Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 8, poslední: 20.7.2023 7:50:0670785.Nejede nebo nestartuje
Zdarec lidi. Řeším takovou vy*ebávku s mojí 638. Roky rokoucí mi tekl olej kolem spojkové tyčinky jako asi u každé Jawy. Takový ten ve výrobě neplánovaný samomaz řetězu. Kromě pozitivní věci že to perfektně mazalo řetěz který díky tomu měl extrémní životnost tak mě strašně vytáčelo to, že olej pak vytékal z plechového krytu rozety, věčně pod motorkou loužičky, ráfek potečený od oleje a zaprskané olejem vše kolem rozety a kola. Když se pak na to ještě nalepil prach a písek tak jsem to proklínal :D Koupil jsem to těsné hliníkové těsnění s okroužkem a od té doby to nepropustí ani kapku, motorka je čistá a neni nic zachcané olejem. Pod jawou ani kapka. Byl jsem štastný že jsem vyřešil letitý problém ale další věc jsem tím posral :D Od té doby mi odchází jeden řetěz za druhým. Mám speciální mazivo na řetězy od Motulu, na všech motorkách funguje perfektně ale na té 350 prostě nefunguje. Řetěz je krytý, není proto nijak chlazený a dost se zahřívá jak od samotného motoru tak i třením jak šoupe v té gumové nohavici. Po jízdě v teplém počasí na řetězu neudržím ruku. Takže mazivo tam vydrží cca 200km a tím teplem prostě zřídne a z řetězu vyletí, po 200km je pak řetěz uplně suchý. Pokud už někdo tento problém řešil a má vytipované nějaké mazivo řetězů které v těchto podmínkách spolehlivě funguje, podělte se prosím. Taky jsem uvažoval nad tím celý ten kryt sundat a použít O-kroužkový řetěz a udělat tam nějakým elegantním způsobem kryt klasický jako mají všechny moderní motorky. To je ale krajní řešení, byl bych raději za doporučení nějakého maziva které tam vydrží a má to někdo odzkoušené. Předem moc díky
Problémy s řetězem jsem měl dokud jsem používal originál Jawa rozetu a pastorek. Oboje šmajdalo, házelo, řetěz chodil nepravidelně.
Pak jsem koupil oboje od Jawatechu a hle - kola nehází, řetěz chodí jak má (samozřejmě je v rovině). Samotný řetěz mám ČZ 428 netěsněný. Tím že nemá O kroužky je jedno čím se maže, nemusí se řešit agresivita vůči gumě. Mažu ho jednou za sezónu jakýmkoliv sprejem na řetězy. Poslední léta používám na všech motorkách toto: https://www.koloshop.cz/cs/BikeWorkx-Chain-Star-Extrem-spray-400ml/124560?v=239930
Doporučili mě to v ČZ a je to fajn - mazivo nelítá, motorka je vcelku čistá, vydrží dlouho.
Olej u spojkové tyčky mě neteče, řetěz mám na 350 už několik let a ani ho nemusím napínat.
Jestli řetěz odchází často a mažeš ho, je špatně něco mechanicky - házivost kol, napnutí, řetězová linka.
[JohnyR]
(20.7.2023 7:50:06)
Riešil som na 634 presne toto isté. Skúšal som rozne reťaze, rozne prípravky na mazanie a vždy som prišiel k rovnakému výsledku. Z klasickej reťaze musí stále chcať olej, inak nevydrží. A je jedno či je to hrubá "heavy" reťaz alebo lacný favorit. Reťaz sa nenaťahuje v článkoch, ale vydiera sa v čapoch a preto sa predlžuje. https://www.rajce.idnes.cz/milos634/album/nastenka/1513270708
Celokryt reťaze má iba tú výhodu že reťaz sa nemusí čistiť, ale aj tak sa musí stále mazať.
Vyriešil som to kúpou o-krúžkovej reťaze ČZ 428 OR ktorá vôjde do povodného krytu, bez úprav, úplne presne na milimeter. Najmenej miesta je v plastovom kryte výv. koliečka.
Momentálne mám na tej reťazi cca 8000km, napínal som ju 1x po prvej jazde keď si sadla, mažem ju jemne sprejom na reťaze 2-3x za sezónu.
https://www.rajce.idnes.cz/milos634/album/nastenka/1513438873
Je to najlepšia kúpa čo som kedy na 634 spravil, tak sa mi to zapáčilo že som dal o-krúžkovú reťaz aj na Babettu. A že by mala nejaké veľké trenie, straty vôbec nepozorujem ani na tejto slabšej mašine
[Milos634]
(19.7.2023 10:58:33)
Vezmi grafitovou vazelinu a starej kastrůlek,smotej do něj řetěz dej tam vezelinu,zahřej to na vařiči.Pak vytáhni řetěz pověš ho vykapat,namontuj a máš klid.Vyprdni se na jakýkoliv spreje.
[Sojka]
(19.7.2023 9:45:51)
Základ je mít obě kolečka v ose a správně našponovaný řetěz. Pokud je přepnutej, abnormálně kurví sebe, kolečka i ložiska a hřeje se. Pokud tohle všechno máš OK, řetěz pořádně namaž. Olejíčky ve spreji jsou pro děti, udělej to pořádně jako starý motokrosáci! Vem plechovku, naper do ní kilo grafitky a zatop pod ní. Až polívka začne tíct, uber oheň a dej do ní čistej-fialovou Arvou vypranej řetěz. Počkej 10 - 15 minut, řetěz vyndej, otři hadrem a nech vychladnout. Voilá, hotovo, mazivo je uvnitř řetězu, kde ho chceš mít.Dobrou chuť!
[sam559]
(19.7.2023 8:22:53)
Nepíšeš jaké řetězy používáš.
Řetěz 428.
Zkontroluj ozuby na kolečkách.
Kryt řetězu dej na poličku a zkus jezdit bez a budeš moct posoudit výsledek.
Máš správně našponovaný řetěz.
Moc maziva taky není optimální.
Používám na řetězy Repsol. Nebo zkus něco s teflonem.
[Jakub PB]
(18.7.2023 22:03:24)
Nemáš problém někde jinde, např. vyosenou rozetu oproti výstupnímu kolu z motoru? Já mažu řetěz v krytu sprejem na řetězy dle nájezdu cca. 1 ročně a problémy žádné nejsou.
[Ota]
(18.7.2023 12:43:34)
Hlinikove tesneni mam taky, pouzivam prevodovy olej, tedy ten ktery jim puvodne prokapaval :)) novy retez do zahrateho oleje nalozim, necham vyluhovat, pak otru a nainstaluju. Olej se rozstrika po vnitrku krytu a postupne ho zase retez strhava, pripadne casem domaznu zase nakapanim oleje. Retez je mazany a oleje neni tolik aby odkapaval pod motorku...
[mickael]
(18.7.2023 11:38:35)
Ahoj. Mažu bílou vazelínou ve spreji. Od Den Braven. Je určena na ložiska a řetězové pohony. Pod kryt jako má Jawa je dostačující a favorit vydrží nesmysl kilometrů.
[lahvac]
(18.7.2023 11:29:37)
Příspěvků: 14, poslední: 19.7.2023 21:40:5770783.Tuning a přestavby
Zdravím všechny. Nedávno jsem si zakoupil Jawu 634 v tiché verzi. Předchozí majitel z části otevřel sání - labyrint v sání zůstal, ale saje to mimo něj, tudíž takovou třetinou hrdla. Pokus omyl jsem se dostal na hl. trysku 105 (místo předchozí 92) a spotřebu mám kolem 6-6,5 litrů (na dálnici tempem "furt plnej"), zkrátka jednoduše pod 7 litrů.
Můj dotaz zní - vyplatí se, s ohledem na spotřebu otevřít celý filtrbox, respektive jak moc se spotřeba zvýší... Výkon hádám nějak ano, ale co spotřeb
Nebo se možná ještě zeptám takto. Dělá někdo kvalitní repase starých Jikováckých karburací? Na kolik to případně tak vyjde?
[559ka]
(19.7.2023 21:40:57)
Tomu rozumím, uvidím jak to budu řešit do budoucna. Momentálně chci zůstat u Jikovu, ovšem třeba se někdy dokopu ke koupi nějakého karbce Mikuni, či jiné kvalitní náhrady. Zatím bych ale rád zůstal u klasiky.
Třeba někdo v budoucnu začne vyrábět funkční repliky Jikovů. Vím že je dělá Pacco, ale co jsem tak slyšel tak fungují v lepším případě stejně jako ty staré.
[559ka]
(19.7.2023 21:37:05)
Pokud je vytlučená jehla, emulzní trubice a/nebo šoupátko, tak je seřizování obtížné a nezřídka bez valného úspěchu.
[-]
(19.7.2023 14:33:27)
Přírubu mám rovnou, tu už jsem rovnal. Co se filtrboxu týče, tak když zaberu za plyn tak cítím že bere vdzuch i pod víkem filtru, takže se sice přefiltruje, ale nejde skrz sání. Teď když nad tím přemýšlím, tak by to taky mohlo směs trochu rozhazovat, ale úplně nevím jak to intelignetně vyřešit. I při výměně fitru jsem se bál že mi ten plast zůstane v ruce.
