Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Nemoto - diferenciál [bobi](16.3.2024 19:30:16)
Příspěvků: 50, poslední: 25.3.2024 21:28:1971050.Automobily a jiné vehikly
Ahoj, omlouvám se za nemoto dotaz, ale už jsem opravdu v koncích. Mám na autě vymletý diferenciál tak, že už pravděpodobně nepůjde seřídit tak, aby nehučel. Problém je, že není možné sehnat originální díly, ani neexistuje žádná druhovýroba. Otázka zní, zda je možné nechat podle vymleté předlohy nechat na zakázku vyrobit novou hrušku a talíř, tak aby byly jako nové? Diky za radu.
spec> Honda nepředpokládá, že by průměrný mechanik v byť autorizovaném servisu dokázal správně vymezit hrušku a věnec soukolí. Tak to pro jistotu prodává už vymezené někým, kdo to umí. [Deadman] (25.3.2024 21:28:19)
mais: Myslíš celý nový převod ve staré skříni nebo nová hruška a starý talíř? Například pro hondu goldwing výrobce předepisuje, při vadném talíři nebo hrušce nebo ložisek hrušky, výměnu celého převodu, čili i skříně. Prostě se nemá jenom vyměnit soukolí ale má se vyměnit celý kus. Když mě ten převod kňučel, tak stačilo dát nižší podložku podle návodu, aby se talíř přiblížil ke hrušce a je klid. [spec] (25.3.2024 10:32:28)
bobi: možná blbost, ale je to vůbec jeden diferenciál? Dobrá párty bývá, když po letech někdo složí "funkční" diferenciál z několika kusů - byť stejného typu. [mais] (22.3.2024 16:09:34)
- jenže ono jak to bylo, tak to dělalo bordel ještě větší:) [bobi] (20.3.2024 14:07:56)
Ozubení vidím zajeté tak, že v záběru je otisk zubů po celé ploše. Tohle když se neseřídí přesně, jak to bylo, tak máš sirénu. Zkusil bych seřizovat podle otisku opačných stran zubů (jako bys brzdil motorem). Tahle strana běhá v podstatě nezatížená. Jsou hezky vidět malé otisky. Když to seřídíš podle nich , je šance, že se to povede. Protože seřizuješ taky bez zatížení. [-] (20.3.2024 11:53:04)
Spec- loziska jsou nova, zvuk je ze soukoli [bobi] (20.3.2024 11:49:12)
bobi: ten diferenciál "hučí podobně jako ložiska" nebo "kňučí podobně jako zpátečka" ? [spec] (19.3.2024 13:57:39)
ohnutý pastorek by poznali, psalo by to na pár zubech jinak, než na ostatních
spíš jestli tam někde není větší vůle než má, protože ta se může projevit, až když to stádo koní zavelí do trysku :-D
seřídit diferák je alchymie, tak trochu smekám před každým, kdo se do toho vrhne a ještě víc před tím, kdo to umí.
já si s tím hrál jednou, sice byl tichý, ale za cca. 1000km hruška sežrala kolo
naštěstí to byl běžný výrobek z NDR, takže bylo jednodušší založit novou převodovku
výroba 1ks soukolí je ekonomický nesmysl, ta odvalovačka - nástroj - na to bude stát jak ten jeden kus
smysl by dávalo tam založit podobně dimenzovaný s alespoň podobným převodovým poměrem
jestli to ovšem není nějaký LSD nebo jak je u amerik "zvykem"
nakroužkovat jiný dif pod ložisky bude 100x výrobně jednodušší, než kusová výroba soukolí
tak ať se dílo podaří !
