Stáří příspěvků: 1 Hodina : 1 Den : 3 Dny : Starší
Příspěvků: 38, poslední: 12.9.2023 18:15:3170835.Veteráni
Zdravím,
v roce 2006 jsem od kamaráda koupil výše zmíněný model Jawy. Kamarád byl minimálně 2., spíše ale pozdějším majitelem. S motorkou jsem chvíli jezdil a potom ji přihlásil do depozitu a odevzdal SPZ, jelikož jsem jel studovat do zahraničí. Po mém návratu jsem se dozvěděl, že SPZ v roce 2010 propadla a mohu motorku buď přihlásit jako veterána (r.v. 1989), nebo sešrotovat, což by mi bylo líto, protože je v dobrém stavu a ani nemá moc najeto. Proto jsem nechal motorku dát v servisu do pucu
Deposity propadaly v roce 2015.
[monty]
(12.9.2023 18:15:31)
Což by nebyl tento případ, když byla motorka vyřazena 2010.
[Jad]
(12.9.2023 8:52:56)
Spíš mě napadá, jestli to nesouvisí se zavedením povinné ekolikvidace i pro motorky, někdy v roce 2017. Od té doby čemu zanikly papíry, to nemůže podle předpisu fyzicky existovat.
[Jad]
(12.9.2023 8:51:45)
Monty bylo by zajímavé, kdyby se takto někdo naštval, a hnal to až na ministerrstvo nebo k soudu, protože když pominu účelovost, tak to mohlo být i legální, někdo to prodal do PL, když mu to odhlásili a někdo úplně jiný to mohl z PL koupit. Třeba někdo takto koupí něco opravdu drahého a uvidíme. Jen nechápu jaký je rozdíl, když je to zrušeno v minulosti a když je to jen zrušeno v rámci čistek. (Kromě toho že jednou to už v registru bylo zapsáno a podruhé taky, ale ne v počítači). Fakticky je to totéž.
[HonzaBK]
(12.9.2023 7:05:27)
to měli docela peška
v těch přepisech je strašně chyb, dělal to tenkát kdo měl ruce-nohy
poučení je v Autobazar Monte Carlo
z 3 děláme 8 :-)
[Michal]
(11.9.2023 21:30:03)
Podle mně je cena do 20 tak akorát.
HONZA BK - znám dva chytrolíny, kteří si přihlásili Kejvačku propadlou v depositu v Polsku, a ted zoufale hledají Úřad, kde by jim to zaregistrovali zpět. Prostě když Uředník naklepe VIN (číslo rámu) do kompu, tak ho systém dál nepustí. Tečka, hotovo, vyřešeno.
Něco jinýho je motorka ze stodoly, která tam stojí od roku 1972. Ta nikdy nebyla v Českým digitálním registru (někdy kolem 1993 se to digitalizovalo) . Takovou přes Polsko přehlásíš.
[monty]
(11.9.2023 7:57:39)
Živé papíry nemá. Malý TP jsem odevzdal do depozitu a jeho vyřazením jsem o něj přišel. Velký TP mi ztratil táta. Tudíž živé papíry nemá, duplikát velkého TP mi tím pádem asi nevystaví a asi není o čem se bavit.
Na druhou stranu má HonzaBK zajímavý postřeh, ale ten se mě už týkat nebude. Dám to na náhradní díly. Zatím mám dvě nabídky - obě okolo 18k. Je to škoda, protože motorka je v dobrém stavu.
[Figi666]
(8.9.2023 11:08:04)
Píše že vozidlo bylo vyřazeno v rámi neprodloužení depozitu, takže vozidlo nezaniklo a bez problémů by mělo jít přihlásit přes Německo nebo Polsko. Ale nevěřím že mu někdo vydá duplikát TP, když vozidlo již není v registru. Bylo by zajímavé kdyby řekl na úřadu že duplukát potřebuje k vývozu do zahraničí, co by mu na to řekli? Pokud najde původní velký TP, myslím že by neměl být problém to přihlásit přes jiný stát zpět do ČR.
[HonzaBK]
(8.9.2023 7:02:12)
Monty a je to opravdu tak jak píšeš? Když vyvezeš vozidlo do zahraničí tak je vyřazeno, ale není zánik vozidla, ten je pouze z vrakoviště. To by pak nešly nikdy znovu přihlásit vozidla, která byla vyvezena do zahraničí a ted se vracejí zpět do ČR. Toto tvoje vysvětlení s emě nezdá.
[HonzaBK]
(8.9.2023 6:58:04)
A jak je možné, že některé motorky přes Německo přihlásit jdou, i když byly u nás odhlášeny? I tady někdo uváděl konkrétní postup, jak to celé absolvoval... Nebo to naše úřady už přestaly tolerovat?
[Jad]
(8.9.2023 5:40:32)
"Motorka je skutečně vyřazená - řekli mi to na úřadě" text z 4.9.
Takže je to stroj bez dokladů, na díly nebo přestavbu na jiný platní doklady. Přihlásit v cizině půjde,ale znovu v ČR se stejným VIN už NEPŮJDE.
Jednou je vyřazený z evidence vozidel, tak je vedený v databázi jako vyřazený nafurt.
[monty]
(7.9.2023 22:57:11)
Figi: reagoval jsem na ztracené. Ale pokud je zrušená, jak píšeš na začátku postu, tak ti nikdo nic nevydá. Takže má živé papíry nebo nemá? Bez této odpovědi nemá cenu se bavit dál....
[maspe]
(7.9.2023 21:05:23)
Figi: Je rozdíl ztratit techničák (lhostejno zda malý či velký) u stroje, který je normálně veden v evidenci a má platné doklady nebo mít stroj se zrušenými doklady - stroj trvale vyřazený z evidence. Tam ti samozřejmě žádný duplikát nevystaví, protože není co vystavovat, když byl stroj úředně zrušen. Tam pomohou jedině vetránský doklady, nebo si sehnat jiný a přerazit číslo na zábradlí anebo stroj prodat jako "soubor náhradních dílů".
[Ota]
(7.9.2023 15:09:47)
Vsadím dvacku, že tě vyfaxují. Motorka zrušená, vůbec nemá fyzicky existovat, aby se po tobě nezačali hojit, aby ukázali, že tam vůbec něco dělají...
[pračlověk]
(7.9.2023 11:35:13)
maspe: 02.09. jsi napsal "že nejsou techničáky není problém - stačí aby majitel s občankou zašel na registr pro duplikát. (pozn. nemohl ztratit oba, neb malý se odevzdává se značkou do depozitu, tedy se řeší jen velký)"
Z toho jsem vycházel. Pro mě tvůj komentář znamená, že malý TP jsem odevzdal (asi to bude pravda, protože ho nemám) a o duplikát velkého TP zažádám na registru (což mám v plánu).
Nebo jsem to pochopil špatně?
[Figi666]
(7.9.2023 10:09:51)
HonzaBK: ano a v poslednim prispevku pise ze proda motorku s kopii velkeho technicaku. Takze protimluv
[maspe]
(7.9.2023 8:28:22)
Bez dokladů tak za těch 18 000,- max .
Doklady to nemá, když propadly v depositu, takže neudělají ani duplikát na Úřadě.
A obnovení přes cizinu je pohádka z FB - v Německu doklady vystaví bez problémů(musí to být v dobrým stavu, a projít TUV) .
Ale na českým Úřadě Vás vyženou, protože toto VIN mají vedený jako zaniklý, a znovu je NEZAREGISTRUJÍ.
[monty]
(7.9.2023 7:37:01)
Maspe hned v dotazu máš napsáno že depozit propadl, protože nebyl v ČR dlouhodobě a nevěděl že to musí "obnovit" do určitýho data. Takže pochybuju že udělají duplikát.
[HonzaBK]
(7.9.2023 6:49:30)
nechápu tu kopii velkého techničáku. Duplikát ti udělají jen u platných dokladů. Motorka vyřazená z provozu je v depozitu. Máme v depozitu auto asi od roku 2002 a je tam stále.