Co se týká toho uškrceného sání, tak zatím tam ten labyrint nechám, stejně to saje mimo něj, maximálně ho nějak zaslepím, ať to ten vzduch nevíří, jestli by to mohlo mít nějaký vliv.
Kvůli odstranění labyrintu bych stejně musel rozebrat půlku motorky :)
[559ka]
(19.7.2023 9:49:19)
Hlavně než se začne cokoliv ladit, je potřeba sundat karburátor, dát přírubu na rovnou desku a zkontrolovat, jestli je rovná, a případně zabrousit. To sání taky nějak zkultivovat, ať jde vzduch kudy má. Potom teprve se dá něco dělat s nastavením karburátoru.
[Jad]
(18.7.2023 23:44:49)
Jak jsem psal dříve, se spotřebou laboruju taky, protože jezdíme poměrně dost svižně a 8,5 litrů nebyl problém, tankovat co 170 km je nesmysl, to člověk nikam nedojede. Teď sem vyjel dvě nádrže na karbec OKO 26 mm, replika Keihin a první nádrž 220 km, druhá podobně, takže zatim dobrý.
[Kuba z Neve]
(18.7.2023 21:46:29)
Díky všem za rady a ohlasy!
Vejfucky mám vypálené, takže jsou relativně čisté (tiché doutníky). Vidím to tak že to asi zatím nechám tak jak to je. Pouze si zkusím sehnat jinou jehlu, tu co tam momentálně mám je mimo jiné i lehce ohlá...
S tryskou 105 to jede relativně dobře ve všech režimech a hlavně to není na plný plyn tak udušený jak se 110. Menší jsem zkoušel akorát 98 a to mi přišlo málo + i svíčky byly značně světlé. Nechápu ale jak předchozí majitel mohl jezdit s 92, s tou mi to nešlo pomalu ani nastartovat.
S karbcem ze 638 bych spotřebu taky snížil, ale chci zatím zůstat u klasiky, kde asi kromě jiné jehly nic nevymyslím.
Když nedotejkal kohout a vyjel jsem s tím jednu nádrž (cca 200 km), tak jsem měl spotřebu rovných 5 litrů na sto (maximální rychlost tak 70).
Teď jsem zase vyjel jednu nádrž na služebce, kde jsem jel asi 160 km po dálnici (vím, pro Jawu to není ideální, ale než ji komplet zrepasuju, tak si chci užít :-) ) a spotřebu jsem měl 6,5 litru. To by taky tak nevadilo, problém je ale to, že při běžném provozu je spotřeba víceméně furt stejná - kolem 6,5 litrů. Snad to teda ta jiná jehla vyřeší. Jak jsem psal, tak nejvíce mi vadí že na nádrž nedám 200 kilometrů, kdyby ano, tak spotřebu necelých 7 litrů neřeším - holt je to starý zweitakt.
[559ka]
(18.7.2023 18:37:47)
Moje 634 je bez labyrintu, hl. tryska 115 a výfuky od Hadrávka (nevím, jak vypadají vevnitř). O víkendu jsem jel 300 km se spotřebou něco mezi 4,5 - 5 l. Dřív taky žrala neskutečně, ale pak jsem dal do karburátoru novou jehlu a přes 5 l nejde (na dálnicích nejezdim). Je těch jehel prý víc druhů s různým tvarem, ale nevím, jestli se v tom někdo vyzná... V obchodech je nerozlišujou.
[Jad]
(16.7.2023 21:43:16)
8 litrov je veľká spotreba. Ja mám na 634 hlučnejšie výfuky iba s dvoma prepážkami a karbec 638 ktorý je väčší. Priemernú spotrebu mám presne 5.07L, zapisujem si tankovania do aplikácie. Diaľnica cca 6L/100km.
Aké máš vývodové koliečko? Keď som mal o 1 zub menšie tak spotreba išla takmer o 1L hore, lebo pri 90km to revalo na vysokých otáčkach
[Milos634]
(16.7.2023 20:27:16)
Jo, mam to nekde na rajceti nafoceny, 23k anglickou verzi, a jirik ma ve svoji ctyrce 24k sovetskou verzi. Popravde to nestoji za to. Zere to jak tank, a je to fakt neprijemne hlucny za jizdy.
[Krizoň IV.]
(16.7.2023 13:22:43)
Výfuky mám ještě doutníky, u těch bych rád zůstal. Dle nějakých starších témat zde na Jawamánii by do nich měly existovat taky hlasité vložky výfuku, respektive by měly mít díry navíc.
Co se spotřeby týče, tak nabalená 250 panelka ve dvou s pávem mi jede za 4,5 litru. Čtverka odhadem nejméně za 5.
Je opravdu možné že ty vložky tolik udělají? A dá se někde sehnat jaké jsou přesné rozdíly v těch vložkách?
[559ka]
(16.7.2023 13:20:39)
přes 6 litrů (natož přes 8) se mi zdá dost hodně i na odškrcenou motorku. Na dálnici ve dvou plný knedlík bych to chápal, ale jinak by měla spotřeba být do šesti, při normální jízdě kolem 4,5-5,5. Nejspíš tam bude ještě chtít šáhnout i do výfuku, jak píše pračlověk.
[longr]
(16.7.2023 11:28:28)
Já když v rámci zkoušení jel na hl. trysku 110, tak jsem měl spotřebu něco mezi 8-8,5 litru na sto. Právě kvůli tomu se ptám. Nevím totiž jestli větší tryska a otevřeny filtrbox bude mít jinou spotřebu než se zavřeným filtrem. Do hlavního dotazu se mi to už nevešlo.
Každopádně mě ty 4 litry dostaly, tak úsporně jsem nejel ani když nedotejkal kohout a musel jsem jet pomalu.
Že mi Jawa bere více než auto jsem se už smířil, ale když na nádrž nenajedu ani 200 kilometrů, tak se cítím omezeně. Případné navýšení výkonu by se taky hodilo, ale to tak moc neřeším.
[559ka]
(15.7.2023 21:29:09)
Mám obě verze. Tichou s plastovým labyrintem, tryskou 92 a výfuky se dvěmi přepážkami. Druhá bez labyrintu, tryska 115 a výfuky se třemi přepážkami. Jede to stejně, rozdíl jsem nepoznal. Rozdíl je ve zvuku, ta tišší má zvuk jako Trabant... Ta bez labyrintu měla spotřebu do 4 litrů, ale jezdil jsem hlavně dlouhé přesuny po státničkách a okresky, minimum dálnice. Na to "otevření" odstraněním labyrintu se kromě trysky prý musí ještě vyměnit vložky výfuků.
[pračlověk]
(15.7.2023 20:38:24)
Příspěvků: 11, poslední: 18.7.2023 14:35:2070782.Informace
Přátelé, v pondělí 10.7.2023 mi byl ukraden Velorex 16/250. Pokud byste někdo zaznamenal nějakou inzerci, byl bych vděčný za informaci! Děkuji! Pavel Lochman
Díky všem za nápady. Odvezli ho v pondělí 10.7. v noci bílou dodávkou, snad Peugeot Boxer, víc moc nevím. Na Facebooku to mám na několika místech.
[pavel.paja]
(18.7.2023 14:35:20)
Přesně tak. Pokud ho chceš zpátky, musí to sdílet celej facebook. Čím víc lidí to bude vědět, tím menší šanci ti sráči budou mít to kdekoliv vytáhnout na světlo
[Kubas]
(17.7.2023 10:21:50)
Chce to maximum podrobností, kde a v kolik se to stalo + aktuální fotky a hned s tím na sítě (FB). Zloději ví kde co a v kolik to ukradli, tím to nezhoršíš.
[grošák]
(17.7.2023 9:23:42)
Kamoš ho našel po několika letech když ho zloději prodávali.
[HonzaBK]
(17.7.2023 7:02:30)
Když ukradli velorex čtyřkolák, našel se v zaparkovaný dodávce
[Kubas]
(15.7.2023 19:38:29)
Došlo k tomu u Olomouce, to ale nepovažuji za nic směrodatného, odvezli ho bůhvíkam. Fotka je v profilu a datech. Úplně detaily popisovat nechci, kdyby koukali sem, to je logické. Prostě kdyby někoho něco cvrnklo do nosu, svět je malý a o náhody tu není nouze.
[Pavel]
(15.7.2023 19:00:44)
Předpokládám, že je to ten, co má v profilu...
[pračlověk]
(15.7.2023 18:43:04)
Doprdele proč nikdo nenapíše kde došlo ke krádeži? Jak vypadal? Takhle je nám tvoje informace totálně na nic
[Kubas]
(15.7.2023 17:38:56)
Ten už je převlíknutej.
[Sliz]
(15.7.2023 8:58:54)
Co doplnit nějaké informace o tom jak ho rozlišit kdyby ho někdo viděl? Ideálně fotky?
[PB]
(15.7.2023 8:48:50)
Je to naléhavé, posouvám tedy nahoru, omlouvám se a děkuji!
