Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 9, poslední: 1.9.2023 11:46:4370825.Oleje, mazání ...
Na Jawě 634 Retro se spojkou 634 mi prokluzuje spojka. Když je ráno přez 20°tak to jde, ale jak je míň tak prokluzuje i po zahřátí. Z toho plyne i to, že po ujetí cca 2 000 km po výměně oleje je ráno slepená a po procedurách vymačkávání spojky bez motoru, s motorem, ramplování s vymáčknutou spojkou na místě nepřináší úspěch a po zařezení chcípne a ten ráz jí odlepí. Olej je ze servisu přímo v Jawě v Týnci. Hlavně mi vadí to prokluzování, které se srovná až při zahřátí po ujetí cca 20 km
Záleží na úhlu pohledu. Pokud máš doklady, na které novou přihlásíš, tak dostaneš motorku se zárukou. Ovšem o kvalitě některých dílů v novovýrobě se dá diskutovat. Jawa už spoustu věcí nechává dělat (Taiwan, Indie, Čína) a bere je hotové. Ráfky, karburátor, přední brzda, tlumiče, síly spojky, možná už i převodovka...
Když budeš renovovat starou sám, tak pokud motorku kupuješ, pak v tom finančně zahučíš většinou mnohem, mnohem víc, než za novou. Záleží na hloubce renovace/GO. Ovšem budeš mít dobový stroj na původních papírech.
[longr]
(1.9.2023 11:46:43)
Kdys jsou zde narazky na dily od jawy, mate nekdo novou zkusenost s kvalitou dnesni jawy 350, at jiz klasicka 640, nebo retro? Ma smysl vubec renovovat 350, kdys si muzu koupit novou?
[Jawar]
(1.9.2023 10:54:48)
Setkal jsem se s tím, když jsem chystal motor 638 se spojkou 634. Po pečlivém bádání jsem odhalil různě dlouhé a nedostatečně tuhé replikové pružiny spojky a příliš tenké replikové lamely. Jestli si dobře vzpomínám, na každé o desetinu míň než na původních, co měly za sebou pade. (krát počet lamel...) Nakonec jsem rezignoval a vrátil zpátky původní lamely a z pružin udělal selekci toho nejlepšího. Od té doby najeto dalších čtyřicet. Oleje na to neměly vliv a dělalo to přesně, co je v popisu - studený to motor dokázal utrhnout, po zahřátí ok. Nedělám si iluze, co tam dneska v Týnci serou za díly, hlavně, že to můžou levně koupit.
K té zde večně probírané kauze primáru - dvouřadej dá v klidu pade i víc. Podmínkou jsou zdravý kola a jejich zákryt. Pak není co řešit.
[pavelEC300]
(31.8.2023 16:13:56)
Chtělo by to asi rozebrat celou spojku vč. poloautomatu na druhý straně a spojkových tyček a všechno zkontrolovat.
1) Sílu lamel - viz příspěvek níže.
2) Zda nejsou vymačkané drážky od lamel v koši. U nové motorky by to být nemělo, pokud je, zabruš je pilníkem do roviny, ale tak, aby lamely zabíraly ve všech drážkách v koši současně, jinak se to zase brzo vymačká.
3) Poloautomat musí být v pořádku. Občas se stává, že v něm praskne vidlička (takový účko, co tlačí na tyčku). Pak nejde kloudně seřídit. Mezi tyčkami kulička být nemá, zato ale musí být pod seřizovacím šroubem poloautomatu.
4) Spojku pořádně seřídit. Při povoleným lanku utahovat seřizovací šroub tak dlouho, až se vypínací kladka na poloautomatu téměř dotkne vypínací vačky na řadicí hřídeli (správná vůle je jen pár desetin mm). Teprve pak seřídil lanko tak, aby byla na páčce malé vůle (okolo 1 mm).
Pak by to mělo fungovat. Když motorku postavíš na hlavní stojan tak, aby bylo zadní kolo ve vzduchu, nastartuješ a zařadíš jedničku, po vymáčknutí spojky se musí kolo buď zastavit, nebo se jen trochu otáčet a musí jít zlehka zastavit rukou.
[Ota]
(28.8.2023 8:54:13)
Jezdím pouze GL4. Možná proto na 640 mám tolik najeto, bez půlení motoru. I ten primár od Čz dá 20tis. Spojka se v pohodě dá odlepit i po týdenní odstávce a neklouže. Do korkových spojek ho ale nedávám. (Milan74) kontrola poloautomatu, bývá tam špatná kvalita výroby. Lanko s bovdenem nesmí být nikde zalomené. Další varianta z mojí zkušeností, je komplet výměna celé spojky. Opět kvalita zpracování mizivá. Možná by nebylo od věci to dovést někomu co Jawy jezdí. Třeba ti to seřídí na místě. At se daří a napiš jak to dopadlo.
[lahvac]
(28.8.2023 5:34:57)
Bezne jsem jezdil Mogul TRANS 80,90 s GL4 a spojka s nim bezne fungovala.
[Bakoun]
(27.8.2023 22:58:49)
- Proč ne olej API GL4? Již několik let na něj jezdím + kámoši co jim dělám servis taky. Nikdo si na nic nestěžoval. Motul Transoil Expert 10W-40.
[Jin]
(27.8.2023 21:47:28)
podle popisu spíš unáší než prokluzuje. Pokud by klouzala za studena, tak ohřátí jí nepomůže, ba naopak to bude ještě horší. Můj tip, když pominu šmejdský bowden s lankem a špatný seřízení, tak jsou na vině replikový lamely, který jsou moc silný
[Marlboro]
(26.8.2023 19:40:16)
Jsou v obložení lamel dostatečně hluboké drážky? Slouží pro přívod i odvod oleje do/z třecí plochy. Olej se dá použít klidně 75W80. Minerální. Hlavně ne API GL4 a výš. Nebo nějaký motocyklový přímo pro mokré spojky.
[-]
(26.8.2023 15:56:18)
Příspěvků: 11, poslední: 28.8.2023 22:11:4570824.všechno ostatní
Ahoj.... po letech jsem rozhýbal čízu k provozu, udělal stk a že na ni budu jezdit.. první problém jsem tu už rešíl že se ubrousily vydličky převodovky.. no motor už mám v kopě a během jízdy mám dva problémy.
1) když chci při jízdě udržovat konstantní rychlost tak to prostě nejde a motorka začně "koktat" a kuckat.. musím pořád přidávat a ubírat plyn. nějaký typ jak to vyřešit?
2) unáší spojka.. to dělala i před rozebráním motoru ale dával jsem to za vinu tomu že ovládání spojky drželo jen na dvou šroubech a ten třetí k zapalování byl zatrhnutý.. to jsem opravil ale spojka unáší stále.. tedy pro zařazení jedničky s emusím hnout z místa a když chci stát s rychlostí tak motorka táhne dopředu a má snahu zdechat. když lehce přitáhnu štelovací ššroub tak pak už spojka klouze. četl jsem že se dělají stářím drážky ale ten nevím jeslti to bylo na lamelách a nebo mezilamelách? jinak kulička v ovládání spojky je. tak jinak nevím kde už by mohl být problém než ve spojce.
díky ;)
tak asi vše vyřešeno.. jedna mezi lamela byla docela prohlá.. dal jsem je nové, spojku seřidil a teď jde hezky zařadit jedničku a motorka stojí.. v asi půlce chodu páky se motorka rozjede a pak spojka neklouže.. taky jsem vyměnil jehlu v karbecu za novou, jak mi bylo řečeno.. je na druhém zářezu a motorka jede uplně jinak.. lépe samozřejmě :) dík pánové
[JAWA-ceZetak]
(28.8.2023 22:11:45)
4 mm přesně? No uvidíš až to bude vystavovat rovně ale dílenská příručka říká tlouštka nových lamel 3,7-3,8 mm. Krát 5. Milimetr materiálu navíc by problémy způsobovat mohl.
