Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 16, poslední: 1.10.2023 21:44:0970868.Informace
Dobrý den mohl by někdo poslat foto upevnění nádstavce krytu řetězu u Jawa 250 353/04.Ja to tam nemám a nevím jak to tam má být a jak je to řešeno. Děkuji za odpověď.
https://www.motokramek.cz/nadstavec-krytu-retezu-j250-s-uchytem
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 21:44:09)
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 19:29:57)
Jinak to, že tam žádná guma není, je zase dobře vidět i z katalogu ND.
[longr]
(1.10.2023 18:36:02)
Ok omlouvám se za špatně specifikovaný dotaz.
[flakatos]
(1.10.2023 15:39:16)
flakatos: tak se zeptám: "nepatří pod nadstavec krytu nějaká guma?" Z tvého dotazu všichni pochopili, že nevíš jak tam nádstavec patří. Nic víc nic míň
[Marlboro]
(1.10.2023 14:54:21)
Mě šlo o to zda tam je ještě nějaká guma, těsnění nebo co já vím. O polohu jak to tam má být mě nešlo. Kdo chtěl tak odpověděl, Od od toho ta poradna je nebo se mýlím. Jinak díky za fotky a už se na nic ptát nebudu. Děkuji.
[flakatos]
(1.10.2023 13:02:49)
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 12:57:14)
Ještě jsi měl vyfotit, jaký nástroj se použije na ty šrouby a jak se drží v ruce, pro sichr...
[pračlověk]
(1.10.2023 12:50:07)
já ti to během dneška vyfotím :-)
[Marlboro]
(1.10.2023 9:45:36)
Ano čekám jak překvapivé. Vidím že se zde rady nedočkáme. Nashledanou Jawamania.
[flakatos]
(1.10.2023 7:48:18)
To fakt tejden čekáš na fotku?
Než se ohnout a zkusit ten kus plechu položit na motor?
[monty]
(30.9.2023 22:29:22)
Opravdu to někdo nemá na foceno? Kdysi dávno zde někdo dával celou fotogalerii jak renovoval Normandií a nemohu to vyhledat. Díky za odpovědi.
[flakatos]
(30.9.2023 21:42:19)
Podívej se do katalogu náhradních dílů. Pokud kryt vložíš do motoru (řetěz musí být pryč), tak sedne na dvě díry. Do nich patří šrouby M6 se zapuštěnou hlavou - jeden má délku 15mm a druhý 70mm, ten zároveň stahuje i obě poloviny motoru k sobě. Je možné, že ten šroub v motoru už máš a díra tak není vidět.
[pračlověk]
(27.9.2023 10:47:52)
Příspěvků: 7, poslední: 3.10.2023 14:09:0170867.Elektro
Ahoj kluci, po delsi dobe resim problem s jawou. Mam tam uz leta VAPE SZ17 najeto asi 20tkm. Nejdriv mi odesel prerusovac blinkru pak baterka, po zkoumani jsem zjistil ze moto dobiji na volnobeh 31-39V po pridani plynu pres 55V. Koupil jsem novy regulator R67 a novou baterii. Stav je ale porad stejny, nevite nekdo kde hledat problem? Mohlo by to delat vynuti? Nic jineho me nenapada… Dik za napady
Nemůže být chyba v ukostření regulátoru?
[Ota]
(3.10.2023 14:09:01)
Když budeš mít na baterce 17V, bude tě honit po dvoře. To je moc, viz [El Fag]. Nebude se to líbit žárovkám, většinou odejdou. Spojuješ si pravděpodobně 2 závady, které spolu nesouvisejí. Dvě součástky se stejnou závadou, no, stává se, ale pravděpodobnost je zatraceně malá. Spíš tam bude něco shnilého v kabeláži, nějaká zem. Velmi slušný metr koupíš dneska za litr, nebo si to nech opravit, třeba to bude levnější. Ať se ti daří.
[OREL]
(28.9.2023 15:20:39)
Jak píše Monty, jediné co mě napadá by mohlo být proražené vinutí na kostru, jeden i druhý černý drát ze statoru by měly mít proti kostře nekonečný odpor.Zkontrolovat konektory u regulátoru a ukostření regulátoru.Z principu na baterce nemůže být větší napětí než nějakých 17V a to už by byla pořádně horká a vařila, nevhodný měřák.
[El Fag]
(28.9.2023 10:23:56)
viz monty, Lidl měřák mi ukazoval 157V, když jsem ho položil ma karter, a bylo po měřáku.Na tohle měření byly analogy nejlepší
[Michi]
(27.9.2023 19:41:42)
a potom někde v zapojení. Nemůžete mít smůlu na dva špatný regulátory- VAPE není čínská věc.
[monty]
(27.9.2023 15:02:48)
chyba bude jednak v měřáku(levnej digitál z Lídla ukazuje prostě blbosti, ruší to zapalování) a
[monty]
(27.9.2023 15:01:57)
55 voltů, to snad ani není možné, když je připojená baterka. Tohle je asi kabeláž. Těch 55 voltů si naměřil na svorkách baterky? Jakým měřákem si to měřil?
[spec]
(27.9.2023 10:57:55)
Příspěvků: 5, poslední: 11.10.2023 9:34:1770866.Informace
Ahoj... sháním po eshopech pístky do předního brzdiče na 639.. buď nemají skladem vubec a nebo kde mají uvedeno že ho mají tak také nemají... nemáte někdo doma nejaké dva slušné použitelné? díky
spec-> jojo, koukal sem jenom narychlo podle obrázku, že to může bejt bezbarvá povrchovka mi nenapadlo. A když sou pístky standardně z hliníku, tak bych čekal že to má svuj důvod, osobně bych materiál neměnil
[Akamu]
(11.10.2023 9:34:17)
Jak víš, že nemají povrchovou úpravu? Podle barvy? Tipoval bych, že elox mají, jen bez barvy. Ten elox je tam kvůli kluzným vlastnostem, ne? Než to nechat dělat z hliníku a elexovat, nebylo by to lepší udělat z nerezu?
[spec]
(9.10.2023 10:30:40)
Hezké, já už přemejšlel nad výrobou. Nechat vytočit a eloxovat.
Sedí to? co sem koukal, tak nemaj povrchovou úpravu, to by šlo snadno stočit na správnou vejšku
[Akamu]
(8.10.2023 22:12:37)
ahoj akamu.. no dohledal jsem že stejný průměr (40mm) mají pístky pro MZ 150.. jsou jen o 1mm vyšší.. což by nemuselo vadit.. zitra snad přijdou tak uvidím.
[JAWA-ceZetak]
(2.10.2023 23:00:28)
Ahoj
možná bych vyhrabal starý, ale už byly chycený. Jinak bych je neměnil, že?
