Příspěvků: 8, poslední: 4.10.2023 14:31:5870876.Informace
Zdarec pánové, jednoduchý dotaz, když porovnám nastavení karburátoru vzhledem na teplotu, je směs bohatší při 0°C nebo při 30°C?
Jinými slovy: kdo chce předělat Jawu na Messerschmitta, ať míchá olej do bandasky a do oilmasteru leje vodu s metanolem fifty-fifty... :D
[ladis]
(4.10.2023 14:31:58)
k nadmořské výšce jen tolik, že když jsem jezdil po Alpách s turbodieselem, tak nad 1600-1800 metrů turbo krásně "pískalo"
inu bylo řízené jen na tlak, tak se snažilo, ho vytvořit
no a holt se muselo snažit víc :-)
mluvím o něčem mezi EU1 a EU2 ; žádné řízení, jen plnící tlak
[Michal]
(3.10.2023 20:57:37)
Je to tak, jak píší předřečníci. S tím i koresponduje fakt, který všichni známe ze zkušeností, a sice, že v extrémních vedrech bývá obvykle nutné směs trochu ochudit, a naopak při nízkých teplotách bývá nutné směs obohatit. Obdobně to platí ve vysokých nadmořských výškách, kde ubývá kyslíku, a proto se směs stává bohatší.
[Ota]
(3.10.2023 13:53:10)
říká se, že:
• vlhký vzduch má nižší hustotu než suchý vzduch. To znamená, že do motoru vstupuje více kyslíku a tím se zvyšuje oktanové číslo směsi. Tím se zvyšuje se výkon motoru.
• vlhký vzduch a tím pádem studenejší vzduch snižuje teplotu spalovacího prostoru. Tím se zlepšuje plnění válců a zvyšuje se výkon motoru.
Pak je známo, že při dešti to proste jede lépe. Jednak platí bod výše, tedy že vlhko a chlad jsou v ruku v ruce. Dále pak dešťové kapky zlepšují vyplachování spalovacího prostoru čistou směsí. Tím se zvyšuje účinnost spalování a výkon motoru. Tohle bývá krásně znát na motorové pile, když s ní člověk dělá v dešti.
Z toho bych také vyvozoval to co vy, že bohatší směs bude při vyšší teplotě a menší vlhkosti.
[Bart.]
(3.10.2023 10:18:07)
Ja by som nepovedal že teplotu sa bude meniť bohatosť... Studený vzduch je "hustejší" vplyvom tepelnej roztiažnosti, ale zasa keď ho prejde viac karburátorom, tak si strhne viac paliva. A teplý "riedky" vzduch si zasa strhne menej paliva = takže bohatosť bude furt rovnaká.
"Hustejší" studený vzduch iba lepšie naplní valce, preto to ide lepšie za hmly alebo tesne po daždi kedy je ešte aj vlhký vzduch
[Milos634]
(2.10.2023 18:55:33)
Studeného vzduchu se do válce dostane objemově víc a proto je u studeného motoru potřeba dát více paliva. Teplý vzduch má větší objem a směs tak teoreticky bude bohatší.
[longr]
(1.10.2023 18:23:11)
Studený vzduch obsahuje více kyslíku, teplý méně. Z toho usuzuji, že nám to v dešti a po ránu když je chladno jezdí lépe. A v odpoledních horkách to má snahu na vyšší volnoběh a nepravidelný chod motoru. Takže, kdyby ty naše stroje měly řídící jednotku a lambdu tak to v horku směs obohatí. Ale to je moje teorie.
[lahvac]
(1.10.2023 11:14:41)
Podle mě je bohatší při teplejším vzduchu. Vlivem větší teploty je kyslíku ve vzduchu menší množstvi objemu v vlivem tepelné roztažnosti, než za teplot okolo 0°C. Znalejší to vysvětlí, případně opravy.
[PB]
(1.10.2023 10:56:56)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,188 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 23.11.2024 1:56:14