Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 22, poslední: 24.4.2015 8:52:1660229.Veteráni
Dobrý den všem,
mám takový dotaz, nejspíš na nějakého zkušebního komisaře, nebo někoho, kdo má nějakou zkušenost s testací historického vozidla-motorky, u které je už patrná rez-zejména na ráfcích, výfucích a kolenách v., vzniklá používáním stroje-opotřebením, resp. zubem času. Mám motorku z roku 1956 a chtěl bych si u ní udělat veter. papíry. Může taková motorka projít testací, nebo je nutná repase, resp. renovace?
Děkuji za každou radu.

Honza
LK.: zdeněk má pravdu. Dávat čísla na oslizlej polovrak je blbost, pokud to není Aiglon z roku 1912 nebo stroj podobné kvality. Pokaždý když se mluví o změně vyhlášky o registracích, lítaj vzduchem historky o shnilejch stovkách a tatrovkách 138, co neprošly technickou, tak jezdí na véčkách. Nemá cenu dráždit hada bosou nohou. Pamatuju doby, kdy když se mělo vyjet s historikem, musel jsem doložit potvrzenou přihlášku z oficiálně organizované soutěže nebo výstavy - tam to asi dotáhnout nechceme. [Kosťa] (24.4.2015 8:52:16)
Zdeněk: no tak z fotek to může vypadat líp než ve skutečnosti, to je fakt... jinak co s takovou motorkou, pokud s ní budu chtít legálně na silnici? Nevyhne se renovaci, ale není to tak trochu škoda? O stavu kusů k renovaci mám tedy trochu jinačí představu, přesto že jde o tuctovku [LK] (24.4.2015 7:10:57)
LV: Jo presne se vi... Je to 62, takze tam jsou spatny kola i drzak predni vidlice a uz je to hodne "oslizle", kolena cerna barva, chybi kryty retezu a karbce a obecne ta plecharina je v detailech hodne orezla. Proste je to uz za hranou.
Chapejte, Vcka slouzi k tomu, aby to mohlo na cestu. A neni uplne rozumne pustit na cestu uplne cokoliv. Bud 1A stav nebo neco "co stoji zato". Bezna panelka, co stala 30let v sope, smolily na to kury, pak nekdo prisel, jen to umyl a promazal, tak to ne. Pokud se takovehle stroje zacnou na Vckach objevovat casteji, tak jen dosahneme toho, ze dame do rukou strelivo lidem, co Vcka chteji potlacit.
[Zdeněk] (23.4.2015 22:37:57)
U komisařů je to jako u policajtů. Někdy narazíte na rozumného a někdy je to debil dávající na odiv svoji pozici a moc... [verdom] (23.4.2015 12:00:23)
Zdeněk: co přesně vadí na té panele se neví? Vždyť vypadá hezky, dopřát jí trochu péče a je jak "nová" ... renovace takový motorky by byl hřích!! [LK] (23.4.2015 11:13:53)
jestli jsou ty papiry z EU - u jaw je to vetsinou polsko nebo estonsko- tak udelej dovoz. Nebo mi je prodej a ja s tim neco udelam. [Kosta] (23.4.2015 6:05:29)
Jen mě zajímalo jak rezavé kolena u vás v KM projdou [ventil] (22.4.2015 23:19:50)
Kosťa: Mám jen zahraniční papíry, vozidlo tu není registrováno a je mladší 30 let. [Jiřík] (22.4.2015 21:50:35)
Ono foto nic neřekne.
Ted jsme meli prave testaci, kdy na fotkách auto vypadalo ok, po "renovaci" a jak to člověk vysel naživo, N živo, no des, to neslo pustit.
[Veteranista] (22.4.2015 21:46:07)
Hoď foto sem ať víme co projde a co ne [ventil] (22.4.2015 15:45:25)
oprava marek.reznicek zavinac ceskyveteran.cz [Veteranista] (22.4.2015 15:33:53)
Pošli mi fotky na marek.reznicel zavinac ceskyveteran.cz a uvidíme.
Jsme komisař z Kroměříže případně.
[Veteranista] (22.4.2015 15:32:53)
Pro přihlášení na véčka jsou původní papíry k ničemu. Jestli je máš, nepotřebuješ dávat véčka, ne? Já tedy mám testaci na kejvačku 1955, kterou mám na papírech z roku 1960, a no problem. [Kosťa] (22.4.2015 12:03:14)
Tento přístup se mi nelíbí. První dvě fotky od Zdeňka - tam není absolutně stavu co vytknout. No a ta panelka? Má šrámy, ale je původní. Jestli toto počínání veteranklubů bude majitele nutit motorky v tomto stavu renovovat, tak potěš koště. Stříbřenku? No fuj! Aneb ať se nám toho technického dědictví co nejvíce dochová... [Pajka] (22.4.2015 12:02:49)
Přidám se z dotazem, je možné dostat na véčka vozidlo přihlášené do provozu v roce 89-90, ale prokazatelně vyráběné jen v letech 86-87? [Jiřík] (22.4.2015 11:44:27)
Obrázky za 1000 slov:
U nás v klubu bylo tohle v pohodě: http://zeddx.rajce.idnes.cz/CZ_150c_1951/#P7104298.jpg
tohle na hraně. Ale spíš proto, že to je ještě mladý. http://zeddx.rajce.idnes.cz/Jawa_350_634_1973/#PB100760.jpg
a tohle by podle konzultací už neprošlo http://zeddx.rajce.idnes.cz/250_559_r.v._1962/#P9200581.jpg

Pro mě z toho vyplývá, že se vyvažuje dochovaný stav / původnost / stáří vozidla / a (relativní) vzácnost. Tedy co bezproblému projde u předválky, nebo nějakého atypu, určitě neprojde u sériové panelky, zvlášť když je tam mraky věcí k r. výroby nevhodných.
[Zdeněk] (22.4.2015 9:48:41)
Otázkou jak je to orezlý. Vyfoť to a pošli mě fotky na mejl, jsem komisař. Kromě toho to jde odstranit třeba Chelatonem III, ale opatrně s tím... [dePorsche] (22.4.2015 9:27:47)
Kamarád minulý měsíc dělal veteránský papíry, lak zachovalý, vše kompletní, ale měl také orezlé ráfky a výfuky ..když k němu přijel chlápek z klubu který mu to zařizoval, říkal že jim to nevadí, ale komisaři berou jen trochu rzi (divný) ..takže vzal hliníkovej sprej, stříknul to a po testaci to umyl benzinem.. :)) [PavelN] (22.4.2015 7:28:14)
rezavost má mnoho stupňů. Pokud je přijatelná a je evidentně součástí používanosti jinak originálního, zachovalého a jednolitého stroje (tj. že nemá rezavý ráfky a nově nastříkanej blatník), tak by to mohlo projít. [Kosťa] (22.4.2015 7:12:03)
Tak to natři temperama a po testaci to opláchneš vodou zase do oirgo stavu :D [Klouzek] (21.4.2015 22:12:43)
Sice to mám už za sebou, ale když jsem hledal podmínky testací tak na stránkách klubů chtějí zachovalé chromy a rez určitě ne. Stačí hledat případně zavolat komisařům a v tuto dobu probíhají testace a retestace tak se tam zajeď podívat. [ventil] (21.4.2015 21:49:34)
to musíš kontaktovat přímo klub u kterýho budeš testovat. Každej má podmínky nastavený jinak, ikdyž by to tak asi bejt nemělo... [Kuba z Neve] (21.4.2015 21:21:01)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19