Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 8, poslední: 26.9.2023 6:57:5070846.Informace
Ahoj vespolek, dá se koupit oversize pístní sada pro vrtání v rozmezí 61 až 63mm?
Myslím, že to bylo 1,2mm co tam dole zůstalo :D A vycházelo mi jedno zadření na 1000km :)
[čondra]
(26.9.2023 6:57:50)
Ota: tak ten pist ma vrtani 65 mm, pak z te vlozky opravdu moc nezbyde. Ja jezdil tech 62 a to bylo v pohode.
[Bakoun]
(19.9.2023 22:52:29)
Každopádně si vzpomínám, že předělávku na píst z panelky taky kdysi jezdil Čondra a neměl s tím dobrý zkušenosti, motorka byla pořád náchylná na zadírání. Příčinou zřejmě byla již právě příliš tenká stěna válce, kterej se vlivem tepelného namáhání nerovnoměrně deformoval.
[Ota]
(18.9.2023 13:53:06)
Pisty neupravuje, ale vyrabi si vlastni.
[Bakoun]
(16.9.2023 0:03:14)
[Cezetak]: Nikoliv, písty se vyrábí na zakázku.
[Čezet-rider]
(14.9.2023 19:53:52)
Vrtání 65mm je extrém, z válce zůstane papír... Motoservis Petra si zřejmě ty písty z nečeho upravuje...
[Cezetak]
(14.9.2023 18:38:21)
Kdysi se delala predelavka na pist z panelky (kyvacky?). Ty maji vrtani 65 mm. Vetsi pisty seriove nikdo nedela. Ja si par let zpatky nechal delat kit na 200 ccm u Motoservis Petra na Slovensku. Prevrtany valec, 62mm pist s 16mm pistnim cepem a k tomu upravena hlava.
[Bakoun]
(14.9.2023 15:22:05)
almet takhle velké písty nedělá.
[maspe]
(13.9.2023 22:23:40)
Příspěvků: 25, poslední: 21.9.2023 19:03:2370845.Nejede nebo nestartuje
Zdravím vespolek - měl bych prosbu na někoho kdo má buď tuto mašinu a nebo se stejným motorem (třeba dominátor) a vyndával ven startér. Je nutné odstranit výfukové svody před demontáží startéru ? Přes ty svody je hrozně špatnej přístup ke šroubům co drží startér a pak mám obavu jestli by šel ten startér vysunout ven ? Moc místa tam teda není - díky všem
Díky za optání - ten den co dorazilo jsem ho hned namontoval a (zatím) je to v pohodě -
[skvarek]
(21.9.2023 19:03:23)
Při startování drátem pozor na neutrál.U motorky snad vpohodě,ale já jednou takhle testoval auto a nějak mi nedošlo že stojím v kopci a mám kvalt
[nunici]
(14.9.2023 14:40:36)
Díky za vysvětlení teď už tomu rozumím všem dík -
[skvarek]
(14.9.2023 5:06:19)
To nebylo myšleno tak, že by byla "klema" přišroubovaná, ale pouze přiložením přemostit (zkratovat) kontakty relé. Ano, jde tak při poruše relé nouzově nastartovat...
[Tomas]
(14.9.2023 0:23:28)
To relé je v podstatě elektromagnet. Tlačítkem na řidítku pustíš proud do cívky elektromagnetu, ten přitáhne kontakty, dimenzované na velký proud, nutný pro roztočení startéru. Než proklemovávat relé, to raději roztáčet, nestihl bys dostatečně rychle to zase rozšroubovat a tak rozpojit obvod.
[pračlověk]
(13.9.2023 20:03:28)
Samozřejmně že jsem se snažil do toho relátka napřed dostat v domnění že tam jsou třeba nějaké mikrospinače a stačilo by je třeba něčím prostříknout ale bez poškození by to nešlo a pak bůhví co je vlastně vevnitř. Už to neřeším zítra by mělo dojít nové a snad už bude klid. Zaujala mně tady zmínka o případném proklemování - to by se dalo použít třeba na cestě (pokud by to bylo relátkem) že ho obejdu a funguje start a pak co tak spojit přímo ty dva přívody (mají očka) třeba šroubkem ? Člověk nikdy neví co ho může na cestách potkat tak aby si dovedl poradit -
[skvarek]
(13.9.2023 19:09:04)
To relé sa na starých motorkách dá rozobrať a väčšinou aj vyčistiť tak že znova funguje nejaký čas
[Boco]
(13.9.2023 12:37:25)
Stejný problém sem řešil s goldwingem. Někdy startoval, jindy jenom pohasly kontrolky. Relé bylo v čudu, kontakty uvnitř bílé, asi oxidace.
[spec]
(13.9.2023 10:28:36)
Tak jsem to relé objednal a hned jak dojde tak to prohodím a DOUFÁM že už pak bude klid. Děkuji moc všem za pomoc a ať se daří -
[skvarek]
(12.9.2023 19:34:46)
Viz Ota, ale spíš bych silným drátem proklemovat rovnou šrouby spínacího kontaktu na tom relé... Nicméně jiskření je téměř jistota :-) (zase se z 12V alespoň nevytáhne oblouk .-) )
[Tomas]
(12.9.2023 16:11:19)
Můžeš ještě pro zkoušku zkusit vyřadit to relátko z činnosti, tzn. silným drátem přivést + z baterie přímo na výstupní kontakt toho relátka. pokud startér bude dobře točit, je vadný to relé. Ale bacha, asi to přo tý zkoušce bude dost jiskřit vzhledem k velkýmu odběru startéru, tak ať si neopálíš nějaký kontakty na tom relé.
[Ota]
(12.9.2023 15:54:54)
Můžeš na to relátko v okamžiku kdy vypadá, že nefunguje, lehce poklepat rukojetí šroubováku. Dalo by se ještě otestovat venku, ale skoro to na něj vypadá... Pokud se necítíš na nějaké další experimenty, tak asi vyzkoušej nové.
[Tomas]
(12.9.2023 15:41:34)
Ahoj tak popíšu jak jsem dneska postupoval a na závěr poprosil o radu. To relátko jsem nakonec našel (bylo ukryto pod sedadlem) vše co bylo okolo různé krabičky jsem vytyhal ven pojistky - zkontroloval a očistil nožičky. Kontaktnice jsem prostříkal staletým konkordem a celé to zas poskládal. No a světe div se ono to šlo nastartovat ALE tak 3-4 starty a zase nic a když jsem vypnul - zapnul klíček tak to zas chvilku šlo a je divný že při tom byla noha stojánku na zemi ? Na přívodních drátech k relátku jsem naměřil to co na baterce a to i když to nešlo startovat - funguje tak napůl a je o strach se s tím někam vydat. Váš názor - je to podle vás tím relátkem ať něco nekoupuji zbytečně (ale zas taková pálka to není) a ať to funguje jak má - díky
[skvarek]
(12.9.2023 14:35:16)
Pak zjistit, zda je napájená cívka toho relé, zase místo ní žárovku, tentokrát nějakou menší, např. 12V/5W či podobnou a pozorovat jestli svítí, když jsou splněny podmínky pro točení startéru. Zkontrolovat pojistku na relé startéru...
[Tomas]
(12.9.2023 10:24:51)
hledej něco takového mezi baterií a startérem:
https://www.wemoto.cz/model/honda/fx/650/1999/370/rele-starteru-solenoid
relé se dá vyzkoušet venku, pro první přiblížení bys mohl místo startéru zapojit žárovku H4, H7 (nechávám si pro takovéhle věci žárovky s jedním prasklým vláknem..) a pozorovat, zda bude svítit, když by měl startér točit, samotná žárovka je ale mnohem menší zátěž než startér, nicméně i na ní by se už něco projevit mohlo
[Tomas]
(12.9.2023 10:16:06)
Tak zatím nezdárně pokračuju - baterka ráno měla 12,54 když jsem ji zapojil a otočil klíček (start samozřejmně nic) tak měřil napětí na starteru a to tak že jsem jeden pól dal na kostru a druhý na ten přívodní kabel a nenaměřil jsem NIC ani s klíčkem i bez a stojan na zemi a taky sklopený ? Podle mně není chyba v baterii - před tím když jsem na startér poklepal tak to fungovalo (nyní už taky ne) a baterka točila fest. Tím poklepáním na startér jsem se domníval že je chyba jen v něm ale po rozborce je to stejné jen o to horší že nepomůže už ani to poklepání. Než ještě vytáhnu startér ven abych ho skusil přímo na baterku tak ještě mrknu po těch krabičkách (asi relé - ale netuším kde to je a jak to vypadá) ale žádné cvakání neslyším - jsem už z toho na prášky nevím si rady mašina rozházená čím dál tím víc
[skvarek]
(12.9.2023 9:45:03)
Jak píše longr. Takhle mne vyškolil traktor. Dvakrát jsem měl startér venku, jednou jsem ho nechal otestovat, podruhý jsem ho roztočil baterkou z auta, než mi docvaklo, že to může byt baterka v traktoru, která se tvářila velice nabitě.
Co mne zmátlo nejvíc bylo, že to přestalo startovat po asi dvou hodinách sekání trávy.
[70CB750]
(12.9.2023 0:58:24)
Baterka se může tvářit jako zdravá a nabitá, ale startovací proud nedá. Zkusil bych ji zatížit nějakým silnějším odběrem (aspoň silnou žárovkou) a změřil bych, jak rychle klesá napětí.
