Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 6, poslední: 26.2.2024 7:42:0871023.Nejede nebo nestartuje
Když nastartuju Stadíka S22 tak mi to ve spojích cáká karbon všude okolo. Mám tam karb z fíka, trysky standard pro S22 HT 68, VT 35. Karburátor nepřetýká hladinou si myslím že to nebude. Napadá někoho co zkusit poštelovat. Zkoušel jsem i různé polohy jehly a nepozoruji žádnou změnu. A mezi kolenem a válcem je to kovové těsnění a stejně to podfukuje s cáká karbon až na blatník.
Sytičem myslím přeplavování :)
[longr]
(25.2.2024 8:30:19)
U Stadiona se koleno k válci těsní tak, že se do drážky ve válci nacpe pramínek těsnící šňůry (může být i prosycený motorovým silikonem), pak se nasadí a přitáhne koleno. Pramínek stačí slabý, ať si to sedne co nejhlouběji a nekroutí se příruba. Ve spoji koleno/tlumič by měl svěrný spoj stačit, ale v nouzi by asi šlo použít "prasáka", slabé pomazání trubky silikonem, nasazení a dotažení. Tmel musí mít čas vyzrát, ideálně alespoň den.
Jinak souhlasím s Čezet-rider, buď moc oleje nebo to může být bohaté. Do výfuku by "mokro" jít nemělo, minimálně ne při běhu bez sytiče.
[longr]
(25.2.2024 8:29:14)
Ano, chce to přetěsnit výfuk. V jakém poměru je mazáno? Jestli to není přemazané.
[Čezet-rider]
(24.2.2024 14:35:56)
Tak když to jen tak zkoušíte a startujete, tak to cáká, kdyby to bylo pořádně prohřáté, tak to bude cákat minimálně. A výfuk přetěsnit.
[Standa 2]
(23.2.2024 20:08:03)
Stadion neznám a zkušenosti s ním nemám ale buď je špatné těsnění nebo závit.
Možná 2 těsnění nebo zkus na koleno pod těsnění namotat přiměřené množství kamnářské šňůry vhodného průměru stáhnout a musí to držet.
Někdo dává ještě motorový silikon ale pokud to trefíš není to nutné.
[Cholerix]
(23.2.2024 19:00:19)
Příspěvků: 7, poslední: 24.2.2024 21:59:2171022.Automobily a jiné vehikly
Mám asi 60L benzínu s přísadou benadit náhrada olova, potřeboval bych to zpracovat ale v autě s katalyzátorem, projeví se to nějak na funkci nebo opotřebením katalyzatoru.
Tak vif benadit vyrábí lang chemie austria, a na stránkách k aditivu mají poměr 1:1000 a při větší zátěži přidat více aditiva, a hlavně nesmí se používat s vozy s katalyzátory, takže škodovku párkrát projedu a něco promotorkuju.
[rikša]
(24.2.2024 21:59:21)
Záleží taky jaký auto, třeba do TSi a FSi bych to asi nelil, do starýho mpička klidně... Jak už bylo zmíněno kat mi vydržle u 1.6 ovečky i spotřebu oleje :D
[Kurinec]
(23.2.2024 23:51:41)
Neřešit, jezdit. Ten kat, pokud je v nějaké produkční kondici, tak si to zpracuje. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že průměrný (nájezdem, létama, kondicí) kat si dokáže poradit i s nespáleným olejem (jež mizí rychlostí do 1l/1000 km), pokud se pak nechá vypálit ostrou jízdou; tedy s náhražkou olova problém taky mít nebude. Ač je to proti logice věci vztahovat to k lambdě, bývá na těch náhražkách uvedeno, že lambdě neškodí, tedy ani katu ne. A některé zmiňují i to kat kamarádství: https://www.oleje.cz/wynns-nahrada-olova-250-ml?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMInbjJk8C_hAMVqJRoCR0jkAM_EAQYASABEgIEdvD_BwE#description
[Stíví]
(22.2.2024 18:49:15)
Aditiva nahrazující olovo obsahují draselnou sůl. Ta sloučenina se používá i v kosmetice, takže to možná katalyzátoru vyhladí vrásky. Osobně bych to do strojů s katalyzátorem nelil, ale pokud není zbytí, zeptal bych se na podpoře u výrobce.
