popis

INDIVIDUÁLNÍ ZMĚNY MEDWÍDĚTE

Zhruba takto vypadala v r.2000:  obr.0

VÝFUK

Již při koupi (r. 2000) byl patrný promáčklý výfuk (velké doutníky 353/04), který bylo vhodné v blízké době vyměnit. Výměnu jsem provedl (s upravením uchycení) za větší a mohutnější výfuky ( z pozdějších typů 350), které se logicky staly DOMINANTNÍM PRVKEM CELÉHO MOTOCIKLU. Byl to můj první zásah, a o to těžší, že jsem měl k dispozici dva úplně shodné(oba jsou levé, nikoli zrcadlové, takže byly pravděpodobně na 350 a ty pravé někdo skoupil na 175) tlumiče a míň než základní nářadí.Proto při bližším pohledu není těžké najít vzájemné rozdíly v uchycení obou stávajících, i původních koncovek a neprofesionální provedení..Hlavní změna v uchycení, oproti původnímu, nastala v přední části.Místo uchycení maticí k výfukovému kolenu, je u nových „jen“ těsnící gumička, protože je u nich počítáno s připevněním ke stupačce, které jsem proto musel nahradit výrobkem z pásoviny, aby bylo zajištěné kvalitní uchycení (už kvůli technické kontrole).Zadní přišroubování ke stupačce spolujezdce je taktéž atypické, ale zde jsem použil mezikusy,které k výfukům patří.

SEDLO

Na úvodní fotografii je patrné poškození koženky sedla, taktéž mi příliš nevyhovovala jeho přílišná měkkost, tak jsem se rozhodl pro jeho změnu. Vždy se mi líbilo dělené sedlo, což se podepsalo na budoucím vzhledu, či variabilním použití sedla spolujezdce jako opěrky. Základní segment tvoří masivní dřevěná konstrukce, na níž je vrstva molitanu a povrch šitý z PVC,tento pevný materiál který nepromokne se mi zdál nejvhodnější (i z cenových důvodů).Na vnější lem jsou nalepené třásně.Jezdec sedí o několik centimetrů níž než na původním, spolujezdec naopak. Na technickou ho není problém vyměnit za původní (otázka minut). Zatím jsem na něm odjezdil 3 sezóny bez shledání, že bych použil nevhodné materiály. Momentálně se pracuje na samostatné opěrce, protože kvůli mým 190 cm je docela dost potřebná. Snížení sedla má za následek uvažování o předstupačkách.

KAPSY

Pro pohodlnější převážení nejen drobností a změně celkového vzhledu jsem se pokusil o ušití kapes z již výše zmíněného PVC, nejprve jsem měl na nosiči zelený proutěný koš, jakožto provizorní, avšak velmi praktický úložný prostor, následovalo ušití větší kapsy, kterou jsem nakonec položil na nosič.Koupil jsem jiný zbytek lina s vnitřní „kobercovou“ stranou (už přesně nevím ale cca 120x200 za 50kč)a ušil dvě velké a hluboké kapsy (kladl jsem důraz na minimální rozšíření zadní části motocyklu). Také tady jsem připojil ozdobný lem s třásněmi,nápisem a ročníkem. Zevnitř jsou brašny vyztuženy.

STUPAČKY

S původními stupačkami jsem nebyl nespokojen,ale byl to „pouze standard“. Když se mi podařilo levně sehnat sušiče na boty s tělem z hliníkové slitiny, nedalo se změně odolat a nenáročnost úpravových prací dala prim změně. Centrální část tvoří závitová tyč (Ć 8) s ozdobnou maticí , mosaznou maticí i různými podložkami.

NOSIČ

Původní nosič byl jen nepříliš povedený,avšak funkční domácí výtvor.Už kvůli tomu,že jeho nízké upevnění na můj vkus až příliš omezovalo funkčnost zadního světla,rozhodl jsem se pro jeho úpravu a po dvou letech sem realizoval úplnou výměnu za výrobek vlastní, celohliníkové konstrukce.

DROBNÉ ZMĚNY

·        kontrolky: Pro níže zmíněné el.zařízení jsem se rozhodl vyrobit kontrolky. Otazník vysel nad tím,kam je umístit, aby byl zachovaný estetický ráz motocyklu. Na kontrolky blinkru jsem použil žlutou a zelené blikací LEDdiody, na brzdové čirou-červeně svítící. Umístění mezi spínací skříňkou a víčkem nádrže je pravděpodobně dočasné a plánuji je přesunout do kapličky mezi tachometr a světlomet, bude ale nutné navrtat díru do krytu světlometu, proto se zdráhám. Momentálně jsou kontrolky odstraněny.

·        brzdové světlo: Protože na nosiči vozím neustále brašnu, rozhodl jsem se nad ní umístit druhé brzdové diodové světlo.Po další úpravě na jeho třífázové spínání (2 stupně zadní a jeden přední brzda) a přidáním kontrolky brzdového doznalo konečné podoby, nutné bylo samozřejmě vyrobit spínač přední brzdy.

·        blinkry:Do bočních blinkrů ze škodovky jsem umístil po 8 vysoce svítivých LEDdiodách. Spínač jsem použil vlastní výroby. LEDky mají nízkou svítivost při slunných dnech,pod mrakem,za šera(prostě při snížené viditelnosti,kdy by signalizace rukou mohla být z bezpečnostního hlediska nedostatečná)…je podle mě vše O.K. Zatím jsem přesvědčen, že nízká svítivost je zapříčiněna použitím blikací LEDky jako přepínače. Dokud nepoužiji k tomuto účelu použitelný přepínač, mnoho se nezmění. Momentálně jsou blinkry odstraněny, dokud nebude přerušovač.

·        předstupačky:Jsou momentálně zdělané,instalovat se dají během 10min,jsou bez přepákování a ještě jsem s nimi nejel, přidělané už ale byly a vše vypadalo funkčně.

·        policajt:stále bojuji s pevností materiálu.

Doslov

Na případné dotazy můžu ihned odpovědět pouze na e-mailové adrese : medwide@centrum.cz