdy, po II. třídě minimálně, naprostá většina jízd je po III. třídě.
To samé platí i na jízdy sólo. Musíme si přiznat, že je Jawa těžkej archaismus, kterej svýma vlastnostma (výkon motorku, žalostný brzdy) na dnešní provoz nestačí...
[vladab]
(3.4.2024 6:56:18)
Přesně tak, se soupravou Jawa 250 kývačka plus sajda Velorex se jezdí rychlostí 40-70 km/h na zapadlých silničkách, občas někam přejet po silnici II. třídy... Na dálnici a ani na I. třídu bych to netahal, to je asi fakt nebezpečné
[Prohorovka]
(2.4.2024 16:10:22)
Border - silnice II a III. třídy.
[elevator]
(2.4.2024 11:58:06)
Já jsem nepřipojil sajdu od roku 2018. Jel jsem tehdy z Tábora do Milevska. U Oltyně za kruhovým objezdem mě začal předjíždět ICOM návěs. Byl jsem rád že jsem přežil. Obdivuji všechny co s tím jezdí a vozí v tom děti. Já už na to koule nemám.
[lahvac]
(2.4.2024 10:05:27)
To tu trochu zaseru, ale nedá mi to se nezeptat. Kde se dá vůbec v dnešní době se sajda Jawou jezdit, aniž by člověka nechtěli reálně zabít? Teďka sem zajížděl kroužky a šály na klice u Japonce, tak sem to prvních 200km šetřil a uvědomil si pár základních věcí.
1. 90-100kmh a na silnici I. třídy sem zoufale nejpomalejší
2. Prázdný kamiony letěj v omezovači kopec/nekopec - ty naložený taky, když jsou rozjetý
3. jakmile řidiči cejtili, že je budu jen minimálně zdržovat, tak mne na motorce dosti prasili.
Nějak si neumím představit s tím jezdit bez stresu a tak, abych si to užil.
[Borderer]
(2.4.2024 8:56:29)
Každá Jawa je na sidecar slabá, ať si vybereš co si vybereš, vždycky budeš pomalej a brzdit provoz...
[vladab]
(31.3.2024 18:42:44)
Ani 350/634 mi nepříjde úplně silná. Připojovat se na dálnici, kde jede jeden kamion za druhým mi přišlo dost nebezpečný. Připojovací pruh bývá krátký, na to abych srovnal rychlost. S 250 to bude bez šance. Kamarád jezdí s kejvačkou 250 i po dálnicích do zahraničí a taky to jde, ale situaci, co jsem popisoval, bych s 250 nechtěl zažit.
[Honza (Js)]
(30.3.2024 22:07:20)
250 Kejvačka je na sajdu fakt slabá. Bud 559 Panelku, nebo prostě 350.Protože jinak je to ŠNEK, překáží, a je to nebezpečný v provozu.......
[monty]
(30.3.2024 21:25:55)
Jedinou výhodou by mohl být krouťák v nižších otáčkách a pak taky menší nároky na údržbu:-)
[Prohorovka]
(30.3.2024 15:13:48)
Příspěvků: 21, poslední: 9.4.2024 9:24:5671059.všechno ostatní
Zdravím, týká se tohle i starých motocyklů nebo jen aut? Tak co potom tankovat ?
https://www.autozive.cz/premiovy-benzin-do-stareho-vozu-chyba/
Normálně liju Vervu 100 do všeho, co mám v baráku na benzín (auta mám na naftu a tam beru zase čistou u EuroOilu). Nemusím následně řešit problémy :-)
[deyva]
(9.4.2024 9:24:56)
Líh může dělat problémy u starších aut, zvlášť těch, které třeba mají mechanickou palivovou pumpu s membránou z neodolné gumy nebo mají staré hadičky z lihem tvrdnoucí gumy. U jawy problém nebude, ale obecně je lepší nenechávat ten benzín dlouho stát, protože rychleji degraduje. Teď jsem v práci čistil karbec na kultivátoru s motorem Zongshen. Výrobce ušetřil, nedal kohoutek a v nádrži zbyly loni na jaře asi dvě deci obyč paliva. Tryska durch zašpuntovaná, povrch žlutě zinkované plovákovky lehce zoxidovaný, jehlový ventil tekl jak Dunaj. Dal jsem kohoutek, trysku a jehlák vyčistil, nalil stooktan a motor chytl na první šup. Trošku to ještě zlobilo, ale po pár minutách práce se chod motoru postupně zlepšoval až do normálu. Mimochodem, na nádrži je psáno max. 10 % ethanol.
[longr]
(7.4.2024 9:31:28)
Může to být tak 10 - 12 let zpátky, co se začal na našich benzínkách prodávat ethanol E85. Pamatuju si, jak lidi tady to míchali napůl s benzínem a lili do Jaw, Felicií apod., aby ušetřili... Když to jezdilo na víc než 40% líh, 10% to musí zkousnout v klidu.
[Jad]
(2.4.2024 22:28:02)
Hele, článek jsem spíš "prolít", tak se omlouvám za případný nepřesnosti. Ale všechno to potvrdil "pan Pavlíček" - specialista a odborník - odkud má zkušenosti, firma, vzdělání??
"Pokud se jedná o vůz starý tři nebo i pět let, pak nejsou obavy na místě. Ale v případě podstatně starších vozů s extra vysokým nájezdem už reálné riziko hrozí"
Co je podstatně starší? Osm let? Deset? Sto?
Snímač klepání jsem na Feldě z půlky devadesátek myslím měl.
A pokud vím, tak většina výrobců aut se taky k palivu s vyšším obsahem bio vyjádřila a uvedla pro jaké modely/ročníky je OK a kde by mohl bejt problém.
Článek fakt strašnej :-)
[mx]
(2.4.2024 17:08:54)
Tak ve Velorexu benzín od podzimu cca 3/4 nádrže (bylo v něm trošku nafty). Včera jsem přišel dal baterku dvakrát cukl startpákou a dynamákem hned natočil. Po chvilce zdechl, unovu přeplavil, dvakrát cukl a chytil hned a už jel dál bez zdechnutí.
Takže problém s E5 jsem neměl, uvidíme za rok s E10. Hadičky průhledný plast, v kouhotu gumička cca 5 let. Nádrž originál plech bez kaučuku.
[HonzaBK]
(2.4.2024 8:20:48)
Nabízí se otázka. Když, tedy někdo při výrobě paliva toto palivo znehodnotí jakoukoli přísadou tak proč nezajistí nápravu tohoto činu. Nevím, třeba další přísadou na Eliminaci? Ale, zřejmě se to naším Zeleným mozkům nehodí do krámu. Ještě že ty naše stroje spalují prakticky vše.
[lahvac]
(2.4.2024 5:23:41)
Holdas: vidíte někde, že píši "eliminování"? Jak jistě sám víte, aditivum je z principu cokoli, co se někam přidá navíc.
[pračlověk]
(1.4.2024 15:42:44)
Holdas: voda a následná separace, akorát se moc neušetří když 10% paliva vyliješ.
[Kalasnikov Č175]
(31.3.2024 13:40:54)
Lujži: Nestane se tomu nic ?
[DavidČZ]
(31.3.2024 11:12:28)
Já tankuji 100 VERA a je vše bez problémů, kolik toho najedeš.Nějaká 50 kč mě nezozhodí. Lujži.
[Lujži]
(31.3.2024 10:36:34)
Pračlověk, to není na eliminování biosložky, ale aditivum.
David ČZ proti biosložce nic neexistuje.