[longr]
(11.9.2023 21:25:54)
Hlavně opatrně, startér bere docela velkej proud a má sílu, zkoušel bych ho pripevněnej, aby někam neodběhl. Jelikož má startér malý elektrický odpor, musí k němu vést silné vodiče (tedy s malým odporem) a po cestě se nesmí ztratit příliš mnoho napětí. Proto je vhodné měřit na startéru, uvidíš, o kolik je tam míň oproti baterií (za předpokladu, že napětí baterie neklesne po připojení startéru).
[pračlověk]
(11.9.2023 19:50:22)
Příspěvků: 4, poslední: 13.9.2023 15:35:4970844.Veteráni
Dobrý deň. Chcem sa spýtať. Mám rám motocykla a neviem na aký typ. Vin sa začína na 254-123456
VIN vznikl v roce 1979 zavedením ISO 3779. Před tímto rokem ho není třeba hledat; na mé jawě 632 z roku 1990 je na rámu naraženo stále jen výrobní číslo, VIN byl jen na štítku.
opravdu máš tak hezký výrobní číslo, 123456?
[Kosťa]
(13.9.2023 15:35:49)
Souhlas s Alešem. Jinak číslo rámu a VIN jsou úplně odlišný věci :-) (to jen tak pro pořádek)
[Marlboro]
(12.9.2023 7:12:14)
Trochu by možná pomohla i fotka daného rámu...
[559ka]
(10.9.2023 19:27:34)
Příspěvků: 24, poslední: 18.9.2023 13:56:0370843.Veteráni
Ahoj všetkým.
Chcel by som poprosiť o radu.Na výlete mi na mojej j592 začala preblikovať kontrolka dobíjania.Nakolko za tie roky čo ju mám fungovala naprosto spoľahlivo,a nakoľko som v elektrike nie dostatočne zbehlý chcel by som poprosiť o radu čo mám skontrolovať Elektrická sústava je úplne povodná,motorka má od výroby najazdené len niečo vyše 10 tisíc kilometrov.Ďakujem za rady.
Ono dost pomáhá montáž odrušených fajvek nebo svíček na ochranu proti rušení multimetru.
[Ota]
(18.9.2023 13:56:03)
Právě levné digi multimetry ukazují za chodu nesmysly, PU 140 není nijak velký, má obal a používám dle potřeby prodloužené vodiče
[Banak]
(16.9.2023 16:13:50)
Bohužel starý ručičkový přístroj je v dílenské praxi dost nešikovný, je dost velký a hlavně citlivý na pády a hrubé zacházení.Multimetr za 100Kc ti udělá skoro vše potřebné a je skoro nezničitelný.Je pravda, že měření za chodu motoru s některými je problematické.
[El Fag]
(16.9.2023 10:32:53)
Po potížích s laciným multimetrem jsme si z bazoše koupili 2ks starého dobrého měřícího přístroje pro motoristy PU 140 po kterém jsem kdysi velmi toužil.
[Banak]
(16.9.2023 9:03:19)
Nějaký "obecný multimetr", A, V, Ohm. Nejlepší jsou staré magnetoelektrické ručičkové typu Avomet. Soudobé digitální jsou náchylné na rušení chodem motoru. Ovšem - a nemějte mi to prosím zazlé - podle stylu Vašeho dotazu bych Vám doporučil spíš s tím měřením vyhledat někoho, kdo nejen má čím měřit, ale také ví kde, kdy, co a v jakých hodnotách (na)měřit. To je další problém, možná i složitější, než nákup měřáku. Ať se daří.
[.]
(16.9.2023 6:47:58)
Ešte by som chcel poprosiť o radu, aký merací prístroj si kúpiť na kontrolu elektriky na jawách?
[miník]
(15.9.2023 21:18:57)
Ďakujem za rady, všetko vyriešila kúpa novej baterky.
[miník]
(14.9.2023 20:00:03)
Origo regulátor si dej na poličku, místo něho dej AEV a než sjedeš ty nové uhlíky máš klid. Jestli míníš často jezdit, za cenu repasu kompletu bych už uvažoval o Vape a na pravý dekl na roky zapomeneš a je to vratná změna.
[Banak]
(14.9.2023 19:08:39)
miník: záleží jestli ji chceš mít na ježdění, nebo na výstavu. Pokud musíš mít origo regulátor a je problém regulátor (což bez měření nezjistíme) tak nechat zrepasovat - https://www.dynamazahradnicek.cz/ Ale počítej, že životnost může být podobná jako u původního kusu - tedy několik tisíc kilometrů.
Já bych třeba na 60 let starých gumách fakt jezdit nechtěl.
[maspe]
(13.9.2023 21:57:50)
Tos toho moc neřekl, máš měřák abys mohl změřit hodnoty?
[El Fag]
(12.9.2023 22:30:18)
Nový regulátor nechcem,motorka je pôvodná až na gumičku palivového ventilu,a zrkadla,tak ako zišla z výrobného pásu.Svetla: znižuje a zvyšuje sa intenzita,rovnako ako kontrolka...
[miník]
(12.9.2023 19:11:11)
Kup si regulátor aev a budeš mít klid.
[sliz]
(12.9.2023 8:24:20)
miník: co to znamená že "světla blikají"? Zvyšuje/snižuje se světelná intenzita, nebo úplně zhasnou a následně se rozsvítí? Pokud druhá možnost, tak bych kouknul na spínačku, jestli nemá povolené případně zoxidované vodiče ve svorkách. Jinak vše už napsali kolegové níže
[Marlboro]
(12.9.2023 7:19:19)
Je potřeba popsat chování pořádně.
1) přesvědčit se o stavu baterky, nabít ji na nabíječce a po nabití na ni rozsvítit hlavní světlo(motor stojí),musí vydržet svítit aspon 1/5 hodiny
2)nabitou dobrou baterku připojit na motorku a nastartovat, co dělá kontrolka na volnoběh? pak pomalu zvyšovat otáčky - jak se chová kontrolka?
3)totéž co bod 2 ale s rozsvíceným hlavním světlem
Vzhledek k tomu, že dynamu jsi se věnoval, může být problém v relé, zvlášt pokud problém nastává ve středních a vyšších otáčkách,relé může mít negativní regulační charakteristiku-k přitažení kotvy do 2.stupně je třeba menší napětí než napětí 1.stupně.I s měřákem se ti to bude odstranovat blbě, lepší je půjčit si a vyzkoušet jiné relé a pokud to dělá skutečně relé koupit nové nebo původní dát seřídit.
[El Fag]
(11.9.2023 22:14:55)
Baterka před smrtí by to samozřejmě dělat mohla. Bylo by dobré zkusit jinou.
[longr]
(11.9.2023 21:29:21)
Drážky vyškrabané,komutátor liznutý na sústruhu
[miník]
(11.9.2023 20:00:30)
Častá chyba je ta, že izolační mezery na komutátoru rotoru dynama jsou zaneseny prachem z uhlíků, stačí to umýt benzinem. V některých případech je potřeba pak mezery vyškrabat, hodí se na to zbroušený plátek pilky na železo.
[edward]
(11.9.2023 19:35:44)
Nemohla by to robiť baterka pred smrťou?
[miník]
(11.9.2023 18:59:43)
Taky bych se podíval na kontakty na relátku. Nesahat, v případě nečistoty nebo oxidů jen opatrně a jemně očistit.
[longr]
(11.9.2023 6:57:00)
uhlíky som založil socialistické uloženky, robí to to isté.Tie čo tam boli predtým boli zodraté iba o 1,2mm,teda ako nové.Zajtra musím zháňať merací prístroj,v dielni nič nemám,elektrika je mimo mňa...
[miník]
(10.9.2023 20:47:18)
Příspěvků: 15, poslední: 25.9.2023 19:58:2070842.Informace
Ahoj všem,
nedávno jsem měnil nové nohavice za letité zpuchřelé, a jel to projet.Už vsazování řetězu do nich byla dost prekérka, protože hluboko uvnitř zůstala guma (asi pozůstatek z výroby na vstřikolisu-nevím) a řetěz šel dost těsně.Nešlo to vykrojit, vyrvat, ani protavit (příliš hluboko). Moje domění, že řetěz si cestu vyhobluje sám, bylo mylné. Během jízdy se nohavice vyrvaly i se sponkama, jedna zalítla do motoru, kde přetrhla ve spojce řetěz(náhoda, že se nacházela zrovna tam),řetěz se mi namotal na rozetu, ohnul kryt rozety, a utrhnul i druhou nohavici. Vše jsem sundal,jezdím s holým řetězem i rozetou, a nové nohavice dám až před STK.
