Příspěvků: 24, poslední: 4.10.2023 13:51:4070862.Informace
Zdravím, nejsem schopný sehnat pertinaxovou podložku pod jawí karbec. Nové údajně nestojí za nic. Má někdo zkušenosti s fíbrovou podložkou,případně proč by nemohla fungovat?Díky
A co by byl bakelit jiného, než termoset? :) Zatepla se vyformuje a teplem už nelze znovu formovat. Při vyhledání spojení "bakelit termoset" vyběhne několik potvrzení tohoto faktu, od wikipedie třeba po výrobce zásobníků do kalachu.
[longr]
(4.10.2023 13:51:40)
HonzaBK: Bakelit je právě jeden z hlavních představitelů termosetů, jak nás učili ve škole. Termoplasty se vlivem teploty deformují a taví, kdežto termosety nikoliv, ty si udržují tvarovou stálost i při tepelném zatížení (dokud neshoří).
[Ota]
(4.10.2023 12:57:12)
No nevím jestli je bakelit Termoset asi ne?? viz:
Bakelit je fenolformaldehydový polykondenzát (pryskyřice), který v roce 1907 jako první připravil belgický chemik Leo Hendrik Baekeland (1863–1944).
Termosety jsou plasty, pryskyřice není plast viz: Reaktoplasty (dříve termosety, duromery, duroplasty) jsou zesíťované polymery, které vytvářejí prostorovou trojrozměrnou síť. Ale nejsu chemik ale strojař.
[HonzaBK]
(4.10.2023 7:37:44)
Bakelit je taky termoset :)
[longr]
(3.10.2023 17:19:37)
Jawa samozřejmě umělohmotná - asi nějaký Termoset originál, myslím že bakelit to nebyl.
[HonzaBK]
(2.10.2023 7:38:06)
Ještě k té replice - hlavně mívá nerovnou dosedací plochu. Asi dáno smrštěním plastu při vychladnutí? Pokud se ale z obou stran lehce lízne na smirku nebo širokém pilníku, tak se to srovná a klasicky se dvěma těsněními použít jde.
[longr]
(28.9.2023 8:11:32)
Kývačka ANO,akorát jsem ji zapoměl zmínit.kdybych se ptal na PIO, nepíšu JAWÍ ale PIO karbec .Tímto se omlouvám za trochu zmatek
[nunici]
(27.9.2023 19:51:30)
HonzaBK: Řeč byla původně o kývačce a tam bakelitový mezikus byl :) Proto píšu, že nahrazovat jej něčím tlustým a relativně měkkým nebude to pravé.
Klingerit u pincka nerozporuju.
[longr]
(27.9.2023 7:35:06)
Longr originál tam nikdy nic bakelitového nebylo (žádný metikus nikdy nebyl), podívej se do katalogu, takže mohla být uštípnutá akorát příruba, což jsem taky párkrát viděl.
[HonzaBK]
(27.9.2023 7:00:30)
Klingerit je měkký. V případě tlustého klingeritu (víc než 2 mm) je potřeba dost utáhnout matice, aby karburátor seděl a těsnil, jinak si to sedne a uvolní se. Pak se ráda ohne příruba. Když se použije tvrdá vložka a dvě slabé papírové těsnění, stačí přitáhnout na citovku a nic se moc nesmačkává. Právě dorvávání na hulváta se starým těsněním mělo nejčastěji na svědomí prasklé nebo u šteftů oštípané bakelitové mezikusy a ohnuté příruby karburátoru.
Fíbr je zajímavý matroš. Zasucha tvrdý a málo smáčknutelný, ale když nasaje, bobtná a měkne, umí se bobtnáním sám dotěsnit. Proto je dobrý jako těsnění do šroubení, pod palivové kohoutky apod. ale pod přírubu karburátoru bych ho nedával.
[longr]
(26.9.2023 10:11:09)
HonzaBK : Píšu o podložce, předpoklad papírové těsnění z obou stran.Takže v případě klingerutu další těsnění netřeba
[nunici]
(26.9.2023 8:34:48)
Jednoznačně tlustý klingerit bez ocelové vložky, růžový, žlutý, modrý, šedý. Mám jich ještě pár doma originálních. Nemůže být z textitu nebo pertinaxu apod., to není těsnění, to by byla distanční vložka, pak by tam musely být další 2 kusy těsnění (alespoň papírové), aby ti utěsnily plochy mezi válcem a tou vložkou a mezi vložkou a kolínkem. Muselo by to být stejné jako u stadionů, kde je vložka hliníková. Nikdy jsem neviděl žádný fíbrový těsnění, Fíbr je tvrdej nestlačitelnej, těsnění musí být měký stlačitelný - i tenký papír je stalčitelný. Sttejné řešení jako píšete vy je např u starých Octavií, Felicii, kde je sání, papírové těsnění, tvrdá vložka, další papírové těsnění a teprve karburátor.
[HonzaBK]
(26.9.2023 7:22:46)
Fíbr je tvrdý, to těsnění pod kolínkem je měký,myslím že je to normální tlusté papírové těsnění,souhlas s honzou BK.
[El Fag]
(25.9.2023 19:54:03)
pračlověk: Tak já viděl vždycky ke kolínku fíbrový a klingeritový k výfuku. Netvrdím, že jsem viděl všechno.
[Honza (Js)]
(25.9.2023 11:58:55)
A pod parohy na půllitra jsem dělal taky podložky, pro změnu z pertinaxu, aby se karburátor hřál míň. Taky v pohodě. Tloušťku vyber tak, ať s dvěma těsněními pasuje kryt karburátoru. Ideálně podle původní.
[longr]
(25.9.2023 8:54:57)
Není problém vyrobit to z textitu (texgumoid) nebo kartitu (pertinax). Obojí je odolné benzínu a oleji. Na babettě jsem vyráběl nástavec pod koupené kolínko z 15mm textitu, abych dostal dellorto výš nad hlavu a do malinko jiného sklonu. Funguje skvěle.
[longr]
(25.9.2023 8:51:44)
No, těsnění ke kolinku na pincka ze starých zásob, co mám doma, jsou z tlustého klingeritu
[pračlověk]
(25.9.2023 8:02:06)
HonzaBk: Z čeho myslíš, že to tlustý těsnění je?
[Honza (Js)]
(25.9.2023 7:14:55)
a kterej fichtl? 05,20,21 a 23 tam žádnej fibr ani pertinax nemají a nikdy neměli. Měli tam jen tlustý těsnění
[HonzaBK]
(25.9.2023 7:04:47)
S fíbrem nemám problém .Original pertinax se dost blbě shání a na repliku všichni nadávají.
[nunici]
(24.9.2023 21:04:58)
Čím měkčí ta podložka bude tí větší je šace že se prohne příruba karbu a bude zlobit falešnej vzduch.
[_Hlade]
(24.9.2023 20:52:05)
Spíše než podložka by se to mělo nazývat vložka, slouží k tepelnýmu oddělení karburátoru, takže může být z čehokoli (kromě kovů) odolnýho benzínu a teplotám. Fíbr by mohl vyhovovat, je odolný benzinu i teplotám. Pertinax má podobné vlastnosti. Původní vložka je však spíše z bakelitu. Současně vyráběné vložky se zdají být vyrobeny spíše z nějakého termoplastu.
Tloušťka je taky důležitá (čím silnější tím lepší izolace), kdyby byla moc malá, tak ty štefty budou moc trčet ven a nepůjde tam dát matka. Záleží, co se ti podaří sehnat.
[pračlověk]
(24.9.2023 20:47:30)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14