[Kalasnikov Č175]
(26.8.2023 9:07:27)
Ubroušené vidličky, unášející spojka!? Nesouosé díry pro hřídele převodovky, nebo špatně složená-vymezená převodovka. Myslím si, že by to i vysvětlovalo ten problém s konstantní rychlostí.
[Uďa]
(25.8.2023 18:35:30)
Lubi: díky.. pojedu tam s ní možná.. neni to uplně na oko hezká motorka.. teprve se bude dělat celolak atd.. byl to totální bastl.. ted má sice originální díly ale je to různě barevné.. ale má to stk, kterou to prošlo poctivě. spíš ale asi pojedu na J639, tu mám tak nějak v původních barvách
[JAWA-ceZetak]
(24.8.2023 21:42:15)
1) příliš bohatá směs. Posunout jehlu dolů, případně jí vyměnit, jestli je vylítaná. Případně pohrát si se vzdušníkem ( šroubek povolit pro ochuzení směsi. Nebo dát menší VT.
[Jin]
(24.8.2023 21:12:36)
Tak to hodně štěstí taky jedu do Luhaček
[Lubi]
(24.8.2023 20:36:31)
čezet-rider:
1) nene kucká to od motoru, mrknu ještě na seřízení karbu jak píše Lubi.
2) seřidil sem ovládání dle popisu a stejně jsem pak sundal dekl spojky... přítlačný talíř se odlepoval křivě. moc široké podložky že se misky pružin o podložky opírají při rozepnutí spojky.. tak jsem sundal spojku a jedna mezilamela prohlá.. takže zitra jdu pro nové mezilamely... lamely mají šířku 4mm všechny a nijak opotřebené zuby nemají..
Lubi:
1) díky na karbec mrknu.
2) olej se měnil pravidelně a lamely mají všechny 4mm... jedna mezilamela je ale prohlá, takže zitra jdu pro nové plechy a pak uvidím.. snad to do Luhačovic dojede :D
[JAWA-ceZetak]
(24.8.2023 20:15:56)
1) Nemáš danou jehlu moc vysoko nebo moc nízko? Taky mi to dělala kývacka pohral jsem si s karbecem a bylo to ok.
2) pokud jsou ty lamely 30 let starý a byly ve starým oleji nebo prostě dlouho byli spojený tak možná jsou špatný.
[Lubi]
(24.8.2023 20:02:04)
1) A není to spíš tím, že jakoby trhá? To by bylo opotřebované ozubení rozety nebo příliš vytahaný řetěz
2) Ano, na koších bývají taky vymačkané drážky a je potřeba to vypilovat a pohrát si s tím. V případě většího opotřebení koše vyměnit. Pružiny spojky bych vyměnil - taktéž mi unášel jednou spojka na ČZ 175/450 Deluxe a bylo to kupodivu v pružinách. Návod na seřízení včetně poloautomatického vypínání např. zde: http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_125_typ_476/prirucka/vydano_1976-476_5_7_trial
[Čezet-rider]
(24.8.2023 18:03:54)
Díky.
1. Přísun paliva je ok.. do kopce na 4ku není problém.. ten problém s udržováním rychlosti je na Rovince.
2. Spojka je tam české ferodo asi 30 let staré ale má najeto jen pár tisíc. Na ty drážky jsem právě opomněl kouknout jestli nejsou.. takže kromě mezilamel můžou byr drážky i na koších? Olej je tam 75w80.. docela řídký. Pružiny spojky také původní. Najdu někde popis jak správně má fungovat to ovládání spojky a jak to seřídit?
[JAWA-ceZetak]
(24.8.2023 16:28:13)
1) Má dostatečný přísun paliva? Odvzdušnění víčka nádrže je průchozí?
2) Poradím prověřit funkci poloautomatu, zda vše chodí hladce a je namazáno. Co bylo provedeno se spojkou? Mohou být vymačkané drážky ve vnějším koši i vnitřním koši. Je třeba je mít zapilované pro správný chod vypínání, i na plech. lamelách. Lamely jsou korkové nebo nové ferodo - české nebo taiwan? Pružiny spojky byly měněné? A jaký olej je použit?
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:07:59)
Příspěvků: 7, poslední: 28.8.2023 9:32:0470823.Informace
Ahoj kamarádi,
Mám najeto po GO motoru na ČZ 175/477 cca 1200km a na třetí rychlost rachotí v převodovce jakoby ozubené kolečko o něco škrtalo. Dříve občas vyskočila trojka v tahu, ale nyní už pořád rachotí. Poradí prosím někdo čím by to mohlo být?
Každopádně se zkus podívat do motoru. S ČZ nemám zkušenosti, ale u Jawy je do převodovky trochu vidět kolem spojkového koše, když se tam posvítí. Snad uvidíš, jestli to o sebe škrtá, nebo zda je oleštěná či vyhřátá vidlička.
[Ota]
(28.8.2023 9:32:04)
Je to ohnutá vidlička. Drží kolečko moc blízko soudedního a škrtají o sebe. Kromě toho vidlička bude špatně dořazovat a bude oleštěná.
[longr]
(25.8.2023 7:12:05)
Axiální vule byla vymezena, takže asi to bude vidlička...
[ČZ 175]
(24.8.2023 21:56:02)
Vidlička nebo obroušený náběh zubů na hřídeli
[nunici]
(24.8.2023 15:04:26)
Pokud vyskakovala trojka v tahu, tak je ohnutá vidlička.
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:09:09)
*axiální vůle předlohové hřídele
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:02:00)
Byla vymezována axiální hřídel předlohové hřídele?
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:01:41)
Příspěvků: 1, poslední: 8.11.2023 15:41:4670822.všechno ostatní
Čaute,
ak má niekto záujem, predám papiere na Jawa 250. Mám ju viac ako 10 rokov, je to ČZ 250/353, r.v 1961, ale v TP je iba typ 250. STK platná do 30.09.2023, písané na mňa. Odišlo mi auto, takže potrebujem bubáky, špekulant nie som. V prípade záujmu nechajte kontakt na seba tu. Viac info po tel alebo mailom, najlepšie tel. Ponúkam aj inde.
pryč s tím, když se 2 měsíce neozýváš.
[JAWA-ceZetak]
(8.11.2023 15:41:46)
Příspěvků: 3, poslední: 25.8.2023 20:37:0270821.Veteráni
Sehnal jsem krásnou soupravu Jawa 354/350 +sajdu na číslech po celkové GO před 5ti lety r. v. 1957 . Může někdo poradit jak vycentrovat motorku k sajdě.
Nastav to zhruba a pak to dolad podle toho jak se to chova na silnici.