Setkali jste se s něčím takovým, nebo máte nějaký fígl na pročištění od zbytků gumy po výrobě v takhle těsných místech? Tohle bylo dost hluboko. Děkuju moc za odpovědi
Má to asi každá nová nohavice. Vždy to z tama vysekám nějakou kulatinou, pak jak už je to smontované i s řetězem do těch nohavic nastříkám teflonový olej a ono to časem povolí a zajede. Ten teflon aspon zamezí tomu aby ze začátku to za ty těsné nohavice tak tahalo. Všiml jsem si ale že jsou dva druhy těch nohavic. Kupoval jsem sadu nohavic u nás v obchodě nejspíš nějaká druhovýroba a ty jsou krásně měkké gumové a pěkně poddajné a dobře se s nima pracuje. Pak druhá sada z Partdecku a ty jsou oproti nim uplně tvrdé. Spíš než jako guma se to jeví jako nějaký měkčený plast. To je pak maturita to smontovat s tou tvrdou špatně ohebnou nohavicí. Ale životnost asi bude mít vyšší
[BooCheer]
(25.9.2023 19:58:20)
Milos634 : vím, jak to myslíš :-)
[Michi]
(12.9.2023 17:17:51)
Ota: já tam štoural všema možnýma šroubovákama a k ničemu to nevedlo, natož drát. Ale nabrousit je, mi nenapadlo
[Michi]
(12.9.2023 17:17:20)
Pokud si vzpomínám, tak jsem měl v nohavicích něco podobnýho. Vzal jsem ocelovej drát, přehnul ho napůl a zavedl do nohavice tak, aby to s ním šlo vytrhnout. Ten samej drát jsem pak použil na zavedení řetězu do nohavice.
[Ota]
(12.9.2023 13:05:25)
[Michi] dlšie som brúsil pásovinu do tvaru dláta, ako sekal ten odliatok v nohavici :)
[Milos634]
(11.9.2023 21:37:20)
Přesně tak, nabrousit úzkou pásovinu, případně malý jekl a vyřezat. V případě jeklu je potřeba brousit dovnitř, aby dobře řezal.
[longr]
(11.9.2023 6:59:47)
[Milos634] jako tyčku s ostrým koncem a vysekat? Vidíš, to nevypadá na špatný nápad. Zkusím. Děkuju za tip.
[Michi]
(10.9.2023 23:21:17)
[lahvac]: Děkuju. I za rady. :-)
[Michi]
(10.9.2023 23:19:53)
Ja som mal v nohaviciach tiež v strede prepážku z gumy, zostatok z výroby. Zabrúsil som železnú tyčku a sňou to vysekol von z nohavice.
[Milos634]
(10.9.2023 12:27:24)
(Michi) pořádně to mázni a bude to v pohodě. Ze začátku se to bude trochu hřát. Ona se ta nohavice časem sama povolí jak teplem tak mastnotou. Ta kvalita, jako z výroby už tam není. At se daří.
[lahvac]
(10.9.2023 11:03:59)
[lahvac]: Udělal jsi pěkné vedení na nohavice :-) Kryt je dobrej. Jen srovnám ty opěrky, které jsou opřené o vidli. Je fakt,že nohavice šly na kryt poměrně těsně a ztuha, ale šly tam, a to až na doraz, takže vodítko není třeba bastlit. Myslíš, že vazelína ten zbytek gumy uvnitř postupem času rozbrousí?
[Michi]
(10.9.2023 10:07:10)
Měl jsem to podobně, skoro přes to nebylo vidět.
[lahvac]
(9.9.2023 23:56:16)
Typuji to na opačně namontovanou spojku řetězu. Montoval jsem dvoje nohavice, oboje za pomoci drátu, provléknul řetěz, namazal vazelínou a bez problému se to zajelo. Nebo to byl šmejd výrobek. Já to kupoval Moto Votice. A jak píšu bez problému.
[lahvac]
(9.9.2023 15:22:34)
Příspěvků: 12, poslední: 18.9.2023 12:46:3570841.Veteráni
Dobrý den, chci přihlásit Jawu 250 kyvačku na veteránské značky. Bude jim vadit, že tam mám doutníky a uzavřené sání, když má mít podle čísla rybiny a otevřený sání? Taky na ní mám hrazdová řidítka, bude to problém?
dobové úpravy, když jsou to opravdu dobové úpravy a ne bastl k zblití, můžou projít. Pán má péráka, na kterého už jeho táta v padesátejch namontoval blatníky z půllitra. Doložil fotkou. Máme mu říct, že motorku, na které se před 50 lety učil jezdit a takhle byla, musí předělat zpátky? To není bastl. Něco jiného je, když shnilej baterkovej kastlík na půlbubnu nahradí panelkovým a přeplácne to lavicí sedlem, to jsme někde jinde. Neřkuli když na kejvačce 57 je hlava světlometu 1962 a aby tam nebyla díra, tak nechá spínačku v nádrži a přidá bošárnu. Tudy cesta nevede...
[Kosťa]
(18.9.2023 12:46:35)
Nečetl, tak to jsme doma. Na VRZ může být i zachovalá patinovka a ne jen kompletní renovace. Zrovna takovou patinovku splňující na 100% podmínky testace HV máme doma, ale ta má bílé. Máme jak ty bílé tak i několik na zelených a na super laku páč to byly podokapové vraky ovšem taky bez kulervoucího lesku na víkách 😁
[Banak]
(14.9.2023 19:18:10)
nečetl, já mám vše naštěstí na bílejch :-)
nechtěl jsem rozpoutat nějaký flame, jen mi "selským rozumem" přijde "dobovější" kývačka s kaslíky z panelky, než s vyleštěnými kartery a kryty a super PUR lakem
[Michal]
(14.9.2023 19:04:17)
Ota> znova, tady jsou ale podmínky testace HV, což s dobovým tuněním nemá nic. Ty podmínky někdo stanovil tak co pořád řešíme. Osobně bych se za bastl na VRZ styděl a nechtěl poslouchat poznámky na každém srazu veteránů a ty tuctovky kývačky zná každý.
[Banak]
(14.9.2023 9:21:54)
Banak: K záměně dílů za díly z novějších modelů docházelo spíš mimoděk postupem času, kdy původní díl nebyl k dispozici a majitel byl rád, že sehnal pasující díl z novějšího modelu...
[Ota]
(14.9.2023 9:02:54)
Michal> ale bez urážky, podmínky testace HV jsi někdy četl? Srovnání kastlíků s pneuatikama a dobobým vzduchem je mimo, jako obvykle. Dobobová úprava je stejná berlička neschopnosti renovátora jak tvrzení že dávali co bylo skladem.
[Banak]
(14.9.2023 8:57:29)
asi tím spoustu návštěvníků urazím, ale nejsou součástí i dobové úpravy ?
když se ta kývačka dožila roku 90, tak dnes už je veteránem i s těma kaslíkama z panelky a tachometrem z 638....
ona taky nebude mít pneumatiky Barum Rudý říjen, ale spíš Mitas a.s.
[Michal]
(13.9.2023 20:50:55)
Kosťa> samozřejmě, ale stejně majitel řekne, že v Jawě dávali co bylo skladem a úsměvné je, když vidíme panelkové kastlíky na kývačce které ještě ani nebyly ve výrobě
[Banak]
(13.9.2023 18:42:03)
Kubas, asi nebude. pokud je motorka konzistentní, jak se někdy vyráběla (teda nemá třeba panelkovej motor a rybiny), tak to většinou projde, i když na štítku je jiné datum. Hrazdy a rychlopaly se na kývačku nedávaly, tak sundat, ale doutníky a uzavřené sání, se správnou nádrží, odpovídajícíma zámkama na kastlících a zadním světlem, to by projít mělo.
[Kosťa]
(13.9.2023 15:41:09)
Tyto tuctovky každý zná, takže ví že hrazďáky neé, ale u plechů jsou různé nuance a nepíšeš R.V. Testují taky jen lidi, je to stejně jak šmudla na STK, jeden pustí a druhý ne. Pošli komisi fotky a oni řeknou své požadavky.
[Banak]
(9.9.2023 21:29:18)
Pokud to vypadá jako rok 1960 ale na štítku máš 1957, tak to asi vadit bude žejo
[Kubas]
(9.9.2023 14:19:39)
Neptat sena internetu,ale toho konkrétního komisaře, kterej se pod to podepíše. Nebo raději nic neříkat nikomu, protože kterej komisař bude podle čísla rámu zjištovat,co tam patří?
Případně přihodit 500,- do kapsičky.13x
[monty]
(8.9.2023 9:32:46)
Příspěvků: 4, poslední: 8.9.2023 14:47:5270840.Veteráni
Zdarec, dá se někde koupit vnitřní čtyřhran náhonu tachometru, potřebuju délku 141cm do starého Enfielda, vnější Bowden mám, vnitřek se mi za jízdy prežvejkal. Díky.
Díky za tipy, zjistil jsem že mám neběžný model rok 1952 a našel náhon za 28 liber, který bude pasovat, bastlení zde nemá opravdu smysl.
[Pike]
(8.9.2023 14:47:52)
Případně pokud už neseženeš na vrakáči stodvácu, oslovit výrobce bowdenů a lanek, mají to v metráži, takže by určitě byli schopni kus prodat.
[longr]
(8.9.2023 9:23:58)
Nějakej ze 120 škodovky třeba, vyrvat duši, upravit a nacpat do Enfildího bowdenu.
Nebo nevymejšlet kraviny, a v zastoupení Enfileda koupit novej celej náhon....
[monty]
(7.9.2023 22:11:33)
Příspěvků: 6, poslední: 15.9.2023 11:45:1170839.všechno ostatní
Na sajtce mám pneumatiky Shinko, hlavně proto, že jsou levný. Teď potřebuju vyměnit zadní a asi za něco jinýho. Nějaký doporučení?
