Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 6, poslední: 11.10.2023 20:52:1270890.Informace
Ahoj,mám jawa-čz 150 malá kývačka,na konci levého řídítka je v hliníkově záslepce vyfrézovaný otvor pro zámek řízení,buď zámek vyjmu z krytky v řídítku a vložím ho do krku řízení...zamknu.Po odemčení jej moho opět vrátit do řídítka.Můj dotaz je..bylo to z výroby ..? děkuji
Já jsem to zkoušel takto umístit a když jsem upravoval ten hliníkový špunt co je v řídítkách,aby se do něj vešel zámeček,tak mi z něj skoro nic nezbylo.Zámeček jsem nakonec vbastlil do zadní stupačky,jediný mínus že do něj může při dešti zatíkat,ale na stk se to technikovi tak líbilo že si ani nevšiml že nemám kryt řetězu :).
[Jenda.592]
(11.10.2023 20:52:12)
Řešení je poplatné době vzniku, tehdy se ještě běžně nejezdilo s podvalníky a dodávkami :)
[edward]
(11.10.2023 17:42:24)
Viděl jsem to popsané jako dobovou úpravu někde v krátkém článečku ve Světěmotorů (možná na stránkách jawamaniak). Pokud má člověk zpětné zrcátko v řidítku, tak to nelze zrealizovat, tam ta záslepka není. Jinak, super myšlenka kam dát zámeček. Moc se mi to líbí a chystám se na to již delší dobu, ale přijde mi, že do toho levého špuntu řidítek co se dá běžně koupit, se to vejde tam na milimetr a ještě se ten zámeček musí vhodně natočit aby tam ten zámeček zamknutý držel a zároveň tam bylo místo na ten šroubek. Skoro mi přijde, že by to chtělo kus hliníku a vytočit ten špunt celý nový a do něj to dát.
Pokud by se to prodávalo hotové, bylo by to SUPER ! Nechcete to někdo vyrobit ?
[jelenl]
(11.10.2023 10:33:56)
Známá věc, už jsem to viděl na forech několikrát a jednou na živo. Předpokládám, že to nebyla tovární záležitost, ninak by to bylo v nějakém seznamu dílů.
[Banak]
(11.10.2023 9:23:28)
Podle mě to je tuning, ale celkem praktický :) Na žádné motorce jsem to ještě neviděl, ani na jiných modelech.
[longr]
(11.10.2023 9:07:40)
Příspěvků: 2, poslední: 10.10.2023 8:16:5570889.Informace
Zdravím, mám Jawu 250 353 rok 1957 a nikde nemá číslo rámu, na štítku je len prázdna kolonka (č. motora sa zhoduje so štitkom), lak je pôvodný takže nemoze byť ani zbrusene, neviete poradiť prečo ho nema?
Kde všude jsi v.č. hledal?
[Sliz]
(10.10.2023 8:16:55)
Příspěvků: 10, poslední: 13.10.2023 10:40:3670888.Veteráni
Zdravím.Borci potřebuju radu.Jawa175/356.Po nastartování a puštění světel a benzinu moto ujede tak 50m a chcípne.Když přepnu na parkovačky tak ujedu cca 20m a chcípne a když to přepnu na první pozici (bez světel)ujedu asi 10m. Vyměnil jsem cívku a udělal odtrh kladívka.Bezproblému nastartují ale scénář je furt stejný.Nevíte někdo jak màm dál postupovat? Díky předem za rady.
Ten kontakt pojistky jsem jednou řešil na výletu, těžko se na to přijde.
[Jawa_forever]
(13.10.2023 10:40:36)
Deadman: To moc dobře vím. Sám mám zkušenosti se seřizováním dvoucívkového regulátoru přímo na motorce a moc se mi to nepovedlo, mám podezření na tzv. negativní přechod.
[Ota]
(11.10.2023 8:40:59)
Ota> Na motorce by se to seřizovalo dost nešikovně, dělá se to speciálním přípravkem. Jeho součástmi je půlka klikovky s řemenicí na setrvačníku, elektromotor, nožní regulátor ze šicího stroje, deska s vypínači a žárovkama co jsou obvykle v elektroinstalaci motorky.
Kdo má rozum, se na to vy.... a koupí si buďto elektronický regulátor nebo celé Vape.
[Deadman]
(10.10.2023 23:35:01)
Podle výpočtů,abys někam dojel je potřeba namontovat aspoň 1000w žárovku a ujedes tak kilometr a půl.
[Mates]
(10.10.2023 11:10:43)
Takže pokud to chápu správně, motorka po nastartování a rozsvícení světel ujede 50 m a chcípne. Po přepnutí na parkovačky ujede dalších 20m a chcípne. A konečně po úplném zhasnutí světel ujede dalších 10 m a finito. V tom případě to nedobíjí a je úplně vyždímaná baterka. To výměnou zapalovací cívky a seřízením předstihu nezachráníš. Nejdříve naplno dopij baterku na nabíječce a pak proměř, jak ti to dobíjí. Ideálně bys měl s rozsvícenými světly a plně nabitou baterkou naměřit v lehce zvýšených otáčkách na baterce cca. 7,2 - 7,5 V. Pokud naměříš méně než 7,1 V, baterka se nebude dostatečně dobíjet. pak je třeba zkontrolovat uhlíky (dostatečná délka, volný pohyb v šachtách), komutátor nesmí být příliš znečištěn otěrem z uhlíků (omýt benzínem, drážky mezi lamelami opatrně proškrábnout např. hřebíkem). Pokud uvedené nepomůže, je třeba se zaměřit na regulátor. V domácích podmínkách ale ovšem pouze jen opatrně očistit kontakty. Vzhledem k tomu, že o tom nic nevíš, tak se do seřizování sám raději nepouštěj, správně to seřídit pouze na motorce je i pro zkušeného mechanika spíše dílem náhody.
[Ota]
(10.10.2023 10:49:20)
a dobíja ti to?
[Bibi]
(10.10.2023 7:33:33)
Také bych prověřil palivovou cestu a čistotu v nádrži. A co se týče elektriky, tak by to mohl být špatný kontakt v pojistkové skříňce.
[Čezet-rider]
(9.10.2023 21:37:37)
Maspe byl rychlejší.
[longr]
(9.10.2023 20:21:42)
Benzín z víčka plovákovky teče proudem? Skoro se to tváří, jako nedostatek paliva.
[longr]
(9.10.2023 20:21:25)
Doteka benzin?
[maspe]
(9.10.2023 20:17:38)
Příspěvků: 18, poslední: 12.10.2023 16:25:2670887.Veteráni
Přátelé, prosím vás, jakou použít pryskyřici (kterou budu lepit a prosycovat skelné vlákno) na opravu loďky a blatníku sajdy Velorex 560? Epoxidovou nebo polyesterovou? A nějakou konkrétní, která se vám osvědčila? Diky
Milos634: Ohledně tužidla do syntetiky - dřív se do vypalovacích dával jikolin. Dneska ho neseženete. Přímo poradce ohledně laků doporučoval použít tužidlo do polyuretanky, do normálních syntetik se dá použít tužidlo do akrylátu. Myslím, že Pajka tady kdysi psal, že používal tužidlo do akrylátového plniče.
[longr]
(12.10.2023 16:25:26)
Já to myslel tak, že je lepší vícekrát namíchat menší množství, než najednou větší množství.
[sliz]
(12.10.2023 10:00:35)
sliz: to mi je jasne, prebieha tam chemická reakcia kedy to tuhne a vydáva to teplo....preto mi nešlo do hlavy čo som tu nedávno videl, že niekto pridáva tužidlo do syntetickej farby. Však tam nemá ako zreagovať s farbou, možno iba s vzdušnou vlhkosťou
[Milos634]
(11.10.2023 22:05:39)
Miloš634: pryskyřice při tuhnutí vyvíjí teplo, zároveň při vyšších teplotách tuhne rychleji. Čím větší množství se namíchá v jednom kýblu, tím více tepla vyvine a tím i rychleji tuhne.
[sliz]
(10.10.2023 12:14:23)
Na opravy epoxid, déle schne, ale chytí na vše.
[Sukin]
(10.10.2023 10:44:46)
sliz: išiel som presne podľa udávaného pomeru tuženia, bola to rýchla živica
[Milos634]
(10.10.2023 9:14:51)
Miloš634: čim víc toho namícháš, tím víc tepla to vyvine a tím rychleji to tvrdne.
[sliz]
(10.10.2023 8:20:00)
Otázka je, jaké sajdy lepite, zda 560 nebo 562 a novější. Může se u toho z výroby lišit typ pryskyřice, třeba epoxid u 560 a polyester u novějších typů....?
[Prohorovka]
(9.10.2023 20:31:38)
Polyesterová pryskyřice je rychle tuhnoucí, takže se hodí především na menší opravy.
[Ota]
(9.10.2023 9:55:04)
Ja keď som pracoval s polyesterovou živicou tak som ju nalial do pohára s mierkou, a tužidlo dávkoval malou striekačkou presne podľa pomeru. Tužidlo bola ružová pasta, rovnaká ako do polyesterového tmelu.
Mal som to ale rýchlu živicu a za 15 minút bola tak horúca že som neudržal pohár a bola okamžite ako kameň
[Milos634]
(9.10.2023 8:50:51)
Moje zkušenosti s oběmi hmotami, jsou takové, že obě: smrdí, musí se s tím dělat venku a blbě se dávkuje tužidlo.
Tužidlo pro epoxid je "líná" hmota, u které se špatně odhaduje množství a tužidlo pro polyester zase teče tak, že je v té soupravě napůl vytečený dovnitř kelímku.
[pračlověk]
(8.10.2023 22:34:53)
Já bych použil epoxid. Lépe se váže, lépe vytvrzuje a jako bonus míň smrdí.