[pavel.paja]
(14.7.2023 21:16:55)
Příspěvků: 2, poslední: 14.7.2023 13:51:2070781.Informace
Zdravím vás,
potřeboval bych slyšet váš názor na řešení problému. Skládám motor 632 a po trápení s převodovkou a postupným vyřešením všech vůlí mám problém s hlavní hřídelí, která se hrozně ztuha otáčí ve výstupním kolečku s nábojem. V bloku jsem nechal jen hlavní hřídel a kolečko s nábojem. Zdá se, že bloky nejsou proti sobě úplně v ose a proto se nechce volně otáček hlavní hřídel v kolečku. Jako celek se to točí úplně volně, to asi pochytají vůle v ložiskách. Řešení, které mě napadlo je vzít pastu na ventily a lehce k sobě hřídel a kolečko zabrousit aby se zvětšila vůle v bronzovém pouzdru - hloupost?
Zkoušel jsem jinou hlavní hřídel abych vyloučil to, že je ohnutá, stejný projev. Motor jsem koupil přes net, takže nedokážu říct jak to fungovalo. Minimálně to asi nějakou dobu jezdilo, protože byla ohnutá vodící tyčka a vydřené vidličky...
Bloky nemají žádná párová čísla, jen takové symetrické dvojzáseky, nevím jestli to někdo dělal šroubovákem nebo takhle ve fabrice značili třeba náhradní bloky atd.
Pár motorů jsem složil a tohle se mi prostě nelíbí. Zase to není tak, že by s tím nešlo proti sobě pootočit, proto si myslím, že lehké zvětšení vůle by pomohlo, ale nevím co pasta udělá s povrchovou úpravou hřídele atd.
Děkuji vám
Na 634 z roku 1982 jsem měl po rozdělání taky ohnutou vodící tyčku vidliček, protože díry nejsou proto sobě, karter párové. Prostě to při montáži ve výrob ohli, aby to šlo do sebe a nemazlili se s tím. Vůle předlohy byla 1,2mm. Najezdili to asi 13 tisíc, než začala vypadávat jednička.
[pračlověk]
(14.7.2023 13:51:20)
Ložisko výstupního kolečka nesedí v katteru rovně. Stačí otřep, nebo bordel pod segerkou ložiska a sedne to křivě.
[-]
(14.7.2023 13:10:38)
Příspěvků: 5, poslední: 16.7.2023 11:32:0370780.Informace
Zdravím, chtěl bych se zeptat s jakou vůlí se dávali ložiska do převodovek 350/360.
6303
6303 c3 a nebo
6303 A
Áčkové ložisko se někdy dávalo výstupní, aby lépe snášelo namáhání. Jenže tam trpí hlavně uložení v bloku. Tenhle problém pak v Jawě vyřešili ložiskem dvouřadým.
[longr]
(16.7.2023 11:32:03)
[Jarda]: Moc to řešíte - buď 6303A nebo 6303. C3 se používá spíše pro uložení klikového mechanismu.
[Čezet-rider]
(12.7.2023 23:06:30)
Dej tam obyčejné, tedy třeba 6303. A je označení vyšší únosnosti. Používá se na hřídele vstřikovacích čerpadel apod. Na převodovku je to zbytečný overkill.
[longr]
(12.7.2023 16:04:12)
6303-Normální radiální vnitřní vůle
6303c3-Radiální vnitřní vůle větší
6303A-Kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem, stykový úhel 30°
Tak jenom pro jistotu, takže tam přijde to s kosoúhlým stykem?
[Jarda]
(12.7.2023 15:16:17)
Do převodovky VŽDY s třídou přesnosti A. Pokud není značeno (např. 6303) mělo by se právě jednat o třídu přesnosti A.
[Čezet-rider]
(12.7.2023 13:22:33)
Příspěvků: 8, poslední: 12.7.2023 12:55:2570779.všechno ostatní
Chtěl bych se zeptat kam patří plechová lamela /výpalek/ ta na ohýbaná přítlačná do koše spojky
díky
No právě jsem řešil to cukání bylo to jako když nezaskočí kolečka do sebe a jenom cvakali přitom převodovka to nedělala
[čáryk]
(12.7.2023 12:55:25)
Kluci díky za rady jdu na to
[čáryk]
(12.7.2023 12:52:03)
Pokud máte "pružnou" (ohlou) lamelu, gumový kroužek vyhoďte. Pružnost té lamely nahrazuje ten gumový kroužek, který se do měsíce splácne a nepruží. Naopak, s pružnou lamelou hrozí, že ta guma při vypínání spojky vyskočí do mezery, kde se roztrhá a brání správné funkci spojky. To se nejen mě stalo.
Takhle konstrukce spojky potřebuje nějakou pružnost, jinak při záběru cuká. Jawa nejprve udělala konstrukční chybu použitím gumového kroužku, kterou později nahradila menší konstrukční chybou ohnutím zubů spodní lamely, která ale není z vhodného materiálu. Dobrým řešením by bylo normální plechovou lamelu podložit nízkou talířovou pružinou z vhodného materiálu. Ale ta se tam zřejmě nevejde bez úpravy spodního unašeče.
[Deadman]
(12.7.2023 12:40:32)
čáryk: Okroužek vyhoď uplně a lamelu tam dej tak jak je.
[Hlade]
(12.7.2023 12:37:37)
a nebo ji vyhodit a dát všechny lameli rovný
[čáryk]
(12.7.2023 11:58:09)
mám tu ohnutou cik cak no a co ji přeohybat , a nebude tam dělat bordel s tou gumou /gumový kroužek
[čáryk]
(12.7.2023 11:56:54)
Novodobá má zoubky vyhnuté cik cak. Původní má jen jedním směrem - montuje se vyhnutím do motoru (venek \ motor). Dle slov myslím Deadmana a funkcí spojky je vyhnutí cik cak nežádoucí - funguje, ale rychleji se opotřebí. Ideálně by bylo všechny zuby ohnout jak mají být - jedním směrem, ale je nutné aby všechny byly vyhnuté stejně - ne nějaký víc a druhý méně.
[JohnyR]
(12.7.2023 11:36:18)
Pružná lamela jde do koše jako první - hned na vnitřní koš spojky.
[Ota]
(11.7.2023 22:19:31)
Příspěvků: 26, poslední: 26.7.2023 20:45:3570778.Automobily a jiné vehikly
Zdravím, vím že to není úplně Jawa, ale je to dost podobné, u motoru z Trabanta vyměňuji těsnění, gufera atd. Motor dlouho stál, ale byl odstaven jako funkční.
Chci se zeptat, písty, jak jsou na foto mám nechat takto, nebo něco mám přejet pilníkem, abych zdrsnil povrch ? Nevím zda se to považuje za přídření, proto posílám foto. Jinak motor má dost dobrou kompresi oproti jinému co jsem provozoval a jezdil, motor bude jezdit jen občasně. Děkuji
https://ctrlv.cz/cdBL
https://ctrlv.cz/qe4
Kačena měla taky jen jednookruhové brzdy bez posilovače. Naložené to nebrzdilo nijak zázračně. U kol to mělo redukce, což zvyšovalo světlou výšku, ale taky snižovalo stabilitu. Proto se to houpalo.
[longr]
(26.7.2023 20:45:35)
Jo Kačena - akorát jsem si vzpomněl, na vzpomínky Zikmunda, jak na to nadávali při další cestě do Asie, že tomu pořád něco bylo a pak už snad měli i přípravek na vyndavání motoru z auta, že to bylo rychlejší, než tam něco lovit...je to myslím v tom dokumentu "Století...M. Zikmunda"
[mais]
(26.7.2023 19:30:39)
K dotazu s křížkem po funuse. Na trabochovi netřeba na motor sahat, dokud si o to sám neřekne. Moc na to nevidím, ale přidřené mi to nepřipadá. Na písty bych nesahal. Do benzínu kvalitní olej a případně přidávat aditivum vif pro rozpuštění karbonu. K ostatním diskusím. Minulý režim s obrovskými potížemi generoval, co generoval. T603 viz mais. Doplním jen, že motor byl sice zajímavý, ale zcela nesmyslný a složitý a poruchový a drahý a hlučný. Byl tak složitý na opravy, že se to řešilo dokonce výměnným způsobem celý komplet motor ven a do továrny. Papalášský řidič to sám opravit a udržovat nezvládl. V servisu se s tím dny co chvíli trápit by znamenalo mít pro ředitele, nebo na národním výboru o auto navíc. Šlápnutím do h bylo použití do 805. Spotřeba prázdného zajetého náklaďáku při 20 stupních Celsia byla psaná 24 litrů benzínu na sto. Reálné podmínky, trocha nákladu a horší cesta a spotřeba astronomická. Říkal mi kamarád, že ji měli jako hasiči. Průměrná spotřeba sto na sto.