[70CB750]
(25.8.2023 20:37:02)
Jestli si dobre pamatuju tak Sbihavost 15-20mm a odklon 2°
[maspe]
(24.8.2023 19:43:35)
Příspěvků: 5, poslední: 22.8.2023 20:19:5170820.Informace
Měl bych dotaz na barvy jaw tohoto typu, zda-li byli i bílé kusy.
resp. viděl jsem spoustu fotek panelek v bílé barvě. Nechal jsem se inspirovat Špinarkou a písničkou bíla jawa 250.
Chtěl bych to dát na ,,Včka" ale potřebuju nějaký ,,doklad" nebo zmínku o tom že takové byly o kardinálovi vím (slonová kost) ale jde mi přesně o tento tip jawa 250/559
70CB750: :D
[grošák]
(22.8.2023 20:19:51)
Tož jim tam přehraj tu Špinarku, to je doklad jako cyp.
[70CB750]
(22.8.2023 11:00:30)
Kamose táta koupil novou bílou 559 v bílé labuti v Praze. V dílně má fotku, když ji přebíral.
[Kuba z Neve]
(22.8.2023 10:45:13)
Soused ji měl ale v bílé barvě to byly pouze sportky na 19 kolech,řídítka s hrazdou.Jen pro Neckermann.
[rider634]
(21.8.2023 19:46:40)
Pro Neckermann se dělaly i v bílé, ale vzácně. I tady už se to řešilo a nějaké to téma ohledně barvy tu je. I na googlu něco najdeš, třeba pod spojením "Jawa 250 Neckermann".
[longr]
(20.8.2023 19:54:05)
Příspěvků: 20, poslední: 30.8.2023 17:32:5170819.Veteráni
Hezkou neděli. Poradil by mi prosím vás někdo, jaký nástroj koupit a použít k ořezání zarezlé trubky na trubce? Konkrétně se jedná o brutálně přirezlé uložení blatníku sidecaru Velorex 560, takže klasická úhlová bruska to být nemůže, tam by se poskodil jinak moc pěkný blatník. Předem děkuji za postřehy 🙂
Ještě mě napadlo provrtat střední část rozpěrky a nalít tam uvolňovač. Střední část podle katalogu by neměla sedět přímo na rámové trubce, ale měla by tam být dutina... To zalít uvolňovačem a pak asi ta frézka...
[Prohorovka]
(24.8.2023 11:24:28)
Pak nezapomeň poreferovat, zajímalo by mě jak to nakonec proběhlo a jak to vypadá, mně to zůstalo utajeno.
[pračlověk]
(23.8.2023 18:43:11)
Jelenl je to tak, jak říkáš. Blatník nahoru otočit jde, ale točí se ve spojení laminát - rozpěrka, nikoliv v uložení rozperka-ramova trubka, jak by měl. Hlavně nemám doma svářečku, tak uvidím, poptam u kamarádů.
Kalašnikov, díky
[Prohorovka]
(23.8.2023 10:25:29)
Ještě jeden nápad. Pokud to chápu správně, ty nesundáš ten blatník z rámu sidecaru. Jde s ním vůbec otočit? Zespodu se tam dostaneš přece krásně. No tak vzít dva plocháče (nebo jiný starý kousky železa) přivařit to k trubce, tím se to prohřeje bez plamenu a pak máš rovnou držák za který můžeš vzít otáčet, rozhýbat a sundat, ne? Pak to železo a svary pak odbrousíš.
[jelenl]
(22.8.2023 7:39:27)
A nevíte někdo, jaký je pro tuto brusku správný název?
[Prohorovka]
(22.8.2023 7:19:22)
Samozřejmě, i Parkside má tyto brusky, Dremel mám zažitý jako synonymum pro tento nástroj.
[pračlověk]
(22.8.2023 0:07:46)
Přátelé, děkuji za postřehy. Nejlépe to vystihli pračlověk a longr. Ničím jiným se tam nedostanu, řešení jak navrhuje jelenl pochybuju že se tam s plátkem vlezu. Blatník nechci destruktivně ničit, spíš bych použil něco jako ten Dremel, ovšem není nějaká levnější alternativa třeba od Parkside?😁
[Prohorovka]
(21.8.2023 23:57:38)
Laminát říznout, potom zpátky slepit.
[Sliz]
(21.8.2023 15:22:13)
Nevím jak to vypadá a kolik je tam místa ale na autech řeším ochranu před horkem z autogenu úspěšně vycpáním namočenýma hadrama případně + krycí plechy.
[Kalasnikov Č175]
(21.8.2023 13:00:48)
Nojo, jenže ta trubka, co potřebuje Prohorovka sundat je uvnitř laminátovýho blatníku a ten chce zachovat bez poškození.
[pračlověk]
(21.8.2023 10:06:57)
Nahřát autogenem. Skoro vždy to pomůže.
[HonzaBK]
(21.8.2023 7:38:25)
Ano, to určitě lze, pro mě však bylo pohodlnější, rychlejší na přípravu a minimalizaci škod to udělat takto. Vytahovák ložisek za vnitřní kroužek mám, ale nezdálo se mi vhodný do toho mydlit tím reverzním kladivem ještě víc...
[pračlověk]
(20.8.2023 22:49:46)
Pračlověk: pokud není k dispozici vytahová ložiska, vnější kroužek ložiska lze uvolnit navařením housenky zevntř kroužku, svar vychladne, smrskne se a kroužek vypadne.
[Sliz]
(20.8.2023 20:38:18)
Přesně tak, Dremel a kotouček. Bude to piplačka, ale je to super mašinka. Co jí mám, pomohla mi už xkrát.
[longr]
(20.8.2023 14:14:41)
Já si to představuju jako trubku v trubce a potřebuješ uvolnit tu vnější.
Asi oscilační pilu s listem na kov.
[70CB750]
(20.8.2023 12:13:26)
Příspěvků: 11, poslední: 23.8.2023 18:35:4470817.všechno ostatní
Zdravím, na mé panelce je daný filtr z prvních kývaček a chtěl bych se zeptat ohledně vašich zkušeností s tímto filtrem na panelce. Původní filtr je částečně kuchnutý protože je tam daný dvoucivkovy regulátor. Ptám se protože se mi zdá že jsem směs chudší (barva svíčky není úplně cihlová spíš šedá) a vím že taťkovi to jezdilo ale byl na tom daný jakýsi molitan s punčochou který jsem kamsi zahodil cca 2 roky zpět. Jinak gufero pod dynamem jsem měnil, jede to pěkně ale nemám z toho dobrý pocit.
Twl, hadr v sání level 2.0.
[ladis]
(23.8.2023 18:35:44)
Když tam něco podobného vydrželo 20 let tak nevidím důvod aby tam nevydrželo pár let tohle. Jinak samozřejmě chtěl bych tam dát originální filtr ale 3litry je na studenta docelo dost.
[Lubi]
(23.8.2023 15:32:56)
Zajímalo by mě, jak dlouho tam taková utěrka vydrží :-)
[No_-_name]
(23.8.2023 15:12:18)
Ještě si zkontroluj svíčku až bude chladněji, v těch hicech je to vždycky bohatější.
[Sliz]
(23.8.2023 13:11:50)
No já jsem právě tam vrátil zpět tu trysku co tam byla ( zapomněl jsem zmínit v posledním příspěvku)
[Lubi]
(22.8.2023 17:50:13)
Tak to bylo tím pádem moc chudé, ne? Když to jelo lépe když jsi ubral vzduch...