[longr]
(8.10.2023 17:50:28)
Já bych sázel na epoxid, protože na opravy Polytexu(sklolaminátu, ze kterého je loďka a blatník u 560ky) vyšel článek ve Světě Motorů přímo pro opravy loďky a tam to lepily pryskyřicí Epoxy 1200. Na YT na kanále, kde opravovali starý kajak že sklolaminátu, říkali, že pokud si člověk není jistý čím to bylo původně lepení, tak lepší použít epoxid, který přilne i k polyesteru.... tak teď jste mi trošku zamotali hlavu
[Prohorovka]
(8.10.2023 16:43:12)
Svojí sajdu Velorex 562 opravuju polyesterovou pryskyřicí. Pokud je to větší oprava, raději než laminovací soupravu doporučuju koupit samostatně pryskyřici, skelné plátno a skelnou rohož. V laminovací soupravě je málo plátna a plátno v ní je dost hrubý. S jemnějším se dělá líp.
[Honza (Js)]
(8.10.2023 15:56:01)
Já jsem na opravu loďky v místě vyštípnutého místa po blinkru použil polyesterovou, kupoval jsem tzv. laminovací soupravu Epolex.
[pračlověk]
(8.10.2023 10:23:44)
Příspěvků: 14, poslední: 18.10.2023 19:52:2370886.Informace
Ahoj,
potřeboval bych rozhodnutí výrobce pro výměnu rámu pro ČZ 125/453. Jde to zařídit v Jawě u p. Krafta nebo je to bez šance?
Díky.
Tak potvrzuji, paní Denney mi potvrzení vystavila a dokonce zadarmo. Celá akce od napsání e-mailu po potvrzení ve schránce nebyla ani na týden. Ještě jednou všem děkuji.
[Anacron]
(18.10.2023 19:52:23)
Bohužel čas na porovnávání výrobních čísel technici na STK mají. Můj případ, rám na opískování i přes výrobní číslo (firmu jsem důrazně upozorňoval), část čísel nečitelných. Za použití raznice dvě čísla obnovena, u jednoho odskočila raznice, číslo viditelně zdvojené. Technik po kontrole konstatoval falšování výrobního čísla a kecy o vyřazení vozidla z evidence. Ptám se, zda mám moto rovnou odvézt do šrotu. Po konzultaci s odborem dopravy zahájeno správní řízení, od Krafta potvrzení shody typu a povolení nové ražby čísla. Pak hledání STK, kde to vyrazí po staru raznicemi a zpět na úřad a nová technická. Tento opruz nestojí za to, závěr: čísla se na STK kontrolují. Pokud to někdy bylo na STK, tak získat foto (lze to) a udělat ražbu naprosto shodnou!
[Honza]
(12.10.2023 19:11:34)
chlup: To se divím, protože dnes by to mělo fungovat tak, že ti naopak na náhradním rámu úředně překřížkují číslo, který tam je na narazí tam číslo, co bylo na rámu původním. Takže pak je skutečně lepší si zábradlí sám označit, jak je potřeba.
[Ota]
(12.10.2023 13:18:08)
Řešil jsem to letos zjara ČZ 150/352. Napřed zjistit, jestli číslo rámu k výměně není už evidováno na jiném stroji, stačilo se zeptat známého na odboru dopravy. Pak souhlasný dopis od "Vláškové" pak smlouva s prodejcem toho nového rámu o jeho koupi, pak evidenčka stroje už s tím novým rámem a pak žádost o výměnu rámu na o.d. Všechno to trvalo asi týden, do původního TP zapsána výměna rámu s novým číslem a hotovo. Nic jsem nemusel fixlovat a přerážet.
[chlup]
(11.10.2023 20:43:10)
Pokud se edituje číslo na zábradlí, je dobré použít stejnou velikost čísel a když je to zábradlí stejného čísla, tak to udělat přesně podle toho.
Já občas technikům koukám přes rameno a fotky čísel zábradlí bývají různé kvality, někdy s bleskem a trochu přepálené, jindy s odleskem, ale čitelné. Do očí bijící rozdíl by na nich ��el poznat dobře. Každý technik do fotek brejlí různě dlouho a některý i srovnává dvě fotky vedle sebe. U editace zdokumentovaného zábradlí bych byl velice opatrný.
[longr]
(9.10.2023 20:14:47)
Já bych určitě tady u nás narazil na aktivního blba...
[pračlověk]
(9.10.2023 17:41:49)
pračlověk: ptal jsem se na to technika na STK a nemají čas porovnávat fotky... takže pokud na to vyloženě neupozorníš (což u vlastní motorky asi dělat nebudeš), tak to focením končí.
[jaw250]
(9.10.2023 12:42:29)
Děkuju všem za reakce. Paní Denney jsem napsal, tak snad to klapne.
[Anacron]
(9.10.2023 11:17:57)
Vlaskova uz tam nepracuje, dela to jina pani. lenka.denney@czas.cz
[Bakoun]
(8.10.2023 11:38:09)
S Mercedesem by jste šel do BMW? Tak proč se Zetkou do Jawy?
Vyřizuje to ve Strakonicích paní Vlášková,
katerina.vlaskova@czas.cz
[monty]
(7.10.2023 21:43:14)
Jawa s tímto typem neměla už nic společného, byl uveden po rozdělení Jawa-ČZ.
[holdas]
(7.10.2023 14:27:24)
Záleží taky na tom, jestli už byla u fotografa nebo ne...
[pračlověk]
(7.10.2023 9:27:29)
Koupit raznice a rozhodnout výměnu doma? 🤔
[Kubas]
(7.10.2023 8:00:19)
Jedině ve Strakonicích. Někde tu na ně byl kontakt, ale jestli to tam ještě dělají, netuším.
[longr]
(6.10.2023 20:35:19)
Příspěvků: 15, poslední: 12.10.2023 14:17:2570885.Informace
Jaké máte zkušenosti s alkylátovým benzínem do dvoutaktu? Zkoušel někdo i v motoru Jawa. Neřešte prosím cenu. Třeba jen a zimu by to mohlo být dobré řešení.
Ota: jojo, petrolejových mám asi 12, ale benzínovou jen jednu. Z tý mám trochu respekt... přecejen benzín je trochu těkavější a bylo by to pěkný tóčo :-) Poslední dva tři roky na tom nějak ujíždím a začaly se mi hromadit :-)
[No_-_name]
(12.10.2023 14:17:25)
No_-_name: Aha. To jsem nevěděl, že se tyhle tlakový lampy dělaly i na benzín. Myslel jsem, že jen na petrolej.
[Ota]
(12.10.2023 13:19:53)
Jen je potřeba rozlišovat technický benzin a benzinový čistič. To druhé je směska benzinu a různých organických rozpouštědel...
[Jad]
(12.10.2023 0:26:22)
Do punčoškového hořáku bych lil techničák, ten hoří čistě. Je bez aditiv a lihu. Aspen mi do toho přijde jako drahý špás.
[longr]
(11.10.2023 20:48:52)
Ota: to není letlampa, anóbrž tlaková lampa s punčoškou... je tam zplynovač a na natural to karbonuje. Kousky karbonu ucpavaji trysku a případně prostreli punčošku :-)
[No_-_name]
(11.10.2023 14:22:08)
Agresivnější to nebude, v nádrži to vydrží i několik let, stejně tak se neodloučí olej v předmíchané verzi. S mísitelností s jinými oleji nemám zkušenost. Aspen 2T je s olejem v poměru 1:50.
[longr]
(10.10.2023 20:18:26)
Dá se míchat s klasickým olejem? Nemá olej snahu časem se oddělovat? Není vůči těsnění agresivnější než normální benzín?
[jc3]
(10.10.2023 14:50:09)
Aspen se dá koupit i bez oleje, je myslím v modrém kanystru, zatímco dvoutaktní je v oranžovém.
[longr]
(10.10.2023 13:16:06)
No_-_name: Proč nepoužiješ technickej benzín? Ten by se měl do letlampy používat primárně. Letlampu sice nemám, ale mýmu ruskýmu benzínovýmu vařiči je jedno, jestli do něj naleju technickej benzín nebo natural.
[Ota]
(10.10.2023 10:52:53)
Ok. A existuje to k prodeji i bez oleje? Potřebuju otestovat jednu starší tlakovou lampu a natural v tom dělá paseku
[No_-_name]
(10.10.2023 7:20:36)
Za rozumnou cenu nevím. Kolega v tom malém prdítku vyžahne tak dva litry, maximálně pětilitr za sezónu, takže ho nějakých šest stovek nezabije, ale tankovat toho plnou každou zimu do všech strojů, nevím nevím :)
[longr]
(9.10.2023 9:18:58)
Kde se to shání za rozumnou cenu?
[No_-_name]
(8.10.2023 20:37:12)
Kolega používá Aspen do vysavače na křísy (entomolog). Je to normální zahradní vysavač, jen s takovou ponožkou v hubici. Na obyčejný benzín mu jeden přes zimu ve skladu "vyhnil", tak už používá jen Aspen, předmíchaný přímo od výrobce. Funguje to bez problémů, dokonce to kdysi nastartoval i na chodbě a výhodou bylo, že to smrdí tak o 3/4 míň. Aspen bez oleje, pro čtyřtakt, z výfuku smrdí taky jen málo.
[longr]
(8.10.2023 9:53:24)
Obcas uzivatele tvrdi, ze motorove pily nejdou na Aspen tak ochotne do otacek, coz ale u Jawy nema smysl resit. Na druhou stranu nekdo pouziva Aspen i na zavodech a nestezuje si. Do Jaw, v nichz je benzin nekolik let, pouzivam Vervu a nemohu si stezovat: jedou bez problemu a nadrz nerezne.
