Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 11, poslední: 18.7.2023 14:35:2070782.Informace
Přátelé, v pondělí 10.7.2023 mi byl ukraden Velorex 16/250. Pokud byste někdo zaznamenal nějakou inzerci, byl bych vděčný za informaci! Děkuji! Pavel Lochman
Díky všem za nápady. Odvezli ho v pondělí 10.7. v noci bílou dodávkou, snad Peugeot Boxer, víc moc nevím. Na Facebooku to mám na několika místech.
[pavel.paja]
(18.7.2023 14:35:20)
Přesně tak. Pokud ho chceš zpátky, musí to sdílet celej facebook. Čím víc lidí to bude vědět, tím menší šanci ti sráči budou mít to kdekoliv vytáhnout na světlo
[Kubas]
(17.7.2023 10:21:50)
Chce to maximum podrobností, kde a v kolik se to stalo + aktuální fotky a hned s tím na sítě (FB). Zloději ví kde co a v kolik to ukradli, tím to nezhoršíš.
[grošák]
(17.7.2023 9:23:42)
Kamoš ho našel po několika letech když ho zloději prodávali.
[HonzaBK]
(17.7.2023 7:02:30)
Když ukradli velorex čtyřkolák, našel se v zaparkovaný dodávce
[Kubas]
(15.7.2023 19:38:29)
Došlo k tomu u Olomouce, to ale nepovažuji za nic směrodatného, odvezli ho bůhvíkam. Fotka je v profilu a datech. Úplně detaily popisovat nechci, kdyby koukali sem, to je logické. Prostě kdyby někoho něco cvrnklo do nosu, svět je malý a o náhody tu není nouze.
[Pavel]
(15.7.2023 19:00:44)
Předpokládám, že je to ten, co má v profilu...
[pračlověk]
(15.7.2023 18:43:04)
Doprdele proč nikdo nenapíše kde došlo ke krádeži? Jak vypadal? Takhle je nám tvoje informace totálně na nic
[Kubas]
(15.7.2023 17:38:56)
Ten už je převlíknutej.
[Sliz]
(15.7.2023 8:58:54)
Co doplnit nějaké informace o tom jak ho rozlišit kdyby ho někdo viděl? Ideálně fotky?
[PB]
(15.7.2023 8:48:50)
Je to naléhavé, posouvám tedy nahoru, omlouvám se a děkuji!
[pavel.paja]
(14.7.2023 21:16:55)
Příspěvků: 2, poslední: 14.7.2023 13:51:2070781.Informace
Zdravím vás,
potřeboval bych slyšet váš názor na řešení problému. Skládám motor 632 a po trápení s převodovkou a postupným vyřešením všech vůlí mám problém s hlavní hřídelí, která se hrozně ztuha otáčí ve výstupním kolečku s nábojem. V bloku jsem nechal jen hlavní hřídel a kolečko s nábojem. Zdá se, že bloky nejsou proti sobě úplně v ose a proto se nechce volně otáček hlavní hřídel v kolečku. Jako celek se to točí úplně volně, to asi pochytají vůle v ložiskách. Řešení, které mě napadlo je vzít pastu na ventily a lehce k sobě hřídel a kolečko zabrousit aby se zvětšila vůle v bronzovém pouzdru - hloupost?
Zkoušel jsem jinou hlavní hřídel abych vyloučil to, že je ohnutá, stejný projev. Motor jsem koupil přes net, takže nedokážu říct jak to fungovalo. Minimálně to asi nějakou dobu jezdilo, protože byla ohnutá vodící tyčka a vydřené vidličky...
Bloky nemají žádná párová čísla, jen takové symetrické dvojzáseky, nevím jestli to někdo dělal šroubovákem nebo takhle ve fabrice značili třeba náhradní bloky atd.
Pár motorů jsem složil a tohle se mi prostě nelíbí. Zase to není tak, že by s tím nešlo proti sobě pootočit, proto si myslím, že lehké zvětšení vůle by pomohlo, ale nevím co pasta udělá s povrchovou úpravou hřídele atd.
Děkuji vám
Na 634 z roku 1982 jsem měl po rozdělání taky ohnutou vodící tyčku vidliček, protože díry nejsou proto sobě, karter párové. Prostě to při montáži ve výrob ohli, aby to šlo do sebe a nemazlili se s tím. Vůle předlohy byla 1,2mm. Najezdili to asi 13 tisíc, než začala vypadávat jednička.
[pračlověk]
(14.7.2023 13:51:20)
Ložisko výstupního kolečka nesedí v katteru rovně. Stačí otřep, nebo bordel pod segerkou ložiska a sedne to křivě.
[-]
(14.7.2023 13:10:38)
Příspěvků: 5, poslední: 16.7.2023 11:32:0370780.Informace
Zdravím, chtěl bych se zeptat s jakou vůlí se dávali ložiska do převodovek 350/360.
6303
6303 c3 a nebo
6303 A
Áčkové ložisko se někdy dávalo výstupní, aby lépe snášelo namáhání. Jenže tam trpí hlavně uložení v bloku. Tenhle problém pak v Jawě vyřešili ložiskem dvouřadým.
[longr]
(16.7.2023 11:32:03)
[Jarda]: Moc to řešíte - buď 6303A nebo 6303. C3 se používá spíše pro uložení klikového mechanismu.
[Čezet-rider]
(12.7.2023 23:06:30)
Dej tam obyčejné, tedy třeba 6303. A je označení vyšší únosnosti. Používá se na hřídele vstřikovacích čerpadel apod. Na převodovku je to zbytečný overkill.
[longr]
(12.7.2023 16:04:12)
6303-Normální radiální vnitřní vůle
6303c3-Radiální vnitřní vůle větší
6303A-Kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem, stykový úhel 30°
Tak jenom pro jistotu, takže tam přijde to s kosoúhlým stykem?
[Jarda]
(12.7.2023 15:16:17)
Do převodovky VŽDY s třídou přesnosti A. Pokud není značeno (např. 6303) mělo by se právě jednat o třídu přesnosti A.
[Čezet-rider]
(12.7.2023 13:22:33)
Příspěvků: 8, poslední: 12.7.2023 12:55:2570779.všechno ostatní
Chtěl bych se zeptat kam patří plechová lamela /výpalek/ ta na ohýbaná přítlačná do koše spojky
díky
No právě jsem řešil to cukání bylo to jako když nezaskočí kolečka do sebe a jenom cvakali přitom převodovka to nedělala
[čáryk]
(12.7.2023 12:55:25)
Kluci díky za rady jdu na to
[čáryk]
(12.7.2023 12:52:03)
Pokud máte "pružnou" (ohlou) lamelu, gumový kroužek vyhoďte. Pružnost té lamely nahrazuje ten gumový kroužek, který se do měsíce splácne a nepruží. Naopak, s pružnou lamelou hrozí, že ta guma při vypínání spojky vyskočí do mezery, kde se roztrhá a brání správné funkci spojky. To se nejen mě stalo.
Takhle konstrukce spojky potřebuje nějakou pružnost, jinak při záběru cuká. Jawa nejprve udělala konstrukční chybu použitím gumového kroužku, kterou později nahradila menší konstrukční chybou ohnutím zubů spodní lamely, která ale není z vhodného materiálu. Dobrým řešením by bylo normální plechovou lamelu podložit nízkou talířovou pružinou z vhodného materiálu. Ale ta se tam zřejmě nevejde bez úpravy spodního unašeče.
[Deadman]
(12.7.2023 12:40:32)
čáryk: Okroužek vyhoď uplně a lamelu tam dej tak jak je.
[Hlade]
(12.7.2023 12:37:37)
a nebo ji vyhodit a dát všechny lameli rovný
[čáryk]
(12.7.2023 11:58:09)
mám tu ohnutou cik cak no a co ji přeohybat , a nebude tam dělat bordel s tou gumou /gumový kroužek
[čáryk]
(12.7.2023 11:56:54)
Novodobá má zoubky vyhnuté cik cak. Původní má jen jedním směrem - montuje se vyhnutím do motoru (venek \ motor). Dle slov myslím Deadmana a funkcí spojky je vyhnutí cik cak nežádoucí - funguje, ale rychleji se opotřebí. Ideálně by bylo všechny zuby ohnout jak mají být - jedním směrem, ale je nutné aby všechny byly vyhnuté stejně - ne nějaký víc a druhý méně.