[559ka]
(22.8.2023 17:35:21)
Tak zkusil jsem tam dát ht 118 a vůbec to s tím nechtělo jet bylo to moc bohatý. Pak už jsem u sebe nenašel jinou trysku, tak mně napadlo dát mezi drátěnku a otevírání toho sání čistou hadru a projel jsem to kolem garáže a zdálo se mi to lepší.Ještě to musím projet.
[Lubi]
(22.8.2023 17:13:59)
353/04 ma 26mm karbec,hlavní tryska s drátěnkou 120 a uzavřené sání 93.
[Slizz]
(21.8.2023 16:40:56)
Podívej se k jawarmaniakovi do sekce karburátory, jak je natryskovaná 353 s drátěnkou a s airboxem. 353 má menší difuzor (24), takže do 2926 budeš potřebovat trysku ještě větší, ale alespoň odhadneš poměrem, okolo které trysky začít.
[longr]
(20.8.2023 14:19:03)
Příspěvků: 1, poslední: 19.9.2023 9:38:3270816.Nejede nebo nestartuje
Zdarec chlapi, zeptám se ..kdo z vás má zkušenosti s dacii lodgy chtěl bych 1.6 benzín akorát nevím co si myslet o motoru 1.6 sce máte s ním zkušenost ? Děkuji Radim.
Příspěvků: 14, poslední: 28.8.2023 11:47:1070815.Informace
Ahoj chlapy, jawa 350 640 má skoro 70000 nalitano.Mnenili by jste primární řetěz. Pístni kroužky? Nebo to neřešit když furt pěkně jede. Díky za odpověď.
lahvac - asi ju vyskúšam, lebo čaká má výmena primáru na 634
[Milos634]
(28.8.2023 11:47:10)
(Milos634) když jsem pročítal Německá fora MZ 150 tak tam majitelé tento typ řetězu dávají jako alternativu k řetězu Čz. Také bych uvítal nějaké zkušenosti do těch našich Jaw. Zajímavá je tam ta spojka. Mám ale tušení že se tenhle výrobce řetězu bude montovat ve všech skútrech a malorážkách po celém světě.
[lahvac]
(28.8.2023 6:05:54)
Podívej se na opotřebení a podle jeho stavu zjistíš, zda je třeba něco měnit. Primární řetěz nesmí být tak vytahaný, aby škrtal o karter. Pístní kroužky by v zámku neměly mít větší vůli, než 0,8 mm (když vložíš samotný pístní kroužek do válce a změříš spárovými měrkami vůli v zámku).
[Ota]
(23.8.2023 8:34:22)
Hele, taky se mi zdá, že to ve Strakonicích střihaj z nějakýho alobalu, protože moje zkušenost se sekundárama na fichtla a mopeda je hrozná...výkon nula nula prd a pár set km najeto a je to vytahaný jak švestky starý báby. A to vždy rětěz vyvářim v mazutu a kolečka mám v cajku...Je to asi jejich nová politika, lidi aspoň častějc kupujou nový šmejdy..
[sam559]
(22.8.2023 7:33:49)
350 velorex, dvořadý primární řetěz najeto 35 tis. km, spojka i řetěz stále stejný a vytahaný není.
[HonzaBK]
(21.8.2023 7:39:40)
Ten řetěz měním preventivně každý rok v zimě. Je to za pár korun a práce tak na hodinku. Vždy jen žasnu jak je ten řetěz extrémně vytahaný i po pouhých 10 tisíc kilometrech. A to jsem si dal tu práci s tím abych vymezil spojkový koš vůči kolečku přesně do stejné roviny. Rodělal jsem už několik motorů co měly najeto kvanta a měly původní řetěz, nikdy nebyl tak vytahaný jako tento novodobý ČZ po jednom roce :D
[BooCheer]
(18.8.2023 21:01:20)
Na 640 mám najeto kolem 70tis. Nevím přesně mám třetí tachometr. Vlastním od roku 92. Motor na původní klíce a zatím nepůlen. Primár měněn dvakrát i s guferama. Spojka druhá. Na původní válce bez výbrusu jsem najel 50tis a dvakrát jsem dával nové pístní kroužky.
[lahvac]
(18.8.2023 17:04:16)
Ešte som nevidel 350 motor čo prežil bez GO takého km a už vôbec nie s pôvodnou primárnou reťazou. Ja by som sa tiež pozrel na ten primár,predpokladám že ani kolečko a kôš už nebudú na tom moc dobre...
[Boco]
(18.8.2023 13:04:07)
To už bude nejspíš celý primární převod na výměnu, nejen řetěz. Po tolika najetých kilometrech by si už zasloužil kompletní generální opravu. Záleží na posouzení majitele.
[Čezet-rider]
(18.8.2023 12:52:04)
I kdyby se nepřetrhl, tak jeho "natažením" se kurví ozubení spojkového koše a primárního kola, takže ušetřit 400,- za řetěz, silikon a hodinu času, se potom stejně moc nevyplatí. Otázka je, jak ten primár po těch 70 000 km vypadá... :D
[Jer250]
(18.8.2023 12:22:29)
Viděli jste, co udělá přetržený primární řetěz za jízdy? Zmuchlá se v koutu skříně a vyvalí kus bloku. Pokud se to stane někde daleko na cestě, je o zábavu postaráno. To byl však jednoduchý řetěz po přibližně 50 tisících kilometrů.
[pračlověk]
(17.8.2023 23:29:45)
Na 350/634 čo je podobný motor, je napísaný interval výmeny primáru 25.000 km. Tak na tvojom mieste by som pri výmene prevodového oleja zhodil aj dekel a pozrel reťaz, či nie je moc vyťahaná.
Krúžky by som neriešil ak mašina dobre jazdí
[Milos634]
(17.8.2023 22:41:51)
Když to jezdí, tak se tam nesrat.
[monty]
(17.8.2023 21:35:54)
Příspěvků: 1, poslední: 20.8.2023 19:59:5270814.všechno ostatní
Ahoj, prosím nemáte někdo právě rozhozený motor Jawy 20? Potřeboval bych změřit hloubku té slepé díry uložení tyčky, po které jezdí vidlička převodovky na Jawě 20. Je to v pravé polovině bloku. U motoru, který opravuju, byl ten zaslepující nálitek uvalený. Nechal jsem to zavařit, ale trocha materiálu se dostala do té díry - tak abych nechal zahloubit na správný rozměr. Děkuju.
To v nejhorším v pohodě oměříš. Tak, aby vyšly sklapnout bloky a přidej milimetr. Pokud se navíc použije papírové těsnění, bude rezerva. Mírný axiální posun tyčky nevadí.
[longr]
(20.8.2023 19:59:52)
Příspěvků: 16, poslední: 26.8.2023 11:59:5870813.Veteráni
Zeptám se místních odborníků, jak je to s legislativou AM
Zákon říká max rychlost 45, automat, šlapky. Ale co když moped vše splňuje ale nikdy šlapky neměl ani SPZ??
Dále co s Jawetou a Stadionem - vše to splňuje a nemá to automat??
Šťoural se v tom někdo?
Díky
Kolega před časem viděl, jak se jeden na jednokolce vymlel. Prostě na rovině z ničeho nic hodil tlamu a letěl pěknou šipkou po asfaltu. Hrozně se divil, prý se mu to samo jen tak vyplo.