[pepa559]
(7.10.2023 10:17:46)
Zkušenost přímo ne, ale včera jsem si ze zajímavi přivoněl k aspenu v obchodě. Připomíná to nějaké ředidlo,ale téměř nesmrdí. Někde jsem na netu našel technický list a oxidační stabilita by měla být zhruba třicetkrát větší, než u normálního benzínu. Husqvarna to přímo doporučuje do své techniky a míchá to se svým olejem. Myslím, že aspen je vážně slušným řešením do věcí, které jsou idstaveny klidně na několik let. Nebo letecký benzín avgas.
[_]
(7.10.2023 7:45:00)
Příspěvků: 23, poslední: 8.10.2023 5:06:2370884.všechno ostatní
Zdravím, kámoš v Římě řeší problém se svojí 634 po záděru. Sundali válce a písty a teď si lámou hlavu, zda jim náhodou nezapadla nějaká jehlička do karteru. Údajně vytáhli z jednoho pístu 28, z druhého jen 26 jehel, i když bych na tuhle informaci až tak nespoléhal. Motor je rozebíraný nejspíše poprvé od té doby, co byla mašina vyexportovaná do Itálie. Co jsem někde zahlédl, původně mělo snad být 27 jehel na každém čepu,což by sedělo, vidím ale, že se teď prodávají sady s 56 ks, tedy 28 na čep. Katalog mi taky tvrdí 28. Máte někdo tušáka, jak to vlastně teda je?
No, není klec jako klec. To, co tam mám já mělo prostě ty jehly strašně daleko od sebe. Jak už to mám vysvětlit.
[Jawa_forever]
(8.10.2023 0:29:56)
Klece se používají pro jednoduchost skoro všude. Třeba taková zahradní technika, křoviňáky, motorvky, kde se maže 1:50 kdečím včetně odbouratelných olejů, často v zápřahu valí v režimu kolem 9000 rpm, časté a rychlé změny otáček a vydrží to. Použití klece s jehlami, určené pro pístní čepy, se není třeba obávat a není třeba nad tím polemizovat, každý ať si dá, co chce a s čím se mu chce drbat.
Zásadní je, aby případná jehlička tomu taliánskému mechanikovi nezůstala v motoru. Jestli použije nové sady jehel nebo klece, to je vcelku jedno. Jen bych nedoplňoval nové jehly mezi staré.
[longr]
(7.10.2023 7:51:22)
Jawa_forever: jehel je min, ale zase se netrou o sebe. A uprimne, uz jsi nekdy videl vycochtany horni ulozeni pri pouziti klece? Vzdycky driv odejde spodek, vrsek je proti tomu nesmrtelny.
[Bakoun]
(6.10.2023 21:05:35)
Stačí? Musí. Situace je stejná, jako u ostatních ND na naše motorky, kvalita šla dolů. Dobře to určitě není, ten tlak od pístu půjde na pár jehel.
[Jawa_forever]
(6.10.2023 20:11:11)
Tak evidentně to stačí. U volně sypaných jehel je tak nějak nutnost to naplnit nadoraz aby se nezhlukovaly v jednom koutě.
[Kalasnikov Č175]
(6.10.2023 19:49:55)
Bakoun: Nevyfotil jsem si to, ale bylo tam fakt jenom pár jehel, vešly by se tam v pohodě ještě dvě.
[Jawa_forever]
(6.10.2023 18:10:33)
Jawa_forever: co se ti nelibi na klecich? Pouziva je naprosta vetsina 2t krosek a vubec modernich nejen 2t motoru.
[Bakoun]
(6.10.2023 11:47:03)
Taky jsem u Padalíka dostal po výbrusu jehly s klecema. Moc se mi to nelíbilo, je tam pár jehel.
[Jawa_forever]
(6.10.2023 11:38:05)
Michi: jojo, už jsem mu napsal, ať si nejdřív zamete podlahu a probere to smetí, pak ať provede vejplach a párkrát si zavzpírá s motorem a teprve potom, ale opravdu jako poslední možnost, to opatrně otevře.
[ladis]
(6.10.2023 11:25:10)
ladis: Aha, pak leda půlení, nebo velký průlach klikovky(pracný opruz) Jinak jak píší kluci pode mnou, je tam fakt 2x28 jehel.
[Michi]
(6.10.2023 11:18:43)
Michi: to je sice možné, ale neřeší to ten problém 2 ztracených jehel, co jsou možná někde v motoru.
[ladis]
(6.10.2023 10:42:39)
ladis: A co zkusit klece? jehel je tam méně, nasadí to i němoruk,a odpadá sraní nasazováním těch sypaných. Jezdím na nich docela dlouho, a zatím dobrý.
[Michi]
(6.10.2023 10:41:41)
pračlověk: Jak to mění situaci? Meccanico je matlák, toho jsem se obával už předem. Kámoš je trochu rapl, co dřív střílí, než se kouká a zeptá - ten hadr kolem kliky bych mu bejval poradil taky, akorát že budou sundavat písty jsem se samozřejmě dozvěděl až když byly dole... Klasika... Díly jsou dostupné bez problému od té doby, co byly vynalezeny tyhlety internety. Akorát jsem zvědav na to, co zase objedná... viz minulá storka: "Hele, nějak mi to nedobíjí a blbne zapalování." (kladívka). Odpověď: "Kup si Vape." "On: "Měl bych tu nějaký pěkný, docela levný, asi z Ukrajiny". Odpověď: "Kup si originál Vape, vole!!!" Dva týdny pauza a pak: "Tak mi to Vape přišlo, akorát je návod v ruštině a meccanico netuší jak to zapojit". "Kurvajáhosnadzabijukdemámslovníkdoprdele..." Takže takhle my si tady na dálku fungujeme :D :D :D Jen se děsím toho, že mu ten maestro bude otevírat motor a hledat v něm jehly, to bude zase srandy kopec. Možná mu napíšu, ať si předtím nejdřív zamete podlahu...
[ladis]
(6.10.2023 10:20:32)
Ruku do ohně za to nedám, ale mezi setrváky a blokem není na jehlu dost místa. Jestli někde sedí přilepené olejem, v dírách setrváku, v mazacích kanálcích, tak propláchnout a udělat stojku. Zkusit znova magnet a do kanálku strčit zmagnetovaný šroubovák, nebo hřebík s neodymákem na drhém konci. Pokud nic nenajdou, budou jehly někde na zemi ztracené.
[Z]
(6.10.2023 9:37:39)
ladis: to úplně mění situaci, italský majitel Jawy v Itálii, původně jsem myslel, že se stala závada někomu od nás na expedici. Jak to má s díly?
[pračlověk]
(6.10.2023 7:56:34)
Já mám na pístním čepu jehlový ložiska na Panelce (jehle v kleci)
[HonzaBK]
(6.10.2023 7:00:51)
Peterson: to prý zkoušeli a nic.
sam559: kámoš je Ital, rodilý Říman, nadšenec do starých soc.strojů. Tuhle 634 koupil někde u nich na venkově, 30 let to stálo pod plachtou ve stodole. Bohužel není technicky úplně zdatný, takže si většinu věcí musí nechat dělat. Tudíž je to občas veselé, když řeším, co nějaký jeho garážista zase dokázal spáchat...
[ladis]
(5.10.2023 23:14:18)
Zlatý bronzový futra, svatej pokoj...ale jo, když už se něco stane, tak každej Jawař s jehlama na pístu má mít v kastlíku kus hadru, kterej omotá okolo ojničky a pak mu do klikový skříně logicky nemůže nic spadnout, protože potom je to velkej oser. Stejně..já nevím no, když někam jedu stovky km, tak si musím být svojím strojem 100% jist, ale každý to tak evidentně nemá.zdar sam559
[sam559]
(5.10.2023 21:03:11)
Příspěvků: 1, poslední: 5.10.2023 13:49:0070883.Informace
Dobrý den,rád bych se zeptal jaký tachometr přijde na tento motocykl ? Někdo říká do 120 km/h, někdo zase do 140 km/h, co je tedy správně ? Děkuji mnohokrát.
Příspěvků: 19, poslední: 16.10.2023 7:04:4270880.Informace
Zdravím, chcel by som sa opýtať ako nastavujete zapaľovanie na motorkách ktoré majú sviečky z boku ako egypťan?
Bez toho aby sa dala dole hlava na a nastavil predstich.🤔
šuplerou, pardon za to slovo nás mistři mlátili, takže opravuji posuvným měřítkem
[HonzaBK]
(16.10.2023 7:04:42)
Teoreticky dobrý, jak ale prakticky změřit délku vodorovné odvěsny?
[pračlověk]
(9.10.2023 8:07:06)
Opačně - mám přece délku vodorovné odvěsny danou a svislé vlastně taky, protože si spočítám kolik je odvěsna v horní úvrati a pak si k ní přičtu požadovaný předstih. U Pytagorovy věty přece nemá žádný vliv úhel, do vzorce se nikde nezadává. Takže mě je vlastně úhel ukradenej. Taky předpokládám, že v místě kde se opírá šuplera o píst je plocha pístů přesně do pravýho úhlu k k díře na svíčku.
[HonzaBK]
(9.10.2023 7:38:56)
HonzaBK> Jestli to chceš vyjádřit pomocí pravoúhlého trojúhelníku, tak: Prodloužení svislé odvěsny a přepony při zachování konstatního úhlu mezi nimi má za následek prodloužení vodorovné odvěsny (ergo kladívko posun po ploše pístu).
[ladis]
(6.10.2023 10:59:38)
HonzaBK> Nakresli si to. Jestliže jde píst dolů a tyčku na něj strkáš našikmo pod konstantním úhlem, zákonitě se musí místo doteku po ploše posunovat.
[ladis]
(6.10.2023 10:55:25)
Ďakujem za cenné rady a zajtra to vyskúšam.
[Paľo R.]
