Příspěvků: 38, poslední: 21.12.2024 22:02:2272364.Veteráni
Zdravím,
zakoupil jsem jawa 350 panelka + velorex 560. Mimo jiné jsem narazil na problém s krkem řízení, ložiska byla nejspíš už dlouhou dobu KO a doslo k zasadnímu poničení části krku řízení, kde jsou uložena ložiska (nahoře prasklé a značně vydřené, dole hodně vydřené).
Nemáte někdo zkušenost s opravou, popřípadě nevíte, zda se dá díl sehnat, uříznout a navařit nový?
Dále by mě zajímalo zda má být originálně uvnitř krku řízení uložení (v mém případě tam není, ale zakoupil jsem mosazné).
Foto: https://www.rajce.idnes.cz/vorelll/album/jawa-350-krk-rizeni
Mnohokrát děkuji.
Zdravím, moc děkuji za odpovědi.
To s tím mosazným pouzdrem jsem opravdu popletl, žádné tam není ... :)
Čísla rámu právě sedí a zbytek rámu není až tak tragický (budu navařovat nový držák stupaček a zadní držák motoru, oboje již bylo opravováno, jinak zbytek se zdá být ok a bez prasklin a deformací).
Právě že na panelku jsem díl misky pro navaření nenašel, ale díl asi nebude až takový problém nechat vysoustružit. Neměl byste prosím někdo technický nákres, kde budou rozměry misek a vzdálenosti? Popřípadě odstrojený rám na kterém by byl někdo ochotný doměřit?
Zdá se že na mém rámu je spodní miska již opravována ( má větší venkovní průměr nežli ta vrchní).
Potřeboval bych venkovní průměr misky (pokud má být spodní odlišná, tak obou), vzdálenost misek mezi sebou (od horní hrany vrchní po spodní hranu spodní) a hloubku misky (od hrany po dosedací plochu misky ložiska).
Mnohokrát děkuji, zatím ještě věřím že rám a zbytek zachráním :).
Jinak důvod pořízení takového kusu z Ukrajiny byl ten, že tento kus byl za slušnou cenu, kompletní (s velorex 560, kde nic nescházelo, stav je věc druhá no ...) a delší dobu jsem sháněl takový komplet s TP a moc se toho neobjevilo, tak jsem šel po tomto, je možné že toho budu ještě litovat ... ale budu se snažit pomalu dát vše do kupy.
se šroubkama mají na STK problém(aspon u nás)
[monty]
(21.12.2024 22:02:22)
Jasný, přemýšlel jsem že bych si tam udělal závit a dal to na šroubky, ale ještě nevím no.
[vorel]
(21.12.2024 21:43:29)
Podle mně dobrý. Před montáží si provrtej dirky na nýtky štítku.
[monty]
(21.12.2024 16:11:50)
Ano, je to možné, vydal jsem se tedy asi tou složitější a méně jistou cestou ... tak uvidím jak to dopadne. Zašlu info jak jsem dopadnul.
[vorel]
(18.12.2024 11:15:14)
Podle mě vyřešit problém s číslem rámu je mnohem jednodušší, než převářet ty misky...
[Ota]
(18.12.2024 9:45:19)
A ještě doporučím koupit česká poctivá ložiska řízení a ne turecké repliky, které jsou vyšší a často mají i další rozměry podle toho, jak se výrobce zrovna vyspal.
[longr]
(17.12.2024 15:47:06)
Jasný :D ale ona je tam velká vůle, takže se tam ještě jedna trubka vleze :)
[vorel]
(16.12.2024 19:21:41)
No rád bych viděl pěkný rám za 2K.
Nicméně, úplně se mi nechce řešit problém s VIN, když je nyní moto s TP.
Nikdo by tedy neměl možnost změřit rozměry viz níže? Toto jediné by mi nyní pomohlo, ale chápu že to není nutné, stěnu misky mohu udělat silnější než byl originál (neměla by ničemu vadit) a vzdálenost také není kritická, stačí když bude dole správně doraz řidítek.
[vorel]
(16.12.2024 8:53:40)
KAŽDÁ , úplně každá Panelka se sajdou má křivý rám.
Jak těžký život muselo mít todle, když je tak totálně vymlácený ten krk?
[monty]
(16.12.2024 8:19:29)
Toliko práces nejistym výsledkem a přitom pěkný rám se da koupit za 2 tis. to by mne soustružník stál víc...