[longr]
(26.8.2023 11:59:58)
Jednokola mi přišly bizarní už v dětství, když jsem na tom viděl jezdit večerníčka, nebo klauny v cirkuse. Jak je vidět, pro mnoho lidí to bylo inspirující, ale já bych na to nevlez.
[Jad]
(23.8.2023 13:43:08)
Podle mě nikdo, kdo má trochu soudnosti a nechce zabít sebe nebo někoho druhýho, tak na takovejhle silnej elektrickej samohyb nevleze. Koloběžka už z principu, kdy se na ní jenom stojí, není dělaná pro rychlou jízdu. Natož pak ty nejběžnější s malejma kolečkama, kdy vjedeš do díry a letíš. No a ty jednokolky jsou případ sám pro sebe. Na tom bych se přizabil nejspíš okamžitě:-)
[Ota]
(23.8.2023 8:43:31)
... rychlost až 100km/h.
[pračlověk]
(18.8.2023 15:33:26)
No nazdar, ty jednokolka mají výkon až 4,5kW (krátkodobě až 10kW) a max. rychlost až @00km/h. Proč po mě vůbec chtějí papíry a povinný ručení k tomu abych mohl jezdit na pinckovi nebo Stadionu?
[pračlověk]
(18.8.2023 15:32:42)
Ono všechno byla jednou zábava modernistů. Když začínaly motocykly, taky na ně nebyl potřeba řidičák
[bartoň]
(17.8.2023 19:32:05)
Předpokládám, že až se pár lidí na těch elektrovehementech, v miniautíčkách, na jednokolkách svištících až 80km/h zabije, tak se to začne víc řešit - náhrady škod na majetku a zdraví. Povinný helmy, pojištění, kontroly STK, papíry na konkrétní stroj atd. Legislativa se už jistě připravuje. Zatím je to taková FREE zábava pro pár modernistů...
[sam559]
(17.8.2023 10:05:25)
Vtipná jsou taky ty miniautíčka s maximálkou 45km/h, k jejichž řízení taky AM.
[pračlověk]
(16.8.2023 18:06:48)
Jer250:
takových už se smálo a smát se přestali, když si uvědomili, že elektrokoloběžka má sice jenom jedno kurvítko, ale to kurvítko je baterka :D
[spec]
(16.8.2023 15:46:14)
Jen konstatování mimo mísu. Minulý týden mě ve městě předjížděl frajer na elektrokoloběžce. Bez helmy...odhadem tak 60 km/h. To už mi přijde k smíchu a škoda peněz, si dělat řidičák na babettu... :D
[Jer250]
(16.8.2023 15:25:30)
Dělala se např. i Jawa Robby s omezením rychlosti na 45 km/h, aby splňovala podmínky pro AM.
[Jad]
(16.8.2023 14:51:36)
U mopedů od cca konce devadesátek nejsou nutné ani ty šlapky. Mokick pak místo nich má nakopávačku a stupačky. Stále ale platí max 45 km/h a objem 50 ccm. Nevztahují se na něj značky (pokud někdo není příliš horlivý a nepřihlásí ho na dopravním ouřadě, kde tu malou značku dostane), nechodí se na technickou. Platíš jen pojistku.
AM se nevztahuje jen na automat, třebas pařízka či tvou Jawetku, Stadíka s ním můžeš řídit.
[Stíví]
(16.8.2023 12:26:58)
Ten požadavek na automat je pro ty, co mají řidičák jenom na auto - se skupinou B je možné řídit skútr do 125 ccm. Kdo si udělá v patnácti přímo AM, může řídit motorku (50 ccm, 45 km/h)s manuálním řazením. Šlapky, to je zas jeden z po��adavků na moped, aby dostal malou SPZ a nemuselo se s tím chodit na technickou.
[Jad]
(16.8.2023 0:54:24)
Jaká je maximální rychlost Stadiona? Je do 45km/h? Má objem do 50ccm?
Pak je to jasný.
[pračlověk]
(15.8.2023 21:48:35)
Příspěvků: 6, poslední: 18.10.2023 8:51:2270812.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Tak sem se ptal známého na názor a prej to těsnění je zdeformované přílišným utažením. Fotky jsou u mě v datech, prosím o názor. Dal sem tam jenom jedno těsnění, druhé je zdeformované stejně. Je možné že bylo přetažené tak, že základní materiál povolil a proto se ten ocelový kroužek neměl o co opřít a tak to fouklo?
Vyřešeno. Hlavy sem nechal zarovnat, jedna potřebovala 0,09mm a druhá 0,18mm, což už bylo hodně. Teď mašina startuje v teple, v chladu, volnoběh drží, takže asi vyřešeno. Nové těsnění sem si nechal vyrobit u firmy Kalina, https://kalina.cz/ . Mají ho už v databázi, takže pokud někdo potřebuje těsnění na gl1000, tak jim stačí napsat.
[spec]
(18.10.2023 8:51:22)
podle těch fotek to vypadá jak křivá hlava. Tak bych nespekuloval jak píše Jer, nechal to srovnat a dotáhl jak má být. Samozřejmě kvalitní těsnění je podmínkou, ideálně originál.
[No_-_name]
(18.8.2023 9:50:22)
Už jsem ti tu psal minule. Relevantní je postup výrobce a né názor známého. Běžná praxe je, že pokud foukne těsnění, tak není nic jednoduššího, než za 500,- nechat srovnat hlavu, dát nové těsnění, dotáhnout podle pokynů výrobce (už nevím, jak jinak to zdůraznit, né podle citu, né podle známého, né podle sebe, zkrátka podle výrobce).
Mimochodem, podle toho, jak to těsnění vypadá, tak si myslím, že máš buď křivou hlavu (obvyklé místo mezi válci). A nebo špatně dotaženou - ve špatném pořadí a pak se hlava zkroutí nebo vymačká těsnění.
[Jer250]
(18.8.2023 9:42:11)
Může to být i přílišným utažením, přesně ti to ale nikdo neřekne...Tady na tohle místo to chce 100% fabrický těsnění, pokud se tedy dá ještě sehnat. U Hondy snad ještě jo..a utáhnout předepsaným způsobem a odpovídajícím momentem, zkrátka ani málo, ani moc. Samozřejmostí je při každé demontáži nové těsnění.sam559
[sam559]
(18.8.2023 8:36:59)
To se snažím zjistit proč se to stalo. Měřil sem tloušťku toho starého těsnění, původně mělo 1,5 mm, tam, kde bylo stisklé bylo všude 1,37 - 1,33 mm, i v těch místech, kde to fouklo. Pokud to bylo moc přetažené, rád bych se toho vyvaroval do příště.
[spec]
(18.8.2023 8:15:53)
To se snažíš zjistit proč se to stalo nebo to zase netěsní?
Nejsou všechna těsnění stejná, nejlepší je sehnat originál nové těsnění Honda ze starých zásob a nebo je dobrá Vesrah.
[70CB750]
(17.8.2023 14:39:27)
Příspěvků: 6, poslední: 19.8.2023 6:05:3270811.Informace
Ahoj rozberal sem si brzdic na nortonovi a zapomnel sem si poznacit jak tam byly gumicky jsou konicke nevi nekdo zda tam patri vetsim prumerem k desticce nebo obracene? diky
Konicke tesneni do brzdice jsem jeste nevidel. Na vsem co jsem mel rozebrane to bylo reseno vzdy tvarem drazky pro onu gumku
[čondra]
(19.8.2023 6:05:32)
dikes myslel sem si to taky tam mam ten zapich kuzelovy jak pisete
[free]
(15.8.2023 19:23:29)
Oprava: Větší průměr ven, jak píše no-name. Směrem dovnitř se díra musí zmenšovat.