[maspe]
(6.9.2023 22:16:04)
Tak vám všem děkuji za postřehy.
- Musím souhlasit se StanleyAT, že veterán asi nedává smysl - sám bych to jako veterána neuznal.
- Motorku úplně vlastnit nemusím, jen mi ji bylo líto se jí zbavovat - je to takové těžké motokolo. To už si ale můžu pořídit i elektrokolo.
- Přihlašovat to v zahraničí nepřichází v úvahu. Nerad bych o kamarády přišel. Finančně a časově to asi vyjde i hůř, než to zrestaurovat a hodit na veterána.
- Nakonec si tedy asi nechám udělat kopii velkého technického průkazu a dám ji na bazar za 30.000 Kč. Uvidíme, jestli se někdo chytne.
Škoda. Kvůli vlastní blbosti přijdu o stroj. Na druhou stranu - kupoval jsem ji za 18.000 Kč a prachy se mi teď hodí víc, než motorka, která mi jen dělá fleky na dlažbě.
Ještě jednou díky všem za vaše názory a postřehy.
Figi
[Figi666]
(6.9.2023 10:18:58)
Příspěvků: 10, poslední: 8.9.2023 7:04:3670834.Informace
Ahoj, na jawa 50-mustang mi přestaly svitit svetla. Vsiml jsem si, ze spodni civka ma poskozene vinuti. Zkousel jsem svetla pripojit na baterku a rosvitily se, tudiz je problem v jedne ze dvou civek. Nevite, kde sehnat origo nebo alespon nejakou dobre vyrobenou svetelnou civku? Koupil jsem taiwan a po namontovani dre o rotor, je proste tlustsi. A stejne svetla nesvitily, zrejme je spalena i druha civka. Mam 30w zapalovani, ktere ma civky vetsi, jsou hodne blizko u karteru. Jak to resite?
Diky
jj já si nevšiml ře těch 30w má napsaný v dotazu, kaju se. Ale pro ostatní je tvůj popis tady OK, protože plno lidí to neví jak to je.
[HonzaBK]
(8.9.2023 7:04:36)
HonzaBK:
Má tam 30W světelný okruh, takže na spodní (tzv. základní) cívce je jeden konec vinutí ukostřený naletováním na jádru, druhý konec vinutí končí na letovací špici (mosazný plíšek). Cívka v prostřední pozici (tzv. propojovací) má jeden konec vinutí s vyvedeným delším drátem - ten jej přiletován na tu zmíněnou špičku spodní cívky. Druhý vývod končí na mosazném konektoru (faston - samec, uhnutý do L). Na něj se pak připojuje faston (samice) kablíku, který jde na hlavní přepínač. Obě velké světelné cívky jsou tedy zapojeny do série - pozor, už jsem zažil řadu chytráků, kteří je dávali paralelně.
Pozice cívek nelze jen tak přehazovat bez nežádoucích účinků - pokud si někdo dá zapalovací dolů, hrozí problém s jiskrou a při umístění světelných cívek v prostřední + horní pozici nebudou obě dvě buzeny současně - oslabí se výkon světelného okruhu.
Průměry vodičů a počty závitů už nemám v hlavě a bohužel ani na papíře.
-
U verze s 20W světelným okruhem je v prostřední pozici malá cívka (samostatný okruh pro zadní koncové světlo, nikoli cokoli s bzučákem, jak se občas bludně šíří). Velká světelná cívka je pak nahoře a zapalovací dole.
[Venca_n]
(7.9.2023 14:23:34)
Venco, ještě mu tady popiš zapojení cívek na světla aby to nemusel hledat, když mu jde zejména o světla. Já si to zpaměti nepamatuju (malá + velká cívka, dvě velký spojený....)
[HonzaBK]
(6.9.2023 14:34:12)
Venca_n: Ano, pravda. V mém případě to nebylo nutné, ale jinak je potřeba prostor pro cívky udělat.
[Jad]
(6.9.2023 8:33:49)
HonzaBK:
Rozdíly nemusí hledat "někde na internetu", tím leda zvyšuje risk, že natrefí na nesmysly.
20W = rotor s číslem "-05", zapalovací cívka ve spodní pozici
30W = rotor s číslem "-20", zapalovací cívka v horní pozici
[Venca_n]
(6.9.2023 7:29:55)
Jad:
Podložit pod nástavci jádra a montovat cívky přímo v motoru lze. Podmínkou je ale dostatek místa pro cívku - viz úprava šábrem, kterou jsem zmínil.
[Venca_n]
(6.9.2023 7:26:25)
Pro montáž cívek na fichtla jsem si vždycky vystřihnul z petflašky proužky, co jsem vložil mezi póly cívky a rotor, dotáhnul šrouby a pak ty proužky vytáhnul ven. Je pak hezky rovnoměrná vzdálenost pólů od rotoru, a taky ne moc velká, jako když se ty cívky odtlačí od rotoru jak to nejvíc jde.
[Jad]
(6.9.2023 7:19:47)
jsou dva druhy statorů a rotorů které navzájem nepasují s rotorem a zapojením světel na daném fichtlu. Světelná cívka jde krásně převinout doma v ruce. Normálně jde nasadit i na motoru, našroubuješ a před dotažením šroubků podebereš opatrně šroubovákem na jedné straně a odtáhneš a pak na druhé straně a dotáhneš. Nikdy mě při této montáži neškrtala o rotor. Rozdíly v zapalováních si najdi někde na internetu.
[HonzaBK]
(6.9.2023 6:59:17)
Pokud jsi koupil novou cívku, tak jí musíš instalovat při vyjmutým statoru, jinak jí táhne k sobě magnet a dáš jí tam tak, že dře. Tu cívku lze v omezený míře polohovat, tak jí musíš dotáhnout v poloze co nejdál od rotoru. Originální cívky seženeš na jakýkoliv veteránský burze, doporučuju koupit celej kompletní stator se vším, kde je zjevně vidět, že to někdo jen vyndal z motorky a nevrtal se v tom. Tam je menší šance, že to bude nějaká past. Jak jsou neoriginální šrouby, jiná poloha cívek, zjevné poškození, nebrat. U 30w bývá zapalovací cívka dost často nakopnutá od řetězu. Je potřeba mít to v oku a dát si pozor. Nehledej naleštěnou bídu. Je třeba hledat něco zaprasenýho, zapadlýho v nějaký bedně.
[Pásovec]
(5.9.2023 19:35:40)
Řešil jsem tak, aby žádná z cívek nebyla v kontaktu s rotorem. U karterů staršího typu pro 20 W světelný okruh jsem šábrem vyškrabal vnitřní stěnu karteru, aby se cívky vešly dovnitř.
[Venca_n]
(2.9.2023 19:51:15)
Příspěvků: 3, poslední: 1.9.2023 23:30:4870833.Informace
Dobrý den.
Co znanená označení "polobuben" u moto Jawa?
Tvar hlavy válce?
Děkuji.
Půlbuben - dle nábojů kol, viz maspe. :)
[Čezet-rider]
(1.9.2023 23:30:48)
Ne polobuben ale půlbuben. Když zadas na google, uvidis jak vypadá
[Kubas]
(1.9.2023 16:31:42)
bubny s poloviění šířkou vycházející z péráka. Jinak kejvačka půlbuben měla asi třetinu motorky jinou než klasické kejvačky
[maspe]
(1.9.2023 10:28:22)
Příspěvků: 1, poslední: 29.12.2023 0:17:1470831.Veteráni
Zdarec, můžete mi prosím někdo odměřit, jaká je vzdálenost díry na odvzdušňovací ventilky od horního kraje trubky kejvačkových vidlí? Mám na kejvě trubky 634 s vysokými maticemi s odfukem z 634 a v kombinaci s tlustými tureckými ložisky hlavy mi nesedí dobře maska, světlo mi šajní doslova Pánubohu do oken. Musím to tam dobastlit a dát nízké kejvové matice. Díky předem.