(5.10.2023 21:16:50)
Podle Dočkala se na takové hlavě přidává 1mm. Také je možné odmontovat nádrž, hlavu , dát rozpěrky na svorníky a stáhnout ke karteru. Pak změřit šuplerou :-)
[edward]
(5.10.2023 19:15:26)
Takže než bych eliminoval vypouklost pístu, složitě něco vymýšlel, zadám dvě hodnoty (dohledatelné po deseti vteřinách na google) do kalkulačky a mám to.
[longr]
(5.10.2023 7:37:10)
Deadman, tyčka se ti řece nebude posouvat po vypouklé ploše, ta se bude pístu dotýkat pořád v jednom místě když půjde píst dolů. Na předstih to ale vše stačí, samozřejmě můžeš vypočítat a odečítat další trojúhelník, kteý ti bude redukovat (odečte) vliv vypouklosti pístu. Stačí si to nakreslit a pořád jsou to jen pravoúhlé trojúhelníky. Měrka se pohybuje po přeponě a píst jde po jedné odvěsně. Ale to už se budeme pohybovat v setinách nebo max. jedné desetiny a nevím kdo z nás to tak přesně šteluje. Já na 350 neštěloval předstih cca 5 let a to jsem ten motor měl asi 3x rozpůlen, vždy nasadím stator do stejného označeného místa a jen překontroluju odtrh. A startuje na první škubnutí.
[HonzaBK]
(5.10.2023 6:58:03)
Předstih jsem mnohokrát seřídil obdobně jak již zaznělo... Vymontovat svíčku a tenkou cejchovanou tyčku zasunout v ose s válcem. U těchto našich starých dvoutaktů stačí seřídit s přesností na čtvrt, půl milimetru - což od oka jde...
[Peterson]
(4.10.2023 22:36:12)
HomzaBK Zdvih pístu rovnoměrně na stupně předstihu nerozdělíš není to přímá úměra
[nunici]
(4.10.2023 20:39:59)
HonzaBK> Tu Pytágorovku trochu hatí, že nakloněná tyčka se ti bude posouvat po vypouklé ploše vrchu pístu.
[Deadman]
(4.10.2023 19:41:48)
Ota však právě, pokud se vezmu trojúhelník tak pokud by to bylo přesně pod 45 stupni tak jsem to spočítal níže. Samozřejmě jde změřit a spočítat dle naklonění měrky a kolik měří jinak viz Pytágorova věta. Vezmu zvdálenost měrky od středu válce. Mám jednu stranu trojúhelníka. Spočítám nebo si zjistím vzdálenost horní strany pístu od hlavy a mám druhou vzdálenost a mám dvě odvěsny, takže c2=a2+b2 a pokud chci na jedné z těchto odvěsen předstih 2,5 mm tak spočítám kolik to je na přeponě. Je to matematika základní školy pokud soi to ankreslíš nakousek papíru. A pokud se tím bu chtít zabývat tak podle zdvihu si spočítám pootočení klikovky, což je možná ještě jednodušší. Pokud mám zdvih 90 mm, tak předstih 2 mm je pootočení o 4 stupně atd.
[HonzaBK]
(4.10.2023 12:40:41)
HonzaBK: Tady jde spíš o to, že otvor pro svíčku není kolmo k ose válce, takže když vložíš do hlavy klasickou měrku, tak údaje na ní nebudou odpovídat, pokud se vůbec měrka nevzpříčí.
Palo R. Musíš zkrátka do otvoru pro svíčku vložit nějakou tenkou tyčku, která dovolí, aby byla vložena rovnoběžně s osou válce. např. špejli, na který si vyznačíš stupnici po milimetrech, nebo taky šroub M6 z víka motoru, kterej má stoupání závitů po 1 mm.
[Ota]
(4.10.2023 11:24:09)
A je tak důležitý? Pokud ano, tak rozdíl se dá spočítat jednoduše pomocí Pytagorovy věty. Ale ten rozdíl asi bude menší než všechny vůle. Pokud je díra na svíčku vzdálena 2 cm od středu válce a výška hlavového prostoru je taky 2 cm, tak rozdíl je 8 desetin mm, pokud je díra na svíčku vzdálena 1 cm od středu válce a výška hlavového prostoru je taky 1 cm, tak rozdíl je 4 desetiny mm.
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:30:10)
Je to sice trochu složitější, ale jde to tak, že sundáš nádrž a do otvoru pro svíčku dáš hloubkoměr šuplery. Ten se tam vleze i na kolmo. Snad jsem to napsal srozumitelně.
[Uďa]
(3.10.2023 19:58:45)
Můžeš jen určit HÚ a milimetry před HÚ přepočítat na stupně, které pak nastavíš i na rotoru, třeba pomocí vyrobeného kotoučku.
[longr]
(3.10.2023 17:24:57)
Příspěvků: 6, poslední: 17.10.2023 20:23:5270879.Veteráni
Ahoj pánové, čím lakujete předválky, myslím tím typ barvy. Polyuretan se mi tam opravdu cpát nechce.
Teď jsem koukal na nějaké laky a shodou náhod jsem objevil tužidla přímo do syntetických barev :)
[longr]
(17.10.2023 20:23:52)
Odolná je dost, jako normální, vyzrálá nebo vypálená syntetika.
[longr]
(4.10.2023 18:25:31)
Jak hodně je ta natužená syntetika odolná? Barva má být stříbrná matná, původně jsem chtěl metalízu zalakovat matným lakem.
[Sukin]
(4.10.2023 14:16:16)
Lakuju pur, pak strhnu vrchni vrstvu smirglwm 3000 a rucne prelestim. Hlavne se s tim nesrat, dokonaly lak na jawe je jenom k smichu.
[Jawar]
(3.10.2023 20:29:44)
Pokud chceš a bazíruješ na nějaké jakoby originalitě, můžeš si sehnat nebo namíchat syntetiku a použít tužidlo. Pěkně udělaný akrylát nebo polyuretan ale nevypadá špatně. Když to nebude moc tlustě nalité, bude to hezké.
[longr]
(3.10.2023 17:07:37)
Akrylát a nechat to namatovat dle vkusu soudruha...
[Kuba z Neve]
(3.10.2023 8:44:57)
Příspěvků: 60, poslední: 11.10.2023 14:00:1670878.Informace
https://medium.seznam.cz/clanek/pokrokovy-euroobcan-je-prilis-jednoduche-poridit-si-automobil-pojdme-to-zmenit-inspirovano-piraty-3333
Smutná nadsázka,největší motoristickou svobodu jsme si už asi užili nebo právě užíváme.
Napsal jsem par vet o Th a U, nic moc jedovateho. Ale musel jsem to vymazat na text viz nize, protoze jsem byl CENZUROVAN!
Vzdy stejne:
Your access is denied
Access denied due to firewall policy violation
Your issue ID for support is: 65268d5f-1-d3e3b57f-c0000008
Je mozne sprovoznit https pro JWM?
[Havlis]
(11.10.2023 14:00:16)
Z hlediska bezpecnosti by byli nejlepi Thorium-solne reaktory. Pokud se zastavi tak se sam neprehreje a reakce se sama utlumi.
Pokud cisla co dava Deadman jsou pravda, tak to neni zadna katastrofa.
Viz https://remap.jrc.ec.europa.eu/Atlas.aspx
[Havlis]
(11.10.2023 13:48:17)
K té Fukushimě je nutné kromě seizmicky aktivní oblasti dodat a zdůraznit, že se začla stavět v 60. letech podle tehdejších standardů a dokončila v letech 70.tých. Úroveň bezpečnosti a záloh chlazení byla značně pozadu. K tomu měli hodně špatný management, který roky ignoroval upozornění, že diesel generátorům hrozí zaplavení a obsluha nikdy prakticky netrénovala nouzové situace. Vůbec nevěděli, co dělat a spoustu toho neudělali dobře. Přes to vše ty rektory udržely komplet roztavení, unikly jen nějaké plyny. Zamořené oblasti mají dnes v průměru 1.2uSv/h, hot spoty 5uSv/h. Tedy celkem nic, vůbec bych se tam nebál bydlet.
[Deadman]
(10.10.2023 23:57:15)
Díky za informace. Vím, že zabezpečení naších jaderek je na vysoké úrovni. Bohužel i přes veškeré zabezpeční a předpisy je to bohužel jen otázka pravděpodobnosti, než se někde stane další jaderná havárie. Samozřejmě si to nepřeju a věřím, že to statisticky bude odpovídat opatřením, tedy to bude za hodně dlouho a co nejdál od nás.
Jako jasně, nemá smysl kvůli tomu hysterčit, jen to prostě tak je. A závěry Německa a jejich překonté zrušení jádra určitě hysterické jsou. Dneska je větší šance, že na nás Rusko pošle atomovku, než že zhavaruje elektrárna.
[Bart.]
(10.10.2023 20:18:16)
Bakoun: stupeň už si nevzpomenu. Když s tím začínali šaškovat, já byl už zrovna na odchodu a osobně jsem to měl už na salámu, ale vím že kluci z toho měli hlavu v pejru. Dávali všechny podklady (výpisy z účtů, hypotéky, darovací smlouvy, půjčky, vysvědčení, výpisy z katastru atd) dohromady, pak jim SŮJB napsala, že chce vědět, co znamená přijatá platba 50t. Kč před 5 lety..malý částky neřešili, větší už ano, to museli vysvětlit, všechno písemně a doporučeně, pak jeli na pohovor, pak se znova čekalo a většinou tu prověrku každý dostal. Ale kontrolovali všechno a dost pečlivě. Prostě ses před nima svlíknul do naha..A museli-musí to mít všichni, kdo šel za plot (do areálu JE). Spousta byrokracie byla jedním z důvodů, proč z Temoše hodně vyhořenejch lidí odchází a nejhorší je, že je to čím dál horší. U ČEZu maj na to speciální oddělení lidí, který musí vykazovat činnost za každou cenu...a tak se vymýšlí novinky, které už ale s kvalifikací zaměstnanců nemají pranic společného. zdar sam559
[sam559]
(10.10.2023 14:57:51)
sam559: pro zajimavost, ktery stupen proverky musi mit? Vyhrazene, duverne, tajne, prisne tajne? Treba to vyhrazene je vlastne jen ceska narodnost a cisty trestni rejstrik.
