Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 10, poslední: 29.10.2023 14:36:4070915.Elektro
Zdarec. Dotaz ohledně regulátoru...z dynama mám výstup max.18V. Regulátor AEV 6V/75W 0361. Po připojení regulátoru klesne napětí dynama na 3V a na výstupu z regulátoru 1V. Nejsem elektrikář:-/ Co to jeee???
Všimni si i poznámky v aplikačním listu:" Při aplikaci regulátoru je nutné brát na vědomí, že regulátor není chráněný proti přepólování a v síti vozidla musí být vždy zapojený akumulátor s mínusovým pólem na kostře." Při zapínání a vypínání spotřebičů, ale i při činnosti zapalování vznikají napětové špičky, které akumulátor spolehlivě pochytá ale samotný regulátor bez připojenáho akumulátoru můžou poškodit(pokud nepoužiješ nějakou jinou ochranu).
[El Fag]
(29.10.2023 14:36:40)
Jasný...máš pravdu:-) Díííky
[xoffroad]
(29.10.2023 0:23:07)
Po připojení regulátoru nemůžeš mít uhlík zkratovaný s cívkou,vývod uhlíku(D) má svůj kontakt na regulátoru a vývod cívky buzení(F nebo M) má také svůj kontakt na regulátoru.Pokud necháš vývod uhlíku a vývod cívky spojené tak regulace nemůže fungovat.Pokud dynamo dává plné napětí při spojených vývodech buzení a uhlíku musíš použít 361A, pokud dynamo dává plné napětí na uhlíku při vývodu buzení spojeném s kostrou tak musíš použít 361.Oba typy jsou pro - na kostře.
[El Fag]
(29.10.2023 0:21:22)
Všimni si na schématech rozdílného připojení budící cívky ve schématu dynama.
[El Fag]
(29.10.2023 0:10:08)
Upřesnění: 18V přímo na dynamu-uhlík ve zkratu s cívkou proti kostře. Po připojení regulátoru=3V na dynamu-uhlík ve zkratu s cívkou proti kostře a na výstupu 51 z regulátoru 1V.
[xoffroad]
(29.10.2023 0:02:07)
Regulátor fungl nový. Baterku nemám. Měřím zkratovaný D a M proti kostře dle návodu k dynamu LUCAS.
[xoffroad]
(28.10.2023 23:36:38)
Předpokládám, že to máš zapojený takhle https://eshop.aev.cz/pdf/0361.pdf Evidentně to máš zapojený bez baterky, 18V ti to dává když připojíš M na kostru?pokud ti to dává 18V s M v luftě, je to špatně.Dává ti to opravdu na kostře - a na D +? Pokud ti dobře měří měřák tak si ověř zda nemáš přepolované dynamo, pokud ne, připoj baterku(- na kostru) a měř znova.Nebo je regulátor po smrti.
[El Fag]
(28.10.2023 23:11:22)
A není zde nějaký elektrikář?
[xoffroad]
(28.10.2023 22:50:03)
závada, řekl bych... Najít elektrikáře
[maspe]
(28.10.2023 22:40:24)
Příspěvků: 6, poslední: 30.10.2023 13:42:4070914.Informace
Zdravím vás. Vyměnil jsem na své 634 motor s VAPE 6V, za motor 632, tedy 12 V alternátor a malé VAPE. Je možné použít cívku Z67 která zůstala z původního 6V VAPE?
Díky
PS: k čemu je ten modrý drát z cívky, který byl u mě nezapojený?
Musíš tam dát regulátor R 04.
[El Fag]
(30.10.2023 13:42:40)
Ještě jeden dotaz bych prosím měl - koupil jsem k tomu regulátor R67, ale vůbec mi nedošlo, že měním 6V VAPE za 12V alternátor. Bude to spolu fungovat? Nebo musím koupit regulátor od AEV? Díky
[Jer250]
(30.10.2023 9:20:33)
Dobře, děkuji vám.
[Jer250]
(29.10.2023 17:19:40)
Přesně jak píše ElFag- nelze použít, protože jiný systém zapalování.
[monty]
(28.10.2023 21:17:12)
Pokud máš na motoru 632 originální alternátor PAL se snímačem VAPE, musíš ki němu použít cívku Z-04,ta je určena pro nízovoltové12V napájení.Cívka Z-67 je napájena ze speciálního vinutí VAPE a je určena pro celé sady VAPE jak píše pračlověk.
[El Fag]
(28.10.2023 19:21:43)
Cívka Z67 je pro sady SZ13-2, SZ14-12 a SZ17 stejná stejná. Modrý drát slouží pro zdechnutí motoru - jeho ukostřením (přes tlačítko nebo relé) se přeruší jiskra.
[pračlověk]
(28.10.2023 18:14:42)
Příspěvků: 11, poslední: 9.11.2023 11:33:2170913.Srazy a sleziny
Zdarec,
po dovolených se uklidnila situace a než začne vánoční šílenství bude třeba uspořádát schůzi a probrat podstatné zážitky za uplynulou dobu.
Zvu kohokoliv na pokec, ve čtvrtek 2.11.2023 od 18h do Bernard Baru na Svatopeterské (Komárov).
dík za účast, bylo to super.
[agent]
(9.11.2023 11:33:21)
Diky, akce byla jako obvykle na vysoké úrovni, mám jí jako z praku.
[grošák]
(2.11.2023 23:32:44)
Hlade to je skoro jako pozvánka do Brna
[Mates]
(31.10.2023 16:05:03)
Ajeje... starý fotři vzpomínaj :D
[Hlade]
(31.10.2023 13:40:50)
To byl tenkrát slusnej večírek.