[holdas]
(30.3.2024 22:23:50)
Díky za názory.
Takže to nijak řešit nemusím.
[DavidČZ]
(30.3.2024 20:10:18)
To bude reklama na aditiva, jinak bych to neviděl. Za mě píšou blbosti. Ale je fakt, že když jsem na Shellce tankoval plnou, tak už na stojanu byla samolepka E5-E10..
[Michi]
(30.3.2024 19:28:19)
Mě se osvědčuje jednou začas po natankování přepnout na rezervo a ty 2-3 litry prostě vyjezdit, než čekat až se u dna usadí nahromaděný bordel.
[PB]
(30.3.2024 17:03:26)
Ano, přísada pro omezení vlivu biosložky se jmenuje VIF, jsou dva typy, do benzínu a do nafty. Půllitrová plechovka stojí cca 250Kč (někde míň, jinde víc) a má vystačit na 500 litrů benzínu.
[pračlověk]
(30.3.2024 15:28:04)
já na tom jezdím asi od dubna do října a plná nádrž mi vystačí tak na měsíc a něco. Existuje nějaká příměs do benzínu na tu biosložku ?
Takže to premiove palivo by motorce nemělo nic udělat.
[DavidČZ]
(30.3.2024 13:54:28)
Záleží jak motorku používáš, jestli jezdíš skoro celej rok tak se palivo obměňuje a biosračka tolik nedegraduje, ale jestli to máš jen na občasné projížďky a to jen od května do září tak to působí víc a můžou rezivět nádrže a kohoutky, ničí to těsnění hadičky, ucpávají se tokovým slizem karburátory a trysky a můžou rezivět i ložiska a Klikovka,
[rikša]
(30.3.2024 13:24:24)
U nás je prémiové palivo asi o 5kč/1L dražší a to se mi zdá už dost.
[DavidČZ]
(30.3.2024 9:44:19)
řiď se rozumem. Před časem jsme zjistili, že na 7% biosračku naše stroje jezdí - akorát mi nabobtnalo těsnění víčka nádrže a tvrdne benzinová hadička, pravidelně měním plastovej palivovej filtr, protože jinak občas praskne.
ale jinak JAWA jede na všechno, není na ní nic, co by dokázal líh zničit. V mládí jsem odzkoušel, že jede i na 50% nafty, teklo do ní olejové ředidlo, a jela furt.
a kdyby bylo, tak by se to posralo dřív - jestli je v benzinu 7% nebo 10% lihu je zanedbatelný rozdíl.
[Kosťa]
(30.3.2024 6:00:43)
No jo, Auto lživě, co od těchto pisálků čekat... Co rada, to perla!
[holdas]
(29.3.2024 16:33:12)
Příspěvků: 13, poslední: 10.4.2024 17:16:3171058.Informace
Dobrý den páni.
Pomalu dávám dohromady motor.
Nový ložiska pro kliku padly do karterů perfektně,ložiska do převodovky sem musel lepit.
Kartery jsem zlehka brousil 180 na skle
Bronzová pouzdra podchladil kartery ohřál a bez násilí naklepl.
Po zchladnutí a testu hřídelí není nutné jejich vystružení ,točí se volně a s vůlí (je s tím již počítáno při výrobě ? )
A při měření vymezení převodovky překvapení, vůle převodovky 0,2 -0,3 měřeno několikrát je to vůbec možné ?
Vysvětlují si to tak že nová pouzdra (sesa) mají vyšší límec než ta původní a při skládání se vše pěkně sešlo.
Ale při testování převodovky problematické řazení někdy rychlosti i neutrály.
Řadící kulisa a tyčka vidliček původní, vidličky nové, čertíci docela opotřebované.
Pružinky kulisy nejspíš unavený, rozdíl v délce cca 4 mm.
Kde mám hledat chybu pružinky kulisy, sjetý čertíci nebo je chyba jinde.
Díky za podnětné rady.
Verdom: čertíci pod plechem, libuntyčka... tento týden je plný správných termitů :-)
[No_-_name]
(10.4.2024 17:16:31)
Marlboro díky ubezpečení.
Jsem rád že je to tak ,až přijdou čertíci a pružinky budu pokračovat.
[Cholerix]
(30.3.2024 23:40:28)
vnitřní kroužek až na doraz. Pokud by byla klika na ložiskách moc sevřená, tak tě stejně žádný ložisko nezachrání a pomůže jen papír mezi bloky. V druhém případě nějaká desetina mm hrát roli nebude, kdyby ano, asi by tenhle typ ložiska nevymysleli. Ten rozdíl to určitě zvládne.
[Marlboro]
(30.3.2024 2:53:27)
Marlboro. S tím vším počítám.
Válečkové ložisko vpravo abych mohl do převodovky zastudena kvůli replikovým dílům.
Pružinky do kulisy rozměry 11,6 × 30 drát1,25 nebo 1,35 objednal jsem obje verze.
Pružinky do čertíků 5,6 × 41 snad budou pasovat (odpovídají původním) mohu případně vrátit.
Nový čertíci snad budou fungovat.
Větší starost mi však dělá válečkové ložisko.
V pravém karteru je už nadoraz na segrovku ale nevím jak mám pustit vnitřní kroužek daleko na kliku. Jestli nadoraz nebo ne.
Má teorie je že pokud bude vnitřní kroužek na klice nadoraz může při sklapnutí srovnaných karterů bez těsnění vnitřní kroužek do vnějšího s válečky tlačit příliš velkou silou.
A naopak s těsněním mohou kroužky ložiska mít příliš velkou vůlí.
Je má obava zbytečná a ložisko tento případný rozdíl pobere ?
[Cholerix]
(29.3.2024 11:47:19)
Skládat to budu na kývačku.
To podložení kulisy mě taky napadlo.
Ale nevím jestli je to vůbec žádoucí neboť ta stará kulisa je lehce ošoupaná od kalhotek a přitom byly šroubky dotažený a zadůlčíkovaný.Sice se dělá několik tlouštěk ale dávat 150 Kč za 1 podložku mi připadá docela jako zlodějna zvláště když nevím o kolik.
Udělat ji to není problém jen vědět z čeho a jak silnou a potom abych to podložením víc nedomrvil.
[Cholerix]
(29.3.2024 1:13:22)
při zařazených rychlostech nesmí vidličky "táhnout", musí být hezky volně, obzvlášť v krajních polohách musí mít čepy vidliček v dráze kulisy vůli. Pružiny kulisy myslíš jaké? Pro čertíky nebo vratné pružiny pro kalhotky do středové polohy? U nich pozor na některé repliky - jsou jednak delší než origo a taky jsou ze silnějšího drátu - nestlačíš je tolik a bude problém s řazením. Taky je připrav na to, že se může stát (obzvášť pokud si brousil dosedací plochy na karterech), že až zavřes motor s klikou, nebude se ti klika točit, nebo hodně ztuha (bude sevřená ložiskama). Pak ti nezbyde nic jinýho, než dát mezi kartery papír a celou převodovku znova vymezit na správné vůle. Stalo se mi to teď u dvou motorů za sebou (175/505 a 250/11). Doporučuju dát pod dynamo rozebíratelný válečkový ložisko, můžeš pak půlil za studena do alaluja :-) Rozhodně bych prvně zkusil do zavřených karterů jen samotnou kulisu s řadící hřídelí bez převodovky a zkusil jak přes čertíky kulisa přecvakává, tzn. jestli vůbec dořadí, ať opotřebení u těhle dílů můžeš vyloučit
[Marlboro]
(29.3.2024 1:06:16)
Jestli chceš plynulou jízdu, tak kolečka převodovky poskládat na 353 způsob.