[Michal] (18.3.2024 23:23:27)
Kdysi jsem také bojoval s diferenciálem. Provedl jsem na úplně tichém difu výměnu oleje, v domění jak tomu autu prospěju. Nalil jsem olej podle spec. výrobce. A pak sem měl nehlujčnejší poježděníčko. V té době nebyl ještě takový přístup na net, pravěká doba. Lidé si předávali info v garážích nebo na pivu. Objel jsem pár známích, dostal jsem pěkně zjebáno proč měním oil v difu když je tichý. Jediný štěstí, že jsem tu sračku co jsem z toho vypustil měl nalitou ve flašce. No šla tam zpět a zase bylo ticho. Zažil jem pár převodek co běžely bez oleje až z toho lítaly čerti, po přetěsnění a nalití oleje to jezdilo dál v pohodě. Nejhorší varianta, pokud tomu jseš úplný laik a spoléháš na jiné fachmany. Jediná nejlevnější varianta přestavba, jak už jsem pasal z jiného auta. Hodně štěstí [Jakub PB] (18.3.2024 18:35:32)
bobi: Taky je mam rad, jsou jednoduchy na opravu a dily jsou pro mne lokalne dostupny bez problemu. Nejvetsi onanii jsem zazil s Volvem a vodni cerpadlo na Camry bylo taky zazivny.
Moje nejstarsi navic dela u Chryslera v Detroitu a tak je to i v rodine, haha.
[70CB750] (18.3.2024 16:21:47)
V tom difu může být cokoliv špatně a rozdílný podložky jsou jen něco, co je vidět. Už způsob demontáže rozhoduje o tom, jak dopadne repas...jestli to někdo rval na prase a nebo použil tovární přípravky...Z fabriky by nejspíš hučící dif nikdo nepustil, a to ani v USA:). Každej se roztočí a zkouší se hluk a vibrace, než jde do auta. Spíš to bude zanedbávání výměn oleje nebo to může být taky chytlej obrubníček při driftu, hřídel se ohne a pár desetin mm házení způsobuje hluk. Ale zrovna tohle se dá změřit. Těžko říct, opravovat dify je alchymie pro borce. [sam559] (18.3.2024 14:40:13)
70CB750 - někdo to tak má rád :). I když tohle auto je přesný opak, ve své době nejrychlejší sedan na Nürburgringu:).
Ale vážně, je to moje čtvrtá amerika a nikdy nebyl problém s díly nebo jakoukoli opravou. Tohle je první velký zásek...
[bobi] (18.3.2024 14:23:47)
Sem to odpálil moc brzo. Kdybys potřeboval, tak se ti můžu přeptat i když už dávno nevytloukám vrakoviště. [70CB750] (18.3.2024 14:14:07)
IMHO drbat se s americkym autem v Evrope nestoji za tu strapaci. Vetsinou to jsou takovy zastaraly zebrinaky.

My $0.02 only :)
[70CB750] (18.3.2024 13:54:31)
longr - odnova těžko, ale to auto mělo 7 majitelů a skončilo u mladého turka, takže si asi lze představit, jaký mělo život (550koní na zadek...). Navíc jak jsem psal níže, v tom diferáku už někdo byl, byly tam pod ložiskem nalisovány podložku různého průměru různě pře sebe, část osy hrušky je z nějakého důvodu uříznutá...Jinak ano, je možné, že netrefujeme správnou vůli, ale co jsem se dočetl, tak nikomu se zatím nepodařilo seřídit tento hlučný diferák, tak aby byl tichý. [bobi] (18.3.2024 13:49:47)
Mohlo by být, že ten diferák byl vadný už odnova, že někdo třeba netrefil obrobení, ale to se mi nezdá. Z fotek se těžko pozná, jak zuby skutečně vypadají, ale tváří se ok, takže bych řekl, že fakt jen nemůžete trefit správnou vůli. Víc hlav víc ví, i když je to třeba skoro nemožné, zkusil bych vypátrat, jestli někdo ty vůle k tomu nemá zjištěné. Tohleto je fakt docela věda. [longr] (18.3.2024 13:37:12)
