Na tento dotaz mohou odpovídat pouze přihlášení uživatelé.
Doplnění k dotazu 60217: [k2j89](26.4.2015 17:07:06)
Příspěvků: 17, poslední: 29.4.2015 20:15:5660268.Oleje, mazání ...
Motor rozebrán a zjištěno, že jedno ložisko se rozpadlo, klec se dostala mezi kuličky a totálně ho zasekla, že to nešlo protočit, druhé ložisko načaté a to vše po 3000 km, kdy na motoru od výbrusu bylo najeto 6000 km a před 3000 km byla měněna lo��iska, protože se zadřela, měl jsem tam ložiska NSK, máte někdo tip na opravdu dobrá ložiska, která by něco vydržela?
Deadman: tak tomu vůbec nerozumím, motor bych si sám sestavit netroufl, dělá mi to kmarád, který jezdí závody na fichtlech a motory si dělá sám a nemá s nimi problém, tak i z toho vychází, že tomu rozumí a nejsem jediný komu udělal motor,ale jen já mám tenhle problém, čepy na klice mám původní, tak by s nimi, tedy jejich přesahem neměl být problém...
Kuželík: řeknu kamarádovi, ať se na to mrkne a prověří to
[k2j89] (29.4.2015 20:15:56)
Ještě mě napadlo, provozní vůli ložiska určuje nejenom výrobní vůle a provozní teplota, ale také to s jakým přesahem je nalisováno na čep, protože jeho kroužek se podle čepu roztáhne. Nedělají se dnes pro generálky klikovek čepy s nějakým nadměrným přesahem? [Deadman] (28.4.2015 22:56:45)
Oilmasterem to určitě není. Mám s ním najeto 80 tis. na jednu kliku při průměrném mazacím poměru 1:100 a méně (nastavuji rysky o 1mm chudší). Klika je pořád zdravá. Ložisko jsem zadřel jednou, když jsem z nouze použil s nesprávnou vůlí (ne-C3). Mimochodem, existují a dnes jsou běžná i ložiska s velikou vůlí (C4), jsou běžně předepsané na klikovky zahradního náčiní a podobné peklostroje. [Deadman] (28.4.2015 22:53:06)
Kuželík 350: U duteho čela i kdyby se to o par mm pootočilo, tak je to jedno. Ta dira ma na delku tak 4cm. Viz http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/51/194778_IMG0456.JPG [mickael] (28.4.2015 22:35:43)
Máš klasické čelo, ale vzhledem k tomu, že jsi zvětšil kanálky, tak je to nepravděpodobné, nicméně zkontroluj ještě jedno. Pokud by bylo volné čelo v karterech, mohlo by se o několik mm posunout (středicí kolík čela má v karteru vůli), mazací kanálky popojedou a nebuou lícovat s horním mezikusem. [Kuželík 350] (28.4.2015 22:16:13)
Tak se podivej na ty kanálky a zkontroluj si seřízení na oilmasteru. Vždyť moje J640 už kroutí kolem 60-70ti tisíc km. Na oilmaster. Jen poslední dobou mažu trochu víc, aby to nedělalo tak šílený zvuky. :D [Borderer] (28.4.2015 13:48:23)
Ota + Kuželík: kanálky čela s mezikusem mezi kartery byly srovnány již loni na jaře, kdy byly zvětšeny na 6mm a srovnány, takže tady by problém být neměl, pak už tedy opravdu nevím, kde je ten problém. [k2j89] (28.4.2015 8:35:40)
Díky že si to pamatuješ, poměr mazání jsem neměnil, olej jsem nedoléval, protože jsem měl ještě litr v nádržce a k zavzdušnění dojít tedy nemohlo, najel jsem na tom během loňské sezóny 3000 km, budu se muset podívat na ty kanálky, aby mi lícovalo čelo s labyrintem, díky za rady. [k2j89] (27.4.2015 20:35:48)
Pamatuju si, jak si loni zkoušel kolik ti přečerpá oilmaster po vyndání hadičky z koncovky a došel si k závěru že maže ve právném poměru. Pokud doléváš včas olej a nezavzdušnilo se ti během provozu čerpadlo, tak to můžeš rovnou vyloučit. Během záběhu jsem trochu přimazával do nádrže, ale jak jsem překročil první tisíc, už jen výhradně oilmasterem. Jediný problém byl při montáži, nové čelo nelícovalo s labyrintem, tak jsem pro jistotu celé kanálky protáhnul o 2mm i s tím horním mezikusem. Poslední dobou se středová ložiska řeší nějak moc často. Kolegovi na osmičce s oilmasterem také odešla, ale neznám příčinu. Je tady celá řada spokojených uživatelů odděleného mazání, včetně mě:-) [Kuželík 350] (27.4.2015 20:09:32)
Laurel: nevím, neviděl jsem je, podle mechanika co mi dělá motor ano
Ota: díky, mrknu se na to,ale mělo to být vše v pořádku
maspe: ano kartery jsou slícované, jsou původní s motorkou
[k2j89] (27.4.2015 18:54:54)
k2j89: máš sčíslované kartery? [maspe] (27.4.2015 13:58:46)
Oilmasterem to nebude - samozřejmě za předpokladu, že je dobře nastaven. Zkontroluj si, jestli ti lícujou mazací kanálky na čele s kanálkama v tom mezikusu mezi karterama. Občas s tím bývá problém a to by mohlo být příčinou tvého trápení. V takovém případě bys musel buď kanálky propilovat a zvětšit nebo přesadit zajišťovací kolíček na čele. [Ota] (27.4.2015 10:51:47)
Kraviny. Byly ložiska mastný? [Laurel] (27.4.2015 9:34:24)
Kuželík: no a mě bylo doporučeno oilmastera odpojit, že to prostě neumaže, ale je to celé nějaké divné, loni jsem na jaře dával oilmastera potom co jsem bez něj měl s motorem najeto necelých 3000 km, po nastavení oilmatera jsem ujel nějakých 12 a rozpadla se mi klec na středových ložiskách kliky, všichni tvrdili, že to je tím, že tam mám oilmastera a že mi to nemazalo, vyměnili jsme ložiska, nechal jsem oilmastera, který byl nastaven stejně a ujel jsem 3000 km, pak na zimu odstavil a na jaře se opakuje to samé, nechápu čím to je. [k2j89] (27.4.2015 9:05:51)
Za mě ZKL, mám po 4000 a zatím v pořádku (plné čelo), mažu oilmastrem. [Kuželík 350] (27.4.2015 7:15:45)
ahoj, ne měl jsem tam právě duté čelo, teď tam chci dát plné [k2j89] (26.4.2015 20:00:51)
Zajimave, stalo se mi presne to stejne, po trech tisisich to jedno lozisko vzdalo zcela, druhe bylo nacate. V kvalite lozisek to nebude, ja mel FAG a taky se to stalo, NSK nejsou spatna. Ted jsem tam dal NTN a uvidime. Pricinu jsem neodhalil. Ale napada me, nedaval jsi tam nove plne celo? [mickael] (26.4.2015 19:21:50)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19