Stačí to oměřit na vidlicích 353 půlbuben?
[Čezet-rider]
(29.12.2023 0:17:14)
Příspěvků: 2, poslední: 30.8.2023 21:54:3670830.Informace
Zdravím. Chlapi chci se zeptat kde se všude dávala lemovací guma na 250/panelka. Vím že na spodní díl světla a ještě někde-plechy, kastlíky apod? Díky
Na spodní díl masky se dávala tenká lemovka. Na podsedlák kolem kastlíků se dávala silnější.
[longr]
(30.8.2023 21:22:34)
Příspěvků: 2, poslední: 31.8.2023 11:49:2670829.Veteráni
Ahoj, jak jsem slíbil, přikládám zkušenost s demontáží totálně zarezleho uložení blatníku na sajdě Velorex 560. Rozpěrka blatníku byla totálně přirezlá k rámové trubce.
K práci je třeba přímá bruska s ohebným hřídelem. Na brusku nasadíme stopku s malým řezným kotoučkem. Nejdřív jsem podélné rozřízl vnitřní rozpěrku blatníku Vsetíně dvou trychtyřových zakončení a nejprve ty trychtýře a pak celou trubku vyndal roztažením pomocí dvou šroubováků. Tím si uvolníme místo na stlačení blatníku kvůli lepšímu přístupu k vnějšímu plechovému trychtyri, který drží celou sestavu blatníku na rámové trubce (v mém případě byl totálně prirezlý k rámové trubce). Trychtýř jsem co nejvíce kotoučkem na brusce okrajel a i odkroutil kleštěmi. Zbytek trychtýře jsem kleštěmi ohnul k rámové trubce tak, aby šel blatník přes zbytek trychtýře přetáhnout a sundat. Po sundání blatníku jsem už jen rozřízl oba vnější trychtýře a odpacil šroubovaky. Práce cca na 2 hodky.
Před montáží blatníku s novou rozperkou hlavně uložení rozpěrka -rámová trubka pořádně namažte vazelínou, ať to za pár let nemusíte řešit znovu.
Vsetíně=včetně
Úplně ten celý postup vidím před očima. Naštěstí se dnes vyrábí všechny možný díly v replice, takže ty rozpěrky půjdou nahradit. Kdybychom to tenkrát rozřízli my, tak ta díly nikde neseženeme. Tady by asi prolévání penetračním olejem neuspělo, olej by tak hluboko neproniknul.
Když si vzpomenu, jak mi tenkrát radili, že to jen stáhnu dolů...
[pračlověk]
(31.8.2023 11:49:26)
Jen info pro ty, co byli zvědaví, jak to dopadlo...😉
[Prohorovka]
(30.8.2023 17:31:37)
Příspěvků: 10, poslední: 11.9.2023 9:20:5570828.Tuning a přestavby
Zdarec, sháním info pro známého z Norska.
Je to místní ladič a před cca 15 lety slyšel něco o tom, že TKmoto dělá odlehčené kliky s hliníkovými setrváky. Volal jsem tam, bylo mi řečeno, že pán, co se tím zabýval, už s nima nemá nic společného a do motorek taky už nedělá. Tušíte, zda někdo takovou úpravu dneska jezdí, případně, zda by šlo kliku vyrobit?
Dostal jsem od něj k tomu taky tehdejší prospekt, který se týká porovnání výkonu s origo/upravenými válci, které měly být v sadě s upravenou klikou, viz. odkaz https://drive.google.com/file/d/1cgeiSJqUZw_zgFWBfUNdL9Mzc3--RlsA/view?usp=sharing .
Díky za jakékoliv informace, Valach!
Chlapi, díky moc za reakce a postřehy!
Minimálně o dvě by tu na severu zájem měli, tzn klika+podkovy.
Kuba z Neve: chtělo by se ti to takhle zakázkově řešit?
Můžeme případně detaily probrat v soukromých zprávách?
[valach]
(11.9.2023 9:20:55)
Ten prospekt co pises neni vubec o lehke klice, ale o Kitu 27Hp od TK moto.
Kit byl 8. - 10. vybrus, slicovani kanalu valcu, rozsireni saciho a vyfukoveho kanalu maximalne do stran, ale aby to pist tesnil aspon 1,5mm.
Ja jsem pak jezdil nejakych 28hp a 40Nm. To bylo ala Kit na 27hp + tyto upravy:
- 10. vybrus
- Stazeni hlavy o 1mm, tak aby det. sterbina byla 0,8 - 1,2mm.
- 1mm propilovany vyfuk smerem nahoru.
- Rozsireni saciho kanalu dostran, tak aby to nebyl oval, ale spis jakysi ctverec se zaoblenymi rohy. Jedinej problem tam dela spodni 3. krouzek. Na nej pozor
- Rozsireni vyfuku taky do stran, tak aby to jeste tesnilo. Na spodni casti kanalu to nesmi funet kolem vybrani pistu, kdyz je v horni uvrati.
Mam tu napsano sice seriovka, ale ne to v podstate zaklad kitu na 27hp (Tom si nepral, abych dal portmapu realneho kitu na web)
http://jawaklub.havlis.de/wp-content/upload/portmaporiginal.PNG
[Havlis]
(8.9.2023 9:54:58)
Pokud by nekdo dokazal obnovit vyrobu teto kliky, rad bych se pridal. Dalsi by se mi urcite hodila.
[Havlis]
(8.9.2023 9:26:31)
Lehkoukliku jsem jezdil i zavodil s ni. Celkem jsem na moto s touto klikou najel 12tis km, nez jsem ji strcil dozadu do garaze. Takze by to jeste urcite jezdilo dal.
[Havlis]
(8.9.2023 9:25:36)
ED250: nerikal typek, kolik na ni ujel kilometru?
[Bakoun]
(7.9.2023 14:30:44)
Já těch klik dělal a provozoval několik. Kamos ji jezdí dodnes. Setrvaky se musí zmenšit utocenim, nebo sem je delal na dratorezu a zbyly prostor v klice vyplnit hlinikovyma podkovama nasroubovanyma do karteru
[Kuba z Neve]
(30.8.2023 12:21:13)
O hliníkových setrvácích jsem ještě neslyšel. Nemyslíš stočené setrváky a podkovy na vyplnění klikové skříně? Tuhle úpravu TK Moto skutečně dělalo, a nejen oni, pár lidí si to dělalo i samo. Myslím, že se najde někdo, kdo to ještě jezdí.
[longr]
(30.8.2023 10:44:37)
Příspěvků: 3, poslední: 5.9.2023 8:30:4370827.Informace
Mám potvrdenie o vyradení z evidencie. Vin 254111111. Motorek som mal plno. Neviete z čoho by to mohlo byť?
Na portálu občana když se přihlásíš vidíš co máš nyní na sebe napsáno v registru a vidíš i co jsi měl dřív, co je už vyřazeno i to co provozuje někdo jiný, když jsi mu to prodal.
[HonzaBK]
(5.9.2023 8:30:43)
ked mas vyradenie tak snad ti tam napiali aj co ti vyradili...
ja som mal win aj typ moto a nevedia najst v evidencii, vraj uz skartovali vsetko... a urcite ficala na sk ....
[janko]
(1.9.2023 8:48:02)
Příspěvků: 20, poslední: 13.9.2023 20:20:4270826.Veteráni
Ahoj,
nemáte někdo typ, kdo mi udělá výbrus komory karburátoru s tělem typ 2926 SBD (monoblok) vč. šoupátka? Šoupě mi už hrozně klepe v nízkých otáčkách a současně se čím dál hůř nastavuje karburátor aby držel nastavení (volnoběh..). Jedná se o karburátor tělo 2926 SBD. Díval jsem se že to dělají Motoveterán díly a asi Motošpička..V Motoveterandíly chtějí vcelku balík, k panu Špičkovi se mi to úplně z osobních důvodů dávat nechce. Ještě jsem dohledal p. Kraus, ale ten mi napsal, že si monoblok asi neudělá. Máte někdo nějakou referenci, kdo je slušný a umí to? Nepište ať seženu jiné použitelné tělo karbu, bez osobní kontroly se takové věci na netu nekupují zrovna snadno..