[JohnyR]
(12.7.2023 11:36:18)
Pružná lamela jde do koše jako první - hned na vnitřní koš spojky.
[Ota]
(11.7.2023 22:19:31)
Příspěvků: 26, poslední: 26.7.2023 20:45:3570778.Automobily a jiné vehikly
Zdravím, vím že to není úplně Jawa, ale je to dost podobné, u motoru z Trabanta vyměňuji těsnění, gufera atd. Motor dlouho stál, ale byl odstaven jako funkční.
Chci se zeptat, písty, jak jsou na foto mám nechat takto, nebo něco mám přejet pilníkem, abych zdrsnil povrch ? Nevím zda se to považuje za přídření, proto posílám foto. Jinak motor má dost dobrou kompresi oproti jinému co jsem provozoval a jezdil, motor bude jezdit jen občasně. Děkuji
https://ctrlv.cz/cdBL
https://ctrlv.cz/qe4
Kačena měla taky jen jednookruhové brzdy bez posilovače. Naložené to nebrzdilo nijak zázračně. U kol to mělo redukce, což zvyšovalo světlou výšku, ale taky snižovalo stabilitu. Proto se to houpalo.
[longr]
(26.7.2023 20:45:35)
Jo Kačena - akorát jsem si vzpomněl, na vzpomínky Zikmunda, jak na to nadávali při další cestě do Asie, že tomu pořád něco bylo a pak už snad měli i přípravek na vyndavání motoru z auta, že to bylo rychlejší, než tam něco lovit...je to myslím v tom dokumentu "Století...M. Zikmunda"
[mais]
(26.7.2023 19:30:39)
K dotazu s křížkem po funuse. Na trabochovi netřeba na motor sahat, dokud si o to sám neřekne. Moc na to nevidím, ale přidřené mi to nepřipadá. Na písty bych nesahal. Do benzínu kvalitní olej a případně přidávat aditivum vif pro rozpuštění karbonu. K ostatním diskusím. Minulý režim s obrovskými potížemi generoval, co generoval. T603 viz mais. Doplním jen, že motor byl sice zajímavý, ale zcela nesmyslný a složitý a poruchový a drahý a hlučný. Byl tak složitý na opravy, že se to řešilo dokonce výměnným způsobem celý komplet motor ven a do továrny. Papalášský řidič to sám opravit a udržovat nezvládl. V servisu se s tím dny co chvíli trápit by znamenalo mít pro ředitele, nebo na národním výboru o auto navíc. Šlápnutím do h bylo použití do 805. Spotřeba prázdného zajetého náklaďáku při 20 stupních Celsia byla psaná 24 litrů benzínu na sto. Reálné podmínky, trocha nákladu a horší cesta a spotřeba astronomická. Říkal mi kamarád, že ji měli jako hasiči. Průměrná spotřeba sto na sto.
[-]
(25.7.2023 15:02:44)
V pohodě ne, velorex neboli Oskar byl myšlen jako motorka do zimy a špatného počasí jako takový plní úkol dobové dobře..ale neznalci od piva krafou dle hesla není třeba fakta znát stačí dobře zakrafat
[Mais]
(25.7.2023 11:21:43)
Jo mimochodem, nesmrtelní dědci jsou teď s Velorexy po ose v Gruzii. Míří k Araratu.
[longr]
(25.7.2023 10:23:05)
Tatry měly zajímavé motory, ale blbé rozložení hmotnosti. Těžký motor vzadu za nápravou, to nebylo úplně ono. Kdyby byl motor vpředu a třeba převodovka vzadu možná by to mělo lepší jízdní vlastnosti. Trabant byl sice poněkud zaostalý, ale lehký a svižný. Sice trochu smrděl, ale nejezdil vůbec špatně. Proti škodovkám měl přesné hřebenové řízení, motor vepředu a příčně uložený, tedy moderní koncepce.
Mám sice československá auta rád, ale nijak si je neidealizuju.
[longr]
(24.7.2023 21:50:43)
Deadman: popravdě čekal, jsem, že tu hrůzu T603 uvedeš - dělá to každý, kdo na ní nemusel něco dělat. Bylo to tak povedené auto, že např dvouokruhový brzdový systém se tak ...., že jej nahradili ověřeným jednookruhem, jízdní vlastnosti - no znalci dopravních nehod by mohli vyprávět, na západě by tomu říkali widow maker, zapalování se do toho dávalo dvoje, jak do starý bugatky - a hodilo se (vlastní zkušenost), trabant nebyla žádná sláva, ale je třeba si uvědomit, že byl homologován ne jako auto, ale jako lidový vozík - a ve své kategorii je to velmi povedená konstrukce - můžeš si to srovnat třeba s konkurencí z Itálie, š 1000MB byla tragická, ale zajímavá už tím,že než šla do výroby po mezitypu spartak a spol, už bylo známo, jak bude vypadat její následovník (ještě horší)
[mais]
(24.7.2023 14:45:27)
V čem že byla T603 tak excelentní krome fakt hezkého ikdyž už tehdy zastaralého vzhledu?
[-]
(24.7.2023 14:31:42)
Mais> Z těch českých např byla excelentní T603. Zajímavé a na svou dobu slušné jsou v mém pohledu všechna auta před Oktávkou. Š1000MB byl alespoň zajímavý technologický posun, přestože slepá cesta. Vše potom byl už jen úpadek. Až Favorit je zajímavý tím, že nás posunul z pravěku na chvost západních automobilek.
Trabant je zajímavý jen tím, že země, která nedokázala vyrobit použitelný motor ani neměla materiál na karosérie, dokázala s motocyklovým motorem udělat přibližovadlo, kterým se s dávkou sebezapření dalo někam dopravovat. Proto to uznale nazývám nejúspěšnějším pokusem uplést z hovna bič. Protože přesně to Trabant je.
[Deadman]
(23.7.2023 23:45:00)
Hodnota těchto vozidel dnes spočívá hlavně v připomínce toho, kam to vždy nutně musí dopracovat socialistické hospodářství...
[Jad]
(23.7.2023 21:48:08)
Deadmane tak se pochlub, které východni poválečné auto má dle tebe nějakou cenu a není to totálne opovrženíhodna vec
[Mais]
(23.7.2023 14:29:42)
Jasně, Trabant je nejúspěšnější pokus uplést z hovna bič v celé historii. S Velorexem se to moc nepovedlo, tam to hovno bylo velmi malé.
[Deadman]
(22.7.2023 14:28:26)
Kamaráde, rozdíl mezi Velorexem a Trabantem je propastnej, protože Trabant byl vyráběnej jako plnohodnotnej, byť nízkonákladovej vůz v NDR pro normální rodiny, ale Velorex, to byla naše ČS specialita po tělesně vadné, pro nemocný a pro ty, co neměli prachy na normální auto...Mrkni na Vrchní, prchni, tam je to vidět, když se snaží předjíždět a pak ho ztlumí příslušník...To je tak, jak na ty lidi pohlíželi. Ale jasný, dneeska je to specialita na silnici a vidím rád obě tyhle pekla..když už je potkám.tak jim mávnu:-')
[sam559]
(19.7.2023 23:09:01)
sam> Trabant jen následuje ještě mnohem horší zgarb - Velorex. Ten byl naprostým etalonem zoufalství, dnes je to cenný veterán. Zatímco Trabanta si někdo může koupit z nostalgie, že se v tom vozil jako malé dítě, u Velorexu je to zcela nepravděpodobné. Ani jedno z toho si soudný člověk nekoupí pro radost z jízdy. Poměr cena hodnota je také hrozný.
Každopádně bych negenerálkoval fungující motor, který najede 100km ročně. To by zajížděl 15 let.
