Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Led žárovka 6V [edward](22.4.2015 7:22:26)
Příspěvků: 32, poslední: 23.4.2015 20:57:1360233.Informace
Má někdo zkušenost s LED žárovkou do předního světla Jawa 6V ? Zejména jakou to má v praxi svítivost a životnost. http://aukro.cz/6v-led-do-predniho-svetla-perak-jawa-cz-ba20d-i5271329108.html
no, nemám sice vpředu LEDžárovku, ale 6V halogenku s klasickou paticí, která je v jawě. Svítivost naprosto dostačující.
Vzadu na brzdě mám místo sufidky červenou LED a svítí krásně..
[klick] (23.4.2015 20:57:13)
Jediný reálně fungující způsob, jak donutit 6V Jawu na dnešní dobu přijatelně svítit, je 12V Vape a H4 parabola. [Deadman] (23.4.2015 20:06:55)
vyšší nitrooční tlak nemám, ale sere mě to taky :-) [xTas] (23.4.2015 16:31:47)
Když by jste měli vyšší nitrooční tlak, tak by jste teprve pochopili, co to znamená oslňování od protijedoucích aut [mais] (23.4.2015 12:33:36)
Poměrně často jezdím Fabií, která sice moc nesvítí -nepotkal jsem auto které by svítilo pořádně- ale ani nijak neoslňuje, navíc má jedny z nejlepších světel ze srovnatelných aut.
Několikrát jsem jel s X6 BMW, v max. výbavě, sice svítí dobře, ale taky pekelně oslňuje-řidič ve Swiftu, Felicii, Fabii, Cromě, C3 nemá šanci, i přes ty všelijaké el. pomocníky. -Zkoušeli jsme jezdit proti sobě-
Do 350 mám nacpaný bajonetový 35W 6V halogen bez zbarvené špičky, sice není tak přesně světlo rozdělený D/P, ale svítí jasněji a i tak neoslňuje. To když jsme si v 80. dávali upravený autový halogeny na bajonet, to byl pane jiný kužel světla a oslňování, holt původní Tesla není, a i zdroj došel.
[Malken] (23.4.2015 12:03:14)
v noci jezdím zásadně s otevřeným plexi v těhle krizovejch situacích [Klouzek] (23.4.2015 11:24:13)
Co se týče oslňování od protijedoucich vozidel, tak podle mojí zkušenosti nejvíc záleží na plexi od helmy :) Stačí jemné poškrábání a viditelnost v protisvětle klesá na polovinu jen to fikne. Pravda je, že blbá bílá čára na krajnici nebo i ta ve prostřed tyhle situace celkem spolehlivě řeší. Nevím kolik vodorovné značení stojí, ale jednu čáru do středu silnice by si zasloužily i silnice nižších tříd [Vomi] (23.4.2015 10:56:13)
Já chtěl jen naznačit, že když jedu na Jawě v noci že to je hrůza, jak jede auto oproti tak kde to není přehledný a nejsou vidět pořádně čáry tak brzdím, kde nejsou ani čáry radši v kolika případech jedu krokem. Nejhorší je to automatický přepínáný dálkový/tlumený s tím mám zkušenost i z auta že jedeš a přepne to na poslední chvíli.. Takže motorkář bez pořádnýho světla je nahranej. Když jsem jezdíval na číně s H4 vepředu tak se to dalo, ale Jawí 35w nic moc bezpečné. [Klouzek] (23.4.2015 10:22:05)
Klouzek: pač originál led světla mají spoustu regulace (dynamickej sklon, intenzizitu atd atd), kterou nějakým samodomo způseobem a HID nemáš šanci dodělat - respektive u xenonu to jde, pokud má výkon pod.., jenže to už je zase jenom dražší žárovka, nicméně pořád je základní předpoklad, že LED i Xenon pracují s projektorovým světlometem a ne s odrazovou parabolou, pro odrazovou parabolu neexistuje nic lepší než žárovka [mais] (23.4.2015 7:46:41)