[Mates]
(31.10.2023 10:28:07)
zrovna včera jsem narazil na fotky z pražské výjezdní schůze v brně z roku 2009 myslím.
[maspe]
(31.10.2023 9:05:22)
Honzo BSM je stejný jako "PS JWMinfo a PV"
[Mates]
(31.10.2023 8:52:54)
čo je to také slovo BSM?? Bratři starých motorek?? Samozřejmě by se daleo vymyslet více srandovních nebo i neslučných názvu z dané zkratky, je po sezoně, tak se můžeme projevit ať je tu nějaká zábava?
[HonzaBK]
(31.10.2023 7:02:08)
Dodatečné schvalujeme.
[Mates]
(28.10.2023 21:24:47)
Čau mám to za barákem, tak přijít musím.
Budu se těšit.
[Fakýr]
(27.10.2023 17:21:59)
Pokud odpadne zkouška s paní Lenskou, rád přijdu.
[Potok]
(27.10.2023 14:59:31)
Příspěvků: 1, poslední: 25.11.2023 21:56:3070912.Barvy a lakování
Zdravím, je někdo ochotný mi napsat jaké díly byly chromovány na červené vývozní verzi ČZ 150C? Jde mi o takové dily jako jsou objímky kolen výfuků, matice upínky řidítek, rozpěrky kol, tlumič řízení, zadní štít brzdy, víčko nádrže, osy kol a ty horní ucpávky předních vidlic pasujících do horních brýlí. Chci to udělat pokud možno co nejblíže originálu. Děkuji za info všem.
Příspěvků: 3, poslední: 16.11.2023 19:59:3870908.všechno ostatní
Ahoj.
Mladýmu už byla 50 málo a tak jsme koupili sadu na 90ccm = válec, píst, karbec, těsnění. A mám dotaz ohledně nastavení...spodek to má dobrej střed taky ale nejde nám naladit vršek toho kdy se ten 2T splaší a má valit. S časováním jiskry se hejbat nedá, takže asi jedině karbec a tam už si taky nějak nevim rady :-/ Máte někdo typ jakou trysku (v sadě máme od 75 do 110), zářez jehly a bohatost???
Díky
Zdarec. Původní nstsvení ns 50ce - jehla na druhém zářezu z hora. Tryska 90. Karbec stejnej WM Motor AY56024.
Díky
[xoffroad]
(16.11.2023 19:59:38)
Jakou trysku to mělo ve starém karbu pro padesátku a kde byla jehla? O kolik je větší difuzor? Těžko se dá tipovat, ale aspoň pro představu, možná se bude aspoň odhadnout, kde začít.
[longr]
(12.11.2023 19:54:08)
Omlouvám se, ale musim to šoupnout nahoru a poprosit znovu o nějakou radu. Mladej chce krosit a chtěl bych to nějak poladit. Naštěstí má píchnuto tak mám trochu času. Díky
[xoffroad]
(10.11.2023 22:31:00)
Příspěvků: 7, poslední: 28.10.2023 12:36:3770907.Elektro
Můžete mi prosím poradit pro jaký model Jawa je hliníkový kryt přepínače světel Jawa, který je na fotkách?
https://ibb.co/p1tkn9V
https://ibb.co/3CLKDtP
Předem díky moc za radu
Jirka
Jad: co je funkční, to je hezký.
[70CB750]
(28.10.2023 12:36:37)
Milan74: Však to je úplně v pořádku. Je to součástí historie té motorky, žes tam před 30 lety vyměnil přepínač... Občas slýchám dobře míněné rady, ať si zrenovuju svojí 634 do původního stavu, že to bude hezký stroj. Jenom jsem si to představil, odstranit všechny ty úpravy z doby, kdy to ještě nebyl "veterán", a bylo mi z toho až zle:-) Už by to prostě nebyla moje motorka.
[Jad]
(27.10.2023 9:07:13)
Já to měl na ČZ 477 z roku 1971. Pak se mi rozbil a já blbec ho vyhodil a nahradil plastovým, protože jiný nebyl. To bylo tak v roce 1992
[Milan74]
(26.10.2023 22:26:59)
Taktiež som ho mal na exportnej 476.mala taky aj na smerovky
[Boco]
(24.10.2023 14:34:20)
Konkrétně to patří na čz 250/471
350/472-4
Trail
Harlejka
[Kubas]
(24.10.2023 12:02:42)
Přesně jak píše Kuba, tyhle přepínače se dávali na čezety.
[Uďa]
(23.10.2023 10:47:55)
Příspěvků: 2, poslední: 24.10.2023 17:16:4870906.všechno ostatní
Zdravím,prosím vás,ako dopasovať koleno k válcu na 350/360?
Ľavé sedí presne,ale pravé koleno keď zasuniem do doutnika,tak pri válci mi presahuje to osadenie skoro 1cm nad výfukový kanál,a keď to tam ako tak našróbujem,tak stále to prská olej cez rozetu,a začiatok doutnika enormne tlačí do vrchu.
Zhodil som to,obkreslil na kartón,až to mám potom na čom porovnať.
Ide o to,či mám to kolena horákom nahriať a natáhnuť riadne dole,nezčernie a nepopraská chróm keď to budem ťahať na hulváta?,su totiž novē od Hadrávka.Dík za radu.
Já si vždycky povolím všechny držáky (šrouby) motoru i výfuků aby to mělo všude vůli. Pak si chytím koleno nastrčené do doutníku k válci (se všemi těsněními) převlečnou maticí a snažím se přes všechny ty vůle osadit všechny šrouby držící výfuky k rámu, když se to povede, tak potom postupně od motoru utahuju všechny šrouby. Maximálně se stane, že zadní držák výfuků nebo spodní se musí díra pro šroub(y) někam probrousit o 1-5 mm. S koleny jsem nikdy nic nedělal, ale používám originály nebo HFmoto.
