Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 29, poslední: 24.4.2015 9:47:5660223.Tuning a přestavby
Ahoj, co říkáte na nápad osadit kejvu "moderní" vidlicí s přední kotoučovou brzdou? Ne, ještě mne nekamenujte, chci to pro dítě a nechci, aby se mi zmrzačilo na motu s nedostatečnými brzdami. Navíc kejv bylo vyrobeno hodně přes milion, tak ta moje tu úpravu přežije. Dává Jawa potvrzení na takovou úpravu? Dík za odpovědi.
Měl jsem 360tku s vidlema z 638 a bubnem a stabilita motorky se zlepšila o 100% a stala se z toho motorka použitelná v provozu. Věřim že s kotoučovkou by to bylo super. [Dawid] (24.4.2015 9:47:56)
Debata se maličko odklonila, ale asi bude stačit dvouklíčový buben z 634-8. Psal jsem do jawy a potvrzení mi na kotoučovku nedají. Někde na webu jsem našel, že pár lidí má ten kotouč, ale na stk musí měnit za buben, protože na stk dělají problémy, místo, aby byli rádi, že se na těch old strojích dá jet bezpečně. [Jimbo] (23.4.2015 15:20:04)
Vomi: tam mi taky lepili kejvu a nepřišlo mi to nějak extrémně tvrdý, holt ti třeba dali jinou směs..jestli to tam je nebo není netuším, naposledy jsem něco nechal lepit před lety.. [mais] (22.4.2015 11:30:29)
Mais: Lepili mi to ve ferodu v ulici U Radbuzy. Uz to tam ale tuším neni [Vomi] (22.4.2015 8:14:06)
Vomi: kde ti dělali obložení? [mais] (22.4.2015 7:31:12)
Oprava: Obložení neubývá [Vomi] (22.4.2015 7:10:12)
Mě na výbér nedali nebo jsem se asi měl ozvat. Mám podezření, že tam mám to nejtvrdší obložení, který počítá s hydraulickou rukou či co.. Má najeto 25000km a vůbec nezbývá. Jinak otázka do placu: Co na zvýšený brzdný účinek dvouklíče říká uložení v krku řízení? [Vomi] (22.4.2015 7:09:28)
ED250: sériák ano. Já mám panelkový buben a dvouklíč.
Vomi: netuším co je to zač. Prostě jsem řekl, že chci něco měkčího než co lepí na běžné čelistě. Brzdí to líp než předchozí čelistě s obyčejným obložením a nepíská to.
[Wiku] (21.4.2015 20:27:52)
Dá se firmám nadiktovat tvrdost obložení. Měkké obložení jsem měl na péráku a musím se přiznat, že jsem se brzd doslova bál. Zvláště zadní se ráda kousala. Muselo se hrozně citlivě dávkovat síla na pedál. Brzy se dostavil smyk. Lepil jsem si to sám a bylo to obložení na pásové brzdy jeřábů. :-) [ED250] (21.4.2015 20:04:23)
Wiku: Mohl bys prosím specifikovat měkčí obložení? Já mám nalepené nové obložení a je hodně tvrdé a jsou v něm asi nějaké tvrdé částice, protože po otevření bubnu jsem byl zděšen jaké se tam objevily rýhy [Vomi] (21.4.2015 19:46:25)
A co takhle upravit brzdové pakny? pokud se zkrátí úběžná pakna cca o 2cm (samozřejmě tím zkrácením myslím zkrácení brzdového obložení)tak se brzdný účinek o dost zvýší! Tato úprava se dělala na sportovních strojích! [Uďa] (21.4.2015 19:29:05)
Pionýr má jednoklíčovou brzdu. [ED250] (21.4.2015 19:23:14)
Do dvouklíče na mustanga jsem si nechal nalepit měkčí brzdové obložení. Brzdí to jako kdejaká kotoučovka, jen přední guma byla po roce na odpis. [Wiku] (21.4.2015 18:21:40)
Sta��í pilník. Válcový nálitek zkrácen a naproti nabroušené plošky zapadnou do obdélníku v šavli panelky. To je ale málo na udržení rekace. Originální záchyt taky zkrácen a propilován tak, že zapadne přesně do návarku co drží vzpěry blatníku. Je to tam na milimetry, ale vejde se to tam. [ED250] (21.4.2015 17:28:45)
ED250: Jak jsi vyřešil záchyt reakce? [Honza (Js)] (21.4.2015 16:06:10)