Deadman - s tím motorem jsem to pro zjednodušení trochu přehnal, není úplně KO, stačí překroužkovat a vyměnit vačku, jinak to žádný vrak není. Ale máš pravdu, už jsem koukal po aukcích třeba na nějakou utopenku (5-10 000USD), ale pořád to je riziko, že nevíš co ti přijde. Navíc doprava do Brém 2000USD, pak ještě z Německa sem 20-30 000, aby mi tu pak stál vrak, kterýho se tady ani nemám šanci zbavit... [bobi] (18.3.2024 12:59:21)
Když je celé auto KO, nejen diferák, nebylo by levnější si koupit jiný v USA a poslat ho kontejnerem? Ta doprava bude levnější, jež si posílat samotný diferák běžnou balíkovou společností, která to posílá letecky. Nějakej 15 let starej mizernej pekáč (cokoliv od GM se značkou Cadillac) nemůže stát jako ojetina víc, než by tě stála generálka toho vraku. A zbyde ti vrak na díly, což se vždy hodí. [Deadman] (18.3.2024 12:08:52)
Sam 558 diky za dalsi info, prevodovka je manual, kardan byl venku- zkontrolovany a namazany, poloosy trochu nacate. Zvuk jde jednoznace z difu, mam i video ale je moc velke na upload...predtim hucel v zaberu i zpomalovani, ted huci jen pri zpomalovani [bobi] (18.3.2024 12:01:34)
Jak už zaznělo, najít dneska firmu v ČR, která Ti udělá pastorek a oběžné kolo v odpovídající kvalitě za "normální" peníze, bez nějaké serie, je nesmysl. Jako základ musí mít zaručeně dobrý materiál, pak strojní vybavení na výrobu kuželových kol, pro cementování, broušení a kalení...nebo v kooperaci..a taky lidi, co to umí obrobit a zušlechtit. Zaplatíš majlant a ono to ve skříni nemusí být lepší, je to vždy bez záruky. Stačí nedodržet přesně stejnou geometrii zubů, podbrousit zuby, nemít ideální drsnost na zubech...milion věcí k podělání.
Šel bych jinou cestou: Jít za jiným chlápkem, co skládá dify a živí se tím. Znova sestavu, jak pastorek, tak kolo složit a vymezit tak, aby zuby braly, tak jak mají. Nový supr kvalitní ložiska, gufera, samozřejmostí. Olej spíše hustější, nějakou 140-tku. A pak hodit do káry a pře startem a zařazením D se pomodlit 3x Otčenáš...:-)
Výměna za jiný dif je taky možná, ale někdy se stane, že po banální výměně oleje začne i tichý dif hučet. U jinýho typu řešíš jiný připojení kardanu, uložení i poloos, ale pokud máš šikovný ruce a spoooustu trpělivosti, dá se...ale časově nesmysl. Nehledě na dimenzaci okolo krouťáku, haldy aut s více než 400kW na vrakáči v ČR nenajdeš..
Jinak, jseš si skutečně jistý, že hluk dělá dif??? Co poloosy, ložiska, kardan, středový ložisko, pokud je? Dělá to ve všech rychlostech nebo se mění se zatížením? Není chyba v automatu, vadný výstupní ložisko apod??My Mercedesáři občas řešíme jak zvuky tak vibrace na starších autech a spousta závad se vůbec difu netýká...lidi mění díly a výsledek nula. Moje masařka se v 80 začne ozývat nějakými pazvuky, prostě to chytne nějakou frekvenci, vůli a zvuk je na světě. Není to tak hlasitý, takže neřeším, v 95 je už ticho... zdar sam559
[sam559] (18.3.2024 11:10:27)