Tušim že nebyly úplně oprejskaný, jako nouzovka by asi ještě postačily. Ovšem sou to brzdy, takže radší prostě shánět a shánět :/
[Akamu]
(2.10.2023 21:43:44)
Příspěvků: 2, poslední: 8.10.2023 22:18:5170865.Informace
Zdravím vás, kolik lidí se na jihočesku zabývá centrováním motokol? Dával sem centrovat kolo na pincka do štěpánovic a řekli si 400,- nevím jestli je to už běžné, nebo se nechá i levněji popřípadě u koho? Ať se daří a mašiny jezdí
a ne každej cykloservis je ochotnej dělat kola na motorky. I kdyby jenom na fichtla
[Akamu]
(8.10.2023 22:18:51)
Třeba v cykloservisu mají různé ceny, od cca 150,- až klidně i pětikilo za kolo. Dost záleží na pracnosti.
[longr]
(3.10.2023 17:28:55)
Příspěvků: 3, poslední: 4.10.2023 12:37:4970864.Tuning a přestavby
Zdravím
dělám GO motoru a chtěl bych tomu trošku přilepšit. Proto než dám válce na výbrus, rád bych se prosím zeptal, jestli někdo nemá zkušenosti s upravenými válci. Např. zde https://www.ms50.cz/_v_o.html pan Stejskal dělá "cestovní úpravu". Jenom by mne zajímalo, jak to jezdí a jestli má cenu do toho investovat.
Díky moc
Mne Stesjky kdysi par valcu delal. Prace krasna, cista, v te dobe jste pomerne levna, ale docela dlouha cekacka. Nicmene bych se jeho prace nebal a jen malo lidi dneska upravuje 638 valce.
[Bakoun]
(4.10.2023 12:37:49)
sice trochu mimo mísu, ale dva měsíce zpátky sem taky dělal 639 motor. Zkontroluj si jestli ti sedí středovej labyrint na klice. Sice sem měl českou výrobu, ale kanálky na mazání středovejch ložisek byly o 5 mm vedle, takže by tam nemohla proudit absolutně žádná směs....
[Akamu]
(2.10.2023 21:38:23)
Prvně dobře slícuj a začisti kanály a dej si pozor, ať těsnění nezasahuje do průřezu přefuků. Někdy to překvapivě znatelně pomůže.
[longr]
(28.9.2023 11:12:34)
Příspěvků: 13, poslední: 4.10.2023 22:52:0870863.Informace
Zdravím vespolek,
řeším zvuk z motoru jakoby cinkání (něco podobnýho jako když zvoněj ventily na podtočeným motoru) když je motor v režimu bez zátěže tzn mezi tahem a bržděním motorem, obvykle při jízdě na "malej plyn". Myslel jsem že je to klec na pístním čepu, tak jsem dal volný jehly a je to stejný. Motor je 3500km po GO, nová ojnice, ložiska KOYO. Jinak jede dobře...
Válec jsi měl sundaný, když jsi měnil místo klecí sypané jehly, tak jsi určitě kontroloval stav - jestli nejsou vůle na ojničním ložisku, jestli klika nelítá v hlavních ložiskách, kroužky, pístní čep v pístu, vůle pístu ve válci. - Jestli jsi nic špatného nenašel, tak to domnívám se můžeš brát jako vlastnost, a jezdit... :-)
[Peterson]
(4.10.2023 22:52:08)
Takový to řinčení - zejména při přeřazování, brždění motorem atd. - to je typická vlastnost těchto motorů. Dělají to i když jsou mechanicky naprosto v pořádku a mají před sebou ještě desítky tisíc kilometrů. Moje teorie je, že to dělají kroužky - Zetka je proti Jawě taková točivější, sportovnější - má širší kanály, ve kterých se kroužky víc ozývají než u Jawy.
[Peterson]
(4.10.2023 22:46:19)
Je to vlastnost těchto motorů. Píst bude předpokládám Maďar. Ten má ve směsi více křemíku a je tvrdší a zvnonivější. Řešil jsem to samé na ČZ 250/471. Pomohla až výměna pístu za CZ písty Almet.
[Jin]
(1.10.2023 19:24:42)
To že hranaté čízy zní jako příborník padající ze schodů je dáno designem žeber hlavy, je to jak ladička. Stačí na žebra položit ruku a je ticho. Když se nastrkají kusy gumové hadičky mezi žebra tak je taky klid.
Na kolik to platí u kulatých nevím.
[Kalasnikov Č175]
(26.9.2023 10:26:52)
Tak zkus natočit video, tohle je věštění z křišťálový koule. :)
[Borderer]
(26.9.2023 8:42:25)
Tak su bez bot…
[valach]
(25.9.2023 20:38:00)
Tohle řinčení je standard, dĕlá to i 175/487.Myslým že jsou to pístní kroužky ale tohle jsem nemyslel.
[Zbynek]
(25.9.2023 19:46:47)
Docela bych vsadil boty, že se jedná o zcela typický projev čezetího motoru když klesají vysoké otáčky. Poměrně dobře je to slyšet tady na tom videu v čase 0:45-0:47 https://youtu.be/pRCFrH_Oyao?si=0PkV0FBwgtdHdTJn kdy tomu naloží a zavře plyn. Jestli se skutečně jedná o tenhle zvuk, tak je to vlastnost, ne chyba. Docela by mě ale zajímalo, čím je to způsobeno.
[valach]
(25.9.2023 16:45:05)
Jelikož je ojnice nová a klika po GO, předpokládám že je v pořádku...(repase u Padalíka Hovorany). Pod hlavou je těsnění hliník 0,5mm.Pokud by píst narážel tak by to cinkalo pořád ne?
[Zbynek]
(25.9.2023 14:13:14)
Jaké těsnění je pod hlavou, píst do hlavy nenaráží? U nových pístů u motorů 455/485 byl vždy problém, že píst chytal ve spodní části o setrvačníky, tak bych se zaměřil i na to.
[Čezet-rider]
(25.9.2023 14:02:06)
To je u ČZ běžné. Jak je na tom ojnice ve spodním uložení?
[Čezet-rider]
(25.9.2023 14:00:53)
Hrany byly sraženy, kroužky to nebudou. Těžko specifikovat ten zvuk, něco jako ťukání kladívkem na kovadlinu...
[Zbynek]
(25.9.2023 13:51:55)
Jsou sražené hrany u pístních kroužků a sražené hrany kanálů ve válci?