[Bakoun]
(10.10.2023 13:47:51)
Jo, ale jen o pár minut:-)
Ještě se vrátím k požadavkům na zaměstnance a celkově provozu, protože tomu je věnována opravdu velká péče. Ponaučení z minulých chyb tady bezesporu je...
Pokud je např. odstávka a chlapík (předpoklad je aktuální školení, zdr. prohlídka a XY dalších podmínek vůbec pro vstup do areálu JE)z dodavatelské firmy dostane nějaký úkol, nějakou práci, dostane tzv. Pracovní příkaz, kde je uvedeno, co má udělat s přesným postupem demontáže a montáže, kde se místo práce nachází, na jaké technologii (každá trubka, každý ventil, motor, kabel má svoje jedinečné označení), zkrátka dostane kompletní informace, aby nemohlo dojít k jakékoliv seberealizaci. Každý pracovní úkol-příkaz je schvalován jako součást projektu strojního nebo elektro kolečkem cca 20 lidí ze všech profesí. Každý se k tomu může vyjádřit a dopřesnit postup práce, pomůcky. Velké téma je také ZAVCIP, což je zamezení vniknutí cizího předmětu do roztěsněné technologie, které se zabývá tím, aby lidem nepadali klíče a šrouby do trubek, např. při výměně čerpadla.Všechno se musí zakrývat, klíče na šnůrkách, šroubky a matice v pytlíkách se počítají a zapisují před a po práci...
Zkrátka co by tě doma v garáži ani nenapadlo, tak na jaderce se řeší do posledního puntíku a je tvrdě vyžadováno. Za všechno jsou zapsány odpovědné osoby a nevyplatí se cokoliv snažit ojebat,protože za každý průser jsou brutál pokuty a pokud by díky pochybení došlo až snad k zastavení provozu bloku...ČEZu vzniká každý den odstávky Temelína škoda 6mil. Kč a bude to chtít zaplatit.
Absolutní elita, a to po všech stránkách, jsou pak operátoři bloku-mají na starost provoz celé elektrárny. 4 směny chlapíků, které se točí 365/24/7
Kromě jiného je nutnost od 2019 mít bezpečnostní prověrku od NBÚ.Je nutné dodat seznam majetku,výpisy účtu za několik let zpět..Takže si prosím nemyslete, že dělat na jaderce je nějaký chlív, kde dělaj amatérský blbci. VŠE je podřízeno max. bezpečnosti, která je často kontrolována jak SÚJB tak I
[sam559]
(10.10.2023 13:09:06)
Koukám, že mě Sam předběhl:-)
[Ota]
(10.10.2023 11:14:09)
Bart.: ano, právě havárie ve Fukušimě nejspíš zavdala příčinu k "davové hysterii" a stojí za postupným odstavením německých elektráren. Jenomže podmínky v Japonsku, kdy za tamní havárií mohla vlna tsunami, která v našich vnitrozemských podmínkách opravdu nehrozí, jsou nesrovnatelné. Navíc u nás nehrozí ani zemětřesení a sopečné erupce, které by pro jadernou elektrárnu mohly znamenat obdobné riziko. Pokud se tedy elektrárny budou stavět mimo záplavové oblasti, rizika havárií spojená s přírodními katastrofami lze z 99 % vyloučit.
Černobyl - tam probíhal technologický experiment, zda je elektrárna schopná při jejím odstavování vyrobit dostatek elektřiny potřebné pro pohon chladících čerpadel. Bohužel se obsluze experiment vymkl z rukou, kdy výkon reaktoru klesl pod kritickou mez a obsluha místo toho, aby ho okamžitě odstavila, obešla veškeré automatické zabezpečovací systémy a pokusila se výkon opět zvednout, čímž došlo k lokálnímu přehřátí a zbytek známe všichni.
K chybě lidského faktoru může dojít vždycky, ale předpokládám, že se jednak odborníci z Černobylu poučili a dále, že v dnešní době jsou již pokročilejší automatické zabezpečovací systémy, které by nedovolily, aby je obsluha obešla a manuálně zrušila zastavení štěpné reakce.
Takže atomová elektrárna je, podobně jako oheň, dobrý sluha, ale zlý pán. Pokud se s nimi zachází opatrně a s náležitou péčí, je riziko popálení nebo požáru minimální...
[Ota]
(10.10.2023 11:11:53)
Nelze srovnávat situaci u nás a Fukušimu! Japonsko je velice tektonicky aktivní, každou chvíli tam maj zemětřesení a tsunami, přesto si tam vesele staví jaderky na pobřeží, protože...protože money first!-odpadá stavba chladících věží pro terciální okruh a voda, které je potřeba při provozu hodně, je hned u huby. Takže byť můžeme vnímat japonce jako světovou spičku technologie a kvality,tak na bezpečnost jaderných elektráren prostě kašlou.Teď začali vypouštět radiaktivitu do vody, protože neví co s ní:pěkně naředit a je to cajk s povolením mez. jad. organizace!!30let stovky tisíc m3!
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-fukusima-vypousti-radioaktivni-vodu-do-oceanu-40441512
U nás máme štěstí, že tady takový přírodní katastrofy nehrozí. Nějaké povodně Temelín nemůžou nikdy ohrozit, protože je od Vltavy daleko a s převýšením asi 100metrů. Ale i Temoš potřebuje hodně vody, kterou používá pro chlazení (38 mil. m3 za rok)a po úpravě i jako pitnou (přes 100 tis m3 za rok).
K bezpečnosti: Temelín je postaven podle sovětského projektu a je řízen americkým systémem Westinghouse. Tzn. naprosto ideální spojení předimenzované technologie se spolehlivým řízením a ovládáním! Všechny zásadní systémy jsou jištěné 3x-naprosto mezi sebou nezávislými.Je to jako by jste měli doma 4 kompletní vodárny, 4 přívody vody ze studny a pokud se jedno čerpadlo zastaví, přepnete na čerpadlo č.2 a pořád máte ještě 2 vodárny jako rezervu! Šance, že budete bez vody, je prakticky nulová.Takhle bezpečně se už dnes jaderky nedělaj, to by nikdo nezaplatil!!
Navíc se každý rok koná odstávka,tedy vypnutí bloků a rozebrání podstatné části primárního provozu, jeho kontrola, výměny, opravy, čerpadla, motory, ventily, kilometry potrubí, vše se kontroluje nebo mění. Tisíce pracovních úkolů a stovky hodin
Ale bezpečnost provozu zajišťují lidé.Každý sekuriťák i uklízečka díky X školení ročně ví, jak jaderka funguje a jak se musí chovat.Znalosti+psychotesty+zdrav.prohlídky+kontroly vstupů=reali
[sam559]
(10.10.2023 11:05:09)
Vnímám to tak, že se u nás s výstavbou bloků tak nějak počítalo. Němci a Rakušáci se jádra bojí, ale u nás by ho spíš tolerovali než na svém území. Ale u nás byl moc velký vliv Ruska, tlak buď ruské řešení a nebo nic a tudíž se nic za ty léta nevymyslelo ani nepostavilo. Teď to vypadá, že iniciativu převezmou Poláci.
Osobně se jádra, stejně jako většina Čechů nějak zvlášť nebojím, ale chápu i ty Němce. Fukušima ukázala, jak jednoduché to může být a odepíšete půl země na stovky let. Naštěstí to nakonec dopadlo relativně dobře, ale ukázalo to, že nejen v SSSR, ale i v civilizovaném světě se můžou stát nehody, které budou mít fatální následky. Evropa je relativně malá, naše země je mrňavá. Kdyby se nedej bože něco stalo, tak sbalíme kufry a žádná ČR už nebude, jen zakázaná zóna. Málokdo z nás si to umí jen představit. Na jednu stranu všichní vidí, co je u nás za chlív a na druhou stranu slepě věříme, že jaderný provoz nemá chybu :).
A že se politici chovají populisticky? To je logický, pokud jim to lidi žerou, tak se tak chovat budou. Nabídka, poptávka, těžko jim to mít za zlé, ne :)
[Bart.]
(10.10.2023 9:33:29)
longr> Ne, není. Stejné fixní náklady a papírování jako u velkého reaktoru, ale méně elektřiny = vyšší cena za kWh. Předpokládaná úspora z rozsahu při výrobě stojí na masové výrobě. S jejíž absencí se rozplyne. Úspora z rozsahu se dá dosáhnout i hromadnou výrobou velkých reaktorů. A protože jen my bychom jich potřebovali 6 a Poláci 15, nemluvě o mnoha dalších zemích, smysl by to mělo. Současná situace, kdy každý s výrobců reaktorů jich podle jednoho projektu vyrobí 1 až 2 kusy za 15 let je silně neekonomická, když 1 reaktor musí zaplatit celý vývoj, papírování a výrobní prostředky.
[Deadman]
(9.10.2023 21:11:24)
Bohužel modulární reaktory musíš chránit proti různým blbům stejně jako reaktor velký.Rozmístění např v blízkosti velkých měst dává možnost využití odpadního tepla,klade menší nároky na přenosovou soustavu, výpadek jednoho není tak problematický jako výpadek velkého bloku.Jako možný problém vidím, že se zaktivují protijaderní aktivisté a bude problém získat potřebná povolení.Rusové mají jeden na lodi a napájí s ním nějaké město na Sibiři.Výhodou by samozřejmě byla výroba mimo místo určení a rutinní smontování na místě.