[Deadman]
(18.7.2023 19:49:40)
Sice nepíšeš, jestli ten motor bude jezdit na poli a do lesa nebo po silnici v autě, ale včera Vaculík uvedl další video a tentokrát se úplně rozplíval nad konstrukcí Traboše...Auto, za který se tehdejší majitel styděl až na půdu a všem ostatním byl pro smích, no, ale doba se změnila a dneska je vše jinak..Je to přece Veterán.:-)
https://www.youtube.com/watch?v=PhD3-X1Scao
[sam559]
(17.7.2023 15:02:27)
Pod válce jen papír který namažu olejem.
[HonzaBK]
(14.7.2023 6:56:44)
Za mně Hondabond.
[70CB750]
(13.7.2023 11:57:30)
... z různých silikonů, loktajtů a podobných vynálezů se mi nejlépe osvědčil modrý Hylomar M. Stojí sice celkem dost, ale mě fungoval pokaždé bez problémů....
[Bubak]
(13.7.2023 10:02:50)
Prodává se několik tmelů, které lze použít spolu s těsněním. Třeba Loctite 5922. Loctite je drahý, ale určitě je víc produktů za lepší cenu.
[longr]
(12.7.2023 16:15:33)
Můžeš to udělat s vazelínou i se silikonem. Žádnej silikon papír nerozpouští, to je nesmysl, poškození těsnění spíš vytvoří malý utah. moment šroubů, vysoké teploty, tlaky, chemikálie apod.. Vazelína + papír a hermetik se na těsnění strojů používali odjakživa, protože nic jiného nebylo. Dneska jsou těsnící materiály někde úplně jinde. Vazelína má jednu nepříjemnou vlastnost - teplotou vzlíná ven a bere s sebou i olej z motoru - takhle těsněný motoru jsou po letech zalepený šmírem. Benzín samozřejmě vazelínu vypláchne, když se do spoje dostane. Silikon (i ve spojení s papírem) je zase ideál na převodovky s olejem, ale v motorech mu škodí rozpouštědla a hlavně benzín, což se může a nemusí projevit roztěsněním spoje. Můžeš to zkusit, co udělá benzín s běžným zatvrdlým silikonem. Za 2 dny je jak mejdlo...Doporučuji tedy vyzkoušet nějaký lepší matroš, koupit menší tubu spec. těsnění na motory, např. nějakej polyuretan, Loctite. Důležitá je opravdu odolnost proti rozpouštědlům, protože teplotu, olej, to zvládaj všechny. A na těsnící plochy (papír oboustranně) dávat úplný minimum tmelu, ať po stlačení neleze ven - vypadá to hrozně nebo to utřeš do hadru. Jen ucpat díry, jako když si mažeš krajíc chleba máslem za kilo:-) zdar sam559
[sam559]
(12.7.2023 12:10:01)
Příspěvků: 22, poslední: 29.7.2023 18:22:3570777.Nejede nebo nestartuje
Zdravím mám Jawu 350 640 motor 638 zapalování Vape moto jede v pohodě jak se zahřeje tak chcípne a nejde nastartovat nebo ji vypnu a už nenastartuji až cca po 20 min. nastartuje .Svíčky brix 15C,kable, zapalovací cívka nová. Svíčku jak dám na kostru to háže. Zkoušel jsem přímo do válců stříknout benál a nic.Průtok benzínu je ok. Gufero pod alternátorem nové a nic se nezměnilo.Má někdo nějakou radu? Karbec vyčištěny seřizený jinak moto jede pěkně děkují za každou radu.
Taky bych to tak viděl. Tepelná hodnota svíčky by měla ovlivňovat její teplotu kdy dochází k samočištění (kolik odvádí tepla). N15 se běžně používá, takže si nedovedu představit, že by se tak zanesla (nebo roztavila), že by nepálila a N14 by měla být OK.. Si tedy myslím. Asi by napověděla její barva a stav.
[JohnyR]
(29.7.2023 18:22:35)
Spíš bych tipoval, že pomohlo jak se při výměně svíček zahýbalo kabelama a fajfkama... Tenhle motor musí jet na 14 i 15 svíčku bez problémů.
[Jad]
(28.7.2023 7:20:20)
Držím palec, ať je to tím. O pár příspěvků níž je info, že po výměně svíček na N14C to nefungovalo. U dvouválce spíš začne vynechávat jeden válec, než že by vynechaly obě svíce najednou. Mně Vape jezdilo i s povolenou svíčkou a úplně uhořelou střední elektrodou, aniž bych si čehokoli všiml. Svíčka se uvolnila, díky tomu se přehřála a elektroda uhořela. Po střední elektrodě zůstala ve špičce izolátoru dva milimetry hluboká prázdná díra. Bez jediného vynechání zapalování a bez problémů se startem.
[-]
(26.7.2023 14:37:57)
Pánové děkuji všem závada odstraněna pomohlo vyměnit svíčky původní N15C za N14C moto startuje na první šup .
[Reno]
(25.7.2023 19:44:53)
Z oplechovaných fajfek stačí sloupnout ty plechy. Pod tím je klasická odrušená bakelitová fajfka.
[longr]
(17.7.2023 12:33:51)
Nové fajfky s oplechováním bych doporučil zahodit tak jako tak, i kdyby zrovna nebyly příčinou současného problému. Dříve nebo později totiž problémy dělat začnou, je to šmejd.
[Jad]
(17.7.2023 12:03:55)
Fajfky jsou nové plastové do kola je plech.odrušeni.Nevsim jsem si že by to někde bokem probíjelo.
[Ren]
(17.7.2023 8:31:30)
Čo fajky? Aké tam máš? Pôvodné plechové? Neprebíjajú, keď sú založené v hlave?
[passion]
(16.7.2023 15:25:03)
Tak jsem našel doma svíčky N14C tak jsem je tam hodil moto 2x po zahřátí pěkné chytla a po 3 už opět nic
[Ren]
(13.7.2023 20:17:24)
Pojistka přece u Vape na zapalování nemá nic společného
[Ren]
(13.7.2023 15:33:04)
mě dělala podobnej problém pojistka (nožová). Byla prasklá a jak se zahřála, tak se kontakty roztáhly a chvíli to nechtělo jet. Mě teda stačilo počkat 5-10 minut.
[Akamu]
(13.7.2023 13:01:34)
Marlboro jsem s Opavy . Snímač je čistý nový ještě jsem ho vyfoukal a už jsem psal cívka je nová to stejné dělá i na staré cívce
[Ren]
(13.7.2023 11:06:33)
Ahoj.Mne presne toto robila malá ocelová špona na snímači zapalovania.Pozri či tam nemáš niečo na tom snímači byť len mikrokúsok.Ja ako som to očistil odvtedy bez závad.Tiež som tomu neveril ale bolo to tak.
[Fejo385]
(13.7.2023 8:01:34)
Souhlas s Otou, buď máš vadnou cívku nebo bohatou směs. Klidně stačí velká volnoběžná tryska (má být 40), nedovírající sytič, případně plně utaženej šroubek bohatosti v kombinaci s nízkým volnoběhem. Bylo by fajn napsat odkud jsi, třeba ti někdo pomůže osobně
[Marlboro]
(13.7.2023 7:47:44)
Tak jsem pročistil karbec jehlu jsem dál úplně na horní drážku .Hladina 11.5mm od vrchu .A nic se nezměnilo jezdil jsem jak jsem moto zahřál chcípnul a už nenastartoval . Vyměnil jsem svíčky a nic .
[Ren]
(12.7.2023 18:39:14)
Tryska 100 by měla být s clonkou mezi kolínkem a karburátorem, 92 nebo 95 bez clonky.
Startování jen tak v zimě je jedna z nejhorších věcí, které lze motoru udělat. Motor se pořádně neprohřeje, v motoru a ve výfucích zkondenzuje kýbl vody a v důsledku to má přesně opačný efekt. Pořádně prohřát poslední jízdou na podzim a pak až na jaře.
[jc3]
(12.7.2023 13:45:25)
V zimě to startují co měsíc ze sytičem.Tryska hlavní je tam 100 dal jsem tam 92 ale to nechtělo jet vůbec zkusím ještě mrknout na tu hladinu
[Ren]
(11.7.2023 17:55:13)
Pokud to za 20 minut po vychladnuti jde naslapnout, je to s vyrazne vyssi pravdepodobnosti bohata smes nez zavada ve VAPE.