[longr]
(22.2.2024 9:44:08)
Ale to s tím přece vůbec nesouvixí. Benadit není olovo. Takže znovu a lépe!
[HonzaBK]
(22.2.2024 6:59:01)
Pokud budu citovat wikipedii, tak: "Předpokladem použití katalyzátoru bylo zavedení tzv. bezolovnatého benzínu, jelikož olovo obsažené v palivu by reagovalo s drahou katalytickou vrstvou, kterou by postupně znehodnotilo a nevratně vyřadilo z činnosti." Ale nesvědčí to ani lambda sondě, takže ideální přidat olej a spálit to v Jawě. ;-)
[Verdom]
(22.2.2024 6:04:08)
Příspěvků: 2, poslední: 22.2.2024 19:38:5671021.Elektro
Oml.se za ot dotaz předem.
Mám fiestu, která už dosluhuje ale dokud má stk,je mi jí líto.
asi 2týdny zpět mi zcela přestalo svítit dobíjení,myslel js.že asi žárovka či co.včera mě ale vyvedla z omylu, ráno ve městě.vše pohasínalo, hned mi bylo jasný že nedobíjí, no nedojel jsem, odpol.jsem dal nabitou aku a domů dojel, tam jsem si potvrdil že nedobíjí, k altiku vedou dva dráty, jeden nosnej co jde hned ke starteru na + a druhej slabej-no a do něj po zapnutí klíčku nejde proud. tak mě napadlo(když vidim tu změť u jakýsi černý škatule) navíst přímo proud od baterky. Začla normálně dobíjet. lze to takhle provozovat?a může ten drát být pod napětím celou dobu provozu? Jen do jara, než půjde používat motorku. Díky a mějte se! vl
Přes tu zářovičku dobíjení právě teče proud pro buzení altu. Žárovička praskla a proud tak neteče. Vyměň ju a budeš třebas zasejc dobíjet :o)
[Stíví]
(22.2.2024 19:38:56)
Teoreticky to provozovat jde, ale bude se ti furt budit rotor. Předtím to bylo udělané tak, že se rotor budil po zapnutí klíčku. Zkusil bych hledat problém asi ve spínačce. Případně si na drát dej vypínač :)
[longr]
(22.2.2024 9:56:01)
Příspěvků: 1, poslední: 2.4.2024 10:01:2271020.Veteráni
Jenom info pro ostatní, od ledna je výpis ze Strakonic za 2000 Kč, stejně jako z jawy...
Příspěvků: 3, poslední: 22.2.2024 15:04:2071019.Elektro
Dobrý den,
moto CZ 180/487-3 mi přestala dobíjet i při rozborce jsme našli poškozený rotor dynama.
Jedná se o 6 V - 75 W.
1/ Nemá někdo funkční rotor?
2/ Pokud neseženu, máte zkušenosti s náhradou dobíjení? Jak funguje VAPE?
Případně koupím výše uvedené díly. Karel 799 115 114
Rotor je poškozený z důvodu špatných dlouhých sroubu na domečku ložiska, co je pod zápalkem.
Opravu dělala před lety jedna firma na Jawa/CZ na Kladně. Pak se chvíli jezdilo a po letech to odešlo úplně.
[Karlos81]
(22.2.2024 15:04:20)
Taky je důležité zjistit, proč došlo k poškození dynama. Něco podobného se stalo dřív mně a pak jsem hleděl, jak díky vymletému uložení ložisek v karterech klikovka cestovala, až rotor šktrnul o stator.
[Jad]
(21.2.2024 22:42:10)
Příspěvků: 3, poslední: 22.2.2024 20:10:0871018.Informace
Zdravím, bude niečomu vadiť keď dám na 6V 45W dynamo 100W AEV regulator?
Pokud si pohlidas ze bereš z dynama do 50W, tak v pohodě. Mám 45W dynamo a 75W regl, trvale z něj jede okolo 45-50w a drží. Při větším zatížení hrozí rozletovani spoje vinuti-komutator
[maspe]
(22.2.2024 20:10:08)
Raději bych koupil správný 45W.
[Čezet-rider]
(21.2.2024 15:01:19)
Tenhle regulátor umožní přetížení dynama a zničení rotoru. Abys tomu předešel, připoj dynamo k síti motorky přes extra pojistku. Typ a velikost pojistky ti poradí zkušenější. Za sebe bych volil pomalou pojistku keramickou asi 6,3A nebo max 7,5. Plastové nožovce bych asi nevěřil. Provoz dlouhodobě blízko hranici přepálení by nemusel zvládnout plast. Na všem se šetří.