[-]
(25.7.2023 15:02:44)
V pohodě ne, velorex neboli Oskar byl myšlen jako motorka do zimy a špatného počasí jako takový plní úkol dobové dobře..ale neznalci od piva krafou dle hesla není třeba fakta znát stačí dobře zakrafat
[Mais]
(25.7.2023 11:21:43)
Jo mimochodem, nesmrtelní dědci jsou teď s Velorexy po ose v Gruzii. Míří k Araratu.
[longr]
(25.7.2023 10:23:05)
Tatry měly zajímavé motory, ale blbé rozložení hmotnosti. Těžký motor vzadu za nápravou, to nebylo úplně ono. Kdyby byl motor vpředu a třeba převodovka vzadu možná by to mělo lepší jízdní vlastnosti. Trabant byl sice poněkud zaostalý, ale lehký a svižný. Sice trochu smrděl, ale nejezdil vůbec špatně. Proti škodovkám měl přesné hřebenové řízení, motor vepředu a příčně uložený, tedy moderní koncepce.
Mám sice československá auta rád, ale nijak si je neidealizuju.
[longr]
(24.7.2023 21:50:43)
Deadman: popravdě čekal, jsem, že tu hrůzu T603 uvedeš - dělá to každý, kdo na ní nemusel něco dělat. Bylo to tak povedené auto, že např dvouokruhový brzdový systém se tak ...., že jej nahradili ověřeným jednookruhem, jízdní vlastnosti - no znalci dopravních nehod by mohli vyprávět, na západě by tomu říkali widow maker, zapalování se do toho dávalo dvoje, jak do starý bugatky - a hodilo se (vlastní zkušenost), trabant nebyla žádná sláva, ale je třeba si uvědomit, že byl homologován ne jako auto, ale jako lidový vozík - a ve své kategorii je to velmi povedená konstrukce - můžeš si to srovnat třeba s konkurencí z Itálie, š 1000MB byla tragická, ale zajímavá už tím,že než šla do výroby po mezitypu spartak a spol, už bylo známo, jak bude vypadat její následovník (ještě horší)
[mais]
(24.7.2023 14:45:27)
V čem že byla T603 tak excelentní krome fakt hezkého ikdyž už tehdy zastaralého vzhledu?
[-]
(24.7.2023 14:31:42)
Mais> Z těch českých např byla excelentní T603. Zajímavé a na svou dobu slušné jsou v mém pohledu všechna auta před Oktávkou. Š1000MB byl alespoň zajímavý technologický posun, přestože slepá cesta. Vše potom byl už jen úpadek. Až Favorit je zajímavý tím, že nás posunul z pravěku na chvost západních automobilek.
Trabant je zajímavý jen tím, že země, která nedokázala vyrobit použitelný motor ani neměla materiál na karosérie, dokázala s motocyklovým motorem udělat přibližovadlo, kterým se s dávkou sebezapření dalo někam dopravovat. Proto to uznale nazývám nejúspěšnějším pokusem uplést z hovna bič. Protože přesně to Trabant je.
[Deadman]
(23.7.2023 23:45:00)
Hodnota těchto vozidel dnes spočívá hlavně v připomínce toho, kam to vždy nutně musí dopracovat socialistické hospodářství...
[Jad]
(23.7.2023 21:48:08)
Deadmane tak se pochlub, které východni poválečné auto má dle tebe nějakou cenu a není to totálne opovrženíhodna vec
[Mais]
(23.7.2023 14:29:42)
Jasně, Trabant je nejúspěšnější pokus uplést z hovna bič v celé historii. S Velorexem se to moc nepovedlo, tam to hovno bylo velmi malé.
[Deadman]
(22.7.2023 14:28:26)
Kamaráde, rozdíl mezi Velorexem a Trabantem je propastnej, protože Trabant byl vyráběnej jako plnohodnotnej, byť nízkonákladovej vůz v NDR pro normální rodiny, ale Velorex, to byla naše ČS specialita po tělesně vadné, pro nemocný a pro ty, co neměli prachy na normální auto...Mrkni na Vrchní, prchni, tam je to vidět, když se snaží předjíždět a pak ho ztlumí příslušník...To je tak, jak na ty lidi pohlíželi. Ale jasný, dneeska je to specialita na silnici a vidím rád obě tyhle pekla..když už je potkám.tak jim mávnu:-')
[sam559]
(19.7.2023 23:09:01)
sam> Trabant jen následuje ještě mnohem horší zgarb - Velorex. Ten byl naprostým etalonem zoufalství, dnes je to cenný veterán. Zatímco Trabanta si někdo může koupit z nostalgie, že se v tom vozil jako malé dítě, u Velorexu je to zcela nepravděpodobné. Ani jedno z toho si soudný člověk nekoupí pro radost z jízdy. Poměr cena hodnota je také hrozný.
Každopádně bych negenerálkoval fungující motor, který najede 100km ročně. To by zajížděl 15 let.
[Deadman]
(18.7.2023 19:49:40)
Sice nepíšeš, jestli ten motor bude jezdit na poli a do lesa nebo po silnici v autě, ale včera Vaculík uvedl další video a tentokrát se úplně rozplíval nad konstrukcí Traboše...Auto, za který se tehdejší majitel styděl až na půdu a všem ostatním byl pro smích, no, ale doba se změnila a dneska je vše jinak..Je to přece Veterán.:-)
https://www.youtube.com/watch?v=PhD3-X1Scao
[sam559]
(17.7.2023 15:02:27)
Pod válce jen papír který namažu olejem.
[HonzaBK]
(14.7.2023 6:56:44)
Za mně Hondabond.
[70CB750]
(13.7.2023 11:57:30)
... z různých silikonů, loktajtů a podobných vynálezů se mi nejlépe osvědčil modrý Hylomar M. Stojí sice celkem dost, ale mě fungoval pokaždé bez problémů....
[Bubak]
(13.7.2023 10:02:50)
Prodává se několik tmelů, které lze použít spolu s těsněním. Třeba Loctite 5922. Loctite je drahý, ale určitě je víc produktů za lepší cenu.
[longr]
(12.7.2023 16:15:33)
Můžeš to udělat s vazelínou i se silikonem. Žádnej silikon papír nerozpouští, to je nesmysl, poškození těsnění spíš vytvoří malý utah. moment šroubů, vysoké teploty, tlaky, chemikálie apod.. Vazelína + papír a hermetik se na těsnění strojů používali odjakživa, protože nic jiného nebylo. Dneska jsou těsnící materiály někde úplně jinde. Vazelína má jednu nepříjemnou vlastnost - teplotou vzlíná ven a bere s sebou i olej z motoru - takhle těsněný motoru jsou po letech zalepený šmírem. Benzín samozřejmě vazelínu vypláchne, když se do spoje dostane. Silikon (i ve spojení s papírem) je zase ideál na převodovky s olejem, ale v motorech mu škodí rozpouštědla a hlavně benzín, což se může a nemusí projevit roztěsněním spoje. Můžeš to zkusit, co udělá benzín s běžným zatvrdlým silikonem. Za 2 dny je jak mejdlo...Doporučuji tedy vyzkoušet nějaký lepší matroš, koupit menší tubu spec. těsnění na motory, např. nějakej polyuretan, Loctite. Důležitá je opravdu odolnost proti rozpouštědlům, protože teplotu, olej, to zvládaj všechny. A na těsnící plochy (papír oboustranně) dávat úplný minimum tmelu, ať po stlačení neleze ven - vypadá to hrozně nebo to utřeš do hadru. Jen ucpat díry, jako když si mažeš krajíc chleba máslem za kilo:-) zdar sam559
[sam559]
(12.7.2023 12:10:01)
Příspěvků: 22, poslední: 29.7.2023 18:22:3570777.Nejede nebo nestartuje
Zdravím mám Jawu 350 640 motor 638 zapalování Vape moto jede v pohodě jak se zahřeje tak chcípne a nejde nastartovat nebo ji vypnu a už nenastartuji až cca po 20 min. nastartuje .Svíčky brix 15C,kable, zapalovací cívka nová. Svíčku jak dám na kostru to háže. Zkoušel jsem přímo do válců stříknout benál a nic.Průtok benzínu je ok. Gufero pod alternátorem nové a nic se nezměnilo.Má někdo nějakou radu? Karbec vyčištěny seřizený jinak moto jede pěkně děkují za každou radu.
Taky bych to tak viděl. Tepelná hodnota svíčky by měla ovlivňovat její teplotu kdy dochází k samočištění (kolik odvádí tepla). N15 se běžně používá, takže si nedovedu představit, že by se tak zanesla (nebo roztavila), že by nepálila a N14 by měla být OK.. Si tedy myslím. Asi by napověděla její barva a stav.
[JohnyR]
(29.7.2023 18:22:35)
Spíš bych tipoval, že pomohlo jak se při výměně svíček zahýbalo kabelama a fajfkama... Tenhle motor musí jet na 14 i 15 svíčku bez problémů.
[Jad]
(28.7.2023 7:20:20)
Držím palec, ať je to tím. O pár příspěvků níž je info, že po výměně svíček na N14C to nefungovalo. U dvouválce spíš začne vynechávat jeden válec, než že by vynechaly obě svíce najednou. Mně Vape jezdilo i s povolenou svíčkou a úplně uhořelou střední elektrodou, aniž bych si čehokoli všiml. Svíčka se uvolnila, díky tomu se přehřála a elektroda uhořela. Po střední elektrodě zůstala ve špičce izolátoru dva milimetry hluboká prázdná díra. Bez jediného vynechání zapalování a bez problémů se startem.