[Čezet-rider]
(25.9.2023 12:32:10)
Příspěvků: 24, poslední: 4.10.2023 13:51:4070862.Informace
Zdravím, nejsem schopný sehnat pertinaxovou podložku pod jawí karbec. Nové údajně nestojí za nic. Má někdo zkušenosti s fíbrovou podložkou,případně proč by nemohla fungovat?Díky
A co by byl bakelit jiného, než termoset? :) Zatepla se vyformuje a teplem už nelze znovu formovat. Při vyhledání spojení "bakelit termoset" vyběhne několik potvrzení tohoto faktu, od wikipedie třeba po výrobce zásobníků do kalachu.
[longr]
(4.10.2023 13:51:40)
HonzaBK: Bakelit je právě jeden z hlavních představitelů termosetů, jak nás učili ve škole. Termoplasty se vlivem teploty deformují a taví, kdežto termosety nikoliv, ty si udržují tvarovou stálost i při tepelném zatížení (dokud neshoří).
[Ota]
(4.10.2023 12:57:12)
No nevím jestli je bakelit Termoset asi ne?? viz:
Bakelit je fenolformaldehydový polykondenzát (pryskyřice), který v roce 1907 jako první připravil belgický chemik Leo Hendrik Baekeland (1863–1944).
Termosety jsou plasty, pryskyřice není plast viz: Reaktoplasty (dříve termosety, duromery, duroplasty) jsou zesíťované polymery, které vytvářejí prostorovou trojrozměrnou síť. Ale nejsu chemik ale strojař.
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:37:44)
Bakelit je taky termoset :)
[longr]
(3.10.2023 17:19:37)
Jawa samozřejmě umělohmotná - asi nějaký Termoset originál, myslím že bakelit to nebyl.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:38:06)
Ještě k té replice - hlavně mívá nerovnou dosedací plochu. Asi dáno smrštěním plastu při vychladnutí? Pokud se ale z obou stran lehce lízne na smirku nebo širokém pilníku, tak se to srovná a klasicky se dvěma těsněními použít jde.
[longr]
(28.9.2023 8:11:32)
Kývačka ANO,akorát jsem ji zapoměl zmínit.kdybych se ptal na PIO, nepíšu JAWÍ ale PIO karbec .Tímto se omlouvám za trochu zmatek
[nunici]
(27.9.2023 19:51:30)
HonzaBK: Řeč byla původně o kývačce a tam bakelitový mezikus byl :) Proto píšu, že nahrazovat jej něčím tlustým a relativně měkkým nebude to pravé.
Klingerit u pincka nerozporuju.
[longr]
(27.9.2023 7:35:06)
Longr originál tam nikdy nic bakelitového nebylo (žádný metikus nikdy nebyl), podívej se do katalogu, takže mohla být uštípnutá akorát příruba, což jsem taky párkrát viděl.
[HonzaBK]
(27.9.2023 7:00:30)
Klingerit je měkký. V případě tlustého klingeritu (víc než 2 mm) je potřeba dost utáhnout matice, aby karburátor seděl a těsnil, jinak si to sedne a uvolní se. Pak se ráda ohne příruba. Když se použije tvrdá vložka a dvě slabé papírové těsnění, stačí přitáhnout na citovku a nic se moc nesmačkává. Právě dorvávání na hulváta se starým těsněním mělo nejčastěji na svědomí prasklé nebo u šteftů oštípané bakelitové mezikusy a ohnuté příruby karburátoru.
Fíbr je zajímavý matroš. Zasucha tvrdý a málo smáčknutelný, ale když nasaje, bobtná a měkne, umí se bobtnáním sám dotěsnit. Proto je dobrý jako těsnění do šroubení, pod palivové kohoutky apod. ale pod přírubu karburátoru bych ho nedával.
[longr]
(26.9.2023 10:11:09)
HonzaBK : Píšu o podložce, předpoklad papírové těsnění z obou stran.Takže v případě klingerutu další těsnění netřeba
[nunici]
(26.9.2023 8:34:48)
Jednoznačně tlustý klingerit bez ocelové vložky, růžový, žlutý, modrý, šedý. Mám jich ještě pár doma originálních. Nemůže být z textitu nebo pertinaxu apod., to není těsnění, to by byla distanční vložka, pak by tam musely být další 2 kusy těsnění (alespoň papírové), aby ti utěsnily plochy mezi válcem a tou vložkou a mezi vložkou a kolínkem. Muselo by to být stejné jako u stadionů, kde je vložka hliníková. Nikdy jsem neviděl žádný fíbrový těsnění, Fíbr je tvrdej nestlačitelnej, těsnění musí být měký stlačitelný - i tenký papír je stalčitelný. Sttejné řešení jako píšete vy je např u starých Octavií, Felicii, kde je sání, papírové těsnění, tvrdá vložka, další papírové těsnění a teprve karburátor.
[HonzaBK]
(26.9.2023 7:22:46)
Fíbr je tvrdý, to těsnění pod kolínkem je měký,myslím že je to normální tlusté papírové těsnění,souhlas s honzou BK.
[El Fag]
(25.9.2023 19:54:03)
pračlověk: Tak já viděl vždycky ke kolínku fíbrový a klingeritový k výfuku. Netvrdím, že jsem viděl všechno.
[Honza (Js)]
(25.9.2023 11:58:55)
A pod parohy na půllitra jsem dělal taky podložky, pro změnu z pertinaxu, aby se karburátor hřál míň. Taky v pohodě. Tloušťku vyber tak, ať s dvěma těsněními pasuje kryt karburátoru. Ideálně podle původní.
[longr]
(25.9.2023 8:54:57)
Není problém vyrobit to z textitu (texgumoid) nebo kartitu (pertinax). Obojí je odolné benzínu a oleji. Na babettě jsem vyráběl nástavec pod koupené kolínko z 15mm textitu, abych dostal dellorto výš nad hlavu a do malinko jiného sklonu. Funguje skvěle.
[longr]
(25.9.2023 8:51:44)
No, těsnění ke kolinku na pincka ze starých zásob, co mám doma, jsou z tlustého klingeritu
[pračlověk]
(25.9.2023 8:02:06)
HonzaBk: Z čeho myslíš, že to tlustý těsnění je?
[Honza (Js)]
(25.9.2023 7:14:55)
a kterej fichtl? 05,20,21 a 23 tam žádnej fibr ani pertinax nemají a nikdy neměli. Měli tam jen tlustý těsnění
[HonzaBK]
(25.9.2023 7:04:47)
Příspěvků: 6, poslední: 25.9.2023 12:44:0170861.Nejede nebo nestartuje
Zdar kluciii.