[chlup]
(24.10.2023 17:16:48)
Asi bych porovnal držáky výfuku, v kolene bych problém nehledal
[Kuba z Neve]
(22.10.2023 20:13:14)
Příspěvků: 15, poslední: 2.11.2023 9:39:3570905.Elektro
cívky fichtl
[fk](21.10.2023 21:40:20)
"při umístění světelných cívek v prostřední + horní pozici nebudou obě dvě buzeny současně" [Venca_n] (7.9.2023 14:23:34)
Znamená to, že pokud jsou světelné cívky umístěny správně tak jsou obě dvě buzeny současně ? ? ?"
Moje odpověď pro fk: ANO...!
Než HHO je zajímavější přidání acetonu do benzínu. Zhruba 0.5 až 1.5 mililitru na litr. Ideální poměr je potřeba vysledovat. V Americe to bylo a stále je mezi motoristy populární. Zkoušel jsem to. Motorka, babetta i auto se chovaly trochu jinak než normálně. Je to subjektivní, tak se nechci rozepisovat.
Na trvalé používání se mi s tím nechce hrát.
[-]
(2.11.2023 9:39:35)
Ladis,odpojovač měly v základu, zapínal se současně se zapalováním a vypínal(zavíral volnoběžnou směs) se s vypnutím zapalování.My jsme mezi odpojovač a přívod napětí vložili elektroniku, která při dosažení určitých otáček odpojovač vypla(zavřela volnoběžnou směs) a při poklesu otáček zase odpojovač zapla a volnoběžnou směs do motoru pustila.
[El Fag]
(28.10.2023 19:38:14)
El Fag: měl.jsem dojem, že ten odpojovač měly Jikov SEDR už v základu. Nebo to byl rusky Ozon? Každopádně ten váleček s kabely mám v paměti.
[ladis]
(28.10.2023 16:30:18)
https://svetmotoru.auto.cz/clanek/technika/3732/hho-aneb-vodik-v-aute-zazrak-nebo-dokonale-placebo.html Zajímavý tam je odstavec "Na brzdě, vypadá to slibně".Zajímavé na tom je, že to měřili pouze jednou, to je naprosto mimo mísu.Na začátku 90 let jsme s kolegou stvořili elektronický odpojovač elektrického ventilu na skodováckém karburátoru(při vypnutí zapalování zavřel volnoběžný okruh aby motor nejel na detonace),při brzdění motorem ho zavíral a tak mírně snižoval spotřebu.Učinnost jsme měřili v laboratoři "ůstavu pro výzkum motorových vozidel",jeden test s odpojovačem,druhý bez.První pár měření dopadl pro nás nepříznivě ale tecnik nám řekl, že než se poměry ustálí, motor a převodovka prohřeje a promaže tak každé další měření bude s nižší spotřebou a vyšším výkonem(i když se začínalo měřit po zahřátí motoru na provozní teplotu),a doopravdy tak bylo.Lehký přínos na pokles spotřeby jsme měli od laboratoře prokázaný ale nástup řídících jednotek a stříkaček tomu sebral smysl.
Takže popsaný způsob měřění je nesmyslný.
[El Fag]
(28.10.2023 12:13:36)
Deadman:
Diskutovat s ním na téma "spořič" nebudu. Sám jsem provedl několik výpočtů pro motory objemů 1000 - 3000 ccm a elektrických příkonů toho nesmyslu 100 až 400 W. Samozřejmě jsem započetl vše - od paliva spáleného navíc až po ten vodíkový prd, ve finále spálený ve válcích. Výsledek 0,1 - 0,5 litru spotřeby navrch. Tu "rekuperaci" jsem neuvažoval - když brzdím motorem, nepotřebuju v něm spalovat palivo a tedy ani ten plyn a musel by se střádat do zásobníku (a ovládat tíím ventilem od pedálu), takže komplet nesmysl...
[Venca_n]
(25.10.2023 18:59:49)
Venca_n> O spořiči si podiskutuj s FK, ten ti to rád vysvětlí. Já nepotřebuji vysvětlit perpetum mobile. Dal jsem si tu práci mu vypočítat, že ten uzavřenej kruh s vyvíječem mu vyrobí zhruba 11% mechanické energie, co sám z motoru odebere. Nějaký malý bonus může být v tom, že to vyrábí palivo i během brždění motorem, ale pouze pokud je tam mezi vyvíječem a sáním nějaký ventil spřažený s plynovým pedálem. Pak by to fungovalo i jako velmi slabý hybrid.
[Deadman]
(25.10.2023 18:09:29)
Kuba z Neve: to bude okurkovou sezonou... Motorky zalézají do garáží a krtci vylézají z děr :-)
[No_-_name]
(25.10.2023 11:52:56)
Přestaly působit léky? poslední půl rok si docela sekal dobrotu.. :D
[Kuba z Neve]
(25.10.2023 9:40:15)
Deadman:
Tzv. "spořič HHO" je nesmysl, zvyšuje spotřebu paliva u osobního vozu o cca 0,1 - 0,5 l/100 km. Záleží na velikosti motoru i velikosti toho bublátka, resp. jeho příkonu.
Kecy o nerudným dědkovi si nech, primitivní pubertální šmejde. Máš toho na triku dost...
[Venca_n]
(25.10.2023 9:24:25)
El Faq:
Ano. Případ, kdy jsou v prostřední + horní pozici je c). Blbeček fk ovšem ze mne zkoušel dělat pitomce, proto jsem to vytáhl.
