Příspěvků: 6, poslední: 20.4.2015 9:24:1760209.Informace
Ahoj, dávám dohromady motor na panelku a měnil jsem jeden pár kol v převodovce. Jaká se vám osvědčila spolehlivá kontrola vůlí předlohové hřídele a řadících vidliček? dočkal píše něco o tom že se to má zkoušet rukou, ale nevím jestli je to úplně exaktní.
Ještě jsem se chtěl zeptat jaké máte zkušenosti se slovenskými ložisky ZVL. Dík všem za odpovědi
Vůli na předloze zkoušej jen s namontovanou předlohou. Pak si motor polož na bok, spojkovou stranou nahoru, a chceš-li znát vůli víceméně přesně, polož přes kartery ocelové pravítko, o něj zapři šupleru a hloubkoměrem změř vůli. Vůli vidliček pak zkontroluješ už na motoru s kompletně sestavenou převodovkou s vymezenou předlohou metodou, co popsal Jer 250 + Dočkal - v při zařazené 1 a 4 se nesmí vidličky opírat o konce drážek v kulise.
[Ota]
(20.4.2015 9:24:17)
Takže tam mám dát ložiska, sestavit samotnou převodovku, sešroubovat kartery nanečisto a vyzkoušet to prostě jen citem
[Tomáš]
(19.4.2015 21:20:04)
shock: V Číně se vyrábějí ložiska všech značek. Některé i se souhlasem vlastníka značky :-)
[Deadman]
(19.4.2015 19:51:28)
Někde jsem slyšel že ZVL vyrábí v číně proto radši kupuji ZKL.
[shock]
(19.4.2015 19:18:41)
ZVL mne nikdy nezradily.
[maspe]
(19.4.2015 14:35:08)
Tak axiální vůli předlohové hřídele změříš šuplerou a ten zbytek vyzkoušíš normálně rukou skrz díru na kulisu. Jde tam jen o to, aby se kola točila volně a žádná vidlička nebyla na kolo silou natlačená, tedy vidličky musí mít v drážkách kol nějakou minimální vůli. Vůli...spíš se o to prostě nesmí silou opírat, protože jinak by se vidlička vyhřála, vydřela a nedořazovalo by to rychlosti, ty by potom vyskakovaly atd. Při nekterém kvaltu tam vyložině nemusí být vůle, ale musí se to točit volně. Pokud by to bylo hodně silou opřené, tak vidličku ohnout dle potřeby.
ZVL je takový standard. Žádná extra kvalita, ale do jawy to bohatě stačí. Ale bude to něco jako s olejem, jeden maže tím a tolik, druhý to zase zatracuje...
[Jer 250]
(19.4.2015 14:29:43)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19