Mám dotaz ohledně výše uvedeného stroje. Je to cvajtaktní stará kroska, která jede jako šlak, ale bohužel jen chvíli . Nastartuju, zahřeju, ujedu cca.3km a plyn si dělá co chce až to nakonec chcípne :-( Když pak startuju tak střílí do vejfucku a když chytne tak vůbec nejde za plynem (za studena, nebo po ohřátí přidám trochu plyn a krásně drží otáčky). Jakmile to ale po těch pár km chcípne tak když se mi ji podaří nastartovat tak když přidám plyn tak otáčky lítaj nahoru dolu.
Nějaké nápady kde by mohl být problém??? Mohlo by to dělat gufero pod zapalkem, který po zahřátí přestane těsnit???
Díky za rady
Gratuluji! Mít v současné době takto velký 2T a jezdit na něm...palec nahoru! Já měl mj. KX500 1991, ale musela jít bohužel pryč, protože prachy.
K problému:
kontrola těsnosti klikové skříně (nový orig gufera samozřejmostí, jestli je jejich stav neznámý)
kontrola těsnosti tria skříň-válec-hlava,
kontrola stavu gumové přechodky válec-karb, (povrchové praskliny nevadí, ale hlubší můžou vadit)
kontrola karbu-dokonalá čistota je samozřejmost, stav šoupěte, jeho vůle, kontrola těsnosti horního víka karbu, kontrola správného otryskování (můžeš mít problém sehnat tovární info..)
vzduchový filtr, 100% průchodnost a čistota je samozřejmostí, nikdy motor neladit bez filtru vzduchu!
Tedy, hledal bych jakoukoliv netěsnost, za tepla se ti to ochuzuje..Je to 40 let starej dinosaurus a na tratích dostala svoje. Oprav si jí, poznáš jí!
Brutálním 2T ZDAR!!
[sam559]
(25.9.2023 12:44:01)
Vzhledem k tomu, že lítají otáčky i na volnoběh, bude to spíš falešný vzduch než elektrika. Viz maspe.
[longr]
(23.9.2023 15:15:21)
Tohle mi dělala vysokonapěťová cívka. Ujelo to 3km a pak jsem čekal do druhého dne..
[grošák]
(23.9.2023 12:29:59)
Případně kombinace obojího. Užil jsem si na Simsonu SR a bylo to k uzoufání. Gufero je prkotina, ale jestli to má podobně geniální elektriku jako dederón, tak potéš koště.
[ladis]
(23.9.2023 9:13:08)
Jak u ní vypadá zapalování? Nemůže to být načatá zapalovací cívka či jiný komponent, kterému se "přestaly líbit" vyšší teploty?
[Tomas]
(22.9.2023 23:48:37)
V zakladu bych vzal startsprej, cistic na brzdy nebo neco takovyho a zkusil tesnost celeho sani a pripadne toho gufera. Zacal bych na prechodu karb-klapka-skrin.
[maspe]
(22.9.2023 21:54:41)
Příspěvků: 7, poslední: 24.9.2023 21:16:0070860.Tuning a přestavby
Zdravim,
robi niekto na SK alebo CZ komplet repas kolies pre Jawa 250 559?
Mam povodne kolesa, chcelo by to nove loziska, novy chrom a vycentrovat
Dakujem!
Klidně.Ale bude to dražší.
[monty]
(24.9.2023 21:16:00)
Monty, děláte i půlbubny výměnnýn způsobem?
[nunici]
(24.9.2023 15:18:56)
Po opakovaném zklamání z repasovaných kol od renovátorů si kola už děláme kromě centrování sami. Pozor na "repasované" bubny, ložiska v nich kvedlají jak lulan v gumáku.
[Banak]
(23.9.2023 12:44:32)
Mam na panelce kola od Montyho a spokojenost maximalni.
[Jenda.592]
(23.9.2023 11:47:33)
Když si dojedete, mám hotový kola výměnou. Indický ráfky, chrom dráty, nový ložiska, vyleštěný hliník. Cena 3500,- za jedno.
Je to kousek od Brna, posílat nebudu.
[monty]
(23.9.2023 9:57:36)
Ráfky na 559 jsem kupoval https://www.ceskerafky.cz/e-shop/ a dráty šroub Marek.Rafky jsou celkem drahé ale kvalita.Stare ráfky vyhodit.Nikdo to nechce dělat.Priprava na chrom je dost broušení a ráfek se tím zesláblý a to nechceš.Cenrovaní motoservis.Loziska vymeniš sám.
[Viky559]
(23.9.2023 9:05:36)
Co se ráfků týče, tak jestli to je na ježdění, tak doporučuju fungl nové...
Mám velmi dobrou zkušenost s ráfky Mandapp (Indie), osobně mi přijdou lepší než české.
Co se drátů týče, tak ty jsou taky lepší nový, ale opět, záleží jak se na tom bude jezdit.
Výměnu ložisek není náročné, dá se jednoduše zvládnout doma, pokud člověk není úplné kopyto (zvlášť když to je panelka, ne kejvačka která nemá ocelovou vložku).
Vycentrovat by potom mohli zvládnout v každém motoservisu, bubny na celobubnu se cetrují primitivně, oproti kotouči, či půlbubnu.
[559ka]
(22.9.2023 22:45:37)
Příspěvků: 10, poslední: 2.10.2023 14:38:5670859.Veteráni
Ahoj, chtěl jsem se zeptat zda-li někdo řešil zakázkovou výrobu pružiny pro sedlo na Péráku, případně jestli se někde vyrábí tužší pružiny. Mám replikovou pružinu, je to strašně měkký, sice jsem si vyrobil doraz sedla, takže sedím dobře ale nepéruji :-). Vážím víc než bylo dřív obvyklé 110kg, ale zase nedávno jsem jel na původní ČZ125C a tam bylo všechno v pohodě, takže mi to zase začalo vrtat hlavou co je špatně... Je tedy fakt, že pružina ČZ je znatelně vyššího průměru.
2 pružiny jak píše Monty, vrátíš se tím vlastně ke konceptu, co mají Německé před a těsně poválečné myotocykly.
[Sukin]
(2.10.2023 14:38:56)
Kusová i seriová výroba per na Jižní Moravě (i když už je to Olomoucký kraj) Grewis Plumlov. Te´d mě tam dělají dva hlavní listy na čtvrteleptický listový péro na auto z roku 1926, a děljí i vinutý pružiny. Slíbili do 10 dnů.
[HonzaBK]
(26.9.2023 7:27:31)
V pérovně umí změřit parametry pružiny a udělat stejnou tužší. Lepší je udělat a nachromovat novou, vyjde to s výrobou nových kusů možná šul nul. Příprava staré pružiny pro chrom je dost náročná - drahá. Hlavně ať to v galvanovně nechají ihned po chromování odvodíkovat, jinak to pak praská.
[longr]
(25.9.2023 16:34:31)
Jo taky jsem se s tím setkal, že je replika měkká.