Kdyz je zima, chyta ti to bez problemu i bez sytice ?
Mas serizenou hladinu u karburatoru ? Pokud ne, tak to je prvni vec kterou zkus.
[Krizoň IV.]
(11.7.2023 17:37:07)
Vyzkouším a uvidíme jiskra se zdá být stejná.Jak ji chcipnu a nejde nastartovat tak svíčky jsou suché a mírně bílé jako by spíš málo směsi ,ale jak už jsem psal stříkal jsem benal přímo do válců a nic.Mozna jak říkáš bohatá směs ,ale proč to někdy chcípne i za jízdy.
[Ren]
(11.7.2023 15:57:34)
Nemáš spíš bohatou směs? Když píšeš, že se tato záležitost opakuje, i když motorku chcípneš sám? Když to chcípne, tak za tepla háže dobrou jiskru? Pokud ano, nehledej závadu v elektrice, ale v seřízení karburátoru. Pokud za tepla háže slabou jiskru, je vada v elektrice. Mě se takto projevovala vadná cívka (spínač) u bezkontaktu Z04. Za studena jiskra silná, za tepla sotva znatelná. Jinak zkus za tepla startovat s pootevřeným plynem. Pokud je motorka ulitá, tak s plným plynem a zavřeným benzínem. A samozřejmě bez sytiče. To by mělo pomoci.
[Ota]
(11.7.2023 14:56:16)
Příspěvků: 4, poslední: 10.7.2023 23:33:1470776.Informace
Krasny den preji pratele, jsou roztece der u vyfuku z Cz 472 a starsimi vyfuky jawy 634 doutnik stejne? Popripade i hranata kolena Czty zamena s jawackyma? Skratka prehodit komplet vejfuky z Czty na Jawu...
Roztece jsou uplne jine a hlavne umisteni der je jine. Jawa je má v prostředu výfukujakoby v ose, čz ma díry nahoře snad centimetr od lemu. Přední díra pod stupačkou je u čz na venkovní straně a u jawy na vnitřní. Buď je třeba vymyslet držák z venkovní strany nebo udelat do výfuku díru, z vnitřní strany, dat tam matku a zakontrovaný šteft aby to šlo chytit za původní držák. Ty držáky zadní je pak potřeba si vyrobit od základu druhé a cele vyfuky tam napasovat. Už jsem ty výfuky taky bastlil na svoji 638, je to prakticky stejné jako 634. Kolena můžou zůstat
[BooCheer]
(10.7.2023 23:33:14)
Nejel náhodou Pavel Suchý na 634 s vejfucky z 472?
Tak jako tak by je měla mít 472 lepší...
[559ka]
(10.7.2023 20:49:53)
Maspe velky diky za fotky, kolena mi pripadaj ze by snad i sly, no u vejfuku by se bastlily drzaky, ale je to mozny. Jako potencialne realizovatelny. Diky
[Havis]
(10.7.2023 19:53:06)
Příspěvků: 13, poslední: 11.7.2023 10:38:2270775.Informace
Dobrý deň prajem, mal by som otázku na kolegov hlavne zo slovenska.
Prosím vás vedeli by ste mi odporúčiť nejakú firmu, ktorá by mi dokázala vyrobiť špz na PAVa?
Som dosť náročný a ideálne by bolo keby sa podobala čo najviac originálnym špz, tzn. prelisované znaky, reflexné pozadie a tabuľka z hliníku. Najdôležitejšie aby boli hlavne tie znaky s prelisom.
Ak teda máte dobrú skúsenosť s nejakou firmou, dajte vedieť.
Ďakujem pekne.
a k tomu co objednas to máš mel sis objednat 30° a ne 45°
[Mates]
(9.7.2023 11:31:17)
Tomáš S. nemas sockovat a mas koupit ocelovou.
[Mates]
(9.7.2023 11:30:07)
Tahle diskuse je celkem o hovně, protože PAV neměl přidělenou SPZ, ale měl na zadku namalované číslo motocyklu, za kterým byl tažen. PAV totiž není přívěsným vozíkem, ale návěsným vozíkem. Tento pojem již sice v zákonech není, ale znamenalo to, že vozík PAV je nedílnou součástí motocyklu, stejně třeba jako postranní vozík. Proto vozík PAV nepotřebuje homologované spojovací zařízení a nemá svou SPZ. Takže nebím o jakou SPZ majiteli jde. Já kupříkladu tahám jeden PAV za dvěma motocykly. Abych nemusel přemalovávat vozík, tak mám jednu SPZ nastálo na vozíku a druhou na magnetické podložce. Vypadá to autenticky a nikdo mě s tím ještě nestavěl, ani ta TK neměly problém.
[Uďa]
(9.7.2023 7:36:18)
Netrefili tvar značky? Značek byly zcela jistě v minulosti dva druhy, starší typ měl víc skosený rohy. Rozdíl byl navíc v počtu písmen (čislic) na prvním řádku. Porovnavájí se tak dvě ruzný provedení značek. Sám mám motorky s oběma typy.
[pračlověk]
(9.7.2023 0:12:34)
Přijde mi, že čím víc bude jezdit PAvů se značkama téměř jako z dopravního inspektorátu, tím častěj se může narazit na policajta, co bude prudit. Když budou všechny namalovaný doma, tak bude všechno ok, ne?
[Daryth]
(8.7.2023 23:08:27)
v Etovaru uz brzo budou i PAV ocel a správné fonty.
[Mates]
(7.7.2023 0:04:01)
Áno tamtie stránky sú mi známe. Ide o hlinikové tabuľky s polepom. Ak sa nenájde nejaké odporúčenie od niekoho tak pôjdem do toho. Ale videl som na zrazoch že chalani mali špz aj lisované znaky tak skúšam či náhodou niekto neporadí kde to vybavovali. Vďaka
[Dusan592]
(6.7.2023 20:19:18)
Ďakujem, ale ideálne hľadám firmu ktorá by mi to zvládla aj vyrobiť už aj nalakované, lebo s tým si ja rady nedám. Jednalo by sa o slovenskú špž, čiže štátny a EU znak neviem ako by som dorábal.
[Dusan592]
(6.7.2023 17:21:08)
Příspěvků: 9, poslední: 18.7.2023 18:19:5870774.Nejede nebo nestartuje
Ahoj.. kdysi dávno před asi 18 lety když jsem tomu moc nerozuměl tak jsem měl rozpůlený motor čz 476 a měnil jsme ložiska na klice a kliku samotnou. no při skládání jsem dal mezi bloky tmel (byl tam papír) a vubec jsem neřešil nějaké vůle převodovky.. na té motorce jsem ujel tak 10km a pak stála... no letos jsem motorku oživil, zajel na stk a už pri jizde na 3 a 4 rychlost motorka nezávisle na tahu a otáčkach nejak mechanicky škubla občas... došlo to tak že motor začal uplně rachotit a přestalo jít řadit. otevřel jsem ho a vidlička spodní hřídele uplně sežraná a vidlička horní hřídele dost obroušená (obě hřídele byly broušené ze strany od sekundáru) no kolečka samozřejmě taky omačkané.. moje dotazy zní:
-bude do motoru 476/477 pasovat i převodovka z jiné jawa/čz ?
-a pak co se týče vůle... jak to správně seřidit? když jsem si takto jen do levého bloku dal převodovku s kulisou tak když dávam kvalty tak je citit že prostě opět ty kolečka šudlí o vidličky stejně jak předtím. díky
jo a taky když někdo zařadí jako prase a než stihnou kolečka zaskočit, vidlička se ohne.
[longr]
(18.7.2023 18:19:58)
Většinou když vyskočí kvalt, ale kulisa nepřeřadí. Kolo do ní zatlačí a vidlička se ohne.
[longr]
(18.7.2023 15:24:12)
konečně jsem se k tomu na chvili dostal.. obhlédl jsem ty staré vydličky a fakty byly ohlé.. ta sežraná hodně ohlá.. jak se to muže stát že se ohnou?