[Venca_n]
(25.10.2023 9:20:37)
Mě FK vysvětloval, jak funguje spořič nafty v autě na bázi elektrolýzy vody využívající elektřiny z alternátoru. Hrubý výpoěet celkové účinnosti ani toho, odkud se ta energie v alternátoru bere, s ním nehnul.
Takže si dovedu představit, proč má ten nerudnej dědek na FK pifku.
[Deadman]
(24.10.2023 22:56:11)
No můžeme to trochu upřesnit:
a)cívky jsou buzené ve fázi, pak Uv=U1+U2
b)cívky jsou buzené v protifázi Uv=U1-U2
c)cívky jsou buzené s fázovým posunem U1-U2<Uv<U1+U2
Uv-napčtí sériově spojených cívek,U1,2-napětí jednotlivých cívek.U jsou napětí změřená střídavým voltmetrem,absolutní hodnoty,efektivní napětí.
[El Fag]
(24.10.2023 21:41:00)
Uvědomuješ si že se to dá léčit?
[PB]
(24.10.2023 18:14:45)
Tak blbeček "fk" zde již byl 22.10.23 večer a nijak nereagoval...
[Venca_n]
(24.10.2023 10:20:09)
Příspěvků: 2, poslední: 22.10.2023 21:12:0270904.Veteráni
jawa 350 p po nastartovvání jede 1 válec 2 válec vynechává a potom zase jede 2 válec a 1 válec vynechává co stím
Prohod kabely na klasických a fajfky, buď se závada přestěhuje,nebo ne.podle toho hledej
[Mates]
(22.10.2023 21:12:02)
Zapalování originál? Svíčky nové, vzdálenost elektrod správná? VN kabely a fajfky nové? Indukční cívky jsi zkoušel prohodit?
[longr]
(22.10.2023 20:34:40)
Příspěvků: 7, poslední: 23.10.2023 16:30:5270903.Informace
Zdravím, dávali ste niekto do 353 miesto labyrintu dva guferá? Oplatí sa to?
Mates: ČZ 485 má místo labyrintu hliníkový domeček rozměru labyrintu, který má vybrání pro gufero (o menším vnějším průměru). Pro šikovného obráběče kovů by asi nebyl problém tak upravit starý zničený plný labyrint, nebo vytočit z duralu/hliníku.
[Peterson]
(23.10.2023 16:30:52)
Jediná nevýhoda co mě napadá,je problém, když použijete natahovak kliky.Muze se to gufero trochu zbortit a pak je nakřivo ložisko.
[Mates]
(23.10.2023 14:42:52)
Pokud je labyrint dobrej, tak má dlouhou životnost, mě vydržel 80 tis a ještě jsem to neměl rozdělané a je možné, že ho ještě použiju. Pokud je motor dobře mazaný, nepřetěžovaný, tak je labyrint teoreticky nesmrtelný, protože není úplně v kontaktu s čepem, takže se nemá jak opotřebit, ovšem pokud jsou ložiska na maděru, tak se vydře i labyrint
[Uďa]
(22.10.2023 8:51:44)
Proč měnit něco, co funguje spolehlivě? Za mě labyrint. Kdo chce gufero ať použije gufero.
[Čezet-rider]
(21.10.2023 13:13:09)
Dvě gufera jsou zbytečná, stačí jedno. Jak píše Kuba. Ložisko, gufero, ložisko.
[-]
(21.10.2023 9:48:33)
Stačí tam to gufero jedno,ono u 350 je tam taky.K tomu to má výhodu,že ložisko pak sedne do míst,kde není vymlácenej karter. Dvouloziskova 559 to má stejně a taky to funguje.
[Mates]
(21.10.2023 9:46:13)
Já když prvně skládal motor do svojí sportky, tak nevim proč, ale dal jsem tam ložisko - gufero- ložisko. Když sem po 50000 km dělal kliku, tak sem preventivně měnil i ložiska, kterým nic nebylo a fungovalo to normálně
[Kuba z Neve]
(21.10.2023 9:23:30)
Příspěvků: 2, poslední: 21.10.2023 19:49:4070902.Informace
Ahoj, ma nekdo zkusenost s konkretnim vyrobcem lozisek pri provadeni go motoru na skutr cz 502? Pripadne nejake postrehy s replik. soucastmi na motoru. Dekuji
Dej tam jakýkoliv, který koupíš v nějakým slušným obchodě s ložiskama.
[Kuba z Neve]
(21.10.2023 9:26:08)
Příspěvků: 25, poslední: 24.10.2023 22:26:5570901.všechno ostatní
Zdravím,mam otazku!
Jawa 350/360 2300km po zábehu,hl.tr 96,vol.tr50,vzdušník povolený cca 1a1/2otáčky,voľnobeh drží perfektne,sviéčky cihlové,Vape 12V,,predstih 3,2mm(...s indigatorom nastavené),vyvod.kol.19zubov,(...na rozete som ich nespočítal!),pri pridaní plynu,žiaden prepad,či pridusenie,mam sítko pod kohútom ale benzín isto doteká,doutniky s kolenami nové od Hadravka.Nech laborujem akokoľvek,viac ako 105km/hod z néj nevymáčknem,
Jediné čo ma ešte napadá,pri skladaní motora tam šiel osadiť labyrint ťažko,tomu som nedokázal pochopiť,keď som ho z ľahka pri rozkladaní vytiahól!?...ale neviem či to má na to volyv...
...čo s tým,ako to upraviť??Dík za postrehy.