[kriz]
(28.3.2024 23:20:12)
Díry vidliček hladký bez hran a otřepů.
Vše promazané, řadící kulisa má znatelné stopy od čertíků .
Pružinky kulisy stejný průměr pružinky i drátu, rozdílná délka cca 4mm.
Čertíci znatelně opotřebení, rozdíl i v délce pružinek.
Rozhodně vyměním pružinky i čertíky pokud to nepomůže vyměním i kulisu.
[Cholerix]
(28.3.2024 22:44:32)
Převodovku, vodící tyčku, vidličk, kluzná ložiska, čertíky a motýlka je dobré máznout, jinak to může klamat. Nemají vidličky na dírách pro tyčku ostrou hranu? Tu je dobré lehce srazit, ale vážně jen lehce, ne zahloubit :)
[longr]
(28.3.2024 21:47:03)
Vidličky replika od sesy v porovnání s originály identické, rovné a ve vinglu.
Tyčka originál, rovná hladká bez otřepů.
Předloha vymezená není vůbec, tento stav je po složení karterů bez kliky a těsnění.
Vymezovací podložky mám různých tlouštěk, když jsem zkusmo dal podložku 0,2 na předlohu zleva mezi 1 kolečko a pouzdro tak se s předlohou nedalo téměř pohnout.
Převodovka původní , drážkování hřídelí mírné opotřebení , drážkování koleček je více opotřebované ale ještě použitelné.
Kameny koleček a díry pro ně bez výrazného opotřebení
[Cholerix]
(28.3.2024 21:38:46)
Vidličky jsou jaké výroby? Uloženky ČSSR nebo replika? Jde o rovinnost vidliček, případně i rovinnost tyčky.
Převodovka - je vymezena pouze předloha, a to zleva na axiální vůli 0,2 - 0,3 mm?
[Čezet-rider]
(28.3.2024 20:45:14)
Příspěvků: 4, poslední: 26.3.2024 8:22:1271057.Informace
Ahoj všem, chtěl bych se zeptat, zda je štít brzdy Jawa 638 - 640 použitelný i na Panelku a sidecar Velorex 560(samozřejmě pozdější provedení bubnu s venkovním štítem). Štít 638 a výš má kromě ukazatele opotřebení i plný a poněkud vyšší nálitek pro záchyt reakce brzdy, nebude to dělat problémy? Ptám se, protože mám možnost dobré koupě a nemám možnost vyzkoušet. Díky moc.
Přední štít - dvouklíč z 638 na panelce mám 20 let. Je tam potřeba malá úprava.
[ED250]
(26.3.2024 8:22:12)
Monty, děkuji moc za rychlou odpověď. Jdu objednat
[Prohorovka]
(26.3.2024 7:26:31)
Zadní jednoklíč z 640 jo. Nikdy jsem nepotkal takovej, kterej by nepasoval.
Přední dvouklíč je samozřejmě jinej.
[monty]
(25.3.2024 22:57:53)
Moc se omlouvám za šup nahoru, normálně to nedělám, ale musím se co nejdříve vyjádřit prodávajícímu, zda budu kupovat :-( děkuji za pochopení
[Prohorovka]
(25.3.2024 22:00:44)
Příspěvků: 15, poslední: 30.3.2024 7:57:0971056.Informace
Ahoj, zprovoznuji jawu pionýr 555 která 20 let nejela, už se mi jí podařilo nastartovat ale špatně chytá (pouze na dlouhé roztlačení). Volnoběh tedy drží pěkně, ale po přídání na plný plyn hulí a dusí se. Karburátor jsem perfektně vyčistil, přetěsnil, zapalování seřídil a stále nic.Ještě nevím na kterém zářezu má být jehla, v origo návodu bohužel nepíšou, mám teď na třetím. Máte s tím někdo zkušenosti?
Taky se dá rotorem točit vrtačkou. Když se mi podaří nastavit vše tak aby to jelo, už nikdy se statorem, ani s destičkou nemelu, a nastavím to pouze kladívkem. I u novějších Pionýrů. Někdy to u nich jde taky blbě, ale tam je vidět postavení magnetů oproti cívce.
[Josef]
(30.3.2024 7:57:09)
Polohu destičky najdeš jednoduše- kabel svíčkovej do izolovaných kleští, pomocník bude šlapat, a hledat polohu destičky, při které je nejdelší jiskra mezi kabelem a blokem.
A potom otočením celým dynamem naštelovat předstih.
Nebo tam bývají zaseknutý drážky šroubovákem.
[monty]
(27.3.2024 22:08:00)
Při troše štěstí tam bude znát původní poloha podle otisku šroubku. V originále taky byl šroubek zakápnutý barvou. Pokud ale do toho někdy někdo vrtal, už tam nepoznáš nic.
[longr]
(27.3.2024 9:20:54)
aha tak s tím zapalováním jsem to asi pokazil, předstih jsem nastavoval otáčením destičky přerušovače tak jako na velké Jawě. Vůbec jsem to nevěděl že se musí pouze celým statorem otáčet. Co teď s tím, jak najdu správnou polohu té destičky?
[Venca555]
(27.3.2024 7:40:56)
A už jen taková základní "maličkost" - u tohoto typu zapalování má mít svíčka menší vzdálenost elektrod, než u bateriového zapalování. Svíčky se prodávají standardně se vzdáleností elektrod 0,7 mm - u pincků, mopedů atd. sklepni vzdálenost na 0,4-0,5 mm! Jiskra (zvláště v menších otáčkách) se zlepší.
[Peterson]
(26.3.2024 21:28:39)
Slabá jiskra taky může být způsobena slabým magnetem. Rotor jde případně znova namagnetovat.
[Peterson]
(26.3.2024 21:24:48)
Jestliže jsou příruby rovné, silikon tam není třeba. Těsnění potřít olejem/vazelínou a namontovat.
[Peterson]
(26.3.2024 21:19:44)
Dnes jsem sundal výfuk, prvně jsem zjistil že pod přírubou těsnění úplně chybělo, jinak vnitřek a vložka téměř čisté ale přesně jak píše sam559 trubička výstupu byla zploštělá a hodně zacpaná.. Zítra budu montovat zpět, mám pro jistotu těsnění z obou stran potřít motorovým silikonem do vysokých teplot ať to lépe těsní ?
[Venca555]
(26.3.2024 19:27:15)
Komprese bych řekl že je dobrá, jde to docela ztuha našlapovat se svíčkou. Ohledně svíčky mám tam zachovalou ještě původní Pal Super 14-7, zkoušel jsem i Brisk N14YC a je to stejné (až budu objednávat díly koupím novou N15C). Po startování když to nechce chytit tak svíčka je vždy mokrá, vyfoukám ji, dlouze motorku roztáhnu a chytí. Když zkouším jiskru se svíčkou přiloženou k válci tak sice hází ale řekl bych nic moc natož pod kompresí. Napadlo mě nestli nebude potřeba nově namagnetovat rotor zapalování.