[-]
(21.2.2024 14:20:58)
Příspěvků: 9, poslední: 20.2.2024 18:08:2271017.všechno ostatní
Ahojte, nedávom som otcovi zaobstaral prvu 250/559 (mal pred tym zopar 353), no lenze tuto by som rad dal casom na znacky casom, lenze moto nema TP, pan od ktoreho som to kupoval tak moto dotiahol na Slovensko z Ceska, a zevraj tam moto bola aj odhlasena. Da sa to niekde zistit? Popripade dat naspat na TP a znacky? Pozeral som aj na kontrolatachometra.cz a nic tam neni. Stitok je napisani v azbuke, ale vyzera originalne, cislo motora sedi(aj ked to neni problem prerobit). Ma niekto s tym skusenot ako by sa dal ziskat TP? Budem vdacni za kazdu radu :D.
Dá sa prihlásiť, treba z DI doklad, že moto bola kedysi registrovaná na SK, a oficiálne vyradená. Občas sa tieto potvrdenia objavia aj na Bazoš.sk.
Akurát treba zmeniť číslo na zábradlí a na štítku, na to ktoré je v potvrdení. Potom absolvovať KO, Okresný úrad dopravy, STK, uzavrieť PZP a s tými všetkými dokladmi k žandárom prihlásiť.
[Zetema]
(20.2.2024 18:08:22)
...no mne jeden mechanik vravil,že na Sk sa už dá opetovne prihlásiť vyradené vozidlo.Asai by som skocil na DI u teba v meste,a informoval sa.
[radusko00]
(20.2.2024 11:19:13)
No mne sa zdá že na Slovesnku to je z prihlásením podobne, škoda, ale skúsim popozerať čo sa s tým dá robiť, keďže nechcel by som veľmi prehadzovať do iného rámu, keďže to vyzerá že model moto je 559/07 Ta čo sa vyvážala do Ruska. A neviem ako to je z počtom výrobných kusov a podobne, či sa neoplatí to radšej nechať origo ale bez TP. Ale ďakujem za rady, idem popozerať čo s tým viem urobiť. :D
[Adamess]
(20.2.2024 10:01:48)
Aha jasne no, dik, už len ísť do Česká niekedy a po ceste skúsiť skočiť, ďakujem za rady
[Adamess]
(19.2.2024 21:00:19)
asi dopravního inspektorátu, ne
[bagrista]
(19.2.2024 20:31:10)
Coho to je presne skratka?
[Adamess]
(19.2.2024 19:19:58)
Příspěvků: 3, poslední: 19.2.2024 19:49:0971016.Informace
Ahoj,
před 10 lety jsem zalepil ložiska do karteru Jawa lepidlem Loctite 638 (drželo, mohu doporučit). Kvůli generálce se mi je teď zahřátím podařilo vyndat, ale místy zůstala slabá vrstva v uložení na karteru, kterou bych chtěl před lepením nových ložisek odstranit.
Existuje nějaký efektivní způsob, než to škrabat a poškodit hliník? Benzín, ředidlo ani náhodou. Zkoušel jsem znovu nahřívat pistolí, ale moc to nešlo.
Díky
Petr
Zkoušel jsi nitro ředidlo (C6000)? Obsahuje toluen a na rozdíl od toluenu je k prodeji i bez IČ.
[Kalasnikov Č175]
(19.2.2024 19:49:09)
Existuje nějakej odstraňovač lepidel od Loctite tak by snad měl fungovat i na jejich výrobky.
[Cholerix]
(19.2.2024 18:49:23)
Příspěvků: 21, poslední: 26.2.2024 11:59:2471015.Elektro
Ahoj, rad bych se vás zeptal, jak nejbezpečněji přivařit držák na rám motorky. Jde mi o to, co je potřeba odpojit a čeho se vyvarovat. Počítám, že je potřeba odpojit baterku, kostru dát co nejblíže svaru. Mám strach o VAPE...
Ahoj, zrovna jsem v sobotu svářel CO úchyty madla - držák kufru. Odpojil jsem jen minus od baterky, kostru chytil hned vedle svářeného místa - malé VAPE a regulátor VAPE přežily, všechno funkční.