Asi je to taková knížecí rada, ale originál se dá pořád ještě slušně sehnat. A nachromovat se to dá taky, kdysi jsem to řešil a výsledek slušný.
[Bart.]
(25.9.2023 11:57:25)
nevím odkud jsi,ale Bystroň ve Valmezu ( a možná i jiní) má na výběr dost pružin a dělá i na objednávku
[nunici]
(24.9.2023 15:20:18)
Díky, dám dvě pružiny, to se mi zdá nejsanzší. Původní pružinu a ještě k tomu v chromu to už je dnes nereálné sehnat. Ale divím se, že někdo za tu dobu už nevyrobil pevnější pružinu jako byl originál.
[edward]
(24.9.2023 14:22:21)
Jednou jsem to dělal.
Tu 10 kulatinu na předním konci jsem udělal dlouhou, a pružiny zvenku místo zevnitř držáku sedla.
A vzadu pásovinu asi 10x25,nebo tak něco. Co jsem našel. Napříč za rámem, dvě díry 8 na seřizovací šrouby pružin. Uprostřed jen 4 díra a soustruženej čep na aretaci (v místě původní pružiny)
[monty]
(23.9.2023 20:49:16)
Ten nápad je Monty vystřelený od stolu a nebo to už někdo takto řešil ? Moc si teda nedovedu představit to skládat se dvěma pružinami. Já na svém měl původní stav - orezlou a přestříkanou barvou a fungovala v pohodě. Taky mám přes 100 kg a když jsem to chtěl mít v chromu tak na to padli dvě repliky které se časem vytahali (hold repliky a stěžovalo se na ně víc lidí) a tak se mi podařilo sehnat originál s obstojným chromem a fungujue bez problémů. Ať se daží -
[skvarek]
(23.9.2023 7:48:06)
dát dvě pružiny vedle sebe. Seřizovací šroub pak nepůjde středem rámu,ale zleva a zprava.A nový delší čep .
[monty]
(22.9.2023 23:06:33)
Příspěvků: 8, poslední: 28.9.2023 10:51:4270858.Nejede nebo nestartuje
Dobrý den mám doma jawu 20 a nedrží mi volnoběh. Za studena to nastartuji na třetí našlápnutí bez cupování a drží volnoběh 3 minuty potom motor zpomaluje a chcípne (když šáhnu poté na motor tak je teplý). Pak už motor nejde nakopnout. Hladinu mám kousek menší než by měla být. Nevíte co stím? Nepomohla by tomu 35 tryska? Mám tam nepopsanou nejspíš 38 druho výrobu a druhá druhovýroba popsaná 38 držela sotva 1 minutu a svíčka byla zaplavená? Děkuji předem za odpovědi.
Máš to na volnoběh pořád bohatý, víc se to projevuje zatepla, to je vlastnost většiny fichtlů.Hladinu bych už asi nesnižoval, asi bych zvednul otáčky volnoběhu,já jsem to kdysi vyřešil převrtáním volnoběžného vzdušníku na větší průměr(= povolení šroubku bohatosti na velkých karburátorech),průměr už si nepamatuju,to je ta dírka zezadu vpravo s mosaznou vložkou, možná by ji stačilo zkusit důkladně vyčistit.Pokud to přeženeš tak přiměřený volnoběh nenastavíš, takže je to na tvé riziko, je to nevratný zásah.Děravý plovák otestuješ v horké vodě, po ponoření bublinkuje.TEplý fichtl se startuje nakloněný na stranu karburátoru, studený nakloněný na stranu řadičky,at se ti daří, napiš jestli s tím děláš něco dál.Taky byly doby kdy mě to štvalo(bohatá směs na volnoběh),zkoušel jsem tam dostat pomocný vzduch provrtáním šoupátka v různé výšce, zvětšením odkapávací dírky,zvětšením volnoběžného vzdušníku, ale měl jsem v zásobě cca 10 náhradních karburátorů(v 90-tých letech byl fichtlů v likvidaci přetlak).Možná víš, že maximální výkon se dá naladit i přídavnými dírami do filtrboxu.
[El Fag]
(28.9.2023 10:51:42)
Dal jsem tam menší hladinu a za studena jsem nastartoval a drželo volnoběh asi 10 minut ,pak jsem to projel cca 10Km jízdy skoro furt plnej a pak to nedrželo volnoběh ani 10 sekund ale šlo to nakopnout ale velmi špatně a svíčka byla suchá a cihlová trochu černější. Mám tu hladinu zkusit dát ještě menší nebo větší? Svíčka je n15c 0,4mm odtrh vodítko plováku a jehlový ventil nový. Plovák není děravý "nic tam nešplouchá" a při volnoběhu po zastavení paliva to za 10 sekund chcípne.
[vahu]
(27.9.2023 19:17:46)
Proc to nechavas bezet 3 minuty na volnobeh?
[Bakoun]
(25.9.2023 23:40:48)
35 tryska to nevyřeší,uvědom si, že musí dodat dost benzínu pro částečné zatížení do cca 1/4 -1/3 zdvihu šoupátka, jejím zmenšením posuneš přechodový režim k nižšímu zvednutí šoupátka - to budeš muset dohnat zvednutím jehly-pokud to půjde, jinak budeš mít v režimu přechodu propad.Ta tryska omezuje maximální průtok a ten při volnoběhu nehrozí.
[El Fag]
(24.9.2023 12:54:28)
Tak se mi vybavil nedávný případ - stejné projevy stroje, a hlavně panáček hodně dělal to pověstné nesmyslné "cep-cep-cep". Měl silně potlučený plovák, jednou omlácenou hrankou už mu dovnitř vnikalo palivo.
Nahrazovat trysku tou 35 se mi moc nezdá, že by to něco vyřešilo.
[Venca_n]
(23.9.2023 21:58:11)
Uzavírá ti dobře plovák? Nepřeplavuje se ti to na volnoběH?Zkusil bych to nastartovat, zavřít benzín a sledovat co to udělá.Snížit co nejvíc hladinu ale tak, aby to neovlivnovalo výkon.Co ti to dělá když to zahřeješ jízdou na provozní teplotu(aspon 10km ostré jízdy), jak vypadá po takové jízdě svíčka?Jak vypadá svíčka, když po ostré jízdě necháš motor běžet na volnoběh?Máš průchodný odkapávací otvor na spodu příruby karburátoru?To ,že studený motor startuje bez přeplavení je nenormální a svědčí o vysoké hladině.
[El Fag]
(22.9.2023 20:37:03)
Sámí originální s novým filtrem od jelínka a svíčka má odtrh 0,5 mm
[vahu]
(22.9.2023 16:08:26)
Jak je na tom vzduchovy filtr a airbox. Tohle vypadá na bohatou smes. U svicek upravujes vzdalenost elektrod na 0.4mm ?
