Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jeden cestovatelsky. [Matejj](13.4.2015 17:55:34)
Příspěvků: 17, poslední: 15.4.2015 13:02:0260151.Informace
Ahojte chcem sa opytat na názory mam doma "novu"teda druhu moto ktorú som kúpil 638, motor ide celkom fajn chcem niečo pocestovat po europe tak ma zaujíma či by ste šli do GO motoru alebo normálne cestovali nerád by som aby sa motor ktorý si sam nespravím niekde nevysypal.
Ako sú na tom vaše expedičné stroje keď sa vydávate do sveta.?
Taky bych to nepřeháněl. Zrovna teď renovuju 634, kterou jsem dostal rozebranou a motor jsem nezkoušel. Sundal jsem válce a zkontroloval vůli na ojnicích a pístních čepech. To bylo OK. Ovšem pravý píst byl namontovaný opačně. Tak jsem ho otočil a vyměnil na obou válcích sjeté pístní kroužky. Po sundání vík jsem musel měnit primární řetěz a když jsem to už měl rozebraný, preventivně jsem vyměnil všechna gufera. Víc jsem do toho nevrtal. Nepočítám dekarbonizaci a dopilování jednoho přepouštěcího kanálku zhruba na správný rozměry - blbej odlitek. U motoru 638 bych ti doporučil slícovat kanály. [Ota] (15.4.2015 13:02:02)
bych chtěl vidět 3hod ! zrovna o víkendu jsem do své 350 za 3hod zvládnul dát baterku a vyčistit karb, víc ani prd ! je pravda že jsem při to "koštoval" dvě sedmičky vína a roztápěl grill :-) [dejvV] (15.4.2015 8:50:08)
mickael> Třindu za 3 hodiny snadno, když už jsi zvyklý (děláš to po desáté).
Přesně za 4 a půl hodiny (od pojízdné do pojízdné motorky) jsem zvládl vytáhnout kliku z CB450 když mi dva dny před odjezdem na dovolenou umřela volnoběžka startéru. :-) "Cvičení dělá mistra", proto ty křápy máme :-D
[Deadman] (15.4.2015 0:00:54)
Deadman: tak ty tri hodiny bych si docela pral videt :) jinak ale souhlas... [mickael] (14.4.2015 22:59:44)
kdyz jsem poslouchal motor jednoho drak co jel kolem sveta u sve 639 tak motor pekne septal, jenze od rumuska uz zacal narikat az se v mongolsku utavil,, ale to bylo spatnym servisem pri GO,, lite vidlicky jsou super, uz sem videl dva kose velke, praske na ose a to nemluvi o zapreni sroubovakem toho hlinikovem vehementu pri povolovani kose kdy dojde na utrhnuty koliku a hlavne poradne utazeny motor v ramu, pac pak se muze otrhnout oko v zadny casti na motoru,, kolik toho km chces najet do dvou let? [SESA] (14.4.2015 22:23:45)
... jo a ještě - jediný důvod se v tom preventivně vrtat je NAUČIT SE TO. Na Jawě opravíš cokoliv ve škarpě u cesty. Motor rozpůlíš a složíš za 3 hodiny i s (de)montáží do rámu (od jezdící motorky po jezdící motorku). Musíš ale mít sebou potředné nářadí a přípravky a vědět jak to použít. [Deadman] (14.4.2015 22:21:30)
Jediný preventivní zásah, o kterém bych uvažoval, je výměna plechovách vidliček za lité. Ty plechové mi nejpozději do 20t.km praskly čtyři, litá nikdy ani jedna.
Klika, pokud nevydává hrozné zvuky, nemá cenu generálkovat. Stejně tak měnit ložiska. Klika a ložiska jsou věci, které ti můžou umřít do 4000km nebo taky vydržet dalších 80t.km naprosto nezávisle na tom, zda jsou nové nebo mají už 50t najeto. S klikou a ložiskama je to jako s žárovkou na střídavý proud - pravděpodobnost poruchy vůbec nezávisí na tom jak dlouho dosud fungovala. Tohle prostě je a vždycky bude loterie.
Výbrusem pak nemá smysl se zabývat s ohledem na spolehlivost - ještě zádný 2T motor nepřestal jet na nízkou kompresi. Pojede to ikdyby to už ani neudrželo volnoběh. Naopak čerstvý výbrus je možné za nepříznivých podmínek zadřít.
Spojkou 638 se má smysl zabývat jen když nefunguje. Je jen dobré zkontrolovat zda je řádně utažený unašeč na hřídeli. Pokud je volný ačkoliv matka je zajištěna, jeho drážky na hřídeli se vymlátí. Chce to mít silně utažené a kromě zajišťovací podložky použít i lepidlo na závity. Mám zkušenost že lepidlo drží ikdyž podložka selže. Výměna za spojku z 634/poslední 640 nemá žádný smysl z pohledu spolehlivosti, malá spojka není v ničem spolehlivější, naopak ji snadněji utavíš.