[Nick]
(16.12.2024 5:26:17)
Jasný :D ale ona je tam velká vůle, takže se tam ještě jedna trubka vleze :)
[vorel]
(15.12.2024 20:18:49)
Hlavně pamatuj na to, že středem musí projít trubka brýlí 🙂
[longr]
(15.12.2024 18:40:21)
Zatím mám takovou představu že to nebude pouze přípravek, ale nechám ho součástí uvnitř rámu, v týdnu to zkusím nějak načrtnout a popřípadě sem nasdílím.
[vorel]
(15.12.2024 11:54:16)
Hlavně je potřeba vysoustružit přípravek, který podrží misky přesně souose proti sobě během vaření. Pokud budou jen trochu mimoose, celé ložisko bude stažené na jediné kuličce a vymačká se téměř okamžitě.
Zapoměň na to, že ty dosedací plochy jdou říznout přesně kolmo a souose - na zdeformované trubce, kterou si s tím rámem neupíchneš na soustruhu.
A že by ten rám byl v dobrém stavu po té, co to na UA nebo RU desítky let sloužilo jako zemědělský stroj a vozilo dřevo z lesa po rozbitých polňačkách, tomu ani trochu nevěřím. Párkrát jsem tam byl a viděl jsem, jak zničené tam ty motorky jsou. Když už to nejde udržet pojízdné místními bastlíři, koupí to polský překupník, trochu to srovná velkým pajcrem. Pokud je to Dněpr nebo Ural, nastříká to zelenou barvou v celku i s pneumatikama. Doplní chybějící a rozbitá světla čímkoliv co má po ruce, včetně dílů z jiných modelů i značek. Pokud to u nich jde, přihlásí to na PL nebo LV papíry. A pak to s velkým ziskem prodá do ČR, kde se to majiteli během chvíle rozpadne.
[Deadman]
(15.12.2024 9:48:27)
Děkuji, ale i tak bych raději ty rozměry, pokud by měl někdo tuto možnost.
Ono se zdá že spodní misku už někdo bastlil, ma i větší venkovní průměr (to originál asi nemá mít že?)
[vorel]
(15.12.2024 9:02:38)
Žádný výkres netřeba - prostě šuplera, a omalovat tu spodní větší soustruženou misku. Ani vzdálenost (délka krku) nebude nic extra kritickýho- podle jiné motorky, nebo prostě než todle rozeberete. Milimetr rozdílu nebude vadit.........
A vnitřní rozměry misky podle ložisek řízení- aby tam šly lehce naklepnout.
[monty]
(14.12.2024 22:38:06)
Jinak důvod pořízení takového kusu z Ukrajiny byl ten, že tento kus byl za slušnou cenu, kompletní (s velorex 560, kde nic nescházelo, stav je věc druhá no ...) a delší dobu jsem sháněl takový komplet s TP a moc se toho neobjevilo, tak jsem šel po tomto, je možné že toho budu ještě litovat ... ale budu se snažit pomalu dát vše do kupy.
[vorel]
(14.12.2024 20:21:54)
Zdravím, moc děkuji za odpovědi.
To s tím mosazným pouzdrem jsem opravdu popletl, žádné tam není ... :)
Čísla rámu právě sedí a zbytek rámu není až tak tragický (budu navařovat nový držák stupaček a zadní držák motoru, oboje již bylo opravováno, jinak zbytek se zdá být ok a bez prasklin a deformací).
Právě že na panelku jsem díl misky pro navaření nenašel, ale díl asi nebude až takový problém nechat vysoustružit. Neměl byste prosím někdo technický nákres, kde budou rozměry misek a vzdálenosti? Popřípadě odstrojený rám na kterém by byl někdo ochotný doměřit?
Zdá se že na mém rámu je spodní miska již opravována ( má větší venkovní průměr nežli ta vrchní).
Potřeboval bych venkovní průměr misky (pokud má být spodní odlišná, tak obou), vzdálenost misek mezi sebou (od horní hrany vrchní po spodní hranu spodní) a hloubku misky (od hrany po dosedací plochu misky ložiska).
[vorel]
(14.12.2024 20:21:36)
což je logické, protože autogen je na tohle absolutně neefektivní....
[Michal]
(14.12.2024 18:08:01)
V továrně vařili rám obalovanou elektrodou a TRIODINOU.
Aspon tak to je na výkresu.