Díky za odpovědi, pokusím se odpovědět na více zároveň. Auto jsem koupil v celkem špatném stavu (ale bylo jediné v EU v té době na prodej). Motor byl KO, ale na tom se pracuje. Diferenciál hučel, tak jsem ho svěřil člověku, který má opravdu dlouhodobé zkušenosti s motory i diferenciály (v komunitě asi poměrně známý Míra Totušek). Podařilo se mi sehnat opravnou sadu (ložiska, gufera..), tak Míra diferenciál rozebral, zjistil, že to někdo zprasil, dal nová ložiska a pokusil se co nejlépe soukolí naladit. Bohužel, jak jsem psal, píšou pouze okraje zubů, lepší pozice se mu nepodařila. Po vrácení do auta diferenciál hučel jinak, ale hučel...nyní je tedy znovu rozebraný a řešíme co dál. Samozřejmě je ještě možnost zkusit jinou pozici, hustší olej, ale to zjistíme zase až na autě. Je to úplně jiná situace, než když jsme řešili diferák na RAMku, kde je možné sehant všechny díly, servisní manuál se všemi vůlemi a utahovcími momenty. K tomuhle autu není možné sehant nic, na starší verzi kupodivu ano, ale tuto V2 nic, ani opravdu nevíme, jaká tam má být vůle, takže je to pokus-omyl. Takže jak tu již zaznělo, možnosti jsou koupit pouze celý difereciál buď ojetý (1700USD) nebo možná nový (3000USD), ale to, že ho mají na GMparts neznamená, že bude opravdu někde skladem k dispozici. Zde bych jenom doplnil, že přepočet u dílů není cca x25, ale obecně u dílů z USA by se mělo násobit kvůli dopravě, clu a DPH pro hrubou představu x40, tím spíše u dílu, který váží kolem 50Kg. Tzn. jsme na 60 000+ za ojetý díl, ovšem s otázkou v jakém přijde stavu, za pár tisíc km můžu být tam, kde jsem teď. Za nový 100 000 +. Takže pokud se pohybujeme v těchto relacích, napadla mě možnost zakázkové výroby. Nejsem strojař, takže jsem vůbec neměl představu, na kolik taková věc může přijít (určitě jsem si nemyslel, že za flašku). Proto jsem se zeptal zde a tímto děkuji za konkrétní odpovědi monytho a Deadmena, kde zazněli nějaké konkrétní částky. Pokud bychom se bavili kolem 50 000Kč, smysl mi to dává, dokonce mě napadlo do toho zainvestovat a nechat udělat více dílů a případně přeprodat do USA, určitě by tam zájem byl, protože situace je opravdu zoufalá. Někdo v USA také poptával zakázkovou druhovýrobu, ale řekli mu 700ks a více, aby se to vyplatilo...Ale pokud se bavíme o ceně 70 000+, tak to opravdu nedává smysl a tím je asi tato alternativa pro mě uzavřená a děkuji všem ochotným mi problém vysvětlit. [bobi] (18.3.2024 8:59:54)
A celý zadání dotazu je úplně blbě :
" Problém je, že není možné sehnat originální díly, ani neexistuje žádná druhovýroba."
a přitom je teda ojetej difec za 1700 a novej za 3000,- USD?

To fakt máte představu, že takovou náročnou součástku někdo vyrobí za flašku?
[monty] (17.3.2024 23:32:38)
3000 USD za novej? Tak to prostě kup a hotovo. Udělat soukolí bude stát minimálně stejně,možná 2X tolik. Plus spousta starostí a nejistý výsledek.
Nebo hod auták do šrotu .
[monty] (17.3.2024 23:01:36)
Na výrobu kuželového soukolí do diferenciálu zapomeň. Jsou na to potřeba drahé mašiny, kterých jsou v ČR jednotky. Když jsme poptávali kuželové soukolí na Urala s delším převodovým poměrem, než je na trhu, firma si to nacenila na 70.000Kč/kus při minisérii 10ks. Před desetiletím, dnes to bude 2x tolik. A to byla jediná z firem, která nám vůbec odpověděla z těch, co tohle dovedou vyrobit v potřebné kvalitě. Ostatní by se s kusovou výrobou neobtěžovali.
Pokud se ten díl dá koupit ze sériové výroby, vůbec nepřemýšlej o zoufalých alternativách.