Honit vlastniho tatu mi teda prijde nesrovnatelne horsi neho honit starou panelku. Ale kazdy je holt nejaky...
[Bakoun]
(24.10.2023 22:26:55)
Takhle jsem v září vláčel sajdu hore kopcom dole kopcom napříč Západní Virginií. Dálnice krásná, malej provoz ale ty kopce bylo utrpení i pro 750.
[70CB750]
(24.10.2023 11:24:07)
Dohadovat se, jestli je panelka stará nebo ne a jestli je vhodná na ježdění po dálnici a pro nějakou rychlou jízdu, je asi zbytečné. Motor jak motor, ale brzdy žádná sláva. Pokud je někdo ochoten na tom lítat rychle a přetlačovat se s kamiony, proč ne. Každého věc a je to subjektivní.
Spíš než maximálka je pro mě důležitější, aby motorka byla živá. Aby šla ochotně do otáček, abych se mohl bezpečně napojit, abych mohl v případě potřeby bezpečně předjet plazily a aby brzdy, které nejsou nic moc, makaly v mezích možností jak nejlíp to jde. Jestli pojede 110 nebo 115, už mě nevytrhne.
Co říkám za sebe, tak s kalifem 250, panelkou 350 se mi po dálnici moc dobře nejede. Je to tak na hranici. Jsou to obě svižné, hravé motorky, obě poladěné a jedou moc pěkně. Přesto to prostě není ono. To půllitr dálnici zvládá mnohem lépe a kultivovaněji, a to mám ještě stále převod víc do síly.
[longr]
(24.10.2023 10:50:36)
Panelka je starej stroj? Já s ní jezdil do školy v před ... no to už je dávno :), jezdim s ní do práce eště teď, 120 km po D8. To je jak dělat veterána ze stopětky. S orig. zpřevodovánim by měla na dálnici jet 115 aniž by se nějak trápila, spíš naopak, ten motor se chce točit. Takže jak bylo řečeno, dát co tam má bejt a pak laborovat.
[Davy_]
(24.10.2023 8:30:45)
sam559: Jenže tátu nerozebereš a neuděláš za pár šupů generálku. Kor dvojtakt, ten musí vydržet jakýkoliv zacházení, pokud je chlazen a má dobrou směs. A jestli se ti pod plným plynem za chvíli zadře, tak je to jen z toho důvodu, že si ty něco zanedbal nebo už se blížil jeho čas a klidná jízda pouze oddalovala vysypání motoru na dobu určitou.
ČZ 476 se mi tímto stylem povedlo zajet takovým způsobem, že pak udržela dle GPS po rovině 90-100kmh (něco mezi 5 - 6 tisícema otáček) s maximálkou kolem 105 kmh a do kopce na trojku skoro 80. Když sem ji pak po 10 tisících km prodal, nevšiml sem si, žeby bylo něco špatně.
[Borderer]
(24.10.2023 7:43:26)
Honit starej stroj je jako jako honit svýho starýho tátu, nezlob se na mě..Jo, chvilku nad ním můžeš práskat bičem, ale za nějakou chvilku se ti na to vykašle a něco se zadře, koleno, páteř nebo klikovka, v případě motorky. zdar sam559
[sam559]
(23.10.2023 21:57:38)
A co prostě přejezdy, kde člověka nečeká nic jinýho než kýbl nudy nebo tu lokalitu zná? Není lepší se crcat po okreskách když chci já, než proto, že na dálnici sotva stačím kamionu?
Když se někomu líbí jezdit okresky, tak ať si je jezdí, ale tvrdit, žeby se měl stroj šetřit, protože je starej, je směšný. Naopak to ukáže motor v kondici, dobře se rozjezdí a nebude zasranej karbonem. Beztak je tady limitem kondice jezdce, než motorky.
O tom, že standartní cestovní rychlost 100kmh je už i na státovkách psát nebudu.
Takže dát menší sek. kolečko a zopakovat.
[Borderer]
(23.10.2023 12:11:49)
..[Uďa] ako som už dole písal,ja to nechcem,,hrotiť"s tou maximalkou,cez leto sme si dali Grossglockner,v pohodičke sme stihly do 17téj 395km,to bola motorkárská,,šmako😁cinka"!!!...trtol si to odniesól!!!
...brali na mňa ohľad ,jeden s Kawa KLE 650,druhý s Yamahou1200,celú cestu som bol v strede,na Grossg.som sa zaradil dopredu.
[radusko00]
(23.10.2023 12:03:13)
to : radusko: Hele byl jsem s kývačkou 250 ve Francii, denně jsme dali i 500 Km a to jsme jeli celou cestu mimo dálnice a cestovní rychlost byla max 70 Km/h. Pokud tvůj bratr jezdí nějakou moderní strojovnu, která běžně může jezdit přes 100 Km/h, tak by měl na tebe brát ohled, vždyť ty máš pětašedesátiletou důchodkyni.
[Uďa]
(23.10.2023 10:55:42)
Radusko, pak už zbývá jen vyměnit brata, kamarata a lebo nejlépe svůj vlastní stroj na tyto vyjíždky. Cožpak aj ony majů Jawy typu 559, 354, 360,634 a taky honí kilometrový výkon? Nezlob se za mojí zkomolenou slovenštinu, nemyslím to zle..sam559
[sam559]
(22.10.2023 23:49:00)
Já raduska00 chápu, co když jsi třeba 400km hluboko v Německu a Tvoji kamarádi potřebují být do 14h doma,i přestože Ty už máš jen tři pístní kroužky na dvouválci, pak se ti ta dálniční 110Km/h dle GPS docela hodí, když jsi měl předtím maximálku vyšší, tak to vlastně trochu šetříš :)
[grošák]
(22.10.2023 22:30:19)
Ja mam sice 354ku ale dalnicim i rychlostkam se vyhybam,idealni mi prijde cestovka kolem 80ti,kdy si motor jen tak brbla na silnicich s malym provozem a i tak se za den da ujet 200-400 km jako nic.