[JohnyR]
(26.2.2024 11:59:24)
Pokud má čas, chce si to zalátat sám a nemá COčko, tak proč ne? Není to žádná věda. Hlavně je dobré mít u sebe hasičák, zvlášť pokud byly někdy dělané dutiny. COčkem to jde sfouknout, ale u elektrody jaksi není čím :)
[longr]
(23.2.2024 12:20:36)
prahy, elektrodou...
no půjde to, ale jestli to za to stojí...
tohle se vaří coočkem - pro experty mag - 0,6drát
ale někteří jsou na pokusy stavění, pak napíšou, jak to za víkend parádně zvládli
přitom, kdyby ten víkend šli na brigádu, tak si vydělají na to, co by je to stálo u někoho, kdo to opravdu umí...
psáno v kontextu O1 a prahy
bejt to původní Octavia, tak ...
[Michal]
(22.2.2024 21:49:26)
longr: Jestli má obyčejný trafo, chtělo by to raději rutilový elektrody.
[Honza (Js)]
(22.2.2024 6:58:15)
Když si koupí elektrody 1,6, tak to půjde. U elektrody je nevýhodou struska, u vaření bodováním se pak blbě oklepává.
[longr]
(21.2.2024 13:39:26)
Je to nejhorší možná metoda o tom žádná, zkusit to může když se nudí. Mi taky nekteří tvrdili, že pilníky jsou nesvařitelné přesto že jsem z nich vyrobil stahovák :D
Obecně s tenkými plechy je nejdůležitější řízení vneseného tepla, záplata musí jít na těsno, žádné mezery. ˇŽádné ostré rohy (teplo nemá kam utéct), pokud je možno tak z vnitřní strany podložit kusem mědi. Pokud se podaří udělat první 4 bodíky tak je vyhráno, další začinat vždy už z existujícího bodu, k ruce kompresor s ofukovací pistolí a chladit mezi body.
[Kalasnikov Č175]
(21.2.2024 10:46:41)
Omlouvám se za OT, ale jít proti (shnilému) prahu přes 20 let starému trafokleštěma s elektrodou, je jako jít se zapalovačem proti krepovému ubrousku...
[.]
(21.2.2024 5:27:58)
Plechy - prahy. Potrebuji vymenit kousek prahu, asi 20x5cm. Kostru chytim za hranu prahu.
[Endy]
(20.2.2024 20:27:51)
Záleží, co chceš vařit. Kostru chytit hned vedle. Poku není kde ji chytit, tak do kleští kostry vzít kousek plechu a heftnout. Pak nechat na tom viset kleště kostry a vedle toho vařit.
[-]
(20.2.2024 19:52:45)
A jak varit na aute? Zkusim pouzit trafo svarecku, auto stara octa 1 tdi. Mam odpojovat baterku?
[Endy]
(20.2.2024 19:20:20)
Já viz Dadman, nikdy jsem nic neodpálil, baterku neodpojuju nebo to rozpojím všechno, dobrá kostra blízko sváru základ, ale je pravda, že většinou vařím mimo motorku nebo před tím než se nastrojí, protože jak je natahaná elektrika, může se stát cokoli. Jsou odporníci, co vrznou kostru kamkoli a bere si jí to přes bowdeny, ložiska a elektroinstalaci a dá se toho podělat v mžiku strašně moc. Pokud byl velký strach a je možnost, dá se vařit i švajcem (autogenem), tak pokud chceš mít sichr, zajeď někam, kde ho mají a odpojovat nemusíš vůbec nic.
[Verdom]
(20.2.2024 10:05:02)
U Vape nevím, ale u kladiv mi taky stačilo jen odpojit baterku,u Vape maximálně navíc regler, a viz.Deadman - kostru co nejblíž k místu vaření
[Michi]
(20.2.2024 7:44:19)
V případě tigu bych raději nepoužíval HF zapalování.
[Honza (Js)]
(19.2.2024 11:57:44)
Ja jsem akorat odpojoval baterku
[Jenda.592]
(19.2.2024 11:29:30)
Snímač vape je jen cívka namotaná na magnetické tyčce.