[El Fag]
(9.10.2023 20:25:44)
Daleko větší budoucnost je v modulárních reaktorech.
[longr]
(9.10.2023 14:56:27)
Bohužel nelze než souhlasit s předřečníky, že ač je za dnešního stavu technologií jaderná energetika stále nejvhodnějším řešením, ať již z pohledu ekologie provozu, tak ekonomiky (byť vstupní náklady na výstavbu jsou astronomické), masivní výstavbě jaderných elektráren dnešní doba nepřeje. Je jasné, že by financování stavby musel garantovat stát (ať již přímo nebo nepřímo systémem státních půjček či záruk), jenomže problém je shoda na podpoře takového projektu napříč spektrem všech politických stran, což je podmínkou toho, aby se takový dlouhodobý projekt mohl vůbec rozjet, aniž by do toho po změně vlády vždy někdo nehodil vidle. Pak je zde ten nesmyslný odpor k jaderné energetice ze strany EU, tlačený především z Německa a Rakouska, pramenící z údajných ekologických rizik a rizik z provozu. Že by se ale někdo odpovědně zamyslel, dal si na papír všechna pro a proti, to se asi nikdy nestane. Nějaká rizika jsou zde vždycky a je zkrátka nutno rozhodnout, co je menším zlem... Politici bohužel v současné době vždy jednají populisticky a jde jim především o vlastní židli, takže se hlavně starají o to, aby se zalíbili lidem a zajistili si tak hlasy voličů. Možná teprve tehdy, až tvrdě narazíme po odstavení uhelných elektráren, kdy se naplno projeví nerovnoměrnost a nespolehlivost dodávek z fotovoltaických a větrných elektráren, se najde shoda k výstavbě nových jaderných zdrojů, protože to bude nutnost. To už ale ovšem bude pozdě, protože stavba jaderné elektrárny je běh na dlouhou trať.
[Ota]
(9.10.2023 10:52:24)
Ještě se vrátím k lidskému potenciálu a řeším situaci pouze v ČR. Pozitivní je, že zájem o techniku je vysoký, středoškoláci mají velký zájem např. o jadernou fyziku:
https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-zajemci-o-studium-na-jaderne-fakulte-cvut-se-mohou-hlasit-jeste-v-zari-40328548
Problém je jeden. Stovky jaderných inženýrů, ale všichni se těší na manažerské pozice do kanclu. Běhat po elektrárně, soboty, neděle a třeba i v noci, když hoří termíny - to nechce z nich NIKDO.Hodně absolventů vyžere ČEZ a jeho dcery, protože umí zkrátka nabídnout nejvíc: plat, výhody, bonusy, vše je na jiném levlu, než soukromé sro-čko, kterým to přidělává vrásky. Z těchto firem už lidé, co postavili Tem+Duko., dávno odešli do důchodu a novým provozákům nemá tudíž kdo předat zkušenosti a praxi, což nováčkům přináší stres a frustraci. Pokud se ale zkušenej člověk ve středním věku(svářeč, technolog, kontrolor svárů atd.)rozhodně změnit zaměstnavatele, všichni se o něj perou a udělají mu nabídku snů!
Další problém a velice zásadní: ano, je to o vůli, o politické vůli. Současná "vláda" rozhodně nemá zájem vůbec o nějaké výstavbě JE přemýšlet, mají dost starostí ohledně zaplacení stíhaček od USA a jak zkrotit rozpočet pod minus 250-350mld. Kč.Tady vůle není a min. 2roky ještě nebude, protože Němci si jádro odstavili a u nás není nikdo z gulema, aby novou výstavbu u nás prosadil a dotáhl.
Další problém jsou prachy:výstavba JE obrovská administrativa a proteče obrovský množství prachů, které zkrátka nemáme. Ano, všechno zaplatí stát z našich daní a pokud se najde hodně našich sub-dodavatelů, hodně prachů zůstane doma.
Další problém je materiál: spotřeba ocelových polotovarů, nerezu, kabelů ale třeba i betonu je při výstavbě obrovská.Bez dlouhodobé dostupnosti nelze plnit termíny a termín spuštění se natahuje. O kvalitě ani nemluvím, evropské hutě jsou v rozpadu a u čínských ocelí jsme detekovali metalurgické vady ve velkém rozsahu.V mat. trubek jsou bubliny a pak nevycházejí RTG kont
[sam559]
(9.10.2023 8:37:54)
Vše je otázkou vůle. Jinak by jaderky nevznikly ani v minulosti. Francouzi se po ropné krizi vypracovali z ničeho do stavu, kdy uváděli do provozu 6 reaktorů ročně. Dnes nejsou připravení lidé u nás ani jinde, protože posledních 40 let se jaderky téměř nestavěly. Nyní máme ale novou energetickou krizi způsobenou kombinací idiocie (energiewende), plynového šoku (politicko-strategické mocenské boje) a prostý fakt, že Evropě vlastní fosilní zdroje docházejí. To je velká příležitost k národní i nadnárodní vůli a úsilí znovu vybudovat jaderný průmysl. Je to mnohem méně náročný cíl, než lety na Měsíc a na Mars.
Samozřejmě, že to nemůže dělat soukromý sektor. Jaderná elektrárna je mezigenerační investice. 20 let se investuje, pak to 50-70 let vydělává. Já teď sklízím plody mojich rodičů, z jejichž daní se postavil Temelín. Z mojich daní se budou stavět nové reaktory, jejichž provoz uvidím asi až v důchodu. Moje děti z toho budou mít prospěch po celý jejich život. Akcionáři tohle financovat nemohou, ti musí vidět návratnost během maximálně 3 let, jinak to pro ně nemá smysl.
[Deadman]
(8.10.2023 12:49:13)
same: problém s nedostatkem kvalitních lidí vidím jednoduše - jsou, ale firmy je nechtějí zaplatit a místo toho proměňují funkční managementy na moneyžermenty, najímají prakticky neschopné moneyžery, kteří to nevyřeší, ale vygenerují potřebu posílení moneyžermentu. Když dneska nabídneš seřizovači oken tolik, co certifikovanému svářecímu inženýrovi, který má certifikaci pro železnici, tlaková, paroplynná a já nevím, jaká další zařízení, tak kde jsme? Samozřejmě, že takovej člověk jde buď dělat na sebe, nebo do zahraničí...a firmy řízené moneyžermentem se diví.
[mais]
(8.10.2023 12:48:41)
Když už jsme u těch jaderek, dovolím si pár slov. Vzhledem k tomu, že jsem na Temelíně dělal přes 10 let u dodavatelské firmy, trochu jsem se do té problematiky dostal a můžu s klidem říci, že šance, že se u nás rozjede znovu výběrové řízení na dodavatele technologie, že bude vybrán vítěz bez soudních sporů, že se opravdu začne stavět a že bude v rozumném čase dokončen byť jen jediný jaderný blok a bez problémů spuštěn do provozu...je v současné době NU-LO-VÁ. Je nulová šance, že se v ČR do 15. let postaví a spustí nový jaderný blok! Vysvětlím proč.Jednoduše nejsou kvalitní lidi, nejsou odborníci a chybí i vůle. Nehledě na kvalitu politického kádru..Samotný provoz našich 2 JE je pro ČEZ, resp. pro dceru ČEZ Energoservis a dodavatele tak náročný, že pracuje neustále s nedostatkem svářečů, rentgenářů, technologů, elektrikářů.Odstávky bloků jsou plánovány tak, aby se nepřekrívali a technici pendlují mezi Tem. a Duk. po celý rok. Po pár letech, kdy se z nich stanou ostřílení borci, to vzdávají, protože to je náročné a rozpadají se jim rodiny.A do primáru, kde to svítí i při odstávce, se taky každému moc nechce.Do toho se sám ČEZ střílí do nohy až absurdní admistrativou a požadavky na lidi.A to je jen provoz, výstavba nového bloku je něco úplně jiného. Tam potřebujete desítky dalších profesí, desítky kvalitních firem s životnostní vyšší než 2 roky ..Vždyť si každý může najít příběh horkovodu z Temoše do českých Budějovic. .Taky může být varováním jaderka Mochovce na Slovensku, ta se začala stavět v roce 87 a za tu dobu si prožila opravdu zajímavý příběh, aneb když chceš něco posrat, pusť k tomu taliána. Na Temelíně jsme o tamních problémech věděli a některé byly dost úsměvné, např. když italové natáhli 10 km kabelů a pak ÚJD SR zjistil, že nevyhovuje požární odolnost: https://ekonomickydenik.cz/slovensky-nekonecny-pribeh-treti-blok-elektrarny-mochovce-bude-po-14-letech-praci-konecne-spusten/ A takových faux-pas byly spousty, až jsme se divili, jak velký to jsou amatéři-
[sam559]
(7.10.2023 21:40:09)
Příspěvků: 3, poslední: 2.10.2023 10:36:4970877.Veteráni
Dokážete prosím někdo identifikovat původ tohoto sedla? Z čeho to je?
https://1iq.cz/i/album/XrS2jxd
Držák sedla bude ze Stadiona.
[longr]
(2.10.2023 10:36:49)
Souhlasím s Kubou - použitelný je jen ten plech sedáku
[skvarek]
(1.10.2023 19:24:32)
Sedák je z péráka a držák je zbastlenec pérák+eště něco
[Kuba z Neve]
(1.10.2023 8:01:02)
Příspěvků: 8, poslední: 4.10.2023 14:31:5870876.Informace
Zdarec pánové, jednoduchý dotaz, když porovnám nastavení karburátoru vzhledem na teplotu, je směs bohatší při 0°C nebo při 30°C?