Díky.
Když si dojedete do dílny(Tišnov) tak mám šoupátka větší o 0.1 , 0.25 a 0.5 mm proti originálu. Nebo na burzu do Chotusice případně Brna.
Posílat to NEBUDU.
[monty]
(13.9.2023 20:20:42)
Pánové, nevíte kde by se dali sehnat š
šoupátka větších průměrů, nebo jen polotovary ?
[M.L.]
(9.9.2023 18:11:49)
Lapis: kde se da dnes koupit, netusim. Ja ho kdysi kupoval u SESY na fichtlkramku.
[Bakoun]
(9.9.2023 9:34:54)
Monty, Bakoun, Longr - podařilo se mi pochopit filtrování v diskusích a na PACCO je tu toho napsané mnoho. Překvapilo mě, že jste tu v minulosti řešili různé dodavatele (Čína, Polsko...) a také funkčnost. Nechci dělat nikomu reklamu, ale kde se dá koupit dneska,,osvědčený PACCO"? Mám vyhlídnuto na Motokrámku, kde mám v merku ještě nějaké ND..
[Lapis]
(5.9.2023 22:09:20)
Majkl250 - tak dej pav vedet, jak jsi dopadl.
[Lapis]
(5.9.2023 20:24:15)
[-] taky jsem měl za to, že jehla nemá na start vliv, ale pacco má jiný názor( zkoušel jsem postupně přehazovat věci z původního karbu a naopak). Navíc jehla z jikovu má úplně jiný tvar. Zkoušel jsem tam dát volnoběžnou trysku 55, co jsem našel. Jako o krapet se to zlepšilo, ale stále nic moc. Ještě zkusím koupit 60 trysku a až budu mít hodně dobrou náladu, tak to zkusím odladit ještě. Ale spíš mám pocit, že jsem si koupil těžítko za dvanáct stovek...
[Majkl250]
(4.9.2023 15:49:51)
Maspe - cele je to o tom, ze ve me prevlada pocit, ze repliky jsou vetsinou horsi nez originaly, nekolikrat uz jsem se taky spalil.. Takze se to snazim lepit pokud mozno z originalnich dilu..Vsechno ma ale svy meze, pokud je ten Pacco karb vyzkouseny a funkcni pak se tomu nebranim.
[Lapis]
(3.9.2023 10:18:17)
Majkl250: Jehla nemá na start žádný vliv. Chce to zkontrolovat výšku hladiny paliva, najít vhodnou trysku volnoběhu a seřídit bohatost volnoběhu. Vykašlat se na to, co říkají tabulky. Neochota motoru při prudším přidání plynu v nízkých otáčkách ukazuje na malou volnoběžnou trysku a pravděpodobně i špatnou polohu jehly. Může výt i nevhodný tvar jehly a může být i nevhodně vyrobená emulzní trubice. Tyhle spekulace ale jsou namístě až když zkusíš vychytat volnoběžnou trysku a polohu jehly. Maximálka, tam má slovo hlavní tryska. Hlavní tryska kecá i do chování při částečném otevření plynu.
[-]
(3.9.2023 8:29:29)
Před časem tu někdo strašil, že se už nebudou ty pacca dovážet, tož jsem v dračím krámku zakoupil dva kusy. S jehlou, co v tom byla to ani nenastartovalo. Tak jsem přeházel vnitřnosti a už to jelo. Ale maximalka byla podle tachometru o 10 kilometrů nižší a za tepla při prudším přidání plynu v nízkých otáčkách měl motor tendenci zdechat. Trochu jsem s tím laboroval, ale bez výsledku a namontoval jsem zpět původní. Až někdy budu mít náladu, tak si s tím zkusím ještě pohrát.
[Majkl250]
(2.9.2023 11:31:36)
A kdyz se lidi vztekaji jak to, ze nemame nove originalni dily na kejvacky a peraky, tak je poslu do skodovky pro novy originalni blatnik na populara, nebo svetlo na spartaka.
[maspe]
(2.9.2023 9:08:41)
Lapis - tak to jedine sehnat nevylitany original. Protoze i oprava puvodniho bude potrebovat vetsi soupe a to bude replika
[maspe]
(2.9.2023 9:06:19)
Zdravim vas, lapis: tez sem sel do repliky, konkretne od sesy. Ten taiwanskej a 634ka stim jede velmi pekne. Volnobeh se pekne zklidnil a ,,zpravidelnil,, Jen sem brusil stopy na vstupu vzduchu od formy nalitky do hladka.
[Havis]
(31.8.2023 12:17:14)
Děkuju za reakce. Sice jsem nechtěl na motorku nikdy montovat žádnou repliku, ale současně se chci dobře vozit, takže do toho asi pujdu.
[Lapis]
(31.8.2023 8:06:28)
PACCO jsem dlouho jezdil na 175/487. Mel jsem taky problem s vickem plovakovky, pak fungoval... urcite lip nez vylitany Jikov predtim.
[Bakoun]
(29.8.2023 22:21:21)
Mám repliku 2926 sbd na Jawě 634. Nevím od jakého výrobce. Jediný problém bylo víčko plovákovky. Nestíhal dotékat benzín. Dal jsem staré víčko a vše je v pořádku. Mám s ním najeto víc než 10 000 km.
[Honza (Js)]
(29.8.2023 20:38:03)
Zrovna já ji mám na panelkovém motoru v kalifu 250. Hned po namontování šel hezky, seřízení snadné a motorka startuje a jezdí jak z praku.
[longr]
(29.8.2023 19:21:57)
Díval jsem se do starších diskusí a jsou zde názory pro a proti této replice... Ta vláklna jsou ale vcelku stará od pár uživatelů. Kdo tu repliku od PACCO 2926 reálně využíváte, napiště mi sem prosím zkušenost..
longr - jedna věc jsou peníze, ale musí to samozřejmě také obstojně fungovat. Díky.
[Lapis]
(29.8.2023 16:45:21)
Monoblok jde blbě, jak není durch. Tohle se vyplácí u karbeců, které nejsou a nedělají se repliky. Navíc už bude určitě vylítaná i emulzní trubice. Za cenu jedné repase máš dvě Pacco repliky.
[longr]
(29.8.2023 10:28:41)
[monty] nad tím jsem nepřemýšlel. Jak přesná ta replika je - Otriskování bych použil původní vyzkoušené z původního karbu, nebo je nutné nakoupit trysky a experimentovat?
[Lapis]
(29.8.2023 8:17:09)
Koupit nový PACCO bude levnější a jednodušší.
[monty]
(28.8.2023 22:11:47)
Příspěvků: 9, poslední: 1.9.2023 11:46:4370825.Oleje, mazání ...
Na Jawě 634 Retro se spojkou 634 mi prokluzuje spojka. Když je ráno přez 20°tak to jde, ale jak je míň tak prokluzuje i po zahřátí. Z toho plyne i to, že po ujetí cca 2 000 km po výměně oleje je ráno slepená a po procedurách vymačkávání spojky bez motoru, s motorem, ramplování s vymáčknutou spojkou na místě nepřináší úspěch a po zařezení chcípne a ten ráz jí odlepí. Olej je ze servisu přímo v Jawě v Týnci. Hlavně mi vadí to prokluzování, které se srovná až při zahřátí po ujetí cca 20 km
Záleží na úhlu pohledu. Pokud máš doklady, na které novou přihlásíš, tak dostaneš motorku se zárukou. Ovšem o kvalitě některých dílů v novovýrobě se dá diskutovat. Jawa už spoustu věcí nechává dělat (Taiwan, Indie, Čína) a bere je hotové. Ráfky, karburátor, přední brzda, tlumiče, síly spojky, možná už i převodovka...