[maspe]
(21.9.2023 23:08:25)
Příspěvků: 8, poslední: 25.9.2023 23:11:3670856.Elektro
Ahoj,
máte někdo zkušenosti s tímto na fichtlovi?
https://allegro.cz/nabidka/zapalovani-cdi-stator-12v-jawa-50-romet-ogar-200-14174843176
jc3-nevidím tam nikde regulátor a cena toho co je vidět na inzerátu mi připadá přemrštěná.
Marek 2003, já bych to nezavrhoval, ta cena vypadá pěkně(otazka je jak to bude spolehlivé a jaký výkon to na těch 12v dá).Díky za odkaz.
[El Fag]
(22.9.2023 20:46:23)
Díky za názor, ale ptal jsem se na zkušenosti. Vape znám, ale je to furt jen 6V a v default zapojení to stále neumí svítit a troubit dohromady.
Takže opakuji, ptal jsem se po zkušenostech.
[Marek2003]
(21.9.2023 9:52:21)
Zapalko z čínskýho skůtra, upravený na Pincka. Je za půlku než VAPE, tak snad nebude polovičně funkční. Zvýší to setrvačnost kliky, Pincek bude hodnější, a možná líp potáhne v kopci.
[monty]
(20.9.2023 21:48:37)
Příspěvků: 4, poslední: 21.9.2023 8:44:0670855.Informace
Chlapi chci se zeptat jestli je problém když dám na panelku 250/559 zadní blatník z kývačky. Měli by být stejný, na panelku jsem nesehnal ale můžu mít pěkný z kývačky(zase lepší než turek)
Záleží, jaký kývačkový to je, jsou minimálně 3 typy. První typ bez zadního lemu, druhý typ se zadním lemem a třetí typ s výrazným - vystouplým zadním lemem. Poslední typ by měl být tvarově stejný s Panelkami.
[Prohorovka]
(21.9.2023 8:44:06)
A panelka, pokud se pamatuju, často nemá pod zadní odrazkou plech.
[longr]
(20.9.2023 15:08:14)
Dle katalogů mají stejná čísla, tak jsou stejné.353/1960 a 559/1969.
[holdas]
(19.9.2023 23:11:47)
Kývačka nemá výztuhy, tudíž je teoreticky méně pevný. Prakticky jsou ale panelkové dost často pod výztuhami vyrezlé.
Otvory pro světla by měly být stejné. Akorát nevím jak má kývačka řešené kabely ke světlu, měl jsem jeden blatník kde byla jakási "zabudovaná" svorkovnice. Panelka má jednoduše otvorem vedené kabely. To ale na funkci nebude mít zásadní vliv.
[559ka]
(19.9.2023 22:22:07)
Příspěvků: 1, poslední: 19.9.2023 9:34:1670854.Informace
Koupil jsem repliku trubky přední vidlice na panelku vyráběnou na Slovensku. Oproti originálu nemají otvor 2 mm v horním zápichu kluzné plochy. Vadí to něčemu, nebo to mám dodělat???
Už si nevybavuju, jak přesně ta trubka vypadá, ale měl by to být mazací otvor, kterým se při propérování vidlice tlačí mazací olej z vnitřku trubky na kluznou plochu. Prohlédni si, jak je řešeno mazání, jestli se tam olej může dostat odjinud. Pokud ano, tak to neřeš, pokud ne, otvor raději vyvrtej. Co si vzpomínám, např. trubky vidlic 638 měly taky 2 výrobní provedení. Starší měly po obvodě dvě užší mazací drážky a v každé z nich otvor, kdežto novější provedení mělo jen jednu silnější drážku - zřejmě zjednodušení výroby.
[Ota]
(19.9.2023 9:34:16)
Příspěvků: 5, poslední: 18.9.2023 13:36:4470852.Informace
A je to tady. Mám Jawu 350 640 a občas v motoru něco zarachta. Je to takový kovový zvuk. Stane se to pár vteřin po nastartování. Nebo když jedu xkm tak pak na neutral. Co by to mohlo způsobovat. Děkuji za Vaše odborné rady.
Může to bejt cokoliv. Nemáme tady křišťálovou kouli. Sám musíš pátrat po původu zvuku. Pokud ovšem motor najel bez větších oprav 70000 km, už bude nejspíš pomalu zralej na generálku... Druhá možnost je jezdit, dokud ty pazvuky nezesílí, nebo dokud to pojede...
[Ota]
(18.9.2023 13:36:44)
Těsnění měnit nemusíš, pokud se ti ovšem při sundávání deklu nepoškodí. Po 70 tisících tam však bude potřeba toho vyměnit víc než jen těsnění.
[pračlověk]
(15.9.2023 22:39:04)
Mám najeto 70000,kdyz bych to víko sundal. Stačí ho pak zase vrátit, nebo se musí měnit těsnění.?
[Kvido]
(15.9.2023 21:01:52)
Kolik máš najeto na primární řetěz, asi by bylo záhodno se na něj mrknout.
[panjawa]
(15.9.2023 15:28:27)
Motory 638 rachtají už z výroby. :D A teď vážně. Obecně, pokud je to na neutrál, tak mohou škrtat o sebe ozubená kola v převodovce, záleží na vymezení vůlí.
[Čezet-rider]
(14.9.2023 21:39:32)
Příspěvků: 1, poslední: 27.10.2023 22:17:4770851.Automobily a jiné vehikly
Ahoj,měl by někdo tištěný český návod k autu Peugeot 206+ r.3/2009
Děkuji za odpovědi
Příspěvků: 2, poslední: 15.9.2023 7:37:1970850.Informace
Zdravím, chystám se namontovat píst na ojnici (ČZ 477) a vidím, že klec jehlového ložiska má menší rozměr, než rozteč ploch uvnitř pístu(22,3mm), což znamená, že po nalisování čepu pravděpodobně nebude klec uprostřed ojnice, a jehly ložiska tedy nebudou uprostřed oka ojnice, což se mi ze strojařského hledika nezamlouvá. Klec je dlouhá 20mm, jehly 16mm.
Je toto normální stav, nebo mám špatnou/krátkou klec, nebo se klec má vystředit na čepu nějakými podložkami?
Díky za názory a zkušenosti,
Při běhu motoru se sama vystředí.
[ED250]
(15.9.2023 7:37:19)
Je to normalni stav,
[maspe]
(14.9.2023 19:48:57)
Příspěvků: 7, poslední: 18.9.2023 13:44:4670849.Nejede nebo nestartuje
Ahoj, potřebuju poradit, vymezují převodovku na 250 panelce
Mám tam novou převodovku tu upravenou.