[Jenda.592]
(22.10.2023 18:40:23)
...ja sa ani nemienim s niékym pretekať,tu ide len o to,aby som trochu bratovi a kamarátovi stíhal,ak by nás čakal denný nájazd ...ja neviem...200km.Ale to bude skôr čisto sporadicky !!!
Je jasné ,že nad tých spomínaných 105/h je to už súboj o prežitie ,nechcem s tým ,,drtiť"rekordy!!
[radusko00]
(22.10.2023 17:38:06)
Však je to adrenalin, závodit s třiapůlí na dálnici v pravém pruhu s kamionama. Ale osobně mám radši méně život ohrožující sporty:-)
[Jad]
(22.10.2023 16:36:21)
Trápit panelku i sebe 150km po dálnici, to mi přijde jako jakási forma sebetrýznění...To honíš nějaké rekordy nebo z jakého důvodu? A jestli pojedeš 105 nebo 110km/h..vždyt vedle tebe budou auta lítat 130km/h a v levým ještě o dost víc. Takže moje rada: tahle motorka už patří na okresky, pro klidnou kochací jízdu. Na závody je asi milion jiných vhodnějších mašin. Pěknou neděli!
[sam559]
(22.10.2023 13:39:14)
[Uďa] ...trápiť ju nechcem,to nie.Len sa nechcem motať po diaľnici kdesi 150km, 90kou.
Skusim tam dať menšie vyv.kolečko,tak som zvedavý.
[radusko00]
(22.10.2023 10:03:40)
Nojo, ale na 634 je sekundární převod 52/18 (2,89), na panelce 360 to bude 46/17 (2,70), takže ještě více do rychla.
[pračlověk]
(22.10.2023 9:44:01)
18z bylo na 350/634 a ta je silnější než 360-ka. Proč vlastně chceš jezdit přes 100 Km/h? To ti není líto týrat stařenku? :-D
[Uďa]
(22.10.2023 8:56:33)
.. aha,no 83kg/174cm.askusim teda aspoň 18zubove kolecko tam mesknúť
[radusko00]
(20.10.2023 17:31:32)
Dej tam menší sekundární kolečko. I 17 zubů může být hodně, záleží kolik vážíš. Důvod je ten, že motor nemá tak vysoký krouťák abys 4 vytočil na maximální otáčky.
[edward]
(20.10.2023 16:32:01)
Příspěvků: 3, poslední: 20.10.2023 7:48:5170899.Informace
Ahoj, jaky rozmer ma tesnici u manzeta na pumpne na jawe 640? Mam tuseni, ze d/D/h je 5/12/5?
Diky
Pumpu nemám rozebranou, tak ti to nepřeměřím. Někdo určitě dá info. Manžety mají na Partdeck za pár kaček.
[lahvac]
(20.10.2023 7:48:51)
Ahoj,
takže průměr otvoru v brzdiči je 13mm a průměr pístku na který se to nasazuje je 5mm?
Díky
[MP]
(20.10.2023 7:12:03)
Příspěvků: 14, poslední: 29.10.2023 21:22:0970898.Veteráni
Zdravím všechny, jaké máte zkušenosti s výrobou replik starých SPZ? Potřeboval bych starou šestiúhelníkovou SPZ na motorku, ideálně hliníkovou. Nejblíže ideálu co jsem našel je na etovar (https://etovar.eu/cs/jawa-cz-353-354-kyvacka/1988-espz0mot.html), ale jde jen o plechový výlisek bez barvy. Navíc na fotce je vidět obrys raznice.
Nechal jsem si udělat tu ocelovou v etovaru a je super. Můžu jen doporučit.
[big-head]
(29.10.2023 21:22:09)
Hliníkový se dělaj jinde, proto ta čekací doba,ale mě se nelíbí,už kvůli otiskům, tak sem vymyslel stancny a teď děláme vlastní ocel.
[Mates]
(20.10.2023 10:28:44)
Prohorovka ano v Etovaru
[Mates]
(20.10.2023 10:25:51)
Matýsku, jestli tomu dobře rozumím, staré plechové SPZ kromě lexani a etovaru vyrábíš i ty?
[Prohorovka]
(20.10.2023 9:10:50)
Není problém, abych ti místo ocelovýho plechu hodil do štancny hliník. Jen je třeba podmínka "nesmí to být EU formát". Rád bych měl SPZ i s barvou,ale při množství co se to dělá,se to lakovat nevyplatí,ale ocelovou SPZ máš do druhýho dne.Pokud objednáš PO-ČT na 100%
[Mates]
(20.10.2023 8:00:16)
Lexani jsem právě vzdal, protože na webu jsem našel, že už nedělají. I tak smůla, že bych jí potřeboval letos a nevím, jestli to splňuje parametr trpělivého člověka 😁
Jinak hliník jsem volil protože originál byla hliníková (a dopadla jak píše Banjokid), nicméně ocelovou přežiju 😁
[Anacron]
(20.10.2023 7:10:37)
[Jad]: Není pravda. Vyrábějí dále, ale jen pro trpělivé lidi.
[Čezet-rider]
(19.10.2023 22:54:43)
Lexani má jednu drobnou vadu, a sice že SPZ už nedělají...