Když budeš renovovat starou sám, tak pokud motorku kupuješ, pak v tom finančně zahučíš většinou mnohem, mnohem víc, než za novou. Záleží na hloubce renovace/GO. Ovšem budeš mít dobový stroj na původních papírech.
[longr]
(1.9.2023 11:46:43)
Kdys jsou zde narazky na dily od jawy, mate nekdo novou zkusenost s kvalitou dnesni jawy 350, at jiz klasicka 640, nebo retro? Ma smysl vubec renovovat 350, kdys si muzu koupit novou?
[Jawar]
(1.9.2023 10:54:48)
Setkal jsem se s tím, když jsem chystal motor 638 se spojkou 634. Po pečlivém bádání jsem odhalil různě dlouhé a nedostatečně tuhé replikové pružiny spojky a příliš tenké replikové lamely. Jestli si dobře vzpomínám, na každé o desetinu míň než na původních, co měly za sebou pade. (krát počet lamel...) Nakonec jsem rezignoval a vrátil zpátky původní lamely a z pružin udělal selekci toho nejlepšího. Od té doby najeto dalších čtyřicet. Oleje na to neměly vliv a dělalo to přesně, co je v popisu - studený to motor dokázal utrhnout, po zahřátí ok. Nedělám si iluze, co tam dneska v Týnci serou za díly, hlavně, že to můžou levně koupit.
K té zde večně probírané kauze primáru - dvouřadej dá v klidu pade i víc. Podmínkou jsou zdravý kola a jejich zákryt. Pak není co řešit.
[pavelEC300]
(31.8.2023 16:13:56)
Chtělo by to asi rozebrat celou spojku vč. poloautomatu na druhý straně a spojkových tyček a všechno zkontrolovat.
1) Sílu lamel - viz příspěvek níže.
2) Zda nejsou vymačkané drážky od lamel v koši. U nové motorky by to být nemělo, pokud je, zabruš je pilníkem do roviny, ale tak, aby lamely zabíraly ve všech drážkách v koši současně, jinak se to zase brzo vymačká.
3) Poloautomat musí být v pořádku. Občas se stává, že v něm praskne vidlička (takový účko, co tlačí na tyčku). Pak nejde kloudně seřídit. Mezi tyčkami kulička být nemá, zato ale musí být pod seřizovacím šroubem poloautomatu.
4) Spojku pořádně seřídit. Při povoleným lanku utahovat seřizovací šroub tak dlouho, až se vypínací kladka na poloautomatu téměř dotkne vypínací vačky na řadicí hřídeli (správná vůle je jen pár desetin mm). Teprve pak seřídil lanko tak, aby byla na páčce malé vůle (okolo 1 mm).
Pak by to mělo fungovat. Když motorku postavíš na hlavní stojan tak, aby bylo zadní kolo ve vzduchu, nastartuješ a zařadíš jedničku, po vymáčknutí spojky se musí kolo buď zastavit, nebo se jen trochu otáčet a musí jít zlehka zastavit rukou.
[Ota]
(28.8.2023 8:54:13)
Jezdím pouze GL4. Možná proto na 640 mám tolik najeto, bez půlení motoru. I ten primár od Čz dá 20tis. Spojka se v pohodě dá odlepit i po týdenní odstávce a neklouže. Do korkových spojek ho ale nedávám. (Milan74) kontrola poloautomatu, bývá tam špatná kvalita výroby. Lanko s bovdenem nesmí být nikde zalomené. Další varianta z mojí zkušeností, je komplet výměna celé spojky. Opět kvalita zpracování mizivá. Možná by nebylo od věci to dovést někomu co Jawy jezdí. Třeba ti to seřídí na místě. At se daří a napiš jak to dopadlo.
[lahvac]
(28.8.2023 5:34:57)
Bezne jsem jezdil Mogul TRANS 80,90 s GL4 a spojka s nim bezne fungovala.
[Bakoun]
(27.8.2023 22:58:49)
- Proč ne olej API GL4? Již několik let na něj jezdím + kámoši co jim dělám servis taky. Nikdo si na nic nestěžoval. Motul Transoil Expert 10W-40.
[Jin]
(27.8.2023 21:47:28)
podle popisu spíš unáší než prokluzuje. Pokud by klouzala za studena, tak ohřátí jí nepomůže, ba naopak to bude ještě horší. Můj tip, když pominu šmejdský bowden s lankem a špatný seřízení, tak jsou na vině replikový lamely, který jsou moc silný
[Marlboro]
(26.8.2023 19:40:16)
Jsou v obložení lamel dostatečně hluboké drážky? Slouží pro přívod i odvod oleje do/z třecí plochy. Olej se dá použít klidně 75W80. Minerální. Hlavně ne API GL4 a výš. Nebo nějaký motocyklový přímo pro mokré spojky.
[-]
(26.8.2023 15:56:18)
Příspěvků: 11, poslední: 28.8.2023 22:11:4570824.všechno ostatní
Ahoj.... po letech jsem rozhýbal čízu k provozu, udělal stk a že na ni budu jezdit.. první problém jsem tu už rešíl že se ubrousily vydličky převodovky.. no motor už mám v kopě a během jízdy mám dva problémy.
1) když chci při jízdě udržovat konstantní rychlost tak to prostě nejde a motorka začně "koktat" a kuckat.. musím pořád přidávat a ubírat plyn. nějaký typ jak to vyřešit?
2) unáší spojka.. to dělala i před rozebráním motoru ale dával jsem to za vinu tomu že ovládání spojky drželo jen na dvou šroubech a ten třetí k zapalování byl zatrhnutý.. to jsem opravil ale spojka unáší stále.. tedy pro zařazení jedničky s emusím hnout z místa a když chci stát s rychlostí tak motorka táhne dopředu a má snahu zdechat. když lehce přitáhnu štelovací ššroub tak pak už spojka klouze. četl jsem že se dělají stářím drážky ale ten nevím jeslti to bylo na lamelách a nebo mezilamelách? jinak kulička v ovládání spojky je. tak jinak nevím kde už by mohl být problém než ve spojce.
díky ;)
tak asi vše vyřešeno.. jedna mezi lamela byla docela prohlá.. dal jsem je nové, spojku seřidil a teď jde hezky zařadit jedničku a motorka stojí.. v asi půlce chodu páky se motorka rozjede a pak spojka neklouže.. taky jsem vyměnil jehlu v karbecu za novou, jak mi bylo řečeno.. je na druhém zářezu a motorka jede uplně jinak.. lépe samozřejmě :) dík pánové
[JAWA-ceZetak]
(28.8.2023 22:11:45)
4 mm přesně? No uvidíš až to bude vystavovat rovně ale dílenská příručka říká tlouštka nových lamel 3,7-3,8 mm. Krát 5. Milimetr materiálu navíc by problémy způsobovat mohl.
[Kalasnikov Č175]
(26.8.2023 9:07:27)
Ubroušené vidličky, unášející spojka!? Nesouosé díry pro hřídele převodovky, nebo špatně složená-vymezená převodovka. Myslím si, že by to i vysvětlovalo ten problém s konstantní rychlostí.
[Uďa]
(25.8.2023 18:35:30)
Lubi: díky.. pojedu tam s ní možná.. neni to uplně na oko hezká motorka.. teprve se bude dělat celolak atd.. byl to totální bastl.. ted má sice originální díly ale je to různě barevné.. ale má to stk, kterou to prošlo poctivě. spíš ale asi pojedu na J639, tu mám tak nějak v původních barvách
[JAWA-ceZetak]
(24.8.2023 21:42:15)
1) příliš bohatá směs. Posunout jehlu dolů, případně jí vyměnit, jestli je vylítaná. Případně pohrát si se vzdušníkem ( šroubek povolit pro ochuzení směsi. Nebo dát menší VT.
[Jin]
(24.8.2023 21:12:36)
Tak to hodně štěstí taky jedu do Luhaček
[Lubi]
(24.8.2023 20:36:31)
čezet-rider:
1) nene kucká to od motoru, mrknu ještě na seřízení karbu jak píše Lubi.
