Příspěvků: 42, poslední: 19.4.2015 8:36:2660172.všechno ostatní
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/olej-dolej-2.-dvoutakty-a-prevodovky-31113.html
[mais]: tak to jsem rád, že má někdo podobnou filozofii. Taky na dálnici a velká zatížení přimazávám
[Vomi]
(19.4.2015 8:36:26)
Vomi: samozřejmě, že to tak je...hlavní výhodu oilmasteru spatřuju v tom, že motorka po celodenním poskakování nebyla ulitá olejem a byla schopná hned rozumě pracovat (už z ní mám spíš statickou ukázku v garáži). Když bych jezdil dneska bez oilmastera, tak bych 638 mazal následujícím způsobem:
jízdy po městě 1:60, jízdy kombinované něco kolem 1:50 a jízda po dálnici max 1:40
[mais]
(18.4.2015 22:49:32)
ED250: opravdu veříš, že když ten motor budeš držet "u huby" na 1:60 že to vydrží? sam rikas, ze krosky se mazou 1:30... ano, 593 to vydrží, ale na úkor zkrácení životnosti a mozna to bude kruté zkrácení... nařízení ministerstva dopravy je hnusný, budto přímaz nebo takovej ničivej poměr
[krf]
(17.4.2015 16:29:57)
Potvrzuji zkušenost z447 s oilmasterem Mikuni na 640. Při mém obvyklém stylu jízdy, kdy sice jezdím stovkou, když to jde, ale málokdy akceleruji na plný plyn, čerpadlo dávkuje v poměru cca. 1:65. Ovšem když se jede stylem brzda plyn, pořád plnej, tak je v nádržce pěkný vír:-)
[Ota]
(17.4.2015 12:28:41)
Vomi: ano, máme zkušenosti a odpovídají níže napsanému. Když jsem hodně šetřil a udržoval konstantní 70-ku (=jen nepatrně pootevřený plyn na 4-ku), tak z nádržky Posilube vzhledem ke spotřebě benzínu skoro neubývalo; když jezdím jak jezdím teď - tedy skoro furt plnej - tak a) za motorkou se hulí jak za parní lokomotivou (jen prvních pár km, než se motor pořádně prohřeje b) nádržku Posilube nutno doplňovat mnohem častěji než v předchozím případě. Nevěřící Tomášové (ale třeba i Standové či Květoslavové..) si mohou odpojit hadičku čerpadla, ručně točit plastovým kolečkem a zkoumat rozdíly v dodávce motorpaláckého čerpadla na jeden zdvih pístku při různém otočení kladky (= různé otevření plynu) a zjistí, že jsou značné (dílenká příručka udává tuším 1:120 na volnoběh a 1:20 při plnym knedlíku). Závěr: kdo jezdí prdla-prdla, tak s posilube/oilmasterem olej ušetří; kdo zná jen 2 polohy plynu, tak naopak bude mít spotřebu oleje vyšší než kdyby jezdil na mix 1:33; ovšem k motoru je mázání čerpadlem v závislosti na otáčkách a zatížení šetrnější a o to tu (pominu-li uživatelský komfort) jde především.
[z477]
(17.4.2015 9:21:12)
Ostrý 2t motokrosy nynější doby mají předepsáno 1:30.
[ED250]
(17.4.2015 9:12:03)
Přesně tak, nároky na mazání 2T motorů rostou se zatížením. Je to popsáno v nějaký z těch dvoutaktních biblí. Mazání premixem do nádrže je kompromisní a je spočítáno z předpokládaného zatížení během provozu. To je ten důvod, proč se u 2T obecně doporučuje střídat jízdní režimy, aby se motor po velkém zatížení domazal přemazaným režimem nižších otáček. Proč mají krosky předepsaný poměr mazání třeba 1:23, protože je motor naprostou většinu času v plném zatížení. Jestli jawu umaže 1:60 při dlouhodobém plném zatížení je otázkou, ale určitě se s tímhle režimem běžně v provozu nepočítá. Každopádně jsem si vždycky myslel, že oilmaster olej šetří, ale v okamžiku kdy se jede furt plnej by měl naopak vzít oleje víc. Máte nékdo zkušenost?
[Vomi]
(17.4.2015 8:56:35)
1:33 - přesně tak 3 %. Má to i praktický aspekt práce s kulatými čísly při odměřování objemu. 3 deci do 10 litrů, 4 a půl deci do 15 litrů, 9 deci do 30 litrů atd... a poměrově to vychází na 1:33 :-)
[pavel.paja]
(17.4.2015 7:56:15)
Tak se podívej na oilmastery v jaké průměru mažou.