[Venca555]
(26.3.2024 14:46:17)
Výfuk vyndej a vyčisti. Foukající příruba je standart těchto strojů, je prohlá kolem šroubů do banánu, to uvidíš hned. Opatrně přední a zadní ucho příruby zaklepni do roviny a dolaď pilníkem. Bez srovnání ti to bude foukat i s novým těsněním. Zadní trubičku demontuj, vyčisti nebo vypal v ohni a vyčisti i trubičku bočního výstupu, tam to bývá taky hodně zasraté. Jehlu hoď někam na střed a vysleduj svíčku, má mít barvu cihly a to se správným množstvím oleje v benzínu. Nová svíčka N15C z Tábora je samozřejmostí. Správně seřízený fichtl, dachl i pařez chytá na druhý šlápnutí vždy, dlouhé roztlačování může být malá komprese nebo málo x moc benzínu pod svíčkou! zdar sam559
[sam559]
(26.3.2024 8:37:23)
Pamatuji zamlada babku, která čistila výfuk benzínem. Kluci jděte na stranu, opřela výfuk o pařez stromu, nalila benzín, hodila dovnitř šířku, vylétl z výfuku 2 metrový plamen a mnula si ruce, že to zase pojede. Ta babka to byl pilot.
[kriz]
(25.3.2024 21:48:39)
na odpověď si rád počkám :-)
já když před 35lety koupil Mustanga, tak majitel ho nastartoval startpákou
pak se mi to povedlo ještě jednou na Mičánkách
a pak už jsem ho vždy jen roztlačoval...
a o dva roky později si koupil prase se startérem
to byla úleva !
[Michal]
(25.3.2024 21:07:31)
Na výfuk jsem zatím nesáhnul, třeba opravdu to bude ono. Ještě dokonce výfuk mi vůbec netěsní u příruby, fouká všude okolo. Bude to potřebovat komplet vyčistit a přetěsnit. Co ještě je podstatou aby tyhle pionýry chytali na drc?
[Venca555]
(25.3.2024 20:00:27)
vyčistit výfuk.
Stačí vyšroubovat trubičku zezadu na tlumiči výfuku (bez vypuštění pneu nejde vytáhnout) .
Projet, bordel dírou vylítá, a trubičku umyjete venku.
A vyčistit výstup z výfuku.
[monty]
(25.3.2024 19:34:10)
Příspěvků: 15, poslední: 2.4.2024 8:22:2971054.Informace
Ahoj, máte prosím kontakt na někoho, kdo by dokázal přebrousit setrvačníky u klikové hřídele na Jawu 350 ? Právě jsem složil motor a setrvačníky (hlavně ten u zapalování) evidentně hází...a to tak, že škrtá o pravou polovinu skříně a tudíž jde s klikou velice ztuha otáčet...
Co jsem se tak dočetl, žádný klikař házivost setrváků neřeší, tak tady je výsledek... Přitom si myslím, že to musí mít vliv i na vibrace.
Vzdálenost neřeším, dojedu už kamkoliv, jsem z toho už celkem dost zoufalý...
nevím proč by měl shánět jinou kliku? Reklamace!! Pokud nepůjde oravit ať kliku sežene ten kdo to zku**il.
[HonzaBK]
(2.4.2024 8:22:29)
Myslím si, že v tomto stavu pomůže už jen výměna setrvačníků. To, že to hází je známka toho, že nějaký čep byl nalisován nakřivo. Když se to rozlisuje a celé zbrousí, tak pak je zase riziko, že díry v setrvácích už nebudou s požadovaným přesahem. Taková klika se může snadno rozcentrovat i samotné centorování je daleko obtížnější. Sežeň jinou kliku a znovu zaplať, jinak se na motorce pořádně nesvezeš !
[edward]
(28.3.2024 16:47:12)
kliku jsem měřil v prizmatech, než jsem jí dal do bloku, blok jsem ohříval a vše šlo krásně lehce.... nyní motor rozpůlím a budu požadovat reklamaci....
[Jiří]
(25.3.2024 20:28:50)
Jde to změřit i když je klikovka v motoru. Hrot hodinek opři o konec kuželu těsně před závitem a otáčej celou hřídelí v motoru.
[ED250]
(25.3.2024 8:39:37)
Zatím nebylo jak, když mám kliku v motoru, po sundání pravé poloviny, můžu zkusit....
[Jiří]
(25.3.2024 8:20:28)
A o kolik to hází, měřil jsi to ?
[M.L.]
(25.3.2024 7:00:27)
Montáž proběhla bez násilí, vše šlo krásně do sebe, nahřáté...až když se zaklaplo, tak se přišlo na tento zádrhel...
[Jiří]
(25.3.2024 5:30:42)
Jakou máš představu o ceně ?
Ono něco po někom předělávat dá občas dost práce.
Když to změřím a bude špatně nalisovaný setrvák, bude to total oser, možná i na výměnu.
Nevděčná oprava.
[Jakub PB]
(24.3.2024 19:10:07)
Ono se to da pojebat i montáží. Takže tezko rict, kde je vina. Pokud šla klika poštou i tam muze byt chyba.
[Mates]
(24.3.2024 13:03:50)
Vzít to i s blokem k pachateli, názorně mu to omlátit o hlavu a trvat na předělání.
[ladis]
(24.3.2024 11:27:27)
Keď to takto hádže, na 100% to bude vibrovať aj keď obrúsiš blok. Jediné správne riešenie je opraviť klukovku resp dať inú.
[Boco]
(24.3.2024 11:15:07)
Určitě to jednodušší je, ale nemám iluze o tom, že ten setrvák nějak srovná....nebo mě napadlo v tom pravém bloku, kde bude oleštěné místo, to prostě na prasáka vybrousit šmirglem...
[Jiří]
(24.3.2024 9:28:54)
A tak neni nejjednoduzsi se domluvit,popripade to reklamovat tam kde ti to repasovali?
[Jenda.592]
(24.3.2024 9:19:08)
Jo, o něm jsem slyšel i ho kontaktoval, ten mi sdělil, že po nikom nic předělávat nebude, že mi udělá znova kliku celou... Repas mě stál 4500,- tak se mi nechce dávat znovu 4500 a více...
[Jiří]
(24.3.2024 8:18:25)
Motoservis Petra se tím zabývá.
[Čezet-rider]
(24.3.2024 0:37:45)
Příspěvků: 10, poslední: 28.3.2024 18:16:2971053.Barvy a lakování
Zdravím, nevíte jaké odstíny byli použity při lakování prasete ? Konkrétně modrá.... Díky
to ho vyjde levněji si to nechat v barvách změřit spektrometrem
[Michal]
(28.3.2024 18:16:29)
Jad: pravda. A zdivočelý má kolikrát barevný fleky a maďarský jsou chlupatý.
[70CB750]
(25.3.2024 11:32:12)
70CB750: Záleží jestli divoké, nebo domácí:-)
[Jad]
(24.3.2024 17:44:51)
Prase? Růžový,né?
[70CB750]
(23.3.2024 20:37:54)
Kenny má vzorník. Odstín ti asi neřekne, ale může ti ji namíchat.
[longr]
(22.3.2024 21:43:13)
skoro si myslím, že už před lety byla nějaká diskuze, kde se shodli, že originál ČSN čísla na vepře nikdo nemá... a modrou dávají (nejspíš) RAL 5012, byť origo to není... Pokud máš nějakej zachovalej nevyšisovanej zbytek, tak se dá změřit a namíchat podle toho.
[No_-_name]
(21.3.2024 15:16:12)
Jj odkaz o ničem...
[Sportkař]
(21.3.2024 5:14:55)
Příspěvků: 5, poslední: 20.3.2024 20:36:4971052.Informace
ahoj
poznává prosím někdo nádrž z fotky, z jakého je asi modelu ?
děkuji za info
Staci poslqt do mejlu, třeba mě, ja ro sem hodim matesjawa@gmail.com
[Mates]
(20.3.2024 20:36:49)
Ha paní Kolombová, všichni o ni mluví anikdy ju nikdo neviděl!!