2) seřidil sem ovládání dle popisu a stejně jsem pak sundal dekl spojky... přítlačný talíř se odlepoval křivě. moc široké podložky že se misky pružin o podložky opírají při rozepnutí spojky.. tak jsem sundal spojku a jedna mezilamela prohlá.. takže zitra jdu pro nové mezilamely... lamely mají šířku 4mm všechny a nijak opotřebené zuby nemají..
Lubi:
1) díky na karbec mrknu.
2) olej se měnil pravidelně a lamely mají všechny 4mm... jedna mezilamela je ale prohlá, takže zitra jdu pro nové plechy a pak uvidím.. snad to do Luhačovic dojede :D
[JAWA-ceZetak]
(24.8.2023 20:15:56)
1) Nemáš danou jehlu moc vysoko nebo moc nízko? Taky mi to dělala kývacka pohral jsem si s karbecem a bylo to ok.
2) pokud jsou ty lamely 30 let starý a byly ve starým oleji nebo prostě dlouho byli spojený tak možná jsou špatný.
[Lubi]
(24.8.2023 20:02:04)
1) A není to spíš tím, že jakoby trhá? To by bylo opotřebované ozubení rozety nebo příliš vytahaný řetěz
2) Ano, na koších bývají taky vymačkané drážky a je potřeba to vypilovat a pohrát si s tím. V případě většího opotřebení koše vyměnit. Pružiny spojky bych vyměnil - taktéž mi unášel jednou spojka na ČZ 175/450 Deluxe a bylo to kupodivu v pružinách. Návod na seřízení včetně poloautomatického vypínání např. zde: http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_125_typ_476/prirucka/vydano_1976-476_5_7_trial
[Čezet-rider]
(24.8.2023 18:03:54)
Díky.
1. Přísun paliva je ok.. do kopce na 4ku není problém.. ten problém s udržováním rychlosti je na Rovince.
2. Spojka je tam české ferodo asi 30 let staré ale má najeto jen pár tisíc. Na ty drážky jsem právě opomněl kouknout jestli nejsou.. takže kromě mezilamel můžou byr drážky i na koších? Olej je tam 75w80.. docela řídký. Pružiny spojky také původní. Najdu někde popis jak správně má fungovat to ovládání spojky a jak to seřídit?
[JAWA-ceZetak]
(24.8.2023 16:28:13)
1) Má dostatečný přísun paliva? Odvzdušnění víčka nádrže je průchozí?
2) Poradím prověřit funkci poloautomatu, zda vše chodí hladce a je namazáno. Co bylo provedeno se spojkou? Mohou být vymačkané drážky ve vnějším koši i vnitřním koši. Je třeba je mít zapilované pro správný chod vypínání, i na plech. lamelách. Lamely jsou korkové nebo nové ferodo - české nebo taiwan? Pružiny spojky byly měněné? A jaký olej je použit?
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:07:59)
Příspěvků: 7, poslední: 28.8.2023 9:32:0470823.Informace
Ahoj kamarádi,
Mám najeto po GO motoru na ČZ 175/477 cca 1200km a na třetí rychlost rachotí v převodovce jakoby ozubené kolečko o něco škrtalo. Dříve občas vyskočila trojka v tahu, ale nyní už pořád rachotí. Poradí prosím někdo čím by to mohlo být?
Každopádně se zkus podívat do motoru. S ČZ nemám zkušenosti, ale u Jawy je do převodovky trochu vidět kolem spojkového koše, když se tam posvítí. Snad uvidíš, jestli to o sebe škrtá, nebo zda je oleštěná či vyhřátá vidlička.
[Ota]
(28.8.2023 9:32:04)
Je to ohnutá vidlička. Drží kolečko moc blízko soudedního a škrtají o sebe. Kromě toho vidlička bude špatně dořazovat a bude oleštěná.
[longr]
(25.8.2023 7:12:05)
Axiální vule byla vymezena, takže asi to bude vidlička...
[ČZ 175]
(24.8.2023 21:56:02)
Vidlička nebo obroušený náběh zubů na hřídeli
[nunici]
(24.8.2023 15:04:26)
Pokud vyskakovala trojka v tahu, tak je ohnutá vidlička.
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:09:09)
*axiální vůle předlohové hřídele
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:02:00)
Byla vymezována axiální hřídel předlohové hřídele?
[Čezet-rider]
(24.8.2023 14:01:41)
Příspěvků: 1, poslední: 8.11.2023 15:41:4670822.všechno ostatní
Čaute,
ak má niekto záujem, predám papiere na Jawa 250. Mám ju viac ako 10 rokov, je to ČZ 250/353, r.v 1961, ale v TP je iba typ 250. STK platná do 30.09.2023, písané na mňa. Odišlo mi auto, takže potrebujem bubáky, špekulant nie som. V prípade záujmu nechajte kontakt na seba tu. Viac info po tel alebo mailom, najlepšie tel. Ponúkam aj inde.
pryč s tím, když se 2 měsíce neozýváš.
[JAWA-ceZetak]
(8.11.2023 15:41:46)
Příspěvků: 3, poslední: 25.8.2023 20:37:0270821.Veteráni
Sehnal jsem krásnou soupravu Jawa 354/350 +sajdu na číslech po celkové GO před 5ti lety r. v. 1957 . Může někdo poradit jak vycentrovat motorku k sajdě.
Nastav to zhruba a pak to dolad podle toho jak se to chova na silnici.
[70CB750]
(25.8.2023 20:37:02)
Jestli si dobre pamatuju tak Sbihavost 15-20mm a odklon 2°
[maspe]
(24.8.2023 19:43:35)
Příspěvků: 5, poslední: 22.8.2023 20:19:5170820.Informace
Měl bych dotaz na barvy jaw tohoto typu, zda-li byli i bílé kusy.
resp. viděl jsem spoustu fotek panelek v bílé barvě. Nechal jsem se inspirovat Špinarkou a písničkou bíla jawa 250.
Chtěl bych to dát na ,,Včka" ale potřebuju nějaký ,,doklad" nebo zmínku o tom že takové byly o kardinálovi vím (slonová kost) ale jde mi přesně o tento tip jawa 250/559
70CB750: :D
[grošák]
(22.8.2023 20:19:51)
Tož jim tam přehraj tu Špinarku, to je doklad jako cyp.
[70CB750]
(22.8.2023 11:00:30)
Kamose táta koupil novou bílou 559 v bílé labuti v Praze. V dílně má fotku, když ji přebíral.
[Kuba z Neve]
(22.8.2023 10:45:13)
Soused ji měl ale v bílé barvě to byly pouze sportky na 19 kolech,řídítka s hrazdou.Jen pro Neckermann.
[rider634]
(21.8.2023 19:46:40)
Pro Neckermann se dělaly i v bílé, ale vzácně. I tady už se to řešilo a nějaké to téma ohledně barvy tu je. I na googlu něco najdeš, třeba pod spojením "Jawa 250 Neckermann".
[longr]
(20.8.2023 19:54:05)
Příspěvků: 20, poslední: 30.8.2023 17:32:5170819.Veteráni
Hezkou neděli. Poradil by mi prosím vás někdo, jaký nástroj koupit a použít k ořezání zarezlé trubky na trubce? Konkrétně se jedná o brutálně přirezlé uložení blatníku sidecaru Velorex 560, takže klasická úhlová bruska to být nemůže, tam by se poskodil jinak moc pěkný blatník. Předem děkuji za postřehy 🙂
Ještě mě napadlo provrtat střední část rozpěrky a nalít tam uvolňovač. Střední část podle katalogu by neměla sedět přímo na rámové trubce, ale měla by tam být dutina... To zalít uvolňovačem a pak asi ta frézka...
[Prohorovka]
(24.8.2023 11:24:28)
Pak nezapomeň poreferovat, zajímalo by mě jak to nakonec proběhlo a jak to vypadá, mně to zůstalo utajeno.
