Příspěvků: 18, poslední: 26.5.2015 6:53:0460241.Automobily a jiné vehikly
Potřebuji vyměnit gufera ne ventilech a nechci kvůli tomu sundavat hlavu. Má s tím někdo zkušenost? Na stole je to pohoda, ale na autě je problém s podepřením ventilů zespoda. Na netu jsem se dočetl, že jde otvorem na svíčku prostrčit drátek se čtyřkou matičkou a podepřít tak ventil o píst. Taky jsem slyšel (a to se mi líbí). Že se otvorem pro svíčku dá natlakovat válec vzduchem na 10 bar (nechat napojen kompresor pro případ uniku tlaku kole pístu) a pak se dá pružina stlačit a ventil se nehne ze sedla. u 50kw verze, kde jsou ploché písty bez vybrání se údajně ventil opře rovnou o píst.. Má s tím někdo praktickou zkušenost? Díky.
sundat udelat go palice a klid.zda to bude bastit olej dal tak v haji stiraky.
[kvetule]
(26.5.2015 6:53:04)
Jasný... Možná fakt bude stačit tlak menší.. :-)
[ED250]
(24.4.2015 10:34:13)
mno... na pístu už budeš mít cca 450kg.... asi bych to radši stočil dolů....
[Hlade]
(24.4.2015 10:23:22)
Tak píst může být klidně v dolní úvrati. Tam je to jedno ne? Tlak se nezmění. nahoru už se nevyhoupne. pak jen aby nepraskla hadice nebo něco. pak by ventil spadnul do válce.. :-) Možná by bylo lepší hodit píst nahoru, zakvaltovat a zabrzdit auto.
[ED250]
(24.4.2015 9:35:09)
Jakej průměr má sací ventil? 25mm? To dělá při 10 Bar sílu 491N To je víc než dost na přidržení ventilu. Taky se mi tahle metoda líbí víc než nějaký šťourání ve spalováku. Jen to chce natočit klikovku do úvrati aby se ti při tlakování neprotočil motor.
[Hlade]
(24.4.2015 9:22:10)
Jo, tenhle přípravek jsem viděl. Oleje mi tol žere podobně. cca 0,5L na 1000Km. Bude to ono. Snad to ten tlak vzduchu ve válci udrží. Díky.
[ED250]
(24.4.2015 5:58:14)
Měl jsem stejný problém u Feldy 1.3 BMM/50KW a nechtěla se mi dělat hlava, protože těsnění je OK a momentálně jsem od výměny 3 roky (35tis. km) a jen jsem se přesvědčil o tom, že by bylo zcela zbytečné sundavat hlavu. Výměnu zvládneš doma s primitivním nářadím, viz. foto http://jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=262764&nodeid=267887 :-)
Jak vidíš, vrtnul jsem si klíč 13/17, protože vratné pružiny jsou kurevsky silné a můj narychlo dělaný stahovák pružin to vzdal po jednom ventilu :-) I tak se bude klíč ohýbat, ale nepraskne. Chce to poctivý klíč z minulých dob, ne china bláto. Ventily jsem si podkládal otvorem pro svíčku, silným na konci rozklepaným hliníkovým drátem, jen nesmíš zapomenut u dělaného válce, vždy přetočit píst do horní úvratě. Matka na drátu je také řešení, ale u 50KW netřeba:) Toť vše, celá sranda je do hodiny hotova, dle toho jak jsi zručný :-) A ještě jedna věc, protože vím, že tyhle motory i po silných nájezdech berou minimálně olej, bylo mi jasné, že po mých 100 tis., musí být gufera na kaši. Samozřejmě, stará gufera vůbec netěsnila, byla tam cca 1mm mezera po obvodu a tím se vysvětlila spotřeba 0,5L/1000km. Od výměny gufer, co naliji při výměně, to také vypouštím :-)
[Kuželík 350]
(23.4.2015 23:42:33)
Motor je v pořádku a šlape jako hodinky. Jen začal žrát olej. Gufera už jsem jednou dělal a to před 120 000Km. Oprava za 200Kč a to mi za to stojí.
[ED250]
(23.4.2015 22:23:36)
blabla guferá ide meniť asi kôli tomu že mu žerie olej a načo má "pol dna " rozerať všetko okolo hlavy kupovať tesnenie atd ked nemusí ?
[julo]
(23.4.2015 21:37:03)
Otázkou je, proč dělat takovýhle vyfikundace? Resp proč u feldy měnit gufera ventilů? A když už, tak bych to stejně dělal na stole, protože jestli jsou potřeba vyměnit, tak asi budou i potřeba zabrousit ventily atd atd.
Podle mě buď a nebo a ne napůl..
[blabla]
(23.4.2015 21:23:13)
A co dovnitr nafouknout `balonek`
[Havlis]
(23.4.2015 21:21:54)
S tím vzduchem je to jednodušší.
[ED250]
(23.4.2015 18:23:22)
tak jsem to teda dělal u staršího escorta
[JAWA-ceZetak]
(23.4.2015 18:12:03)
stačí tam dat hodně provázku a pak motoru natočit do horní uvrati na daném válci ve kterém bude špagát a píst ti nemá kam spadnou ani se pohnout.
[JAWA-ceZetak]
(23.4.2015 18:11:36)
Sundej hlavu, kdyť to je asi 10 šroubů, stejně ti ty vejmysly kolem zaberou času jak když bys to dělal pořádně..
[Klouzek]
(23.4.2015 18:11:08)
Tak to je super. Tak už jen vyrobit přechodku ze staré svíčky.
[ED250]
(23.4.2015 17:07:01)
Jj, vzduchem to funguje, snad ani neni potreba 10bar :-)
[no_-_name]
(23.4.2015 16:26:59)
Taky jsem slyšel něco, že se dá otvorem na svíčku nacpat dovnitř kupa motouzu nebo kablíků... přemýšlel jsem onehdá o tom u bráchovy Felicie, ale nakonec jsme to nerealizovali, páč se dřív rozpadla. Nicméně možné to (teoreticky) nejspíš je.
[ladis]
(23.4.2015 16:13:13)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19