[monty]
(13.12.2024 22:34:07)
V továrně se při výrobě vařili ručně rám autogenem a o nějakém vyžíhání si mohli nechat leda zdát.... Viz:
http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=13689
Normálně bych to opravil, zvlášť jestli ti sedí čísla s papírama, navíc když se dají sehnat opravné misky. Jiný rám z burzy či inzerce, pokud neseženes vyloženě uloženku z Mototechny, tak vždycky tomu rámu něco bude a bude potřeba opravovat svařením či něco porovnat...Ale náhradní rám navíc bych si klidně do foroty sehnal, zvlášť když to máš na provoz se sajdou.
[Prohorovka]
(13.12.2024 15:53:11)
Už jen uříznout misky tak, aby nové sedly rovně, není práce s buzolou.
[-]
(13.12.2024 13:00:01)
No, když se nové misky k navaření dělají, bylo by to jednodušší. Rám jsme doma vařili několikrát. Jak plynem, tak elektrodou a žádné žíhání neproběhlo. Běžně svařujeme věci i COčkem. Dost pochybuju, že všichni, kdo někdy opravovali rámy, to pak nechali vyžíhat. Spíš je problém s tím, že ne každý to umí zavařit tak, aby se to nezkroutilo nebo jen minimálně.
Stejně ale bude potřeba rám zkontrolovat komplet, jestli není dorasovaný na uložení čepu kyvky, jak jsou na tom rámové trubky, stupačkové a zadní stupačkové a výfukové držáky, co trubka pro čep stojanu, veškeré závity apod.
[longr]
(13.12.2024 11:40:55)
Zrovna jsem držel v ruce tovární výkres rámu. Nic o žíhání tam nepíšou......
A přípravek? Asi by stačily dvě velký podložky a závitová tyč, ne?
Osadit , přeměřit šuplerou a stáhnout pořádně.
Ale stejně bych rám zahodil do kopřiv, podle mně bude zničenej i jinde, to muselo dostat STRAŠNOU ČOČKU.
Za 40 let, co se motám kolem Jawiček jsem něco podobnýho neviděl ani v náznaku.
[monty]
(12.12.2024 21:26:39)
Kromě toho je nutný přípravek, který podrží ty misky perfektně souosé.
[Deadman]
(12.12.2024 19:23:09)
Tam není problém navařit, ale ještě je potřeba žíhat ten spoj na snížení vnitřního pnutí. Rámů na Jawy tohoto typu (360) je dost, tak proč vymýšlet opravy u bezpečnostního dílu.
[Čezet-rider]
(12.12.2024 18:32:26)
Opravit to lze. Musel by to udělat šikovný soustružník, pak to navařit a v případě potřeba pak upravit na správný rozměr (téměř jistě se to pokroutí svařováním). Pokud to nebude po známosti, bude to téměř jistě stát víc, než jiný, zachovalý rám.
V krku řízení jsou vsazeny kuličkové dráhy - horní a spodní miska axiálního ložiska a v tom jsou volně kuličky. Materiál je ložisková ocel, s mosazí to nemá nic společného. Mosaz tak leda na kontakty nebo niple špic.
[longr]
(12.12.2024 12:56:32)
Já bych dal už kvůli bezpečnosti jiný rám
[Jenda.592]
(11.12.2024 19:41:53)
A pak jsou ještě bronzový kroužky v kluzákách přední vidlice. V krku řízení nikoliv. V krku jsou jen horní a spodní miska, v nich ložiska a skrz ně vede trubka spodních brýlí.
[Banjokid]
(11.12.2024 13:27:29)
A cože mosaznýho do krku řízení jste koupil? To snad je čep ZADNÍ VIDLICE, ne? V uložení přední vidlice žádné kluzné uložení není.
A MOSAZ už prostě vůbec, ani dozadu- to vzít, a vrátit prodejci. Zadní vidlice musí být na BRONZOVÝCH ( ještě líp litinových) pouzdrech,ale MOSAZ prostě NIKDY- to není strojařina, to je prasárna od výrobců a prodejců replik.
Levně koupit a draze prodat.
[monty]
(11.12.2024 13:04:21)
Vždycky jsem chtěl vidět, kdo ty příšerný vraky z RUSKA kupuje.......
Opravit by se to dalo,asi vysoustružit nový ty misky na rám, starý odbrousit a přivařit nový (má to tak třeba LIBENÁK)
Ale já bych to řešil vyhozením rámu a koupí jinýho, stejně bude totálně v prdeli od sajdy.
[monty]
(11.12.2024 12:58:37)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (5), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 22.12.2024 9:03:37