[pračlověk]
(23.8.2023 18:43:11)
Jelenl je to tak, jak říkáš. Blatník nahoru otočit jde, ale točí se ve spojení laminát - rozpěrka, nikoliv v uložení rozperka-ramova trubka, jak by měl. Hlavně nemám doma svářečku, tak uvidím, poptam u kamarádů.
Kalašnikov, díky
[Prohorovka]
(23.8.2023 10:25:29)
Ještě jeden nápad. Pokud to chápu správně, ty nesundáš ten blatník z rámu sidecaru. Jde s ním vůbec otočit? Zespodu se tam dostaneš přece krásně. No tak vzít dva plocháče (nebo jiný starý kousky železa) přivařit to k trubce, tím se to prohřeje bez plamenu a pak máš rovnou držák za který můžeš vzít otáčet, rozhýbat a sundat, ne? Pak to železo a svary pak odbrousíš.
[jelenl]
(22.8.2023 7:39:27)
A nevíte někdo, jaký je pro tuto brusku správný název?
[Prohorovka]
(22.8.2023 7:19:22)
Samozřejmě, i Parkside má tyto brusky, Dremel mám zažitý jako synonymum pro tento nástroj.
[pračlověk]
(22.8.2023 0:07:46)
Přátelé, děkuji za postřehy. Nejlépe to vystihli pračlověk a longr. Ničím jiným se tam nedostanu, řešení jak navrhuje jelenl pochybuju že se tam s plátkem vlezu. Blatník nechci destruktivně ničit, spíš bych použil něco jako ten Dremel, ovšem není nějaká levnější alternativa třeba od Parkside?😁
[Prohorovka]
(21.8.2023 23:57:38)
Laminát říznout, potom zpátky slepit.
[Sliz]
(21.8.2023 15:22:13)
Nevím jak to vypadá a kolik je tam místa ale na autech řeším ochranu před horkem z autogenu úspěšně vycpáním namočenýma hadrama případně + krycí plechy.
[Kalasnikov Č175]
(21.8.2023 13:00:48)
Nojo, jenže ta trubka, co potřebuje Prohorovka sundat je uvnitř laminátovýho blatníku a ten chce zachovat bez poškození.
[pračlověk]
(21.8.2023 10:06:57)
Nahřát autogenem. Skoro vždy to pomůže.
[HonzaBK]
(21.8.2023 7:38:25)
Ano, to určitě lze, pro mě však bylo pohodlnější, rychlejší na přípravu a minimalizaci škod to udělat takto. Vytahovák ložisek za vnitřní kroužek mám, ale nezdálo se mi vhodný do toho mydlit tím reverzním kladivem ještě víc...
[pračlověk]
(20.8.2023 22:49:46)
Pračlověk: pokud není k dispozici vytahová ložiska, vnější kroužek ložiska lze uvolnit navařením housenky zevntř kroužku, svar vychladne, smrskne se a kroužek vypadne.
[Sliz]
(20.8.2023 20:38:18)
Přesně tak, Dremel a kotouček. Bude to piplačka, ale je to super mašinka. Co jí mám, pomohla mi už xkrát.
[longr]
(20.8.2023 14:14:41)
Já si to představuju jako trubku v trubce a potřebuješ uvolnit tu vnější.
Asi oscilační pilu s listem na kov.
[70CB750]
(20.8.2023 12:13:26)
Příspěvků: 11, poslední: 23.8.2023 18:35:4470817.všechno ostatní
Zdravím, na mé panelce je daný filtr z prvních kývaček a chtěl bych se zeptat ohledně vašich zkušeností s tímto filtrem na panelce. Původní filtr je částečně kuchnutý protože je tam daný dvoucivkovy regulátor. Ptám se protože se mi zdá že jsem směs chudší (barva svíčky není úplně cihlová spíš šedá) a vím že taťkovi to jezdilo ale byl na tom daný jakýsi molitan s punčochou který jsem kamsi zahodil cca 2 roky zpět. Jinak gufero pod dynamem jsem měnil, jede to pěkně ale nemám z toho dobrý pocit.
Twl, hadr v sání level 2.0.
[ladis]
(23.8.2023 18:35:44)
Když tam něco podobného vydrželo 20 let tak nevidím důvod aby tam nevydrželo pár let tohle. Jinak samozřejmě chtěl bych tam dát originální filtr ale 3litry je na studenta docelo dost.
[Lubi]
(23.8.2023 15:32:56)
Zajímalo by mě, jak dlouho tam taková utěrka vydrží :-)
[No_-_name]
(23.8.2023 15:12:18)
Ještě si zkontroluj svíčku až bude chladněji, v těch hicech je to vždycky bohatější.
[Sliz]
(23.8.2023 13:11:50)
No já jsem právě tam vrátil zpět tu trysku co tam byla ( zapomněl jsem zmínit v posledním příspěvku)
[Lubi]
(22.8.2023 17:50:13)
Tak to bylo tím pádem moc chudé, ne? Když to jelo lépe když jsi ubral vzduch...
[559ka]
(22.8.2023 17:35:21)
Tak zkusil jsem tam dát ht 118 a vůbec to s tím nechtělo jet bylo to moc bohatý. Pak už jsem u sebe nenašel jinou trysku, tak mně napadlo dát mezi drátěnku a otevírání toho sání čistou hadru a projel jsem to kolem garáže a zdálo se mi to lepší.Ještě to musím projet.
[Lubi]
(22.8.2023 17:13:59)
353/04 ma 26mm karbec,hlavní tryska s drátěnkou 120 a uzavřené sání 93.
[Slizz]
(21.8.2023 16:40:56)
Podívej se k jawarmaniakovi do sekce karburátory, jak je natryskovaná 353 s drátěnkou a s airboxem. 353 má menší difuzor (24), takže do 2926 budeš potřebovat trysku ještě větší, ale alespoň odhadneš poměrem, okolo které trysky začít.
[longr]
(20.8.2023 14:19:03)
Příspěvků: 1, poslední: 19.9.2023 9:38:3270816.Nejede nebo nestartuje
Zdarec chlapi, zeptám se ..kdo z vás má zkušenosti s dacii lodgy chtěl bych 1.6 benzín akorát nevím co si myslet o motoru 1.6 sce máte s ním zkušenost ? Děkuji Radim.
Příspěvků: 14, poslední: 28.8.2023 11:47:1070815.Informace
Ahoj chlapy, jawa 350 640 má skoro 70000 nalitano.Mnenili by jste primární řetěz. Pístni kroužky? Nebo to neřešit když furt pěkně jede. Díky za odpověď.
lahvac - asi ju vyskúšam, lebo čaká má výmena primáru na 634
[Milos634]
(28.8.2023 11:47:10)
(Milos634) když jsem pročítal Německá fora MZ 150 tak tam majitelé tento typ řetězu dávají jako alternativu k řetězu Čz. Také bych uvítal nějaké zkušenosti do těch našich Jaw. Zajímavá je tam ta spojka. Mám ale tušení že se tenhle výrobce řetězu bude montovat ve všech skútrech a malorážkách po celém světě.
[lahvac]
(28.8.2023 6:05:54)
Podívej se na opotřebení a podle jeho stavu zjistíš, zda je třeba něco měnit. Primární řetěz nesmí být tak vytahaný, aby škrtal o karter. Pístní kroužky by v zámku neměly mít větší vůli, než 0,8 mm (když vložíš samotný pístní kroužek do válce a změříš spárovými měrkami vůli v zámku).
[Ota]
(23.8.2023 8:34:22)
Hele, taky se mi zdá, že to ve Strakonicích střihaj z nějakýho alobalu, protože moje zkušenost se sekundárama na fichtla a mopeda je hrozná...výkon nula nula prd a pár set km najeto a je to vytahaný jak švestky starý báby. A to vždy rětěz vyvářim v mazutu a kolečka mám v cajku...Je to asi jejich nová politika, lidi aspoň častějc kupujou nový šmejdy..