[-]
(26.7.2023 14:37:57)
Pánové děkuji všem závada odstraněna pomohlo vyměnit svíčky původní N15C za N14C moto startuje na první šup .
[Reno]
(25.7.2023 19:44:53)
Z oplechovaných fajfek stačí sloupnout ty plechy. Pod tím je klasická odrušená bakelitová fajfka.
[longr]
(17.7.2023 12:33:51)
Nové fajfky s oplechováním bych doporučil zahodit tak jako tak, i kdyby zrovna nebyly příčinou současného problému. Dříve nebo později totiž problémy dělat začnou, je to šmejd.
[Jad]
(17.7.2023 12:03:55)
Fajfky jsou nové plastové do kola je plech.odrušeni.Nevsim jsem si že by to někde bokem probíjelo.
[Ren]
(17.7.2023 8:31:30)
Čo fajky? Aké tam máš? Pôvodné plechové? Neprebíjajú, keď sú založené v hlave?
[passion]
(16.7.2023 15:25:03)
Tak jsem našel doma svíčky N14C tak jsem je tam hodil moto 2x po zahřátí pěkné chytla a po 3 už opět nic
[Ren]
(13.7.2023 20:17:24)
Pojistka přece u Vape na zapalování nemá nic společného
[Ren]
(13.7.2023 15:33:04)
mě dělala podobnej problém pojistka (nožová). Byla prasklá a jak se zahřála, tak se kontakty roztáhly a chvíli to nechtělo jet. Mě teda stačilo počkat 5-10 minut.
[Akamu]
(13.7.2023 13:01:34)
Marlboro jsem s Opavy . Snímač je čistý nový ještě jsem ho vyfoukal a už jsem psal cívka je nová to stejné dělá i na staré cívce
[Ren]
(13.7.2023 11:06:33)
Ahoj.Mne presne toto robila malá ocelová špona na snímači zapalovania.Pozri či tam nemáš niečo na tom snímači byť len mikrokúsok.Ja ako som to očistil odvtedy bez závad.Tiež som tomu neveril ale bolo to tak.
[Fejo385]
(13.7.2023 8:01:34)
Souhlas s Otou, buď máš vadnou cívku nebo bohatou směs. Klidně stačí velká volnoběžná tryska (má být 40), nedovírající sytič, případně plně utaženej šroubek bohatosti v kombinaci s nízkým volnoběhem. Bylo by fajn napsat odkud jsi, třeba ti někdo pomůže osobně
[Marlboro]
(13.7.2023 7:47:44)
Tak jsem pročistil karbec jehlu jsem dál úplně na horní drážku .Hladina 11.5mm od vrchu .A nic se nezměnilo jezdil jsem jak jsem moto zahřál chcípnul a už nenastartoval . Vyměnil jsem svíčky a nic .
[Ren]
(12.7.2023 18:39:14)
Tryska 100 by měla být s clonkou mezi kolínkem a karburátorem, 92 nebo 95 bez clonky.
Startování jen tak v zimě je jedna z nejhorších věcí, které lze motoru udělat. Motor se pořádně neprohřeje, v motoru a ve výfucích zkondenzuje kýbl vody a v důsledku to má přesně opačný efekt. Pořádně prohřát poslední jízdou na podzim a pak až na jaře.
[jc3]
(12.7.2023 13:45:25)
V zimě to startují co měsíc ze sytičem.Tryska hlavní je tam 100 dal jsem tam 92 ale to nechtělo jet vůbec zkusím ještě mrknout na tu hladinu
[Ren]
(11.7.2023 17:55:13)
Pokud to za 20 minut po vychladnuti jde naslapnout, je to s vyrazne vyssi pravdepodobnosti bohata smes nez zavada ve VAPE.
Kdyz je zima, chyta ti to bez problemu i bez sytice ?
Mas serizenou hladinu u karburatoru ? Pokud ne, tak to je prvni vec kterou zkus.
[Krizoň IV.]
(11.7.2023 17:37:07)
Vyzkouším a uvidíme jiskra se zdá být stejná.Jak ji chcipnu a nejde nastartovat tak svíčky jsou suché a mírně bílé jako by spíš málo směsi ,ale jak už jsem psal stříkal jsem benal přímo do válců a nic.Mozna jak říkáš bohatá směs ,ale proč to někdy chcípne i za jízdy.
[Ren]
(11.7.2023 15:57:34)
Nemáš spíš bohatou směs? Když píšeš, že se tato záležitost opakuje, i když motorku chcípneš sám? Když to chcípne, tak za tepla háže dobrou jiskru? Pokud ano, nehledej závadu v elektrice, ale v seřízení karburátoru. Pokud za tepla háže slabou jiskru, je vada v elektrice. Mě se takto projevovala vadná cívka (spínač) u bezkontaktu Z04. Za studena jiskra silná, za tepla sotva znatelná. Jinak zkus za tepla startovat s pootevřeným plynem. Pokud je motorka ulitá, tak s plným plynem a zavřeným benzínem. A samozřejmě bez sytiče. To by mělo pomoci.
[Ota]
(11.7.2023 14:56:16)
Příspěvků: 4, poslední: 10.7.2023 23:33:1470776.Informace
Krasny den preji pratele, jsou roztece der u vyfuku z Cz 472 a starsimi vyfuky jawy 634 doutnik stejne? Popripade i hranata kolena Czty zamena s jawackyma? Skratka prehodit komplet vejfuky z Czty na Jawu...
Roztece jsou uplne jine a hlavne umisteni der je jine. Jawa je má v prostředu výfukujakoby v ose, čz ma díry nahoře snad centimetr od lemu. Přední díra pod stupačkou je u čz na venkovní straně a u jawy na vnitřní. Buď je třeba vymyslet držák z venkovní strany nebo udelat do výfuku díru, z vnitřní strany, dat tam matku a zakontrovaný šteft aby to šlo chytit za původní držák. Ty držáky zadní je pak potřeba si vyrobit od základu druhé a cele vyfuky tam napasovat. Už jsem ty výfuky taky bastlil na svoji 638, je to prakticky stejné jako 634. Kolena můžou zůstat
[BooCheer]
(10.7.2023 23:33:14)
Nejel náhodou Pavel Suchý na 634 s vejfucky z 472?
Tak jako tak by je měla mít 472 lepší...
[559ka]
(10.7.2023 20:49:53)
Maspe velky diky za fotky, kolena mi pripadaj ze by snad i sly, no u vejfuku by se bastlily drzaky, ale je to mozny. Jako potencialne realizovatelny. Diky
[Havis]
(10.7.2023 19:53:06)
Příspěvků: 13, poslední: 11.7.2023 10:38:2270775.Informace
Dobrý deň prajem, mal by som otázku na kolegov hlavne zo slovenska.
Prosím vás vedeli by ste mi odporúčiť nejakú firmu, ktorá by mi dokázala vyrobiť špz na PAVa?
Som dosť náročný a ideálne by bolo keby sa podobala čo najviac originálnym špz, tzn. prelisované znaky, reflexné pozadie a tabuľka z hliníku. Najdôležitejšie aby boli hlavne tie znaky s prelisom.
Ak teda máte dobrú skúsenosť s nejakou firmou, dajte vedieť.
Ďakujem pekne.
a k tomu co objednas to máš mel sis objednat 30° a ne 45°
[Mates]
(9.7.2023 11:31:17)
Tomáš S. nemas sockovat a mas koupit ocelovou.
[Mates]
(9.7.2023 11:30:07)
Tahle diskuse je celkem o hovně, protože PAV neměl přidělenou SPZ, ale měl na zadku namalované číslo motocyklu, za kterým byl tažen. PAV totiž není přívěsným vozíkem, ale návěsným vozíkem. Tento pojem již sice v zákonech není, ale znamenalo to, že vozík PAV je nedílnou součástí motocyklu, stejně třeba jako postranní vozík. Proto vozík PAV nepotřebuje homologované spojovací zařízení a nemá svou SPZ. Takže nebím o jakou SPZ majiteli jde. Já kupříkladu tahám jeden PAV za dvěma motocykly. Abych nemusel přemalovávat vozík, tak mám jednu SPZ nastálo na vozíku a druhou na magnetické podložce. Vypadá to autenticky a nikdo mě s tím ještě nestavěl, ani ta TK neměly problém.
[Uďa]
(9.7.2023 7:36:18)
Netrefili tvar značky? Značek byly zcela jistě v minulosti dva druhy, starší typ měl víc skosený rohy. Rozdíl byl navíc v počtu písmen (čislic) na prvním řádku. Porovnavájí se tak dvě ruzný provedení značek. Sám mám motorky s oběma typy.