[HonzaBK]
(20.3.2024 7:00:21)
DT: pokud nevíš, jak k dotazu dát fotku, lze jí hodit v profilu do složky DATA a nebo někam na rajče či jiný web s možností vložení fotek a sem dát odkaz. Jinak je to neznámé pro většinu z nás. ;-)
[Verdom]
(19.3.2024 7:58:42)
Když uvidí fotku,tak možná jo. Bez fotky tak možná Arabela?
[monty]
(18.3.2024 21:37:08)
Příspěvků: 4, poslední: 9.4.2024 21:59:3571051.Informace
Zdravím pánové,
mám dotaz ohledně možnosti použití ráfku 1,85x19" pro půlbubnové středy 353/354. Bylo by možno použít v této kombinaci středů a ráfku 19" výplet na péráka? Jedná se mi jak o přední, tak zadní kolo.
Díky moc.
[jawarmaniak]: Soutěžní úprava, pro terén.
[Čezet-rider]
(9.4.2024 21:59:35)
co tě k tomu vede? 353 do 19"?
[jawarmaniak]
(29.3.2024 16:26:38)
Díky Monty. :) Na zadní bych nechal případně vyrobit ve šroubárně Marek.
[Čezet-rider]
(18.3.2024 22:19:16)
Přední ano. Zadní ani omylem. Odhadem 195 mm ROVNÝ dráty přijdou dozadu.
[monty]
(18.3.2024 21:40:10)
Příspěvků: 50, poslední: 25.3.2024 21:28:1971050.Automobily a jiné vehikly
Ahoj, omlouvám se za nemoto dotaz, ale už jsem opravdu v koncích. Mám na autě vymletý diferenciál tak, že už pravděpodobně nepůjde seřídit tak, aby nehučel. Problém je, že není možné sehnat originální díly, ani neexistuje žádná druhovýroba. Otázka zní, zda je možné nechat podle vymleté předlohy nechat na zakázku vyrobit novou hrušku a talíř, tak aby byly jako nové? Diky za radu.
spec> Honda nepředpokládá, že by průměrný mechanik v byť autorizovaném servisu dokázal správně vymezit hrušku a věnec soukolí. Tak to pro jistotu prodává už vymezené někým, kdo to umí.
[Deadman]
(25.3.2024 21:28:19)
mais: Myslíš celý nový převod ve staré skříni nebo nová hruška a starý talíř? Například pro hondu goldwing výrobce předepisuje, při vadném talíři nebo hrušce nebo ložisek hrušky, výměnu celého převodu, čili i skříně. Prostě se nemá jenom vyměnit soukolí ale má se vyměnit celý kus. Když mě ten převod kňučel, tak stačilo dát nižší podložku podle návodu, aby se talíř přiblížil ke hrušce a je klid.
[spec]
(25.3.2024 10:32:28)
bobi: možná blbost, ale je to vůbec jeden diferenciál? Dobrá párty bývá, když po letech někdo složí "funkční" diferenciál z několika kusů - byť stejného typu.
[mais]
(22.3.2024 16:09:34)
- jenže ono jak to bylo, tak to dělalo bordel ještě větší:)
[bobi]
(20.3.2024 14:07:56)
Ozubení vidím zajeté tak, že v záběru je otisk zubů po celé ploše. Tohle když se neseřídí přesně, jak to bylo, tak máš sirénu. Zkusil bych seřizovat podle otisku opačných stran zubů (jako bys brzdil motorem). Tahle strana běhá v podstatě nezatížená. Jsou hezky vidět malé otisky. Když to seřídíš podle nich , je šance, že se to povede. Protože seřizuješ taky bez zatížení.
[-]
(20.3.2024 11:53:04)
Spec- loziska jsou nova, zvuk je ze soukoli
[bobi]
(20.3.2024 11:49:12)
bobi: ten diferenciál "hučí podobně jako ložiska" nebo "kňučí podobně jako zpátečka" ?
[spec]
(19.3.2024 13:57:39)
ohnutý pastorek by poznali, psalo by to na pár zubech jinak, než na ostatních
spíš jestli tam někde není větší vůle než má, protože ta se může projevit, až když to stádo koní zavelí do trysku :-D
seřídit diferák je alchymie, tak trochu smekám před každým, kdo se do toho vrhne a ještě víc před tím, kdo to umí.
já si s tím hrál jednou, sice byl tichý, ale za cca. 1000km hruška sežrala kolo
naštěstí to byl běžný výrobek z NDR, takže bylo jednodušší založit novou převodovku
výroba 1ks soukolí je ekonomický nesmysl, ta odvalovačka - nástroj - na to bude stát jak ten jeden kus
smysl by dávalo tam založit podobně dimenzovaný s alespoň podobným převodovým poměrem
jestli to ovšem není nějaký LSD nebo jak je u amerik "zvykem"
nakroužkovat jiný dif pod ložisky bude 100x výrobně jednodušší, než kusová výroba soukolí
tak ať se dílo podaří !
[Michal]
(18.3.2024 23:23:27)
Kdysi jsem také bojoval s diferenciálem. Provedl jsem na úplně tichém difu výměnu oleje, v domění jak tomu autu prospěju. Nalil jsem olej podle spec. výrobce. A pak sem měl nehlujčnejší poježděníčko. V té době nebyl ještě takový přístup na net, pravěká doba. Lidé si předávali info v garážích nebo na pivu. Objel jsem pár známích, dostal jsem pěkně zjebáno proč měním oil v difu když je tichý. Jediný štěstí, že jsem tu sračku co jsem z toho vypustil měl nalitou ve flašce. No šla tam zpět a zase bylo ticho. Zažil jem pár převodek co běžely bez oleje až z toho lítaly čerti, po přetěsnění a nalití oleje to jezdilo dál v pohodě. Nejhorší varianta, pokud tomu jseš úplný laik a spoléháš na jiné fachmany. Jediná nejlevnější varianta přestavba, jak už jsem pasal z jiného auta. Hodně štěstí
[Jakub PB]
(18.3.2024 18:35:32)
bobi: Taky je mam rad, jsou jednoduchy na opravu a dily jsou pro mne lokalne dostupny bez problemu. Nejvetsi onanii jsem zazil s Volvem a vodni cerpadlo na Camry bylo taky zazivny.
Moje nejstarsi navic dela u Chryslera v Detroitu a tak je to i v rodine, haha.
[70CB750]
(18.3.2024 16:21:47)
V tom difu může být cokoliv špatně a rozdílný podložky jsou jen něco, co je vidět. Už způsob demontáže rozhoduje o tom, jak dopadne repas...jestli to někdo rval na prase a nebo použil tovární přípravky...Z fabriky by nejspíš hučící dif nikdo nepustil, a to ani v USA:). Každej se roztočí a zkouší se hluk a vibrace, než jde do auta. Spíš to bude zanedbávání výměn oleje nebo to může být taky chytlej obrubníček při driftu, hřídel se ohne a pár desetin mm házení způsobuje hluk. Ale zrovna tohle se dá změřit. Těžko říct, opravovat dify je alchymie pro borce.
[sam559]
(18.3.2024 14:40:13)
70CB750 - někdo to tak má rád :). I když tohle auto je přesný opak, ve své době nejrychlejší sedan na Nürburgringu:).
Ale vážně, je to moje čtvrtá amerika a nikdy nebyl problém s díly nebo jakoukoli opravou. Tohle je první velký zásek...
