Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
drážka mazání [Gunsmith](23.4.2015 20:14:42)
Příspěvků: 23, poslední: 26.4.2015 8:54:1060243.Oleje, mazání ...
zdearec odbornici,koupil jsem motor na prase,prej udelanej,tak jsem ho rozhodil,a zjistil,ze pistni cep je na jehlach.otazka zni:ojnice nema uprostred oka mazaci drazku.musi byt,nebo ne?umaze se to odspodu pistu?jehly jsou na volno bez klece,s prilozkama po stranach.diky Stana
janklenik: To vypadá na vydařený závěr soboty! [charlie.vlcak] (26.4.2015 8:54:10)
rád bych se sem tam zapojil do diskuse na jwm ,ale bohužel mi někdy uniká děj .ps:asi i v životě...tjůůůů a je to venku a teŤ se děj se vatikánova vůle:)) [janklenik] (25.4.2015 23:26:03)
(vomi) OK. [janklenik] (25.4.2015 23:10:54)
[janklenik]: Taky tomu nevěř, protože to není to, co jsem psal. PavelEC300 psal, že "jawa musí zvonit je hovadina", tj. že i Jawa může být tichá a zůstat tichá i po 50 000km kolem koule [Vomi] (25.4.2015 6:21:30)
pardon oprava nevěřím tomu že pavel tvrdil že jawa musí zvonit. [janklenik] (24.4.2015 23:56:22)
:)ota.Vněkterych ojnicich v originale dvě maz dirky jsou.vomi:jawa vždy vule řešila.A jestli Pavelec tvrdil že jawa musi zvonit.vomi.tomu nevěřím..Ps.když ve sví době vyběhla z linky na zabíhačky nadheně tichá motorka každý ji chtěl,ale zároveň SE napul smutně řechtali že jestli ji dostene do ruky pako tak ji cocuk zadře...malé vůle v toleranci...... [janklenik] (24.4.2015 23:43:08)
Havlis: Já mluvím o replikových CKR ojnicích na Jawy 250 panelky. Jaké tolerance má originál jawská ojnice na 640 nevím. Dle mě je větší tolerance vždy o ceně. Zemědělské vůle Jawa nikdy nerešila, takže to může bejt stejný případ [Vomi] (24.4.2015 12:41:14)
Vomi: U j640 ma ojnice etrame trluste oka oproti japoncum a stejne nevydrzi dyl. Na roztaznost bude mit urcite i vliv tloustka stejny oka a mozna i jiny material . Nevim, jen spekuluju, treba se tim jawa jen branila, aby se nezadrealo, kdyz se to sejde spatne. [Havlis] (24.4.2015 12:08:33)
To že to nemá díry nevadí, je to úzké uložení, namaže se to z boku. Na tyhle malé ojnice se díry nevrtají. Hlavně tam nic nevrtej, i kdyby se ti to povedlo, tak vevnitř uděláš ostrou hranu s otřepem a bude tam schod, což pro jehly není to pravé. Muselo by se to přebrousit. Jinak jsem si dělal menší rešerši ohledně těch pístních uložení na jehlách, proč to v Jawách cinká a zvoní (impulzem bylo PavelEC300ovo tvrzení, že "jawa musí zvonit" je hovadina). Tak konkrétně na panelce 250 má horní oko ojnice toleranci (+10, +20), jehly v kleci (+0, -2) a čep by měl mít (+0, +3). Jenže jawský pístní čepy mají mít údajně toleranci dle jawských výkresů (+0, -35) Vůle uložení by měla být 3 až 15 mikrometrů ( dle jiného výrobce 5-20 mikrometrů). Jakmile je vůle větší, je to hlučné, rychleji se opotřebovává. Mě z toho vychází, že pokud se náhodou nesejdou krajní tolerance, tak je vůle vždy větší než by měla být. Nevím, jestli se dělají volné jehly v takové toleranci, aby tyhle velké vůle vykompenzovaly. Jehlové klece se dělají jen do mínusu (NTN, INA..) [Vomi] (24.4.2015 9:19:17)
mě dělal padalík kliku na panelku a nechal sem dávat taky ojnici s jehlama - má mazací otvor vepředu a vzadu [Tomáš] (24.4.2015 9:08:50)
Pokud jsou tam jehly, tak ve futru, po kterým jehly běhaj, žádné drážky ani díry být nesmí! To by jehly zničilo. Motor 638 u jehlového uložení ať pístů či předlohového hřídele převodovky žádné mazací drážky ani otvory taky nemá. [Ota] (24.4.2015 8:05:08)
Jehly se umažou v pohodě i bez dírky. Bronz má styk celou plochou a olej se tam obtížně dostává, ale jehly mají mezi sebou místo, zvlášť ještě, když je to klec. Jinak dělal jsem jeden motor na prase a dával jsem jehly nahoru. Majitel si nestěžuje, že by to vibrovalo víc, než normálně. Sám mám jehly v 350 panelkovém motoru a teď si chystám 250 calif se sníženou hlavou, taky jehly. Poměr dávám 1:33. Pohoda. [longr] (24.4.2015 8:01:58)
nebude se dít nic.ovšem při spravné toleranci ojnice čep lozisko.pokud čepu do ojnnice pomužeš kldívkem je hotovo.ps.také dobře vycentrovat kliku-vibrace.a ještě- skus vrtat diky do kaleného.:) --velká vule oj cep lož-bude mot zvonit. [janklenik] (24.4.2015 0:42:42)
Když jede bronz 1:33 tak jehly pojedou taky, akorát to bude s tou ojnicí vibrátor jestli tam sou origo setrváky ze skutra bez uprav. [rikša] (23.4.2015 22:16:49)
prakticky 1:40 a nikdy nebol žiadny problém samozrejme môže tam niečo spraviť ja len vravím svoju skusenost. [Matejj] (23.4.2015 22:03:25)
Tak teoreticky když bude mazat 1:20 tak by se tam snad mohlo něco udržet [Klouzek] (23.4.2015 21:55:06)
tiež mam kliku na ihlách a na ojnici nemám žiaden otvor mam to tak na viacerých motoroch nebol žiadny problém http://kapoyx.rajce.idnes.cz/Kluka/#DSCF5204.jpg [Matejj] (23.4.2015 21:50:13)
no to je,podle karteru byl tutove v traktoru,nastesti sam ho nemam do prasete [Gunsmith] (23.4.2015 21:44:18)
motor na prase a pistni cep na jehlach... to je ten motor akorát poďelanej. [rikša] (23.4.2015 21:42:16)
kolikatkou a ve kterych mistech,nemas foto?diky [Gunsmith] (23.4.2015 21:30:22)
Tak tam něco vrtni. [Klouzek] (23.4.2015 21:25:32)
tak jsem to hned bezel omrknout a nema to nic [Gunsmith] (23.4.2015 20:58:29)
Pokavaď nemá nahoře drážku, musí mít zespoda dvě díry. [Klouzek] (23.4.2015 20:39:00)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (5), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19