Přemýšlel jsem nad Kenda s agresivnějším vzorem.
Marlboro: tak mám taky TT gumu bez duše. Jsem si, blbec, nevšim, že Shinko 705 je někdy TT a někdy TL - podle rozměru. Včera jsem to přezul, guma mi přišla tužší proti 712. Vzduch to drží normálně, uvidím jak se to bude chovat dlouhodobě.
[70CB750]
(15.9.2023 11:45:11)
70CB750: právě že sedí normálně, taky mě to taky udivilo, ale fakt to drží tlak líp než původní bezdušáky :-)
[Marlboro]
(8.9.2023 21:58:46)
Marlboro: A ta TT teda normálně a dobře sedí na TL ráfku? Zajímavý. I když já mám Comstars, bez označení a díry na ventilky jsou pro duše, nikoliv pro bezduše a jezdím bezduše asi 8 let.
U CB750 šla Honda na bezduše v roce 89, ale já jsem si skoro stopro jistej, že jedinej rozdíl je právě díra na ventilek.
[70CB750]
(8.9.2023 17:25:16)
70CB750 - jezdím Shinko na 700gs, kde jsou standartně bezdušáky, přední je TL, zadní je TT bez duše a překvapivě má nižší úbytek tlaku než bezdušový Michelinky co byly na motorce z výroby :-)
[Marlboro]
(8.9.2023 14:00:27)
Kuba z Neve: Díky, pane. U Heidenau je problém s dušema, s těma se mi fakt drbat nechce, pokud absolutně nemusím. Stejně tak Avon, Shinko Classic Matzeler K-block - všechny potřebují duše. Duše jsou jednak onanie a druhak většinou mizerný. Teď tam mám 110/90-18 a našel jsem dual sport 120/80-18, do který zřejmě půjdu.
Vím, že někdo jezdí automobilový gumy, ale v mejch rozměrech je jen koblihu na dojetí a tu tam cpát nechci.
[70CB750]
(8.9.2023 12:42:32)
Příspěvků: 5, poslední: 6.9.2023 7:46:5970838.Veteráni
Ahoj všem, moc prosím o radu. Jak se sundá kryt blinkrů (první 634) nebo pozička side Velorex 560 starší typ, kvůli výměně žárovky? Je to ten typ, co nemá v plastovém krytu šroubek, nějak nemůžu pochopit, jak se do toho leze.... Díky moc
Je to ta horní bilá pozička.... http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/0701172650.jpg
Hlavně předem namazat, a nechat aspon přes noc .
Je to vždycky zarezlý.
[monty]
(6.9.2023 7:46:59)
sklepnout zezadu dolů trubkou přesného průměru by asi taky fungovalo
[maspe]
(5.9.2023 20:03:55)
Toto som riešil ped nejakým časom aj ja, tie isté smerovky na ČZ 476 na export. Sú identické ako na staré Octavie (ak si dobre spomínam) a ofiko návod hovorí vypáčiť srobovakom...
[Boco]
(5.9.2023 14:13:55)
Není na to nějaký pohodlný fígl, než to páčení šroubováky?
[Prohorovka]
(5.9.2023 10:08:33)
chromovaný kroužek je pouze namáčknutý na patici. Přinejhorším z boku opatrně přes dva šroubováčky odpáčit. Rámeček je tedy pouze převléknutý přes kryt blinkru. Pozor až budeš sundávat rámeček, aby ti kryt blinku nespadnul na zem :)
[Tom]
(4.9.2023 22:47:47)
Příspěvků: 31, poslední: 9.9.2023 12:19:5170837.Veteráni
Zdravím vás po delší době. Zase vyhazuju sežraný sítko nádrže na mašině, co od jara stála. Myslel jsem, že tam mám nalitou Vervu 100, ale asi jsem to nějak popletl a nebo už není do byla. Každopádně sítka došly a budu muset nakoupit nějakou repliku. Máte prosím někdo tip na sítko, co vydrží a nerozpadne se hned i když člověk nechá stroj chvíli stát?
Klasika kohout Jikov na kejvačky, panelky, fichtly a další.
děkuju za rady :)
na kohouty si letuji nerezove sitka.. trocha prace ale na furt
[LubošPardubice]
(7.9.2023 21:00:07)
Longr> děkuji!
[Nick]
(7.9.2023 11:51:53)
Nick: Jmenuje se to Hostagrund blokátor rzi.
[longr]
(7.9.2023 10:01:53)
Ahoj, můžete sem hodit přímý Link na ten hostagrund? Když to člověk zadá do Googlu, vyjede mu větší nabídka. Tak ať koupím to správné. Děkuji
[Nick]
(7.9.2023 5:24:04)
Já mám v nádržích kaučuk. Je to super věc, ale nádrž se tím nenávratně zničí.
Nejvíce mě štve že mi jedna nádrž začala sáknout (na předtím již opravovaných místech). Přes ten kaučuk se to nedá nijak řádně opravit, takže místa jsem zvenku zalepil epoxidem a to je tak jediné co s tím udělám. Letovat nebo svářet to kvůli kaučuku prostě rozumě nejde.
Příště zkusím ten hostagrund, nebo něco méně invazivního. Takže díky za rozšíření obzorů...
[559ka]
(6.9.2023 11:58:52)
Já teda i když jezdím na Vervu 100 a mažu 1:25, tak benzín z nádrže po jízdě (pokud vím, že na moto druhý den nebo do týdne nepojedu) vypouštím do plastového kanystru a nádrž alespoň týden nechám odvětrat s otevřeným víčkem... Hlavně zapomeňte na přezimování s plnou nádrží, to už se dneska může pěkně vymstít...
[Prohorovka]
(6.9.2023 10:40:15)
Měl jsem originál krásnou nádrž na 634, roky tam byla jen Verva, nádrž krásně čistá a až teď se z krásné čisté nádrže plné modrého benzínu stala rezavá bandaska, plná rezavé, zapáchající břečky...
[pračlověk]
(5.9.2023 22:35:28)
2 pračlověk :
já to odrezil elektrolýzou, vyplách horkou vodou, pak sušil horkovzduškou a nakonec nalil hostagrund
myslím, že tam padla celá pixla, tedy těch 200-250ml
všelijak jsem nádrž otáčel, místo kohoutu byla svíčka
nádrž kývačka 350
schne to docela rychle, tak bacha
[Michal]
(5.9.2023 21:53:32)
Já mám na péráku a kyvačce nádrž vylitou a vevnitř bez rzi - sítka (kupovaná někde na burze) plastová klec se sítkem a jezdím natural a (zatím) jsou v pohodě. Dost jsem se natrápil na babetě kde nádrž rezla a čistil jsem ji každý rok před sezonou - sítko původní a v pohodě. Jednu sezonu jsem tuto nádž rozhodl ošetřit Hostagrundem (nádrž ošetřená již tady zmiňovaným postupem) ALE co jsem udělal chybu tak jsem to tím udělal jen jednou a příští rok zase rez. Tak znova a to vylití jem udělal (po zaschnutí) tak 3x - 4x a od té doby aspoň tak 5 let je pokoj a zez rzi. Co je ale problém tak stejně musím před každoz sezonou rozdělat a pročisti palivový kohout který je totálně zasraný - pročistit i ty trubičky. PROTO bych právě to NALETOVÁNÍ moc nedoporučoval aby se to pak dalo rozdělat a vyčistit. Na dotaz kolik toho Hostagrundu - stačí jedno balení - nalít do nádrže celou ji prolít a slít zas do plechovky. Po zaschnutí (měl jsem ji otevřenou na slunci tak 1 den) to zas vše opakovat tak aspoň 3x a moje zkušenost je že to funguje a HLAVNĚ už nerezne - ať se daří
[skvarek]
(5.9.2023 20:10:01)
No, mně to s i Vervou zrezlo komplet i pod hladinou.
Kolik toho Hostagrund blokátoru je potřeba na jednu klasickou nádrž? Jaký je vhodný postup na aplikaci slabé vrstvy?
[pračlověk]
(5.9.2023 19:44:32)
Já dal epoxid do péráka před lety a i když to funguje super, tak už to znova opakovat nebudu. Kdyby se nádrž musela nějak servisovat, tak to z ní nikdo nedostane. Dávám už jen Hostagrunt a taky to nerezne a přijde mi to jako mnohem šetrnější. Je to jen taková mini vrstvička, slabší než barva. Nevím, jakou to má životnost, cca 3 roky co to mám to drží.
Postup jsem tu kdysi vyčetl, odmastit acetonem, vyžrat citronovnou, vypláchnout, odrezovač s pasivací a nakonec hostagrunt. Možná by se dala i ta citronovka vynechat :)
Bohužel sítko to nechrání a tak započala tahle diskuze. Že mi nádrž taky trochu orezla je moje blbost, protože jsem jí na týhle mašině ještě neudělal a spoléhal jen na Vervu. Je to původní stav, u renovace bych to tak už určitě nenechal.
[Bart.]
(5.9.2023 14:48:17)
Nevím jak s Vervou, ale s normálním benzínem nádrž krásně rezne i pod hladinou. Dříve to bylo naopak. Takže celá naše jawabanda už má vylité nádrže epoxidem.
[Banjokid]
(5.9.2023 13:20:16)
vypadá to dost dobře. Děkuju za radu i obrázek.
[Bart.]