[Deadman] (17.3.2024 21:36:08)
Jakub PB - ok, necekal jsem takovou diskuzi, zitra od pocitace napisu tedy cely pribeh [bobi] (17.3.2024 20:33:26)
A ty nový ložiska nemají náhodou vůli ve skříni? Já jsem musel na Alfě zalepit vnější kroužky kuželíkových ložisek (měnil jsem po vyhodnocení jen vnější kroužky) a už to má 20tKm a nic už nehučí. Změřil jsem to rozebrané a podle velikosti mezery použil vhodné lepidlo, jedno stačilo zakapat, jiné potřebovalo vyplnit větší spáru. [grošák] (17.3.2024 20:31:16)
Dáváš strašně málo info. Málo fotek. Múžeš tam mít třeba vule: https://www.youtube.com/shorts/d-nL_UD0pHI
Mohou tam být vule v uložení.
Píšeš, že máš nové ložiska, kdo je tam dával a jak, jestli už vlastně nejsou ende.
Málo kdy se zničí ozub kola, to už musí být rachot.
Nejlepš bude když to necháš prohlédnout někoho kdo to zná.
Třeba tahle firma. Osobně neznám, nědělám tomu propagaci. https://www.fh-servis.com/diferencialy/
[Jakub PB] (17.3.2024 20:08:39)
Rikša - samozřejmě to nedelam sam, ale clovek, ktery uz postavil hromadu diferaku, hlavne americkych. Jeste zkusime vetsi vuli a hustsi olej, ale vetsina uzivatelu se shoduje, ze jak tenhle dif zacne hucet, tak uz to nejde seridit [bobi] (17.3.2024 20:03:15)
70CB750 - taky jsem tomu nechtěl dlouho verit, ale opravdu cross reference nelze, part numbers nemam, protoze OEM se nevyrabi (pouze cely diff). Mozna bych jich samozřejmě po vrakovistich nasel vic, ale v jakym stavu...? A doprava by stala ranec. [bobi] (17.3.2024 19:59:36)
Tak podle fotek vypadá že to soukolí ještě v pohodě objede párkrát zeměkouli, ale jestli do toho někdo lezl tak tam muže být něco špatně, a seřídit aby to nehučelo se musí umět a mít na to hodnoty, někdy tam muže být i slušná vůle. [rikša] (17.3.2024 18:47:42)
Bobi: A máš part numbers? Čekal bych, že tu sadu dává GM i jinam a že by se dala udělat cross reference. V USA jich bude určitě víc než tři, ale nečekej, že najdeš na internetu inventář každýho vrakoviště.

Klukovi do severních Čech jsem odsud posílal celou zadní osu k Jeep Cherokee - ale tenkrát se ještě dalo lodí, nevím jak je to teď.
[70CB750] (17.3.2024 18:35:25)
Auuu - fakt ne, lezim v tom od podzimu, prolezl jsem internet skrz naskrz, mluvil s lidma primo v usa a opravdu nic jinyho tam nepasuje... [bobi] (17.3.2024 18:16:07)
Koukal jsem na fotky. Co je konkrétně opotřebeno? To talířové kolo? Nevypadá na to. [Čezet-rider] (17.3.2024 17:34:07)
Jenom takovej nápad, co třeba použít dif z jiného vozidla. Třeba BMW, je jich poměrně hodně, dá se sehnat za poměrně dobrý peníze. Samozřejmě by jsi musel udělat asi nějaké úpravy, rozteče šroubu, popřípad�� výroby mezikusu a držáku. Zajet na vrakáč a porovnat, oměřit. [Jakub PB] (17.3.2024 16:52:16)
bobi:2010 to přece muselo stát na nějaké platformě. Nepasuje třeba s Camara nebo něčeho podobného? [Auuu neprihlase] (17.3.2024 16:46:31)
70CB750 - ano v celem USA bych vedel o 3 ojetych, ale otazka v jakem stavu (navic na automat), dily samostatne proste nejsou [bobi] (17.3.2024 12:39:25)
Rikša - ložiska jsou nová, ale bohužel uz tam někdo v minulosti byl a docela to dojebal. I v nejlepší možné pozici nepíšou bříška. Mozna to je trochu vidět na foto u mě v datech. [bobi] (17.3.2024 12:36:31)