[pračlověk]
(9.7.2023 0:12:34)
Přijde mi, že čím víc bude jezdit PAvů se značkama téměř jako z dopravního inspektorátu, tím častěj se může narazit na policajta, co bude prudit. Když budou všechny namalovaný doma, tak bude všechno ok, ne?
[Daryth]
(8.7.2023 23:08:27)
v Etovaru uz brzo budou i PAV ocel a správné fonty.
[Mates]
(7.7.2023 0:04:01)
Áno tamtie stránky sú mi známe. Ide o hlinikové tabuľky s polepom. Ak sa nenájde nejaké odporúčenie od niekoho tak pôjdem do toho. Ale videl som na zrazoch že chalani mali špz aj lisované znaky tak skúšam či náhodou niekto neporadí kde to vybavovali. Vďaka
[Dusan592]
(6.7.2023 20:19:18)
Ďakujem, ale ideálne hľadám firmu ktorá by mi to zvládla aj vyrobiť už aj nalakované, lebo s tým si ja rady nedám. Jednalo by sa o slovenskú špž, čiže štátny a EU znak neviem ako by som dorábal.
[Dusan592]
(6.7.2023 17:21:08)
Příspěvků: 9, poslední: 18.7.2023 18:19:5870774.Nejede nebo nestartuje
Ahoj.. kdysi dávno před asi 18 lety když jsem tomu moc nerozuměl tak jsem měl rozpůlený motor čz 476 a měnil jsme ložiska na klice a kliku samotnou. no při skládání jsem dal mezi bloky tmel (byl tam papír) a vubec jsem neřešil nějaké vůle převodovky.. na té motorce jsem ujel tak 10km a pak stála... no letos jsem motorku oživil, zajel na stk a už pri jizde na 3 a 4 rychlost motorka nezávisle na tahu a otáčkach nejak mechanicky škubla občas... došlo to tak že motor začal uplně rachotit a přestalo jít řadit. otevřel jsem ho a vidlička spodní hřídele uplně sežraná a vidlička horní hřídele dost obroušená (obě hřídele byly broušené ze strany od sekundáru) no kolečka samozřejmě taky omačkané.. moje dotazy zní:
-bude do motoru 476/477 pasovat i převodovka z jiné jawa/čz ?
-a pak co se týče vůle... jak to správně seřidit? když jsem si takto jen do levého bloku dal převodovku s kulisou tak když dávam kvalty tak je citit že prostě opět ty kolečka šudlí o vidličky stejně jak předtím. díky
jo a taky když někdo zařadí jako prase a než stihnou kolečka zaskočit, vidlička se ohne.
[longr]
(18.7.2023 18:19:58)
Většinou když vyskočí kvalt, ale kulisa nepřeřadí. Kolo do ní zatlačí a vidlička se ohne.
[longr]
(18.7.2023 15:24:12)
konečně jsem se k tomu na chvili dostal.. obhlédl jsem ty staré vydličky a fakty byly ohlé.. ta sežraná hodně ohlá.. jak se to muže stát že se ohnou?
[JAWA-ceZetak]
(17.7.2023 21:50:05)
Hlavně si při zkoušení převodovku, vidličky, tyčku i kulisu a ložiska lehce namaž, alespoň konkorem nebo tak. Nasucho ti to bude dřít a bude se ti zdát, že máš problémy kde všude. Ideální je zkoušet to se zaklopenými a vystředěnými bloky. Jde to i jen v levé půlce, ale vymezení (pokud jsi neměl změřenou axiální vůli/nevůli před rozborkou) pak nepoznáš a navíc se ti převodovka vede jen v jedněch pouzdrech a může drhnout a vydávat různé pazvuky.
[longr]
(7.7.2023 10:35:10)
Prostě to nesmí kolo tlačit do zdi ani tahat kolo ven ze záběru. Zařad rychlost a zkus jestli jde vidličkou zakvedlat.
[Kalasnikov Č175]
(7.7.2023 7:12:02)
Predloha se vymezuje zprava, ale obcas je potreba juknout i na hlavni kridel. Nejhaklivejsi na spravne vymezeni je prave trojka. Bocni zuby do sebe musi zapadat celou plochou. A vidlicky sustit muzou, ale nesmi o kolecka drit a musi tam byt vule.
[Bakoun]
(6.7.2023 23:05:31)
Přesně tak, ze strany uzavřeného pouzdra. Co se týče vidliček, tak doporučuji jedině originály ČZ. Repliky nebrat. Vidlička v kole by měla mít axiální vůli, nesmí to při zařazeném rychlostním stupni táhnout, váznout a musí se ozubená kola volně otáček.
[Čezet-rider]
(6.7.2023 20:44:52)
[Čezet-rider] díky. takže vymezovací podložky dávak ze strany uzavřeného pouzdra jo? .. no ted mám vidličky nové z fichtl krámku.. no stejně když mám jen převodovku naskladanou do levého bloku, tak při otáčení s emi zdá že vidličky obě docela šustí o kolečka.. nebo je to normální? .. ty puvodní vidličky byly obe právě sežrané z pravé strany a ta předlohová byla sežraná uplně až vyskočila z kolečka.
[JAWA-ceZetak]
(6.7.2023 14:31:20)
1) Ano, pasuje převodovka z modelu 487/488
2) Vidlička nesmí táhnout, je potřeba vyzkoušet na všechny rychlosti, předlohovou hřídel je nutno vymezit na 0,30 mm, maximum je 0,40 mm, u ČZ se vymezuje předloha ZPRAVA.
K závadě: vidlička byla nejspíš ohnutá - měl jsem stejnou závadu u 487, kdy začal motor poškubávat na trojku.
[Čezet-rider]
(6.7.2023 14:27:04)
Příspěvků: 3, poslední: 6.7.2023 10:32:3270772.Veteráni
Dobrý den,
prosím o doporučení ,kdo kvalitně vymění brzdové obložení formou opravy stávajících čelistí a nikoliv výměnným způsobem.
Díky
Aleš J.
Díky za info.Asi vyzkouším Renovak,nemám to k nim daleko.
Aleš J.
[Aleš J]
(6.7.2023 10:32:32)
Škoda Talin odvádí taktéž kvalitní praci
[Kuba z Neve]
(5.7.2023 22:51:58)
Skvělou práci dělá renovak.cz
[ED250]
(5.7.2023 19:43:48)
Příspěvků: 2, poslední: 6.7.2023 9:01:5670771.Elektro
Ahoj,dá se někde sehnat dvojlinka černá na kývačku,kulatou ČZ jak vede od přepínače světel k přednímu světlu ?
Příspěvků: 4, poslední: 5.7.2023 7:43:5270770.Informace
Zdravím, řekne mi prosím někdo jaké jsou rozdíly mezi víky zapalování na 634 a 632? Potřebuji 632 kvůli alternátoru, ale nějak jsem se na tomto zasekl... díky
Jer- protoze jich je mene nez motorek co je potrebuji
[maspe]
(5.7.2023 7:43:52)
ted je to horší... nestíháme to čistit a rozebírat. Navíc už to stojí nesmysl.. 30k za motorku s dokladama kde vyhodíš 40% věcí je těžký už se dostat na nulu, pokud si za papíry k motorce řeknem 14... což taky není málo.. nad novýma dvutaktama zapadá slunce pomalu.
[Maxwell]
(4.7.2023 22:25:46)
maspe - paráda, díky moc. Jakto že ho nemáte v eshopu?! 😃
[Jer250]
(4.7.2023 22:17:58)
Příspěvků: 5, poslední: 4.7.2023 19:57:5870769.všechno ostatní
Ahoj,možná se to tu už řešilo.Koupil jsem nové průchodky řídítek na Čezetu kulatou a při přetahování přes řídítka ,ta guma praskla. Má někdo typ,jak ty průchodky tam dát?
Řídítka s hrazdou nemám.Ta guma je docela tvrdá.
Ještě bych se zeptal.Jak se mění vodící gumy v krytu řetězu? Jsou tam 4ks.
U některých e-shopů je tam napsáno čí je to výroba.
[DavidČZ]
(4.7.2023 19:57:58)
Nojo, jenže JAK JE POZNAT na dálku?
[pračlověk]
(4.7.2023 19:24:29)
Nekupovat turecký gumový věci.
[monty]
(4.7.2023 16:42:36)
případně na ty díly chvíli foukat horkovzduškou, ale ne zblízka, jinak jim to nedělá úplně dobře :)
[longr]
(4.7.2023 15:50:24)
Osvědčená metoda pro montáž gumových dílů je dát je do vařící vody. Guma zgumovatí ještě víc, po vychladnutí se jí vrátí původní vlastností.
Na výměnu vodících gum jsou potřeba ještě ty dlouhý hliníkový nýty. Starým nýtům jsem na jedné straně odvrtal hlavičky a pak vytáhnul. Nový nýty se musí potom rozklepá s citem, jinak se ohnou dovnitř krytu. Je na to nástroj, ale jde to i bez něj. Není to triviální věc, vyžaduje to nějaký cvik. Jinak se mi zdá, že ty nový vodící gumy jsou užší než ty starý původní, při jejich montáži tam vznikne mezera. Není to úplně správně vyrobený.