(5.9.2023 13:06:34)
2ED250: To sítko na Tatru se mi líbí, pájku mám, úplně levej snad taky nejsem, tak to zkusím :). Díky za tip.
2Lapis: asi to tak bude s tou Vervou a vlhkostí, proto je holt to doporučení mít plnou nádrž, aby se tam vlhkost nedostala a nemohla se srážet dole.
[Bart.]
(5.9.2023 9:26:32)
[Bart.] Verva sice ma nejake primesi
. Neni to ale lih na ktery se vaze vodu. Ta voda vznika z vzdusne vlhkosti a usazuje se na dne nadrze, kde umoznuje oxidaci...Neni z me hlavy, nekde jsem to cetl..
[Lapis]
(5.9.2023 7:48:08)
Příspěvků: 46, poslední: 22.9.2023 19:35:4170836.Nejede nebo nestartuje
Je to už nějaká doba co jsem se tu na něco ptal ale už jsem v koncích s nápady. 350 se sajdou většina ví..Prostě nechce jet. Hele nádherně,celých 80.tis bez problémů.Pak uprostřed jízdy jako když tě chytnou za nosič 🤣. Prostě nejde vytočit na čtyřku se tomu nechce jet ani po rovině. Udělal jsem komplet GO.,zkusil jsem vyměnit asi milion karbecu, filtrů svíček,fajfek, výfuku atd...Vape mám ,ani s kladivkama to nejede...kohout dotýká na neutral jde krásně ale v záběru prostě gumový a jako priduseny, svíce cihla...jiskra pěkná....už nevím..podle pořekadla.. víc hlav ví víc 🤦
Jj mám...vyuhloval jsem ojnici..a je to tak vyjetý do šišata, že teď to nemá na levaj tlak (udržíme to prstem.)
[Muddry]
(22.9.2023 19:35:41)
Ložiska na kliku jsou C3, tedy s větší radiální vůlí.
[longr]
(19.9.2023 14:14:01)
Máš na klice ložiska s větší axiální vůlí?
[xbobo]
(19.9.2023 10:05:33)
Info po víkendu..komplet vydřená,ruku v ruce s jednou špatně vyuhlovanou ojnicí,6.tis najeto a dole je jasná hrana od kroužků ale jen na půlce válce ,na druhý jen oleštěný...
[Muddry]
(11.9.2023 9:15:16)
jednou to jede ok podruhé to jede nahovno, motor prolezlej desetkrát, příslušenství agregátu zkoušeno dvacetkrát, takže bych se zaměřil na brzdy a nebo lépe na nějaký kolo, vysypaná klec, šprajcujíc kule na hřídeli. 6e se to na heveru točí neznamená že se to ložisko v rychlosti nezadrhne o sebe jak volnoběžka
[krf]
(10.9.2023 9:02:18)
Jsem zvědavej co tomu bude :D
[čondra]
(9.9.2023 18:43:55)
V tom případě to bude jedině pavouk. Náčelníkovi taky kdysi jezdil špatně stroj, někdy jel a někdy se mu nechtělo. Tak jednou sáhl pod nádrž na cívku, vytáhnul tam velkýho mrtvýho pavouka, zahodil ho a od té doby to jelo normálně. Taky bylo důležitý nezamykat Náčelníkovu motorku společně s ostatními, protože pak porucha přelezla na sousední stroj. Havlis si jistě vzpomene😀...
[pračlověk]
(9.9.2023 12:42:08)
Hlava není prasklá... píst šipkou k výfuku..ještě shodím válce a pak budu moudřejší..ale je divný že za jedny jízdy to vyjede kopec na 4 a pak za xx km to je rádo že to jede na 4 po rovině...
[Muddry]
(9.9.2023 9:45:57)
nemáš prasklou hlavu?
[Marlboro]
(8.9.2023 14:02:52)
ŽÁBA: V žádném případě přece nepoletíme na jeden válec.
PUCHMAJER: No to bych prosil. Protože ten jeden válec bude mít co dělat jenom s tím, aby pohyboval těma jedenácti mrtvejma válcema.
Pokud dvouválec běží jen na jeden, tak sebou ten druhý prostě veze a musí za něj odmakat obě komprese. Spodní i horní. Proto to není příjemná jízda.
Vzhledem k tomu, že jeden válec volnoběh nějak udrží a druhý ne, tak tam bude krpa. Když to nejelo ani s kladivama, bude to v motoru. Komprese, kanály, obráceně píst...
[longr]
(8.9.2023 13:51:57)
No a jakpak tu energii do té "pružiny" dostaneš. No a druhou pružinu máš pod pístem... Každopádně to jede špatně, jeden by skoro řekl, že to tzv. nejede.
[pračlověk]
(8.9.2023 9:24:36)
Kdyz jsem potreboval dojet na 638 na jeden valec domu, tak vyndani svicky bylo horsi jak jet se svickou, ktera nepali.
Podle me kdyz vyndas svicku, tak to blbe saje (vse leti pres otvor svicky) a tim se tam nedostava ani moc oleje. Pri ceste pistu nahoru to vyfoukne a cestou dolu se to zase snazi nasat, tim pist "neperuje" a musi se tahat i zmerem dolu. Funguje to jako tlumic smerem nahoru u dolu.
Pokud tam je svicka tak pist jde do komprese a pak zase trosku propruzi dolu na vzduchove pruzine a neztraci se tolik energie.
[Havlis]
(8.9.2023 9:18:04)
Rikas, ze mas svicku dobrou barvu i na levym valci, takze to pali dobre. Neni ten pist v nejaky casti pod krouzkama cernej, ze by to neutesnili krouzky a foukalo to nekde kolem nich dolu? Na pravym valci ty cerny mapy pod krouzkama by pak byt nemely.
[Havlis]
(8.9.2023 9:12:38)
Maspe.. na levej,na pravej drží volnoběh
[Muddry]
(8.9.2023 7:02:59)
Na kterej to chcipa?
[maspe]
(7.9.2023 19:46:23)
Kabely, svíčky..teď jsem sundal hlavy a dělám inspekci...
[Muddry]
(7.9.2023 14:32:29)
Samotné kabely ke svíčkám si měnil?
[spec]
(7.9.2023 13:14:57)
Plexi jsem nepřidával...no zkusím tu jízdu s jednou nebo druhou svíčkou...ale včera jsem zkoušel a volnoběh na jeden válec a druhej bez svíčky..jeden drží volnoběh a druhý hned chcípne
[Muddry]
(7.9.2023 8:21:09)
Proste uz to trapeni od tebe nechtela snaset, tak rekla "seru na to" 😀 hodne stesi, aby se ti to podarilo u ni vyzehlit
[maspe]
(7.9.2023 7:47:22)
Zkousis to se sajdou nebo bez? Nějaký plexi si nepřidával ?
[Kuba z Neve]
(7.9.2023 7:10:22)
Příspěvků: 38, poslední: 12.9.2023 18:15:3170835.Veteráni
Zdravím,
v roce 2006 jsem od kamaráda koupil výše zmíněný model Jawy. Kamarád byl minimálně 2., spíše ale pozdějším majitelem. S motorkou jsem chvíli jezdil a potom ji přihlásil do depozitu a odevzdal SPZ, jelikož jsem jel studovat do zahraničí. Po mém návratu jsem se dozvěděl, že SPZ v roce 2010 propadla a mohu motorku buď přihlásit jako veterána (r.v. 1989), nebo sešrotovat, což by mi bylo líto, protože je v dobrém stavu a ani nemá moc najeto. Proto jsem nechal motorku dát v servisu do pucu
Deposity propadaly v roce 2015.
[monty]
(12.9.2023 18:15:31)
Což by nebyl tento případ, když byla motorka vyřazena 2010.
[Jad]
(12.9.2023 8:52:56)
Spíš mě napadá, jestli to nesouvisí se zavedením povinné ekolikvidace i pro motorky, někdy v roce 2017. Od té doby čemu zanikly papíry, to nemůže podle předpisu fyzicky existovat.
[Jad]
(12.9.2023 8:51:45)
Monty bylo by zajímavé, kdyby se takto někdo naštval, a hnal to až na ministerrstvo nebo k soudu, protože když pominu účelovost, tak to mohlo být i legální, někdo to prodal do PL, když mu to odhlásili a někdo úplně jiný to mohl z PL koupit. Třeba někdo takto koupí něco opravdu drahého a uvidíme. Jen nechápu jaký je rozdíl, když je to zrušeno v minulosti a když je to jen zrušeno v rámci čistek. (Kromě toho že jednou to už v registru bylo zapsáno a podruhé taky, ale ne v počítači). Fakticky je to totéž.
[HonzaBK]
(12.9.2023 7:05:27)
to měli docela peška
v těch přepisech je strašně chyb, dělal to tenkát kdo měl ruce-nohy
poučení je v Autobazar Monte Carlo
z 3 děláme 8 :-)
[Michal]
(11.9.2023 21:30:03)
Podle mně je cena do 20 tak akorát.
HONZA BK - znám dva chytrolíny, kteří si přihlásili Kejvačku propadlou v depositu v Polsku, a ted zoufale hledají Úřad, kde by jim to zaregistrovali zpět. Prostě když Uředník naklepe VIN (číslo rámu) do kompu, tak ho systém dál nepustí. Tečka, hotovo, vyřešeno.