[JAWA-ceZetak]
(17.7.2023 21:50:05)
Hlavně si při zkoušení převodovku, vidličky, tyčku i kulisu a ložiska lehce namaž, alespoň konkorem nebo tak. Nasucho ti to bude dřít a bude se ti zdát, že máš problémy kde všude. Ideální je zkoušet to se zaklopenými a vystředěnými bloky. Jde to i jen v levé půlce, ale vymezení (pokud jsi neměl změřenou axiální vůli/nevůli před rozborkou) pak nepoznáš a navíc se ti převodovka vede jen v jedněch pouzdrech a může drhnout a vydávat různé pazvuky.
[longr]
(7.7.2023 10:35:10)
Prostě to nesmí kolo tlačit do zdi ani tahat kolo ven ze záběru. Zařad rychlost a zkus jestli jde vidličkou zakvedlat.
[Kalasnikov Č175]
(7.7.2023 7:12:02)
Predloha se vymezuje zprava, ale obcas je potreba juknout i na hlavni kridel. Nejhaklivejsi na spravne vymezeni je prave trojka. Bocni zuby do sebe musi zapadat celou plochou. A vidlicky sustit muzou, ale nesmi o kolecka drit a musi tam byt vule.
[Bakoun]
(6.7.2023 23:05:31)
Přesně tak, ze strany uzavřeného pouzdra. Co se týče vidliček, tak doporučuji jedině originály ČZ. Repliky nebrat. Vidlička v kole by měla mít axiální vůli, nesmí to při zařazeném rychlostním stupni táhnout, váznout a musí se ozubená kola volně otáček.
[Čezet-rider]
(6.7.2023 20:44:52)
[Čezet-rider] díky. takže vymezovací podložky dávak ze strany uzavřeného pouzdra jo? .. no ted mám vidličky nové z fichtl krámku.. no stejně když mám jen převodovku naskladanou do levého bloku, tak při otáčení s emi zdá že vidličky obě docela šustí o kolečka.. nebo je to normální? .. ty puvodní vidličky byly obe právě sežrané z pravé strany a ta předlohová byla sežraná uplně až vyskočila z kolečka.
[JAWA-ceZetak]
(6.7.2023 14:31:20)
1) Ano, pasuje převodovka z modelu 487/488
2) Vidlička nesmí táhnout, je potřeba vyzkoušet na všechny rychlosti, předlohovou hřídel je nutno vymezit na 0,30 mm, maximum je 0,40 mm, u ČZ se vymezuje předloha ZPRAVA.
K závadě: vidlička byla nejspíš ohnutá - měl jsem stejnou závadu u 487, kdy začal motor poškubávat na trojku.
[Čezet-rider]
(6.7.2023 14:27:04)
Příspěvků: 3, poslední: 6.7.2023 10:32:3270772.Veteráni
Dobrý den,
prosím o doporučení ,kdo kvalitně vymění brzdové obložení formou opravy stávajících čelistí a nikoliv výměnným způsobem.
Díky
Aleš J.
Díky za info.Asi vyzkouším Renovak,nemám to k nim daleko.
Aleš J.
[Aleš J]
(6.7.2023 10:32:32)
Škoda Talin odvádí taktéž kvalitní praci
[Kuba z Neve]
(5.7.2023 22:51:58)
Skvělou práci dělá renovak.cz
[ED250]
(5.7.2023 19:43:48)
Příspěvků: 2, poslední: 6.7.2023 9:01:5670771.Elektro
Ahoj,dá se někde sehnat dvojlinka černá na kývačku,kulatou ČZ jak vede od přepínače světel k přednímu světlu ?
Příspěvků: 4, poslední: 5.7.2023 7:43:5270770.Informace
Zdravím, řekne mi prosím někdo jaké jsou rozdíly mezi víky zapalování na 634 a 632? Potřebuji 632 kvůli alternátoru, ale nějak jsem se na tomto zasekl... díky
Jer- protoze jich je mene nez motorek co je potrebuji
[maspe]
(5.7.2023 7:43:52)
ted je to horší... nestíháme to čistit a rozebírat. Navíc už to stojí nesmysl.. 30k za motorku s dokladama kde vyhodíš 40% věcí je těžký už se dostat na nulu, pokud si za papíry k motorce řeknem 14... což taky není málo.. nad novýma dvutaktama zapadá slunce pomalu.
[Maxwell]
(4.7.2023 22:25:46)
maspe - paráda, díky moc. Jakto že ho nemáte v eshopu?! 😃
[Jer250]
(4.7.2023 22:17:58)
Příspěvků: 5, poslední: 4.7.2023 19:57:5870769.všechno ostatní
Ahoj,možná se to tu už řešilo.Koupil jsem nové průchodky řídítek na Čezetu kulatou a při přetahování přes řídítka ,ta guma praskla. Má někdo typ,jak ty průchodky tam dát?
Řídítka s hrazdou nemám.Ta guma je docela tvrdá.
Ještě bych se zeptal.Jak se mění vodící gumy v krytu řetězu? Jsou tam 4ks.
U některých e-shopů je tam napsáno čí je to výroba.
[DavidČZ]
(4.7.2023 19:57:58)
Nojo, jenže JAK JE POZNAT na dálku?
[pračlověk]
(4.7.2023 19:24:29)
Nekupovat turecký gumový věci.
[monty]
(4.7.2023 16:42:36)
případně na ty díly chvíli foukat horkovzduškou, ale ne zblízka, jinak jim to nedělá úplně dobře :)
[longr]
(4.7.2023 15:50:24)
Osvědčená metoda pro montáž gumových dílů je dát je do vařící vody. Guma zgumovatí ještě víc, po vychladnutí se jí vrátí původní vlastností.
Na výměnu vodících gum jsou potřeba ještě ty dlouhý hliníkový nýty. Starým nýtům jsem na jedné straně odvrtal hlavičky a pak vytáhnul. Nový nýty se musí potom rozklepá s citem, jinak se ohnou dovnitř krytu. Je na to nástroj, ale jde to i bez něj. Není to triviální věc, vyžaduje to nějaký cvik. Jinak se mi zdá, že ty nový vodící gumy jsou užší než ty starý původní, při jejich montáži tam vznikne mezera. Není to úplně správně vyrobený.
[pračlověk]
(4.7.2023 11:21:06)
Příspěvků: 7, poslední: 24.7.2023 15:18:5970768.Informace
Nazdar chlapy kolik 10000km vydrží spojka? Jenom pro zajímavost s jawou 3503spotreba?Diky za odp.
Udělal komplet GO a jezdil cca 10 let..radši koupím šrot za hubičku a komplet udělám,sobě věřím málo a ostatním vůbec 😅
[Muddry]
(24.7.2023 15:18:59)
100 000 km na Panelce se sajdou? WOW. To jsi najel ty, nebo spojku mohl měnit už někdy někdo před tebou? Dá se předpokládat že má za sebou aspoň jednu generálku...
[Kosťa]
(19.7.2023 12:50:38)
Průměrná spotřeba je 5 l/100 km.
[Ota]
(11.7.2023 15:54:32)
Před týdnem jsem v 360 se sajdou měnil spojku po 100.000km nejslabší lamela měla 3,24mm a nejsilnější 3,53mm..a šel srát i hlinikovej pritlačák
[Muddry]
(4.7.2023 21:12:22)
Za šup nahoru tě tu nikdo nepochválí. 350/640 spojka dle typu jízdy viz. Mates, moje spotřeba malá rozeta 17z(taham PAVa) 3,9 - 5,5L/100km podle stylu jízdy.Dovede v kopcích sežrat i 9 na sto :-)
[Michi]
(4.7.2023 8:31:30)
spojka vydrží 100 000km,ale taky ji muzes zkurvit za jedno odpoledne.
[Mates]
(4.7.2023 8:19:05)
S Jawou 350 640 jaká je vaše spotřeba?
[Kwido]
(4.7.2023 7:22:52)
Příspěvků: 10, poslední: 11.7.2023 16:03:2070766.všechno ostatní
Zdravím,
Na mé jawě 350/640 s Vape SZ 17, mám problém s nedržícím volnoběhem, volnoběh drží pouze ve vysokých otáčkách, při snaze dostat se pod 1000ot/min., motor neudrží volnoběh a zdechne. Karburátor jsem měl rozdělaný už asi 5x(vyčištěn), mezikus mezi airboxem a karburátorem mám nový, šoupátko v karburátoru chodí volně bez zasekávání. Zápalkou jsem zkoušel štelovat už taky několikrát, tzn. od malého předstihu po velký předstih, snímač mám ve vzdálenosti 0,4mm. Můžete mi prosím někdo poradit, kde by mohl být problém ??