[Deadman] (14.4.2015 22:13:30)
Za mě tedy zkontrolovat (rozebrat složit) a vyměnit případné opotřebované díly a pak to pořádně vyzkoušet než vyjedeš, pokud tedy nejedeš sám pak je to jen na Tobě. Ale dívat se z týdenní dovolené čtyři dny na záda kamaráda nahrbeného nad rozbitým strojem, protože se vyprdl na údržbu a motorku udržuje v ,originálním' stavu je pro mě příliš silná káva. [grošák] (14.4.2015 21:59:00)
Je to spíš otázka důvěry. Jestli z toho nelezou vyloženě podezřelý zvuky, tak bych se v tom nešťoural.
A nakonec součástí cesty je i řešení případných problémů. Přece se předem vědomě neochudíš o ty nejsilnější zážitky :-D
[simp] (14.4.2015 15:36:44)
Já teď řeším podobnou věc. Je mi líto pořád honit Panelku, tak jsem přikoupil 639. Motor trochu zvonil, tak jsem si ho prevntivně kuchnul a zjistil, že klika je chycená, válce taky na výbrus a na převodovce pitting, takže i když všechno funguje, vždycky si to radši sám rozdělám a zkontroluju. [pospa73104179] (14.4.2015 12:15:02)
Bežná motorka kterou máš doma už několik let a opravuješ si ji celou sám tě asi nejmín překvapí . Víš co si na tom dělal víš kdy a co si dělal znáš slabá místa znáš stav opotřebení a umíš si s tím poradit . Protřební materiál jako upadlé šroubky matičky atd nazbíráš v pangejtu . Sadu lanek kus hadice žarovky kus drátu . nařadí případně přípravky na nouzové půlení a objedeš s tím celý svět nejenom evropu . V době mobilů a kurýrních služeb ti případně celý nahradní motor přijde do týdne až na místo kde právě popíjíš s místníma pivko . Když to dotlačíš do jakékoliv klubovny jakéhokoliv motorkářského klubu tak máš místo pod spacák zdarma a s ostatním ti v rámci možností taktéž pomůžou . Maximálně tě pošlou jinam . A nebo si tě ugrilují :-))) [kocourluk] (14.4.2015 11:41:51)
jstefajn:suhlasim to vie nasrať pokiaľ sito porobím a potom ta to neha
niekde na ceste :)
[Matejj] (14.4.2015 8:16:05)
ja bych to nechal pokud to neprojevuje nejaky podezrely zvuky a dobře radi atd - max sundat vika a hlavy a zkouknout stav valcu spojky apod , ale i na to bacha bordel mezi valcama napadanej v motoru prej spolehlivost nezvysuje :-) , dulezity je mit uz něco najeto okolo kominu a ten motor mit trochu "v uchcu" a hlavne to nesmis okolo baraku setrit a pak vyjet a tavit dalnici 4h - musíš tomu davat ceres ještě doma aby se projevilo všechno co jde [milánek] (14.4.2015 8:11:18)
pokud je jen po Evropě, tak jet tak jak motorka je. max bych sundal válce a zjistil v jakém je stavu výbrus, píst, kroužky. vyměnit provozní náplně. zkontrolovat jawí bolístka a můžeš frčet. vyplatí se být na dílně pečlivý, ale rozumně, nepřehánět to, nevyměňovat díly které fungují za nové díly... [dejvV] (14.4.2015 8:10:32)
Já když jsem vždy koupil Jawku tak jsem motor udělal, protože náklady na repas jednoválců jsou vůči možným komplikacím na cestě zanedbatelné, u dvouválce je ta částka teda vyšší. Ale repas na Jawě je hodně jednoduchá a levná záležitost. [Sukin] (14.4.2015 8:02:43)
Hmm. jeden extrémní názor. Druhý je: kupa lidí vyjela na motorce tak, jak ji koupili. A dojeli. Nebo jim pomohl každý venkovský kovář. Byli pak na to docela hrdí. Další argument: přečti si tu každý den o nových zadřených ložiscích, kvalitě nových repasů kliky, nových pístů atd. [jstefajn] (14.4.2015 7:32:19)
ty vol,, abys nedopadl jek jeden drak co vyjel do turecka a tam se musel otocit a dojet snad domu na dvojku se svou 638,,rozhodne vše rozebrat a presvecit se zda je vse ok,, a kdyz chces procestovat a nezazit to opravdove dobrodruzstvi se schaneni nahradnich dli na toz vercajku pri cestovani,tak nesetrit na kvalite :-) hlavne jestli mas velky spojkovy kos,,tak si ho projistotu vymen za overeny malej kos [SESA] (14.4.2015 7:25:09)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19