Něco jinýho je motorka ze stodoly, která tam stojí od roku 1972. Ta nikdy nebyla v Českým digitálním registru (někdy kolem 1993 se to digitalizovalo) . Takovou přes Polsko přehlásíš.
[monty]
(11.9.2023 7:57:39)
Živé papíry nemá. Malý TP jsem odevzdal do depozitu a jeho vyřazením jsem o něj přišel. Velký TP mi ztratil táta. Tudíž živé papíry nemá, duplikát velkého TP mi tím pádem asi nevystaví a asi není o čem se bavit.
Na druhou stranu má HonzaBK zajímavý postřeh, ale ten se mě už týkat nebude. Dám to na náhradní díly. Zatím mám dvě nabídky - obě okolo 18k. Je to škoda, protože motorka je v dobrém stavu.
[Figi666]
(8.9.2023 11:08:04)
Píše že vozidlo bylo vyřazeno v rámi neprodloužení depozitu, takže vozidlo nezaniklo a bez problémů by mělo jít přihlásit přes Německo nebo Polsko. Ale nevěřím že mu někdo vydá duplikát TP, když vozidlo již není v registru. Bylo by zajímavé kdyby řekl na úřadu že duplukát potřebuje k vývozu do zahraničí, co by mu na to řekli? Pokud najde původní velký TP, myslím že by neměl být problém to přihlásit přes jiný stát zpět do ČR.
[HonzaBK]
(8.9.2023 7:02:12)
Monty a je to opravdu tak jak píšeš? Když vyvezeš vozidlo do zahraničí tak je vyřazeno, ale není zánik vozidla, ten je pouze z vrakoviště. To by pak nešly nikdy znovu přihlásit vozidla, která byla vyvezena do zahraničí a ted se vracejí zpět do ČR. Toto tvoje vysvětlení s emě nezdá.
[HonzaBK]
(8.9.2023 6:58:04)
A jak je možné, že některé motorky přes Německo přihlásit jdou, i když byly u nás odhlášeny? I tady někdo uváděl konkrétní postup, jak to celé absolvoval... Nebo to naše úřady už přestaly tolerovat?
[Jad]
(8.9.2023 5:40:32)
"Motorka je skutečně vyřazená - řekli mi to na úřadě" text z 4.9.
Takže je to stroj bez dokladů, na díly nebo přestavbu na jiný platní doklady. Přihlásit v cizině půjde,ale znovu v ČR se stejným VIN už NEPŮJDE.
Jednou je vyřazený z evidence vozidel, tak je vedený v databázi jako vyřazený nafurt.
[monty]
(7.9.2023 22:57:11)
Figi: reagoval jsem na ztracené. Ale pokud je zrušená, jak píšeš na začátku postu, tak ti nikdo nic nevydá. Takže má živé papíry nebo nemá? Bez této odpovědi nemá cenu se bavit dál....
[maspe]
(7.9.2023 21:05:23)
Figi: Je rozdíl ztratit techničák (lhostejno zda malý či velký) u stroje, který je normálně veden v evidenci a má platné doklady nebo mít stroj se zrušenými doklady - stroj trvale vyřazený z evidence. Tam ti samozřejmě žádný duplikát nevystaví, protože není co vystavovat, když byl stroj úředně zrušen. Tam pomohou jedině vetránský doklady, nebo si sehnat jiný a přerazit číslo na zábradlí anebo stroj prodat jako "soubor náhradních dílů".
[Ota]
(7.9.2023 15:09:47)
Vsadím dvacku, že tě vyfaxují. Motorka zrušená, vůbec nemá fyzicky existovat, aby se po tobě nezačali hojit, aby ukázali, že tam vůbec něco dělají...
[pračlověk]
(7.9.2023 11:35:13)
maspe: 02.09. jsi napsal "že nejsou techničáky není problém - stačí aby majitel s občankou zašel na registr pro duplikát. (pozn. nemohl ztratit oba, neb malý se odevzdává se značkou do depozitu, tedy se řeší jen velký)"
Z toho jsem vycházel. Pro mě tvůj komentář znamená, že malý TP jsem odevzdal (asi to bude pravda, protože ho nemám) a o duplikát velkého TP zažádám na registru (což mám v plánu).
Nebo jsem to pochopil špatně?
[Figi666]
(7.9.2023 10:09:51)
HonzaBK: ano a v poslednim prispevku pise ze proda motorku s kopii velkeho technicaku. Takze protimluv
[maspe]
(7.9.2023 8:28:22)
Bez dokladů tak za těch 18 000,- max .
Doklady to nemá, když propadly v depositu, takže neudělají ani duplikát na Úřadě.
A obnovení přes cizinu je pohádka z FB - v Německu doklady vystaví bez problémů(musí to být v dobrým stavu, a projít TUV) .
Ale na českým Úřadě Vás vyženou, protože toto VIN mají vedený jako zaniklý, a znovu je NEZAREGISTRUJÍ.
[monty]
(7.9.2023 7:37:01)
Maspe hned v dotazu máš napsáno že depozit propadl, protože nebyl v ČR dlouhodobě a nevěděl že to musí "obnovit" do určitýho data. Takže pochybuju že udělají duplikát.
[HonzaBK]
(7.9.2023 6:49:30)
nechápu tu kopii velkého techničáku. Duplikát ti udělají jen u platných dokladů. Motorka vyřazená z provozu je v depozitu. Máme v depozitu auto asi od roku 2002 a je tam stále.
[maspe]
(6.9.2023 22:16:04)
Tak vám všem děkuji za postřehy.
- Musím souhlasit se StanleyAT, že veterán asi nedává smysl - sám bych to jako veterána neuznal.
- Motorku úplně vlastnit nemusím, jen mi ji bylo líto se jí zbavovat - je to takové těžké motokolo. To už si ale můžu pořídit i elektrokolo.
- Přihlašovat to v zahraničí nepřichází v úvahu. Nerad bych o kamarády přišel. Finančně a časově to asi vyjde i hůř, než to zrestaurovat a hodit na veterána.
- Nakonec si tedy asi nechám udělat kopii velkého technického průkazu a dám ji na bazar za 30.000 Kč. Uvidíme, jestli se někdo chytne.
Škoda. Kvůli vlastní blbosti přijdu o stroj. Na druhou stranu - kupoval jsem ji za 18.000 Kč a prachy se mi teď hodí víc, než motorka, která mi jen dělá fleky na dlažbě.
Ještě jednou díky všem za vaše názory a postřehy.
Figi
[Figi666]
(6.9.2023 10:18:58)
Příspěvků: 10, poslední: 8.9.2023 7:04:3670834.Informace
Ahoj, na jawa 50-mustang mi přestaly svitit svetla. Vsiml jsem si, ze spodni civka ma poskozene vinuti. Zkousel jsem svetla pripojit na baterku a rosvitily se, tudiz je problem v jedne ze dvou civek. Nevite, kde sehnat origo nebo alespon nejakou dobre vyrobenou svetelnou civku? Koupil jsem taiwan a po namontovani dre o rotor, je proste tlustsi. A stejne svetla nesvitily, zrejme je spalena i druha civka. Mam 30w zapalovani, ktere ma civky vetsi, jsou hodne blizko u karteru. Jak to resite?
Diky
jj já si nevšiml ře těch 30w má napsaný v dotazu, kaju se. Ale pro ostatní je tvůj popis tady OK, protože plno lidí to neví jak to je.
[HonzaBK]
(8.9.2023 7:04:36)
HonzaBK:
Má tam 30W světelný okruh, takže na spodní (tzv. základní) cívce je jeden konec vinutí ukostřený naletováním na jádru, druhý konec vinutí končí na letovací špici (mosazný plíšek). Cívka v prostřední pozici (tzv. propojovací) má jeden konec vinutí s vyvedeným delším drátem - ten jej přiletován na tu zmíněnou špičku spodní cívky. Druhý vývod končí na mosazném konektoru (faston - samec, uhnutý do L). Na něj se pak připojuje faston (samice) kablíku, který jde na hlavní přepínač. Obě velké světelné cívky jsou tedy zapojeny do série - pozor, už jsem zažil řadu chytráků, kteří je dávali paralelně.
Pozice cívek nelze jen tak přehazovat bez nežádoucích účinků - pokud si někdo dá zapalovací dolů, hrozí problém s jiskrou a při umístění světelných cívek v prostřední + horní pozici nebudou obě dvě buzeny současně - oslabí se výkon světelného okruhu.
Průměry vodičů a počty závitů už nemám v hlavě a bohužel ani na papíře.
-
U verze s 20W světelným okruhem je v prostřední pozici malá cívka (samostatný okruh pro zadní koncové světlo, nikoli cokoli s bzučákem, jak se občas bludně šíří). Velká světelná cívka je pak nahoře a zapalovací dole.
[Venca_n]
(7.9.2023 14:23:34)
Venco, ještě mu tady popiš zapojení cívek na světla aby to nemusel hledat, když mu jde zejména o světla. Já si to zpaměti nepamatuju (malá + velká cívka, dvě velký spojený....)
[HonzaBK]
(6.9.2023 14:34:12)
Venca_n: Ano, pravda. V mém případě to nebylo nutné, ale jinak je potřeba prostor pro cívky udělat.
[Jad]
(6.9.2023 8:33:49)
HonzaBK:
Rozdíly nemusí hledat "někde na internetu", tím leda zvyšuje risk, že natrefí na nesmysly.