[Jad]
(19.10.2023 21:02:34)
Mně naopak praskla ta stará železná a hliníková drží. Ale je to zatím jen asi 5 let a 20 tis. km, nedá se to úplně srovnávat...
[Jad]
(19.10.2023 13:54:46)
Hliníková by se ti bez podložení rozlámala. Vyzkoušeno, vibrace to rozeberou.
[Banjokid]
(19.10.2023 12:47:22)
Z hliníku? Originál je ocel a když se podíváš líp,tak etovar nabízí i ocel bez otisků štancny.
[Mates]
(19.10.2023 12:39:29)
Příspěvků: 1, poslední: 20.10.2023 18:25:1170897.Informace
Zdravím, může mi prosím někdo doporučit v Ústeckém kraji někoho kdo by mi udělal klikovku na ČZ 250/471 ? Děkuji.
třeba JAWAMARKT z Dubí
[monty]
(20.10.2023 18:25:11)
Příspěvků: 5, poslední: 31.10.2023 18:30:2270896.Informace
Zdravím, mám dotaz, bude niečomu vadiť kluka z peraka v kyvačkovskom motore? Alebo sú rovnaké
Jak jsou na tom vlastně hmotnosti klik pérák, kývačka a panelka, nemá to někdo zvážené? Zajímalo by mě, jestli a případně o kolik by se lišily. Na funkci jako takovou to sice nemá vliv, ale vyšší hmotnost setrváků může hrát roli v otáčkách odspoda.
[longr]
(31.10.2023 18:30:22)
přijde mi, že to má vliv na zvuk motoru. Funkčně je to zaměnitelné.
Dokonce jsem se setkal s tím, že motor z Libeňáka mel péráckou kliku se zaslepením otvorů. Prostě v té době co bylo, to se použilo :)
[Bart.]
(25.10.2023 13:20:47)
nevadí to ničemu, zrovna teď jsem jeden motor do kývačky dodělal a taky měl péráckou kliku. Dá se bez problémů provozovat i kejvačkovej motor z klikou a pístem z panelky (tady alepoň 250)
[Marlboro]
(18.10.2023 6:32:59)
Já to mám zas naopak - z kyvačky mám kliku v pérákovi a v pohodě. Na pohled jsou na pérácké větší otvory na setrvačníku
[skvarek]
(18.10.2023 5:32:11)
Nevadí to ničemu.
[longr]
(17.10.2023 20:26:17)
Příspěvků: 11, poslední: 13.10.2023 18:08:2970893.Veteráni
Ahoj všem, chci se zeptat, využíváte někdo u kývačky v rámu starších provedení pod hlavou rámu oko pro sidecar místo objímky na rám pro připojení sidecaru Velorex 560? Dá se to oko plnohodnotně využít? Nebo je vhodnější kombinace rám bez oka + objímka na rám? Předem díky moc za informaci.
Longr: díky. Do těch našich výpalků by šel přidat otvor, do něj vložit trubka a zavařit. Montovaná výztuha by musela objímat rám, což by šlo vyrobit, ale neumím říct, do jaké míry by to rám skutečně zpevnilo. Přivaření pomohlo hodně. Záleží velmi na pozici přivaření (vhhodné přeplátování a zároveň jde sundat hlava i válec bez sundání nádrže). Kroutí se už jen kyvka. Na další verze bych použil kvalitnější materiál než S235 a menší sílu výztuh (mám 4mm).
[grošák]
(13.10.2023 18:08:29)
grošák to má ve fotkách své panelky.
[longr]
(13.10.2023 12:58:33)
Jinak ten rám nepraská v oku ale za ním prasklina není vidět,rupne to uvnitř toho přeplátování a pak vyjíždí spodní část rámu,celá motorka se stane gumovou. Z vlastní zkušenosti dostává nejvíc zabrat kyvná vidlice.
jestli je motorka postavena jen na bublání kolem komína bez dělání kravín,tak to v pohodě vydrží i originální řešení bez úprav.
[Mates]
(12.10.2023 22:44:51)
těším se na fotky a rady ;-)
[jelenl]
(12.10.2023 21:22:31)
Máte prosím někde fotku těch výztuh od Vomiho nebo Grošáka? Ideální by bylo vymyslet jen šroubovanou výztuhu, nikoliv vařenou 🙂
[Prohorovka]
(12.10.2023 20:32:40)
Mnohem líp to má vymyšlené a udělané Grošák nebo Vomi, tam to roznáší síly ještě víc, ale ideálně by bylo udělat to s okem pro sajdu, klema na to chytit nepůjde.
[longr]
(12.10.2023 16:13:24)
Ty výztuhy a zrovna od tohoto prodejce se tu už jednou řešily. Závěr byl, že je to více bastl než přínos...
[pračlověk]
(12.10.2023 11:49:41)
Tak zásadní problém je v tom, že když máš kývačkový rám s okem na side tak tam bohužel nedáš tu klemu (s prolisem dle rámu!!!) co se prodává, protože ti bude právě to oko překážet. Klema musí mít ten prolis, jinak to prý po tom rámu jezdí nahoru/dolu resp. někdo tam má a viděl jsem prodávat jen ohnutý silnější plech do U, který nemá prolisování dle rámu a to opravdu nedrží a jezdí nahoru/dolů.
Pokud tam dáš klemu, překryješ si číslo rámu. Na STK musíš jezdit s klíčema a pokaždý tu klemu sundat.
Pokud máš rám s okem, tak je to z mého pohledu pohodlnější a nejlepší varianta. Pokud se to Matesovi zlomilo, rozumím tomu proč. Kolem krku ty plechy jsou přihnuté a provařené na pár místech ale nedrží to plošně. Takže, když dáš vzpěru do oka, za nějaký čas a při hodně velkému namáhání si dokážu představit, že se to začne vrtět, kroutit a praskne to.