[bobi]
(18.3.2024 14:23:47)
Sem to odpálil moc brzo. Kdybys potřeboval, tak se ti můžu přeptat i když už dávno nevytloukám vrakoviště.
[70CB750]
(18.3.2024 14:14:07)
IMHO drbat se s americkym autem v Evrope nestoji za tu strapaci. Vetsinou to jsou takovy zastaraly zebrinaky.
My $0.02 only :)
[70CB750]
(18.3.2024 13:54:31)
longr - odnova těžko, ale to auto mělo 7 majitelů a skončilo u mladého turka, takže si asi lze představit, jaký mělo život (550koní na zadek...). Navíc jak jsem psal níže, v tom diferáku už někdo byl, byly tam pod ložiskem nalisovány podložku různého průměru různě pře sebe, část osy hrušky je z nějakého důvodu uříznutá...Jinak ano, je možné, že netrefujeme správnou vůli, ale co jsem se dočetl, tak nikomu se zatím nepodařilo seřídit tento hlučný diferák, tak aby byl tichý.
[bobi]
(18.3.2024 13:49:47)
Mohlo by být, že ten diferák byl vadný už odnova, že někdo třeba netrefil obrobení, ale to se mi nezdá. Z fotek se těžko pozná, jak zuby skutečně vypadají, ale tváří se ok, takže bych řekl, že fakt jen nemůžete trefit správnou vůli. Víc hlav víc ví, i když je to třeba skoro nemožné, zkusil bych vypátrat, jestli někdo ty vůle k tomu nemá zjištěné. Tohleto je fakt docela věda.
[longr]
(18.3.2024 13:37:12)
Deadman - s tím motorem jsem to pro zjednodušení trochu přehnal, není úplně KO, stačí překroužkovat a vyměnit vačku, jinak to žádný vrak není. Ale máš pravdu, už jsem koukal po aukcích třeba na nějakou utopenku (5-10 000USD), ale pořád to je riziko, že nevíš co ti přijde. Navíc doprava do Brém 2000USD, pak ještě z Německa sem 20-30 000, aby mi tu pak stál vrak, kterýho se tady ani nemám šanci zbavit...
[bobi]
(18.3.2024 12:59:21)
Když je celé auto KO, nejen diferák, nebylo by levnější si koupit jiný v USA a poslat ho kontejnerem? Ta doprava bude levnější, jež si posílat samotný diferák běžnou balíkovou společností, která to posílá letecky. Nějakej 15 let starej mizernej pekáč (cokoliv od GM se značkou Cadillac) nemůže stát jako ojetina víc, než by tě stála generálka toho vraku. A zbyde ti vrak na díly, což se vždy hodí.
[Deadman]
(18.3.2024 12:08:52)
Sam 558 diky za dalsi info, prevodovka je manual, kardan byl venku- zkontrolovany a namazany, poloosy trochu nacate. Zvuk jde jednoznace z difu, mam i video ale je moc velke na upload...predtim hucel v zaberu i zpomalovani, ted huci jen pri zpomalovani
[bobi]
(18.3.2024 12:01:34)
Jak už zaznělo, najít dneska firmu v ČR, která Ti udělá pastorek a oběžné kolo v odpovídající kvalitě za "normální" peníze, bez nějaké serie, je nesmysl. Jako základ musí mít zaručeně dobrý materiál, pak strojní vybavení na výrobu kuželových kol, pro cementování, broušení a kalení...nebo v kooperaci..a taky lidi, co to umí obrobit a zušlechtit. Zaplatíš majlant a ono to ve skříni nemusí být lepší, je to vždy bez záruky. Stačí nedodržet přesně stejnou geometrii zubů, podbrousit zuby, nemít ideální drsnost na zubech...milion věcí k podělání.
Šel bych jinou cestou: Jít za jiným chlápkem, co skládá dify a živí se tím. Znova sestavu, jak pastorek, tak kolo složit a vymezit tak, aby zuby braly, tak jak mají. Nový supr kvalitní ložiska, gufera, samozřejmostí. Olej spíše hustější, nějakou 140-tku. A pak hodit do káry a pře startem a zařazením D se pomodlit 3x Otčenáš...:-)
Výměna za jiný dif je taky možná, ale někdy se stane, že po banální výměně oleje začne i tichý dif hučet. U jinýho typu řešíš jiný připojení kardanu, uložení i poloos, ale pokud máš šikovný ruce a spoooustu trpělivosti, dá se...ale časově nesmysl. Nehledě na dimenzaci okolo krouťáku, haldy aut s více než 400kW na vrakáči v ČR nenajdeš..
Jinak, jseš si skutečně jistý, že hluk dělá dif??? Co poloosy, ložiska, kardan, středový ložisko, pokud je? Dělá to ve všech rychlostech nebo se mění se zatížením? Není chyba v automatu, vadný výstupní ložisko apod??My Mercedesáři občas řešíme jak zvuky tak vibrace na starších autech a spousta závad se vůbec difu netýká...lidi mění díly a výsledek nula. Moje masařka se v 80 začne ozývat nějakými pazvuky, prostě to chytne nějakou frekvenci, vůli a zvuk je na světě. Není to tak hlasitý, takže neřeším, v 95 je už ticho... zdar sam559
[sam559]
(18.3.2024 11:10:27)
Příspěvků: 3, poslední: 19.3.2024 19:24:0071049.Tuning a přestavby
Ahoj nedávno jsem se díval na videa kde bylo ruční startování a docela mně to nadchlo a asi bych se do toho pustil. Na jednom s videí tam má borec udělaný na 3Dtiskárně nový kryt u zapalování a na tom pak už ten startér. Snažil jsem se na něho najít kontakt - jestli to i prodává a nic jsem nenašel. Jen to video mělo název - babetta mr tuning a pak to někdo prodával na aukru kde byla i krabice a na té bylo - ruční startování špagomatic. Guglil jsem oboje ale nic jsem nenašel - víte o koho jde a nemáte na něho popřípadě kontakt ? Pokud jste to někdo řešil bez toho kusu z 3Dtiskárny přímo na původní kryt tak jaký jste použili startér a odpovídající protikus ?
(longr) - dík facebook nemám a tak nemám kde mrknout. Ty odkazy co jsi dal dole jsem taky našel na You Tube - jen ve Slovenštině. Spíš mne zajímal ten výrobek na 3Dtiskárně ale vypadá to že s tím ještě konstruktér laboruje. Ale i tak díky -
[skvarek]
(19.3.2024 19:24:00)
Pokud máš facebook, mrkni do skupiny Babetta tuning CZ/SK, tam je toho dost
[longr]
(19.3.2024 12:16:39)
Příspěvků: 8, poslední: 15.3.2024 23:12:0371048.Informace
Ahoj, sháním panelkový kryt řetězu. Co zvolit? Česká replika, turecká replika, indická replika nebo burzovní originál? U replik nevím, jak si stojí kvalita provedení, u originálu je zas problém, že bývá dobitý a za dvojnásobek (i více) ceny turecké repliky. Jaké máte zkušenosti?
Špatně jste hledali - stojíme už 15 let na stejným místě.
[monty]
(15.3.2024 23:12:03)
Monty: V Chotusicích jsme byli, ale repliky tam byly jen turecký. Vy tam v červnu budete a za 2400,- byste mi ho nechali?
[Prohorovka]
(15.3.2024 20:41:20)
Když vytáhnete prdel na burzu do Brna nebo Chotusic, tak je českej na Panelku za 2400,- . Bohužel pošta + dph dělají jiný ceny.