20W = rotor s číslem "-05", zapalovací cívka ve spodní pozici
30W = rotor s číslem "-20", zapalovací cívka v horní pozici
[Venca_n]
(6.9.2023 7:29:55)
Jad:
Podložit pod nástavci jádra a montovat cívky přímo v motoru lze. Podmínkou je ale dostatek místa pro cívku - viz úprava šábrem, kterou jsem zmínil.
[Venca_n]
(6.9.2023 7:26:25)
Pro montáž cívek na fichtla jsem si vždycky vystřihnul z petflašky proužky, co jsem vložil mezi póly cívky a rotor, dotáhnul šrouby a pak ty proužky vytáhnul ven. Je pak hezky rovnoměrná vzdálenost pólů od rotoru, a taky ne moc velká, jako když se ty cívky odtlačí od rotoru jak to nejvíc jde.
[Jad]
(6.9.2023 7:19:47)
jsou dva druhy statorů a rotorů které navzájem nepasují s rotorem a zapojením světel na daném fichtlu. Světelná cívka jde krásně převinout doma v ruce. Normálně jde nasadit i na motoru, našroubuješ a před dotažením šroubků podebereš opatrně šroubovákem na jedné straně a odtáhneš a pak na druhé straně a dotáhneš. Nikdy mě při této montáži neškrtala o rotor. Rozdíly v zapalováních si najdi někde na internetu.
[HonzaBK]
(6.9.2023 6:59:17)
Pokud jsi koupil novou cívku, tak jí musíš instalovat při vyjmutým statoru, jinak jí táhne k sobě magnet a dáš jí tam tak, že dře. Tu cívku lze v omezený míře polohovat, tak jí musíš dotáhnout v poloze co nejdál od rotoru. Originální cívky seženeš na jakýkoliv veteránský burze, doporučuju koupit celej kompletní stator se vším, kde je zjevně vidět, že to někdo jen vyndal z motorky a nevrtal se v tom. Tam je menší šance, že to bude nějaká past. Jak jsou neoriginální šrouby, jiná poloha cívek, zjevné poškození, nebrat. U 30w bývá zapalovací cívka dost často nakopnutá od řetězu. Je potřeba mít to v oku a dát si pozor. Nehledej naleštěnou bídu. Je třeba hledat něco zaprasenýho, zapadlýho v nějaký bedně.
[Pásovec]
(5.9.2023 19:35:40)
Řešil jsem tak, aby žádná z cívek nebyla v kontaktu s rotorem. U karterů staršího typu pro 20 W světelný okruh jsem šábrem vyškrabal vnitřní stěnu karteru, aby se cívky vešly dovnitř.
[Venca_n]
(2.9.2023 19:51:15)
Příspěvků: 3, poslední: 1.9.2023 23:30:4870833.Informace
Dobrý den.
Co znanená označení "polobuben" u moto Jawa?
Tvar hlavy válce?
Děkuji.
Půlbuben - dle nábojů kol, viz maspe. :)
[Čezet-rider]
(1.9.2023 23:30:48)
Ne polobuben ale půlbuben. Když zadas na google, uvidis jak vypadá
[Kubas]
(1.9.2023 16:31:42)
bubny s poloviění šířkou vycházející z péráka. Jinak kejvačka půlbuben měla asi třetinu motorky jinou než klasické kejvačky
[maspe]
(1.9.2023 10:28:22)
Příspěvků: 1, poslední: 29.12.2023 0:17:1470831.Veteráni
Zdarec, můžete mi prosím někdo odměřit, jaká je vzdálenost díry na odvzdušňovací ventilky od horního kraje trubky kejvačkových vidlí? Mám na kejvě trubky 634 s vysokými maticemi s odfukem z 634 a v kombinaci s tlustými tureckými ložisky hlavy mi nesedí dobře maska, světlo mi šajní doslova Pánubohu do oken. Musím to tam dobastlit a dát nízké kejvové matice. Díky předem.
Stačí to oměřit na vidlicích 353 půlbuben?
[Čezet-rider]
(29.12.2023 0:17:14)
Příspěvků: 2, poslední: 30.8.2023 21:54:3670830.Informace
Zdravím. Chlapi chci se zeptat kde se všude dávala lemovací guma na 250/panelka. Vím že na spodní díl světla a ještě někde-plechy, kastlíky apod? Díky
Na spodní díl masky se dávala tenká lemovka. Na podsedlák kolem kastlíků se dávala silnější.
[longr]
(30.8.2023 21:22:34)
Příspěvků: 2, poslední: 31.8.2023 11:49:2670829.Veteráni
Ahoj, jak jsem slíbil, přikládám zkušenost s demontáží totálně zarezleho uložení blatníku na sajdě Velorex 560. Rozpěrka blatníku byla totálně přirezlá k rámové trubce.
K práci je třeba přímá bruska s ohebným hřídelem. Na brusku nasadíme stopku s malým řezným kotoučkem. Nejdřív jsem podélné rozřízl vnitřní rozpěrku blatníku Vsetíně dvou trychtyřových zakončení a nejprve ty trychtýře a pak celou trubku vyndal roztažením pomocí dvou šroubováků. Tím si uvolníme místo na stlačení blatníku kvůli lepšímu přístupu k vnějšímu plechovému trychtyri, který drží celou sestavu blatníku na rámové trubce (v mém případě byl totálně prirezlý k rámové trubce). Trychtýř jsem co nejvíce kotoučkem na brusce okrajel a i odkroutil kleštěmi. Zbytek trychtýře jsem kleštěmi ohnul k rámové trubce tak, aby šel blatník přes zbytek trychtýře přetáhnout a sundat. Po sundání blatníku jsem už jen rozřízl oba vnější trychtýře a odpacil šroubovaky. Práce cca na 2 hodky.
Před montáží blatníku s novou rozperkou hlavně uložení rozpěrka -rámová trubka pořádně namažte vazelínou, ať to za pár let nemusíte řešit znovu.
Vsetíně=včetně
Úplně ten celý postup vidím před očima. Naštěstí se dnes vyrábí všechny možný díly v replice, takže ty rozpěrky půjdou nahradit. Kdybychom to tenkrát rozřízli my, tak ta díly nikde neseženeme. Tady by asi prolévání penetračním olejem neuspělo, olej by tak hluboko neproniknul.
Když si vzpomenu, jak mi tenkrát radili, že to jen stáhnu dolů...
[pračlověk]
(31.8.2023 11:49:26)
Jen info pro ty, co byli zvědaví, jak to dopadlo...😉
[Prohorovka]
(30.8.2023 17:31:37)
Příspěvků: 10, poslední: 11.9.2023 9:20:5570828.Tuning a přestavby
Zdarec, sháním info pro známého z Norska.
Je to místní ladič a před cca 15 lety slyšel něco o tom, že TKmoto dělá odlehčené kliky s hliníkovými setrváky. Volal jsem tam, bylo mi řečeno, že pán, co se tím zabýval, už s nima nemá nic společného a do motorek taky už nedělá. Tušíte, zda někdo takovou úpravu dneska jezdí, případně, zda by šlo kliku vyrobit?
Dostal jsem od něj k tomu taky tehdejší prospekt, který se týká porovnání výkonu s origo/upravenými válci, které měly být v sadě s upravenou klikou, viz. odkaz https://drive.google.com/file/d/1cgeiSJqUZw_zgFWBfUNdL9Mzc3--RlsA/view?usp=sharing .
Díky za jakékoliv informace, Valach!
Chlapi, díky moc za reakce a postřehy!
Minimálně o dvě by tu na severu zájem měli, tzn klika+podkovy.
Kuba z Neve: chtělo by se ti to takhle zakázkově řešit?
Můžeme případně detaily probrat v soukromých zprávách?
[valach]
(11.9.2023 9:20:55)
Ten prospekt co pises neni vubec o lehke klice, ale o Kitu 27Hp od TK moto.
Kit byl 8. - 10. vybrus, slicovani kanalu valcu, rozsireni saciho a vyfukoveho kanalu maximalne do stran, ale aby to pist tesnil aspon 1,5mm.
Ja jsem pak jezdil nejakych 28hp a 40Nm. To bylo ala Kit na 27hp + tyto upravy:
- 10. vybrus
- Stazeni hlavy o 1mm, tak aby det. sterbina byla 0,8 - 1,2mm.
- 1mm propilovany vyfuk smerem nahoru.
- Rozsireni saciho kanalu dostran, tak aby to nebyl oval, ale spis jakysi ctverec se zaoblenymi rohy. Jedinej problem tam dela spodni 3. krouzek. Na nej pozor
- Rozsireni vyfuku taky do stran, tak aby to jeste tesnilo. Na spodni casti kanalu to nesmi funet kolem vybrani pistu, kdyz je v horni uvrati.
Mam tu napsano sice seriovka, ale ne to v podstate zaklad kitu na 27hp (Tom si nepral, abych dal portmapu realneho kitu na web)
http://jawaklub.havlis.de/wp-content/upload/portmaporiginal.PNG
[Havlis]
(8.9.2023 9:54:58)
Pokud by nekdo dokazal obnovit vyrobu teto kliky, rad bych se pridal. Dalsi by se mi urcite hodila.