Problém může být ve špatně seřízeném karburátoru (bohatá nebo chudá směs, chybný postup nastavení volnobezné směsi) nebo v přisávání falešného vzduchu. Jinak potvrzují, že volnoběžné otáčky jsou lepší vyšší, mě se osvědčily okolo 1200 ot/min.
[Ota]
(11.7.2023 16:03:20)
Všechny trysky jsem vyšrouboval, prostříkl čističem na brzdy (já vím že by se mělo použít jiné čistidlo, ale nic jiného po ruce nebylo) + profoukl vzduchem z kompresoru a to samé jsem udělal s tělem karburátoru. V karburátoru přitom žádné nečistoty nebyly ani před prvním rozebráním.
[alex1.1]
(4.7.2023 13:07:39)
A ještě jeden dotaz, jaké tam máš výfuky? Pokud náhodou dvoukomory, tak ty potřebují vyšší volnoběh, než klasika.
[longr]
(4.7.2023 8:38:18)
pod 1000 ot/min je volnoběh fakt málo.1200až 1500 ot ideál, líp se otáčky zvedaj při rozjezdech
[Michi]
(4.7.2023 8:34:46)
Proč by to proboha mělo dělat VAPE?
[monty]
(3.7.2023 21:04:52)
Všechny trysky jsem vyšrouboval, prostříkl čističem na brzdy (já vím že by se mělo použít jiné čistidlo, ale nic jiného po ruce nebylo) + profoukl vzduchem z kompresoru a to samé jsem udělal s tělem karburátoru. V karburátoru přitom žádné nečistoty nebyly ani před prvním rozebráním.
[alex1.1]
(3.7.2023 19:07:08)
Co je u tebe vysoký volnoběh? Co jsi opravoval na posled, předpokladám že trysky máš správný. Nezapomen že původní otáčkoměr na Jawě není nejpřesnější. Zkusil bych motorku zahřát na provozní teplotu při základním nastavení a potom snižovat otáčky volnoběhu. Výšku hladiny jsi zkoušel měřit?
[PB]
(3.7.2023 15:53:42)
Nesaje ti to něke falešný vzduch? Jinak motory typ 638 jsou známé nepřesnostmi z výroy a konstrukčními přešlapy. Dílem toho je, že levý a pravý válec nedostávají stejně bohatou směs. S klesajícími otáčkami to vadí víc a víc. Seřízení bude takový kompromis, kdy jeden válec se div neudusí benzínem a druhý je furt ještě chudý. Volnoběh pod 1000 ot nepovažuju za výhodný. Trochu ti může pomoct zvětšit vzdálenost elektrod svíček na 0,9mm. Díky tomu to chudý válec nevzdá tak brzo.
[-]
(3.7.2023 15:43:36)
Všechny trysky jsem vyšrouboval, prostříkl čističem na brzdy (já vím že by se mělo použít jiné čistidlo, ale nic jiného po ruce nebylo) + profoukl vzduchem z kompresoru a to samé jsem udělal s tělem karburátoru. V karburátoru přitom žádné nečistoty nebyly ani před prvním rozebráním.
[alex1.1]
(3.7.2023 15:14:39)
A jak byl čištěný ten karburátor? Ultrazvuk? Protože se to tváří, že je pořád problém s volnoběžným okruhem.
[longr]
(3.7.2023 12:23:02)
Příspěvků: 11, poslední: 2.7.2023 18:11:0370765.Barvy a lakování
Ahoj
Mam náhradní pěknou nádrž a chtěl bych jí dát do barvy (je červená a potřebuju černou) Máte někdo zkušenost jestli je na nádrž dobrej nápad dát komaxit?
Fakt mi nezáleží na tom co se tam dávalo originál upozorňuju ;)
Plus jestli je ta barva černá - lesk, polomat etc.....
Tak odolnost komaxitu bych nerozporoval. Mam tim kyvku. Kroutí se to, je to na ráně a i po nějakejch 20 tis je ta kyvka jak nová. A že by třeba nebyla hezká tak taky ne, stejně kvalitní povrch jak cokoliv jinýho, dobře udělanýho.
A když sem zapomněl zakrejt štefty pro tlumiče, tak sem při sundavání sakra nadával.
Ale nádrž bude lakem ;)
[Akamu]
(2.7.2023 18:11:03)
Seriový Zetky 487 a 472 mají rámy a kyvky lakovaný komaxitem z fabriky.
[monty]
(1.7.2023 19:14:57)
Kvalitně udělaný komaxit je odolný a tvrdý. Komaxitem se dělaly a dělají i díly podvozků aut, někdy i ráfky apod. U komaxitu je nevýhodou nižší pružnost. Pokud je na namáhaném nebo pružném dílu, tak se můžou dělat prasklinky a jak tam zaleze voda a sůl, pak to jde do háje rychle.
[longr]
(1.7.2023 9:57:59)
Já bych zase komaxit dal pouze na "funkční" konstrukce. Tím myslím například rám a kyvka. Vzhledovou část jako například nádrž, kastliky apod. beru klasickým lakem. Komaxit prostě není pěkný, ale na druhou stranu je mechanicky odolný...
[Otakar]
(30.6.2023 22:34:07)
V komaxitu mám rám na 471, když jsem zkoušel ze záslepek a šroubů komaxit odstranit, nešlo to ani šroubovákem.
Chtěl bych vidět lak který by byl odolný jako komaxit. Dloubnu a jsem na čistém plechu, ať je to co je to...
[Kubas]
(30.6.2023 21:58:22)
Akamu: dej to do normální barvy, vydrží ti to mnohem déle.
Kubas: V práci máme práškovou lakovnu, a na to, že jsem si touto technologií před dvěma lety nechal vzít víko na PAVa, kyvku na PAVa, držáky světla,dělanou masku do černý,a disk PAVika, do bílý, a z osobní zkušenosti můžu potvrdit,že tak kvalitní barva to zase není.Víko začalo po 2 letech hnít zevnitř,kyvka po třech letech liška, úchyty po roce odlup, a disk po půl roce liška. Je to i totálně poškrábaný. Nevím, možná je to technologií,jezdím denně do práce a lakýrník nejsem. Za mě klasická barva(plnič,barva,lak) vydrží mnohem víc. I nitroalkydové fofrlakování sprejem krytu řetězu u 640tky kvůli blížící se STK mi tenkrát vydrželo deset let, než se začala barva loupat.Bylo to humpolácké, to vím,ale účel to splnilo, a na to,že komaxem u nás lakujou komíny, vidím sám, jak je to náchylné na otěr a loupání.Toť můj názor.
Akamu: dej to do normální barvy
[Michi]
(30.6.2023 21:06:54)
Komaxit vydrží víc než normální barva. Pokud to máš na ježdění, klidně komaxit použij.
Jinak kromě acetonu lze komaxit velice snadno spálit- kryt řetězu na Bizona jsem strčil do kamen a za minutu bylo po barvě
[Kubas]
(30.6.2023 12:27:48)
Díky za rady. Zatim to vypadá, že pude do normální barvy.
jaw250-> dík, to sem nevěděl
[Akamu]
(30.6.2023 10:41:54)
Mám nádrž v komaxitu na 472, motorka na normální ježdění, žádnej veterán. nepozoruju problém nebo rozdíl vůči barvě...
[Kuba z Neve]
(30.6.2023 9:29:04)
Komaxit sežere aceton...zabalíš do hadru, poliješ acetonem, přes to igelit, aby se nevypařil. Necháš to několik hodin nebo ideálně přes noc a pak to jen setřeš...vyzkoušeno.
Nicméně nádrž bych do komaxu taky nedával, tím spíš pokud je pěkná.
[jaw250]
(30.6.2023 9:04:51)
Osobně bych to nedělal. Jde to pak blbě dolů. Pokud by ti někde začala prolínat (zadní úchyt), tak budeš nadávat.
