Příspěvků: 11, poslední: 20.4.2015 15:10:4460203.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Ahoj, mám dotaz na někoho, kdo rozumí dobře karburátorům.
Mám na jedné moto tenhle karbec http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1224 a vrtá mi něco v hlavě. Na obrázku je vidět, že ze strany od filtru jsou 2 mosazné trbičky (česky se tomu říká vzdušníky??), které vedou vzduch do nějakých pomocných systémů. Jeden kanál jde bokem k vedlejší trysce a k šroubu bohatosti volnoběhu a druhý jde přímo směrem k emulzní trubici nad HT. Divné je, že je tento kanál zaslepenej (neprůchozí). Od spodu je HT, zašroubovaná v nějaké emulzní trubici a nad tím je zalisovaná "trubička" (needle jet), která zasahuje do šoupátkové komory a z vrchu se do ní zasouvá jehla. Právě tahle trubička, ač je na správné pozici, zaslepí ten přímý vzduchový kanál. Je to univerzální tělo karbecu, kde zrovna tady je to tak může být, nebo se k emulzní trubici musí vždy i bokem přivádět vzduch a je to zmetek?
Jinak karbec funguje realtivně dobře na svá léta, ale nemůžu vyloučit nějaké tuningy "puberťáků", kterých se na tomhle stroji vystřídalo až moc...
Díky za názory.
Jet Needle to je ta trubicka s dirkama, do ktere se strka jehla, presne jak pisete. Efekt je popsan na tomto obrazku http://www.dansmc.com/carb_jet_usage1.jpg .
Mikuni tim nahrazuje prechod mezi volnobeznoutryskou a hlavni, aby nedoslo k propadu dodavky benzinu a tim ochuzeni smesi nekde k 5-10% plynu.
DellOrto v podstate dirky v trubici nepotrebuje, ma pomocnou trysku. Ale taky to tam davaji. Ale oproti Mikuni, kde direk ja jak nasrano, u DellOrta jsem videl direk malo 1 - 5.
U Jikovu pomozna tryska spis funguje jako system dodatecneho mazani, jinak si neumim visvetlit, proc by nekdo v rezimu po meste na kousilicek plynu chtel, aby motorka predevsim skala, cukala, vstekala se, a zrala jako krava. Mozna se to neuchladilo v pytli za nakladakem na kousek plynu, tak to takhle zlepsili. U 640 se mi motorka vyrazne sklidnila po pouziti PT 68 misto 72.
A jak ukazuje Bakoun, ono se to krapet hur ladi, pokud ti do toho keza PT )=>>. Asi clovek zvykli na Mikuni nepochopil ....
[Havlis]
(20.4.2015 15:10:44)
Ota: jj, Havlis to na svych strankach popisoval, ten muj ale nema ani tu 72 pomocno trysku. Ma jen HT a volnobeznou trysku. Je to cely takovy bastl
Mam na fekalovi velkou 24mm kopii Mikuni karbce a tam je tzv. Power jet tryska vyvedena primo z plovakovky. Ale podle umisteni funguje jen ve vysokych otackach. U Jikovu mi princip funkce prijde podobny, jen to bude fungovat v jinych otackach.
[Bakoun]
(20.4.2015 13:41:57)
Bakoun: Tenhle rozdíl už kdysi popisoval Havlis. U některých typů (číselných označení) Jikovů ta trubička má zaslepené vyústění. Osobně by mě zajímala její funkce. Můj tip je obohacení směsi při plném otevření plynu.
[Ota]
(20.4.2015 9:32:11)
Třeba ten jeden vzdušník vede k "pomocnému" systému něco jako mají Jikovy (jak je ta 72 tryska). Nebo je to okleštěná/nepovedená verze. Já mám doma jeden podivný Jikov: http://bakoun.rajce.idnes.cz/Karbce_-_porovnani/#IMG_6951.jpg Tady mu např. chybí ta trubička nahoře na těle karbce. A rozdíl mezi tímhle "zmršeným" a tím "plnokrevným" jízdně moc nepozoruju...
[Bakoun]
(19.4.2015 0:09:17)
Jj, DO má rozdílné emuzlní trubice pro 2T a 4T. Jestli je to "univerzální" karbec, tak se 2t oproti 4t může lišit jinou emulzní trubicí a zaslepením toho kanálku...
[Bakoun]
(19.4.2015 0:01:42)
Deadman: Už nevím se kterým ladičem pionýrů jsem to probíral, ale například Dell Orto má dva typy emulzních trubic - s dírkami a bez dírek. Jeden typ pro 4T a druhý pro 2T motory.
[Wiku]
(18.4.2015 22:16:50)
U většiny karburátorů je komínek (zašroubovaný) vrtaný naskrz - má spostu tenkých dírek (asi 0.5mm) kterými přichází vzduch co probublává benzínem v komínku. Už jsem ale viděl i očizené verze, kde je v odlitku místo na kanálek, ale není vůbec vrtaný a komínek zcela postrádá probublávací díry. Zatím jsem to viděl jen na Ukrajinských druhovýrobních karburátorech, nikdy ne na slušných (Keihin, Mikuni). Jelikož název webu zní jako eshop s druhovýrobními díly na už takhle dost pochybnou značku Hyošunt, nebyl bych překvapen.
[Deadman]
(18.4.2015 21:29:29)
tak všechno je jinak a jak má být. nějak jsem si nevšimnul, že na té jehlové trysce je zmenšený vnější průměr a vzduch se tam dostane. Benzínem jsem to prostříknul...
[agent]
(18.4.2015 18:44:06)
Mmch jsi si jistej že je to neprůchozí? Může tem bejt jen nějaká štěrbina kterou nevidíš ale vzduch tam proleze
[Hlade]
(18.4.2015 18:36:12)
No pokud k tý trubici nejde vzduch tak to není emulzní trubice. Je to místo kde se má "předmíchat" benzín se vzduchem aby se v difuzoru nahoře líp rozmíchal. Je to divný, ovšem jestli to tak chodí tak bych do toho nenimral. Hodně by to změnilo tlakový poměry v karburátoru a tím i směs uplně všude.
[Hlade]
(18.4.2015 18:21:39)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19