[Havlis]
(8.9.2023 9:26:31)
Lehkoukliku jsem jezdil i zavodil s ni. Celkem jsem na moto s touto klikou najel 12tis km, nez jsem ji strcil dozadu do garaze. Takze by to jeste urcite jezdilo dal.
[Havlis]
(8.9.2023 9:25:36)
ED250: nerikal typek, kolik na ni ujel kilometru?
[Bakoun]
(7.9.2023 14:30:44)
Já těch klik dělal a provozoval několik. Kamos ji jezdí dodnes. Setrvaky se musí zmenšit utocenim, nebo sem je delal na dratorezu a zbyly prostor v klice vyplnit hlinikovyma podkovama nasroubovanyma do karteru
[Kuba z Neve]
(30.8.2023 12:21:13)
O hliníkových setrvácích jsem ještě neslyšel. Nemyslíš stočené setrváky a podkovy na vyplnění klikové skříně? Tuhle úpravu TK Moto skutečně dělalo, a nejen oni, pár lidí si to dělalo i samo. Myslím, že se najde někdo, kdo to ještě jezdí.
[longr]
(30.8.2023 10:44:37)
Příspěvků: 3, poslední: 5.9.2023 8:30:4370827.Informace
Mám potvrdenie o vyradení z evidencie. Vin 254111111. Motorek som mal plno. Neviete z čoho by to mohlo byť?
Na portálu občana když se přihlásíš vidíš co máš nyní na sebe napsáno v registru a vidíš i co jsi měl dřív, co je už vyřazeno i to co provozuje někdo jiný, když jsi mu to prodal.
[HonzaBK]
(5.9.2023 8:30:43)
ked mas vyradenie tak snad ti tam napiali aj co ti vyradili...
ja som mal win aj typ moto a nevedia najst v evidencii, vraj uz skartovali vsetko... a urcite ficala na sk ....
[janko]
(1.9.2023 8:48:02)
Příspěvků: 20, poslední: 13.9.2023 20:20:4270826.Veteráni
Ahoj,
nemáte někdo typ, kdo mi udělá výbrus komory karburátoru s tělem typ 2926 SBD (monoblok) vč. šoupátka? Šoupě mi už hrozně klepe v nízkých otáčkách a současně se čím dál hůř nastavuje karburátor aby držel nastavení (volnoběh..). Jedná se o karburátor tělo 2926 SBD. Díval jsem se že to dělají Motoveterán díly a asi Motošpička..V Motoveterandíly chtějí vcelku balík, k panu Špičkovi se mi to úplně z osobních důvodů dávat nechce. Ještě jsem dohledal p. Kraus, ale ten mi napsal, že si monoblok asi neudělá. Máte někdo nějakou referenci, kdo je slušný a umí to? Nepište ať seženu jiné použitelné tělo karbu, bez osobní kontroly se takové věci na netu nekupují zrovna snadno..
Díky.
Když si dojedete do dílny(Tišnov) tak mám šoupátka větší o 0.1 , 0.25 a 0.5 mm proti originálu. Nebo na burzu do Chotusice případně Brna.
Posílat to NEBUDU.
[monty]
(13.9.2023 20:20:42)
Pánové, nevíte kde by se dali sehnat š
šoupátka větších průměrů, nebo jen polotovary ?
[M.L.]
(9.9.2023 18:11:49)
Lapis: kde se da dnes koupit, netusim. Ja ho kdysi kupoval u SESY na fichtlkramku.
[Bakoun]
(9.9.2023 9:34:54)
Monty, Bakoun, Longr - podařilo se mi pochopit filtrování v diskusích a na PACCO je tu toho napsané mnoho. Překvapilo mě, že jste tu v minulosti řešili různé dodavatele (Čína, Polsko...) a také funkčnost. Nechci dělat nikomu reklamu, ale kde se dá koupit dneska,,osvědčený PACCO"? Mám vyhlídnuto na Motokrámku, kde mám v merku ještě nějaké ND..
[Lapis]
(5.9.2023 22:09:20)
Majkl250 - tak dej pav vedet, jak jsi dopadl.
[Lapis]
(5.9.2023 20:24:15)
[-] taky jsem měl za to, že jehla nemá na start vliv, ale pacco má jiný názor( zkoušel jsem postupně přehazovat věci z původního karbu a naopak). Navíc jehla z jikovu má úplně jiný tvar. Zkoušel jsem tam dát volnoběžnou trysku 55, co jsem našel. Jako o krapet se to zlepšilo, ale stále nic moc. Ještě zkusím koupit 60 trysku a až budu mít hodně dobrou náladu, tak to zkusím odladit ještě. Ale spíš mám pocit, že jsem si koupil těžítko za dvanáct stovek...
[Majkl250]
(4.9.2023 15:49:51)
Maspe - cele je to o tom, ze ve me prevlada pocit, ze repliky jsou vetsinou horsi nez originaly, nekolikrat uz jsem se taky spalil.. Takze se to snazim lepit pokud mozno z originalnich dilu..Vsechno ma ale svy meze, pokud je ten Pacco karb vyzkouseny a funkcni pak se tomu nebranim.
[Lapis]
(3.9.2023 10:18:17)
Majkl250: Jehla nemá na start žádný vliv. Chce to zkontrolovat výšku hladiny paliva, najít vhodnou trysku volnoběhu a seřídit bohatost volnoběhu. Vykašlat se na to, co říkají tabulky. Neochota motoru při prudším přidání plynu v nízkých otáčkách ukazuje na malou volnoběžnou trysku a pravděpodobně i špatnou polohu jehly. Může výt i nevhodný tvar jehly a může být i nevhodně vyrobená emulzní trubice. Tyhle spekulace ale jsou namístě až když zkusíš vychytat volnoběžnou trysku a polohu jehly. Maximálka, tam má slovo hlavní tryska. Hlavní tryska kecá i do chování při částečném otevření plynu.
[-]
(3.9.2023 8:29:29)
Před časem tu někdo strašil, že se už nebudou ty pacca dovážet, tož jsem v dračím krámku zakoupil dva kusy. S jehlou, co v tom byla to ani nenastartovalo. Tak jsem přeházel vnitřnosti a už to jelo. Ale maximalka byla podle tachometru o 10 kilometrů nižší a za tepla při prudším přidání plynu v nízkých otáčkách měl motor tendenci zdechat. Trochu jsem s tím laboroval, ale bez výsledku a namontoval jsem zpět původní. Až někdy budu mít náladu, tak si s tím zkusím ještě pohrát.
[Majkl250]
(2.9.2023 11:31:36)
A kdyz se lidi vztekaji jak to, ze nemame nove originalni dily na kejvacky a peraky, tak je poslu do skodovky pro novy originalni blatnik na populara, nebo svetlo na spartaka.
[maspe]
(2.9.2023 9:08:41)
Lapis - tak to jedine sehnat nevylitany original. Protoze i oprava puvodniho bude potrebovat vetsi soupe a to bude replika
[maspe]
(2.9.2023 9:06:19)
Zdravim vas, lapis: tez sem sel do repliky, konkretne od sesy. Ten taiwanskej a 634ka stim jede velmi pekne. Volnobeh se pekne zklidnil a ,,zpravidelnil,, Jen sem brusil stopy na vstupu vzduchu od formy nalitky do hladka.
[Havis]
(31.8.2023 12:17:14)
Děkuju za reakce. Sice jsem nechtěl na motorku nikdy montovat žádnou repliku, ale současně se chci dobře vozit, takže do toho asi pujdu.
[Lapis]
(31.8.2023 8:06:28)
PACCO jsem dlouho jezdil na 175/487. Mel jsem taky problem s vickem plovakovky, pak fungoval... urcite lip nez vylitany Jikov predtim.
[Bakoun]
(29.8.2023 22:21:21)
Mám repliku 2926 sbd na Jawě 634. Nevím od jakého výrobce. Jediný problém bylo víčko plovákovky. Nestíhal dotékat benzín. Dal jsem staré víčko a vše je v pořádku. Mám s ním najeto víc než 10 000 km.
[Honza (Js)]
(29.8.2023 20:38:03)
Zrovna já ji mám na panelkovém motoru v kalifu 250. Hned po namontování šel hezky, seřízení snadné a motorka startuje a jezdí jak z praku.
[longr]
(29.8.2023 19:21:57)
Díval jsem se do starších diskusí a jsou zde názory pro a proti této replice... Ta vláklna jsou ale vcelku stará od pár uživatelů. Kdo tu repliku od PACCO 2926 reálně využíváte, napiště mi sem prosím zkušenost..
longr - jedna věc jsou peníze, ale musí to samozřejmě také obstojně fungovat. Díky.
[Lapis]
(29.8.2023 16:45:21)
Monoblok jde blbě, jak není durch. Tohle se vyplácí u karbeců, které nejsou a nedělají se repliky. Navíc už bude určitě vylítaná i emulzní trubice. Za cenu jedné repase máš dvě Pacco repliky.
[longr]
(29.8.2023 10:28:41)
[monty] nad tím jsem nepřemýšlel. Jak přesná ta replika je - Otriskování bych použil původní vyzkoušené z původního karbu, nebo je nutné nakoupit trysky a experimentovat?
[Lapis]
(29.8.2023 8:17:09)
Koupit nový PACCO bude levnější a jednodušší.
[monty]
(28.8.2023 22:11:47)