Klouzek: Z principu oslňující HID sady - výbojky nacpané do H4 parabol, se už snad téměř nevyskytují. Origo xenonová světla, zvláště pak s fungujícím automatickým naklápěním, neoslňují více než halogeny. Rozhodně mnohem méně než 10 z 10ti Fábií. To že se jednou za čas najde ignorant oslňující zbastlenými světly, neznamená že se mezi ně máme přidat. [Deadman] (23.4.2015 0:39:37)
Taky jsem dlouho jezdil bez blinkrů,ale s rozbitým ramenem doleva nemáchnu vůbec a doprava taky ne...žárovky mám klasiku 21 W. Neví někdo jestli se nedají sehnat LED 6v / 10 W to by mohlo svítit docela slušně [nunici] (22.4.2015 22:18:10)
Klouzek: lebo to svieti na všetky strany a nie tam, kde to je treba. Už len z princípu hentaké viac-diódove "žiarovky" nebudú svietiť ako klasická halogénka ktorá má vlákno presne v tom mieste kde výrobca svetla určil. [Milos634] (22.4.2015 21:37:48)
Klouzek: Po silnicích nejezděj jen Audiny s ultrasvítivejma turbo bixenonama. Na silnicích se pohybují také motocykly s 15W žárovkou a cyklisti s dynamem poháněnou bludičkou. Mě osobně už párkrát auto osnilo a jednou jsem kvůli tomu vjel do příkopa. A to svítím 25W a 35W žárovkama. [Honza (Js)] (22.4.2015 21:34:27)
Proč furt řešíte oslňování ? Když jede Audina s ultrasvítivejma turbo bixenonama tak si myslím že řidič Audiny ani neví co to oslňování je... [Klouzek] (22.4.2015 21:23:25)
Tohle zdaleka nenahradí klasickou žárovku. Použitelnost vidím pouze pro denní ježdění, kdy se neprojeví naplno její hlavní nevýhody - oslňování a nedostatečné osvícení vozovky před vozidlem (zvláštní to kombinace). Životnost se bude těžko hodnotit, záleží na kvalitě zpracování [Vomi] (22.4.2015 21:07:25)
PavelN- jsou to blinkry s první J634. Sehnat se dají jak v replice, tak i původní, které bývaji kupodivu oproti replikám levnější a jako bonus i někdy se žárovkou :). Přední mám na plechovým držáčku, která je přišroubovaný ke stahovacímu šroubu spodních brejlí, [Jirka N.] (22.4.2015 13:31:00)
Jo tak to by mohlo fungovat, nevozím pava ani sajdu, tak bych měl o nějakou tu žárovku méně. :-D Určitě bych to chtěl taky udělat nějak abych nemusel vrtat,řezat původní plechy, tedy krom dírky do řídítek, no. Zadní by šli na nosič a přední jen přišroubovat. Elektronický přerušovač určitě dám. Ty blinkry co má Jirka nejsou špatný, snad se mi povedou sehnat. [PavelN] (22.4.2015 13:05:29)
PavelN - Přerušovač mám v masce světla, chycený pod šroubkem kostry na vidlici. Dal jsem elektronický, který bliká pořád stejně, bez ohledu kolik tam jde proudu, na rozdíl od klasiky. Dynamo mám 45W s regulátorem dobíjení MRV7V. Jezdím jenom ve dne, blikají/svítí jasně viditelně a to i když mám rozsvícený světla, což u mě obnáší potkávací, parkovačka, koncový na moto + PAv, 2x obrysovky na sajdě. Kulatý blinkry jsem tam dal proto, aby alespoň ladily s pozičkama na sajdě. Všechny jsou montovaný bez zásahu do konstrukce motorky i sajdy, aby to šlo vrátit do původního stavu. Vím, že kejvačky blinkry nikdy neměly, ale mávání rukama v dnešním provozu není ono. Podle mých zkušeností na blinkry řidiči reagují lépe. [Jirka N.] (22.4.2015 12:36:30)
... přerušovač je v masce světla vedle paraboly. [chlup] (22.4.2015 11:59:15)
No za mne, dneska už bych je na sportku ani na califa nedával a na 353 už vůbec ne.