[spec]
(15.8.2023 14:56:54)
Hádal bych větší průmer dovnitř, jinak nenasadíš pístek. U jawi mají gumičky čtveratý průřez ale je zkosený ten zápich ve třmeni, takže to vypadá, že je gumička zkosená.
[spec]
(15.8.2023 14:27:46)
obecně co si pamatuju tak byl většinou ten větší průměr směrem ven (k destičce)
[No_-_name]
(15.8.2023 8:53:08)
Příspěvků: 6, poslední: 15.8.2023 20:09:5570810.Elektro
Zdravím
Nedávno som zakúpil v Moped Slovakia stator zapaľovania na Jawu 21. Zapaľovanie som sa pokúsil nasadiť no vypnutie cievok je moc hrubé a diel sa nezmestí do kártru. Má niekto skúsenosť s týmto úžasným produktom ? Nerád by som niečo na zapaľovanie niečo poškodil Dopredu ďakujem za odpovede.
Kdy jsem do bloku z roku 1969 montoval velkou cívku, tak jsem musel furtunkou udělat místo - zeslabit stěnu zhruba na půlku.
[monty]
(15.8.2023 20:09:55)
Monty to mě nenapadlo to se podívám, já měl dojem že ty větší cívky se dají namontovat i místo těch malých. Tak to se kaju!!
[HonzaBK]
(15.8.2023 8:25:09)
Honza BK - stačí se podívat na fotky. Statory jsou dva druhy odlitků, starší jsou zvenku hladký, novější mají vybrání na větší cívky ,a proto zvenku dvě zvýšený místa v oblasti zapalování.
[monty]
(14.8.2023 19:14:29)
HonzaBK:
Kartery se liší. Na J20 z roku 1971 jsem musel použít šábr, abych tam dostal větší cívky.
[Venca_n]
(14.8.2023 9:56:22)
Kartery byly jen jeden typ - stator se vejde vždy, ke statoru ale muséš mít příslušný rotor. Někde to tu je popsáno a i na jiných stránách na webu to najdeš. Stator - odlitek je vždy setjnej, jen jsou jinak cívky poskládané a jiná velikoost cívek a jiné zapojení.
[HonzaBK]
(14.8.2023 8:33:04)
Poradí zkušenější. Akorát vím, že existovaly snad dvě verze statoru á la 20 a 21 a tomu odpovídající kartery s vybráním pro cívku. Byli to tuším dáno tím, jestli to byl stator 20W, nebo 30W. Těm statorům byly mimo jiné přiřazeny i různé rotory, protože na statorech byla cívka pro zapalování v odlišných pozicích.
[-]
(11.8.2023 14:18:09)
Příspěvků: 5, poslední: 10.8.2023 22:15:1470809.všechno ostatní
Zdravím,mám ČZ 453 a brzdové lanko dře o motor. Je to tam u motoru dost prodřený od bowdenu.Věděl by někdo co s tím ?
Děkuji za rady
To je mi překvapení! Provést jedině jak píše Mates. V životě jsem u těchto ČZ nemusel odpojovat brzdové lanko, abych vypustil olej. :)
Jinak spíše je to konstrukční vada. Za mě je stále nejlepší zadní brzda přes táhlo jako to mají předválečné stroje nebo půlbuben Jawa-ČZ. Lanko pouze jen pruží a brzdný účinek je podstatně nižší.
[Čezet-rider]
(10.8.2023 22:15:14)
A máš správnou delku lanka?
[grošák]
(10.8.2023 20:36:19)
Když chci vypustit olej , tak to lanko tam stejně vadí.Musím ho prvně odpojit a potom se dostanu ke šroubu.
[DavidČZ]
(10.8.2023 19:50:09)
hodit lanko pod ramem a pak vlevo nad stupackou
[Mates]
(10.8.2023 13:58:18)
Co na bowden nasunout plastovou trubku, případně gumovou hadici, vhodného průměru? Bude se dřít trubka (hadice), ne motor.
[grošák]
(10.8.2023 12:59:59)
Příspěvků: 1, poslední: 11.8.2023 8:29:2070808.Veteráni
Ahoj všem, chtěl bych Vás poprosit o radu. Sešly se mi doma vidlice na velkou kývačku, vsechny 3 provedení (s pružinou vevnitř, s pružinou venku a s kuželikem a s pružinou venku a s pískem a táhlem). Dotaz zní, existují nějaké díly v těchto vidlicích, které lze vzájemně zaměňovat z jednoho typu vidlice na druhý a na třetí? Nejvíc mi jde asi o nosné trubky tlumičů a kluzáky. Předem moc děkuji za rady.
Pohledem do katalogu ND zjistíš, že vidlice mají rozdílná čísla, takže sice jako celek zaměnná jsou, ale jednotlivé díly mezi nimi nenakombinuješ
[Prohorovka]
(11.8.2023 8:29:20)
Příspěvků: 1, poslední: 6.9.2023 13:17:2770807.Veteráni
Ahoj. Mám třindu péráka z roku 1954 originál s jednopákou a anglicky psaným štítkem. Vše, co na motorce je, vypadá originální a velmi málo použité. Na spodních brýlích mám šrouby M8 x 1,25 na dvanáctku klíč (na hlavách šroubů je značení L a pod tím 8 G), na nádrži vepředu jsou šrouby M8 x 1,0 na 13tku klíč. Máte někdo takovou kombinaci šroubů? Dík za odpověď. Rowan
Rowane, nejsem si úplně jistej, jestli někdo přesně takovouhle kombinaci šroubů bude na svý mašině ještě mít...Je to motka stará 69 let a zcela jistě jsou všechny šrouby opravdu původní...co je zajímavé, tak ten jemný závit na nádrži vpředu, to je řekl bych specialita, která má kvůli vibracím své opodstatnění, ale co jsem kdy viděl, tak tam byl klasický 1,25 (běžné stoupání). Možná šli na vývoz skutečně vylepšené stroje...
[sam559]
(6.9.2023 13:17:27)
Příspěvků: 12, poslední: 11.8.2023 22:49:4170806.Informace
Ahoj, mam dotaz, delal jsem go motoru na jawa 50 mustang, mam tam 60 ccm valec, snizenou hlavu (pod valcem je tesneni papir-plech-papir), meril jsem cinovym dratem spalovaci prostor skrz diru na svicku, aby pist nenarazil do hlavy. Je tam cca 1-1,5 mm mezera, kdyz je pist v horni uvrati. Ale pri pohybu pistu, kdyz si tocim magnetem proste slysim takove tuknuti, jako, kdyby pist tuknul o hlavu. Jak to merite a resite vy? Jinak predstih skrz svicku davate 1,6mm pred horni uvrati? Diky
SlMýtus 1 materiál. Kvalitnější materiál se projevuje tak, že vůle pístního čepu může být i za studena větší a pístní čep jde běžně natlačit, do pístu ohřátého v dlani, ručně bez přípravku. U pístů ze starých levných materiálů je to nemyslitelné.