[longr]
(29.6.2023 21:01:29)
Příspěvků: 8, poslední: 29.6.2023 17:00:2270764.Nejede nebo nestartuje
Dobrý deň poprosím Vás o radu.Mám Jawu 175/356 s drátenkovým filtrom a neorigo karburátorom(sbd2924) po laborovaní s otryskovaním ide celkom pekne farba sviečky ok aj štartuje na prvý krát(2xju prekopnem bez iskry)no niekedy sa stane,že ju nemôžem nakopnúť. Iskra pekná,vymením aj svoečku a nič. Benzík kvapká z drátenky. Pomôže roztlačiť,aj keď sa jej veľmi nechce. Potom zase ide nejaký týždeň ok. Kde môže byť chyba? Ďakujem.
Obouchaný tolik nevadí. Nesmí být děravý a jehla musí mít pěkně kuželovou špičku a musí spolehlivě zavírat.
[longr]
(29.6.2023 17:00:22)
Keď to prefúknem,tak plavák tesní,no je dosť obúchaný. Skúsim teda zohnať iný. Keď ju nenakopnem na prvý krát,tak skúsim s plynom. Dnes som ju bol prebehnúť a ok.
[Peposlowak]
(29.6.2023 14:18:53)
Keď to prefúknem,tak plavák tesní,no je dosť obúchaný. Skúsim teda zohnať iný. Keď ju nenakopnem na prvý krát,tak skúsim s plynom. Dnes som ju bol prebehnúť a ok.
[Peposlowak]
(29.6.2023 13:27:43)
Otakar: V případě čisté palivové cesty plovákovka nateče vcelku rychle, zvlášť pokud nebyla úplně vyschlá. Každopádně stihne natéct (a mírně přetékat) během těch dvou prošlápnutí, což značí ten kapající benzin z drátěnky. Když to pak roztlačí a přidá plyn, tak se to ochudí a chytne.
Někdy může být špatné i sedlo ve víčku plovákovky. Musí se zkusit těsnost. Někdy stačí sedlo lehce zalapovat, ale pokud už má jehla tvar vysílače na Ještědu, tak už to nepomůže.
[longr]
(29.6.2023 12:35:40)
To je jedna z možnosti. Uloženkové se ještě sehnat daji. Každopádně existuje jednoduchý test. Vyndáš plovák a víčko plovákovky, dáš to k sobě a zkusíš fouknout jestli tě to pustí. Tím otestuješ jehlový ventil plováku.
Přijde mi ale zvláštní že by to mělo vliv i v případě že je vypnutý kohout. V hadičce ale trocha paliva vždy zůstane, takže by to možná mohlo dělat i tak.
[Otakar]
(29.6.2023 11:42:59)
Ok. Takže vymeniť pre istotu plavák?
[Peposlowak]
(29.6.2023 10:39:35)
... a kdyz se tak stane, tak by to mozna na prvni slapnuti i chytlo, ale s tim dvojim proslapnutim bez zapalka se to ulije spolehlive.
[maspe]
(29.6.2023 9:25:18)
Možná občas trochu nezavírá plovák a motor je pak trochu ulitý. Roztlačením se pak nechá překecat.
[longr]
(29.6.2023 6:35:03)
Příspěvků: 15, poslední: 6.7.2023 16:10:5270762.Nejede nebo nestartuje
Laboruju tu s jednim motorem 353 u kterýho jde špatně vyřadit neutrál jak z jedničky nebo z dvojky. Na místě absolutně nemožný, v malý rychlosti taky hodně špatně. Rozebral sem spojku, lamely jsou zánovní, hrany nejsou osekaný ani v koši. Na pohled vypíná rovnoměrně. při jízdě neklouže, když ji držím na jedničku, vypne dobře, neunáší. Vyměnil sem poloautomat za muj z funkční motorky a beze změny. Může bejt nějak nakurvená kulisa, nebo kde bych měl hledat zakopanýho psa??
Díky
asi bych hodil hridele mezi hroty a kouknul jestli nejsou ohnuty, nebo oválný.
[Mates]
(6.7.2023 16:10:52)
xbobo tím asi myslel natvrdo zadřené. Natvrdo zadřené bronzové futro jsem viděl taky.
[longr]
(4.7.2023 8:40:44)
To snad ani nejde, aby se ocel svařila s tím pouzdrem. kdyby to bylo zadřené, ale svařené?
[HonzaBK]
(30.6.2023 6:59:56)
Jednou jsem se setkal s podobným problémem a byla svařená hlavní hřídel s výstupním kolečkem (pro sekundár) přes to bronzové pouzdro.
[xbobo]
(29.6.2023 15:05:30)
Ještě bych se podíval, jestli se malý koš točí úplně volně. Setkal jsem se s tím, že pouzdro, vložené do velkého koše mělo stejnou délku jako velký koš a po utažení matice se to celý stáhlo a netočilo volně a šlo blbě řadit. Kolega strojař mi ubral desetinku na koši, aby pouzdro mírně čouhalo a řazení se spravilo.
[pračlověk]
(29.6.2023 10:19:47)
Tak ještě zkusit panelkovou spojku a hliníkový přítlačák. Mám to tak v kalifu i panelce 350 a obojí řadí krásně, a to je v kalifu repliková hlavní hřídel i kolečka. A u půllitra taky nešlo za tepla vyřadit, duralový přítlačák to vyřešil na jedničku.
[longr]
(29.6.2023 6:26:15)
Nemuzou drhnout vidlicky na tycce?
[maspe]
(28.6.2023 22:36:00)
Vidličky máš nové? Už jsem se setkal s replikovýma vidličkama, které byly trochu zkroucené! Točit s převodovkou šlo normálně, ale v provozu se to chovalo podobně.
[Uďa]
(28.6.2023 18:54:11)
Tak jsem to rozpůlil a opět složil.
jediný co bylo viditelně špatný, tak byla prasklá kulisa u levýho spodního šroubu.
Dal jsem tam novou kulisu ze starých zásob, nový řadící čertíky taky origo. V převodovce jsou obě replikové hřídele značené T a nejspíš kola 16+17z. hrany krásný, neomletý. Po nastartování se to chová o trochu líp, ale na místě se stejně vyřadit nedá. Jediný na co sem eště přišel, tak repliková hřídel má větší vnitřní průměr, tak jestli se tam nemůže nějak příčit tyčka, nebo já už nevim...
[Kuba z Neve]
(28.6.2023 18:13:25)
s vypnutým motorem řadit jde, ale je cejtit, že někde něco "drhne"
[Kuba z Neve]
(28.6.2023 14:14:53)
Já jsem se solidně drbal s řazením na Hondě - a nakonec to bylo deklem.
[70CB750]
(28.6.2023 12:47:02)
A pokud je vypnutý motor, tak to jde?
[Jer250]
(28.6.2023 7:51:18)
No jo, ale vyřadit musí jít tak nebo tak. Nejspíš Za to může kulisa. Možná má malý rozsah a nebo trošku blbě dráhu pro vidličky. A co vodící tyčka vidliček?
[longr]
(27.6.2023 20:58:54)
Z mého pozorování je někdy i neunášející spojka na škodu. Kolikrát je lepší aby spojka "lehce" unášela, aby šlo zařadit. Mám to vyzkoušené jak na Jawě, tak na novějších strojích. Prostě jestli se spoka vymáčkne "až moc", tak se kolečka zastaví ve špatné pozici a nepůjde zařadit, kdežto když se trochu otáčejí, tak to do sebe nějak zapadne.
[559ka]
(27.6.2023 19:59:48)
To, že se zdá, že spojka neunáší, neznamená, že opravdu vůbec neunáší. Druhá věc je olej. Zkus řidší. Třetí věc je aretační pružinka pod kuličkou v řadící kulise. Pak ještě unavené pružinky, co vrací páku do středové polohy.
[-]
(27.6.2023 9:58:01)
Příspěvků: 12, poslední: 5.7.2023 14:35:0170761.Oleje, mazání ...