1) bez dynama 75 W na sportce 250/590 a nového relé a 15 W žárovek to pořádně nefungovalo. Na califu mám vape 12V, takže tam je to OK.
2) musel jsem kvůli tomu lehce přibastlit podsedlový držák, ke kterému mám ty zadní chycené, což bych už dneska nedělal.
3) jsou pořádně vidět akorát v noci a při hnusným počasí, tedy v době, kdy na motorce málokdy jezdím :) Dával jsem tam ty původní kapky z panelky, který zrovna neoslňujou a jiný ty kulatý a plastový už by vypadaly dost hnusně.
Přepínač je v masce světla, ale jak píšu, dneska bych je nachal už jenom na califu.
[chlup] (22.4.2015 11:56:02)
To je chytré, ani to tam nebije do očí, jako nějaký jiný přepínač. Předpokládám, že někde je ještě schovaný přerušovač. Taky bych si chtěl na 353 udělat blinkry, jen pořád váhám jestli vůbec bude vidět, že blikám ..při výkonu toho dynama.. :-D [PavelN] (22.4.2015 11:27:38)
- jo Jirka N. to má s origo přepínačem [chlup] (22.4.2015 10:26:51)
PavelN - přepínač blinkrů jsem vyřešil tak, že jsem použil klasický přepínač světel z kývačky a osadil jsem ho na pravé řidítko před plyn. Do toho přepínacího mosaznýho kolíku uvnitř v tom původním přepínači světel jsem vybrousil drážku, na té drážce se kolík zastaví na středním válečku v přepínači a tudíž zůstane přesně ve střední poloze a vypne, no a přepnutím nahoru zapíná blinkry vpravo a přepnutím dolů blinkry vlevo. Chce to si s tou drážkou pohrát, ale funguje to, mám to na sportce a na califu. Akorát holt musíš vyvrtat díry pro kablíky a šroubek na pravém řídítku, abys tam ten přepínač dostal. [chlup] (22.4.2015 10:25:05)
PavelIN - použil jsem ten přepínač http://www.jawasoucastky.cz/prepinac-blinkru . Mám ho na pravý straně řídítek, kabel vedený vnitřkem trubky. Přepínač je vidět, když klikneš na zvětšení na fotce č. 10 v profilu. [Jirka N.] (22.4.2015 10:17:33)
Ja si udelal LEDku misto parkovacky-3W bila 120st.uhel a je to perfektni, spis ale pro svetla s tvarovanym-lomovym sklem. Nahrazuje mi to deni sviceni, setri hl. zarovku a i v noci je to prijemnejsi jak ta obyc 2W...
bez nejakych pripominek mi to proslo i stk, tak jako original svetlo DS dodaneho na 634
[Malken] (22.4.2015 9:59:38)
LEDku dopředu vůbec necpi. Nemá to tu svítivost ani když píšou stejný lumeny. Musela by to bejt dost drahá LEDka, aby to dala tak, jak žárovka... [Skoba] (22.4.2015 9:54:02)
Jirka N.: Využiju dotaz, jak máš řešené přepínače blinkrů na té kývačce? [PavelN] (22.4.2015 9:28:31)
Jirka N.: Využiju dotaz, jak máš řešené přepínače blinkrů na té kývačce? [PavelN] (22.4.2015 9:25:36)
Jestli chceš snížit odběr proudu, pořeš to jako JIN. A do předního světla dej klasickou dvouvl. žarovku o menší wattáži. Já mám k motorce sajdu, PAVa, blinkry.Dopředu jsem dal 6V 15/15W, koncový světla LED sulfitky. Dobíjení stíhá v pohodě. [Jirka N.] (22.4.2015 9:12:20)
Nechápu jak mohlo někoho napadnout takovou blbost oficiálně nabízet do předního světla... Využívám jejich žárovky jako obrysové a brzdové světlo na PAVikovi, ale tohle mi přijde jako blbost. [Jin] (22.4.2015 8:59:30)
Už od pohledu je vidět, že bude oslňovat. [Honza (Js)] (22.4.2015 8:43:46)
Je výborná na to, vzít jí, pořádně se rozmáchnout a co nejdál zahodit [mais] (22.4.2015 8:13:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19