Už i novou kulisu,tyčku.
Vymezim hřídel samotným ale jak tam dam tyčku co vede vidličky, složim tak najednou ve vule prič i mi přijde že to jde hůře složit, a dale mi špatně dořazuje jednička a čtyřka a u trojky jde otáčení (jako jediné ztuha)
Už jsem daval i podložku pod kulisu a s stejné, ložiska i pouzdra nová, uz to jezdilo ale zaradila se mi najednou 3ka a 4ka ( už jsem to tady řešil) ale do teď nebyl čas. :-) díky za nápady
U Jawy se zásadně vůle na předloze vymezuje zleva, to ale neznamená, že je to dogma, někdy může být třeba vymezit i zprava. Mezi bloky by se nemělo dávat těsnění - jen tmel, pokud ovšem nebyly bloky rovnaný zbroušením, kdy je třeba papírovým těsněním dohnat ubraný materiál. Co se týče špatnýho dořazování jedničky a čtyřky, v prvé řadě zkontroluj, jestli při zařazený jedničce a čtyřce není vodící kolíček vidliček až na konci drážky v kulise - vždy tam musí být drobná vůle. pokud není, je toto třeba řešit podložení kulisy, nebo nějak jinak. Zkontroluj i vidličky. U replikových se mi stalo, že když jsem je dal na stůl vedle sebe, tak na jedný byl ten vodící kolíček, kterej zapadá do drážky v kulise, o celý 1 mm posunutý. Převodovka pak nešla vymezit.
[Ota]
(18.9.2023 13:44:46)
Přečti si Dočkala, je tady v technice. Tam je stať nejen o vymezování převodovky, ale i o funkci. Není špatné o tom něco vědět.
[longr]
(15.9.2023 10:31:18)
Hmm na vidličky kouknu a ja myslel že se vymezuje pouze vpravo a
. Jo a to namazáni je dobrý nápad ještě vyzkouším širší těsnění mezi bloky
[kejbl]
(14.9.2023 23:29:13)
Pro jistotu ty vidle zkoukni na skle. Ja mel taky fungl novou litou vidlicku a spodni tenky zoubek byl vyhnuty, ze sotva sla dat do drazky a tocit neslo.
[maspe]
(14.9.2023 22:35:36)
Že se to s tyčkou blbě skládá, je vcelku normální. Hlavně všechno dobře namaž. Zasucha to jde všechno hůř. Hřídel nevymezuj předem. Prvně naskládej převodovku komplet a vyzkoušej. Vůle vymezuj až podle toho, jak bude řadit. Ono se říká vymezovat jawu zleva nebo čz zprava, ale někdy se hodí i opak. Navíc tahle upravená převodovka je bližší čz a hlavně snese i větší vůle, než jawí kývačková/panelková.
[longr]
(14.9.2023 22:29:36)
Vidličky jsou nové a odlitky. To je ta upravena 634 do panelky. Ale teď jak to čtu tam jsem tam neměl spojku tak že jako neutaženy hřídel ale na ty ložiska kouknu
[kejbl]
(14.9.2023 20:06:52)
Nemáš ohnutou vidlicku ? Vse je doklepnuto na misto? Loziska k segrovkam? Ja prevodovky delal vzdy tak ze komplet slozim, proradim a pak resim co to dela a proc. Pokud nedorqzuje jak 1 tak 4, tak bude treba snizit limec na vystupnim naboji.
[maspe]
(14.9.2023 19:54:26)
Příspěvků: 9, poslední: 15.9.2023 23:46:4170848.Informace
Ahoj,
dostal se mi do ruky válec na ČZ 175/477 "napaden kutilem" který má zvýšený výfukový kanál proti originálu přesně o 2mm. Vysvětlí mi někdo prosím jaký vliv to má na chování motoru a zda je to použitelné na běžnou jízdu?
Chjo... myslíš, že jsem vzal 2mm výšky z celého dna pístu?
[čondra]
(15.9.2023 23:46:41)
čondra: A divíš se, když jsi snížením pístu výrazně snížil kompresní poměr? Každopádně se musí dát menší sekundární kolečko i o dva zuby menší.
[edward]
(15.9.2023 17:03:07)
Kdysi jsem to na své 175 udělal taky, ale radši jsem to ubral (2mm) na pístu abych nezkurvil válec. No a výsledkem bylo, že to nejelo vůbec :D
[čondra]
(14.9.2023 16:17:46)
2 mm na tomhle motoru jsou celkem v pohode. Origo hrana je od hrany vyfuk. kanalu k vrchu valce asi 40 mm, ja jezdil i 36,5 mm mimojine. Je k tomu upravena hlava aspon? Troufam si rict, ze minimalne bez toho ten motor bude tocivy, ale zaroven takovy "jalovy". Valec 477/487 je nejvic zavreny na sani, pak jsou prefuky a vyfuk. kanal je az nakonec.
[Bakoun]
(14.9.2023 15:12:52)
Zkus a uvidíš. Záleží, jak si to sedne s naladěním výfuku. Slícuj kanály mezi blokem a válcem. Připrav se, že bude potřeba poladit karburátor a třeba ti to bude vyhovovat. Teoreticky by to mělo získat nějakého šemíka nahoře a ztratit spodek. Mělo by to být točivější, což při pouze čtyřkvaltu není až taková výhra. Na bráchovo 559 motoru jsem nejdřív lehce upravil kanály, bez změny časování a motor získal de facto v celém rozsahu. Nahoře se cítil dobře a živě. Pak jsem vyhlazením výfukového kanálu zvedl hranu o cca půl až jeden mm a motor je o poznání točivější a živější. Malinko ztratil na traktorovitosti. Koho baví jezdit svižně, využívat výkon a točit 3 a 4, tak super. Kdo tam chce dát ve 40km/h 4 a víc neřadit, tak zvednutí horní hrany není asi to pravé ořechové. Když se zvedá hrana a max výkon se dostane do o nějakou stovku otáček výš, stojí za úvahu použít menší sekundární kolečko. Motorka znatelně ožije. Taky se tím částečně kompenzuje ztráta momentu v nízkých otáčkách.
[-]
(14.9.2023 14:08:59)
Bez dalších úprav, jako je i rozšíření přefukových kanálů, nejspíše ano.
[Ota]
(14.9.2023 14:02:15)
Takže pokud to správně chápu, je to k ničemu?
[Cezetak]
(14.9.2023 13:13:55)
1 kůň = 1 litr
to znamená, sehnat válec co má kanál o 2mm snížený a budeš mít super spotřebu.