Mýtus 2 kuželovitost. Mezi lidmi se stále omílají poučky z literatury šedesátých let. Písty se deformují různě jak v podélném směru, tak v příčném. Geometrie pláště se tomu přizpůsobuje. Píst by tedy měl být oválný (soudečkovitý) v příčném a oválný v podélném směru. Tvary jsou obecné křivky. Pokud není k dispozici stroj, který umí vysoustružit ovalitu podélnou ani příčnou, nahrazují se obecné plochy kuželovými. Takové písty jsou nevhodné pro vysoké výkony. Musejí být obecně volnější, aby se ani nejkritičtější místa nezadírala. Tvar ideální křivky se nejprve odhadne a na základě zadíracích zkoušek upravuje. To samozřejmě u hobby tuningu a kusové výroby nikdo nedělá. Ovšem pokud je k dispozici stroj, který ovalitu umí, dá se začít s odhadnutou křivkou. Případně jednodušeji okopírovanou z podobného pístu, podobného určení z profesionálního motoru renomovaných značek. Prostě se píst lidově obšlehne.
Typické znaky nedostatečné ovality v podélném směru - zadírá se koruna pístu v rovině ojnice, nebo je přinejmenším silně opotřebovaná, zadírá se hrana mezi pláštěm a korunou, ulomí se límec pístu přejíždějící přes sací kanál.
Nedostatečná příčná ovalita se projevuje typickým zadíráním pláště v oblastech nálitků pro pístní čep. Z výše uvedeného plyne, že píst dobře fungující za standardních podmínek, se může zadírat při vyšším namáhání. Při zvyšování výkonu se standardním pístem je užitečné udělat bezpečně větší výbrus (vůli), ikdyž ideální je vůli zvyšovat jen nejnutněji a modifikovat ovalitu v obou směrech dle skutečné deformace.
[-]
(11.8.2023 10:59:40)
[sam559]: Nikoliv. Ve skutečnosti se počítá s tepelnou roztažností materiálu - za studena je píst lehce oválný, za tepla se na určitých místech - definovaných podle tepelného zatížení - roztáhne a měl by se z něho ideálně stát válec. Viz https://ibb.co/wdZxBqJ Ohledně kuželovitosti - pleteš si to se soudečkovitostí.
[ladis]
(11.8.2023 9:20:43)
Řekl bych , že si pletete ovalitu s kuželovitostí...Ovalita je sud, kuželovitost je káča. Dneska je problém spíš s kvalitou hliníku, než s kvalitou obsluhy strojů nebo se samotnými stroji, i když tohle všechno se pak ve výsledku sčítá.. Dneska se dělaj písty až extrémně kuželové (na pístu o pr. 65mm je rozdíl průměrů i 6 desetin mm!), protože nekvalitní hliník od Inda, co v peci roztavil starou pánvičku svý báby a tety, bobtná jako prase a žádnej pístař nechce slyšet o svých pístech, že se hned zadíraj...nikdo by je nekupoval.Kvalitní píst nemlátí za studena do válce a netrápí litinový kruhy vysokýma teplotama spalin, protože je teplotně stabilní. A na ty naše peklostroje nemůžeme už nikdy čekat kvalitu materiálu jako má dnes Vertex nebo Prox, tedy výrobci pístů pro cross a enduro.zdar sam559
[sam559]
(10.8.2023 22:14:32)
Kusovku asi těžko, ale třeba v almetu by to mít mohli. Profi pístaři by měli vědět, jak píst vyrobit.
[longr]
(10.8.2023 21:47:54)
[longr] už vidím, jak s touhle mašinou bude někdo dělat kusovku nebo malosériovku na pincka.
[ladis]
(10.8.2023 12:46:24)
[-] Co hodně zkušenej, ale hlavně taky hodně dobře vybavenej. Kdo má dneska v době CNC-center ještě vůbec doma Ovalwerk, navíc schopnej dělat i černotu a ne jen dřevo?
[ladis]
(9.8.2023 13:58:27)
Bakoun: Máš recht, čtu rychle a přeskakuju.
[70CB750]
(9.8.2023 12:34:44)
70CB750: vzdyt pise: "meril jsem cinovym dratem", modelinou to stoji za prd, je moc mekka. Ten cin je lepsi.
[Bakoun]
(9.8.2023 12:05:03)
Jinak tohle se dá změřit formelínou. Malou kuličku na píst, nasadit hlavu, pomalu protočit, sundat hlavu a změřit.
[70CB750]
(9.8.2023 11:59:21)
Při přechodu ojnice přes horní úvrať je píst přitlačen ojnicí z jedné strany na druhou. Píst zkrátka normálně klepne o stěnu válce. Čím větší je vůle, tím je klepnutí hlasitější. Vzhledem k tomu, že máš 60ccm, máš asi záměrně volnější výbrus, abys nezadřel, protože motor bude dostávat většího čouda. Dost možná dělal píst někdo fakt zkušený a vysoustružil jej s větší ovalitou. Jak dostane čouda, tak teprve fakt rozpálený bude válcový. Za studena se takový píst může jevit a chovat jako hodně volný.
[-]
(9.8.2023 11:28:54)
Příspěvků: 27, poslední: 25.8.2023 7:42:0670805.všechno ostatní
...zdravím,možno tu bude mať dakto overený typ,jak sa vyhnúť ,,jawí púlhodince"!!!
Jawa panelka 350 mi funguje super,volnobeh drží,všetko funguje jak má!
...ale prečo keď po dlhšéj trase odstavím riadne zohriatú moto,tak cca do 10minut ju nakopnem na 1.nášlap.
Ale keď ju chcem natočiť po 20tich minutách,tak už je akoby uchlastaná.
Musím ju roztlačiť,chytne na 5tich metroch.Kdesi som sa dočítal,že sa odparí z karbecu...asi horlavá zložka,a už to potom zle chytá!
Pod GrossGlocknerom som dotankoval,a chytla az na roztlačenie....hamba na 3zimy!!!Na ňom,to samé!!
Za studena drapne normálne!
...čo to mám ,po 5minutách vždy naštartovať,až sa tam dopraví čerstvý benzín!?...či ako?
Nič iného ma nenapadá.
...podotýkam,že po dlhšéj trase neprešlapujem,ale hneď zapínam zapalko pred 1.našlápnutím,ale aj rak sa to akoby uchlastá.
Dík za rady.
Zavřít benzín, otevřít plyn a taky pomůže motorku naklonit doleva.
[Sliz]
(25.8.2023 7:42:06)
Teplou motorku pár minut po zastavení startuju rovnou se zapnutým zapalováním, se zavřeným plynem a bez sytiče (bez přeplavování). Pokud nechytne na první dvě našlápnutí, zkusím trochu přidat plyn. Pokud nechytne ani tak, je naopak třeba zapnout sytič, popř. přeplavit. Pokud startuju po čtvrt hodince a déle (opatrně si sáhnu na válce a zkouším, jak jsou teplé), je to spíše už rovnou na sytič, resp. mírné přeplavení. Pokud se podaří motorku uchlastat, tak zavřu benzín a nakopávám s plným plynem, dokud nechytne. Pokud je dobře seřízený karburátor, tak vždycky chytne na našlápnutí. Pokud je rozhašený, musí se roztlačovat.
[Ota]
(24.8.2023 15:03:50)
[Kalasnikov Č175]...dík,tak to spróbujem,to som zvedavý,Díky.