Dvouklíč bohatě stačí. Po dobrém seřízení přední kolo uhvizduje i na suchém asfaltu. Brzda z 638 jí podle mne sluší nejvíc. http://ed250.rajce.idnes.cz/S_Jawou_po_strechach_Alp%2C_aneb_vysokohorska_turistika_na_sestnactkach_kolech.._o/#P7180008.JPG [ED250] (21.4.2015 14:09:57)
Stáčelo se to vypletený, takže v tom by být problém neměl. Budu si s tím muset teda ještě pořádně pohrát. [Laurel] (21.4.2015 12:09:27)
Mám dvouklíč na panelce brzdný účinek je opravdu o dost lepší, ale pouze za předpokladu, že je to dobře seřízené a vše je v dobrém stavu. Teď mám stejný problém jako Laurel a nevím čím to je. ABS efekt nemám, ale když to seřídím na brzdný účinek tak mi brzda přibržďuje pořád. Zatím jsem to neseřídil pořádně, protože i když to relativně dobře brzdí dopředu, dozadu mi to nebrzdí vůbec - při zastavení v kopci s naloženou motorkou mám problém nepopojet dozadu... musím to celé zrepasovat a pořádně nastavit [Vomi] (21.4.2015 12:02:46)
..a navíc panelkové štíty i bubny byly dvojího provedení - štít přesazený přes buben / štít zapuštěný do bubnu (starší provedení, podobně jako u kývaček), takže při shánění dílů bacha na jejich kompatibilitu - dvojklíčový štít do starého panelkového bubnu nepasuje. [z477] (21.4.2015 9:58:24)
Laurel: pokud to škrtá fakt fest, tak je buben pořád křivej. Lehce "šoulat" to bude asi vždycky. Buben jsi nechával stočit samotnej anebo s kolem? Může se stát, že přitažením výpletu se ten buben trošku pokřiví. Jinak za mě s dvouklíčem vždycky spokojenost. Na kejvačce by i líp vypadal, než kotouč, nemluvě o "nádherném" sladění těch páček na řídítkách... [pavelEC300] (21.4.2015 9:56:17)
Honza (Js): tak to je samozřejmé, u dvouklíče musí být brzdový štít vždy na levé straně.
Ještě bych chtěl upozornit, že pokud by to bylo na kývačce, je nutné použít kolo z panelky s bubnem s vystouplými žebry, jelikož kývačkový buben je větší a dvouklíčový štít by do něj nepasoval.
[Westfan634] (21.4.2015 9:13:14)
Když už se bavíte o tom dvouklíči. Nějak se mi ho nedaří seřídit. Měl jsem v bubnu ovál, tak jsem ho nechal stočit. Předtím při brždění jsem tam měl ABS, teď to brzdí normálně, ale když šteluju brzdu, tak škrtaj pakny, jakoby to byl ovál pořád. Takže mám tu brzdu málo utaženou, aby nepřibržďovala za jízdy, ale zase to brzdí na kokot. Co dělám špatně? [Laurel] (21.4.2015 9:05:02)
Na dvouklíč je potřeba prohodit vidlice, jinak bude brzdit dobře jen při couvání. [Honza (Js)] (21.4.2015 8:53:18)
Taky mě napadl dvouklíč jako nejméně komplikované řešení. Navíc dvouklíč ze 471, nebo 634 tam pasuje bez jakýchkoliv úprav. Už jsem to na pár panelkách viděl. [Westfan634] (21.4.2015 8:42:14)
A dvojkľúčový bubon? Ten keď je dobre nastavený, oba kľúče zaberajú správne tak to brzdí veľmi dobre. Ten si na technickej kontrole nevšimnú. [Milos634] (21.4.2015 8:38:48)
taky sem chtěl kdysi kotoučovku na sportku 350. Dostal jsem z Jawy dopis (možná bych ho doma ještě někde našel), že rám sportky není na sílu kotoučovky stavěn a mohl by se zbortit. Kotoučovka je holt dělána až na dvojitý kolébkáč... [daliss] (21.4.2015 7:14:31)
Papírově to nikdy neprojde. Pokud to ale na té kejvě bude jediná neoriginálnost, tak by to podle mě ani nemuselo vypadat zle. [Sukin] (21.4.2015 6:04:18)
technicky to asi jde http://davy.jawajizda.cz/mojemoto/kolaz1.jpg
papírovně přes to nepojede vlak
[krf] (21.4.2015 5:54:11)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19