[ED250]
(17.4.2015 7:53:28)
ed250... 1:60 ne kvuli tomu že to tomu motoru neublíží, ale aby to prošlo papírama. Německý automobilní totalitní průmysl přišel léty na to, že minimum maziva ve 2T jsou hraniční 2% (1:50)
a kde se vzal divný 1:33? to jsou blbé 3% oleje, 25 jsou 4% a 20 je 5% oleje v palivu...
[krf]
(17.4.2015 6:08:28)
Kosťa: to právě ne, 2T s rostoucíma otáčkama a výkonem potřebuje víc oleje (větší poměr), proto poserové můžou mazat míň
[xTas]
(17.4.2015 0:38:52)
vono je to i o tom, jak jezdíme. Já jezdím dost řežbu, takže i když mažu oilmasterem 1:90 a teče mi tam 8-10 litrů na 100 km, tak v motoru je oleje stejně jako u výměnkáře-spořínka, který jezdí za 3,5 a maže 1:33...
[Kosťa]
(16.4.2015 15:52:39)
[Milos634]: tak nevím, jedině, že by při vysokých otáčkách byl už znát vliv velké viskozity toho oleje a tudíž trošku většího odporu vůči pohybu - jawy sice točí relativně malé otáčky oproti novým strojům, ale mají zase velké zdvihy a tedy střední pístové rychlosti nejsou zdaleka tak slimejší jak si myslíme. Ale to bych věštil z koule. To že je na lahvi SAE 40-50 ve mě nevyvolává moc důvěru, protože to vypadá, že ani výrobce neví, jaká viskozita v té flašce opravdu je. Třeba se ti do flašky omylem zatoulalo pár lžic asfaltu :) Obvyklá viskozita olejů 2T je SAE 30 nebo 40 viz článek výše nebo flašky běžných olejů. Každopádně jestli jsem dobře pochopil, tak ti motorky v kopci povadly, ale nezadřel jsi ne? A tedy olej stále plnil svoji funkci, která plyne z jeho specifikace. Mě ani API TA motorku nezvadlo, ale i API TA má nějaký rozsah, takže se to srovnávat přímo nedá. Jinak plně chápu ED250 s tím, že se mu líbí jak motorka nekouří a maže syntetikou. Já také mažu LAVIO a to, že má nižší kouřivost je pro mě taky důležitá vlastnost - jezním dost v hustě obydlených oblastech a nechci provokovat. Jinak třeba v Norsku a Švédsku jezdí stovky Jaw a všichni tam mažou výhradně plnou syntetikou (ono není lehké tam sehnat cokoli "horšího"). Abych to shrnul, tam mažou plnou syntetiku, u nás mažeme polosyntetiky, levné minerály, 4T oleje a v rusku mažou máslem a všem nám to jezdí. Sucháč objel svět a během cesty střídal vše od převoďáku, motorováku do aut až po plnou syntetiku MAXXIMA a jak ten motor šlape
[Vomi]
(16.4.2015 15:31:10)
Kdyby někdo měl zájem, tak ať si pročte mou sérii olejových dotazů.Řešil jsem poměr i oleje xx krát :)
[DavidČZ]
(16.4.2015 15:23:11)
DavidČZ: Dlouhodobým výzkumem; 1:34 bylo málo, 1:32 moc. :-)
Na stojanech Special-mix to míchalo dokonce 1:33,5 - a to si nedělám prdel.
[charlie.vlcak]
(16.4.2015 15:06:39)
Věděl by někdo odkud se vzal ten poměr 1:33 na futro ?