Já jsem také nikdy nic neodpojoval a nic neshořelo. Jediný způsob co mě napadá, jak odpálit usměrňovač/regulátor, je u stroje bez rozvedené kostry drátem si chytnout kleště u kostry baterky a vařit o kus dál v místě ukostření usměrňovače. Tím může vzniknou opačné napětí na kostře větší než napětí baterky, které po odečtení napětí baterky vytvoří záporné napětí na usměrňovači a uzavře se přes něj část svářecího proudu. Nicméně v motorkách je typicky elektronický směrňovač/regulátor ukostřen drátem přímo na baterku a mají společný kostřící bod, takže to nastat nemůže. Kromě toho jen debil si při sváření chytí kleště daleko od sváru.
[Deadman]
(19.2.2024 9:50:19)
kdysi tady nekdo rikal ze baterku nechat ze pripadne pobere naky proudy ale nevim
ja sem varil na motorce a nic se nesatalo
[Free]
(18.2.2024 20:31:41)
Nikdy jsem nic neodpojoval a nikdy mi nic neshořelo.
[Sojka]
(18.2.2024 19:40:18)
Ok, zni to logicky. Diky
[bobanito]
(18.2.2024 13:28:56)
Příspěvků: 13, poslední: 19.2.2024 22:13:0471014.Informace
Ahoj, oživuji po letech Jawu 350/634. Chtěl bych vědět, proč se mi na volnoběh protáčí na stojanu zadní kolo. Může to být olejem?
Cim vic je naplej retez tim to unasi vic
[Mates]
(19.2.2024 22:13:04)
Je to naprosto normální jev, který je dán konstrukci převodovky, kdy je hlavní hřídel vložen do náboje sekundárního kola a díky tření to trochu unáší viz Mates
[Marlboro]
(19.2.2024 5:01:24)
Dela to ulozeni hlavni hridele v sekundarnim kole,tam je to na třeni a trochu to unáší. Spojka s tím nema co delat.
[Mates]
(18.2.2024 19:40:53)
To je jedno. Len nemala by to byť špecifikácia API-GL 5, lebo bude šmýkať spojka.
[Milos634]
(17.2.2024 23:51:54)
A jakou značku preferujete?
[assox]
(17.2.2024 20:26:54)
[assox]: Za mě je 90W příliš hustý, doporučuji 80W nebo 75W90.
[Čezet-rider]
(17.2.2024 19:10:40)
Měnil jsem pružiny na spojce a nalil olej PP90. Točí se jen když je zařazený neutrál, tak to tak nechám děkuji.
[assox]
(17.2.2024 18:27:44)
Tak 640 to taky dělá. Na neutrál bez spojky. Někdy, jen když se přidá plyn. Jak se to prohřeje tak to nedělá. Žije si to svým životem. Neřešit.
[lahvac]
(17.2.2024 17:52:20)
Assox - točí sa ti pri stlačenej spojke, alebo aj na zaradený neutrál?
[Milos634]
(17.2.2024 17:24:26)
Dělá mě to i BMW se suchou spojkou. Osobák na zvedáku bez kol má taky snahu pootáčet poloosama, když běží motor. Ale jen na studeném oleji v převodovce. Už to za ty roky beru jako vlastnost.
[lahvac]
(17.2.2024 15:46:39)
Přesně tak, je to dáno konstrukcí mokré spojky. Důležité je, pokud se kolo chytí za chodu motoru, tak by nemělo mít tendenci dále unášet a zhasnout tak motor.
[Čezet-rider]
(17.2.2024 12:41:53)
Žádná jawa nebo Mz mi to nedělala jen babetta.
[assox]
(17.2.2024 12:38:03)
Je to vlastnost.
[monty]
(17.2.2024 12:07:31)
Příspěvků: 4, poslední: 23.2.2024 19:08:4171013.Informace
Zdar pánové, nevíte kde bych sehnal stojánek na tuhle mašinu? Zjišťuju, že to je asi docela velký problém. Díky za případné tipy..
Partdeck nemá, už...
Zkusím to Polsko, ale bude to asi na dýl.
[M.L.]
(17.2.2024 17:57:13)
Koukni se v Polsku
[Kubas]
(16.2.2024 10:20:09)
Příspěvků: 6, poslední: 15.2.2024 20:59:0871011.všechno ostatní
Když jsem dnes rozebíral- čistil tlakový spínač vzduchového kompresoru (obyčejný 1 píst olejový Einhell-asi 6 let), byly všechny závity asi něčím napatlány "???utěsněny-lepeny". Vypadalo to barevně jako kalafuna. Taky to šlo dost ztuha . Jiná těsnění v závitech nebyla.Mám to při montáži vzít lepidlem na závity? Nikdy jsem nic kolem vzduchu nedělal.