Moje řešení, rám jsem odvezl kamarádovi co má autogen a mosazí mi proletoval celý krk včetně oka pro side, to mám zalité mosazí mezi tou trubičkou a rámem také. Mosaz zateče všude a drží. Takže snad to je řešení.
[jelenl]
(12.10.2023 8:48:58)
Zlomil sem v tom místě rám,ale jezdím,jako prase.
[Mates]
(12.10.2023 6:58:41)
Používám ho na svojí soupravě mnoho let a bez problému, jen může být problém s napasováním nádrže, aby byla mezi držákem sajdky a svařeným lemem nádrže mezera a neproklepala se ti v tom místě nádrž.
[Zbýňa]
(12.10.2023 5:59:32)
Příspěvků: 11, poslední: 14.10.2023 9:04:4270892.Elektro
Prosím o zkušenosti, jakou nejlépe použít svíčku na 250 panelku, hlavu mám "hranatou" s větším žebrováním. Mám VAPE. Díky!
Bakoun: Jezdím SZ17, svíčky NR15S, vzdálenost elektrod 0,9 a v pohodě. Starty taky v pohodě. Když mi jednou uhořela střední elektroda, tak jsem vůbec nic nepoznal. Přitom vzdálenost pak musela být hrubě přes milimetr.
[-]
(14.10.2023 9:04:42)
Zajimave, ja mam ale opacnou zkusenost. VAPE SZ17, svicka origo kolem 0,7 mm (nebo kolik to ma original z krabicky), potize se starty v poloteplem stavu. Po sklepnuti na zhruba 0,5 mm problem zmizel.
[Bakoun]
(13.10.2023 22:28:57)
Při větší vzdálenosti elektrod svíčky je více namáhaná zapalovací cívka a může (ale nemusí) se prorazit její vinutí. Stávalo se to např. u Stadionů.
[pračlověk]
(13.10.2023 19:35:42)
Větší vzdálenost elektrod. Zásada mít zapalování s dostatečným napětím jisry a dostatečnou energií jiskry. CDI Vape toto splňuje. Vzdálenost elektrod má význam zvětšovat až na cca 1mm. Nastavuje se obvykle 0,9mm a s rezervou to zvládne postupné opálení elektrod až na 1,1mm. Vzdálenost nad 1,1mm už memá valný přínos, naopak enormně rostou nároky na elektrickou pevnost všech izolací.
Výhoda zvětšené vzdálenosti elektrod. Spolehlivější zapálení i nekvalitní směsi. Větší objem v němž jiskra spustí řetězovou chemickou reakci právě při přeskoku. Větší počáteční energie řetězové reakce. Snazší a rychlejší rozšíření řetězové chemické reakce z prostoru mezi elektrodami. Z toho plyne vyšší rovnoměrnost chodu daná nižší citlivostí na negativní vlivy nehomogenity směsi.
[-]
(13.10.2023 16:55:04)
.: jaky ma smysl zvetseni elektrod. vzdalenosti u svicky?
[Bakoun]
(13.10.2023 13:35:48)
NR15C nebo NR15S. Zvětšit vzdálenost elektrod na cca 0,9mm. Malinko zmenšit předstih. Hlavně použít neodrušenou fajfku. Fajfky se mi osvědčily silikonové. Takhle to jezdím na 639 s Vape. Bacha na dotažení svíčky. Povolená svíčka a uhořela střední elektroda. Pravda, nedávám tomu zadarmo nažrat.
[-]
(13.10.2023 8:06:20)
ale lepší je ta bez odporu
alespoň mě déle vydržela
televizi už to dnes asi neruší...
[Michal]
(12.10.2023 18:46:13)
N15C nemá odrušovací odpor. S odrušovacím odporem je NR15C.
[Honza (Js)]
(12.10.2023 8:31:34)
Díky, ještě s tímto značením nějak nemůžu dohledat, jestli v sobě má odrušovací odpor? Díky!
[pavel.paja]
(12.10.2023 7:59:45)
Příspěvků: 2, poslední: 31.10.2023 15:55:2970891.Srazy a sleziny
Tak se nám blíží termín podzimní VeteránTechny na brněnském výstavišti. Bude již příští sbotu 21.10.2023. Dnes ráno na ČT24 byla předpověď na příští týden a má být slunečno, ale jen 10-15 stupňů.
Veškerý příjezd pro vystavovatelé i návštěvníky je branou číslo 4 (od parkovacího domu vedle hotelu Voroněž). Ostatní brány dočasně neexistují. Brána do areálu výstaviště na parkování pro návštěvníky bude otevřena od 5,30 hod. Parkování je zdarma, ale do areálu burzy (do placeného prostoru) budou návštěvníci vpouštění až od 8,00 hod.!!! Páteční příjezd pro návštěvníky není možný, prodávající a vystavovatelé mají možnost příjezdu v pátek 16-21 hod., v sobotu od 5,30 hod.
V tomto se nic nemění a je to stále stejné jako v minulosti. Vzhledem ke stavebním pracem v této části Brna mohou vznikat kolony a to jak kolem výstaviště, tak zejména na příjezdu po dálnici D1 z obou směrů. Těšíme se na Vaši návštěvu.
Tentokrát vyšlo parádně počasí, parkování v areálu taky. Jen je smutně vtipné, že ceny drobných dílů jsou vyšší než na e-shopu. Ceny šrotu obvyklé, někteří prodejci jsou ochotni k dohodě.
[pračlověk]
(31.10.2023 15:55:29)