Rikša - ložiska jsou nová, ale bohužel uz tam někdo v minulosti byl a docela to dojebal. I v nejlepší možné pozici nepíšou bříška. Mozna to je trochu vidět na foto u mě v datech. [bobi] (17.3.2024 11:54:19)
A koukals na. ebay v USA? Přijde mi, že by se to dalo najít levnějc. [70CB750] (17.3.2024 11:40:21)
Rikša - ložiska jsou nová, ale bohužel uz tam někdo v minulosti byl a docela to dojebal. I v nejlepší možné pozici nepíšou bříška. Mozna to je trochu vidět na foto u mě v datech. [bobi] (17.3.2024 11:32:58)
Jo a ještě jeden dotaz, už to bylo rozdělaný a je jasně poškozený soukolí? u většiny vehiklů co jsem kdy rozdělal byli obvykle vysypaný ložiska a soukolí bylo normálně použitelný. [rikša] (17.3.2024 10:59:25)
Mě dost výrazně u 1203 pomoha přísada LUBRIFILM B 2, ale jak jsem teď zjistil už asi není dostupný. [rikša] (17.3.2024 10:54:36)
Ano, hustejsi olej je asi posledni zoufaly krok, ktery zkusime, ale z pilin by asi chladic nebyl uplne nadseny:) [bobi] (17.3.2024 10:34:13)
Piliny se převážně přidávali většinou před prodejem. Samozřejmě to bylo řešení pouze na ten prodej. Pak to tam jen škodilo. [lahvac] (17.3.2024 10:25:45)
Do vymletých žiguláckých diferáků se kromě nalití hustšího oleje taky přisypávaly dubové piliny. GOST je sovětská norma, něco jako Česká ČSN. [ladis] (17.3.2024 9:32:40)
Diky za odpovědi, jedná se o 2010 Cadillac CTS V. Cena ojeteho difu je cca 1200USD, mozna by se dal koupit i nový za 3000USD, případně swap komplet zadní nápravy za 8000 USD (vse bez cla a dopravy)...takze proto se ptam na vyrobu, která přestože je drahá, bude asi pořád nejlevnější... [bobi] (17.3.2024 8:11:22)
V případě, že se jedná o diferenciál zadní nápravy měnící rychlost pravého a levého kola v zatáčkách tak velice dobře fungovala nápln GOST. Hodně se používal do sovětských strojů. Třeba existuje jeho náhrada. Já si ho dovezl z vojny. Hodně let jsem ho skladoval a pak jsem ho daroval pánovy co měl 412 která hučela. Po naplnění mu to hodně ztichlo. [lahvac] (17.3.2024 7:27:25)
Není psáno, co to za stroj. Ale - nebylo by cestou použití-úprava dílu z něčeho existujícího, dosažitelného? Např. na starou řadu škodovek s motorem vpředu (Octavia, 1202 a spol.) byla či možná ještě je nabízena úprava rozvodovek s instalací soukolí ze zadomotoru s rychlejším převodem. A dovolím si doplnit - kuželový pastorek ("hruška") + talířové kolo ("talíř") netvoří diferenciál, jde o soukolí stálého převodu. Diferenciál je naprosto jiné zařízení "hned vedle" k jinému účelu a jinak vypadající. Proto, kdybyste to někde poptával, abyste nepoptával nesprávnou věc ;-). [.] (17.3.2024 6:55:52)
Jen takový dotaz co to je za stroj. [rikša] (17.3.2024 6:22:07)
Samozřejmě to jde.

Nevím, co to je za auto, jak velký. Ale typuju cenu sady hruška-talíř na 50 000,- a víc.

Musí se oměřit základní rozměry převodu,spočítat podle toho znovu kola,a taky sehnat volnou mašinu na výrobu jednoho kusu . A taky tepelný zpracování.
[monty] (16.3.2024 22:50:49)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.4.2024 22:26:46