Ten Loxeal, jak píše (pračlověk) je dost odolný. Lepil jsem tím závitovou vložku ke strženému závitu u brzdové pumpy. Nikde to nerosí, lepil jsem bronz na hliník. U kompresoru dávám vše na teflonovou pásku.
[lahvac]
(15.2.2024 20:59:08)
Všade okolo kompresora používam teflonovú pásku. Dorábal som si na kompresor ešte nejaké výstupy, odlučovač, regulátor, manometry a podobné drobnosti
[Milos634]
(15.2.2024 20:06:54)
Používám instalatérský tmel na topenařinu a na kompresor by šel taky. Je to jak říkáš žluté podobně jak kalafuna. Loxeal. Tuším z Hornbachu. Spoj je potřeba dotáhnout ať sednou závity na závity. Když se něco jen volně našroubuje, tak to nevytvrdne pořádně
[-]
(15.2.2024 18:46:31)
Když jsem tam dodělával odlučovač oleje, tak jsem tu s úspěchem utěsnil instalatérskou teflonovou páskou...
[Peterson]
(15.2.2024 11:20:20)
To je fuk, Loctite nebo třeba teflonová instalaterska niť
[No_-_name]
(14.2.2024 19:51:26)
Příspěvků: 1, poslední: 16.2.2024 10:15:4571010.Veteráni
zdarec, kdyz ja nemam zadny dokument ani nic ktemu modremu...kde sezenu neco jako treba typovy list nebo cokoliv...nanuk354?
Ideálně sehnat někoho, kdo nanuka má, a od něj si nechal okopírovat TP, klidně se začerněnými osobními údaji. Nejlepší ale budeš mít, když kontaktuješ někoho, kdo testuje veterány, potažmo nějaký klub. Tam ti řeknou, co by potřebovali, případně ti pomohou.
[longr]
(16.2.2024 10:15:45)
Příspěvků: 8, poslední: 18.2.2024 20:49:1271009.Informace
Zdravím, mám kývačku z roku 58 na zelených značkách a v létě plánuji výlet do Rakouska na Grossglockner. Informace co jsem našel po internetu jsou hodně smíšené a spíš nevím co si teda myslet. Potřebuju nějaké zvláštní povolení nebo můžu normálně? Má s tím někdo zkušenosti? Děkuji.
ono už to s těmi kamerami na motorkách v rakousku není tak horký...
[čondra]
(18.2.2024 20:49:12)
A klíč na niple.
[Mates]
(14.2.2024 20:56:45)
Jinak v Alpách a Rakousku bacha na natáčení za jízdy, je za to flastr tuším až 10 táců "ojro". A pokud se chystáš na Glock, tak doporučuju tak maximálně začátek července a všední den, jinak Václavák hadr, mě se asi víc líbí Itálie. https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/alpy-2015
[Verdom]
(14.2.2024 12:05:26)
Filas: vždyť to tam máš podrobně napsaný co a jak... Jinak kejvačku asi nikdo moc řešit nebude, běžně s ní jezdím přes čáru bez nějakého povolení sem tam, maximálně mne 1x zastavili na dederonský hranici policajti, aby se pokochali a zavzpomínali.
[ladis]
(14.2.2024 11:33:28)
A kdybych to chtěl fakt tak jak se má a udělal si ten tiskopis, kam bych si ho měl jet nechat orazítkovat a schválit? Popřípadě je to razítko problém získat?
[Filas259]
(14.2.2024 11:12:17)
Teoreticky s historickým vozidlem, ač na něj stát nedal při pořízení ani renovaci ani korunu, tak omezuje zákonem povolení vycestovat. Nějaké info a ty tiskopisy najdeš třeba tady: https://www.ntm.cz/o-muzeu/centralni-evidence-sbirek/vyvozy-a-osvedceni
Nemusí být ani na Véčkách. Ale po Evropě díky absenci hraničních kontrol tě nikdo moc u nás neodhalí a venku takovou pitomost vůči veteránům řízeným cizincem nemají, tak jak píše Monty, nikdy jsem to neřešil. Můžeš si pro dobrý pocit ten tiskopis vytisknout, nalepit fotky, z brambory udělat nějaký razítko, zatavit to do folie, kdyby někdo prudil, ale je to falšování dokumentu, tak aby za to nebyl větší flastr jak za to ho nemít.