[DavidČZ]
(16.4.2015 14:56:34)
co píše Vomi je pravda. je úplně jedno čím namažete, hlavně hodně (tedy správně). pokud je v motorce něco v prdeli tak se to posere, ale špatným olejem to není nikdy. na 640 používám oilmaster a leju co mám zrovna po ruce, nejčastěji motorák 10W40 + na celou nádrž dávám odhadem 1dc oleje aby se mě nevydíralo šoupátko v karbu. kolik má najeto, nevím už 3 roky neukazuje počítadlo km, je kouslé na 38tis :-)
[dejvV]
(16.4.2015 14:25:45)
[Milos634]: To je zvláštní zjištění, já mám několikerou osobní zkušenost s Jawou 250, kterou jsem tu psal už několikrát: naložená motorka (posledně i PAVem) na 3 týdny, okolní teplota 35+°C, prudká dlouhá stoupání na jedničku nebo dvojku vytočenou dlouhodobě "do červena" a mazání tím, co se po cestě dalo koupit - v Albánii posledně dokonce olej API TA - a motor nejevil žádné známky vadnutí. Po namazání předraženou syntetikou z benzínky u dálnice v Rakousku žádná změna. Teď v září na soutěži Ve stopě zlínské šestidenní jsem v bahnitém rozježděném úseku asi půl hodiny vpodstatě stál na místě motor stále v plných otáčkách a já se vedle motorky snažil svými silami alespoň trošku pomoct v pohybu kupředu (asi 200m trvalo přes půl hodiny, takže chlazení náporem vzduchu se neuskutečnilo). To jsem měl tedy namazáno domácím LAVIem. Prostě co se snažím říct je to, že z mých zkušeností na tom oleji fakt nezáleží, i při takovýchto dá se říci nestandatních podmínkách provozu. To že jiné motory tohle nevydrží jasně indikuje, že je tam nějaký zádrhel daný nastavením, použitým materiálem nebo špatnými vůlemi (to vše za předpokladu přítomnosti oleje v předepsaném poměru). Toť moje zkušenosti a osobní názor
[Vomi]
(16.4.2015 13:46:11)
Wiku: do čtyřtaktu Honda z sedmdesátých let někteří taky lejou 2T olej - má to nahrazovat olovo, které v dnešním benzínu není, ale ten poměr je menší než 1/50.
Ale co jsem kdy rozebral jakej motor, tak i všechny ty slavný srágory na odstranění karbonu jsou na prd, karbon tam byl vždycky - u motorů s karburátorem. Vstřikování si hlidá líp směs ve volnoběhu a tak motory bejvaj čistší.
[70CB750]
(16.4.2015 13:15:16)
Však i pro motor 638 udává dílenská příručka z r. 2001 pro olej Mogul TS v záběhu poměr 1:50 a po záběhu 1:60. Zabíhám v tomto poměru nyní na TSF 639 a motor neprotestuje.
[Ota]
(16.4.2015 12:36:39)
dávám API-TC, co seženu za dobrej peníz, 1:40, na všechno (bronz, jehly), hlavně v tom nehledat sračky ...
[radar]
(16.4.2015 12:14:20)
Jo, i s bronzí. Já jsem nikdy více oleje nedával. Jen v záběhu. První nádrž po GO 1:25, druhá 1:33 a třetí a stovky dalších 1:40.
[ED250]
(16.4.2015 11:02:24)
ED250: posledni prirucky na panelky udavaji dokonce 1:40, ne?
[Bakoun]
(16.4.2015 10:37:43)
Třeba vodník 593 ve verzi bez čerpadla měl psáno Mogul TS či Catrol TTS v poměru 1:60.
[ED250]
(16.4.2015 9:34:52)
Je třeba si taky uvědomit, že výrobci třeba časem i přepsali příručky. Přece jen vznikaly v době, kdy na trhu bylo to, co bylo. S lepšími oleji se tedy může dávkovat méně a nemá to vliv na nic (nemluvím o bronzovém futru, ale jehlách v horním oku).
[jaw250]
(16.4.2015 9:19:35)
Ja som M2T prestal používať po tom, ako som si na viacerých motorkách všimol že pri dlhom stúpaní vadne motor. Na normálny 2T olej to nehúli a nezačne po dlhej záťaži vadnúť. A bolo jedno či to bola babetta, simson, fichtel, 175, 250, 350...
Pomer si nevymýšľam a dávam koľko udáva výrobca motorky.
[Milos634]
(16.4.2015 9:01:40)
Mažu léta panelku s bronzí (dole klec s jehlami) plnou syntetikou v poměru 1:40. Olej mám mírně pod 200kč za litr. Souhlas, je to o něco dražší, ale koncové tlumiče ve výfucích jsem měl venku jen jednou a ve finiši byly špinavé jen jejich konce od prachu co se točí za motorkou a hlavu jsem za 35 000Km neměl dole ani jednou. Taky se mi líbí, že motor skoro nekouří ani za studena.
[ED250]
(16.4.2015 8:38:31)
Jer 250: přesně tak, dělat vědu z mazání strojů, jako je kývačka fichtl atd je směšné.