[monty]
(15.3.2024 20:21:16)
Použil jsem turecký kryt a byl to boj, musel jsem ho dost obrousit a dopasovat. Taktéž jsem musel převrtat gumové vedení řetězu.
[Tom]
(15.3.2024 18:49:40)
... kryt řetězu.. těžké dilema mezi tím dostat roztrženým řetězem do zad a nebo zažít zamotaný kryt do zadního kola. Každopádně doporučuji maximálně zajistit šroubek spojující obě půlky (osobně pojistná matice + provrtaný šroub a závlačka) a zkontrolovat si, že ani ty packy neupadnou.
Řešil jsem nedávno stejné dilema a i když mám v zásobě origo kryty (které sice na první pohled vypadají dobře, ten druhý pohjled už je ale horší) koupil jsem českou repliku. Akorát bylo nutné jej správně naohýbat v místě "kulatého" krycího plechu u rozety a jinak bych řekl, že sedí jako originál (rozumněj stejně blbě jako originál, protože tohle řešení nikdy žádná hitparáda nebyla)
[Tomas]
(15.3.2024 14:26:51)
Turecká replika je sázka do loterie, ale většinou nepasují dobře a pak je s tím strašně sr.... Česká replika většinou sedí s minimálním dopasováním. Originál taky nezaručí, že bude sedět perfektně a časdto bývají dost ojeté.
[longr]
(15.3.2024 10:24:37)
Českej za 4000, tureckej za 1500Kč, hm...Víte někdo, KDE a KDO u nás ty kryty vyrábí? zdar sam559
[sam559]
(15.3.2024 9:03:50)
českou repliku a máš klid
[maspe]
(14.3.2024 21:35:51)
Příspěvků: 11, poslední: 15.3.2024 21:19:1871047.Veteráni
Dobrý den, je nějaká transparentní barva nebo jiný způsob, jak opravit vybledlé oranžové plastové kryty blinkrů? Na STK se vybledlé kryty nelíbí. Děkuji za rady.
hlavně si pohlídej patici
jedna je symetrická a jedna asymetrická
tedy jako ty čudlíky, co ze žárovky koukají
[Michal]
(15.3.2024 21:19:18)
Všem moc děkuji za rady. Půjdu cestou oranžových žárovek, to bude nejschůdnější a trvalé řešení.
[Zdeněk]
(14.3.2024 20:48:56)
barva - libovolná, má tendenci se loupat
přeci jen, plastikový modýlek neprochází změnou teplot od 0 do 70°C
což tak u veterána v zimě v garáži a v létě na slunci, klidně nastane
a hlavně, hodně to zhorší "průhlednost", tedy i viditelnost
[Michal]
(14.3.2024 19:59:54)
Co zkusit Revell, barvu na kity - plastikové modely?
[pmr]
(14.3.2024 18:57:10)
Kdysi jsem potřeboval z bílé zpátečky udělat červenou mlhovku. Tak jsme si koupil lak na nehty a natřel a mám klid. Ale to je sklo, nevím jestli by ten plast nerozežral. Asi bych to řešil oranžovýma žárovkama.
[HonzaBK]
(14.3.2024 7:21:30)
To vyblednuti vyresi castecne ro vyzihani, posli fotky zech blinkru do mejlu neco mam.
[Mates]
(13.3.2024 22:10:48)
Mates - leštění jsem zkusil, odstranilo mat, ale vyblednutí zůstalo. Je to na starou Volhu z roku 1969, k dostání byly jen čiré na dřívější provedení, repliky jsem nenašel.
Michal - zkusím oranžové žárovky.
Děkuji za rady.
[Zdeněk]
(13.3.2024 21:58:22)
na 12V úspěšně vyřešeno oranžovou žárovkou z běžné produkce
[Michal]
(13.3.2024 20:11:35)
To chce vybrousit a vylestit, pak vyzihat na 80°C po dobu 3 hodin na odstraneni pnuti po leštění. Na co jsou to blinkry, nedela se replika?
[Mates]
(13.3.2024 19:55:20)
Příspěvků: 19, poslední: 20.3.2024 18:36:4571046.Informace
Zdravím,
nemáte teď někdo nedávnou zkušenost, že by nějaký klikař rovnal házivost setrváků?
Mám 350 - klika 634, centrovaná na házivost 0,02mm na čepech, ale setrváky již od oka viditelně dost hážou a na nich házivost nikdo neřešil. Motor dost vibruje od kliky, tak bych to chtěl nechat někoho srovnat, když mám kliku venku. Klikařovi, který mi kliku dřív dělal, se do toho viditelně nechce.
Nevíte, kdo by byl schopen to udělat, nemáte zkušenost?
Díky.
ja vyrábím nové setrváky i na 250 čz kulatici ted zkouším výrobu vlastni ojnice
[jawac]
(20.3.2024 18:36:45)
díky, vím, dohledal jsem. Jen se ještě sháním po jiných možnostech v rozumné dojezdové vzdálenosti, protože se mi kliku moc nechce posílat poštou (minimálně tu hotovou).
[zelyvel]
(18.3.2024 17:57:11)
No, já vlastně ani nevím kolik dneska stojí repase klikovky. Na 4jawa je nová 634.za 8,5, partdeck cca o litr dráž..
[zelyvel]
(15.3.2024 0:07:36)
Dlhšie obdobie (viac rokov) sa tu spomínalo, že najlepší servis je firma Padalík. Ja som tam objednal na 350-ku o.i. valce s výbrusom. Piesty nemajú značku (neviem pôvod), jeden piest o 4 gramy ťažší ako druhý, stredové čelo som vrátil v rámci reklamácie (kľuka sa po stiahnutí kartrov nechcela točiť). Asi to už nie je to, čo bývalo?
P.S. Nedávno tu niekto písal, že piesty robí nejaký súkromník priamo v Šardiciach a vraj kvalita poklesla...
[veteranista]
(14.3.2024 21:08:17)
A není v tomto případě lepší koupit celou novou asijskou (taiwan) kliku 634? Nevím teda jak to vychází cenově...
[Peterson]
(14.3.2024 15:55:46)
Je to pracná věc... Klikovka se musí kompletně složit i s čepy ojnic, ale bez ojnic. Upnout mezi hroty brusky (musí být středící důlky v absolutním pořádku - nejlépe nové čepy) a obrousit jí na kulato. Pak rozložit, založit ojnice a znovu slisovat a vycentrovat. Je třeba brát v potaz, že každým rozebíráním slisovaného spoje klesá jeho únosnost..
[ED250]
(14.3.2024 12:16:27)
Ako píše Free, Padalik zotrvaky nerobí resp to nechcú robiť. Ale potvrdzujem že to vie byť dosť problém keď hádžu (je to častý jav). Skús motoservis Petra ale tiež sa mu to to moc nechce robiť a riadne za to aj zaplatíš.
[Boco]
(14.3.2024 9:51:17)
ty setrvaky delaj taky dost padalik to nerovna a kdyz sem to ponich chtel tak se cukali nakonec to srovnaly v ramci reklamace hazely mne setrvaky tak ze se dotykaly karteru bylo to u s553 kde je min mista kolem
[Free]
(13.3.2024 23:06:10)
Udělal jsem GO motoru 350. Řídítka vibrovala, až jsem se nasra.. Rozebral motor, nechal rozlisovat kliku a zjistil, že rozdíl vah ojnic je 17g. Vzal jsem jinou ojnici, kde byl rozdíl vah 7g a rozbruskou obrousil kolem dokola, kde bylo třeba, až byla stejná váha horních a spodních ok. Celková váha byl rozdíl 2g. Dal jsem to dohromady a bylo po vibracích. Písty byly z Almetu a ty měly váhu stejnou. Jednalo se o ojnice původní výroby, kde podle série v bednách byly se stejnou váhou a já jsem měl, co jsem sehnal, takže každá jiná. Co jsem zjistil, tak rozdíl vah ojnic nesměl být 12g.