[pračlověk]
(4.7.2023 11:21:06)
Příspěvků: 7, poslední: 24.7.2023 15:18:5970768.Informace
Nazdar chlapy kolik 10000km vydrží spojka? Jenom pro zajímavost s jawou 3503spotreba?Diky za odp.
Udělal komplet GO a jezdil cca 10 let..radši koupím šrot za hubičku a komplet udělám,sobě věřím málo a ostatním vůbec 😅
[Muddry]
(24.7.2023 15:18:59)
100 000 km na Panelce se sajdou? WOW. To jsi najel ty, nebo spojku mohl měnit už někdy někdo před tebou? Dá se předpokládat že má za sebou aspoň jednu generálku...
[Kosťa]
(19.7.2023 12:50:38)
Průměrná spotřeba je 5 l/100 km.
[Ota]
(11.7.2023 15:54:32)
Před týdnem jsem v 360 se sajdou měnil spojku po 100.000km nejslabší lamela měla 3,24mm a nejsilnější 3,53mm..a šel srát i hlinikovej pritlačák
[Muddry]
(4.7.2023 21:12:22)
Za šup nahoru tě tu nikdo nepochválí. 350/640 spojka dle typu jízdy viz. Mates, moje spotřeba malá rozeta 17z(taham PAVa) 3,9 - 5,5L/100km podle stylu jízdy.Dovede v kopcích sežrat i 9 na sto :-)
[Michi]
(4.7.2023 8:31:30)
spojka vydrží 100 000km,ale taky ji muzes zkurvit za jedno odpoledne.
[Mates]
(4.7.2023 8:19:05)
S Jawou 350 640 jaká je vaše spotřeba?
[Kwido]
(4.7.2023 7:22:52)
Příspěvků: 10, poslední: 11.7.2023 16:03:2070766.všechno ostatní
Zdravím,
Na mé jawě 350/640 s Vape SZ 17, mám problém s nedržícím volnoběhem, volnoběh drží pouze ve vysokých otáčkách, při snaze dostat se pod 1000ot/min., motor neudrží volnoběh a zdechne. Karburátor jsem měl rozdělaný už asi 5x(vyčištěn), mezikus mezi airboxem a karburátorem mám nový, šoupátko v karburátoru chodí volně bez zasekávání. Zápalkou jsem zkoušel štelovat už taky několikrát, tzn. od malého předstihu po velký předstih, snímač mám ve vzdálenosti 0,4mm. Můžete mi prosím někdo poradit, kde by mohl být problém ??
Problém může být ve špatně seřízeném karburátoru (bohatá nebo chudá směs, chybný postup nastavení volnobezné směsi) nebo v přisávání falešného vzduchu. Jinak potvrzují, že volnoběžné otáčky jsou lepší vyšší, mě se osvědčily okolo 1200 ot/min.
[Ota]
(11.7.2023 16:03:20)
Všechny trysky jsem vyšrouboval, prostříkl čističem na brzdy (já vím že by se mělo použít jiné čistidlo, ale nic jiného po ruce nebylo) + profoukl vzduchem z kompresoru a to samé jsem udělal s tělem karburátoru. V karburátoru přitom žádné nečistoty nebyly ani před prvním rozebráním.
[alex1.1]
(4.7.2023 13:07:39)
A ještě jeden dotaz, jaké tam máš výfuky? Pokud náhodou dvoukomory, tak ty potřebují vyšší volnoběh, než klasika.
[longr]
(4.7.2023 8:38:18)
pod 1000 ot/min je volnoběh fakt málo.1200až 1500 ot ideál, líp se otáčky zvedaj při rozjezdech
[Michi]
(4.7.2023 8:34:46)
Proč by to proboha mělo dělat VAPE?
[monty]
(3.7.2023 21:04:52)
Všechny trysky jsem vyšrouboval, prostříkl čističem na brzdy (já vím že by se mělo použít jiné čistidlo, ale nic jiného po ruce nebylo) + profoukl vzduchem z kompresoru a to samé jsem udělal s tělem karburátoru. V karburátoru přitom žádné nečistoty nebyly ani před prvním rozebráním.
[alex1.1]
(3.7.2023 19:07:08)
Co je u tebe vysoký volnoběh? Co jsi opravoval na posled, předpokladám že trysky máš správný. Nezapomen že původní otáčkoměr na Jawě není nejpřesnější. Zkusil bych motorku zahřát na provozní teplotu při základním nastavení a potom snižovat otáčky volnoběhu. Výšku hladiny jsi zkoušel měřit?
[PB]
(3.7.2023 15:53:42)
Nesaje ti to něke falešný vzduch? Jinak motory typ 638 jsou známé nepřesnostmi z výroy a konstrukčními přešlapy. Dílem toho je, že levý a pravý válec nedostávají stejně bohatou směs. S klesajícími otáčkami to vadí víc a víc. Seřízení bude takový kompromis, kdy jeden válec se div neudusí benzínem a druhý je furt ještě chudý. Volnoběh pod 1000 ot nepovažuju za výhodný. Trochu ti může pomoct zvětšit vzdálenost elektrod svíček na 0,9mm. Díky tomu to chudý válec nevzdá tak brzo.
[-]
(3.7.2023 15:43:36)
Všechny trysky jsem vyšrouboval, prostříkl čističem na brzdy (já vím že by se mělo použít jiné čistidlo, ale nic jiného po ruce nebylo) + profoukl vzduchem z kompresoru a to samé jsem udělal s tělem karburátoru. V karburátoru přitom žádné nečistoty nebyly ani před prvním rozebráním.
[alex1.1]
(3.7.2023 15:14:39)
A jak byl čištěný ten karburátor? Ultrazvuk? Protože se to tváří, že je pořád problém s volnoběžným okruhem.
[longr]
(3.7.2023 12:23:02)
Příspěvků: 11, poslední: 2.7.2023 18:11:0370765.Barvy a lakování
Ahoj
Mam náhradní pěknou nádrž a chtěl bych jí dát do barvy (je červená a potřebuju černou) Máte někdo zkušenost jestli je na nádrž dobrej nápad dát komaxit?
Fakt mi nezáleží na tom co se tam dávalo originál upozorňuju ;)
Plus jestli je ta barva černá - lesk, polomat etc.....
Tak odolnost komaxitu bych nerozporoval. Mam tim kyvku. Kroutí se to, je to na ráně a i po nějakejch 20 tis je ta kyvka jak nová. A že by třeba nebyla hezká tak taky ne, stejně kvalitní povrch jak cokoliv jinýho, dobře udělanýho.
A když sem zapomněl zakrejt štefty pro tlumiče, tak sem při sundavání sakra nadával.
Ale nádrž bude lakem ;)
[Akamu]
(2.7.2023 18:11:03)
Seriový Zetky 487 a 472 mají rámy a kyvky lakovaný komaxitem z fabriky.
[monty]
(1.7.2023 19:14:57)
Kvalitně udělaný komaxit je odolný a tvrdý. Komaxitem se dělaly a dělají i díly podvozků aut, někdy i ráfky apod. U komaxitu je nevýhodou nižší pružnost. Pokud je na namáhaném nebo pružném dílu, tak se můžou dělat prasklinky a jak tam zaleze voda a sůl, pak to jde do háje rychle.
[longr]
(1.7.2023 9:57:59)
Já bych zase komaxit dal pouze na "funkční" konstrukce. Tím myslím například rám a kyvka. Vzhledovou část jako například nádrž, kastliky apod. beru klasickým lakem. Komaxit prostě není pěkný, ale na druhou stranu je mechanicky odolný...
[Otakar]
(30.6.2023 22:34:07)
V komaxitu mám rám na 471, když jsem zkoušel ze záslepek a šroubů komaxit odstranit, nešlo to ani šroubovákem.
Chtěl bych vidět lak který by byl odolný jako komaxit. Dloubnu a jsem na čistém plechu, ať je to co je to...
[Kubas]
(30.6.2023 21:58:22)
Akamu: dej to do normální barvy, vydrží ti to mnohem déle.
Kubas: V práci máme práškovou lakovnu, a na to, že jsem si touto technologií před dvěma lety nechal vzít víko na PAVa, kyvku na PAVa, držáky světla,dělanou masku do černý,a disk PAVika, do bílý, a z osobní zkušenosti můžu potvrdit,že tak kvalitní barva to zase není.Víko začalo po 2 letech hnít zevnitř,kyvka po třech letech liška, úchyty po roce odlup, a disk po půl roce liška. Je to i totálně poškrábaný. Nevím, možná je to technologií,jezdím denně do práce a lakýrník nejsem. Za mě klasická barva(plnič,barva,lak) vydrží mnohem víc. I nitroalkydové fofrlakování sprejem krytu řetězu u 640tky kvůli blížící se STK mi tenkrát vydrželo deset let, než se začala barva loupat.Bylo to humpolácké, to vím,ale účel to splnilo, a na to,že komaxem u nás lakujou komíny, vidím sám, jak je to náchylné na otěr a loupání.Toť můj názor.