Ahoj. Chtěl bych si dát na jawu 350/638 oilmaster. Přímo na j. 350 ale nemůžu sehnat. Máte někdo zkušenost s montáží čerpadla z čz 180 případně z něčeho jiného?
Oměřil jsem kladky, jejich poloměr od středu a vypadá to takto:
Pricol, originál J350, bez označení: r=27mm
Mikuni, z ČZ, označení kladky 26: r=21mm
[JohnyR]
(5.7.2023 14:35:01)
Podle fotky vypadá ta z čz ty 22 podobná, měl byste Teda někdo možnost změřit tu 22? Až mi dorazí z čz můžu porovnat a dát vědět.
[Martin]
(29.6.2023 19:31:05)
Když jsem to čerpadlo měl rozebrané, Pricol, tak jestli si dobře vzpomínám, podle mechanismu mě přišlo, že regulace funguje snad jen ve třetině/čtvrtině dráhy, pak to už jede naplno, ať je kladka otočená jak chce a dává to jen podle otáček.
Šlo by to zjistit i testem s vrtačkou... já se k tomu snad budu muset dokopat... :)
[JohnyR]
(29.6.2023 14:03:35)
Kdyz uz jsme u toho, mel by nekdo fotku s originalnim cerpadlem na 350/638+ nastavenym podle manualu a plnou polohou plynu? Zajima me, jak je ta kladka natocena, abych si podle toho sesteloval svoje cerpadlo s malou kladkou.
[Bakoun]
(29.6.2023 12:58:05)
Počítám že kladka je stejná na Pricol i Mikuni, takže si je v případě potřeby přehodím. Ale s tou malou to asi také jede a maže, jak čtu.
Když se dostanu k motorce, můžu ti změřit jaký má ta větší poloměr.
[JohnyR]
(29.6.2023 12:17:17)
Mám to malé čerpadlo v 639, nastavil jsem asi trochu vyšší dávkování, a zatím jsem nezadřel.
[Endy]
(29.6.2023 9:05:36)
Tak to asi taky zkusím. Nemáte někdo rozměry ty větší kladnicky? Nemám nikoho v okolí od koho bych to omeril.
[Martin]
(28.6.2023 16:14:02)
Mám v 350/639.2 taky to čerpadlo z ČZ 180, kladku jsem nepřevařoval, pouze jsem bovdenem lanka nastavil větší dávkování a funguje to.
[chlup]
(28.6.2023 13:58:43)
po převaření kladničky není problém.. aktuálně už to používá několik desítek motorek.
[Maxwell]
(28.6.2023 13:41:09)
Ahoj, já tohle čerpadlo mám koupené jako náhradní, ale ještě jsem ho nezkoušel. Chtěl jsem měřit kolik dávkuje, ale k tomu jsem se také nedostal. Podle obsahu a charakteru motoru by to mělo umazat v pohodě, teoreticky. Tenkrát jsem se na to také ptal a myslím že jen jeden člověk napsal že to používá, snad i s původní, menší kladkou.
[JohnyR]
(28.6.2023 8:39:46)
Co si vybavuju, tak někdo z BSM jezdil s čerpadlem pro ČZ 180 a fungovalo. Bylo tu na to téma.
[longr]
(27.6.2023 21:35:17)
Příspěvků: 9, poslední: 30.6.2023 1:51:1870760.všechno ostatní
Zdarec. Řešil jsem ted problém se spojkou 634. Ve spojce byly replikové mezilamely (výpalky), hladké bez vroubků. Spojka chodila krásně bez prokluzu ale plechy už měly unašecí díry vymačkané od čepů protože je dělají asi z bláta. celkem hodně, měl jsem strach aby se to časem neroztrhlo. Koupil jsem nové mezilamely originální uloženky, které jsou navíc i vroubkované a ihned po jejich namontování spojka začla klouzat, ikdyž jsem uplně povolil šroub na poloautomatu tak spojka hodně klouzala, nedalo se s tím jet. Po ujetí třeba 20km když se to zahřálo tak se to trochu zlepšilo a dalo se s tím jet ale klouzalo to pořád. Tak jsem začal podezřívat ty plechy protože to začlo po jejich výměně. Koupil jsem znovu ty replikové hladké výpalky bez vroubků a hned po prvním nastartování a vyjetí spojka začla nádherně fungovat jak lusknutím prstu. Neproklouzne při hodně ostré jízdě ani náznakem. Už se s tím někdo někdy setkal? Myslíte že to může být tím vroubkováním? Že by díky tomu byla menší styčná plocha lamely a mezilamely? Nejradši bych použil ty nové uloženky protože ta kvalita materiálu je už na první pohled o něčem jiném ale nevim proč to s nima nefunguje. Níže dávám odkaz na foto těch vroubků na origo lamele.
https://img42.rajce.idnes.cz/d4203/18/18566/18566996_b4be0df6fc271fd5c199b77a29afe9dd/images/A16F493F-5106-458B-B29A-DC39714172DE.jpg?ver=0
Longr: to by ani nevadilo, u replik bývá problém že nesedí výpalek díry na kolíky některé ani nejdou nasadit... musíme to kontrolovat
[Maxwell]
(30.6.2023 1:51:18)
Pokud mají výpalky ostré hrany, je dobré je mírně srazit. Omezí se tím riziko drhnutí. A z lamel čistím volné přetoky na obložení, pokud jsou.
[longr]
(29.6.2023 20:57:03)
rádlovaný jsou originály z Týnce.. ty hladký dělá TKM, ale bývá tam problém, že to vypálení někdy není ideální, zadrhávají se na kolíkách. Obecně ty fabrický jsou lepší.
[Maxwell]
(28.6.2023 13:44:11)
ještě bych mrknul jestli nejsou unavený pružinky...
[Maxwell]
(28.6.2023 13:42:25)
BooCheer - to je dáno tím, že je "jen" to výpalek. Ten vroubkovanej je beztak ze stejného bláta (rozuměj ocelového plechu, třebas S235, po staru 11 373/5), akoráte je zhutněný tím rovnáním. Tím do něho vneseš další napětí, čímž se ten materiál zpevní (plastická deformace). Jako když naklepáváš kosu. Proto se ten vroubkovanej toliko nevymačkává. Taky nemají tendenci se po přehřátí mírně zohýbat, neb není do nich vneseno napětí vypalováním, které se tím přehřátím uvolní a plech se pokroutí. Je to pak pár desetin mm, ale na té spojce se to pak posčítá a už to nemusíš na páčce vypnout. Nutno však podotknout, že se mi to s nima stalo jen jednou a chce to mít nějakou vadu (třebas stále prokluzující spojku), aby to s nima tak dopadlo. Jinak proti těm vypalovanejm nic nemám, fungují.
Zkus jinčí olej, třebas dinosauří PP80. Nemá modifikátory tření, jako většina modernějších olejů, a tak by to s ní mohlo přestat klouzat.
[Stíví]
(27.6.2023 17:48:49)
Od začátku výroby 634 má spojka obložení ferodo a hladké lamely a nikdy jinak.
Amen
[rider634]
(27.6.2023 17:33:50)
Právě mě štve že s těma výpalkama ta spojka funguje uplně nádherně, akorád jsou z nějakého špatného materiálu, po sezoně 10-15 tisíc km je musím vždy měnit protože unašecí díry v nich jsou vyčvachtané a jsou pak jednou tak velké než byly při montování noých. Origo jsou sice už na první pohled z lepšího materiálu ale kloužou. Sílu mají stejnou, jediný rozdíl na nich je to vroubkování. Myslel jsem si že v těch vroubkách se bude zachytávat olej a spojka bude fungovat perfektně ale opak je pravdou
[BooCheer]
(27.6.2023 11:27:52)
Plechy lamel se vysekávaly na lisu a to vroubkování je z jejich následnýho rovnání. Dneska se to vypálí na laseru a nazdar.
[Kuba z Neve]
(27.6.2023 8:29:26)
Je tloušťka hladkých a vroubkovaných lamel stejná? Nepatří vroubkované lamely spíš ke spojce s korky, tedy na panelku? Všechny spojky 634, co jsem viděl, měly hladké lamely, vroubkované byly na kulatých strojích.
[pračlověk]
(27.6.2023 8:11:48)