Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 10, poslední: 8.9.2023 7:04:3670834.Informace
Ahoj, na jawa 50-mustang mi přestaly svitit svetla. Vsiml jsem si, ze spodni civka ma poskozene vinuti. Zkousel jsem svetla pripojit na baterku a rosvitily se, tudiz je problem v jedne ze dvou civek. Nevite, kde sehnat origo nebo alespon nejakou dobre vyrobenou svetelnou civku? Koupil jsem taiwan a po namontovani dre o rotor, je proste tlustsi. A stejne svetla nesvitily, zrejme je spalena i druha civka. Mam 30w zapalovani, ktere ma civky vetsi, jsou hodne blizko u karteru. Jak to resite?

Diky
jj já si nevšiml ře těch 30w má napsaný v dotazu, kaju se. Ale pro ostatní je tvůj popis tady OK, protože plno lidí to neví jak to je. [HonzaBK] (8.9.2023 7:04:36)
HonzaBK:
Má tam 30W světelný okruh, takže na spodní (tzv. základní) cívce je jeden konec vinutí ukostřený naletováním na jádru, druhý konec vinutí končí na letovací špici (mosazný plíšek). Cívka v prostřední pozici (tzv. propojovací) má jeden konec vinutí s vyvedeným delším drátem - ten jej přiletován na tu zmíněnou špičku spodní cívky. Druhý vývod končí na mosazném konektoru (faston - samec, uhnutý do L). Na něj se pak připojuje faston (samice) kablíku, který jde na hlavní přepínač. Obě velké světelné cívky jsou tedy zapojeny do série - pozor, už jsem zažil řadu chytráků, kteří je dávali paralelně.
Pozice cívek nelze jen tak přehazovat bez nežádoucích účinků - pokud si někdo dá zapalovací dolů, hrozí problém s jiskrou a při umístění světelných cívek v prostřední + horní pozici nebudou obě dvě buzeny současně - oslabí se výkon světelného okruhu.
Průměry vodičů a počty závitů už nemám v hlavě a bohužel ani na papíře.
-
U verze s 20W světelným okruhem je v prostřední pozici malá cívka (samostatný okruh pro zadní koncové světlo, nikoli cokoli s bzučákem, jak se občas bludně šíří). Velká světelná cívka je pak nahoře a zapalovací dole.
[Venca_n] (7.9.2023 14:23:34)
Venco, ještě mu tady popiš zapojení cívek na světla aby to nemusel hledat, když mu jde zejména o světla. Já si to zpaměti nepamatuju (malá + velká cívka, dvě velký spojený....) [HonzaBK] (6.9.2023 14:34:12)
Venca_n: Ano, pravda. V mém případě to nebylo nutné, ale jinak je potřeba prostor pro cívky udělat. [Jad] (6.9.2023 8:33:49)
HonzaBK:
Rozdíly nemusí hledat "někde na internetu", tím leda zvyšuje risk, že natrefí na nesmysly.
20W = rotor s číslem "-05", zapalovací cívka ve spodní pozici
30W = rotor s číslem "-20", zapalovací cívka v horní pozici
[Venca_n] (6.9.2023 7:29:55)
Jad:
Podložit pod nástavci jádra a montovat cívky přímo v motoru lze. Podmínkou je ale dostatek místa pro cívku - viz úprava šábrem, kterou jsem zmínil.
[Venca_n] (6.9.2023 7:26:25)
Pro montáž cívek na fichtla jsem si vždycky vystřihnul z petflašky proužky, co jsem vložil mezi póly cívky a rotor, dotáhnul šrouby a pak ty proužky vytáhnul ven. Je pak hezky rovnoměrná vzdálenost pólů od rotoru, a taky ne moc velká, jako když se ty cívky odtlačí od rotoru jak to nejvíc jde. [Jad] (6.9.2023 7:19:47)
jsou dva druhy statorů a rotorů které navzájem nepasují s rotorem a zapojením světel na daném fichtlu. Světelná cívka jde krásně převinout doma v ruce. Normálně jde nasadit i na motoru, našroubuješ a před dotažením šroubků podebereš opatrně šroubovákem na jedné straně a odtáhneš a pak na druhé straně a dotáhneš. Nikdy mě při této montáži neškrtala o rotor. Rozdíly v zapalováních si najdi někde na internetu. [HonzaBK] (6.9.2023 6:59:17)
Pokud jsi koupil novou cívku, tak jí musíš instalovat při vyjmutým statoru, jinak jí táhne k sobě magnet a dáš jí tam tak, že dře. Tu cívku lze v omezený míře polohovat, tak jí musíš dotáhnout v poloze co nejdál od rotoru. Originální cívky seženeš na jakýkoliv veteránský burze, doporučuju koupit celej kompletní stator se vším, kde je zjevně vidět, že to někdo jen vyndal z motorky a nevrtal se v tom. Tam je menší šance, že to bude nějaká past. Jak jsou neoriginální šrouby, jiná poloha cívek, zjevné poškození, nebrat. U 30w bývá zapalovací cívka dost často nakopnutá od řetězu. Je potřeba mít to v oku a dát si pozor. Nehledej naleštěnou bídu. Je třeba hledat něco zaprasenýho, zapadlýho v nějaký bedně. [Pásovec] (5.9.2023 19:35:40)
Řešil jsem tak, aby žádná z cívek nebyla v kontaktu s rotorem. U karterů staršího typu pro 20 W světelný okruh jsem šábrem vyškrabal vnitřní stěnu karteru, aby se cívky vešly dovnitř. [Venca_n] (2.9.2023 19:51:15)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 2.5.2024 9:22:47