Akamu: dej to do normální barvy
[Michi]
(30.6.2023 21:06:54)
Komaxit vydrží víc než normální barva. Pokud to máš na ježdění, klidně komaxit použij.
Jinak kromě acetonu lze komaxit velice snadno spálit- kryt řetězu na Bizona jsem strčil do kamen a za minutu bylo po barvě
[Kubas]
(30.6.2023 12:27:48)
Díky za rady. Zatim to vypadá, že pude do normální barvy.
jaw250-> dík, to sem nevěděl
[Akamu]
(30.6.2023 10:41:54)
Mám nádrž v komaxitu na 472, motorka na normální ježdění, žádnej veterán. nepozoruju problém nebo rozdíl vůči barvě...
[Kuba z Neve]
(30.6.2023 9:29:04)
Komaxit sežere aceton...zabalíš do hadru, poliješ acetonem, přes to igelit, aby se nevypařil. Necháš to několik hodin nebo ideálně přes noc a pak to jen setřeš...vyzkoušeno.
Nicméně nádrž bych do komaxu taky nedával, tím spíš pokud je pěkná.
[jaw250]
(30.6.2023 9:04:51)
Osobně bych to nedělal. Jde to pak blbě dolů. Pokud by ti někde začala prolínat (zadní úchyt), tak budeš nadávat.
[longr]
(29.6.2023 21:01:29)
Příspěvků: 8, poslední: 29.6.2023 17:00:2270764.Nejede nebo nestartuje
Dobrý deň poprosím Vás o radu.Mám Jawu 175/356 s drátenkovým filtrom a neorigo karburátorom(sbd2924) po laborovaní s otryskovaním ide celkom pekne farba sviečky ok aj štartuje na prvý krát(2xju prekopnem bez iskry)no niekedy sa stane,že ju nemôžem nakopnúť. Iskra pekná,vymením aj svoečku a nič. Benzík kvapká z drátenky. Pomôže roztlačiť,aj keď sa jej veľmi nechce. Potom zase ide nejaký týždeň ok. Kde môže byť chyba? Ďakujem.
Obouchaný tolik nevadí. Nesmí být děravý a jehla musí mít pěkně kuželovou špičku a musí spolehlivě zavírat.
[longr]
(29.6.2023 17:00:22)
Keď to prefúknem,tak plavák tesní,no je dosť obúchaný. Skúsim teda zohnať iný. Keď ju nenakopnem na prvý krát,tak skúsim s plynom. Dnes som ju bol prebehnúť a ok.
[Peposlowak]
(29.6.2023 14:18:53)
Keď to prefúknem,tak plavák tesní,no je dosť obúchaný. Skúsim teda zohnať iný. Keď ju nenakopnem na prvý krát,tak skúsim s plynom. Dnes som ju bol prebehnúť a ok.
[Peposlowak]
(29.6.2023 13:27:43)
Otakar: V případě čisté palivové cesty plovákovka nateče vcelku rychle, zvlášť pokud nebyla úplně vyschlá. Každopádně stihne natéct (a mírně přetékat) během těch dvou prošlápnutí, což značí ten kapající benzin z drátěnky. Když to pak roztlačí a přidá plyn, tak se to ochudí a chytne.
Někdy může být špatné i sedlo ve víčku plovákovky. Musí se zkusit těsnost. Někdy stačí sedlo lehce zalapovat, ale pokud už má jehla tvar vysílače na Ještědu, tak už to nepomůže.
[longr]
(29.6.2023 12:35:40)
To je jedna z možnosti. Uloženkové se ještě sehnat daji. Každopádně existuje jednoduchý test. Vyndáš plovák a víčko plovákovky, dáš to k sobě a zkusíš fouknout jestli tě to pustí. Tím otestuješ jehlový ventil plováku.
Přijde mi ale zvláštní že by to mělo vliv i v případě že je vypnutý kohout. V hadičce ale trocha paliva vždy zůstane, takže by to možná mohlo dělat i tak.
[Otakar]
(29.6.2023 11:42:59)
Ok. Takže vymeniť pre istotu plavák?
[Peposlowak]
(29.6.2023 10:39:35)
... a kdyz se tak stane, tak by to mozna na prvni slapnuti i chytlo, ale s tim dvojim proslapnutim bez zapalka se to ulije spolehlive.
[maspe]
(29.6.2023 9:25:18)
Možná občas trochu nezavírá plovák a motor je pak trochu ulitý. Roztlačením se pak nechá překecat.
[longr]
(29.6.2023 6:35:03)
Příspěvků: 15, poslední: 6.7.2023 16:10:5270762.Nejede nebo nestartuje
Laboruju tu s jednim motorem 353 u kterýho jde špatně vyřadit neutrál jak z jedničky nebo z dvojky. Na místě absolutně nemožný, v malý rychlosti taky hodně špatně. Rozebral sem spojku, lamely jsou zánovní, hrany nejsou osekaný ani v koši. Na pohled vypíná rovnoměrně. při jízdě neklouže, když ji držím na jedničku, vypne dobře, neunáší. Vyměnil sem poloautomat za muj z funkční motorky a beze změny. Může bejt nějak nakurvená kulisa, nebo kde bych měl hledat zakopanýho psa??
Díky
asi bych hodil hridele mezi hroty a kouknul jestli nejsou ohnuty, nebo oválný.
[Mates]
(6.7.2023 16:10:52)
xbobo tím asi myslel natvrdo zadřené. Natvrdo zadřené bronzové futro jsem viděl taky.
[longr]
(4.7.2023 8:40:44)
To snad ani nejde, aby se ocel svařila s tím pouzdrem. kdyby to bylo zadřené, ale svařené?
[HonzaBK]
(30.6.2023 6:59:56)
Jednou jsem se setkal s podobným problémem a byla svařená hlavní hřídel s výstupním kolečkem (pro sekundár) přes to bronzové pouzdro.
[xbobo]
(29.6.2023 15:05:30)
Ještě bych se podíval, jestli se malý koš točí úplně volně. Setkal jsem se s tím, že pouzdro, vložené do velkého koše mělo stejnou délku jako velký koš a po utažení matice se to celý stáhlo a netočilo volně a šlo blbě řadit. Kolega strojař mi ubral desetinku na koši, aby pouzdro mírně čouhalo a řazení se spravilo.
[pračlověk]
(29.6.2023 10:19:47)
Tak ještě zkusit panelkovou spojku a hliníkový přítlačák. Mám to tak v kalifu i panelce 350 a obojí řadí krásně, a to je v kalifu repliková hlavní hřídel i kolečka. A u půllitra taky nešlo za tepla vyřadit, duralový přítlačák to vyřešil na jedničku.
[longr]
(29.6.2023 6:26:15)
Nemuzou drhnout vidlicky na tycce?
[maspe]
(28.6.2023 22:36:00)
Vidličky máš nové? Už jsem se setkal s replikovýma vidličkama, které byly trochu zkroucené! Točit s převodovkou šlo normálně, ale v provozu se to chovalo podobně.
[Uďa]
(28.6.2023 18:54:11)
Tak jsem to rozpůlil a opět složil.
jediný co bylo viditelně špatný, tak byla prasklá kulisa u levýho spodního šroubu.
Dal jsem tam novou kulisu ze starých zásob, nový řadící čertíky taky origo. V převodovce jsou obě replikové hřídele značené T a nejspíš kola 16+17z. hrany krásný, neomletý. Po nastartování se to chová o trochu líp, ale na místě se stejně vyřadit nedá. Jediný na co sem eště přišel, tak repliková hřídel má větší vnitřní průměr, tak jestli se tam nemůže nějak příčit tyčka, nebo já už nevim...
[Kuba z Neve]
(28.6.2023 18:13:25)
s vypnutým motorem řadit jde, ale je cejtit, že někde něco "drhne"
[Kuba z Neve]
(28.6.2023 14:14:53)
Já jsem se solidně drbal s řazením na Hondě - a nakonec to bylo deklem.
[70CB750]
(28.6.2023 12:47:02)
A pokud je vypnutý motor, tak to jde?
[Jer250]
(28.6.2023 7:51:18)
No jo, ale vyřadit musí jít tak nebo tak. Nejspíš Za to může kulisa. Možná má malý rozsah a nebo trošku blbě dráhu pro vidličky. A co vodící tyčka vidliček?
[longr]
(27.6.2023 20:58:54)
Z mého pozorování je někdy i neunášející spojka na škodu. Kolikrát je lepší aby spojka "lehce" unášela, aby šlo zařadit. Mám to vyzkoušené jak na Jawě, tak na novějších strojích. Prostě jestli se spoka vymáčkne "až moc", tak se kolečka zastaví ve špatné pozici a nepůjde zařadit, kdežto když se trochu otáčejí, tak to do sebe nějak zapadne.
[559ka]
(27.6.2023 19:59:48)
To, že se zdá, že spojka neunáší, neznamená, že opravdu vůbec neunáší. Druhá věc je olej. Zkus řidší. Třetí věc je aretační pružinka pod kuličkou v řadící kulise. Pak ještě unavené pružinky, co vrací páku do středové polohy.
[-]
(27.6.2023 9:58:01)