[Verdom]
(14.2.2024 8:38:02)
nejhorší smrt je z vyděšení. Znám lidi, kteří byli se zelenejma v Austrálii.
Tak Austria snad taky projde........
[monty]
(13.2.2024 18:21:34)
Příspěvků: 1, poslední: 19.2.2024 21:52:1371008.Informace
Ahoj.
Údajně by měl být v okolí Jindřichova Hradce jakýsi pan Vrchota, který se zabývá servisem a opravou tlumičů...nemáte někdo kontakt a případně nějaké vlastní zkušenosti? Na netu se mi nepodařilo nic najít :-/
Díky Moc
Příspěvků: 1, poslední: 29.2.2024 8:45:0671007.Informace
Ahoj. Má prosím někdo zkušenost s tímto obchodem? Kvalita zboží, případně kvalita práce? Není to můj revír, neznám je, a hledám reference. Díky!
spokojenost téměřdokonalá
[Olda]
(29.2.2024 8:45:06)
Příspěvků: 1, poslední: 22.6.2024 2:18:0471006.Elektro
Rychlý dotaz ohledně Vape SZ120. Může mi prosím někdo, kdo má na stadíku vape s velkým rotorem zjistit v jaké poloze statoru vůči rotoru hází jiskru? Vychází ryska na rotoru v okamžiku zážehu na střed snímače nebo kam? Stačí mi to opravdu přibližně. Ptám se proto, že dáváme upravený vape ze stadíka na jiný levotočivý motor a potřebujeme nastavit předstih nasazením rotoru na kliku v určitý poloze vůči statoru (snad se chápeme). Díky :-)
Da se to zmerit stroboskopem. Mimochodem mam zapalovani na stadiona co ma obracenou vacku... netusim na co to je
[Smaja]
(22.6.2024 2:18:04)
Příspěvků: 9, poslední: 23.5.2024 7:53:3971005.Informace
Prosím vás, jak se od sebe liší starý a nový panelkový brzdový štít? A jak je od sebe rozeznat? Ptám se kvůli nákupu, mám novější buben a starý štít a nesedí to do sebe😔
Menší (vnitřní) štít má 25-620-51-211, větší (vnější) má 25-620-51-256. Teda alespoň ty, co se mi válí pod ponkem...
[Banjokid]
(17.2.2024 17:30:47)
Díky moc a nemáte někdo čísla odlitků obou verzí?😀
[Prohorovka]
(13.2.2024 13:01:55)
No zhruba podle šířky toho hladkého osazení v místě brzdového klíče... Malý štíty vypadají "divně"... Aspoň podle toho se orientuju já :-)
[No_-_name]
(13.2.2024 11:38:35)
Verdom, díky moc. Mě ale jde o to, jak poznám na burze nebo v inzerci štít zapuštěného nebo venkovního provedení, když bude samostatně bez bubnu. Dá se to nějak poznat?
[Prohorovka]
(13.2.2024 7:58:53)
Ještě bych připomenul, že první panelky měly stejné bubny a štíty jako kývačka.
[pračlověk]
(13.2.2024 6:45:07)
Příspěvků: 12, poslední: 20.2.2024 12:56:1371004.Informace
Zdravím, chcem sa opýtať pasuje zapalovanie 6v 75W z 634 na 250/353?
Aby se z tý originality jednou někdo nezvencnul. Mam v okruhu známých jednoho zarytyho originalistu a když jsem mu nabízel původní origo benzín co jsem našel v bandasce nějakýho šrotu, tak bůhvíproč nejevil zájem :-) Tak je k mání... Stejnětak mohu nabídnout dobový šmír :-)
[No_-_name]
(20.2.2024 12:56:13)
Přesně tak, je to o cítění každého, jak se svým strojem naložit. Ale pokud už jednou volit neoriginální řešení, ať to má aspoň požadovaný přínos. Dát hliníkový ráfek místo železného nijak nepřiblíží motorku požadavkům současného provozu. Ale vyměnit dynamo za Vape je generační skok. Něco jiného asi budou požadavky na veteránské testace, ale jelikož svoje Jawy za veterány nepovažuju, nikdy jsem se tím nezabýval:-)
[Jad]
(19.2.2024 21:34:29)
Nojo, to je vlastně pravda. To abych šel do péráka narvat vidle z 639 i s kotoučem, když to je taky originální díl Jawa :)
Asi jsem se nevyjádřil úplně tak jak jsem chtěl, ale tak každý má stejně jinou hranici toho, co ještě považuje za jakžtkaž originální. Někdo nechává nově zinkovat i spojovák...