Jinými slovy: kdo chce předělat Jawu na Messerschmitta, ať míchá olej do bandasky a do oilmasteru leje vodu s metanolem fifty-fifty... :D
[ladis]
(4.10.2023 14:31:58)
k nadmořské výšce jen tolik, že když jsem jezdil po Alpách s turbodieselem, tak nad 1600-1800 metrů turbo krásně "pískalo"
inu bylo řízené jen na tlak, tak se snažilo, ho vytvořit
no a holt se muselo snažit víc :-)
mluvím o něčem mezi EU1 a EU2 ; žádné řízení, jen plnící tlak
[Michal]
(3.10.2023 20:57:37)
Je to tak, jak píší předřečníci. S tím i koresponduje fakt, který všichni známe ze zkušeností, a sice, že v extrémních vedrech bývá obvykle nutné směs trochu ochudit, a naopak při nízkých teplotách bývá nutné směs obohatit. Obdobně to platí ve vysokých nadmořských výškách, kde ubývá kyslíku, a proto se směs stává bohatší.
[Ota]
(3.10.2023 13:53:10)
říká se, že:
• vlhký vzduch má nižší hustotu než suchý vzduch. To znamená, že do motoru vstupuje více kyslíku a tím se zvyšuje oktanové číslo směsi. Tím se zvyšuje se výkon motoru.
• vlhký vzduch a tím pádem studenejší vzduch snižuje teplotu spalovacího prostoru. Tím se zlepšuje plnění válců a zvyšuje se výkon motoru.
Pak je známo, že při dešti to proste jede lépe. Jednak platí bod výše, tedy že vlhko a chlad jsou v ruku v ruce. Dále pak dešťové kapky zlepšují vyplachování spalovacího prostoru čistou směsí. Tím se zvyšuje účinnost spalování a výkon motoru. Tohle bývá krásně znát na motorové pile, když s ní člověk dělá v dešti.
Z toho bych také vyvozoval to co vy, že bohatší směs bude při vyšší teplotě a menší vlhkosti.
[Bart.]
(3.10.2023 10:18:07)
Ja by som nepovedal že teplotu sa bude meniť bohatosť... Studený vzduch je "hustejší" vplyvom tepelnej roztiažnosti, ale zasa keď ho prejde viac karburátorom, tak si strhne viac paliva. A teplý "riedky" vzduch si zasa strhne menej paliva = takže bohatosť bude furt rovnaká.
"Hustejší" studený vzduch iba lepšie naplní valce, preto to ide lepšie za hmly alebo tesne po daždi kedy je ešte aj vlhký vzduch
[Milos634]
(2.10.2023 18:55:33)
Studeného vzduchu se do válce dostane objemově víc a proto je u studeného motoru potřeba dát více paliva. Teplý vzduch má větší objem a směs tak teoreticky bude bohatší.
[longr]
(1.10.2023 18:23:11)
Studený vzduch obsahuje více kyslíku, teplý méně. Z toho usuzuji, že nám to v dešti a po ránu když je chladno jezdí lépe. A v odpoledních horkách to má snahu na vyšší volnoběh a nepravidelný chod motoru. Takže, kdyby ty naše stroje měly řídící jednotku a lambdu tak to v horku směs obohatí. Ale to je moje teorie.
[lahvac]
(1.10.2023 11:14:41)
Podle mě je bohatší při teplejším vzduchu. Vlivem větší teploty je kyslíku ve vzduchu menší množstvi objemu v vlivem tepelné roztažnosti, než za teplot okolo 0°C. Znalejší to vysvětlí, případně opravy.
[PB]
(1.10.2023 10:56:56)
Příspěvků: 11, poslední: 5.10.2023 7:46:3070875.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Potřeboval bych poradit, zda se na mechanismu spojky Honda NT650V nachází nějaké speciální ložisko, nebo je to ložisko běžné bez zásadních požadavků. Je to ložisko 6001 a nachází se na pozici č. 22 viz obrázek: https://www.rajce.idnes.cz/tr71/album/lozisko-6001-deauville/1611120112 Originální díl stojí 351 Kč bez dopravy. Jedná se mi o to, jestli můžu požít obyčejné ložisko v ceně od 50 - 100 Kč. Díky za odpovědi.
To je normální chování přeprodejce. Když koupím olej Castrol Syntrans Transaxle 75W-90, seženu ho kolem 300-400 Kč. Originál Škoda (nejspíš jen zabalený Castrol) je kolem 1000-1600 Kč.
[longr]
(5.10.2023 7:46:30)
Deadman: mam stejnou zkusenost u KTM i Cagivy.
[Bakoun]
(4.10.2023 22:50:00)
Ta cena odpovídá obyč ložisku. Cenová politika Hondy u motocyklových dílů je, že vezme díl dodavatele (v případě ložisek obvykle NSK), zataví ho do pytlíku s červenou nálepkou Honda Genuine Parts a cenu vynásobí pěti.
[Deadman]
(4.10.2023 21:30:44)
Ano, záleží, co je za tím číslem. Když tam není nic, je obyčejné. Proto třeba u Jawy je značení ložisek na kliku C3 - větší radiální vůle.
Jen když pro zajímavost kouknu na cmsnl.com, vidím, že tam mají ložisko Nachi 6001, obyčejné, ale s napálenou cenou. Obyčejné ložisko třeba od SKF (a podle mě i od ZKL) udělá stejnou službu. Jak jsem psal, kdyby to člověk chtěl řešit, může tam dát ložisko s kosoúhlým stykem, ale to už vyjde na násobně jiné prachy, než origo Honda obyčejné ložisko.
[longr]
(3.10.2023 13:24:15)
Ložisek 6001 je mnoho druhů, zaleží co je za tím číslem!! Stačí otevřít normu. Vezmu jedno ložisko 6001, namontji a za měsíc ho vyhodím rozsypaný, vezmu druhý 6001, namontuji a vydrží třeba 10 let. Obě stejně kvalitní od stejného výrobce, ale každé jiné dle technické specifikace. Není ložisko 6001 jako ložisko 6001, už jsme se o tom uřili na střední a pak na výšce.
[HonzaBK]
(3.10.2023 7:00:22)
Ale kdyby to chtěl hodně řešit, může dát ložisko s kosoúhlým stykem, třeba 7001.
[longr]
(2.10.2023 10:50:07)
Jednořadé kuličkové ložisko 6001-Z - kuličkové ložisko ZKL je velmi univerzální ložisko. Má jednoduchou konstrukci, je nerozebíratelné, může pracovat s vysokými a velmi vysokými otáčkami, je neobyčejně odolné a vyžaduje zanedbatelnou údržbu. Ložisko se vyznačuje hlubokými oběžnými drahami a vysokým stupněm přimknutí mezi oběžnými drahami a kuličkami, což umožňuje přenášet kromě radiálního zatížení i axiální zatížení v obou směrech, a to i při vysokých otáčkách.Jednořadé kuličkové ložisko představuje nejpoužívanější typ ložisek.
[longr]
(2.10.2023 10:46:22)
Marlboro a Longr, ale to jste mu odpověděli přesně špatně. Ložisko 6001 a všechny jiná nejen kuličková ložiska je několik druhů, ale správně píšeš normovaných. Takže by bylo potřeba zjsitit jaké to ložisko 6001 tam patří a pak koupit. nebudu zde psát druhy a rozdíly, dá s eot najít v normách a je to na velmi dlouhý příspěvek.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:36:23)
Díky za názory a informace.
[Pettr335]
(1.10.2023 9:33:53)
Kuličková ložiska se v přítlačáku u motorek používají celkem běžně, zvládnou přenášet axiální sílu. Jak píše Marlboro, vyber si oblíbenou značku a dej ho tam.
[longr]
(30.9.2023 23:40:13)
ložisko je normovaný díl, má daný rozměr, toleranci, zatížení a to by mělo splňovat ať koupíš jakýhokoli výrobce. Určitě neexistuje ložisko 6001 "Honda only" Pokud je to opravdu 6001, tak kup nejkvalitnější jaký seženeš a dej ho tam. Cena je prostě jen napálená, aby dotyčný vydělal a zákazník měl dobrej pocit, že má Hondí ložisko
[Marlboro]
(30.9.2023 20:44:42)
Příspěvků: 9, poslední: 6.10.2023 7:02:4570874.Elektro
Mám tu jednu chuťovku, počas ladenia karbedu Dellorto na 350 motore s VAPE som zistil ze medzi motorom a karbecom iskrí v rytme zapalovania. Kovový šrobovák opretý o karter a pri priblížení ku skrutke zmesi to iskrí - taká malá zapaľovacia sviečka :)
Video tu https://youtube.com/shorts/vkLkd-AN-6k
Eśte som sa s tým nestretol, tak ma to zaujalo ako je to možné. Mi to príde akoby sa na plynové lanko indukovalo napätie zo sviečkových káblov (sú blízko plynového lanka). Karbec je odizolovaný od kartrov (je v gumenej prírube), takže je spojený s kostrou prostredníctvom plynového lanka, ale samozrejme nie dokonale (telo karbecu-supatko-lanko-riaditko atd), pri vypnutom motore som medzi motorom a karbecom nameral odpor cca 1 Ohm.
Sviečkové káble sú klasické medené červené, fajky neodrušené.
Mal by pre tento jav niekto lepšie vysvetlenie?
cau boco, potrebujes ukostroit karburator poriadnym lankom, aspon 10mm, alebo medenou pasovinou a problem zmizne :)
[janci]
(6.10.2023 7:02:45)
Ja mám DellOrto od motora odizolované - hrdlo karbecu je len v gumenej prírube, viz foto v mojich dátach, jediné prepojenie je cez lanko.
Keď to počas chodu motora "skratujem" (medzi kartrom a telom karbecu) nič sa nedeje (motor otáčky nemení), takže predpokladám že ide naozaj len o naindukovanú energiu na plynovom lanku. Prechodový odpor je malý ale merateľný, ale treba si uvedomiť že ku karbecu je to prechod motor-rám, prechod v krku cez ložiská držiak riadítok, následne pravé riadítko (mám Peraka), krutiruk, element v krutiruku a lanko... A tam už sa tie odpory nasčítajú (cca 1 Ohm). Motor je spojený s kostrou dobre, odpor blizky nule (nemerateľné na štandardnom multimetri).