[kriz]
(13.3.2024 22:54:12)
To, co popisuje Kuba se dělalo na každé klice 350 v ČZ Strakonice, kde je vyráběli. V 70. letech je dělali ještě hotově bez přebrušování čepů. To je tam dělal kamarád. Nevím, kdy začali čepy přebrušovat, ale od 2. poloviny 80. let nechávali přídavek na broušení. Bruska na kulato s dvěma kotouči v místě postranních čepů. Důchodce Pavlovič vzal kliku oběma rukama, dal je mezi špičky, nohou šlápl na pedál, jedna špička přijela a uchytila klikovku. Na každý postranní čep dal hodinky a prostřední ložisko také, montpákama vyrovnal. Hydraulikou kotoučema přijel k čepům a ručně dojel na doraz. Samozřejmě pustil na čepy emulzy na chlazení. Takhle je dobrušovali slisované. Vím to, protože jsem tam chodil. Proto také může nastat problém při výměně čepů kliku vycentrovat.
[kriz]
(13.3.2024 22:43:23)
Co je to o něco těžší, 10gramu už jde poznat, no a taky to může být ojnicema jestli ti tam dával někdo nový. Já jsem tímhle prošel na 354 Padalík to tenkrát vůbec neřešil udělal výbrus a dal písty almet na 16ku čep, ty jsem vyměnil za maďary s 15kou a ještě museli zhubnout něco přes 20g a další 10 g na čepu rozdíl mezi 15 a 16ku čepem.
[rikša]
(13.3.2024 22:30:00)
Některý kliky 634 byly na hovno už z fabriku. Měly nesouose vyvrtany díry na cepy a řešilo se to tak, ze měli ve fabrice přípravek a kliku prebrousili na minimální hazivost složenou . Mám to od chlapa co to přímo dělal a osobně sem se už s takovou klikou taky setkal
[Kuba z Neve]
(13.3.2024 16:42:58)
Padalík mi tuhle kliku kdysi dělal úplně poprvé a když jsem se na to ptal, paní mi řekla, že to nedělají. Je to tedy už minimálně 5 let. Ale zkusit ho můžu.
Motoservis Petra znám z FB, ale trochu mám strach s tím Slovenskem. Raději bych si pro kliku dojel osobně, jednou jsem si nechával dělat u Padalíka kliku a vrátila se mi házející o desetinu, muselo to být poštou, protože nepředpokládám, že by to u Padalíka úplně odflákli.
Podle mě to budou setrváky, je to hodně viditelné už od oka při protočení. Písty jsem zkoušel origoš i nové (ty jsou o něco těžší), vyvážené na stejnou váhu, vibruje to pořád strašně. Měl jsem to nastartované úplně holé.
[zelyvel]
(13.3.2024 15:27:21)
Mě setrváky trochu házeli, ale mnohem větší podíl na vibracích byla hmotnost nových pístů.
[rikša]
(13.3.2024 14:15:04)
Padalík to umí a pokud to chceš pohlídat, je dobré to preventivně zmínit v zakázce.
[longr]
(13.3.2024 10:54:00)
Motoservis Petra přebrušuje setrváky. Jestli máš FB tak si je najdi, případně na YouTube dává videjka své práce.
[Majkl250]
(13.3.2024 4:58:05)
Padalík podle mě řeší i toto. Byla to tedy klika na jednoválec. Paní při předávání tvrdila, že jsem problémový zákazník a že z celé kliky zůstal původní jen jeden setrvačník, než našli z jejich přebytků něco, co pasuje dohromady tak aby to neházelo:-)
[Jad]
(12.3.2024 23:23:53)
Příspěvků: 1, poslední: 17.4.2024 7:43:2871045.všechno ostatní
Ahoj. Máte někdo tip na fungující kamionovou přepravu zakoupeného osobního auta od soukromého prodejce z Itálie do České republiky? Zajímá mě pouze doprava, ne služba autodozoru.
Vyřešeno
[Wiku]
(17.4.2024 7:43:28)
Příspěvků: 11, poslední: 12.3.2024 7:59:2671044.všechno ostatní
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda-li se dá zaměnit primární převod ( spojkový koš, primární řetězové kolečko atd..) Jawa 350/360 za primární převod Jawa 634 (duplex řetěz, atd.) bez úprav.
Děkuji.
Zkosení neboli sražení je sražení hrany konce hřídele nebo čepu z důvodu odstranění ostré hrany. Měří se a kotuje jako kolmá vzdálenost x úhel zkosení.
Kuželovitost je uváděna jako sklon přímky od základny kužele. Měří se jako vzdálenost mezi základnou a vrcholem kužele x úhel kužele alfa.
Jestli jsou u všech tebou uváděných Jaw naprosto stejný kužele, to ti řeknou jiní.
[sam559]
(12.3.2024 7:59:26)
co je to zkosení čepu? Takový pojem jsem neslyšel anevím co si pod ním má představit?
[HonzaBK]
(12.3.2024 7:03:31)
Ahoj, když už jsme u toho, mají klikovky panelek, čtyřek , a osmiček stejný zkosení čepu na straně primárního kolečka? je to docela dobrý vědět pro případné improvizace.Děkuju.
[Michi]
(11.3.2024 23:19:50)
mám to tak "originál" v 354 od MV /myšleno duplex/
jediný rozdíl, co jsem se dopátral, že duplex je 29x47
kdežto původní byl 27x45
bylo v tom vůbec víc perliček, třeba že III. byla 17/19 tzn. otočené kolečko II.
jezdí to úplně normálně, až mě překvapilo, že měl bolševik potřebu vyrábět o kolečko navíc, když se to dalo řešit takhle :-)
[Michal]
(11.3.2024 21:15:40)
Já teda nemusel nic lapovat ale řetěz se lehce dotýkal karteru,už si nepamatuju jestli nahoře nebo dole,ale šlo to v poho upravit.Celý set jsem kupoval v Mps moto v Rosicích.
[Jenda.592]
(11.3.2024 7:55:57)
Já mám v panelce duplex z 634 a nevzpomínám si, že bych něco upravoval. Prostě jsem to vytáhl z krabice a dal to tam. Akorát jsem musel zalapovat kolečko na kuželu klikovky. V tahu prokluzovalo. A ještě je myslím třeba počítat s tím, že je tento převod trochu do rychla...
[Banjokid]
(11.3.2024 7:15:31)
jak píší níže, musí se trochu ubrousit nálitky pro šrouby. Dá se nabastlit i spojka z 638, ale už je nutný víko z automatika :-)
[Marlboro]
(11.3.2024 1:27:46)
Z jakého důvodu, smím-li se zeptat?
[559ka]
(10.3.2024 23:16:29)
Mám to v kývačce a musel se ubrousit kousek karteru pod víkem právě kvůli řetězu,ale bylo to jen nepatrně.
[Jenda.592]
(10.3.2024 17:00:35)
Když to jde do péráka, tak proč ne do 360. Ale možná se bude muset ubrousit nálitek vespod kvůli řetězu.
[Čezet-rider]
(10.3.2024 15:07:54)
Mám pocit že do kulatého motoru šel dát prevod z 471 (o jednu lamelu nižší)
[maspe]
(10.3.2024 14:48:02)