Hlavně to nepřehnat aby ti v nádrži benzín naopak nepříbýval :)
[Jakub PB]
(13.9.2023 20:35:24)
2 mm je dobrý. Přidá to odhadem 2 koně výkonu , a dva litry na spotřebě.
[monty]
(13.9.2023 20:22:04)
Příspěvků: 16, poslední: 18.9.2023 18:46:0170847.Veteráni
Ahoj všem, poradil by někdo, jaká kolečka se v pohodě dají použít (tj bez poškození karteru) v motoru 353? Standard se vyrábí 15-19 zubů, ale dá se sehnat a bez problémů jezdit i menší kolečko, cca 14 nebo 13 zubů? Potřebujeme trošku silnější převod na 353 se sajdou, budou na ni jezdit 3 jezdci o celkové váze cca 280 kg. Díky moc za jakékoliv zkušenosti
JAWA se sajdou není a nikdy nebude blesk.
Myslím,že nějaká vzdálenost kola má smysl u soupravy se 100 a více konma, při rychlosti 120 a víc.
Kejvačka 250 s kočárkem se tak trošku rychleji šine, tam je to asi dost jedno......
[monty]
(18.9.2023 18:46:01)
úplně nevím jak myslíš ty "přední,nebo zadní díry v rámu sajdy pod tlumičem". Rám sidecaru má platli kam se přišroubuje držák tlumiče a kde jsou 4 díry nejde to tam přeci dát o 30mm jinam. Našel jsem obrázek rámu v inzerátu třeba zde: https://motorky.bazos.cz/inzerat/174163050/podvozek-velorex-sidesidecar-560.php
Jestli nový klasický tlumič oproti původnímu gumovému puku řeší jinou vzdálenost mezi osami kolo side/kolo motorky netuším, ale všude je všechno pevně a bez flexy a svářečky s tím neuděláš nic.
[jelenl]
(18.9.2023 15:05:10)
Vzdálenost os sajdy je daný tím,jestli někdo už měnil tlumič za modernější a jestli použil přední,nebo zadní díry v rámu sajdy pod tlumičem.
[Mates]
(17.9.2023 14:13:11)
Jelenl, rad bych pomohl, ale ta sajda co dělám pro kamaráda je zatím v krabici 😁
[Prohorovka]
(16.9.2023 14:18:01)
..."kejvacka se sajdou je obecne nad 80 km/h temer neriditelna" a tady doufám, že se mi to podaří trochu vyřešit. (no uvidíme). Mám rám sajdy, kde byl rozpadlý držák blatníku. Někdo tu trubku chytře zavařil a tak tam voda zmrzla, trubka praskla,zrezla -> proto musí být a je v originálu ze spodu díra! A jak jsem to tak měřil, vzal jsem si i malůvku jak to má být k motorce připojené a je tam důležitý rozměr.
Osa kola sajdy Velorex 560 má být o 190mm předsunutá před osou zadního kola motorky, v připojení loďičky k Péráku je tam dokonce i 250mm. JENŽE, když jsem to měřil, tak mi to je reálně pouze 160mm a to jsem dal kolo na motorce až dozadu. Rám sajdy mám originál, nevařený, díky zadnímu držáku pod motorem to ani nejde dát moc jinak, takže si skoro myslím, že to tak má každá sajda 560 a možná z toho plyne, že to je ve vyšších rychlostech neřiditelné...
Přijde mi, že takhle blbě to musí mít každá 560 a nechápu kde se stala chyba. On to nikdo asi neměří, protože všechny úchyty jsou daný, ale je to opravdu 160mm a proto to podle mě na silnici pak nesedí. K tomuto jsem zatím teoreticky došel já.
Pohorovka: můžeš to odměřit, kolik máš mezi osami kol? Nebo někdo jiný? Docela by mě to zajímalo a nejspíš nejsem sám ;-)
[jelenl]
(16.9.2023 9:28:28)
A dělají se pastorky pro náhon tachometru s větším počtem zubů na motory Jawa 250?
[Prohorovka]
(15.9.2023 20:35:32)
Zalezi jestli montaz sajdy byla delana dle specifikace vyrobce. Treba ja v papiru od jawy mel primo napsanou zmenu nahonu rychlomeru pro kompenzaci zmeny sekundarniho prevodu. Jinak kejvacka se sajdou je obecne nad 80 km/h temer neriditelna. Komfortni rychlost s akorat zatizenou sajdou mi prisla tak 70km/h.
[maspe]
(15.9.2023 17:42:50)
no, pravdu máš ;-), ale nelíbí se mi to :-D a jak by řekl, jeden kolega: ... a tady se to pos...o!
[jelenl]
(15.9.2023 10:14:18)
Jelenl, musím tě zklamat, ale odpověď jsi nedostal, ten tachometr žene náhon z převodovky, nikoliv od kola. Takže když změníš sekundární převod z 19z na 15z, tachometr ti sice bude ukazovat dejme tomu těch 90 km/h, souprava pojede ve skutečnosti cca 70 km/h. V tomhle případě spíš ten tachometr funguje jako otáčkoměr než jako přesný tachometr:D
[Prohorovka]
(15.9.2023 7:26:03)
jelenl: to záleží minimálně z 50% na odvaze jezdce.
[maspe]
(13.9.2023 21:51:20)
jsem zvědav na zkušenosti, jak moc příjemné a řiditelné to bude s takovým nákladem.
[maspe]
(13.9.2023 21:49:20)
Jelenl: záleží na použitým kolečku. Pokud na sólo 353 ve 12 k verzi uvažuju ideální cestovku se seriovým 19z kolečkem 70 km/h, tak se sajdou a 15z kolečkem při stejných otáčkách motoru pojede cca 55 km/h.
Myslím, že 350 bude mít se sajdou vždycky navrch nad 250, rozhodně nad model 353. Panel 559 je na tom o něco líp. A vůbec žebrák bude souprava původní 9k verze 353 se sajdou🙂
[Prohorovka]
(13.9.2023 21:28:10)
Monty: Není těch 15 zubů vhodných spíš na motor typu 559? Ono 353 je o něco dýchavičnější....
[Prohorovka]
(13.9.2023 21:21:42)
Pokud bych se mohl přidat s dotazem: Jaká je ve dvou lidech celkem cestovní rychlost u té 250/353 + Velorex 560?
Je mi jasný, že ten výkon je malý, ale prý má tenhle motor dost sílu naopak s 350/354 nemá takový spodek a aby to se sajdou jelo, musí se to dost točit. V kopcích jsou ty 250 dokonce silnější? Pokud má porovnání a může se k tomu vyjádřit?
[jelenl]
(13.9.2023 21:03:04)
15zubů je na 250 se sajdou akorát. Zbytečný řešit menší.
[monty]
(13.9.2023 20:23:01)