[Sukin]
(16.4.2015 6:23:50)
Ono to stejně nemá žádnou cenu. Protože logika, že když je to staré, tak do toho mužu nalít nový olej v daleko menším množství než bych měl, tak ta tu bude pořád...když jsem byl mladší, tak jsme blbli na fichtlech, na kejvačkách atd., olej jsme tam lili od oka (kdo by se zdržoval s poměrem co?). M6AD, M2T, do sekaček, PP90, prostě co bylo po ruce atd., kolikrát jsme ani benzín nepotřebovali, v garáži se našla nějaká náhrada :-). Nikdy jsme nic nezadřeli a kdybyste viděli jak si pozdější majitelé těch strojů pochvalovali jak parádně jezdí...Takže dotazy jak a čím mazat mi vždycky roztáhnou hubu od ucha k uchu...hlavně když se někdo snaží ušetřit 5 kč na 100 kilometrech za cenu zadřeného motoru...
[Jer 250]
(15.4.2015 20:55:27)
jaw250: například jawácká červeň už tu dlouho nebyla.
[Wiku]
(15.4.2015 20:55:11)
zas na druhou stranu, o čem by se debatovalo, nebýt těch nešťastných olejů :-)
[jaw250]
(15.4.2015 20:42:36)
Tak já jenom doufám, že s olejem tu bude do Vánoc pokoj..a pak už jen upozornění na slevové akce ;o)
[mais]
(15.4.2015 20:37:36)
Bez oleje to prostě nepojede,kdo kupuje drahý olej a myslí si,že to může ošidit 1 :50 -1 : 75 na konec zjistí,že motor nemá patřičnou kompresy z důvodu utěsnění a ložiska jsou taky na suchu.Po letitých zkušenostech v lese s motorovou pilou tohle vím už 30 let a už jsem to i několikrát psal.Dloholeté pozitivní zkušenosti s M6A,těch za mnou jsem se neptal.
[Pucfol]
(15.4.2015 20:25:04)
JASO (Japanese Standards Organisation) - shrnuje schopnost mazání, vzhledem ke kouřivosti
API (American Petroleum Institute) - olej se zkouší na daném typu motoru. Vím, že API TC se zkouší na motoru Yamaha CE50S. V podstatě je to nic neříkající klasifikace pro natvdlé američany.
Nejvíc řekne ISO, ze kterého lze rozklíčovat mechanické vlastnosti oleje.
jinak standardů je mnohem více
[jawarmaniak]
(15.4.2015 18:47:14)
Škoda, že nenapsal, včem se liší jednotlivé třídy API nebo JASO. To rozdělení co uvedl mi o oleji přijde nicneříkající. Proč by měl mít fichtl menší naroky na olej než 350?
[Honza (Js)]
(15.4.2015 18:35:42)
wiku: Detergenty a disperzanty se dnes dávají do všeho, ale tady záleží na typu karbonu. Pokud je mazlavý a měkký, tak to pomůže. Ale pokud je již vypálený, pak ne. Jinak bych do 4T nedával víc, jak 1:100.
[jawarmaniak]
(15.4.2015 18:26:49)
Pro kývačky a panelky plně dostačují oleje třídy api-tb.
[DavidČZ]
(15.4.2015 18:26:40)
Otázka do pranice: Všechny 2T oleje obsahují aditiva rozpouštějící karbonové úsady (na pixlách to tvrdí výrobci). Když rozeberu starý čtyřtakt, bývá ve spalováku a na ventilech docela tlustá vrstva karbonu. Když naliju 2T olej v rozumném poměru 1:50 do čtyřktaktu, rozpustí to karbun vzniklý při práci čtyřtaktního motoru? Neřešme situaci, že uvolněný karbon ucpe katík, to je věc jiná :-)
[Wiku]
(15.4.2015 18:21:12)
konečně bude na něco odkaz, až zase nekdo bude rýpat rypáčkem v olejích :c)
jinak m2t api-tb není jen do 200ccm :-) litrový dederén to umaže taky a po 100000 netřeba dekarbonizovat, ani výfuk nezhnil :c)))
[krf]
(15.4.2015 16:41:17)
Jupí! Ovšem konsilium složené z místních odborníků už dávno tvrdí totéž co v odkazovaném článku, takže na m.cz objevili nový světadíl..tuším že Ameriku :)
[z477]
(15.4.2015 15:56:11)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19