Podobne je to s karbecom 638-639, aj ten je odizolovaný, viz foto od Akamu. Ja mám na vstupe otvorené sanie, čiže zase bez spojenia s kostrou.
[Boco]
(3.10.2023 20:11:57)
Taky bych nejdříve vyzkoušel, zda je motor dobře ukostřený. Můžeš ho na zkoušku ukostřit přímo drátem na baterku. pokud to jiskření přestane, tak víš, v čem je problém.
[Ota]
(3.10.2023 14:01:36)
Na 639 je lanko plynu ukončeno v plastové krabičce přepínače a rukojeť plynu je taky plastová, takže karburátor může být uložen izolovaně od motoru.
[pračlověk]
(3.10.2023 11:10:19)
Akamu a jak mám 639 odizolovanej karburátor, tam nejsou ocelový štefty a matice? A která motorka má plastový řidítka, já vím o těch dětských motorkách na baterky, který jsou celý z plastu, ale motorku s plastový řidítkama jsem ještě neviděl, ani o tom nečetl.
A teď vážně, zkus vzít stratovací kabel a propojit motor s kostrou na zkoušku jak kvalitní máš uzemnění motoru, pokud to přestane, asi by stačilo po šroubama očisti barvu? Zkontrolovat dráty, fastony atd. Předpokládám že VN to nebude to by asi nejelo.
[HonzaBK]
(3.10.2023 7:05:53)
El Fag-> A je teda potom lepší mít karbec spojenej s motorem jako maj mý čízy (šrouby do motoru), nebo komplet oddělenej jako má 639? (guma a klingerit, lanko taky v plastovejch řídítkách)
Aby to nedokázalo hodit jiskru...
[Akamu]
(2.10.2023 21:19:50)
Ty hele, nemáš příliš přihnuté konektory z indukček příliš blízko kostry/nádrže? Já na tuhle blbost tenkrát zapoměl, a vždy když jsem usedl za řídítka,nastartoval, a vzal je do rukou, tak jsem dostal ránu. Tenkrát jsem o tom tady psal..
[Michi]
(2.10.2023 12:19:48)
Tvoje vysvětlení je nejspíš správné, ohmický odpor enmusí být úplně směrodatný, připojení na kostru muže být přes indukčnost(tu má každý drát) a tak na lanku můžou být úzké VN impulsy.Zkusil jsi sílu prstem?
[El Fag]
(1.10.2023 22:03:50)
Příspěvků: 15, poslední: 7.4.2024 13:51:5070873.Tuning a přestavby
Ahoj všem , prosím Vás, chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s dnešní legislativou. Dříve bylo možné udělat přestavbu (rám, kola, motor) z Kývačky na Péráka. To vím, že už dnes nelze, že jde udělat jen přestavba jedna, buď rám, nebo motor nebo velikost kol. Ale jak je to v případě, že máte doma 559, chcete v ní vyměnit motor za 353 a ještě připojit sajdkáru. To lze, nebo už to jsou 2 přestavby a není to možné? Díky moc za postřehy.
V TP na Jawa 350/360 má zapsán motor typ 354. Ve skutečnosti mám na motorce ten správný typ 360. Na evidenčce mi to zapsali jako závadu, sice to přihlásit šlo, ale až budu dělat technickou, chci to mít v pořádku. Musím žádat v Jawě přestavbu?
[Janek]
(7.4.2024 13:51:50)
To je fajn změna.
[longr]
(4.10.2023 18:28:47)
A je to zase trochu jinak, od letoška platí nová vyhláška (153/2023 Sb.), která říká:
§ 8
Přestavba vozidla
...
(4) V případě přestavby vozidla, včetně následné, musí zůstat zachována alespoň jedna původní podstatná část mechanismu nebo konstrukce vozidla.
...
[JZ]
(4.10.2023 16:46:45)
Typ motoru u obsahu 350 (344) ccm je třeba 12, 18, 354, 360, 361, 362, 632, 633, 634, 638, 639, 640.
[longr]
(4.10.2023 13:42:42)
HonzaBK: Však já zase jasně píšu, že je to chyba úřadu. Typ motoru Jawa 350 neexistuje.
[longr]
(4.10.2023 13:36:40)
Jasně píšu v TP mám "TYP MOTORU" napsán Jawa 350!!
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:33:46)
[HonzaBK]: teď to tu kluci psali. Nemůěš, musí se shodovat s prvním trojčíslím(vlevo před pomlčkou), a to je ta typová řada motoru
[Michi]
(3.10.2023 11:58:02)
mužu dát do kývačky jakýkoli motor 350 - od 11 po 639, když mám v TP napsán typ motoru Jawa 350? Asi ano?
[HonzaBK]
(3.10.2023 7:07:39)
Chtěl jsem udělat výmaz čísla motoru u pionýra a bylo mi řečeno na odboru dopravy magistrátu, že číslo motoru se již neeviduje. Jen typ, který musí sedět s TP. Je to 3 neděle zpátky.
[Prohorovka]
(2.10.2023 21:38:27)
Když se mění motor za jiný stejného typu, musí se jít na evidenčku, tam napíšou, že typ motoru je v pořádku, ale číslo nevyhovuje a na úřadě to za poplatek (bylo to 50 Kč) změní. Někde to provedou bez vyjádření výrobce (Jawa), někde i na tohle chtěli vyjádření. Dělával se i výmaz čísla motoru, pak se evidoval jen typ. Dnes už se, pokud se nepletu, číslo zase zapisuje i u vyměněného.
[longr]
(2.10.2023 14:41:02)
PB: Je fakt, že motor náhradní díl je, ale na STK mi vždy koukali na typovou řadu motoru. Druhé číslo je už nezajímalo.
[Michi]
(2.10.2023 12:23:14)
PB, ale stejného typu.
[holdas]
(1.10.2023 22:15:56)
Změna motoru z 559 na 353 už je přestavba. Je to použití jiného typu motoru. Dnes se povoluje pouze jedna přestavba. Netuším, jestli by se to podařilo protlačit s motorem i sajdou.
[longr]
(1.10.2023 18:31:17)
Motor je snad pořád nahradní díl? To by mělo řešit povolení z Jawy. Sajdkara už je přestavba(jednostopé vozidlo a dvoustope) Ideální se zeptat na úřadě.
[PB]
(1.10.2023 11:04:07)
Příspěvků: 4, poslední: 30.9.2023 7:57:0670872.Nejede nebo nestartuje
Stalo se mi to opakovaně, jak u typu 207, tak i u 210. Babetta dlouho stála, karburátor se vyčistil všemi možnými způsoby, moped jde nastartovat, běží na volnoběh, po přidání plynu se dusí nebo ůplně chcípne. Vše je průchozí jak má. Kde je chyba?
Nedostatek paliva. Tryska, jehlák, kohout, sítko...
[longr]
(30.9.2023 7:57:06)
Já bych se zaměřil na jehlový ventilek - mohlo by to být nedotékající palivo. Já ho na své 210ce mněnil už 2x a pak se naštval a dal tam dellorto - ať se daří
[skvarek]
(29.9.2023 19:17:07)
Nový benzín samozřejmě, případně i tyristor - proč to funguje na sytič a na volnoběh?
[JardaZ.]
(29.9.2023 19:02:45)
Nový benzín. Třeba Vervu. Vyčistit vložku výfuku. Pak to může být taky tyristor. Víc už toho na bábě snad ani není.
[-]
(29.9.2023 15:41:48)
Příspěvků: 1, poslední: 27.10.2023 21:23:3270871.Informace
Ahoj,
nemáte někdo výkres s kontrolními rozměry pro klikovou hřídel Jawa-ČZ 175/356?
Klikovka byla už jednou opravovaná a potřeboval bych ověřit moje oměřené rozměry. Jedná se hloubku zalisování čepů, tloušťka klikovky atd.
Díky
Vyřešeno, takže téma může zapadnout do smetiště dějin.
[dave-lister]
(27.10.2023 21:23:32)
Příspěvků: 1, poslední: 2.10.2023 7:41:5970870.Automobily a jiné vehikly
Ahoj. Měl bych dotaz ohledně dokladů na Trabanta. Našel jsem doma jedny zrušené v roce 2003. Existuje pořád ta výjimka, že by to šlo vrátit zpátky do registru? Poslední majitel jsem tam psaný já, tak by mě zajímalo, pokud to půjde zpátky přihlásit, jestli budu platit Eko daň. Auto už samozřejmě neexistuje, jaký by byl teda postup v případě že bych je chtěl obnovit? Nebo za co by se to případně dalo prodat? Díky za rady. Aleš
Je potřeba si najít zda je to vyřazeno v období, kdy to jde znovu přihlásit /nechce se mě to hledat ale na internetu a možná i tady někde ve starší diskuzi to je/. Pak musíš mít Trabanta s výrobním číslem a štítkama dle dokladů. Jak to získáš tady ale psát nebudu. Pak STK a přihlásit. Asi bude nejjednodušší se jít zeptat na registrační místo nebo tam zavolat aby ti řekli přesné podmínky, nebo najít na webu. Prodej opět záleží na tom zda je to z období kdy tojde dát zpět na značky, nebo ne.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:41:59)
Příspěvků: 2, poslední: 17.10.2023 11:22:1970869.Informace
Poraďte kdo na Táborsku opravuje motory.
Děkuji za pomc.
[weret]
(17.10.2023 11:22:19)
Pan Slunečko, Mladá Vožice. Tel:605751184
[berda]
(27.9.2023 9:15:20)