[559ka]
(19.2.2024 15:54:51)
Trochu bych parafrázoval tvou větu: Vape, dle mého, není takový zásah do originality, když ho sama Jawa na novější stroje montovala. Stejně jako tebou zmiňovanou převodovku 634 a dvouklíč :-)
[Banjokid]
(19.2.2024 9:20:14)
Ano, s tím souhlasím.
Já to ale myslel trochu jinak. Například když jsem měnil šrouby motoru, tak jsem dával nové, nerezové. Mohl jsem tam dát lepší imbusy, ale radši jsem zvolil klasiku s drážkou. Nové ráfky jsem taky mohl dát hliníkové Excely, ale raději jsem šel do klasiky. Žárovky jsou taky nové, stejně tak dráty, lanka a pneu.
Oproti tomu dynamo z novější Jawy není dle mého takový zásah do originality. Stejně jako dvouklíč, nebo 634 převodovka v 559. Můj názor.
A taková třešnička na závěr... kdo dneska dává nový korek do lamel, když může koupit lepší ferodo?
[559ka]
(18.2.2024 19:12:05)
Dávat silnější dynama, elektronické regulátory, LED žárovky apod. je úplně stejným porušením originality, s tím "bonusem", že to nikdy nebude fungovat jako Vape. Takto nemá smysl uvažovat.
[Jad]
(18.2.2024 10:07:02)
Proti Vape nic nemám, sám ho mám na 634 (bohužel ale v 6V) a jsem za to rád. Je to bezúdržbové a dává to řádný proud. Na 559 se mi ale více líbí klasika, i přestože jezdí "dálkové expedice". Po letech ale dostávám rozum a vydávám se čím dál tím více směrem funkčnosti, než originality.
A kdyby to někoho zajímalo, tak rozdíl mezi 6V a 12V Vapem je čistě jenom ve statoru a regulátoru, jinak to je záměnné. A rozdíl mezi 350 a 250 je pouze indučka. Oboje potvrzeno telefonátem do Vape.
[559ka]
(18.2.2024 1:19:34)
Ano, odkládání nákupu Vape způsobí jen to že jej nakonec stejně koupíš, ale za víc peněz...
[pračlověk]
(17.2.2024 12:03:58)
559ka: Myslím, že s Vape bude spokojenost. Po letech neustálého bastlení, zkoušení a kompromisů jsem dal na Jawu 12V Vape. Žádná nostalgie po dynamu a kladívkách se nekoná a jediné mě mrzí, že jsem se k tomu neodhodlal dřív.
[Jad]
(17.2.2024 9:44:20)
Já mám na 559 zapalování 75W + regulátor AEV (hezky pod deklem).
Sice to šlape, ale žádný zázrak. Nestíhá to moc dobíjet. A to dávám motoru pěkně zabrat. Když jsem jel Palackého tisícovku, tak v noci při brždění hodně výrazně pohasínalo světlo. Po dvou letech a 15 tisících je baterka tak v háji, že na volnoběh mi ani nešly blinkry. A co teprve nabíječka na mobil. Dokonce i po dlouhém klesání na neutrál mi chcípal motor, protože nebyl proud. Z těchto důvodů zvažuju přechod na Vape. Je to škoda, kladívko mi je sympatičnější, ale holt potřebuju víc proudu a bastlit tam altík z 638 se mi nechce :)
[559ka]
(15.2.2024 2:51:57)
Viz [pračlověk]. Osobně doporučuji zůstat u 45W verze, která má jmenovitý výkon již při 1500 ot*min-1.
[Čezet-rider]
(12.2.2024 15:44:59)
Jasně, že pasuje, jen je potřeba vymyslet umístění regulátoru 75W/6V. Je nutné si uvědomit, že toto dynamo dává sice 75W, ale od vyšších otáček, než původní 45W, abys pak nebyl rozladěn, že to nedobíjí.
[pračlověk]
(12.2.2024 13:44:08)