[sam559]
(22.8.2023 7:33:49)
350 velorex, dvořadý primární řetěz najeto 35 tis. km, spojka i řetěz stále stejný a vytahaný není.
[HonzaBK]
(21.8.2023 7:39:40)
Ten řetěz měním preventivně každý rok v zimě. Je to za pár korun a práce tak na hodinku. Vždy jen žasnu jak je ten řetěz extrémně vytahaný i po pouhých 10 tisíc kilometrech. A to jsem si dal tu práci s tím abych vymezil spojkový koš vůči kolečku přesně do stejné roviny. Rodělal jsem už několik motorů co měly najeto kvanta a měly původní řetěz, nikdy nebyl tak vytahaný jako tento novodobý ČZ po jednom roce :D
[BooCheer]
(18.8.2023 21:01:20)
Na 640 mám najeto kolem 70tis. Nevím přesně mám třetí tachometr. Vlastním od roku 92. Motor na původní klíce a zatím nepůlen. Primár měněn dvakrát i s guferama. Spojka druhá. Na původní válce bez výbrusu jsem najel 50tis a dvakrát jsem dával nové pístní kroužky.
[lahvac]
(18.8.2023 17:04:16)
Ešte som nevidel 350 motor čo prežil bez GO takého km a už vôbec nie s pôvodnou primárnou reťazou. Ja by som sa tiež pozrel na ten primár,predpokladám že ani kolečko a kôš už nebudú na tom moc dobre...
[Boco]
(18.8.2023 13:04:07)
To už bude nejspíš celý primární převod na výměnu, nejen řetěz. Po tolika najetých kilometrech by si už zasloužil kompletní generální opravu. Záleží na posouzení majitele.
[Čezet-rider]
(18.8.2023 12:52:04)
I kdyby se nepřetrhl, tak jeho "natažením" se kurví ozubení spojkového koše a primárního kola, takže ušetřit 400,- za řetěz, silikon a hodinu času, se potom stejně moc nevyplatí. Otázka je, jak ten primár po těch 70 000 km vypadá... :D
[Jer250]
(18.8.2023 12:22:29)
Viděli jste, co udělá přetržený primární řetěz za jízdy? Zmuchlá se v koutu skříně a vyvalí kus bloku. Pokud se to stane někde daleko na cestě, je o zábavu postaráno. To byl však jednoduchý řetěz po přibližně 50 tisících kilometrů.
[pračlověk]
(17.8.2023 23:29:45)
Na 350/634 čo je podobný motor, je napísaný interval výmeny primáru 25.000 km. Tak na tvojom mieste by som pri výmene prevodového oleja zhodil aj dekel a pozrel reťaz, či nie je moc vyťahaná.
Krúžky by som neriešil ak mašina dobre jazdí
[Milos634]
(17.8.2023 22:41:51)
Když to jezdí, tak se tam nesrat.
[monty]
(17.8.2023 21:35:54)
Příspěvků: 1, poslední: 20.8.2023 19:59:5270814.všechno ostatní
Ahoj, prosím nemáte někdo právě rozhozený motor Jawy 20? Potřeboval bych změřit hloubku té slepé díry uložení tyčky, po které jezdí vidlička převodovky na Jawě 20. Je to v pravé polovině bloku. U motoru, který opravuju, byl ten zaslepující nálitek uvalený. Nechal jsem to zavařit, ale trocha materiálu se dostala do té díry - tak abych nechal zahloubit na správný rozměr. Děkuju.
To v nejhorším v pohodě oměříš. Tak, aby vyšly sklapnout bloky a přidej milimetr. Pokud se navíc použije papírové těsnění, bude rezerva. Mírný axiální posun tyčky nevadí.
[longr]
(20.8.2023 19:59:52)
Žádné příspěvky71080.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Kolega z práce prodává Simsona.
Tuším že snad by to měl být S 51.
Papírovej, na značkách má vape.
Cena nevím jestli je reálná ale snad kolem 50 tis.
Jen vážní zájemci kontakt do SZ.
Kontakt předám majiteli ale záleží na něm jestli bude reagovat vaši nabídku přijme.
Žádné příspěvky71075.Oleje, mazání ...
Zdravim, chtěl bych jen apelovat na ostatní, na kontrolu oleje v převodovce.
Leta jsem jezdil, občas kontroloval, neubývalo tak jsem na to zapomněl. šlo mi trochu huř dát trojka z podřazení ze 4
Nedávno jsem musel jet asi 60km, to se to podřazování shoršilo, pochvíli zas dalo dokupy. Min tejden jsem chtěl jet posekat, jízda super ale najednou mi vypadla 4, tu už jsem tam nedal. Dojel jsem dom na 2 a po rozborce, jsem zistil, že se mi zadřela a vytavila vydlička k přesouvání koleček.Kolečko se 4mi čepy bylo taky hyn. Z motoru jsem vypustil cca 4dcl oleje. Už to mám daný dokupy a skládám stroj zpět ale jsem nasebe dost nasranej. Ta utavená vydlička a kolečko jež ji mrouská jsou ko a je to jen neduusledností a hloupostí. Tak jen do mě a prověřte si to. Vl
Žádné příspěvky71065.všechno ostatní
Ahoj, sháním "machra na rámy" z Prahy nebo okolí. Koupil jsem rám na kejvu (asi 1956) a půjde na písek a lak. Potřeboval bych ho před tím zkontrolovat od někoho, kdo ten rám zná a umí zjistit, co tam přebývá/chybí a dokáže to dovařit.
Určitě chybí zadní držáky vejfuků/stupaček, držák bat. kasílku není na pohled nic moc, ale snad bude držet a u krku má drobnou prasklinu.
Všechen matroš a rozumnou hodinovku samozřejmě dodám/zaplatím. Nehledám charitu :-)
http://www.jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=9952
Dík, Vojta
Žádné příspěvky71006.Elektro
Rychlý dotaz ohledně Vape SZ120. Může mi prosím někdo, kdo má na stadíku vape s velkým rotorem zjistit v jaké poloze statoru vůči rotoru hází jiskru? Vychází ryska na rotoru v okamžiku zážehu na střed snímače nebo kam? Stačí mi to opravdu přibližně. Ptám se proto, že dáváme upravený vape ze stadíka na jiný levotočivý motor a potřebujeme nastavit předstih nasazením rotoru na kliku v určitý poloze vůči statoru (snad se chápeme). Díky :-)
Žádné příspěvky70637.Tento web
Přátelé, chodí nás sem pravidelně určitě pár desítek a nepravidelně hromada dalších. Když se podíváte na 20 posledních přispívatelů na provoz, tak je to za 4 roky zpět dost bídné. Velmi si vážím toho, že zde neotravují vyskakující okna reklam na kdeco. I spamových nabídek půjček apod. je zanedbatelně. Rád se podívám co řeší figury s podobnou zálibou jako já, vrátím se k něčemu zaparkovanému ve svých "oblíbených" nebo si najdu něco starého co potřebuji. A nebo se zeptám. Za těch 9 let jsem zde získal i trvalé osobní kontakty. Diskuze sice už asi před rokem vyprchala, ale i tak sem chodíme. Když pošlu někomu dotaz-"vzkaz" , tak se prakticky vždy dočkám odpovědi. Jsme si v tom postižení podobni! Poslat mobilem pár korun nezabere tolik času a ve srovnání s cenou třeba jednoho piva nebo čehokoliv jiného je to celkem prospěšná investice. Přehled nejdete kliknutím na "Návštěvnost". Pro jistotu sem kopíruji platební údaje. Moc děkuji SPRÁVCI webu a všem rádcům a dotazujícím i prostým návštěvníkům.
Věřím, že jsem vás neurazil, jen bych byl nerad kdybychom se neměli kam podívat jak na Jawu nebo Zetku.
Citace z tohoto webu:
"Přispět můžete na účet:
Číslo účtu: 180336758/0600
IBAN: CZ61 0600 0000 0001 8033 6758
Konstantní symbol: 0308
Variabilní symbol: měsíc a rok dohromady (např.: 092007)."