Příspěvků: 21, poslední: 23.4.2015 13:05:3060221.Veteráni
Zdravím, po rozebrání motoru jsem zjistil, že chybí středicí kolíky u válců. Předpokládám, že by bylo dobré je tam dodat. Nebo nutné nejsou? Díval jsem se do seznamu náhradních dílů 640 a tam vyobrazené nebyly. Díky.
Ještě bych se přidal s dotazem, zda byste udělali při částečné Go i výbrus. Měním kliku a převodovku za lepší a válce už by taky chtěly výbrus, ale momentálně na všechno nemám peníze, takže bych je zatím radši nechal, protože pořád startuje i drží volnoběh. Vůle kroužků ve válci je cca 2mm a honování už není vidět. Osobně bych to nechal, ale zase mám strach, aby píst nepraskl a nezničila se i klika.
no, já ty díry ve válcích využívám - když lícuju kanály, tak si tam dám kolík a vyvrtám polohu pro aretaci, abych to neslícoval a pak to nedal jinak. Pravda je, že u 638 motoru je tato akce dost k ničemu, protože tak si to usadí příruba karburátoru a není kam s tím hejbat.
[Kosťa]
(23.4.2015 13:05:30)
radar: Jo, ten nahoře vpravo. Na motoru 632 ani 638 není.
[Ota]
(21.4.2015 23:42:21)
Fotku nemám, ale ta díra je vpředu. Už to neřešte, kolík tam dávat nebudu a hotovo...
[pospa73104179]
(21.4.2015 19:51:19)
Jak už zde zaznělo, středící kolík u motoru 638 nikdy nebyl. Ostatně nebyl ani u novějších motorů 634 (resp. série 632), kde ani nelze polohu válců zajistit utažením rozdvojky, jak u motoru 638.
[Ota]
(21.4.2015 12:50:16)
pospa73104179: U motoru kterej má karburátor přišroubovanej do kartéru a sací kanál se větví v něm je to v pořádku stejně tak jako u jednoválců. Tady je to prostě jinak.
[Hlade]
(21.4.2015 12:45:33)
No já tam tu díru mám a z jinejch motorů jsem zvyklej, že tam bývá, tak proto se ptám.
[pospa73104179]
(21.4.2015 8:56:19)
Deadman: Pravděpodobně to za ni středili do přípravků ve výrobě (ne moc úspěšně)
[Hlade]
(21.4.2015 6:30:13)
Hlade: Jednou jsem to dotahování otočil- nejdřív válce, pak rozdvojku. Ne a ne to seřídit. To byl zvuk, jako když jede příborník ze schodů..
[Michi]
(21.4.2015 1:39:17)
...kromě toho že v karterech 638 obvykle ani není díra, do které by se dal kolík zapíchnout. Ano, ve válcích je, nikdy mě nenapadlo, k čemu.
[Deadman]
(21.4.2015 1:30:44)
Naprostej nesmysl, na osmičkovým motoru nemaj kolíky co dělat. Natočení válců zajišťuje rozdvojka karburátoru. Proto jí je taky nutný utáhnout dřív než utáhneš svorníky válců.
[Hlade]
(20.4.2015 21:53:57)
pračlověk => Neptal jsem se na definici Go. Nejsem blbec a vím, co to znamená, ale použil jsem to jako zažitej výraz pro "dání motoru do cajku". Takže díky za příspěvek.
[pospa73104179]
(20.4.2015 21:05:56)
Měřil jsem ho cca 20mm od horního okraje. U levého předního šteftu pro válec je díra pro středicí kolík. No to je jedno, dávat ho nebudu.
[pospa73104179]
(20.4.2015 21:02:13)
Nejdříve bych si ujasnil, co znamená tzv. GO - tedy generální oprava. Znamená to celková nebo úplná. Z toho je zřejmé, že "částečná generální (úplná) oprava" je holý nesmysl. :D
[pračlověk]
(20.4.2015 21:00:01)
mohl jsi k tem fotkam hodit i fotku s tim krouzkem,co ma vuli 2mm.kde jsi tuto miru nameril?nevim o zadnem koliku,ktery by mel aretovat polohu valce vuci kartru
[Gunsmith]
(20.4.2015 20:58:17)
Já mluvil o kolíku, který zajišťuje polohu válce na karteru. Výbrus by měl bý asi první, takže i kdyby se válce vyklepaly, tak snad by potom ještě nějaký výbrus vyšel. Takže výbrus zatím odložím. Díky.
[pospa73104179]
(20.4.2015 20:49:40)
638 má vepředu obrovský středící kolík a tím je středové čelo kliky. Doporučuji plné, pokud ho ještě nikdo nevyměnil. Zadní středící kolík je více než vhodný, mohl bys mít převodové hřídele šejdrem, ikdyž maximálně o milimetr na takové délce.
Výbrus má smysl, až tě bude srát klepání volných pístu. Žádná destrukce nehrozí, na vyběhané válce tenhle motor umřít nemůže.
[Deadman]
(20.4.2015 20:43:47)
2mm už jsou dost. Ale stačí ti koupit jeden kroužek abys to vyzkoušel, pak kdyžtak dokoupíš..
[Laurel]
(20.4.2015 20:39:45)
OK, takže na kolíky asi kašlu. Nové kroužky se mi moc dávat nechce. Myslim, že by se na hladkým válci špatně zajížděli a možná by to potom bylo ještě horší. Nehledě na to, že taky nejsou zas tak levný na to, abych je tam dal a pak zjistil, že stejně budu dělat výbrus :D Spíš se bojim tej destrukce. Z motokrosu jsem zvyklej tyhle věci hodně hlídat, protože tam je destrukce potom celkem nevyhnutelná...
[pospa73104179]
(20.4.2015 20:29:10)
středicí kolíky jsou dobré, ale úplně nutné nejsou, jen je dobré dobře usadit válce
Píst nepraskne s vyjetým válcem. Vůle 2mm je dost, ale prve bych vzal válce a zkusil vůli s novým kroužkem, případně jen překroužkoval - třeba zjistíš že s novým kroužkem máš vůli 0,6mm.
Když bude válec vylítaný, bude zvonit, bude mít horší kompresi, ale pojede.Destrukci motoru by to přivodit nemělo, jelikož to automaticky znamená horší výkon, tedy nižší zatížení motoru.
[maspe]
(20.4.2015 20:21:41)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19