po táboře, tacho 55 700
Takže po návratu z LPT nastala ona megaakce - vyndal sem motor, že vyměnim ty meteoritovy ložiska, protože mě neskutečně štvalo, jakej dělaj randál. Taky byl vytahanej primár jak kšandy a nechtěl sem, aby mě ubrousil nálitky na kártru, tak byla plánovaná i výměna jeho. Motor sem vyndal, rozdělal a zjistil, že i když jezdím od posledního zápisu na odporně drahý TSF, tak je motor zadělanej vod karbonu jak viks. Píst ukázal, že někdo asi zapekl první dva kroužky, protože pod zámkem prvního a drukýho kroužku bylo pěkný zrcátko s napečenou vrstvičkou karbonu. Kroužky měli vůli přes 1mm, válec už taky nic moc. Kupodivu ložiska zkusmo rukou nevykazovaly moc velkou vůli. Ale když už sem je měl nachystaný, tak sem je vyměnil. jinak v motoru všechno zachovalý, nikde nebyly smetený zuby, spojka OK, předchozí majitel asi jezdil dost rozvážně (a to je dobře). Jediný co mě trochu vypeklo byl zalomenej závitník v klice na straně zapalování, zbyly tam tak tři závity, tak sem tam dal šteft na lepidlo, snad to chvíli vydrží. Jinak klika prej OK, říkal pan Havlíček, jenom pístní čep byl KO, myslel sem, že budem muset přelisovat i horní futro v ojnici, ale po zasunutí naolejovanýho novýho čepu nevykazovalo žádný vůle, tak tam mohlo zůstat, stejně je v plánu postupem času výbrus + klika. Jak sem psal, válec není nic moc. Vzhledem k tomu, že jsme plánovali čundr, tak sem výbrus odložil a pouze vyměnil kroužky, abych snížil riziko, že kroužek vyskočí do kanálu a nadělá tam paseku, zapeče se to nebo něco podobnýho prostě. Taky sem vyleštil sací kanál v bloku a dekarbonizoval vše včetně kanálů ve válci, kliku a tak. Při vyndaným motoru mi děda konečně svařil urvanej úchyt levé stupačky. Nakonec sem všechno poskládal zpátky jako lego pro dospělý a ani sem neměl čas to moc testovat, protože do toho ještě zateplujem barák, tak sem to složil, trochu projel a pak už se jelo na čundr.
Takže suma sumárum:
Ložiska v motoru: 2x 6 305 zkl ke spojce, 1x 6 305 skf s gufirkama, na straně k motoru sem je vyloupnul, pod spojkovej koš 6 303 zkl a k sekundárnímu kolečku 6 205 zvl s guferem, taktéž s odkrytovanou stranou do převodovky.
Nový simeringy: čísla už si nepamatuju, všecko černý od fy. Gufero
Novej primár: klasika od firmy ČZ
Nový kroužky: snad od Ahry, ani nevím co je to za výbrus, bral sem s sebou píst, vůle v zámku v normě
Novej pístní čep
Olej 80W 1l
Dekarbonizace vnitřku motoru
Vyleštění sacího kanálu
Těsnění pod hlavu a válec
a taky sem dával novou gumu pod ampérmetr, stará byla potrhaná...