[radusko00]
(14.8.2023 8:52:25)
Ulitý motor není třeba roztlačovat. Stačí zavřít kohout otevřít na plno plyn a se zapnutým zapalováním šlapat.
[Kalasnikov Č175]
(13.8.2023 18:55:25)
Taťka měl na MF 70 "pauzu na dvě piva". jawina s motorem v záběhu mi dělá něco podobného, jednoznačně je to )aspoň v mém případě) karburátor. Před výbrusem ( s jiným nastavením samozřejmě) absolutně bez problémů
[nunici]
(10.8.2023 22:11:23)
Prošlápnutí bez zapalování má výhodu hlavně u jednoválce typu 250. Když člověk šetří nohu a prošlápne jen lehce, hrozí kopanec. Mně nedělá problém šlápnout i několikrát ostře, ale jsou lidi, co šetří nohy i startovací ústrojí, takže dvakrát zlehka, pak zapalko a jednou dup.
[longr]
(10.8.2023 21:53:46)
...moto mam odstavené pod balkónom ,teraz je presne tomu 2týždne a 3dni.Moto chytila perfektne,hneď ako som pocítil,že valce sa valce sa zacali prevalovať ľahšie,som zapol zapalovanie,a ,,chmatla"!!!
[radusko00]
(10.8.2023 21:31:37)
po jízdě v pohodě
ale po těch 14 dnech stání, radši rovnou vyndám svíčky
10ml benzínu přímo do válce a chytne na to druhé- třetí šlápnutí
[Michal]
(10.8.2023 20:42:38)
Bakoun presne tak, pokud nevznikne zapalna směs, je jedbo jestli tam jiskra je, nebo neni. A pokud smes tam je tak je mozny ze to chytne na první, nebo druhej.
[Mates]
(10.8.2023 15:22:42)
Uda: a jaky je rozdil mezi tim, kdyz to dvakrat proslapnu bez zapalovani, zapnu klicek a na 3. pokus chytne nebo rovnou zapnu klicek a trikrat slapnu? V obou pripadech to chytne na 3. slapnuti. Ja uz jsem se na proslapavani bez klicku davno vyprdnul. Za me zbytecna onanie.
[Bakoun]
(10.8.2023 11:57:52)
Z mojej skúsenosti je to hlavne o karburátore - aký je použitý, v akom stave, nastavenie.. Samozrejme predpokladám že nikde nesaje motor falošný vzduch a zapalovanie funguje ako má. Ja som na mojom motore už skúšal Jikov 2926SBD, Jikov 2838, Dellorto PHBH28BD, čínsky PWK28, Jikov 2928H. A každý sa správa úplne inak, hlavne studené štarty alebo keď je motor trocha vychladnutý (po polhodine :))
[Boco]
(10.8.2023 11:28:30)
Tohle u svých Jaw neznám! Ano musel jsem na každou najít ten správný rituál. Ale jedno mají ty Jawky společné! Málo kdy se povede nastartovat (ať teplou, nebo studenou) bez toho aniž bych alespoň jednou neprošlápnul bez zapalování. Studené je musím prošlápnout víckrát, za tepla dvakrát, nebo třikrát. Pak po zapnutí zapalka nastartují na první šlápnutí. Ten rituál provádím samozřejmě bez plynu, na ten vůbec při startu nesahám. Samozřejmostí je také to, aby gufera byly v pořádku, karburátor a jeho příruba byly rovné, zapalování nastavené na správné hodnoty a filtrbox (pokud tam je) nesmí být děravý. I taková věc jako děravý filtrbox umí ovlivnit chod motoru a tak spotřebu!
[Uďa]
(10.8.2023 9:53:45)
[Jenda.592] ,ano,po skoncení jazdy vzdy uzavriem kohút.
Pri atudenom starte sa mi najviac osvedčilo sledovať...kedy sa valce naplnia zmesou,fakt!!
Nacupam cca 8sekund to trvá,kým zacne pretekať plavakova komora,a potom slapem bez zapalovania,ja neviem mozno cca 9x?!
...ono fakt cítiť,ako sa zo zaciatku pri prešlapvaní 5ažko prevalijú valce ,a az keď sa ľahsie šlape na paku,tak az potom zapnem zapalko,a hneď potom chytí.
[radusko00]
(10.8.2023 9:29:25)
A pri tom odstaveni zaviras kohoutek nebo ne?
Ja mam opacny problem,ze mi 350tka kejvacka chyta vyborne,ale prvni start treba po 14 dnech je boj,vetsinou pomuze az roztlaceni.Ted naposledy se mi osvedcilo startovat s pulkou plynu,jeste musim vychytat startovaci ritual.
[Jenda.592]
(10.8.2023 6:14:03)
[pračlověk]...nooo,to skúsím.
[radusko00]
(9.8.2023 16:31:00)
A co tak jednoduše zkusit jinej plovák?
[pračlověk]
(9.8.2023 16:17:15)
...mám tam Vape,tá moto ide jak z ,,praku"!!
Trysky sú tam presne ,aké majú byť,...ešte z otcových zásob,karburator to samé.
No skúsím ten benzí uzavrieť uz pred koncom jazdy,a štartovať s uzavretým kohútom!
Ozaj,ako zistím výsku hladiny!?...to pocas jazdy zastav8m,uzavriem kohút vypnem zapalovanie,a zhodím výčko na karboratore,a pozriem do pl.komory!?,....akosi tomu nechapem,k comu sa kontroluje výska hladiny ?
[radusko00]
(9.8.2023 11:06:21)
Já to tak mám. Dokud je motor teplý, nakopnu bez problémů na první kick (asi do té půlhodiny po zastavení). Pak jsem vypozoroval, že musím již malinko přeplavit a startovat hned se zapnutým zapalováním. Ale je to alchymie. Snadno to lze uchlastat. Ještě se mi to nepovedlo úplně vychytat
[Banjokid]
(9.8.2023 9:06:35)
Nikdy jsem nezažil jawí půlhodinku. Něco máš špatně. Nejčastější asi zapalování. Slabá jiskra, malá vzdálenost elektrod. Omletá vačka a kontakty rozpínají pomalu. Šmajdavá vačka a opět kontakty otvírají pomalu. Pak teprve karburátor. Vhodná velikost volnoběžné trysky. Správná hladina. Správně nastavený volnoběh. Když je vše v pořádku, tak po vypnutí motoru a opětovném normálním šlápnutí musí chytnout na první šup bez plynu a bez plynu se musí hned sama sebrat a držet volnoběh stejný jako před vypnutím. Po delší chvíli obvykle může chtít slabou čtvrtku plynu. Po dlouhé chvíli může chtít lehce přeplavit. Dělaljsem motorku malému kamarádovi, co při našlapování nedosáhl na plyn. Neměl nikdy problémy se startem. Pravidlo zastavit benzín hned při vypnutí motoru samozřejmě platí. Plovák nemusí těsnit na 100 procent. Pokud jsou potíže se startem teplého motoru, může někdy pomáhat pouštět benzín až po nastartování.
[-]
(9.8.2023 8:37:55)
Me funguje pri zastaveni vypnout benzin a zapinat az po nastartovani. Horky motor odpari cast benzinu a kdyz pak pustim kohoutek, tak hned dotece a uleje se.
[maspe]
(9.8.2023 8:25:44)